Blog >> 156

>> Tuning és extra156er // Alfa 156 1.6 Twin Spark - Distinctive // 2011-11-06

Elkészült az első blogom is..... :)
Még augusztus végén sikerült találni vaterán egy képről nem rossz állapotú fekete MOMO komplett bőr belsőt. Végre 4 ajtóshoz való volt és nem SW-be. Amit fontos kritériumként tettem a vásárlás elé, az mind összejött.
Névszerint: -lehetőleg fekete
- kartámaszos
- oldallégzsákos
- 4 elektromos ablakos
....sőt még fűthető is lett közben. na ezzel volt is egy kis gond!

mivel az eredeti kék plüss(ami eladó!!) nem volt fűthető, így naná nem is volt kábel alatta! múltak a hetek csak nem találtam ülésfűtéses kábelköteget, vagy csak olyat amit drágállottam.
Gondoltam nem lehet ez olyan bonyolult..... eLearn letölt, kapcsolási vázlat kinyomtat, kocsi szétszedése....
mint kiderült félig van ülésfűtés kábelem. relé, biztosíték minden a helyén, elindul a kábelköteg a biztosíték táblától hátrafelé..... hopp bal lábtér felett a biztosíték tábla után van egy nagy csatlakozó amibe megérkezik a kívánt vezeték de tovább már nem megy az ülések felé....

Irány a bolt: vezeték, 2 pines csatlakozó, textil szalag beszerzése után jöhetett az autó szétszedése újból...... erős 4 óra alatt sikerült berakni a vezetéket a gyári köteg mellé végig rendesen, szépen.Ami még jobb, hogy volt itthon nagyon pici csúszósaru aminek az "anya" végét sikerült beépíteni a gyári csatlakozóba.
Minden fordított sorrendben vissza kárpitok, ülések, akksi saru! belemérve gyújtáson volt fesz. ahogy kell. próba út, fűtés bekapcsol, piros LED világít, vár 1-2 perc.............éssssss SEMMI!!!!:(

rámérve az ülésen lévő csatira semmi ellenállást nem mutat.... az nem jó pedig!!!!
pár este guglizás után rájöttem, hogy a szakadt fűtőszálat megjavítják, olvastam pár írást!:)
na akkor ma nekiálltam ülések újra ki, bőr kárpit le és kiderült,, hogy 2-3 szakadás is volt a rendszerben.
összeforrasztva leszigetelve mentek vissza a kárpit alá. plusszba még a bal első háttámlában is el volt szakadva az egyik vezeték ami ment át. Azt is összeforrasztottam. Rámérve a csatira megvan a kívánt ellenállás!!!!!

Ülések visszakerültek, plusszba még egy esetleges hátsó ülésfűtéshez is elő van készítve a gép így annak a beépítéséhez nem kell újra szétszedni az autó.A rég nem használt erősítő tápkábelt fogom használni persze egy relét közbeiktatva, hogy csak gyújtáson legyen villanya. Majd csak a hátsó üléssort kell kiszedni. De majd azt csak később.... mondjuk egy ilyennel.

Így állt össze a fekete, lufis, kartámaszos,fűthető MOMO bőrbelső!

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-10-31

Régóta tervben volt a dolog, és most hogy láttam Kócosw barátom megcsinálta, én is vettem a bátorságot és egy tekercs fóliát, majd nekiestem egy-két elemnek. Még van 1-2 amit be szeretnék húzni, ha lesz időm folytatom.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-10-31

Ma kattintottam párat a 156 naptárhoz.

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-09-16

-4 Alfás szelepsapi.
Száradna le mindkét keze a kis rohadéknak.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-09-07

Nemrég megtörtént az olajcsere. Mivel itt nem találtam Selenia olajat, így hosszas keresgélés után ráakadtam egy holland márkára, amelynek termékskálájában szerepel egy 10w60-as olaj, amit kifejezetten olasz autóknak gyártanak.
Ha valakit érdekel itt a specifikáció az olajról
Sokkal halkabb lett a motor, alapjáraton szinte nem is lehet hallani. Ahogy észrevettem azért csipegeti az olajat rendesen a motor. Előtte ugyanebből a márkából sima 10w40 volt benne, azzal sem volt sok gond.

Szerintem megérte átállni a 10w60-ra.

km állás: 191000.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-29

Ma mikor hazaértem melóból, találtam az asztalon egy bubis borítékot, nagy Royal mail felirattal. Egyből tudtam mi van benne. :) Délután szépen ki is cseréltem. + kapott a pajzs egy kézi polírt. Nagyon jó lett az összhatás.

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-08-26

Tegnap a tatabányai Gyémánt strandfürdő előtt találkoztam ezekkel az Alfákkal, illetve, kifelé még egy 156-ost láttam a parkolóban. Ahhoz képest, hogy mekkora a parkoló, és mekkora az Alfák aránya Magyarországon, feltűnően nagy számú tulaj tette autójának jelenlétével szebbé a helyszínt :)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-23

Ma délelőtt megrendeltem egy új emblémát a pajzsba. Sajnos a régi eléggé elkopott már, ezért megérett a cserére. Angliából érkezik majd.

>> Eseménymesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2011-08-15

Hétvégén Visegrádon jártam az Alfával, ami kapott egy kis arc-pakolást (új króm lécek), meg egy darab új gumit (lásd előző bejegyzést). Gondoltam, hogy a fellegvárhoz vezető szerpentinen autózással jutalmazom hosszú évek hűségét. Sajnos, csalódnom kellett, az az út tankpályának is életveszélyes, nem hogy autózásra / motorozásra használjuk! Magyarország szégyene, ezt látják, tapasztalják meg a külföldiek. Csak tudnám megmondani, a sok idegenforgalmi adóból miért nem futja új útburkolatra? Esztergom, Visegrád, Szentendre kirakat városok: még inkább oda kellene figyelni az ilyenre! Mivel tölti ott az idejét a város vezetés?
Egyébként szuper hely a Hotel Silvanus, ott töltöttük időnk jelentős részét, ami kárpótolt minden kellemetlenségért, csak ajánlani tudom!

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-11

Most úgy néz ki egyenlőre kész. Kapott egy új helyzetjelzőt flexibilis LED szalag személyében. Most eléggé kívánja a szemem az üvegekre a fóliát is. Majd meglátjuk mi lesz a következő projekt.