Blog >> v6

>> Tuning és extraBéci // Alfa 156 6C 2500 // 2017-07-24

Kicseréltem az oldal villogókat fehér színűre. Szerintem így jobban néz ki. Ezen kívül turtle wax bőrápolóval lekezeltem az üléseket.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-19

Megint Várpalotán jártam. A kölyök oda meg vissza volt a szerviztől, az Alfáktól és Cöri bácitól (sic). Az unixos autó most jó tükröt hozott, a cseréje is pikk-pakk megvolt, csak a fordulatszámmérő izzóira kellett várnunk egy kicsit. Segond, a kiskorú addig is kergette a szerviz macskáját és/vagy engem. Miután a többször megénekelt unixos autó meghozta az izzókat, a fordulatszámmérő fényereje méltó lett a kilométeróráéhoz.

>> Tuning és extraAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-06

Szélvédőcsere után a Homasitát is meglátogattam. Kétes értékű optikai tuning helyett egy tűzoltókészüléket és egy defektjavító szettet vettem. Utóbbiból a kompresszor amúgy is hasznos, a trutyit meg majd meglátjuk. Azaz remélem, nem látjuk meg. A pótkerék természetesen marad. Ezzel is készültem a júliusi túrára Litvániába.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-07

Várpalotán jártam ismét. Egyre hosszabb lett az Alfa idegesítő hülyeségeinek listája, az olajcsere ideje is eljött.

Csöri lecserélte a motorolajat, a szűrőjét, és a fékfolyadékot. Felcserélte az első és hátsó kerekeket, hogy az egyik pár hozzákopjon a másikhoz. Életet lehelt a kilométeróra háttérvilágításába, beállította az égre világító fényszórót, megszűntette a hűtővíz szivárgását (a múltkor, Szigetszentmiklóson cserélt cső csatlakozása volt a ludas), és majdnem lecserélte a törött tükröt is. Azért majdnem, mert az unixos autó rossz alkatrészt hozott.

A kattogó ajtó (melegben úgyis csendben van), a néha cincogó utastéri ventilátor és a tükör legközelebbre marad.

Kilométeróra állása: 176 151

P.S.: Majd' elfelejtettem a legrégebben húzódó javítást! A hátsó lökhárító egyik fényvisszaverője már az autó megvételekor is törött volt. Néhány hétre rá kerítettem másikat, amit aztán évekig hurcolásztam az ajtózsebben. Tegnap azt is sikerült kicserélni. :)

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-06-06

Eljött az előző posztban említett jövő kedd. Reggel letettem az autóüvegesnél az Alfát, kora délután mentem érte. A keret nem úszta meg a kiszedést, abból is új kellett.

Apró öröm az ürömben, hogy az új szélvédőn van színezett sáv. Hurrá.

Kilométeróra állása: 176 035

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-05-16

Úgy kezdődött, hogy összegyűlt egy csomó kisebb-nagyobb apróság, ami zavar az autón. Szerettem volna a Selénia Rally előtt kibogoztatni őket Csörivel, de sajnos betelt az órarendje. A legsürgősebbnek a futóműállítás tűnt, és némi kutakodás után arra jutottam, hogy azt a Kwik Fit is meg tudná oldani. Nosza, telefon, másnap látogatás - aztán kopp. Egy lötyögő gömbfej miatt elúszott az állítgatás, ellenben kaptam egy árajánlatot, amit végül el is fogadtam (hja kérem, működik az üzleti modell). Gond csak az időzítéssel volt: a bakonyi kirándulás előtt nem volt olyan nap, amikor ott tudtam volna hagyni az autót, szóval Selénia Rally utánra maradt a műtét. Ma délelőtt jártam Csepelen, ahol a megbeszéltek szerint zajlott minden. Fillérre pontosan annyit fizettem, amennyi az ajánlatban szerepelt, és egy perccel se tartott tovább. Megint középen áll a kormány, amikor egyenesben megyek.

A többivel még mindig Palotára mennék, ráadásul lassan aktuális lesz egy olajcsere is...

Kilométeróra állása: 175 070

>> Szervizgiacinto // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2017-05-04

Egyik reggel, az első száz méteren elkezdett kiadni az autó egy furcsa, csúszós, nyüszítős hangot 2000-es fordulat felett, majd gyorsan szerelőhöz lett víve, ahol kiderült.
A vízpumpa haldoklik.
Úgyhogy egy új Valeo vízpumpa került beszerzésre&beszerelésre, egy isaszegi szerelőnél.

>> SzervizBéci // Alfa 156 6C 2500 // 2017-06-26

Felrakattam nyári felni-gumi összeállítást. Szerintem, még mindig nagyon dögös. :-)

>> SzervizBéci // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-03-22

Kivételesen nem Valeo lapátok lettek a Tescóból, hanem gyári darabok az Elaforgtól. Hétfőn spájzoltam be őket, ma pattintottam fel a régiek helyére.

Az új ablaktörlőkkel az első utam a gumishoz vezetett, aki visszatette az autóra a nála tárolt Pilot Sportokat az Alpinok helyére. A téli garnitúrát nyugdíjaztam. Hat szezont futottak két Alfán. Kilométert csak tippelni tudnék, mert a régi autónál nem nagyon vezettem. Az első öt évben teljesen elégedett voltam velük, de az idő nem kímélte őket sem. A hatodik szezonjukban már nem hozták azt a szintet, amit régen. Azt még nem találtam ki, mi legyen az utóduk, de az Alpin 5 biztosan az esélyesek között van. A gumis ismét megdöbbentett azzal, hogy rendesen felfújta a kerekeket, nem úgy állt, hozzá, hogy kétbármindenbejó.

A végén megkoronáztam az egészet egy alapos takarítással.

Ablaktörlők: 6110 Ft
Gumicsere: 9600 Ft

Kilométeróra állása: 171 497