Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

BeeGee2015-10-27 09:02:36 // 21928
Van 10 év a 156 és a 159 között. Jó hogy felülmúlja a 20 (!) éves autót a 10(!) éves modell.
Ne így értelmezd, hanem az adott korszak konkurenciához képest nézd.
panza2015-10-27 09:00:42 // 21927
Kb: 240.000 db!
BeeGee2015-10-27 08:51:42 // 21926
Amit írsz, az bármelyik Alfára igaz. A 156ossal, a GTvel, de még a 10 éves GTV-vel is ugyanezt éltem át. Nyilván a 159essel is ez lett volna, mindegyiket dicsérik. Ha ehhez hozzá teszed, hogy minden tulajnak a jelenlegi saját autója a best of, ez egy feloldhatatlan kérdés :) Nekem pl a GT a legalfább új Alfa, pláne Q2-vel. Az képviseli a legjobban a kúpés, könnyed, elegáns, kicsit klasszicista dizájnt, mégis sportos és meglepően praktikus.

Ha Harald megcsinálja az Alfával azzt amit a Maseratival, Abarthal, akkor nem érdekel hogy mit mond. Minden esetre eddig neki a legjobb a referenciája az eddigi vezetők közül. Az elődei hibát hibára halmoztak (főleg a marketing és értékesítés területen), kurva sok mindent kell rendbe hoznia.
Jimmi T.2015-10-27 08:51:13 // 21925
az amores adatokat nézegettem. a 147 volt az utolsó,ahol még kiírtátok a gyártott db számot. ez 9 békebeli év alatt volt annyi mint a Giulietta 1.5 év alatt, a válság kellős közepén. a 159 -re nagyon kíváncsi lennék .
a 156 , a 400.000 feletti db-bal szép , de ami utoljára valamire érdemes szám volt
a 33-as a majd egymillióval.
Liquid2015-10-27 08:29:45 // 21924
A 156-ot 8 évesen vettem, akkor volt aki megkérdezte, hogy új? A mai napig ütős forma, csak sajnos nagyon sok belőle a leharcolt példány. A 159 mindig is tetszett, de elriasztott amiket olvastam róla, hogy nehéz, hogy nem olyan vezetni, satöbbi. Aztán mikor a 156 elérte a megfelelő kort nézelődni kezdtem mi legyen helyette. Addigra már láttam közelről 159-et, ütem is benne, már nem voltam annyira ellenséges. Az offokat gyorsan elvetettem, maradt a 159. Egyáltalán nem csalódtam benne. A 156-tal is lehetett komolyból kanyarogni, de a 159 egy kategóriával feljebb van, ha megfelelő erejű motor van benne, akkor egyáltalán nem érezni a súlyt, megy kanyarodik, és megáll. Ez utóbbi pl. gyenge pontja volt a 156-nak. Lehet hogy bizonyos dolgokban nem előrelépés, de összességében semmi szégyellnivalója sincs.
Egyedül a motorok, amit már számtalanszor megénekelt mindenki. A 2.0TS hangját sokáig visszasírtam. Nagyon kíváncsi lennék mit mutatna egy GTA motorral az orrában :)
Giuntini2015-10-27 08:12:20 // 21923
Igen, ez így van, de hány autógyár használ közös padlólemezt. És az Alfa történetében sem az első. Pl a 164 esetében a Croma, Thema, Saab, Alfa közös padlólemezzel rendelkezett. Szerintem ezzel sem volt baj, Csak pont akkor szűnt meg a GM együttműködés, és maradtak GM hozadékok. Ha a Tbi motor ott lett volna a kezdetektől, és lett volna egy erős saját V6....
Zolibácsi2015-10-27 07:58:05 // 21922
Régen is olvastam ezt, hogy a 159 az már egy vész megoldás lett, mert a GM (Saab) közös padlólemezt akartak csinálni, csak a partner a végén kiszállt a fejlesztésekből.
És mivel már volt egy majdnem kész autójuk az Alfáéknak, plusz kellet egy új model = 159.
Nincs ezzel semmi baj, a "hiba volt a 159" kijelentés pedig annak szól, hogy közösködtek más autógyárral, holott ők jobbat csináltak volna (talán). Emlékeim szerint a kocsi súlya volt a fő indok...
