Blog >> utazás

>> EseménySeriff // Alfa 159 SW 2.0 JTDM // 2017-06-28

Hibátlan "kis" kocsi. Nagyon élveztük az utazást mindenfajta úton.

A fogyasztással úgy voltam, hogy klímával, tempósan 8 alatt bármi jó sok autópályával, némi várossal, helyi hegymenetekkel, mindennel. Erre egyik tank 6.86 lett, a másik meg 6.38. Mondom mi a fene, de átszámolva is annyi. Comp szerint az első 6.9, a második 6,6 volt, de megfigyeltem, hogy az utolsó pár km vezetési stílusa simán átírja az akár 2-3ezer km-es B trip átlagát is, ami nyilván hülyeség, de együtt lehet élni vele, pláne, hogy nem nézegetem gyakran, csak az első hosszú úton érdekelt.

Kényelmes, szuper a napfénytető, a bőr, a klíma, minden. Imádjuk. És öröm volt ránézni az apartmanból minden alkalommal. Jó, hogy nem volvót, vagy mazdát vettem asszem :)

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2016-09-28

Nem tudom mi van az autómmal, de "élete" egyik legjobb fogyasztását produkálta egy Budapest-Milánó-Budapest túrán (1976 km). 6,4 literes átlagfogyasztást jegyeztem fel.

Az odaúton együtt mentünk

A cél egyébként az Alfa Romeo Múzeum volt, de Ritával barangoltunk egy nagyot Milánóban is. Voltam már párszor Milánóban, de most sikerült annyira elmerülni a városban, hogy nagyon megszerettem.

A Brera Concept bemutatóján találkoztam Giorgetto Giugiaroval, természetesen átadtam neki a magyarországi alfások üdvözletét! :)

>> EgyébKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-10-31

A múlt hónapban beszerzett gyári GTA küszöb spoilerek átalakításán dolgozunk, hogy a nemGTA sárvédőívekhez is passzoljanak. Hátul egészen egyszerű a helyzet, elöl viszont annál bonyolultabb. Minél kevesebb eltérést szeretnék a gyárihoz képest. A műanyagos munka véglegesítése előtt ezt egyeztettük (1004) Csabival (Fanat-X).
Pár napra rá (1007) el is készült a kívánt átalakítás, viszont annyi – egyelőre visszacsiszolatlan - üvegszál került első körben a spoiler végek belső felére, hogy az összetételnél kb.1 cm hiányzott, illetve a dobbetéteknél sem takar be teljesen a szélesített GTA kerékjárati ívek miatt. Így még további finomításra van szükség.. folyt.köv.
Mostanában (1009) többször is kigyullad az ABS visszajelzője. Tette ezt már korábban is, de csak nagy ritkán. Viszont pár km utáni leállítást követő újraindításnál már nem gyullad fel. Érdekes.. Tél előtt jó lenne utánanézni alaposabban is a hibának. A computer nem jelez ki semmilyen hibát..
Eljött az az idő is (1012), hogy a kb. 3,5 éve felkerült GTA első lökös Cadamuro toldatának ’penge’ részét leháromdékarbonfóliáztattam, és az ajtófényezések után eléggé kirívóan bemattultnak ható B oszlopok fekete függőleges részeit is bevonattam ezzel az anyaggal. A következő projekt a hátsó Cadamuro szárny alsó állítható része, majd a hátsó lökhárító diffúzor része lesz. De ezekre még várni kell.. van velük még előtte munka:)
E hónapban Ausztriában töltöttünk pár napot (1023-27), ahol megmásztuk Szabolcsékkal (szivagyerek) a Schneeberget is. Minden gond nélkül vette az autó is a hátrahagyott 796 km-t. Gyönyörű tájakon jártunk vele.. [Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Zaha Hadid, Hundertwasser, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]
A hónap utolsó napjára (1031) is maradt az ABS hibából, illetve nem ég a teljes hátsó lámpasorom a csomagtérajtón – ki tudja mióta.. A hátsó ködlámpa felkapcsolásakor vettem észre a hibát a műszerfalon. Ha azt nem kapcsolom fel aznap a köd miatt, akkor nem tudom mikor veszem észre, hogy nem ég pl. a tolatólámpám sem.. pedig tolattam párszor és arra az izzóra nem jelzett hibát. Gondolom, emiatt nem jelzi azt sem, hogy ha a csomagtartó nyitva van. Amire gondolni tudok: biztosíték hiba, érintkezés, kábelkorbács csere, vagy csak egyszerűen nem tettem volna vissza a lámpatestek cseréjénél a csatlakozókat..?! De attól még a csomagtartó nyitva jelzésnek működnie kellene – szerintem.. :\ Újabb fejtörős feladat.. Alfa Romeo, én így szeretlek..

[Költségeim: karbon fóliázás 4000+3000 Ft]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-10-27

(1023-27)

[Dunakeszi – Mosonmagyaróvár (Agip) – Parndorf – Bécs (Ibis Hotel, Prater, Wien Campus:Zaha Hadid, Hundertwasser Village, Donauinsel, Mariahilfer, Sacher, Stephans Platz, DC Towers, Millenium Tower, Naschmarkt) – Puchberg am Schneeberg – Hochschneeberg (Waxriegel) – Wiener Neustadt (Grillhaus) – Bécs (Ibis Hotel) – Pozsony (Bratislava, SLO) (Esprit design Hotel, óváros, pozsonyi vár, – Dévény (Devín, SLO) (Dévény vára) – Dunakeszi]

mindösszesen: 796 km

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-09-01

dunakeszi - inke - vízvár - inke - maribor - ljubljana - trieste - mestre - velence - lido - velence - mestre - verona - padova - mestre - bled - inke - budapest - dunakeszi

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-06-30

A hónap elején eljött a várva várt nap (0602), amikor visszakerült a Cadamuro-GTA első lökhárító az autóra, több mint két és fél év kihagyás után (2011.10.08-án cseréltem le). Akna híján a műveletet Ignácnál (fényező) végeztem el, mivel a lökhárító raktározását is nála oldottam meg. A cserét most is egyedül sikerült véghezvinni, ugyanis a le- és felszerelésben már szereztem némi gyakorlatot a műszaki vizsgáknak és a téli időjárásnak köszönhetően.. :) Tehát, minimum évente erre sor került, mióta megvan.
Az épp soron következő nyaralásunk előtt, kicsit rendbe akartam tenni a küszöb spoilert, mert elkezdett elég csúnyán kinézni már. Több helyen megrepedt rajta a festék és elkezdett elválni a kasznitól is. Egy karosszériatömítő szürke szilót vettem a rés eltüntetésére, mellyel az indulás előtti reggelen próbáltam megoldani a helyzetet. Hellyel-közzel az egyik oldalt sikerült is, de a kezelés még nem hozta a kívánt eredményt.. így ezt egy következő alkalomra kell halasztanom. Régóta tervezem a küszöb spoiler cseréjét, mert már kevésbé tetszik, mint annak idején és már az állapota sem az igazi, de a kiszemelt Cadamuro / GTA darabok, küszöb+posta+fényezés+felrakás költséggel is minimum 150eFt-os ráfordítással számolandók, így ezt mindig elhalasztottam.. De ami késik.. Viszont a rendszámot sikerült áttennem egy újabb adag kétoldalú ragasztóval. :)
Ezután már csak a nyaralásra koncentráltunk. Utunk a szomszédos Szlovéniába vezetett (0608-11), ahol ezelőtt még csak átutazóban voltunk, ezért most megnéztük közelebbről is. Bár volt olyan rész, amit kihagytam volna.. rögtön a második nap (0609) sikerült lehorzsolnom a két napja feltett első lökhárító bal oldalát, parkolóból kiállásnál egy beton tömbbel.. aminek eredményeképp újból le kell majd szednem, mert a középen lévő függőleges tartónál is megreccsent a festék, az alsó, fekete ’penge’ résszel együtt.. :\ Ezt leszámítva minden rendben volt az úton [dunakeszi-balatonfenyves (szabolcsék)-keszthely (múzeum)-lendva (spar)-HR-ptuj (hotel murat)-maribor (kirándulás)-ptuj-graz (schlossberg)-csákánydoroszló (pizza)-balatonkenese (pékség)-dunakeszi] Az összesen megtett 924 km alatt 7,5 l-es fogyasztást értünk el 100 km-enként, pedig ebből autópálya odafelé csak Mo.-on, csak Bfenyvesig, majd hazafelé meg Bkenesétől Bp-ig volt benne. Tehát nem sok.:)
Alkatrészek érkeztek (0620) Helembai Zolitól (viking30): jobb oldali külső kilincsek (első, hátsó), belső ajtórekeszekbe való gumilapok, mert a legutóbbi porszívózásnál elnyelt egyet a gép, kerékkulcs, a törött helyett, a hiányzó központosító a szettből, pótféklámpa, mert ugye kiégett belőle pár LED, legyen mivel pótolni / egy az egyben cserélni, csomagtérajtó zár körüli műanyag takaró elem és csavartakarói, stb. Amint lesz egy kis időm megint, ezeket ki kellene cserélni..

