Blog >> 164

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2009-12-01

Km óra állása a megvételkor: 152.000
Az első kb. 1,5 év szervizköltségei:
- elöregedett gumicsövek cseréje: 10.000
- olaj, szűrők cseréje: 20.000
- hátsó futóműben szilent csere: 35.000
- új Good-Year nyári garnitúra(15''), szereléssel: 60.000
- új Debica téli garnitúra(15''), szereléssel: 50.000
- téli gumihoz lemezfelni: 5.000 - köszi alfás testvér
- katalizátor: 10.000
- fűtőradiátor: 20.000
- riasztó: 20.000
- xenon: 20.000
- első fékbetét csere: nem emlékszem

>> EgyébLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2008-06-18

Egy Fehér úti autómosóban láttam meg először élőben. Nagyon megtetszett. Átnézegettem, kipróbáltam, s mondtam az irányárra egy nekem megfelelő árat, mert még Boxi is megvolt. A válasz "nem" volt - nem lepődtem meg - , annyiban is maradt a dolog. Majd hónapok múlva jött a kérdés: áll még az ajánlatom? Állt. A két időpont között volt AC Esztergomban. Bálni mögöttünk jött, s csináltam egy képet a mögöttünk lévő Alfákról. Véletlenek nincsenek :-)

>> EseményTtK // Alfa 164 3.0 V6 12V // 2010-09-24

Így 10 év Alfázás után úgy gondoltam ideje egy "rendes" Alfát beszerezni. Némi keresgélés után az eredmény ez a bordó Öszvér lett. Szép állapotban van és az előző tulaj költött is rá jócskán, úgyhogy már csak pár dolog maradt:
-Szelepállítás
-Az egyik emelőbaknál lakatolni kell
-A szélvédő teteje rügyezik egy kicsit
-Pár műanyag elem elhagyta magát a beltérben
-Xenonosított fényszórók (én kérek elnézést..)
Inkább esztétikai problémák:
-Elég "pimp" felnik vannak rajta. Akinek mégis tetszenek egy garnitúra gyári Speedline-ért viheti őket :)
-"Tyúning" matricák a szélvédőn és a hátsó ablakon. Azt hiszem ez orvosolható a legkönnyebben.
-Sportdob. Az első öt percben remek, ahogy röfög. Negyed óra után idegesítő. Szintén cserealap, ha mégis kell valakinek.
-Az első lökös egy késői évjáratú Superről származik, mert bronz díszléc van rajta. Ez is cserebere tárgya.
Egyelőre ennyi. Folyik az ismerkedés..

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-30

Kigurultam ma Lőrincre Berdóékhoz, ahol is első ízben rácsaptuk a vasra a gyári számítógépet, egy átfogó kloákatükrözésre.
Az érintőképernyővel lefolytatott rövid küzdelem után kiderült, hogy az öreglánynak semmi baja, sőt, kitűnő passzban van :)
Miután kipezsgőztük magunkat, kitöröltük a légzsák hibaüzenetét, amit két éve nézegettem a műszerfalon.
Kicsit hiányozni fog...

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-25

Ismét ellátogattam Zé.-hez, nehogy legyen egy nyugodt estéje.
Eredetileg egy könnyű levezető féknyereg-felújítás volt a terv, mivel a gumitömítések mostanra kissé viseltesek lettek, a vártnál viszont jobban össze voltak gyógyulva az alkatrészek, így derekas harc lett a vége. Ha már homár alapon lecseréltük a fékfolyadékot is. Pontosabban Zé cserélte, de a heroikus és zsibbasztó légtelenítő féktaposás nyomán teljes jogú csapattagnak érzem magam ;-)
A nyergek, és a kézifék pedig mint a sáááfháuzen...

>> Autóápolásvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-23

Hétfő este volt egy kis időm, és kipróbáltam azt a horpadáskihúzó készletet, amit egy ismerősöm ajánlott.
Voltak aggályaim, pl. hogy az a ragasztó, ami kibírja a lemez cibálását, hogyan fog lekerülni arról, de kb. 20 perc alatt sitty-sutty eltüntettem két huplit a tetőről.
Most várom a jó időt, lemosom a gépezetet, és nekiesek a többinek...

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-23

Nnna szóval 260 000 km-nél lecseréltem a kipróbálásra beleöntött, és 5000 km-t bírt olajat, Selenia 20k Alfa-ra.
Feltettem egy gyári olajszűrőt is. Ilyet még úgysem csináltam eddig...

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-15

Aaasszem, a héten le kell hogy cseréljem az olajat vala.
5000 körül járok vele, de mintha kissé alul teljesítene.
Ma keringtem a belvárosban mint a gólya..., mert össze vissza alakították a Felszab környékét, és mire a motor igen forró lett, az olajnyomás eltűnt, de rendesen. 2000-es fordulaton még épp eléri az 1 bárt, ami nem sok, alapjáraton viszont fittyed a mutató, mint nyugdíjas pornósztár lelkesedése, hajnal négykor...
Holnap megyek Selenia-ért...
Aztán felírom százszor a táblára: "Sosem veszek olcsó olajat"

>> Tuning és extravm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-06-09

Ma eltoltam a bringát Zé.-hez, aki kicserélte mind a négy féktárcsát kb. annyi idő alatt, amíg én leveszek egy kereket...
Nem voltak kopottak, csak ahogy öregszem, megjött a kedvem a vágott tárcsákhoz.

>> Szervizvm // Alfa 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) // 2010-05-23

Ma délelőtt, kicseréltem a bal első ajtóhatárolót.
Nemrég tört el a benne lévő rugó, így az ajtó több esetben megpróbálta lecsapni a lábamat tőből.
Egész gyorsan végeztem, és legalább a kárpitot is sikerült precízebben visszatennem, mint legutóbb.