Blog >> 156

>> SzervizFrank156Rosso // Alfa 156 1.8 TS Spark 16V // 2010-11-19

Történt ugyanis, hogy a menyasszonyom anyja eljött meglátogatni minket Laposföldön (Hollandia) a nagy Moszkvából. Ebből következik, hogy igen, a menyasszonyom orosz:) Nagy autós kirándulások lettek azonnal betervezve, gondoltam átnézetem a kocsit mindezek előtt. A holland szerelőtől egy 500 eurós számlával együtt kaptam vissza a kocsit, mivel kicserélte az első féktárcsákat-fékbetéteket, a szilenteket és a munkadíjnál mindig vastagon fog a ceruzája, mivel holland... Majd kérlek írjatok olyan megnyugtató üzeneteket számomra, hogy ez a művelet otthon még 250 euróba sem került volna...
Kínkeservesen kifizettem neki a pénzt, majd azt a tanácsot kaptam, hogy menjek el egy futómű beállításra. Találtam is egy ipsét, azonnal megcsinálta - mondanom sem kell hogy össze-vissza voltak a kerekek - neki már boldogabban csengettem ki a 40 eurót. Kaptam szép számlát és egy nagy papírost, hogy most melyik mértékegység hogy áll mikor és ez miért jó. Ne kérdezzétek, hollandul van.
Majd pár nap múlva vidáman elindultunk az egynapos túrákra a tökéletes futóművel (tényleg király lett), de ma megtörtént az első rémálom. Már az első autómnál is megtörtént, hogy lehúztam az ablakot, de persze visszafelé nem megy. Az persze kézi meghajtású volt, az Alfában már elektromos van, amit nagyon szeretek, de ilyenkor nem. Szerencsére az adott városkában a második szerelő elvállalta azonnal (3 óra várakozás) majd számla és a 19%os adó nélkül ajánlott egy 200 eurós végösszeget, amiben benne van egy kb 2 hónapos mechanika (láttam, tényleg vatta új volt) és a munkadíj. Az ár-arányt ne kérdezzétek, nem akarom tudni. Ennek az otthoni csere díját meg végképp. A lényeg hogy most már fainul megy az ablak, a fék, kormány (bár azt még mindig nem tudom 100%-osan jobbra elfordítani, senki nem tudja miért) és ez mind jó lenne, de most elkezdett köhögni a gyári hangfalszett, az ősrégi philips cd-s rádióban akad a cd (?), és akkor még nem is beszéltem az első/hátsó lökösök és a sideskirts (ez mi magyarul?) újrafényezésének erős kényszeréről, meg egy teljes átvizsgálásról sem. Ilyenkor felmerül a kérdés: Megérte-e nagyon olcsón venni Alfát. Válasz: sok a kiadás, javítanivaló, sokat eszik, DE EZ EGY ALFA ÉS SZERETEM! :)

>> Egyébadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-11-17

Már írtam valamelyik bejegyzésemben hogy mennyire szeretek világot látni még ha csak az országon belül is mozgok ilyenkor általában, de az év nagy részét Budapesten töltöm, ezért egy belföldi séta is nagy élményeket szokott tartogatni nekem.

Ezúttal Sárvárra mentem 3 napra, ahol most jártam életemben először. Gyönyörű volt az idő, sőt igazából egyáltalán nem novemberi időjárás volt 15-20 fokkal és az évszakhoz képest szokatlan napsütéssel. Sárváron láttam a várat, a főteret és a fürdőt.

Második nap Szombathely volt az úticél. Itt sem jártam még eddig, de ezt különösen érdemes volt megnéznem, igazából azt bánom hogy eddig még nem láttam élőben. Ha már ott voltam, gondoltam illene "elutazni külföldre" és egy kicsit szétnéztem 3 határ menti osztrák faluban, aztán vissza Sárvárra, nagyjából el is ment ezzel a nap.

Harmadik nap haza Budapestre, de útközben kis kitérővel Balatonfüred felé amit viszont nem tudtam kihagyni, oda muszáj volt benézni, imádom:).

Ha már autós blog, írok kis technikai hátteret: Alfit egy olajcserével készítettem fel az útra, pont útközben pörgött át a kerek km-en amikorra elő van írva a csere. Talán egy kicsit a friss olaj is hozzájárult a fogyasztáshoz ami megint rekordot döntött. A távolság 692,4 km, a liter pedig 49,57, akárhogy is számolom, 7,15 L/100km. Az értéket rontja hogy az első cirka 100 km-t Budapesten belül tettem meg, egyébként most sem akartam görcsösen jó fogyit, élményautóztam majdnem végig. Főúton mentem, elsősorban épp az élményautózás miatt, másodsorban azért, mert így még autópálya matricát sem kellett venni.

