Blog >> 156

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-09

Első lökös elkészült. Ma következik a hátulja. + kap egy kis polírt. :) Még agyalok valamin, sőt több dolgon is, de egyenlőre legyen elég ennyi. :D Ha kész minden, próbálok lőni pár jobbfajta képet. :) Már csak az a kérdés hogyan rakom fel a rendszámot... :D

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-08-02

Ma leszereltem az első lököst és leadtam a fényezőnél. Fújva lesz az egész + a koptató csíkok és a ködlámpa keret is megkapja az autó színét. Elvileg pénteken el is hozhatom.

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-07-21

Igen, újra itthon, magyar földön! :)

A hazajövetel előtt volt egy gyorsra tervezett, de végül nagyon lassú felső és alsó lengőkar csere is (állítólag rá voltak rohadva a csavarok..). Mivel a holland szerelők nagyon ügyesek, az egyik felső lengőkar valamelyik csavarját nem húzták meg, így az az 1400 km alatt szétverte a lengőkart. Az út felétől érezni is lehetett, hogy nem az igazi, eléggé zörög, dobál.
Lehet, hogy hiba volt, de mivel itt van a közelünkben egy Zengő szervíz, oda mentem be, ahol pillanatok alatt kiderült a hiba, rendeltek egy új jobbos felső lengőkart, 3 óra múlva már mehettem is a kész autóért, futómű beállítás is történt (ami állítólag összevissza állt). Szerintem jó munkát végeztek, kicsit azért sokallom az óradíjat, de legalább most már jó a gép.

Ma reggel egy helyi szakihoz vittem a gépet, a gyertyák felmérésére. Több lyukban állt az olaj, a bennlévő NKG gyertákban már jó pár tízezer km benne van, így az autósboltban vásároltam a már többeknél felmerült Champion 3 illetve 1 pólusú gyertyákat, illetve egy szelep fedél tömítést. A beszerelésre ebben a pillanatban is folyik, várom a jó eredményt :)

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-13

Ma lecseréltem az olajat is. Kapott friss fincsi Selénia 20K-t. Nem is volt olyan veszélyes művelet. Igaz aknából csináltam. :) Az olajszűrő elég nehezen akart megindulni, de lejött az is. :)

Km:123587

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-12

Délután nekiestem, és kicseréltem a pollen és a levegő szűrőt. Légszűrőnél volt 1 ki szopás, mert az egyik tető lefogató pont elhagyta magát, de egy kis keresgélés meg agyalás után elég jól meg sikerült oldani a hibát.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Ma Erhard 242 (Dark Side) cartárs feladta a csomagom. Selénia20K AR + összes szűrő. Hétfőn ha igaz már itt is lesz. Költségem: 14000+1700 posta

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-08

Az elmúlt napokban feltűnt, hogy lóg a gumi a vezető oldali ablaktörlőről. Ma vettem egy pár flexibilis gumi lapátot. Nem egy drága cucc, attól függetlenül talán kibírja valameddig. :D Kipróbálni nem tudtam, az autó tiszta nem vizezzük össze a szélvédőmosóval. :)

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-07-06

Mikor cseréltettem a gumikat tavasszal, szólt a gumis srác, hogy már a végét járják az első betétek. Annyira nem volt vészes még most sem, de úgy gondoltam kicserélem. Minden flottul ment a legnagyobb nehézség a 7mm-es hatlapfejű kulcs beszerzése volt, de egy fél órás telefonos utánajárást követően találtam egyet. :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-07-02

Kedden érkeztem vissza Alsóörsről. Sajnos az idő strandolást nem engedett, csak némi kirándulást, úgyhogy meglátogattam Balatonfüredet, Almádit, Tihanyt. Az első két helyen ingyen engedtek be a strandra, mert jegyet értelem szerűen senki nem vett volna. Azért olyan nagyon hideg nem volt, de ,mégsem volt strand idő. A szállodában tudtam wellnessezni, és a svédasztal ízeit is végig kóstoltam. Igazán elégedett voltam mindennel.

Az utazás most is mint mindig élvezetes volt, ez az öreg csotrogány beérte 7,5 L/100 km-el. Tankoláskor 508 km volt a napi számlálóban, amiből kb 150 km-t Budapesten tettem meg. 75%-ban a klímát is használtam.

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2011-06-15

Tegnap ott hagytam a kocsit a szerelőmnél, aki kicserélte a felső lengőkarokat. Ez már az előző látogatásomkor is kívánatos lett volna, mert nem csak az alsókon voltak rosszak a gömbfejek, hanem a felsőkön is. Úgyhogy a múltkori futómű beállítás ára megy a levesbe:(. Abból tudtam hogy rosszak még a felső gömbfejek, hogy nagyon kopogtak, még amikor kuplung felengedés közben eljut a kerekekre az erő, akkor is bizonyos kormány állásnál tudott kopogni. Mivel a felsők nem lettek cserélve, azokra gyanakodtam egyből. Utána 2 másik szervizbe is elvittem megnézetni, ahol nem jeleztem előre nekik hogy gyanús lenne bármi, de szóltak, hogy azok a felsők szerintük lógnak. Szerelőm szerint nem is volt komoly bajuk nekik, de az viszont tény hogy most megszűnt minden zaj a futóműben a csere után, és elöl-hátul új lengéscsillapítók vannak, igazából szerintem a teljes futómű jelenlegi állapota bátran újszerűnek nevezhető.

A másik dolog ami miatt mentem, az a vezérlés és hosszbordás komplett csere mindennel együtt. Elég fájdalmas leírni, 80.000 Ft volt a vége nagyjából csak a szíjcseréknek (görgőkkel, vízpumpával). Ezt rendesen, időben a 60.000 km csere periódus szerint csináltattam meg.

Volt még motor olaj és fék olaj csere is. A fék olaj szerintem még gyári volt, már határ érték alatt volt a legutóbbi állapot felmérésen. Motor olajat 10E km-ként cserélek, de nem szoktam mindig beírni ide.

Viszont most megint hibátlan az autó igazából, és a vizsgára, ami pont egy év múlva esedékes, már nem kell komolyat költeni. Egyedül a kézifék kötelek cseréje lesz időszerű, de azok is már megvannak, vizsga előtt gondoltam beépíteni.