Blog >> lengőkar

>> SzervizAtoska // Alfa 156 1.6 TS // 2016-11-02

Üdv.!

Gondoltam nekifekszek az első futóműnek.
Nyiszorog, kopog, eléggé leng és minden úthibára érzéken az orra a Kicsikémnek.

Mindkét oldalon alsó lengőkart cseréltem, lengéscsillapítókkal. Mint utólag, szétszedéskor kiderült, a spirálrugókat is kell, :-(

Újabb kis "huncutságra" derült fény az előző "Szakembör" keze nyomán. Lengőkar szilen ha már jól kikopott és "nemköltünkrámertminek" címszóval. Hegesztővel felhízlalta a lengőkar tengelyét és visszanyomorította rá a már kikopott gumiszilent. "Jól van az úgy, műszakin úgysem látszik!"

Munkaidő: 5-6 óra

>> SzervizSanyi // Alfa 159 2,4 JTDm Q-Tronic // 2016-11-02

Megvolt az olajcsere, és szűrő csere. Sokkal szebben jár a motor az új vérrel. Futóművet is be szerettem volna állíttatni, de azt mondták gatya a hátsó szilent a jobb alsó lengőkarban. Szóval ez a következő projekt. :/ :D

>> SzervizJanika // Alfa 147 1.6 Twin Spark // 2016-08-31

Olajcsere alkalmával észrevettek pár hibát.
Mai nap cserélve lettek:
- hátsó stabilizátor pálca;
- első axiál csukló;
- kipufogó felfüggesztő 3 db ;
- futómű állítás;
- hátsó lengőkar 2 db;
- csavar.

Km. : 120 600

>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2016-08-05

Cserélve a jobb felső lengőkar és a kiegyenlítőtartály. Később még a hátsó stabilizátor rúd szilentezése jön.
Lengőkar (Lemförder) 17k
kiegyenlitőtartály: 6k
szilentek hátra: 6,8K
support:8,5K

Km állása: 168188km

>> SzervizFürkész // Alfa 145 500 Limited // 2016-06-14

Az utóbbi pár hónapban kissé nagyobb lett az olajfogyasztása a kis motornak, aminek az okát amúgy is fel akartam tárni, de egy másik probléma orvoslása közben derítettük ki. Négy napja ugyanis elment az erő a motorból, és az alapjárat is ugra-bugra volt. Az egyes henger gyertyái offon voltak. Szóltam is a szerelő barátomnak, aki inkább gyorsan kijött, hogy ne csattogjak tovább 3 hengerrel. Gyertya csere és akkor láttuk, hogy az egyes hengerhez tartozó gyertyák tocsognak az olajban. Szelepfedél tömítés. Ma ennek a cseréje is megtörtént.
Számomra az olajcsere kőbevésett 8000 km. Most azonban egy picit túlszaladtam ezen az intervallumon, de talán kiheverem.
Illetve a jobb hátsó kerék lengőkar csapágya is látott már szebb napokat, szóval ezt is megoldjuk, természetesen párban és csak a hétvégén, mert nem egy fél órás művelet.

Viszont pár nap múlva legalább megnyugodhatok majd egy darabig, és be tudom fejezni a külső felújítást (sérült ajtó, küszöbök stb...)

A km óra állása: 178700
Selenia 20K (10W-40) olaj
Mann-Filter szűrők
Bosch gyertya szett
Victor Reinz szelepfedél tömítés
Impergom lengőkar csapágyak

>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2016-05-18

Az első-felső lengőkarok jelezték, hogy nyugdíjba mennének, szóval időpontot kértünk a Csörgő Autószervizbe. Ha már ott jártunk, kértem hat új gyertyát is, mert nem tudtam, mióta voltak az autóban a régiek. Mint kiderült, nagyon rájuk fért már a csere. Természetesen TRW és NGK.

Kilométeróra állása: 156 380 (+/− 10)

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2016-04-09

Jobb oldalon cseréltem ma a felső lengőkart. Ki volt szakadva a porvédő gumi, gondolom ez okozta a gömbfej idő előtti kopását. Frap márkájú lengőkart vettem. Már úgy indítok, hogy a szilenteket kiveszem és újra zsírozom, de ennél a lengőkarnál erre nem is lett volna szükség. Ugyan noname szilentek vannak ebben is mint a többi után gyártottban, de meglepően jó minőségűnek tűnik. Talán idáig ez hasonlít legjobban a gyári Boog szilentekhez.
óra állás: 263350km

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2016-04-01

Jobb oldali alsó és felső lengőkar cserélve. Úgy néz ki stabpálcák is csere érettek. Legközelebb ők jönnek.

>> Szervizgelle // Alfa 156 SW // 2015-05-15

Lógott egy kicsit az eleje, így cserélve lettek az alsó lengőkarok, illetve a lengéscsillapítók elöl. Mint kiderült, a két első rugó is el volt törve, így azok helyébe használt rugók kerültek.

281700

>> Szervizszlobod95 // Alfa 159 SW 1.9 JTDm 16V // 2016-02-05

Sziasztok!

Megtörtént az autó átnézése a szentbalázsi Alfákra szakosodott szerelőnél.
Első körben a kötelező dolgok egy része le lett cserélve. Bal első alsó lengőkar, olaj- olajszűrő, turbónyomás mérő szerkezet.

Ezek után, mivel a turbónyomásmérő rossz volt, egy turbótisztításra lesz szükség, illetve egy légszűrő, egy porlasztó (hideg motornál nem működik, inkább kicseréljük) lesz cserélve, szintén olyan költségre számítok, mint a mostani szervizelésnél.

Márciusra pedig patent lesz az autó , akkora marad a jobb első alsó lengőkar, ill. az első féktárcsák, fékbetétek cseréje, szintén jelenlegi költség körülire számítok, de ezek után hálára számítok majd a kocsitól. :)

Folyt. köv. nemsokára.

Bence