Sok alfással találkoztam, javarészt előre integettek, köszi nekik, feldobták az utat, ami amúgy sem volt kellemetlen:). Olyan jó volt, 170 km után úgy szálltam ki a kocsiból hogy még akartam volna menni. :)

>> Szervizadmirális // Alfa 156 SPORTKIT 1998 // 2010-10-31

Igazából eddig is működött, de csak a gyors fokozat. Hogy a lassú fokozata nem jó, azt sokáig észre sem vettem, hiszen így sem forralja fel a vizet, de én ebbe nem törődtem bele: némi halogatás és lustaság után megoldottam kis segítséggel a problémát.

Az egész úgy kezdődött, hogy Liquid közreműködésével sikerült végre nekem is kiépíteni a házi diagnosztikát, amit remek dolognak tartok és amennyiért manapság be lehet szerezni, én azt mondom, minden műszakilag érzékeny Alfa-tulajnak ajánlott. Kezdetben szinte kiismerhetetlennek tűnt, annyi minden funkciót tartalmaz, de szép lassan a nagyját át tudtam látni, és megértettem. Fantasztikus. Próbáltam beindítani a hűtőventilátort a programból, de csak a kettes fokozatot sikerült, az egyesnél viszont bíztató jel volt hogy a reléje kattanását hallottam.

Már ekkor sejtettem, hogy a huzalellenállást kell kicserélni. Szerencsére a gyors fokozathoz ilyen nem tartozik, így kicsi az esély hogy teljesen hűtés nélkül maradjon az autó. Elterveztem, hogy kicserélem az ellenállást, nem veszem meg gyáriban, mert az többszörösébe kerülne. Kiszereléskor vettem észre, hogy az ellenállás egyik lába elengedte a ponthegesztést és nem érintkezik, de műszerrel mérve nincs benne szakadás. Hurrá, akkor mehet vissza a gyári alkatrész! Viszont hiába kerestem, nem találtam sehol olyat, aki két kis 2-3 mm-es ponthegesztést elvállalt volna. A legkisebb amit tudtak volna, az 1 centis. Úgyhogy végül 2mm-es műszercsavarral és egy hozzá tartozó anyával oldottam meg az érintkezést.

Beszereltem, kipróbáltam, örültem:).

>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-09-14

Megértük ezt is. :) 111111Km Ennek örömére átnézettem a futóművet. Bal alsó lengőkar, bal első stab. pálca és jobb hátul egy szilent cserés. Alkatrészek beszerzése folyamatban.

>> EgyébRolcho // Alfa 156 1.6 TS // 2010-08-28

Közeledik az első közös évünk vége. :-)

 
>> EgyébSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-07-30

Ma bekerült az új akku a gépbe. Exide Excell 54Ah és 520A.

>> Szervizmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-06-02

Tentacle cartárs segítségével rendeltünk egy OBD-II USB (VAG-COM KKL) kábelt Kínából, ami az izlandi vulkán miatt kicsit késve, de megérkezett
OBD-II kábelre lecsapok!
Alfadiag programmal sikerült rácsatlakoznom a Selespeed robotváltó elektronikájára, és próbaképp bekapcsoltam notiról a nagynyomású elektromos pumpát, sikerrel. ezután a motorvezérlőhöz is tudtam, csatlakozni, ami BOSCH ME3.1. Hibakódot nem olvasott, ki, azt mondta, minden OK. Viszont a hűtőventillátort próbából bekapcsoltam alacsony fordulatszámon - nagyon érdekes, még sosem halottam leállított motor mellett :D
Otthon folytatom a 'beszélgetést' az autómmal! :)

>> Egyébmesa // Alfa 156 2.0 TS 16v Selespeed // 2010-05-27

Nagyon nem tetszett a jó pár hetes féktárcsa, ha kis eső esett, rögtön megjelentek a barna pöttyök :( Biztos nem véletlen volt occó ...
Vettem MOTIP hőálló spray-t, kimaszkoltam 16,5 cm körrel és lefújtam a hátsó tárcsát. Az elsőre nem jutott idő, mert megint zuhogott. Majd legközelebb.

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-05-26

Véégre fent vannak a küszöbök. Autó a fényező garázsában, ragasztó köt. Holnap megyek érte. Képek holnap...

>> Tuning és extraSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2010-05-18

Ma voltam a festő szakinál, készen vannak a küszöbök. Hurrááááá! :)
Még várnom kell legalább csütörtökig a felrakással, mert elromlott a polírgépe. Nekem meg addig ha jó idő lesz le kellene mosnom/mosatnom a kocsit. Kapnak majd a lámpák is egy polírt, és a küszöbön lévő kis felületi rozsda is el lesz tüntetve.