Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

BCS2016-11-16 18:39:25 // 22173
Igen, ezzel a hajtáslánccal az Alfa egy új dimenziót lépett. És valószínűleg 2 lépcsős modellfrissítéssel ebben az alapmotorban szerintem a 600LE is benne van akár új turbóval, e-boosterrel, vízbefecskendezéssel stb.
jroobi2016-11-16 18:35:32 // 22172
Még a Cayenne Turbo S-t is odaveri a Nürburgringen.
BCS2016-11-16 18:30:06 // 22171
Azért elég kevés ilyen teljesítményű közepes SUV van a konkurenseknél. Mondjuk úgy nagyon egy sem jut eszembe. GLA, X3, Q5 benzines változatok messze elmaradnak tőle. Tényleg csak a 400 lovas Macan Turbo lehet vele pariban.
Kellene majd bele egy erősebb dízel is, legalábbis ha Európában is akarnak vmit. Bár tudom, hogy leginkább a tehetősebb amerikai nők lesz itt a fő célközönség, még ha nem is a Q változattal.
BCS2016-11-16 18:19:36 // 22170
Nos igen, SUV-hoz képest nem olyan tulokwagen, mint egy X3 vagy egy Q5. Ilyen menetteljesítmények mellett mega Porsche Macan Turbot is odaveri.
AdiArsenal2016-11-16 18:10:35 // 22169
Szép, de én inkább maradok a Giulietta, Giulia vonalon, nem szeretem a suvokat.
CseBali2016-11-16 14:04:23 // 22168
....hááát ez (is) nagggyon ott van!!
Gyönyörű lett az autó! Nem "tuskó módon SUV", hanem valami irtózatosan stílusos olasz csoda! Ez is bekerült a megszerzendő-k közé... :))
RomeoOne2016-11-16 11:37:54 // 22167
Ja, meg is találtam:
Origo
Totalcar
RomeoOne2016-11-16 11:35:40 // 22166
Nem ma lesz a Stelvio bemutatása?
BCS2016-11-13 13:41:50 // 22165
Autocar cikkét, javítva.
BCS2016-11-13 13:40:34 // 22164
Két hét múlva egy az egyben átveszik az Autójára cikkét. Ez ám az autós újságírás...szánalom az egész TCP már évek óta.
Jorjie2016-11-12 12:37:51 // 22163
Totalcar is lehozta.
trxAlfa2016-11-11 23:52:21 // 22162
Ahogy nézem ugyanaz lehet a forrás. Jól hangzik, de elsőnek a Stelvio legyen olyan, amilyet mindenki elvár, vagy még inkább annál is jobb.
BCS2016-11-03 20:13:55 // 22161
A novemberi brit Autocar magazinban következő évek 9 új Alfa modelljéről írnak. Ha kell vkinek. el tudom küldeni az újságot.
Lacci332016-11-03 12:36:12 // 22160
Faterom küldte. 3db maszkolt Stelvio
BCS2016-10-29 08:19:20 // 22159
Azért a jó öreg Otto motort nem kell egy jó ideig még félteni.
Illetve én úgy fogalmaznék, hogy nem az elektromos autók fogják itt a problémát megoldani, az elektromos hajtás (hibrid range extender, üzemanyagcella) viszont megkerülhetetlen valóban, hogy legyen előbb-utóbb a kínálatban. Az FCA az 500-asból csinált elektromos változatot, nem is sikeres, USA-ban sem mindenhol kapható.
Egy ilyen full elektromos autó menetdinamikában, tömegben, hangban, egyszóval vezetési élményben nem tudná azt hozni, ami egy Alfától elvárható lenne. Sokkal inkább látnám relevanciáját egy kisebb motor+hibridrendszer kombinációjának egy Alfába.
RomeoOne2016-10-28 19:35:57 // 22158
Novemberben. Legalább lesz családi autó azoknak is, akiknek az SW logisztikai érzék hiányában kicsi.
Kazes☻2016-10-28 19:00:30 // 22157
A Mercinek már ilyen is van... Mikor jön már a SUVunk? :)
Kócosw2016-09-14 19:47:26 // 22155
Nemutató előt "kicsúszott" ... hát persze,csakúgy forgathatnak videót ott ahol olyan dolog van amit nem akarnak mutatni ha annyira titkolni akarnak valamit...
Kócosw2016-09-14 15:47:59 // 22153
Ööö. megkerdeznek par zöldet mi a velemenye a sok akksirol amik a kocsikba kerülnek..Azok elöallitasa es megfelelö megsemmisitese mennyire energiatakarekos, akarom mondani ZÖD. Jah megegy kerdes, a villanyosenergia elöallitasa nem mindenhol ZÖD, no akkor mennyire ZÖD a ZÖD? :D
Tedi2016-09-14 12:12:14 // 22152
Én már azt is simán elképzelhetően tartom, hogy az FCA kivár, és amikor lesz olyan tecnhológia, ami már nem ráfizetéses és sokat lehet belőle eladni, akkor egyszerűen elkezdik fosni magukból. Na nem úgy, hogy maguk fejlesztik ki. Nem. Megveszik beszállítóktól.
Valami hasonlót látok most abban, hogy a Magnetti Marellit eladták a Samsungnak, ezzel párhuzamosan pedig a koreaiaktól vettek némi fedélzeti technológiát. Car Play pl, meg ilyenek. Ők nem értenek hozzá, de a Samsung igen.
Tedi2016-09-14 12:08:52 // 22151
Nem látok bele a matekba, de azt hiszem, nem véletlenül született ez a döntés. Lehet, hogy az autót magát kifejleszteni nem nagy truváj akkor, ha megveszik hozzá az alapot. Pár alkatrészt kel csak átfarigcsálni, ahhoz csak néhány gyártósort kell átállítani, oszt jónapot. Az Abarth is ez csinálta a 124-gyel. Ez itt most ideológián ment el. Meg nyilván volt abban ráció, hogy az FCA nem akart házon belüli ellenfelet sem a 124-nek, sem az Abarthnak. Két verzió bőven elég. Meg így két legyet ütnek egy csapásra. Ha Alfa lett volna, arra nem lehet az Abarthot felfűzni.
Liquid2016-09-14 08:35:53 // 22150
Szerintem ez a villanydolog még mindig csak amolyan úri hóbort. Csak most épp nagyon divatos zöldnek lenni, és marketingelni a zéró emissziót, ami ugye már önmagában egy ordas hazugság. Nagyon messze van ez még attól, hogy széles körűen elterjedt legyen. Kicsit olyannak érzem mint amikor megpróbáltak Mo-on gyapotot termelni, vagy ércek nélkül akartunk a vas és acél országa lenni.
WarbiRunner (Gyuri)2016-09-14 08:19:58 // 22149
A villanyos hajtáslánc pont az, amiről nem lehet lemaradni. A benne lévő technológia se nem új, se, nem túl bonyolult. Szóval nem félteném a Fiat-ot. Még kell annak sok-sok év mire jó üzlet lesz a villanyautó gyártás. Majd akkor gyártanak azt :-)
Kócosw2016-09-14 07:09:59 // 22148
pontosan igy van Piritu, egy elmenyauto nem a drotokrol szol.
vezettem 911 porschet ,szamomra csalodas volt, tiszta Need for Speed, minden elektronikusan vezerelt, es erzed is, ha kikapcsolod meghalsz...Ez nem elmenyautozas..
trxAlfa2016-09-13 23:19:48 // 22147
Egyértelműen az elektromos hajtásé a jövő. Para nagyon amennyire hátat fordít ennek az egésznek a Fiat. Az úttörőknek mindig ott a kockázat, hogy megtérül-e a befektetés, viszont aki lemarad, annak annyi. Egy Toyota Yarisnál 1 millió forint a vételárban a különbség a Hybrid és a sima verzió között. Ez még magyar viszonylatban is elgondolkodtató vásárló szemszögéből, hát még nyugatabbra. Lassan nincs már olyan típusuk, amihez nem kínálnak hybrid variánst, nem is beszélve a teljesen elektromos modellekről. Nem kettő év lesz mire átfordul a piac, de nagy léptékekben fejlődik és ami a legfontosabb h fejlődőképes is! Megjósolhatatlan meddig tudnak elmenni a technológián belül. Míg azért egy benzines motornak érezzük a korlátait, nem sok felfedezetlen terület van még a témán belül.
A Tesla nagyon komoly részt vállal ebből az egészből. Én megmondom őszintén csodálattal figyelem a tevékenységüket. Tudom jól ez az egész mennyire lufi, viszont amit idáig elértek és amit még el szeretnének az valami hihetetlen.
Érdekes témák ezek, és nagyon sok oldalról körbe tudnám még járni.
Piritu2016-09-13 22:15:52 // 22146
Pont ezért nem értem a Spider hiányát. Az örömautózáshoz nem kell okvetlenül a legmodernebb űrtechnika. Mazdáék pont ezt találták el. Egyszerű (nincs turbó se), hibridmentes, mégis a tesztelők szerint hatalmasat lehet vele autózni. Már az alapmodellel is.