[Költségeim: ’raktározás’ 2349, sziló 910, kétoldalú ragasztó 1150, alkatrészek 4190 postával]

>> EseményKn[.]xX // Alfa 156 16V 1.8 TwinSpark // 2014-05-31

Áprilisban sikerült beszerezni (0410) a második Thule kerékpártartót is 575-ös rajtszámmal, melyet itthon nem forgalmaztak, ha jól tudom. A kerékpártartó Németországból érkezett, az ára pedig egy kicsit több volt, mint az 530-asé, de ez a tetőcsomagtartóhoz is zárható, nem csak a bringa a tartóhoz.
Így már nem sok választott el minket attól, hogy kipróbáljuk őket; a jó idő. De ez sem sokat váratott magára, a következő hétvégén (0413) első utunk bringákkal a tetőn Nagymarosra vezetett. A kerékpártartók nulláról való összeszerelése, a tetőcsomagtartó felpattintása, majd a biciklitartó hozzáerősítése elsőre egy és negyed órát vett igénybe, amíg indulásra készre szereltük a bringákkal együtt. Valljuk be, nem kevés, de nem is siettünk sehová.. :) Ezután (oda-vissza) 73 km és erős oldalszél várt ránk, melyet így elsőre 90-100 km/h sebességgel sikerült legyűrnünk.. Majd később utánaolvasva, ez igencsak a határa, még szélcsendben is.. :) Nagymarosról visszafelé, az egyik (nem zárható) kerékpártartó és a két bringa felerősítése már csak 10 percet vett igénybe. Hiába.. a rutin és az évek.. :)
Később beszereztem egy ’egykulcsos’ rendszert és pár kiegészítőt a már meglévő Thule cuccokhoz, melyekért összesen többet fizettem, mint a drágábbik kerékpártartóért.. :)
Ezután nagyon belelkesedtünk és Hajdúszoboszlóra is magunkkal vittük a cangákat (0430-0505). Odafelé, Kecskemét után egy jó kis jégeső kapott el minket, aminek annyira nem örültem, de sérülés nélkül megúszták a bringák és az autó is. Majd visszafelé a nagymarosihoz hasonló, szeles időben kellett hazautaztatnunk a bicajokat a tetőn. De itt már csak ritkán érintette a 100-ast a km óra mutatója. A plusz légellenállások ellenére, egy elég jó átlagot sikerült elérni a mindösszesen 802 km alatt. [dkeszi-cegléd-kecskemét-hszló-debrecen-hszló-nyíregyháza-hszló- debrecen-hszló-dkeszi] Fogyasztás: 7,59l/100km
Miután hazaértünk, pár napra rá volt egy kis időm (0510) és lementem a garázsba kicsit.. Letakarítottam a bogaraktól a két kerékpártartót és a tetőcsomagtartót, majd visszaraktam őket a dobozukba. Kicseréltem a gyári (piros) hátsó lámpasort az in.pro-ra. Erre a műveletre hónapokat vártam.. Még a tavaly év végi műszaki vizsga miatt szedtem ki őket, hogy ne szóljanak érte (pedig egyszer már átment velük). Ma jött el az idő, hogy visszacseréljem őket. A gyáriak pedig letörölgetve, bedobozolva várják a következő vizsgát. :) Most először használtam az eBay-ról (USA) rendelt kárpitleszedőket. Elég jól működnek’, úgy tűnik nem volt hülyeség beszerezni a szettet. Viszont egy lámpacsavart elhagytam. De talán nem is baj, mert nem volt már szép állapotú, úgyis cserélni akartam őket. Kitakarítottam a csomagtartó kárpitot, mert már nagyon ráfért. Ellenőriztem a folyadékszinteket, kapott ezt-azt. Mindenre töltöttem kicsit, hogy tele legyen. Majd kipróbáltam egy ablaktisztító szert, amit nem rég kaptam, állítólag könnyen leoldja a bogarakat és a különböző szennyeződéseket, zsírokat, olajokat. Egy hab állagú cucc, be kell fújni, várni, majd letörölni. Nem sok reményt fűztem hozzá, de hatott! Ezen belelkesedve megcsináltam a motorháztetőt, a tetőt és az első-hátsó szélvédőt is. Aztán visszacsavaroztam egy műanyag burkolatot a motortérben, amit jó rég leszedtem, már nem is tudom miért, de most végre ez is visszakerült. :) Majd a csomagtér ajtó teleszkóp és zsanérjai körüli réseket takarítottam ki a kosztól, több mint egy órán keresztül.., de a végeredmény, mintha újonnan fényezett, vadonatúj alkatrészek lennének.. :) ..az első por és eső kombóig.. :\ Kb. 5,5 órát foglalkoztam összesen az autóval, de inkább csak szöszölés volt, semmi nagyobb változás vagy beavatkozás. Kihasználtam a jó időt.. :)
Május végén (0526) feltöltettem a klímát is végre. Erre évek óta nem került sor. Nem is hűtött már tavaly szinte semmit sem. KlímAttiéknál csináltattam Gödön. Elég gondosan átnézték a rendszert mielőtt feltöltötték. Nyomáspróba, stb., majd gáz lefejtés és feltöltés. Mondhatni 0 gramm gáz volt benne.. Ezelőtt még nem láttam ilyet. Pedig biztos máshol is így csinálják. :) Remélem, két évig nem kell hozzá nyúlnom.

[Költségeim: Thule 575 11000, Thule alkatrészek 13710, klíma töltés 10000]

>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2014-01-22

Január elején még a nagyobb munkáim előtt elmentünk egy hosszú hétvégére Lillafüredre. Kicsit lustaságból (gyerekűlés átszerelés), kicsit kíváncsiságból úgy gondoltam, menjünk a TD-vel. A jtd hadd pihenjen, és várja csendben otthon míg sorra kerül a lendkerékcsere. Amúgy is a jtd-vel lehetetlen nyugis tempóban autózgatni, előbb utóbb észrevétlenül belevisz a tempóba.
A pakolással ugye gond nincs, a hely ugyanakkora, rutinosan elkészültünk, és elindultunk. Persze a 35-ös úton mentünk, minek autópályázzunk. Forgalom sincs, nem is sietünk. Debrecen-Józsa után van az első olyan szakasz ahol rendesen 90-re lehet gyorsítani. Itt ért az első meglepetés:
Ez az autó halk! 100 körüli tempónál legalábbis nagyon kultúrált, minimális a zaj. Mivel forgalom nem nagyon volt, 110 körül gurultunk, néha kicsit felette, nagyon szépen működött az öreg gép.
Egy liter olajat eltettem a biztonság kedvéért, főleg hogy hegyi szakasz is volt a tervben. Lillafüred-Eger közt igazán szép az út, odafelé anyósűlésben élveztem a természet látványát. Alfában utazni is jó :-) Itt ismét csak feltűnően csendes volt az autó, emelkedőkön sem morgott, és érezhetően ereje is volt. Kinga nem kapcsolgat sokat, de ezt az autót nem is kell. 3-masban hagyva pont mindenre jó volt a hegyen. Néha egy 4-es jöhet, de nem sok az egyenes.
Összességében nagyon nem bántam meg, hogy a TD-vel jöttünk. Egy kicsit időutazás élmény volt, és azt az érzést erősítette meg, hogy egy öreg autó technikailag pont olyan jó mint egy új. Vezetni még jobb. Meg sem tudnám fogalmazni, hogy miért, de jóleső érzés vezetni. Nincs betompítva, érezni az egyszerű technikát, és mégis csendes, kényelmes.
Tökéletesen lehet érezni, hogy mire is jó a kettőstömegű lendkerék. Elég 1500-ról gyorsítani vele. Semmi tragikus, semmi zavaró, csak egy csillapítatlan dízel motor finom rezgése. Tény hogy a jtd-ben ez a pici rezgés nincs..és őszintén szólva nyugodtan lehetne. Persze hangra a jtd 2000 alatt tökéletesen csendes, érzetre a TD viszont őszintébb, autóbb.
A fogyasztás is szépen alakult, kb 6l az országúti fogyasztása 100-120 közt, szerpentinnel, megpakolva. Egy csillagos 5-ös a TD-nek.

>> EseményNeoEx48 // Alfa 156 1.6 TS // 2013-07-15

Az idei nyári utazás az eddigi leghosszabb amit Alfával eddig együtt tettünk meg, egy irányban 1450 km. Az úti cél Hollandia volt, egészen konkrétan Amsterdam, egy kis németországi megállóval. Így az alábbi helyeken jártunk:

- Koblenz, Németország
- Nürburgring - Nordschleife, Németország
- Amsterdam, Hollandia
- Sandvoort, Hollandia

Először is, Koblenzben kifejezetten azért szálltunk meg, mert közel van a Nürburgring-hez. Egészen elképesztő meglepetés volt számunkra, hogy micsoda gyönyörű város, mindenkinek ajánlom. A Rhein-Mosel kempingben szálltunk meg, ami pont a Rajna partján van, a folyó túloldalán pedig egy Gellérthegy méretű "hegy", tetején egy citadellával. A folyó másik partján egy hatalmas lovasszobor. Festői környezet, a város is szép és kellemes.

A Nürburgring amolyan miért ne alapon került az útitervbe. Mivel az a kedvenc versenypályám, nem hagyhattuk ki, főleg hogy a 20km hosszú Nordschleife pályán szinte minden nap van nyílt pálya lehetőség.
Mentünk egy tiszteletkört a pályán, szépen komótosan, a jobb szélhez tapadva hogy ne zavarjuk a versenyzőket :) Az Alfa rendesen meg volt pakolva, meg hát egyébként sem egy versenygép az 1.6-os motor, szóval tényleg csak végigmentünk a pályán, de így is hatalmas élmény volt, gyönyörű, legendás pálya.

Másnap vettük az irányt Hollandiába, ahol a kedvenc Amsterdami szállásunkon a Zeeburg kempingben szálltunk meg, mindenkinek ajánlom, tényleg a legjobb szállás arrafelé jó áron. Meglátogattuk a holland tengerpartot Sandvoort-nál, az északi tenger tényleg különleges élmény, a nyári melegben sem volt túl meleg a víz :)

Az egész út fantasztikus volt, Alfa a szokottakhoz mérten gond nélkül teljesítette a majd 3000 km-es távot :)

>> Egyébpofáscsirke // Alfa 147 Distinctive // 2013-09-13

Új alfa érkezett a családba, kicsit öreg, nagyon rozzant, de a miénk, pontosabban a férjemé. Szerintem hamarosan Ő is amore tag lesz. Tegnap sikeresen hazahoztuk, de a parkolóban már nem tudtunk arrébb állni vele, mert nem indult. Rögvest kapott új aksit és ma már bikázással sikerült beindítani, de a benzinkútra újra mehettem a bikával. Holnap reggel indulunk a nagy útra, ugyanis hazavisszük az ősökhöz, mert ott fog lakni a felújítás ideje alatt. A 3-ason fogunk menni (tudom, hogy ciki, de) egy Kiával fogom kísérni az öreget. Csupán 300km-t kell kibírnia. Szorítsatok, hogy rendben hazaérjünk. :-)