Kerestem, de nem találtam ezt a cikket.
Van 156 is a családban azért nem egy kategóriáról beszélünk...
Például 10 évig volt egy Fiat bravank 1,6 szinte hibamentes volt a kocsi. Jól ment fogyasztása olyan amilyen szerettem. Majd vettünk egy 156 1,9 jtd-t. lóerőben ugyan ott volt mint a brava mégis jobb volt a dinamikája, jobb a futóműve, szebb a beltér stb.
majd megvettem a 159-t....azért majdnem több gratulációt kaptam, hogy milyen szép az autóm mint hogy gyerekem született!!!
És azért itt is generáció váltásról beszélünk...természetesen a 159-nek felül kell múlnia a 156-t, mert ha nem így lenne akkor tényleg "hiba volt a 159".
szóval nem kell aggódni, jó ez a 159!
Giuntini2015-10-27 07:00:50 // 21921
Nekem, az a véleményem az egész szituról, hogy óriási baklövést követett el az ipse. Lehet, hogy üzletileg, vagy mint mérnök nagyszerű, hiszen az ő vezetésével, hatalmasat lépett előre a Maserati, de pszichológiailag csapnivaló. Gondoljunk csak bele, ha megismerkedünk egy új nővel, és azzal nyitunk, amikor még azt se tudja ki fiai borjai vagyunk, hogy az exünket kezdjük el pocskondiázni, milyen véleménnyel lesz rólunk? Ha valaki egy Audis, vagy BMW-s ezt hallja, azt mondja, ismét a fogadkozás, és semmi sem lesz belőle, ugyanolyan "szar" marad az Alfa mint volt. Nagyon rosszat tett ezzel a kijelentéssel mindenkinek. Alfás berkekben is, mert vannak köztünk olyanok, akik nem ismerik a 159-et, és hitelt adnak szavainak. Ha valaki veszi a fáradtságot, és például utána néz az autós népítéleteknek, az látja, hogy ezt az autót nagyrészt kimagasló kvalitásúnak tartják, és főleg megbízhatónak. Igaz, itt is nagyrészt a dízelekről beszélnek. Vagy megnézitek bármilyen tesztet az autó megjelenése után, egyértelműen mindenben többre értékelték, mint elődjét, akár magyar, német, olasz tesztekről beszélünk, és nem vették főbenjáró bűnnek a súlyát, vagy bizonyos motorok magasabb fogyasztását. Most már lassan eltelik tíz év a bemutatása óta, és bebizonyította, tartósságát, megbízhatóságát sem érheti kritika. Vajon a tendencia megmarad a Giulia gyártási ciklusa végén, akkor az lesz a balul sikerült kaland? Akkor a Giulia kevésbé karakteres külsejére fognak mindent? A 159-re a mai napig boldogság ránézni, ilyen frontrész, vagy vonalvezetés megismételhetetlen, egyedi, és óriási karaktere van. Kimondottan jól áll neki, a beltér retró hangulata. A 159-es Alfa, formavilágában a legkarakteresebbek közé tartozik a márka történetében, és ebben már most nem képes versenyezni vele a Giulia. Visszaemlékszem, amikor a 159-est bemutatták mindenki felhördült szépsége láttán, a mai napig mindenki utánanéz, mint egy bombázó nő után. A Giulia nagyon szép autó, de már most nem hozza ki az emberekből ezt a katartikus érzést. Én nagyon büszke vagyok, hogy 159-esem van, büszke vagyok, hogy az én autóm 1,7 tonnát nyom, és hogy ilyen nehézbombázót vezetek.
Nivan842015-10-27 06:58:32 // 21920
156bol 159be atulve> Marchisione egy f@sy
Tedi2015-10-26 23:29:31 // 21919
Már csak az NKH-t kell meggyőzni arról, hogy ez így legális. (nem fog menni) :)
.......................2015-10-26 23:13:27 // 21918
Ugyanaz a M32 van a TBi n ,mint az 1,6jtdm en
A TBi és jtdm blokk meg egy gyártósoron készül,így az sem olyan nagy gond
.......................2015-10-26 22:47:08 // 21917
A mito ba simán bemegy egy TBi ,még a váltó is ugyanaz
gpek2015-10-26 22:18:54 // 21916
Ja én ezt tudtam. Akkor is nagy marketingesnek tartottam őket, van érzékük hozzá.
Kazes☻2015-10-26 22:10:02 // 21915
a 159-essel "frissen" Alfássá avanzsált tulajoknak... Marchionne: hiba volt a 159-es ... meg aki még nem olvasta volna 2010-ben
Tedi2015-10-26 22:04:37 // 21914
Nemtom...belefér az a motor? Nem túl kicsi a motortér?
megszégyenítenéd a MiTót egy OPC motorral? :) Te galád! :)
.......................2015-10-26 21:59:48 // 21913
Tedi ,
Ez simán megvalósítható,
Ha lenne egy mühelyem már simán építettem volna egy Brerát OPC motorral
gpek2015-10-26 21:55:59 // 21912
Én szerintem beismerni a hibákat be lehet, de elég a részvényeseknek. egy jelenleg is elég erősen kedvelt még le nem váltott kocsiról ezt publikálni, hogy hiba volt a hiba.
Ez mellett teljesen mindegy, hogy milyen a 159, jó, rossz vagy épp neked tetszik-e.
Giuntini2015-10-26 21:49:02 // 21911
Nekem nem volt sohasem 156-osom, de bármelyik 159-es car-társat megkérdezed akinek volt 156-osa, meg fogják neked adni, az egyértelmű választ. A 159 majdnem mindenben felülmúlja elődjét. Legalábbis futómű, összeszerelés minősége, megbízhatóság. Abban igazat kell neked adnom, hogy sajnos benzinmotorok tekintetében a 156 jobb volt. A GM motorok nem igazán mentek, a V6-os Holden motornak gyönyörű hangja volt, de bekapta automata váltóval a városban a 18 litert is. Az 1750 Tbi későn érkezett. A 159 dízel motorokban volt erős, csak a részecskeszűrő miatt problémák is akadtak vele. De meg lehet kérdezni, hogy a hármas BMW-nél, mennyi DPF probléma van! A 159 egy hihetetlenül halk, rendkívül biztos futóművű, prémium menetkultúrájú autó. Egy valódi tank, amiben abszolút nem lehet érezni a sebességet. Ha így nézzük a 156 valóban könnyedebb volt.
Tedi2015-10-26 21:39:39 // 21910
Én sem szeretem a(z) SUV-okat, de ha erre van igény...:) Én ziher, hogy nem fogok venni :) Nekem egy MiTo kellene az 1750-es turbómocival.
.......................2015-10-26 21:39:14 // 21909
Európa útjai tömve vannak már most traffipaxal,
Hiába alulmotorizált a Brera ,agy akár a Mito is,
Ennek a motorteljesítménynek kb. 30%át tudom kihasználni
Tudom vannak utak mindenhol ahol soha nem mérnek,de ez nem kelet európa

Például egy hegyeshalom Nyiregyháza távot simán büntetés nélkül 155kmh tempomattal végignyomtam 2007 ben,
Ma ezt nem úszod meg 30ezres csekk nélkül
Giuntini2015-10-26 21:33:28 // 21908
Ebben egyetértek, az eladhatóság nagy úr! A MiTo egy Mini alternatíva lehetett volna, csak valahogy az Alfának ilyen kis autó nem a saját vadászterülete. Az Alfának mindig a középkategória, és a sportkocsik voltak az igazi terepe. Már megbocsáss de hányok az X5-X6, Cayenne, és egyéb túlhizlalt semmire nem jó bumfordi autóktól. Egy ilyen autóról nem egy tökéletes arányokkal rendelkező Alfa Romeo jut eszünkbe.
.......................2015-10-26 21:28:55 // 21907
Ez is csak egyzleti húzás,
Mivel majd aki Alfás és elvakultan megrendeli az új Guliát ,az be akarja majd számíttatni a 159 es ét is.
Namost minnél olcsóbb áron történik ez annál több kézpénzt hagy a vevő az olaszoknál.
vm2015-10-26 21:25:52 // 21906
MINDENFÉLE fikázástól mentesen...
1. Mit értesz az alatt, hogy megverte a BMW-t?
2. A 156 és a 166 futóműve VALÓBAN etalon és csúcstechnika, nem a minősége miatt sarkalatos pont, hanem a túlkoros autók kontra szar magyar utak szerencsétlen párosa miatt. Sokan hajlamosak megfeledkezni arról, hogy a fenti két modell többsége már rég a tervezett futásteljesítmény felett jár, a 159-nek ehhez még van pár éve.
3. Szemrebbenés nélkül lehet(ne) mondani több neuralgikus pontot a 159-en is, amit most a felesleges fight miatt nem erőltetnék ;-)
A finom anyagok, meg az összeszerelés eddig sem volt vita tárgya, de bármeddig is reszeled a dolgot, műszakilag a 159 nem éri utol a kinézetét.
Tedi2015-10-26 21:15:43 // 21905
1) Ezzel totálisan nem értek egyet. Azt az idő bebizonyította, hogy csak a rajongóiból nem tud megélni az Alfa. Nézd meg az eladásokat. Soha egy fillért nem kerestek egyik modelljükön sem a 156 óta. Oké, ebben az ő kezük is benne volt, de ettől még a rajongókból nem fognak megélni. Azok az idők lejártak. Szerintem igaza van a tagnak: olyan autót kell csinálni, amire igény van. Abban van a lóvé.
2) A formatervével senkinek semmi baja nem volt :)
Giuntini2015-10-26 20:59:44 // 21904
Most olvastam végig a hozzászólásokat, és még jobban megorroltam erre a német muksóra.
1. Az Alfa Romeónak meg kell tartani a saját célközönségét, és nem SUV-ban kell gondolkodni. Inkább kéne egy valódi 166 utód, és olyan lélegzetállító coupe, mint a Brera.
2. A 159 formaterve a legszebb Alfa hagyományokat idézi, és én örülök, hogy egy ilyen tankom van, és nem egy pehelysúlyú műanyag doboz. Liquid-el teljes mértékben egyetértek, hogy a szépsége miatt, a mai napig utána fordulnak. Szerintem a formája sokkal időtállóbb, mint a most bemutatott Giuliáé, amelyik szép, de korántsem akkora egyéniség, mint a 159.
3. Lehet, hogy ezzel baromi sokat ártott a 159 használt eladhatóságának, és eddig ez a típus az Alfa korábbi modelljeihez képest jobban tartotta az árát. Ugyanis nagyrészt tudták, hogy a 156 megbizhatóságához viszonyítva hatalmas az előrelépés. Lehet, hogy bújtatott VW kém, és még a németek a mai napig nem mondtak le az Alfa felvásárlásáról?
Giuntini2015-10-26 20:39:14 // 21903
Van igazság abban, amit mond a góré, de ezt miért most kell kimondani. Amikor a 159 megjelent, szépségéről nem lehetett vitatkozni. Akkor még az első kerekes trend volt, és futóműben ennél a modellnél senki sem tudott jobbat csinálni. A hátsókerekeseket is megverte, köztük az etalonnak tartott BMW-t. Emellett Alfa, még sohasem volt ilyen jól összerakva, és kimondottan finom anyagokat használtak hozzá. Megbízhatóságban is túlszárnyalta bármelyik elődjét. Vegyül pl. a felső lengőkarokat, amelyek köztudottan a 156 egyik sarkalatos pontja volt, viszont a 159-nél problémamentes. Nem most kellene fikázni a 159-et, hanem akkor valódi Alfa benzinmotorokat kellett volna belerakni, és egy valódi GTA-t kellett volna kihozni. Ez is csak marketing, ami nem az igazi Alfások felé szól, hanem más márkáktól akarnak vevőket elhozni. Tulajdonképpen csak ismétli Marchionét.
Kazes☻2015-10-26 20:33:51 // 21902
Elqrtuk, nem kicsit, nagyon... vagy fordítva?! ;)
vm2015-10-26 19:52:48 // 21901
Nem. Ez sajnos a műszaki tartalom hiányának a hibája. Mint PILLANATNYI zászlóshajó, méltatlan módon volt alulmotorizálva.Ez még úgy is nagyon gáz, ha lenyeljük, hogy más egyéb aspektusban sem egy technikai csimborazzó...
Tedi2015-10-26 19:35:19 // 21900
Ja, még egy gondolatot engedjetek meg.
Ugye it most főleg azon kapták fel sokan a vizet, hogy Wester szerinte baromság volt a 159-es. Ha túllépünk azon, hogy egyeseknek a lelkébe gázolt ezzel, azért van egy üdvözítő jelenség is a háttérben: végre nem a bullshit generátoros baromságot tolják az arcomba, hogy így jó, úgy jó. Lóf@szt. Igenis ki kell mondani, ha valamit elcsesztek. Nekem az nagyon szimpatikus, hogy beismerik, hogy hol hibáztak. Már az is valami, hogy tudják, hogy hol és mit vétettek el. Remélem tanulnak is belőle.
GTPeti2015-10-26 19:01:17 // 21899
Látod, ebben igazad van. :)
Tedi2015-10-26 18:42:53 // 21898
Hát a "szart" elég nehéz eladni. Főleg azzal a kereskedői hálózattal, ami akkor volt. Ez nem csak a marketing hibája.
.......................2015-10-26 18:26:27 // 21897
Ez nem az autó hibája,hanem a marketingé
Tedi2015-10-26 18:26:16 // 21896
Ja, a 159-et kihagytam :D Valszeg azért, mert arról pontos infóm nincs, hogy mekkora perec volt. De nyilván hasonló mértékű, mint a MiTo.
Tedi2015-10-26 18:21:20 // 21895
Bukási ok= egy fillért nem kerestek velük soha, sőt, buktak velük. A MiTo soha, a Giulietta az első másfél évben tudta csak az elvárt darabszámot hozni.
GTPeti2015-10-26 18:15:37 // 21894
Sem a 159-et, sem a MiTo-t nem értem, mint bukási okot. Előbbi egy remek autó, csak 1-2 motor hiányzott a palettáról (ráadásul a nagydízelt az utolsó pillanatban fújták le).
Tedi2015-10-26 17:40:07 // 21893
Wester 2010-óta vezérigazgató az Alfánál. Csinált egy Giuliettát, ami mondjuk már rég elő volt készítve. Szóval csinált egy 4C-t, meg egy Giuliát. Úgy, hogy lovetta nincs. Nem akarok a fogadatlan prókátora lenni, de a körülményekhez képest azért egész jól lavíroz. És ő a felelős a Maseratiért és az Abarthért is. A Maserral meg elég nagyot dobtak a Ghiblivel, meg az új QP-vel.
Az is sokat elmond, hogy öt éve ott ül a helyén. Korábban 1-3 évente cseréltek embereket. Karl-Heinz Kalbfell a 159-be, Sergio Cravero a MiTóba bukott bele.
Asszem ez ennyi,
.......................2015-10-26 17:30:02 // 21892
Lehet a Wester a VW titkos kémje,és beépült ,hogy jól alátegyen az olasz autógyártásnak?
Mit is csinált ő 2004 óta?
Sok sikeres modellje azóta az egész FCA nak nem volt,a 500 ason kívül
Tedi2015-10-26 17:21:56 // 21891
Az teljesen mindegy, hogy a dizájnerek hol vannak. Az a lényeg, hogy mennyire kapnak szabad kezet. Állítom neked, hogy da Silva is százszor szebbet tudna rajzolni a VW-csoportnál, ha hagynák.
Arról el lehet vitatkozni, hogy milyen szegmensbe érdemes autót csinálni, de nyilván a Fiat sem hülye, egy olyan márkával, mint az Alfa, könnyebben tud a prémium szegmensben alkotni, ahogy sokkal nagyobb a haszonkulcs. Ez csak szimplán matek. De az tény, hogy a dojcsokat nem holnap fogják lekörözni. Nem is beszélnek erről. Arról beszélnek, hogy mennyi autót akarnak eladni. Pont.
Competizione2015-10-26 15:44:28 // 21890
Bocsásson már meg kedves Wester úr de a 159-es nagyon is Alfa, és még 10 évvel a megjelenése után is kitűnik a konkurencia közül.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-26 14:51:29 // 21889
Hát én igazán nem sértődöm meg :-) Nekem nincs is olyan katasztrófa autóm :-) Csak furán hangzott, az az igazság.
Az Alfától nekem mint rajongónak már késő bármit várni. Én új autót nem szándékozom venni hosszabb távon sem. Ha 2017-ben kijön valami ami tetszik, az nekem már késő. Vagy mondjuk jó lehet nekem majd 2022-re. Addig azért elég valószínű, hogy meg kell válnom legalább az egyik szeretett 146-omtól.
Előre látom, hogy ez nem tervezetten fog történni, hanem egyszer csak valamelyik megáll. Most el nem tudom képzelni, hogy ilyen történjen, de ez lesz, a youngtimer autózás és a napi használat nem fér meg a végtelenségig egymás mellett :-) És akkor rohangálok majd, hogy mit vegyek. És még nem tudom mit fogok. Citroent, Skodát, Mazdát...:-P Vagy egy újabb őskövület szerethető olasz roncsot. :-)
gpek2015-10-26 14:50:22 // 21888
Nagyot akar fingani, szar lesz belőle esete.
Nem fog tudni az Alfa egyik napról a másikra egyik német csoda márkával sem versenyezni. Ezt több dolog miatt látom így:
- A designerek a németeknél vannak (Ez lehet változik...de Silva stb....)
- 30 év, a német kamu precizitásról VS szar olasz.
- Technológia, hibrid meghajtások, elektromos autó, furán egyeztethető az Alfa V6-al.
Stb.
Hozzá teszem nem is kéne...
Meg kell találni a célcsoportot és nekik kielégíteni a vágyait. Mindenki nem vesz SUV-ot. Némi ellentmondás a számadatokban 90 Millió autónak 10% premium (az hogy mi premium az ugye nem egyértelmű) plusz mi a céges nem céges, mert az megint egy vízválasztó.
159-re reagállva, ostobaság azt hangoztatni, hogy szar, ha már az ő jelük van a kocsi elején. Mondott valaha bármilyen VW-es vezér olyat, hogy a PD-TDI egy fos?
Tedi2015-10-26 14:16:58 // 21887
Az Alfások kedvére szeretne tenni azzal, hogy olyan vasakat csinálnak, amilyet elvárnak az Alfától. a többire meg nem kell besértődni :)
Tedi2015-10-26 14:14:33 // 21886
Na, bejött, amire számítottam, a 159 tulajok (valahol jogosan) kiakadtak a nagyfőnökre :) Egy picit árnyalnám a képet. Wester nem kimondottan csak az autóra gondolt, mint katasztrófa, hanem a döntésre, amivel zöld utat adtak annak a műszaki tartalomnak.
Abban egyébként van igaza, hogy a 159 mondjuk a 156-hoz képest is sokkal kevésbé volt innovatív. Konkrétan semennyire. És ez régen hozzátartozott az Alfa imidzséhez. Hogy most mennyire lesz igaz, az kiderül, de a mai világban már az elektromos meghajtással lehet villanbtani, az meg Marchionne bevallása szerint is fehér folt az FCA palettáján, amit idő, amíg betömnek.
Liquid2015-10-26 13:51:44 // 21885
Most kicsit hazabeszélek, de a 159 minden csak nem középszerű. Egy strapabíró tank, amit a töréstesztekre hizlaltak, illetve gondolom az is bejátszott hogy az elődnél masszívabb futóművet akartak alátenni.
Ha középszerű lenne, akkor nem fordulna mindenki utána, és nem kezdené a beszélgetést a benzinkutas, autómosós, de még a pizzafutár is, hogy gyönyörűszép az autód...
Inkább ott kúrták el, hogy az eredeti motorpaletta sem volt igazán jó, majd egyre csak szűkítették, és végül csupán 2 lett belőle, na sztem ilyet nem szabad. Azonkívül nem volt egy igazán erős csúcsmodell.
tdemeter2015-10-26 13:47:41 // 21884
Már elnézést, de ha az alfa 159 minden csak nem alfa akkor én valszeg nem az alfába szerettem bele vagy fogalmam sincs, hogy milyen is az....
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-26 13:42:14 // 21883
Kicsit gáz ez így. Az Alfások kedvére szeretne tenni. Akkor legalább ne alázza le őket azzal, hogy ami most nekik van (ugye elég sok cartárs váltott már 159-re) arról kijelenti, hogy minden, csak nem Alfa. Ez így elég paraszt.
Árnyaltan az összes "csicsafiat"-ot is lefikázza, ami hejj de jól esik biztos az összes kitartó márkarajongónak. Na mindegy.
Maradjunk annyiban, hogy a 159 azért nem olyan rossz autó. A formaterv bőven felülmúlja a Giulietta-t és a vadi új, nagyon Alfa Giulia-t is.
Márpedig a formaterv a MINIMUM ennél a márkánál. Sajnos a 159 óta nem nagyon jön össze.
A futómű a másik erősség régóta. Hát aki vezetett 159-et az biztos nem nevezi katasztrófának. Egyszer vezettem úgy hosszabb távon, azóta nálam etalon. Az, hogy újra a könnyű, fürge, ide teszem oda teszem autók jönnek divatba, az lehet egy üdvözlendő új trend, hurrá. Én várom hogy ez legyen. De a 159 nem erre született, ez egyértelmű. Csupa másfél tonnás szörnyek közt.
Hát igen a motorok. Ha korrektül akart volna fogalmazni, akkor egyértelműen a motorpalettán bukott a dolog. És a becélzott kategórián. Ha lélekben inkább Mazda 6 akart volna lenni mint béjemvé, akkor valahol jobban a helyén lett volna az az autó.
Nekem a 146 egyetlen lehetséges alternatívája Alfa vonalon még most is a 159 TBi. És elnézve a formaterv trendeket, lassan tényleg rá kéne magam venni egy szép 159-re :-)
gpek2015-10-26 11:24:52 // 21882
Akkoriban az volt a divat, nézd meg a Bmw vagy VW kortársait, mind drabális vaskosság jellemzi. Sőt a mai napig ez a vonal bőven él. Brutál nagy kerekek már a J Astrán is.
Középszerűnek én sem nevezném.
Amúgy nem lett volna azzal szerintem baj, ha nem az egész márka fellendülését várták volna egy modelltől. Hasonlóan mint kicsit most ...
gpek2015-10-26 11:18:43 // 21881
Mocskos sok mindenben nem értek a taggal egyet.
- Bőven van az hogy versenyezz jól és vegyél autót, pl a Renault a mai napig ezen a sikeren mosolyog, mert 2-3 szezont nyertek az F1-be.
- Minden alfás szíve dobbant, mikor rákerült a Ferrárira a kígyó és a kereszt, tegye fel a kezét akinek nem.
- Ha egy kocsit 7:39-el marketingelnek, ott igen is számít a versenyeredmény.
- A nagyok meccsébe csak akkor lehet bele vauzni, ha nem 10 évente jön a típus váltás, mert addigra a (nyugat) lecseréli a kocsiját. Pláne úgy ha nincs alternatíva. (Fiat bravo - Brera .156 Cross 166 stb.)
- Premiumnak zászlóshajó kell, amíg nincs egy 166 utód addig mindegy, szerintem a BMW sem lehetne kizárólag az M3-al az.
- Nem kéne erőltetni a premium dolgot, mert abba nagy a lemaradás.
- Kicsit elszállós a szöveg, egy vezető szájából furcsa is. Kicsit képi zavar, mert egyelőre bő hitegetés, mert még a Guilia is csak a kiváltságosok szeme előtt villantott. Ez is mire a szalonba kerül elavult lesz, sajnos nagyon pörög a világ.

[i]DE NE LEGYEN IGAZAM[/i]
vm2015-10-26 09:30:53 // 21880
Középszerűnek konkrétan nem nevezném, de tény hogy a gatya kizárólag a kűlcsíntől csúszott le.
mesa2015-10-26 08:52:56 // 21879
A nyújtott élmény és a technikai előny hiányához képest öltek bele sok pénzt, feleslegesen. Sőt, inkább ártottak a márka imidzsének a nehéz és középszerű autóval, ami előtte sosem volt jellemző a márka arculatában szereplő modellekre.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak