Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 11:54:32 // 22028
Lengőkar már csak van hozzá? Az se? Lemförder pl?
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 11:53:41 // 22027
Nem öröm...illetve öröm túllenni rajta, lett egy jó autód.
De hidd el, sokan nem csinálják végig ezt. Bontott motor bele, aztán gyorsan vigye el valaki a háztól. Kb én is ezt tenném.
Liquid2015-11-18 11:52:39 // 22026
ez igaz, viszont mikor majd 800e-et fog érni, akkor lesz majd keletje a bontott lengőkarnak :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 11:51:00 // 22025
Az utángyártott olcsó cuccok pont kivégeznek egy autót. Minél több kerül bele ezekből, annál tutibb a halál. Sose lesz olyan halk, sose fog olyan szépen váltani, sose lesz olyan a futómű..és sorolhatnám. Nem győztem bontóból visszacserélni minden apró lomot az autómban, hogy újra olyan érzete legyen, mint 7 évesen.
Giuntini2015-11-18 11:24:34 // 22024
Normális 2007-es kint 7-8000€. Azt meg nem lehet 2 milla alatt megvenni. Ezért vannak itt a kint mindenféle visszatekert, motorhibásan, egykor tört autók.
Giuntini2015-11-18 11:21:27 // 22023
Most mondjam azt, hogy nekem a balszerencsém megoldotta ezt a kérdést? Teljes motorgenerál, csak a blokk maradt a régi, minden új, szívósor és egyebek, generátor, önindító felújítva. 15000 km van a felújított motorban. minden gyári benne, ugyanis más nem létezik, csak úgy adtak a motorra garanciát, hogy olajpumpát is ki kellett cserélni, még az elektromos nívópálca is vadiúj. Így mondjuk neki lehet menni az elkövetkezendő 10 évnek. Abban igazad van, hogy amik bekerültek az országba autók (a dízelek bőven túl vannak a 200 ezer kilométeren) mostanában, hamarosan komoly problémákkal találják szemben magukat. Sajnos telel lesznek az autók bontott alkatrészekkel, és ez lesz a haláluk is.
Liquid2015-11-18 10:59:23 // 22022
ezenfelül a 159 fenntartása egyre inkább aránytalanul drága lesz, ahogy öregszik. Hacsak nem fognak hozzá olcsó utángyártott alkatrészek megjelenni, de gyanítom nem :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 10:54:21 // 22021
Hát szerintem is majdnem mindenben igazad van :-)
Gyönyörű a 159-es, ez vitathatatlan. 2005-ben még úgy ahogy modern is volt. A formája valószínűleg nem fog elavulni, de ez kevés.
A 146-om formája is olyan, hogy a mai napig megnézik. Még a vizsgasoron is megdicsérték (az öregebb TD-t), hogy milyen jó kiállású szép kis autó ez.
A szépség azonban önmagában kevés.
A 146-tal töltött eddigi 8 év azért tanulságos ilyen szempontból. Hogy mi történik egy autó megítélésével 7 éves és 15 éves kora közt. Drámai a változás, amellett, hogy maga az autó minimum olyan műszaki szinten és állapotban van, mint akkor.
A 159 sem fogja elkerülni azt, hogy olcsó különc autó lesz, aminek a kompromisszumait vagy bírod, vagy cserélsz. És lesznek kompromisszumai, mert 10 év felett azért nem olyan egyszerű gyári szinten tartani egy autót. A többség cserélni fog, hidd el. Hiába szép. A technikája el fog öregedni. Rengeteg a dízel, előre látható, hogy a Dízelmánia topic tele lesz "fosva" mi lehet a baj kérdésekkel. Porlasztók, lendkerekek, CR pumpák, EGR, és számtalan egyéb.
Tehát tartom, sokan kibekkelik, de sokan át fognak ülni másba.
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 10:24:00 // 22020
Jaja...de még egy év mire kapható lesz, és még kb egy mire el is adnak belőle. Szóval itt a 2017-es autók fognak valószínűleg megjelenni majd 2021 körül. Aztán 2022-25 közt lesz belőlük egyre több itt. Ahogy most a 159-ekkel. Azért a többség abból sem a 2011-est veszi most sem, hanem a 2 milla alatt elérhető korábbiakat.
