Blog >> 156

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

Az üzemanyag szintjelzőm egy ideje nem működött megfelelően. Azt csinálta, hogy gyújtásráadás után alsó pontban maradt. Érdekesen általában csak a napi első induláskor. Miután elindultam az autóval, mentem pár száz métert, utána kezdett csak vánszorogni felfelé. Gondoltam szétszedem, befújkálom kontakt sprayvel az érintkezőket és amit lehet.
Ahhoz, hogy hozzáférjünk, ki kell szerelni a csomagtér kárpit alsó részét, ami a pótkerék felett van és ki kell venni a hátsó ülést. Ha ezek megvannak, akkor még ki kell pattintani a helyéről a síalagutat. Nem kell kivenni, elég ha csak félre van húzva az alsó része.
Van egy burkolat, amit 6 db csavar fog, ez alatt lakozik az üzemanyag szintjelző és az üzemanyag pumpa. Először le kell venni a steckert és az üzemanyagcsövet, majd a henger tetején levő kör alakú izét kell letekerni. Ehhez célszerű egy nagy csavarhúzó és egy kalapács, mert nehezen fog megindulni.
Ha ez lejött, akkor szépen ki lehet húzni az egész üzemanyag szintjelzőt a pumpával együtt.
Én befújtam a szintjelző csúszkáját (2. kép) és a steckert kontakt tisztítóval, majd összeraktam az egészet.


Költségem a kontakt tisztító volt, 700 Ft.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Első lépésként kivesszük az ülőlapot. Két darab imbuszcsavar fogja az ülőlap elejénél a lábtérben.

2. Az ülőlapot a lehető legjobban hátra kell nyomni a csomagtér felé, közben a hátuljánál próbálni emelni, össze van akasztva a háttámlával. (1-es kép)

3. Ki kell venni a fejtámlákat, mindegyiknek a szárán van egy-egy gomb, azokat megnyomni, a fejtámlákat pedig kihúzni felfelé. (2-es kép)

4. Kicsavarozzuk a háttámla aljánál levő két darab imbuszcsavart, ezek az én esetemben kicsit be voltak rohadva. Ajánlatos jó minőségű szerszámot használni hozzá, a gagyi eltörik és elcsavarodik rajta. Jó, ha van gömb végű imbuszkulcsunk, mert azzal könnyebben hozzáférünk. (3-as, 4-es kép)

5. A háttámla teteje be van akasztva a mögötte lévő lemezbe. Csak emelni kell a háttámlát és ki is jön. (5-ös, 6-os kép)

6. Összeszerelésnél a háttámla csavarjait megkentem egy kis rézpasztával, hogy legközelebb ne legyen gond a csavarok kiszerelése.

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2011-04-10

1. Először kivesszük a pótkerék felett található részt, amit 2 csavar fog a csomagtér elejénél. Majd ezt a részét visszahajtjuk, az egészet elfordítjuk keresztbe és így fog kiférni. (1-es, 2-es, 3-as kép)

2. Levesszük a csomagtér pereménél levő műanyagot, 4 db kupak alatt található 4 db csavar).

3. Kivesszük a hátfalnál levő két akasztót is az imbuszcsavarokkal. Így ki fog jönni ez a picike kárpit is. (4. kép)

4. Levesszük a lámpák hátuljánál lévő takarókat, mindegyiket két kis pici csavar fogja, elvileg kézzel meg lehet őket lazítani. (5-ös kép)

5. A kalaptartó alatt levő kárpitot macerás kivenni az elejénél levő két patent miatt, de a hátulján vannak csavar szerű patentok, amiket könnyű kivenni, elég csak ezeket kiszedni. (6-os kép)

6. Az oldalsó kárpitokat már nem fogja semmi, szépen ki lehet őket venni a helyükről.

7. Összeszerelésnél 2 dologra kell ügyelni. Az egyik, hogy a tankajtó zsinór nyitóját húzzuk át a kárpiton, máskülönben bosszúságot okozhat, ha valami miatt nem tudjuk a kúton nyitni a tankajtót. (7-es kép)

8. A másik, hogy a kárpitok szélét szépen a peremek és kéderek alá tegyük. (8-as kép)

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2011-04-06

A fejegység után megvettem a kábeleket az erősítőhöz és a mély-ládához. Elég jól szétburítottam a kocsit belülről. :D Pár kép az utókornak:

>> EgyébATE TR // Alfa 156 1.6 // 2011-03-30

Lőttem néhány képet a garázsnál. A mosás most elmaradt.
Folyadékok ellenőrizve...

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-30

Egy ideje várat magára a futómű orvoslása, amiről olajcsere alkalmával kiderült, hogy beavatkozást igényel. Felsők kukásak, jobb alsó kukás. Erre mondtam, hogy egyszerűbb egy piszokkal megcsinálni, és kicserélni mind a négyet, így nyomhatunk legalább egy resetet a lengőkarok kilométerszámlálóján. A bent lévők még gyáriak, ha jól tévedek, nyolc évesek. Ha ezek is kibírnak ennyit legalább, akkor a következő tulaj sem panaszkodhat majd.

Futómű felújításom receptje:
Hozzávalók: lengőkarok jóárasítva, megrendelve, leszállítva Erhardtól (amire a szerelőm azt mondta, hogy talán még ő sem tudott volna ennyiért beszer áron). Beszerzésre vár még némi szilikon zsír szerelőim javaslatára a felső lengőkarokhoz
Elkészítés: az alkatrészeket beépíttetjük, futóművet behangoltatjuk és kész a csendes futómű (remélem) ízlés szerint a fékbetétek nyikorgását is csökkentethetjük szerelőnkkel.

A kérdés: Tényleg ennyi a különbség a gyári és utángyártott között?

>> Tuning és extraRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2011-03-27

Fájt rá a fogam régóta, és most összejött hozzá végre minden: loudlink + kábel + 8GB kártya + kártyaolvasó .
A kulturált rögzítést kell már csak megoldanom.

Nincs más hátra, mint öröm és boldogság és hangerő!

>> AutóápolásFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Mai napon még mindig szabin vagyok, és mivel is tölteném, ha nem szeretett járgányom csinosításával :) Van mit... :D

Gyors porszívózás és belső takarítás után egy régi vágyamat szerettem volna teljesíteni: a Youtube oldalán számtalan videót látni, miszerint a kicsit sárgás/ködös első lámpaburát csodák csodájára újjá varázsolják egy hagyományos fogkrém és egy szivacs segítségével. Fellelkesülve rohantam lefelé a fent említett kellékellel a kocsihoz, mondván: Most megkapod te gané lámpabura :D
Utólag bevallom, túl okos akartam lenni. Szerintem a mosogatószivacs rossz oldalával kezdtem el dörzsölni a fogpasztát a műanyagra, ami elöször jó ötletnek tűnt, majd az öblítés után már annyira nem. Most még jobban átláthatatlan lett, magyarul össze lett karcolva mint a fene. A másiknál már ügyesebb voltam, az egész szép lett. A hiba kijavítására autówax-ot javasolnak, amit holnap ki is fogok próbálni.

Továbbá az autógumik le lettek ápolva, ahogy a külső műanyag egységek is egy speciális "Bumper Black" nevű spary segítségével.

Az otthon vásárolt bőr kormányvédő és új váltógomb is beszerelésre került, ugyan nem olyan eredménnyel, mint amilyen elvárható, de későbbi korrigálás során megoldható.

Szerény véleményem szerint a nap sikere a kerekek szép fénye és a nap végén elkövetett autómosás :)
Az összes többi művelet meg lesz ismételve...

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2011-03-21

Kicsit elmaradtam a blog írással. Elég sok mindent történt mostanában.

Ahogy a fórumos társak már értesültek róla eltörött a kormányszervóm, hiába töltöttem újra a folyadékot (ami egyébként az automata váltó folyadék), nagy cicergések közepette kb 10 perc múlva már nem is volt a helyén. Mint utóbb kiderült a belső padlókárpit alá folyt be...a holland szerelő állítása szerint. Ám legyen.
2 hétig parkoltatni kellett az Alfát a szerviz előtt, mire megjött az alkatrész és megtörtént a beszerelés. Azóta szépen forog, bár a jobbra még mindig kevesebbet fordul, mint balra...

Pár hétre rá megint jött egy meglepi: a "hőcserélő" megadta magát (ennek gondolom van valami rendes magyar neve is, talán termosztát). Itt is hiába töltögettem újra a hűtővizet, először csak kicsit kellett, aztán már 5 percenként. Pár napig megint parkolászott a szerviz előtt, csere megtörtént, bár még kicsit levegős a rendszer (annyira nem értem, hogy egy normálisnak tűnő holland szerelő-ember nem levegőtlenít hűtőfolyadék cserénél, na mind1.) Legalább ez is megvan.

Hogy valami jó is történjen, beszereltem egy Sony fejegységet, ami nagyon szépen szól, ill szólna, ha kicseréltetném a gyári hangszórókat is. Ennek nemsokára neki is fogok esni. Sok jót hallottam a Fusion zöld szörnyetegekről, hamarosan be is szerzem őket.

Mivel egy rövid hazaút is tervbe került, átnézettem a vasat 2 szerelőnél is. Igazából nem így akartam, de így sikerült. A második szervizben került bele egy új vezérműszíj a hozzá való alkatrészekkel, valamint egy esedékes olajcserét és egy légszűrő cserét is végrehajtottak.
Mondhatom nagyon érdekes, mivel nem kaptam a motorháztérbe semmiféle cserét jelző matricát, vagy legalább egy alkoholos filccel történő odafirkantást. Marad a számla a bizonyításra... Ezek a holland szerelők tényleg ennyire trehányak, persze a jó kis 49EUR+19% áfa /óra munkadíjat rendesen elteszik... Hol vannak a jó magyar Alfa szerelők!!!!! :)

A haza és visszafelé vezető út nagyon élvezetes volt, nagyon szépen ment a járgány, továbbra is nagyon szeretem :)

Költségeim:

Kormányszervó + szerelés: 750 EUR
Vezérműszíj, olaj, olajszűrő és levegőszűrő csere: 550 EUR
Termosztát csere + szerelés: 220 EUR

A vicces dolog, azért még megemlítem így a végére: mindkét szerelő megállapította, hogy a szilentjeim rossz állapotban vannak és a légkondim megdöglött... Rá sem akarok gondolni, hogy ez majd milyen anyagi költségekkel fog járni...

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2011-02-23

Ez a nap is elérkezett.
10 évvel ezelőtt, mikor átvettem az autót, csak reméltem hogy én fogom beletenni a 100.000. km-t. És igen! A mai nap belefordult a bűvös szám. A jövő? Hmmmmm. Azt hiszem még nagyon sokáig együtt maradunk. Megcélozzuk az "OT"-s rendszámot! :)


Mozgásban... :)