Blog >> sport

>> SzervizPeter88 // Alfa Giulietta 1.4 TB (120 LE) // 2020-07-18

A tavalyi év során az egyik nyári gumim oldalfala megsérült valahol, viszont csak most vettem észre, amikor tavasszal lecseréltem (volna) a téli garnitúrát. Szóval ez így kuka, kellett (volna) egy új. Csakhogy a Toyo Proxes T1 Sport már nem volt kapható, csak az utódja a Proxes Sport. Így viszont rögtön két új gumit kellett vennem. Mintázatra nincs számottevő különbség köztük, az előddel is meg voltam elégedve, remélem ez is beválik.
Km: 198115

>> Tuning és extraaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2019-06-30

Történt, hogy egy tempós szerpentinezés után túlmelegedett a fék és elkezdett nyúlni a fékút. A szaga is rettenetes volt. A gyári méreteken belül kerestem megoldást ami bírja a kiképzést és utcai átlagos használat során is megfelelő.
A választásom a Brembo Sport termékére esett. Külföldi oldalakon olvastam pozitív tapasztalatokról, illetve neves gyártó lévén bizalmat szavaztam.
A gyártó szerint 600 C-ig jó fékhatást nyújt, legjobban 200-300 C között működik, és hidegen is elég erőteljes fékhatás van, így nem kell melegíteni átlagos használat esetén.
Kiegészítettem a szettet még fémszövetes teflon fékcsövekkel, valamint dot4+ fékolajjal töltöttem fel a rendszert a kívánt hatás elérése érdekében.

A szerelés menetét nem írom le. Inkább a tapasztalatokat osztanám meg.

Először csak a fékcsöveket és a fékfolyadékot cseréltem le, hogy külön tudjam értékelni a hatást.
Írták, hogy a fékhatás hamarabb jelentkezik az új csővel, jobban adagolható a fék, az ABS is direktebben fog működni. Hát rosszabb nem lett az tuti, de nem esküdnék meg az ellenkezőjére. Frankón működik, talán hamarabb felkeményedik a pedál álló helyzetben taposva.

Ezek után cseréltem tárcsát és betétet.
Először pár száz km-t kímélve vezettem városban, hogy rendesen összekopjon. Utána a gyár ajánlása szerint "megedzettem" és attól kezdve lehetett "ütni".
Hidegen fog annyira mint az előtte használt Zimmermann tárcsa és Textar betét.
Érezni, hogy több fékezés után, amikor melegszik, jobban fog.
A "tesztpályán" ahol az előző szett túlmelegedett, ott ez bírta a gyűrődést. Volt ugyan szaga, de fékhatás is megmaradt.
Gyakran kell lemosni a fékport, különben hajlamos a nyikorgásra. Illetve a furatok miatt erőteljes lassítást búgás kíséri.

Az ára kicsit magasabb mint az EBC, amit szintén sokan dícsérnek. Azzal sajna nincs tapasztalatom.

>> Szervizszelod9 // Alfa Giulietta 2.0 JTDm 170+ // 2020-03-07

Szokásos karbantartás. Olajcsere és szűrők cseréje, illetve sportszűrő tisztítása és újra olajozása.

Olaj: MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30
Olajszűrő: Gyári Ricambi Originali
Pollenszűrő: Denso aktív szenes
Légszűrő tisztító készlet: K&N (Bár BMC szűrőm van, itthon nehézkes a BMC tisztító készlet beszerzése és a feladata ugyanaz.)

Konklúzió: Az olajszűrő szörnyű helyen van, illetve még mindig rengeteg csavar fogja az alsó két motorvédő műanyagot, de egy fokkal jobb, mint a 159-es esetében.

KM: 220807
Költségek:
- K&N tisztítószett 4600 Ft
- MOTUL 8100 X-clean EFE 5W-30 5l 11200 Ft
- Olajszűrő (gyári) 4500 Ft
- Olajleeresztő csavar 1800 Ft
- Pollenszűrő 4000 Ft
- Üzemanyagszűrő (gyári) 10000 Ft

>> EseményLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-10-09

Felpróbáltam ma egy 18-es téli kereket.

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2017-09-15

A sokküllős 17-es felnik sosem tetszettek igazán, az idei télre szántam el magam, hogy kicserélem a szettet egy 18-asra. Találtam is jóárasítva egy garnitúra zsírúj fetete 18-as Ronal-t (Ronal R56 8x18 ET35). Remélem minden rendben lesz és el fog szépen férni, eddig jól alakul a dolog.
Szintén hosszas agyalás után Nexen Winguard Sport 235/45R18-as téligumikat választottam, a Gumik.hu-ról. GT Cartárs készített piros matricákat a kupakokra.
A 17-es garnitúra Dömpihez fog kerülni.
A Kálvária úton, a Kiss-Gumi-nál szereltettem össze.

>> Tuning és extragergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-07-05

Holnap megyünk nyúlhoz Érdre, valamit kinézünk, ami jó is és mutatós is.

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2016-05-17

Nem volt időm beírni de az alábbí dolgok lettek az utobbi 2-3 hétben csinálgatva.

Georgetól szerzett fantasztikus sportszettes belső. Ülések, Ajtókárpitok. A padló megmaradt világosnak és a műszerfal alja is. Szerintem ez a két szín kombinációja nagyon jót tett a beltérnek, nem túl sötét nem túl világos. Köszönöm Georgenak és Marklarnak.

Kapott új gumokat Dunlop SP Sport 01-eket, majdnem újak, tökéletes. 205/50/15

A kuplungom néha úgy gondolta lent maradna, eléggé egyértelműen azt mutatta a főhenger hogy akkor ő itt feladná a küzdelmet. Ha már ott volt nem csak a kuplung főhenger lett hanem a munkahenger is lett cserélve, természetesen új fékolajat kapott(DOT4) minden szépen légtelenítve.
nem maradhatott ki a szervó olaj csere sem, eléggé csúnya volt már.
Az utas oldali ablak már egy ideje nem akart megmozdulni, ezért az ajtó szét lett kapva, új motor teljes szerkezettel ami szépen ki lett pucolva, Ezt is Marklarnak köszönhetem.

A hűtővíz mióta nálam van a kocsi nem lett cserélve de erre is rászántuk magunkat mikor lekaptuk a kocsi elejét TSigával, ahol a tartó elemek meg lettek igazítgatva, lámpák ki lettek pucolva, szóval elől minden a helyén. Ezt nagyon köszönöm TSigának ;). Sok sok más is lett vége cserélve, leginkább a beltérbe, takaró elemek, patentok, csavarok, visszajelzők.
Az kipufogó tartó gumi is kilehelte magát, ennek a cseréje nagyobb gáz volt mint gondoltam.
Ami annyira nem lényeges de kapott hátra egy új ládát és erősítőt, szebb is, erősebb is.

Most a szerencsétlenül betört bal első ködlámpa hiányzik amit a héten Marklarral leüzletelünk, és a hátsó dupla kerek kipufogó végek helyére megy két szép ovál. Sajnos a felexi csövet is cserélni kell, letérdelt. Na meg egy olaj szint jeladó, sajnos az is megadta magát.

Még a Totalcar Parkoló parádé is belefért.

>> Tuning és extraJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2014-10-22

Katalizátor, helyett cső volt, meg egy hangos végdob. Nem családi autónak való konfig.
Vettem egy bontott katalizátort és a sportdob helyett Janóéknál csináltattam egy új szolidabb dobot.
Elötte:
https://www.youtube.com/watch?v=N1uJ3BDUdyc
Utána:
https://www.youtube.com/watch?v=mmD4GX4ml8c
1.kép: "katalizátor"
2.kép: Sport dob (nem kell valakinek?)
3.kép: új bontott katalizátor
4.kép: új kipufogó

>> Tuning és extraVKG699!!! (4x156+75) // Alfa 155 2.0 8V TS // 2014-03-28

Michelin Pilot Sport 3, egy pár e(gye)lőre.

VIP gumi.

Fuhúúúúú... Nagyonállat. Annyira, hogy tuning és extra rovatba kerül :)))

Ismételten új cuccokra tettem szert, szép lassan de biztosan alakulgatunk :D