Giuntini2015-11-18 09:33:15 // 22019
Szerintem majdnem mindenben igazad van! A 156 után rögtön jött a váltás, a 159 személyében, tehát nem volt üresjárat. A 159 esetében is igaz volt, hogy nagy átlagban négy-öt éves korukban váltak megvehetővé itteni viszonylatok között. Az újonnan vett hazai 159-esek nagy része nem olyan felszereltségű volt mint a kinti. Ez az itteni viszonyoknak köszönhető. A Giulia már alapból késett, hiszen a 159-nek két évig nem volt alternatívája házon belül, hiszen 2013-ban lehetett az utolsó darabokat rendelni, de csak 2.0 dízelt, és limitált teljesítmény szinttel. Abban viszont nincs igazad, hogy a 159 hamarosan elaggot darab lesz. Mai szemmel nézve a 156 sem az, sőt formatervezési részleteiben a mai napig sokak által másolt darab. A 159 ebből a szempontból méginkább időtálló, hiszen szoborszerű kiállásával egy formatervezési remekmű. Még Alfás szemmel is megismételhetetlen formaterv, hiszen a hatlámpás front egy örök szimbólum marad, egy korszak az Alfa történetében. Ezért én azt mondom, mindenki tartsa életben a 159-ét, megéri, hiszen a 156 már bizonyított. Egy nagyon jól karban tartott 156 mai szemmel is modern, és gyönyörű. A Giuliának ez lesz a fő problémája. Szép, nagyon jól néz ki, de már bemutatásakor nem okozott olyan robbanást, mint az elődök. Én attól félek, hogy ha késnek, hét-nyolc év múlva már nem lesz a formavilága naprakész. Ami most modern, lehet, hogy három év múlva már nem lesz az. Nekem már ez az érzésem pl. a Mazda 6-al. Két év telt el bemutatása óta, de már teljesen megszokott, és a divat múlásával elmúlik. A 159-ben ez volt a csodálatos. mesterien csempészték bele a formavilágába kívül-belül a retró elemeket, és ettől marad a mai napig aktuális. Nem számítógép húzta meg a vonalait, hanem egy művész keze!
Erhard 242 (Pure Energy)2015-11-18 09:19:51 // 22018
inkább 3-4 korától lehet jó áron majd hozzá jutni azt meg egy uccsó kiadású 2011-12-es 59-cel talán ki lehet várni...csak tolnák már piacra ..áhhhhhhhhh
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-18 08:51:18 // 22017
Nem a bejelentés a baj, hanem hogy nincs igazi alternatíva. Ugyan hányan vesznek majd új Giulia-t közülünk? Már ott a gond, hogy nincs mit venni használtan. Sokan kibekkelik majd 159-cel, Giulietta -val biztos, de sokan OFF-osba fognak ülni. Még 6 év mire a Giulia használtan sokak számára opció kezd lenni. Addig mi lesz? A most még vagány 159-ek is ott járnak majd mint most a 146-om. Szép öreg vas :-) De már itt se sokakat mozgat meg, túl régi.
Giuntini2015-11-17 22:29:35 // 22016
Most már nem baj az a fél év késés, csak ne bukjanak! Annak idején a 166 is késett!
Chianti2015-11-17 22:25:51 // 22015
Az ilyen bejelentésekkel lassan elérik Westerék, hogy még a legelvetemültebb Alfa rajongók is el fognak gondolkodni azon, hogy érdemes-e még mindig kitartani a márka mellett...
Mindig volt, van, és úgy látszik lesz is valami kifogás, hogy idén miért nem, aztán jön az ígérgetés, hogy jövőre már biztosan... áááh! Komolyan mondom, erre már nincsenek szavak.
Szánalmas az egész, úgy ahogy van. Értem én, hogy a semmiből kell újra felépíteni a márkát, de így iszonyú nehéz lesz a nagyszabású terveket még csak megközelíteni is, nemhogy valóra váltani.
GT Ɨ|ѯ2015-11-08 17:01:59 // 22014
A kis repcsiszélvédő 10s a többi 0-s...:-)
Balázs156SW2015-11-07 17:12:10 // 22013
Egy barátom Milánóban járt, és csodás összeállítást csinált a múzeumról. https://www.flickr.com/photos/136494459@N03/sets/72157660908063941/
A múlt kötelez.....
Kazes☻2015-11-06 17:27:16 // 22012
Tenkszió... :)
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-06 16:28:57 // 22011
Nem gépeltem én el :-) Így próbáltam berakni, helyette a link jelent meg. Lehet mellé nyomtam, és kép beszúrásra kattintottam? Passz. A link jó, ha bemásolod a címsorba, működik.
Kazes☻2015-11-06 16:23:11 // 22010
404 Not Found
A kért oldal nem található.
