Blog >> gumiharang

>> SzervizHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2020-10-17

Mikor cseréltem az olajat láttam meg,hogy huu ba....meg ez,hogy néz ki. Mikor vettem az autót 5 éve lassan tudtam nagyon jól,hogy Németországi és nagyobb arányba lesz rozsdás ezt a megvétel után próbáltam is kezelni, masszív drótkorongozás,csiszolás,rozsdagátló és alváz védelemmel.Aztán csak telet az idő látszott itt ott,hogy pár helyen már újra lesznek gondok de erre nem számítottam.Főleg,hogy ez a fő futóműtartó elem és meg is ijedtem,mert napi szinten járok vele.(Lásd a képeken)
Aztán hívtam Kristyon barátomat aki először nem gondolta,hogy ekkora a baj aztán amit átküldtem a képeket és a cserekor látva már úgy voltunk vele,hogy huu ez durva. Igazából az egész projektet neki köszönhetem,mert az első szóra segített sőt mondhatom ő cserélte ki én csak a segéd voltam.De nagyon hálás vagyok neki ilyen egy igazi barát!! Szóval nem is tudom eléggé megköszönni neki.

Na de mi is volt ennek a menete.(A bölcső mellé még lett két belső féltengely gumiharang persze,hogy mind a két oldalon és tiszta zsír lett minden tőle.)
Elkezdtem keresni bölcsőt net-en,fb.-n alfás csoportokba. Volt is pár de többnyire nagyon messze és inkább 147-es bölcsők voltak és senki nem tudta megmondani biztosan,hogy passzol-e.Volt igen volt nem tudom de hasonló,volt aki azt mondta részben,mert a hossznyulványoknál más a hossza és azért nem passzol. Így inkább biztosra mentem és eszembe jutott,hogy augusztusba láttam egy hirdetést. Dunaföldvári autóbontóba volt egy koppra ugyan ilyen fl 156 1.9jtd még talán a színes is passzolt. Még mikor láttam le is akartunk menni megnézni hátha jó lesz pár dolog de ez végül elmaradt.
Hétfőn telefon szerencsére még megvolt és még az nap le is szerelték,délután mentem is érte. Majdnem full hibátlan egy két helyen volt csak felületi rozsda a sajátomhoz képest új volt így is.
A munkahelyemre bevittem ott éppen,hogy befért a homokszóróba azzal a kis rozsda is eltűnt és le lett fújva rozsdagátló festékkel plusz minden lyukba nyílásba,ahová lehetett kapott még üregvédőt is.Csütörtökre teljesen felszerelhető állapotban volt. Addig megrendeltem a 2db gumiharangot,és a stabrúd szilentet hozzá a stab pálcákat.
Minden megvolt a hétvégi szereléshez. Péntek eset kimentem Kristyon barátomhoz,és ahhoz képest,hogy nem akartunk még neki se állni 18 órától fé 21 ig már lent is volt a rossz bölcső. Nem kis követ lehúzva rólam nagy örömökkel,hogy egyéb más szívás nem volt semmivel jöttek a csavarok pedig nem néztek ki túl jól, egyik sem.Ezután jött a megérdemelt sörözés:D
Másnap reggel folyt. köv. egyedül csak a stabrúd egyik kengyelébe tört bele egy csavar de azt is megoldottuk. Jött a gumiharang csere új bölcső fel és már kora délután meg is lett a dolog.Minden simán ment ha így mondhatom pedig a hátunk közepére sem kívántuk az egészet de végül csak úgy van vele az ember na azért ez is sikerült.
Mint a filmekbe itt a HAPPY END

>> Szervizvasony // Alfa GT 1,9 mJTD // 2019-11-22

Sok minden összejött. Nagy dilemma, de úgy döntöttem meg lesz javítva.
A turbó még mindig nem jó, a kipufogó már cserére érett.
Kipufogó csere (55, nagyon jó ár) közben kiderült, hogy motortartó bakot is kellene cserélni (20), megtörtént. Közben a gumiharang elszállt elől, ezért ha már ott voltak, akkor a váltóolaj is ki lett cserélve.(10)
Turbó próbálkozás egy érzékelő csere. (20)

Ismerősnél bartelben javíttatom már, így csak az anyag kerül pénzbe.

Szép napnak indult, de vontatás lett a vége.
Kocsikáztunk egyet a GTV-vel, majd egyszer gondolt egyet és nem akart beindulni. Forgatta az önindító, de semmi. Szerencsére nem voltunk mesze otthonról, hazamentem a laptopért és az adatkábelért, kiolvastam a hibát. Fordulatszám érzékelő végzetes hiba :-(
Gyors telefon Pisti haveromnak, aki elvontatott a műhelyébe. A főtengely jeladó adta meg magát. Ha már szerviz, akkor cseréljünk olajat is, meg a jobb első-külső féltengely gumiharang is elöregedett, azt is ki kellett cserélni.

km állás: 113.464km

>> SzervizDante // Alfa 156 2.5 V6 24V Distinctive // 2019-06-08

Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.

>> Szervizjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-06-02

A motortálcában állt egy kis olaj és annak vizsgálatakor vettem észre, hogy szakadt a féltengely porvédő.
Ha már mindkettőt cserélem akkor kicseréltem a csillagot is mert kicsit már érezhető volt a rázás is.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-11-02

kb. 1 hónapja ismét olajfoltot hagyott maga alatt az autó. Norbit látogattam meg, és az aknán alánéztünk. Az olajhűtő és a blokk közötti olajcső volt ismét nagyon gyanús. Beszereztem egy bontottat, és elvittem Székesfehérvárra a Hidraszerhez felújításra.
Mindemellett okt. 26-ra be volt tervezve az alsó lengőkarok cseréje Csörgőéknél.
A lengőkarokat (TRW) és a külső féltengely gumiharangokat ki is cserélte a Mester. A bilincsekkel volt némi szopás, mert a mellékelt cuccokkal nem lehetett összerakni, univerzális került rá. (egy böszme kábelkötegelőt volt a jobboson, ezért kijött a zsír alóla.) Sajna szétszedéskor kiderült, hogy a jobb felső lengő is oda van, a balos pedig nem teljesen oda passzolóra lett kicserélve pár éve. Alapvetően nincs vele gond, de más a kúpja. Kétféle lengőkarral szerelték a 159-et.
Sokat nézegettük mi lehet az olajfolyás oka és a csövek letakarítás után már nem voltak annyira gyanúsak, viszont az olaj-termosztát háza igen. Onnan egyértelműen jött olaj. Kapott új tömítést, és a tesztkör után nem látszott szivárgás. Hamarosan kiderül, hogy megoldódott-e, vagy tovább kell keresni az okot. Ha sikerült megoldani, akkor a hátsó motortartó bak is cserés lesz, mert azon folyt keresztül az olaj. Ez már meg van rendelve.
A lengőkarok még gyáriak voltak 205e km-nél (TI futóművel, nagy kerekekkel.)
Szóval pár héten belül lesz ismét egy utam Várpalotára, és kicseréljük a felső lengőket és motortartó bakot, ezek után pedig jöhet egy futómű beállítás.

A felújított olajcsöveket elraktam tartalékba, egyelőre nem indokolt a cseréjük. (Nincs is beleszámítva a költségekbe.)

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2017-10-06

Az autóhoz kapott számlák alapján 2012-ben, mintegy 80 000 km-rel ezelőtt cserélték a vezérlést és a többi hozzá tartozó hóbelevancot, így az eltelt idő indokolttá tette a művelet megismétlését.
Amúgy is illik evvel kezdeni a közös kapcsolatot, hogy biztosan tudjuk mikor mi fog következni, s hol tart épp a szerviztörténet. Került tehát az autóba új vezérműszíj a hozzá tartozó feszítő és vezetőgörgővel, vízpumpa, hosszbordásszíj szintén minden görgőjével, valamint egy új termosztát is - ez utóbbi azért volt szükséges, mert a régi folyton nyitva volt egy picit.
Közben kiderült, hogy a főtengelyszíjtárcsa is elég repedezett, így ha már le volt bontva, ennek is új állta a helyét.
Aztán ahogy az lenni szokott, szerelés közben derült még ki ez az - a legutóbbi futómű javításnál még csak repedezett bal külső féltengely gumiharang már verte ki a zsírt, így ahelyett is újat kapott az autó.
Az első fékek a hamarosan esedékes olajcsere alkalmával lesznek cserélve, addig még biztosan kibírják, de napjaik bizonyosan meg vannak már számlálva. Egy garnitúra Delphi tárcsát már be is szereztem, így ehhez már csak egy garnitúra fékbetétet kell intéznem.
Vettem új pedálgumikat is a fék és kuplungpedálokra, mert a régieket már megrágta a több mint 300 000 megtett kilométer. Utángyártott darabok (az Alfa logót keresve sem találni rajtuk), ennyit biztosan nem is fognak kibírni, mint a gyárik, de minőségüknek megfelelő volt rajtuk az árcédula is.
Végül felkerült a két kígyó az oldalindexek fölé - ez utóbbira már régóta vágytam - mégiscsak így igazán Alfa egy Alfa...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-28

Elkezdtem berakni az új lengőkarokat. A bal oldalon odáig jutottam, hogy a felső lengőkar és a stabpálca a helyén, de az alsó lengőkarral sikeresen kiszakítottam a külső féltengely gumiharangot. Vehettem új gumiharangot (készletben: gumiharang, két bilincs, zéger gyűrű, féltengely anya, grafitos zsír). A féltengely csukló szétszedése és megtisztítása után ment vissza minden a helyére, az alsó lengőkart is betornásznom a helyére, a csavarok/anyák is betaláltak. Gondoltam még gyorsan meghúzom őket, de a felső lengőkar gömbfejének anyája úgy gondolta, hogy inkább beleszakad és a gömbfej csapjának a menetét is tönkreteszi...
Ma meg is vettem az újabb lengőkart...
Folyt. köv.

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-02-23

Ma ismét a Sprintauto Service-be látogatott Silverfox. Cserélve lett mindkét oldali féltengelyen a külső és a belső porvédő gumiharang. Ezen kívül a srácok berakták a GTA fényszórókat, amiket még korábban vettem. Egyrészt baromi jó néz ki, másrészt sokkal jobban is világít. :-)