Blog >> vezérlés

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-23

Ma végre megjött a csapágy, délután neki is kezdtem a szerelésnek.
A bontott hengerfejet használtam, hogy a vezérlés módosítót le és vissza tudjam tekerni a szívó tengely végére: 1.kép
A kopott csapágyat szorítottam a bütyök alá, hogy ne forogjon el a tengely: 2.kép
Az új csapágy: 3.kép
A letisztított hengerfej: 4.kép
A sablonokkal pozicióra állított vezérműtengelyek: 5., 6.kép
Jöhet a szíj: 7., 8., 9.kép
Lelkesen felraktam a hosszbordás szíjat: 10.kép
Aztán rájöttem, hogy a vezérmű burkolatot kell elöbb... 11.kép
Már csak az akksi hiányzik: 12.kép
Meg a burkolat, de azt csak akkor, ha minden OK.
Kedd hajnali fél háromkor lettem kész...
Reggel először próbáltam letiltott befecskendezéssel tekerni, de nem nagyon akart kialudni az olajnyomás lámpa. Ezért inkább beindítottam. Azt az eszement zörgést amit levágtak az üres hidrotőkék (csak fel kellett volna tölteni őket). Nem nagyon akart elmúlni. Aztán amikor elindultam szépen lassan elhallgattak a szelepek, viszont a vezérlés módosító kerregett tovább. Persze először nem nyomtam neki, max 2000-ig. Aztán egy kigyorsításnál 3500-ig elpörgettem és azonnal elhalkult a motor. Csak az kellett neki, hogy a mágnesszelep ráengedje a nyomást a vezérlés módosítóra. Így utólag belegondolva, hogy a mágnesszelep nem működött, lehet, hogy a vezérlésmódosító nem is biztos, hogy hibás volt, csak egyszerűen teljesen ki volt száradva a belseje, mert nem kapott olajat (lehet, hogy működött volna csak biztos nem tett jót neki, hogy olaj nélkül kerregett a belseje...). Na mindegy, a berágódott csapágya miatt amúgy is megérett a cserére...
Most már jó halk a motor.
Tapasztalat: nagyon megy! :O) Reggeli utam alatt végig mosolyogtam... Nehéz megállni, hogy szabályosan közlekedjen az ember. Na meg a 16-os kerekek! Tiszta gokart érzés vezetni! :O)
Az első út után döbbentem rá, hogy kihagytam egy dolgot az éjszakai szerelés közben...
A vezérmű tárcsák beállítása után éppen be akartam ragasztani a tárcsa rögzítő csavarokat, amikor belekezdtem másba...
Szerencsére a nagyracsnisban volt a ribe bit így provizorikusan is jól megtéptem. Hazáig kibírta, aztán délután beragasztotam.
Egyetlen üröm van az örömben, hogy a kuplung néha hülyéskedik. Általában szépen jól működik, de néha nem emel ki teljesen (kuplung főhenger már ki lett cserélve). Egy megállás alkalmával vettem észre, hogy a váltóharangból csöpög a fékfolyadék... Megérett a váltó kiszerelés...

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2015-03-13

Km. állás: 159500. Olaj, olaj-, pollen-, levegőszűrő, vezérlés (szíj, feszítő, vezető, vízpumpa), hosszbordás szíj vezető, feszítő.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2014-12-29

Reggel indultam volna el, de a kézifék nem engedett. Na nem azért, mert behúzva maradt, hanem szimplán beragadt/befagyott. Már tudtam róla, hogy cserés lesz a kézifékkötél, de eddig nem volt vele gond, úgyhogy nem foglalkoztam vele. A kinti hőmérséklet -5 és -10 között lehetett, soha nem engedett volna ki a kézifék, úgyhogy elgurultam nagy nehezen a munkahelyre (szegény kocsinak talán ez volt a leghosszabb 2km-e), ahol a jó meleg garázsban kiolvadtak a dolgok. :)

Délután amúgy is vittem volna a szerelőhöz, így a kézifékkötelet is ki tudta cserélni.

Továbbá megtörtént a sokáig halogatott vezérlés (komplett) cseréje hosszbordás feszítővel együtt.

274000 km

>> SzervizMarcox // Alfa 159 Progression // 2014-12-03

Elvégezett karbantartás:

  Vezérműszíj + görgő
  ékszíj + görgő
  vízpumpa

Szerviz: Bonus Kft - Szombathely (Fiat-Alfa Romeo márkaszerviz )

105.000 Km

nem tudom a ktsg és a km egyenesen arányos e egymással? :D

>> Szervizpeto147 // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2014-12-10

Vásárlás óta nem volt rá keret ,hogy a kötelezőt kicseréltessem rajta így hát megkapta amit megérdemelt és nagyon meghálálta eddig nem mertem nagyon 3000 felett pörgetni mert csapágyasak volt a vez.mű görgői +hosszbordás görgői súgott is így nem mertem neki annyira nyomni nehogy baj legyen de most ,hogy tudom , hogy jó mertem nyomtam neki és vigyorogva vezettem mint egy ötéves...ALFAAMORE :)



Cserélve lettek:

Komplett vezérlés: SKF készlet (21,856 Ft)

Hosszbordás görgőkkel
: Dayco szíj(3,136 Ft)
SKF vezető(4,903 Ft)
Dayco feszító(6,423 Ft)

Vez.mód:
Gyári (ezért köszönet egyik CARtársnak)(45,000 Ft)
Termosztát:Vernet(8,295 Ft)
Vízpumpa:Dolz(5,939 Ft)

Árak Bárdi kedvezménnyel értendők!

Munkadíj 23,000Ft

Volt előműszakin is nagyjából rendben van felső lengőkar nemjó de amúgy jó az csere lesz műszaki elött majd májusban...

Km állás :184 456km

>> SzervizSanyi // Alfa 147 1.9 JTD 115LE // 2014-10-01

Megejtettük azt amit minden használt autónál kötelező...

Cserélve lettek:
-komplett vezérlés szett
-vízpumpa
-hosszbordásszíj
-hosszbordás feszítője
-hosszbordás vezető görgő
-üzemanyagszűrő
-levegőszűrő
-pollenszűrő

Ezeken kívül kapott egy új kormány kapcsolót. A régin nem működött a SET gomb.
+ megigazították a motorháztetőt, mert kicsit felállt az orra :)

Ma megtörtént a 2. vezérléscsere az autón, 196 070Km. Cserélve lettek:
-hosszbordás szíj CONTITECH (CONTITECH volt a régi)
-görgök INA (SKF+DAYCO voltak a régiek)
-spanoló INA (INA volt a régi)
-alternátor szabadonfutója INA (INA volt a régi)
-fogasszíj CONTITECH (DAYCO volt a régi)
-görgő INA (SKF volt a régi)
-spanoló INA
-vízpumpa INA (HEPU volt a régi)

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2014-09-12

Nagyszervíz lett végrehajtva a kocsin. Nem vártam meg az újabb olajcserét.
Cserélve lettek:
-vezérlésmódosító
-vezérlésszett
-hosszbordásszíj
-vízpumpa
-fékolaj
-hűtővíz.
Szépen muzsikál a motor. :)
km: 91.230

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2014-08-21

Kedden (2014.08.19.) került sor a nagyszervízre Zé professzor magánklinikáján.
Cserélve lett: Vezérlésszett vízpumpával ,hosszbordás szíj a feszítővel ,légszűrő,motorolaj szűrővel,fékolaj ,váltóolaj ,szervóolaj.
Ezeken kívül ,még egy első főtengely szimmering ,ahol szivárgott az olaj.
Kilométer állás:138490 km.

>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-07-07

Cuccok megjöttek, gondoltam nekiállok magam. Hát nem jött össze, főtengely szíjtárcsa csavarjaival nem bírtam, de legalább tudom, hogy a hosszbordás szíj által hajtott egységek tengelyei nem lógnak, nem szorulnak. Szíjat visszaimádkoztam, aztán a szervizre bíztam.
Cserélve lettek:
- Gates vezérműszíj
- Ruville feszítő és vezetőgörgő
- Starline vízpumpa
- Ricambi Originali (Made in Italy) vezérlésmódosító (bocs, de olyan jó volt kiírni ilyen hosszan :D )
- 8 db Champion gyertya
Remélem többé nincs dízelhang. És most nyugi van egy ideig. De hogy ne ússzam meg ennyiből, tegnap előtt sikerült néhány úton hagyott fadarab miatt a fél kipufogó rendszert leszakítanom, a katalizátor utáni dob még megúszta, onnantól kezdve nincs fönt semmi :D Holnap megyek az új, gyárival egyező (katalizátor utáni) rendszerért. Ezt amúgy se szerettem mióta megvan a kocsi, mert a "sport" dob miatt picit hangos a fejemnek tartós 4000 feletti fordulat. Erre egy off autóban jöttem rá, hogy mennyivel jobb, amikor a halk zene is hangos, mert nem üvölt a kocsi.