Egy SUV-ot, Giuliát vagy bármi nagy vasat nehéz lesz a modern kütyük nélkül versenyképesen tartani. Ott a legmodernebb dolgokat/extrákat várják.
Piritu2016-09-13 22:06:47 // 22145
TT - Ha jól látom 11,5-től indul az ára. Nem véletlenül nem viszik. A Mazda 6,4-től. A Giulietta is innen indul, csak a MiTo lenne olcsóbb. Rögtön fogyhatna.
Piritu2016-09-13 21:58:05 // 22144
A SUV törekvéseket én is értem, bár magát a kategóriát tartom értelmetlennek. Ha ebből van pénz, mert ez kell a népnek, azt kell gyártani. A késés lesz a kérdés. A Giulia is késett pár évet, talán a Stelvio-nak sem lesz túl késő.
Tedi2016-09-13 21:57:27 // 22143
Nem tudom, ezen én is sokat gondolkodtam, hogy vajon meddig tart ki a lendület. Aztán végül is arra jutottam a saját ismereteim alapján, hogy más modellre valószínűleg már nem tevődik át jelentősen a hangsúly, max technológiaváltás lesz, egyre több hibridet, meg full elektromos autót adhatnak el. Akár SUV-ban, akár bármi másban.
Ez most az FCA helyzetét nézve annyira nem rózsás, mert nincs még hibrid modelljük sem, amit abból a szempontból értek, hogy viszi a lóvét, mint az állat. Nem hiába írt Elon Musk sem e-mailt minden dolgozónak,hogy szedjék össze magukat. A Tesla fel van fújva anyagilag, de amúgy egy irgalmatlan pénztemető. Nem csodálkoznék azon, ha a negyedév végén borulna a bili és a befektetők szépen kihátrálnának mögüle. Ettől függetlenül azt gondolom, szükség van a Teslára, mert töri az utat. csak hát ez a veszte lehet.
Pár éve egy full elektromos modellel bepróbálkozott az FCA, az államokban lehetett kapni 500e-t, darabonként asszem 1-2 ezer eutót vesztettek rajta. Ez persze nem vetít előre semmit, de egy olyan eladósodott cégnél, mint az FCA most minden fillér számít, okosan kell befektetni.
Tedi2016-09-13 21:51:33 // 22142
Arra gondolok, hogy en-bloc az összes kabrióból akkor kevesebbet adtak el bármelyik gyártó termékéből. De ez csak megérzés, nincs statisztika a kezemben :)
Piritu2016-09-13 21:50:04 // 22141
A 916-al szerintem az volt a gond, hogy őrült drága volt.
Az enyém új korában 1998-ban 8.500.000 azaz nyolcésfél milla meg némi apró volt. Átszámítva, mint a 4C ma, vagy talán még több. Nem csoda, hogy nem adtak el sokat.
trxAlfa2016-09-13 21:30:14 // 22140
Még kiegészíteném annyival (szerkesztés gombot nem találtam, ha van sry), hogy én is pontosan ugyanezt tenném jelen helyzetben. Rétegmodellekkel nem lehet stabilizálni a dolgokat és eredményeket elérni. Más kérdés, hogy szerintem sokkal hamarabb kellett volna reagálni a változó piaci viszonyokra. Tudom, hogy a tőke nem volt meg, de így nehéz versenyezni a többi gyártóval.

A Spider témához meg annyit tennék hozzá, hogy testközelből látom, hogy az Audi TT Roadsterből mennyit készítünk. Egy túlhájpolt márkáról van szó, végtelen pénztárcájú fanatikus vásárlóréteggel, és mégis csak pár ezer darab készül belőle évente. Egy Audi kitarthat számtalan hasonló típust, presztízsmodellt, amiket a címlapokra oda lehet tenni, kiállításokra ellehet vinni, a néhány tulajdonos kivételesnek érezheti magát, de anyagilag aligha pozitív a mérleg. Alfa jelenleg nem itt tart sajnos.
trxAlfa2016-09-13 21:12:14 // 22139
Csak nehogy későn jöjjenek a SUV-ok. A nagyobb márkák már 10éve pörgetik a kategóriát, sokadik generáció, a legkisebbtől a legnagyobbig bármilyen méretben, kupé-tetővel, vagy anélkül. Ott tart a piac, hogy Seat, Skoda, Suzuki, Dácsia.. hadnesoroljam. Minden márkának megvan a saját SUV-ja már. Telített a piac, még ha a kereslet még meg is van jelenleg. De mire értékesítési ciklusba kerül a grande stelvio ez vajon még igaz lesz?
Tedi2016-09-13 20:51:13 // 22138
Egészen pontosan a sztori úgy szól, hogy Marchionne nem akart olyan Alfát, amit nem Olaszországban gyártanak.
Amúgy tökéletesen megértem, hogy dobták a Spidert. Ma még annyit sem adnak el belőlük, mint amikor a 916-os piacon volt.

Radikális leszek, én még azt is megértem, hogy a két SUV-ra koncentrálnak a Spider és momentán az Alfetta helyett. Sokkal több autót tudnak eladni az SUV-ból. Itthon is a legtöbb értékesített autó (ha hajszállal is), de szuv. És most ez kell, sok-sok eladás sok-sok cash flow-val, aztán majd jöhet a többi móka. Csak ne csesszék el.
A Giulia egyelőre úgy tűnik, hogy sikeres, két hónap alatt 1800-at adtak el csak Olaszországban úgy, hogy ebben csak a dízel motor+manuális váltó kombó van, meg a QV.
Piritu2016-09-13 20:35:51 // 22137
A mai világban nehéz NEM átcímkézésről beszélni. A Fiatokkal mindig is nagy volt az azonosság, a már szinte minden autóba beépülő alkatrészekről nem is beszélve.
Nagyságrenddel kisebb befektetéssel és melóval jutottak volna palettabővítő autóhoz. A piac meg majd eldöntötte volna. Alfa Romeo Spider-ként a legenda folyatása lehetett volna akármi, akár az 1,4-es turbós motorral is, Fiatként már régen kikopott a Spider név.
Személy szerint Alfaként vettem volna, Fiatként nem fogok, akkor már inkább a Mazda. Az meg nem Alfa.
Nem baj, jön a SUV és mindenki boldog lesz.
Piritu2016-09-13 20:26:00 // 22136
Szerintem meg nem szabadott volna anno elengedni és akkor most nem lenne a Fiatnak. Bármi is a magyarázat, a lényeg az, hogy nem lesz elérhető árú Alfa Spider a közeljövőben. Marad a régi darabok életben tartása :-(
trxAlfa2016-09-13 20:24:54 // 22135
Ezt még annyira nem is sajnálom, mert ez csak egy átcímkézés lett volna. Nem mondom, hogy a Fiat arculatába nem illik, de még azt sem, hogy nem tetszik nekem, de Alfához nem lett volna eléggé egyedi.
Én amit jobban sajnálok, az a saját platformra épített modellek, köztük a nagyobb limuzin. Azt hittem hosszú idő óta ismét lesz egyszerre a piacon egy teljes paletta, nem 10éves késésekkel modellfrissítések. Így nem tudom hogyan akarnak 400ezret elérni éves szinten. Három típusból nehéz lesz.
Abarai2016-09-13 20:11:24 // 22134
Megvan a sztori. Úgy értettem, hogy a Fiat mellé nem akartak egy Alfát is.
Piritu2016-09-13 19:31:53 // 22133
Az eddigi hírek nem azt mondják.
Eredetileg Mazda&Alfa kocsiról beszéltek, aztán az Alfa kiszállt belőle mert az Alfás tábor nem fogadna el egy japán fejlesztést. Ekkor vette át a Fiat. A mostani hír is ezt erősíti :-(
Mindkettő árulja már, csak a Fiat vagy egy milllával többe kerül :-((
Abarai2016-09-13 19:12:43 // 22132
Gyanítom, hogy éppen a Fiat miatt nem lesz.
Piritu2016-09-13 11:19:18 // 22131
...érdekes a Mazdának és a Fiatnak megéri :-(
trxAlfa2016-09-13 11:14:29 // 22130
Pedig reméltem, hogy erre a giuliás platformra majd sorban jönnek a kisebb nagyobb modellek. Sajnálom, de remélem, hogy kifizetődik a népszerűbb modellek futtatása.
Béci Ɨ|ѯ2016-09-13 10:43:11 // 22129


Ez a kép elvileg már a gyárban készült a Stelvio-ról (ha csak nem photoshop :) : )
Én azért reménykedtem benne, hogy nem egy az egyben lesz azonos az eleje a Giulia-val.
droberto2016-09-11 13:56:02 // 22128
Nem túl jó hírek.

Remélem legalább anyagilag jó lesz a matek...
Kazes☻2016-09-07 20:32:16 // 22127
Buksi2016-07-02 11:03:36 // 22126
Jó neked. :-))
Kócosw2016-07-02 07:44:43 // 22125
Én már tegnap láttam julIskát.itt az uton :)
Buksi2016-07-01 21:54:41 // 22124
Ez finom, de a SUV- ba nem harapnék bele. :-))))))))
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak