Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

Zsolt1552015-10-28 10:41:56 // 21978
Igen. :-)) Egy márkánál egy-egy új modell bevezetése mindig egy kicsit lutri, hiába előzi azt meg piackutatás. A terméknek a csomagolási is fontos, nem csak a tartalma, mert az teszi kívánatossá azt. A 159-nek pedig - szerintem - jól sikerült a külső megjelenése. Persze lehet mindenben hibát keresni, hogy ilyen, meg olyan a hátulja, az oldala, a belseje, stb. Összességében közel 10 éve, amikor piacra dobták elég erősen az élmezőnyben volt. Halkan jegyzem meg a véleményem szerint a Giulia meg feljebb is tolta azt a mércét. Persze amikor szinte hetente jönnek ki új meg új modellek, akkor könnyű belelátni egy-egy részletbe, hogy ez erre vagy arra hasonlít.
A műszaki tartalom is szerintem jó a 159-nél. Ennél a sportosság helyet, inkább a kényelmet helyezték előre. Most azon vitatkozni, hogy nem megy úgy mintha ... . Ez egy utcai autó és nem egy sportkocsi. Az átlagnál jobban megy, jobb a futóműve, stb.
A belső kialakítás megint egyedi megítélés. A műszerfala nekem tetszik, de az hogy ennyire körbevesz autó a vezetőülésben, az már nem annyira. De kinek a pap, kinek a papné ...
Kazes☻2015-10-28 09:41:25 // 21977
Na jó, de azt könnyű... mert egy hányadék volt a Nissan, Mazda stb.. kasznijával, de mivel minden egyéb Sprint volt, ment is cíípen... csak ránézni volt rossz. ;-)
Kazes☻2015-10-28 09:37:43 // 21976
5*! :-D
Ezt már én is emlegettem egy másik topicban... ;-)
Giuntini2015-10-28 09:31:48 // 21975
Ezt én is így gondolom. Szerintem a 159, a viszonylag rövid gyártási ciklusa miatt, és a relatíve kevés darabszám miatt, igen magasra taksált veteránautó lesz, ha maradnak ép példányok. A szépsége pedig vitathatatlan.
Zsolt1552015-10-28 07:00:56 // 21974
Sajnos a gyártott darabszámok valóban csökkentek modellenként. Az, hogy jelenleg szinte csak a MiTo és a Giulietta választható a gyár kínálati palettájáról, az valamelyest megemeli ezeknek az eladási számát.
De mondjuk idővel annál értékesebbek az autók, minél kevesebb darabot gyártottak belőle. A 33-s esetében viszont egy-egy szép példánynak azért van már ára.
GT Ɨ|ѯ2015-10-28 07:00:15 // 21973
EZ 10-es!!!

:-)))
Zsolt1552015-10-28 06:45:18 // 21972
Mindig az idő dönti el, hogy hiba volt egy adott típus vagy sem. A 159 pedig tapasztalat alapján szerintem egyáltalán nem rossz autó.
Az Arná-t én inkább annak tartom, a maga hároméves gyártási ciklusával. A stílusának a megítélése szubjektív, nekem például nem jön be.
Tedi2015-10-28 00:37:34 // 21971
Hogy őszinte legyek én is felvisítottam a röhögéstől :DDD
VKG699!!! (4x156+75)2015-10-27 23:01:38 // 21970
Ne nevessél!!! :D
Tedi2015-10-27 22:42:40 // 21969
Mindkettőt csak faceliftelik, kicsit módosul az első lökhárító (talán hátsó is), de lényegében csak az új scudettót teszik rá. Genfben elvileg mindkettőt leleplezik, ha addig nem.
Tedi2015-10-27 22:40:08 // 21968
Hát sok mindenben nem. A Ghibli a QP rövidített padlólemezét használja, az Alfáé a Giorgio hosszítottját fogja. A V6-os VM Motori dízelt, meg a Giulia QV motorját tudom beleképzelni, esetleg az erősebb, 330 lovas 2 literes benzinesét, de ezek mind Alfás cuccok. Ahhoz meg gondolom az Alfa a saját váltóját, erőátvitelét, felfüggesztését használja. Egy-két alkatrészt tudok csak elképzelni, ami megegyezhet a Ghiblivel. De alapvetően - amennyire én tudom - tök más a műszaki alapja.
VKG699!!! (4x156+75)2015-10-27 22:16:40 // 21966
Nekem csak az a kérdés jutott eszembe, hogy Perdixet végül mikor is raktátok ki?
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-27 21:49:02 // 21965
És a Mito-t is fészliftelik mégis?
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-27 21:41:28 // 21964
Valamit a Giulietta-val is elkezdtek mókolni.
Giuntini2015-10-27 21:13:55 // 21963

Ez viszont azt hiszem mindegyikünknek tetszene vezérhajóként! Gondolom, sok mindenben egyezne a Ghiblivel.
Tedi2015-10-27 20:54:06 // 21962
Hát, a derriverá utalhat bizonytalanságra is, használják rá a jövőidejű alakot. De ettől még az SW-zés kamu így is, úgy is :)
Giuntini2015-10-27 20:12:28 // 21961
A cikkben ez szerepelt, hogy "Dalla nuova berlina di segmento D deriverá anche un SUV, arrivo giá nel 2016, e la Giulia SW". Annyit tesz, hogy a D szegmensből készítenek egy SUV-ot 2016-os érkezéssel, és a Giulia SW. Mondjuk ezt lehet úgy is értelmezni, hogy az SW nem biztos, hogy abban az évben megérkezik. Továbbiakban beszélt a Giorgio platform meghosszabbított változatáról, ami az E szegmenst jelenti, tehát egy felső kategóriás limuzinról, ami gyanítom hasonlítani fog a Ghiblire.
Tedi2015-10-27 19:47:49 // 21960
LOL, ez azért vicces, mert a Club Alfa is ugyanabból az interjúból dolgozott, amiből én, de abban egy szó nem volt SW-ről, azt ők költhették hozzá. Kétféle Giuliártól beszél, a normálról, meg egy SUV-ról. " two Giulia models off the new platform (the new four-door saloon and probably an SUV-cum-crossover)"
Giuntini2015-10-27 19:35:52 // 21959
Most olvastam el az olasz Alfa Club cikkét Wester interjújából, amiben kijelentette, hogy 2016-ban érkezik a Giulia SW. Tehát azt a bakit nem követik el, hogy nem lesz Sportwagon.
Tedi2015-10-27 18:32:35 // 21958
Szerintem még ők maguk sem biztosak abban, hogy akarnak-e SW-t a Giuliából. Alapvetően nem akartak, mert hogy csak Európában veszik, az USA-ban, meg Kínában (mindegyik nagyobb piac) abszolút nem. De olyasmit is hallottam Torinóból, hogy azért ez még nem eldöntött dolog. Meglátjuk.
Giuntini2015-10-27 17:57:18 // 21957
Most már kicsit belenyugodtam a suv-ba látván formatervét. Viszont nagy hibát követnek el, ha nem csinàlnak sw-t a Giuliàból. Aki ilyet akar kenytelen lesz a német prémium márkák felé fordulni. Amerikàban valóban csak minőségi prémium európait lehet eladni, amelyik teljesiti az ottani elvarasokat. Nagy belső tér, sok pohàrtartó és egyebek. Alfàt csak sznoboknak lehet ott eladni, mert egyszerűen ezek az autók nem oda valók. Egy amerikai nem lenne képes értékelni az Alfa értékeit, mert amit egy Giulia tud, az ott nem szempont. Nem lényeges a menetstabilitas vagy az élvezet, mert ott ahol nincsenek kanyarok, ill. nem lehet gyorsan menni, egy Alfa csak olyan lehet mint egy Versace öltöny.
Tedi2015-10-27 17:14:58 // 21956
Ebben a sorrendben: idén év végén (elvileg) jön a Maserati Levante, és Genfben, vagy Párizsban (inkább utóbbi) mutatják be az Alfa SUV-t. Ami lesz vagy év vége, mire elég a szalonokba, és pár hónappal később amcsiba. Hát kíváncsi leszek. A terv szerintem tökéletes :)
BeeGee2015-10-27 16:42:01 // 21955
Ez az a kategória ami pont nem megy mostanában.
Például: http://www.autoalliance.org/auto-marketplace/popular-vehicles

Amerikában még nagyobb a beszakadás, ~50%al esett vissza a kereslet a nagy autók iránt.

Azzal egyet értek, hogy nem feltétlen jó ugyanaz a modellválaszték a két kontinensre, de ha valamit esznek az USÁban az az európai prémium. Európában viszont nem eszik az amcsi igénytelenséget, tehát marad az előbbi variáció :) Szóval a prémiumság valszeg marad minden kategóriában.

Viszont a Giulia után egy SUVval kell kijönnie a konszernnek, legyen az Maserati és/vagy Alfa. Sajnos ez megy most..
gpek2015-10-27 15:36:14 // 21954
Persze nem lehet kihagyni, de nem azzal kellene talán kezdeni :)
Nagyjából az Amcsi és EU piaccal amit írtál egyet is értek.
De kellene még egy legalább E merci méret kb. 6-os audi, 80 volvo.
Béci Ɨ|ѯ2015-10-27 15:26:25 // 21953
Persze, hogy nem. :) De szerintem nem ördögtől való egy SUV. Magamnak nem vennék, de a mai palettából kár lenne kihagyni, főleg, hogy most már a JEEP testvérmárka. Az amcsi piacon még venni is fogják az Alfa SUV-ot. Viszont van sajnos egy olyan érzésem, hogy Európában bukta és ráfizetés lesz.

Amit meg a Wester mondott, hogy nem kell a MiTo-nak utód, mert nem divat a kicsi prémium autó, szerintem nettó hülyeség. A MiTo azért nem fogyott mert nem volt elég agresszív a formaterve, nem a műszaki tartalmával volt baj. A Mini is jól megy, az Audi A1-et is veszik, stb, stb. Lenne rá igény Európában.

Lehet, hogy nincs igazam, de mind az amerikai és mind az európai piacot egyszerre nem lehet egy ilyen modellpalettával kielégíteni. Az amcsi piacra kell a SUV, a 4c, majd esetleg a 6c és egy a Giulia-nál nagyobb modell. Európának viszont kell a Giulietta (5 és 3 ajtós) és a MiTo méretű modell is. És a Giulia SW-ről nem is beszélve. Így lehetne boldoggá tenni az alfásokat. Ha lenne választék.

Ja meg el kéne felejteni ezt a BMW meg Mercedes konkurenciát. Az Alfa mindig is más volt mint ezek, azért vették az emberek. Aki ma BMW-t vesz, vagy Mercit, az nem fog holnap Alfát venni. Tökre más karakterek. Az Alfa az legyen Alfa Romeo. Nem olasz BMW.
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-27 15:21:45 // 21952
Nem a f..t. Láttam is ilyen esetet, a köcsögje a járdán(!) kerülte ki a kocsisort, hogy kis ívben jobbra leforduljon. Ha nem látom, nem hiszem el, hogy ilyen tapír van. Rosszkor csinálta, mert épp arra jártak a rődnerék, villant a fényhíd, megálltak elé keresztben és már szállították is ki.
Vasárnap meg lakott településen majomkodott velem egy 3-mas bimmeres paraszt. Kamiont előztem objektív határon belül (tehát nem 50-nel, de nem sokal többel.) Minimum 100-al esett rám és dudált, rángatta össze vissza a szarját. Behúzódtam, dudáltam neki egy faszkalapot, erre elkezdett ott fékezgetni, kacsázni, nem tudom mit akart, elég bénán adta elő. Ha nincs ott a családom, akkor hirtelen kerültem olyan lelkiállapotba, hogy oszlopra raktam volna a hülyéjét. Mondtam már hogy utálom a béjemvéseket?
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-27 15:13:53 // 21951
Istenem...ez ám érv. Csak vagy 15 év telt el, nem több. Egyébként meg nekem olyan mindegy miben ülsz :-) Csak azt nem értem, hogy Alfában minek.
gpek2015-10-27 15:13:36 // 21950
Na ja, bár az szerintem nem az a piac ahová az Alfa be szeretne törni. neki is van egy Discovery-je.
Béci Ɨ|ѯ2015-10-27 15:09:13 // 21949
Range Rover. Ha csak márkát nézünk és nem ami mögötte van. :)
.......................2015-10-27 15:09:07 // 21948
Pont ez a jó a nagy dög BMW ben,
Hogy sosem tudják milyen gengszter ül benne,
Így még a rendőr sem mer megállítani
.......................2015-10-27 15:07:43 // 21947
Soha többet Nem ülök japán lomokba amióta egy mazda 626om volt
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-27 14:57:43 // 21946
Egy Infiniti FX lényegesen stílusosabb, és mentes a tahó BMW sofőröktől előítéletektől.
gpek2015-10-27 14:55:27 // 21945
Kérnék egy olyan márkát, ami premium kategóriás, nincs flagshipje csak SUVja.
.......................2015-10-27 11:56:32 // 21944
Pedig zseniális az X6 ,Bangle egy géniusz
Jó lenne a seggem benne rázatni
BeeGee2015-10-27 11:05:48 // 21943
Igen :) Nagyon szeretem, csak autópályázni ne kelljen vele :)
Giuntini2015-10-27 11:04:07 // 21942
Ha ez létrejönne, akkor én is azt mondom: igen! Nem vennék, de valóban más lenne mint a konkurenciáé. Ha meghallom, hogy SUV egyből az X6 jut eszembe, ormótlanságával, és gazdájának kivagyiságával. Erre viszont jó ránézni!
BeeGee2015-10-27 10:58:20 // 21941
Nekem ez a látvány teljesen rendben van:


De ízlések és pofonok, 10 évvel ezelőtt én is elutasítottam volna.
A fő érvem még mindig az ezek mellett, hogy vezetési élményt nem találsz már a mai autókban olyat, mint a 159esben vagy korábbi modellekben. És ha ez nincs akkor már legyen praktikusabb egy fokkal.

Pár ilyen váltáson már túl van az Alfa, mindig megbarátkoztunk vele. Ahogy öregapáink is, akik végignézték hogy egy 8C 2900 Touring után jött a sorozat gyártott 1900 :)
Liquid2015-10-27 10:51:12 // 21940
aha, ezek szerint a tiéd volt a piros 100HP KUL-on :) Irigyellek érte :)
Kócosw2015-10-27 10:50:39 // 21939
Kövezzetek meg de en igy vagyok ha meglatok egy Mitot vagy Guliettat hogy hat ez nem nekem valo auto (parom mar többször is jelezte egyebken mar hogy neki tetszik es kene egy Gulietta).
Viszont egyetertek veled hogy a nagy balna sem mindig jo.Mindennapos eset hogy a thesissel egyhanguan gurulok el a parkolohelyek mellett hogy ide se fer be oda se fer be, itt csak Y ban tudok megfordulni, etc. etc.
De.Amire en hasznalom szaz kilometereket autopalyan leguritani, keresve sem talalhatnank jobbat.Egyetlen hatranya ami miatt cseres lesz hamaroan a vicces csomagtartomeret.Rosszul pakolhato nem varialhato alacsony kicsi csomagtarto.
Emiatt lesz cseres hamarosan.
Az utod nagy valoszinüseggel egy 159 SW lesz.Aztan meglatjuk mi lesz Juliska ügyben par ev mulva...
A 156 meg marad mint "igazi Alfa" ;) Egy ABS el a fedelzeten mindenfele egyeb elektromos jatek es snikk snakk nelkül.
.......................2015-10-27 10:48:34 // 21938
Az a baj hogy gyakorlatilag mindenki levillog ,még a passat tdi is ,ha meglátja a Mito seggét,és addig nem nyugszik amíg elém nem kerül
Aztán meg megelőz és előttem megy 50km ert
Nos ebből kicsit elegem van,

Tudom ,A közlekedési kultura Egy nagy kalap szamóca
de akkor is a kis Alfát basztatják
Mert senki nem tudja hogy az Alfa az megy ám!

Szóval már nem vágyom sem vezetési élményre sem cuore sportivo ra
Egy Tankot akarok
Ilyen lett a világ
És ezt a SUV vonal nagyon jól példázza
Giuntini2015-10-27 10:46:52 // 21937
Marketing szempontból el tudom fogadni a SUV gondolatát az Alfánál, hiszen ez egy trend. Divatot csináltak belőle. Személy szerint, én utálok magasan ülni, hiába jönnek a forgalom jobb átláthatóságával. Ha jól sejtem az Alfa a Q5, X3 vonulatba akar beszállni. Alfás szívvel gondolkozva viszont elszomorítana egy ilyen látvány.
.......................2015-10-27 10:34:30 // 21936
Itt a piaci szegmens ,kell egy masculin SUV Alfa logóval
Elismerem egy nagy limuzin Budapesten,és nagyvárosokban csak hátrány mint előny
Nincs akkora parkoló sehol hogy beférjen a 5méter hosszú verda
BeeGee2015-10-27 10:21:18 // 21935
Nyilván benne van az agymosós marketing és abban is biztos vagyok, hogy lesznek olyan csúnya autók ami mellett még egy X6 os is szép lesz :D Várhatóan japánból..

Ez a "férfi járjon nagy dög limuzinnal" vonal nem jön át. Sosem értettem, miért jó, ha jógázni tudok az autóban és nem érem el a hátsó ülést. Mellette dög nehéz a kasztni, fos parkolni, centizni a belvárosban. Tiszteletet parancsol? Ezzel a 100HPban sincs gondom, pedig nincs sok kisebb autó az utakon :D A vezetési élmény meg mindegyikben egyre rosszabb. akkor minek kínlódjak ezekkel?

90%ban városban használom, rövid utakra, havi egyszer nagyobb távolságra. Tehát nekem egy kis benzinmotor, turbóval, esetleg a 9 gangos automatával, egy kis testű arányos SUVban ami normálisan kommunikál a kütyükkel, de nincs tele minden idegesítő vezetéssegítő rendszerrel, tökéletes lenne. Mellette örömmel tartanék egy kis OT Spidert vagy GT-t. Egy nagy limuzinra marhára nem gerjednék, attól független h tetszik a Gui és drukkolok neki.
Giuntini2015-10-27 09:41:06 // 21934
Ezt én is adom. Az utolsó férfias vonal, a 159/Brera/Spider vonal volt. A Giulietta nagyon nőiesre sikerült. Nem a SUV-ot kéne favorizálni, hanem a Giulia SW-t, ami nem lesz a SUV miatt, és egy igazi felső közepet, ami méltó utóda lenne a 164/166-nak.
vm2015-10-27 09:38:28 // 21933
Szosza bazz... :D Pont neked szalad le a gatyád három percenként valamelyik Mercitől (vagy Bimmertől?), hogy (most mellékesen) milyen olcsón, micsoda erőgépeket vehetnél náluk az Alfával szemben. Erre előrántod a fotelautósok utolsó érvét a nagy motorok ellen? :D :D :D
Giuntini2015-10-27 09:30:40 // 21932
Egyetértek! Azt is aláírom, hogy a 156 megjelenésekor előremutatóbb volt, mint a 159. Hiszen a 156 egy új irányvonal volt, a 159 annak továbbfejlesztése, főleg a biztonság, minőség, és megbízhatóság terén. És ezekben lépett előre a 159-el az Alfa. Ha most megnézel egy tízéves 159-et, sokkal jobban egyben van, mint annak idején egy tízéves 156. Ez viszont egy nagyon lényeges pont!

Ha megnézel egy Bangle féle hármas BMW-t, egyértelmű visszalépés volt mindenben mint elődje. Megbízhatóság, minőség, forma, mégis az emberek kajálják. Több ismerősöm van, amelyik a Bangle hármas után kijelentette: soha többé BMW-t. Egy minőségi visszalépés. Ha az Alfa egy minőségi előrelépést tesz a biztonság, futómű, fékek, merevség, megbízhatóság, minőség terén, akkor amiatt nem fogadják el. Nem véletlen ilyen súlyos a 159! Kategóriájának legmerevebb karosszériája, és az első Alfa, amelyik ötcsillagos töréstesztet produkált. A dízel téren semmiféle gond nem volt. Való igaz, a benzinmotoroknak erősebbeknek kellett volna lenni, egy ilyen kasztnihoz. Az én 2.4-es motorom tökéletes menetteljesítményekkel mozgatja az autót. Nem érdekel, hogy többet fogyaszt mint a konkurencia. Van még egy dolog. Az első teszteknél érzésre azt gondolták, hogy kevésbé agilis mint a 156. Pedig a mért adatok pont az ellenkezőjét mutatták. erre is meg lett a magyarázat. Olyan hihetetlenül merev a karosszéria, és annyira csendes a beltér, hogy egyszerűen nem jön át a sebesség. 160-nál hihetetlen csend van, a kanyarban egyszerűen nem érzed, milyen sebességgel mész be, a merev kasztni miatt.

Nagyon sok sokkal jobb autó van, mint a 159. De nekem, ami elvárásom van egy autó felé, azt tökéletesen hozza.
.......................2015-10-27 09:30:04 // 21931
Most az a trend hogy ezeket a kompakt SUV okat nöknek veszik
A komoly férfi verdák coupék vagy a nagy dög limuzinok
És ilyet az egész fiat csoport sem gyárt,a Masert ne számoljuk mert aranyáron van

Sajnos az Alfa egy nőies márka,és itt a gond a nöket nem érdekli a motorerő

Kellene egy igazán maszkulin hatalmas limuzin ,nekem mindegy hogy Fiat vagy Lancia logóval
Shadin2015-10-27 09:11:54 // 21930
Továbbra sem értem, hogy miért gondolja/mondja mindenki, hogy a 159 súlyosabb egyéniség mint a kategóriatársai. Ez egyszerűen nem igaz. Abban a "korban" a Saab a 3er a satöbbi is ilyen, vagy még nehezebb volt. Nem extrém. A céges Octavia nagyobb és újabb és 3-400 kilóval könnyebb, és egy fos konténerszállító az óceánon. Szal a súly nem minden. 2.2 JTS is jól autózható, 1.9 8V is jó. Szerintem minket is "megszállt" a sajtó visszhang. Imádtam a 156-ot, de a 159 kétségkívül más dimenzió volt utána minden téren.
Szóval Marchionne egy barom és Ő maga qrta el az Alfa renoméját percek alatt, na ehhez is kell tehetség.
BeeGee2015-10-27 09:07:04 // 21929
Sokáig ezt vallottam én is.
Viszont ma már az arányosabb fele (X1, 500X) már bejön és ésszerűbb választásnak tartom, mint egy lépcsőshátút vagy egy kompaktot.
Szóval én bírnék egy Alfa SUVt. Cross Wagon is nagyon bejövős a mai napig.

Korral hüjül az ember.. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak