Blog >> 164 >> nagyszervíz

>> SzervizLevi // Alfa 164 2.0 Twin Spark 8V // 2011-03-27

Tehát az említett nagyjavításról:
Km óra állás: 192000
Elvégzett javítások:
Hűtő csere: 30.000. Próbálkozhattunk volna hűtőtömítővel, de hosszú távra tervezem.
Ha már hűtő, legyen új termosztát is. 10.000
Szivárgott a szervóolaj a kormányból, 3-4 havonta töltögettem utána. Kockázatos megoldást választottunk, bontott kormánymű lett beépítve, de úgy néz ki, megérte a kockáztatást, jelenleg jól funkciónál. 30.000
Mivel eléggé szét volt szedve szegénykém, megejtettünk egy komplett kuplungszerkezet cserét is(Valeo). Ez még ráért volna, de így spóroltunk a munkadíjjal. 30.000
Egy ideje volt egy minimális jele a hengerfejtömítés hibájának. Itt volt az aktuális ideje, hogy ezt is orvosoljuk. Mivel már úgyis kotorászott Zé a motorban, kézenfekvő volt a szelepszár szimeringek és a szelepvezérlő korong cseréje is. Kérdeztem tőle, hogy mit látott a hengerekben, mire eléggé megnyugtató választ adott, ugyanis kopásnak semmi jele, elmondása szerint gyönyörű a motor belseje – meghálálja a törődést. Ezeken kívül cserélt még egy gyújtás elosztót, ékszíj tárcsát, ékszíjat, lecserélte a hűtővizet, a váltóolajat, a szervóolajat. A végösszegből visszakalkulálva ez 40.000 lehetett.
Ezek után még visszamentem egy gyors boxutca látogatásra, két alsó támasztó gömbfej (15.000), és felső kuplung munkahenger (10.000) cserére.
Futómű beállítás: 5.000.
Nagyon zsebbe kellett nyúlni, de még mindig úgy gondolom, hogy jó döntés volt az autó megtartása, gyári állapotra alakítása. Az autó nagyon jó lett, köszönöm Zé!
Közben fogyasztási rekordot mértem tele tanktól tele tankig, kevés város, sok országút, max.110km/h: 7,3 L.

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-16

Ma visszakaptam végre Lucreziát. Lassan kezd összeállni a vas, bár a mostani szerviz pár újabb bajt is feltárt. A legfájóbb önindító javításakor derült ki, ugyanis ehhez le kell venni a kupufogórendszert ~S. Valamelyik előző szerelő a leömlőnél a finom menetes tőcsavarra rossz anyát húzott, a menet tönkrement. Most még Ferike valahogy összerakta, de ha egyszer elkezd kifújni, akkor megoldáshoz ki kell venni a motort, csak úgy lehet hozzáférni. Egyelőre bízom a legjobbakban :) Cserélnem kell továbbá az első hengersor középső hengeréhez tartozó gyertyakábelt is, valamint a közeljövőben át kell nézetni a motortér kábelezését egy villanyásszal, elég sok kókányolásra lelt Ferike, hosszú távon nem özembiztos. Nem úszom meg az akksi cseréjét sem. Neverending story, Alfa Romeo, szerelem ... a fene egye meg, már megint szerelnem kell :)
A nagyszerviz végül beváltotta a hozzá fűzött reményeket, a gyertyacsere segített a leglátványosabban, és most már nagy fordulaton nem szaggat be. Kíváncsi leszek, a Castrol Magnatec 5w40 olaj hogy válik majd be. Az olajosok most a hidegoldali dolgokban látják a helyzet kulcsát, és ehhez mostanra új olajok vannak a piacon. Azt hiszem, egyet kell értsek velük, ezért is az 5w, főleg, hogy csak versenykörülmények között kell a melegoldali 60-as, utcai használatnál nincs jelentős eltérés a kettő között.

Az alábbi dogok lettek javítva, cserélve:
- vezérműszíj, feszítő
- váltóolaj /Agip LSX 75w90/
- hűtőfolyadék /Prestone/
- szűrők /olaj, benzin, pollen/
- bordásszíjak
- generátor átnézve /nem kellett bántani/
- olajcsere /Castrol magnatec 5w40/
- balos lengőkar
- toronycsapágyak
- futóműbeállítás
- önindító felújítva
- gyertyacsere
- műszaki vizsga
- zöldkártya

Óraállás: 117300

>> Szervizfobakter // Alfa 164 Super 2.0 V6 Turbo // 2008-07-02

Lassan mindent megvettem, ami előreláthatólag kell majd a hétvégébe, sőt jövő hétbe nyúló nagyszervizhez.
Vezérműszíj, szíjfeszítő, olaj, váltóolaj, Prestone hűtőfolyadék, légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, szelepfedél-tömítés, üzemanyagszűrő, gyertyák, lengőkar, toronycsapágyak. Egy kézifékkötél is esélyes még, majd kiderül. A generártort és az önindítót szintén megnézetem, ezeket nem olyan egyszerű különben sem leszedni, ha meg a vezérműszíj miatt úgyis szét kell bontani a kocsit, akkor egy füst alatt ez is meglesz. Kérdéses még az akkumulátor is, remélem annak a cseréjét még pár hónapig elodázhatom.
Holnap reggel kezdek a futóművesnél, aztán péntek reggel Ferike elviszi, és megcsinálja a többit, elintézi a műszakit és a zöldkártyát.