Valószínűleg elgépelted az URL-t, de az is lehet, hogy mi szúrtunk el valamit.

:(
BeeGee2015-11-06 12:39:37 // 22009
Lol, ilyen öszvért még az olaszok is ritkán legóznak össze :D
Attis2015-11-06 11:48:42 // 22008
WarbiRunner (Gyuri)2015-11-06 11:45:00 // 22007
http://www.caradvice.com.au/382581/alfa-romeo-confirms-quadrifoglio-suv-performance-model/photos/ a szörnyűséges furgon-szerű gnómra gondolsz? Ez még látványosan messze van attól, hogy autó legyen. Az a repülőgép szélvédő elöl érdekes megoldás :-) Kíváncsi vagyok mi lesz ebből. Remélem valami nagyon más mint amit az arányai most mutatnak.
Kócosw2015-11-06 08:39:39 // 22006
bepotyzta a srac.. :) Toljuk itt a topicot lazasan , Ö meg leüti a poent :)
Kazes☻2015-11-05 19:55:40 // 22005
Nem malacot, őzet... ;-)
mizooo2015-11-05 18:13:26 // 22004
:D hová lehetne még lenyomni....
GT Ɨ|ѯ2015-11-05 17:50:21 // 22003
grat a K-hoz:-)


ekkora malacot....:-D
Kazes☻2015-11-05 17:17:56 // 22002
Grat... vadász! ;-)
Kócosw2015-11-05 17:05:13 // 22001
Muszály leszek ilyen áron egyre benevezni a.bálna helyett
Buksi2015-11-05 17:03:42 // 22000
Boldogságos 22K!!!! :-)))

.......................2015-11-05 15:29:17 // 21999
Kár pedig arra spekuláltam hogy a Gulia eljövetele lenyomja a 159esek árát hamarosan
Kócosw2015-11-05 15:09:09 // 21998
Nincs ellentmondas, egy modellfejlesztes evekig tarto törtenet...Mire a modell a piacra kerül mar az utod tervezese folyik..
Kócosw2015-11-05 15:06:40 // 21997
nicht gut,
bar sajna mikor IAA-n csak a kamukero ment meg a tanacstalansag a bevezetesröl es a motorokrol,akkor szamomra mar tiszta volt hogy ebböl a jövö ev elejeböl nothing sem lesz..uh mostanaban nem kell varnom a telefont a Julis tesztvezetes miatt ....
Tedi2015-11-05 13:57:04 // 21996
Nincs ellentmondás :) Nem állítottak le semmit. Csak továbbtart. Avagy: ami késik az késve jön :)
mesa2015-11-05 13:13:40 // 21995
"Apa, kezdődik..." ?
Közben az interneten meg már az AR SUV-ről felvett utcai lesi videót tolják. Némi ellentmondás. :)
Béci Ɨ|ѯ2015-11-05 12:57:40 // 21994
Hát nagyon nem :( :( Remélem ez nem az előszele annak, hogy megint csak ígéretek voltak és nem lesz feltámadás. :(
Tedi2015-11-05 12:20:11 // 21993
Giuntini2015-10-28 21:50:25 // 21992
Ez így van. Pl. az Alfasud Sprint összehasonlíthatatlanul magasabban van jegyezve, mint a normál. Éppen most nézegettem emiatt a Scoutot, ami érdekesség (vagy nem is érdekes), hogy a 164-esek, amik igazán jó állapotban vannak, és QV, vagy Q4-esek 8000€ környékén vannak. Relatíve magasabb az áruk, mint a 166 V6-osoké. Másik érdekesség, hogy a 90-esek jóval lejjebb vannak, mint az Alfetták, de hát ez nem véletlen. Az Alfetta egy kecses szép autó, míg a 90-es bumfordinak hat mellette. Ez némileg alátámasztja azt amit mondtam, hogy a szép értéke magasabb lesz. A 90-es műszerfala a 80-as években modernnek hatott, lehet hogy még kajálták is, ma meg nevetséges. Kíváncsi leszek, hogy a mostani egérmozi műszerfalak milyen érzéseket hoznak ki, akár 20 év múlva az emberekből (BMW, Audi, és társai), és mondjuk a 159 szép analóg műszerei mennyire lesznek időtállóak. Szerintem a válasz meg van. Szerintem, a világ legszebb műszerfala a Ferrari 250 GT Lusso-é, ami ma is példa értékű, hogy a tervező jó Ízlésénél, és művészeténél nincs jobb alternatíva. A mai autóknál is ez felfedezhető. Egy Maserati mindig elegáns és úgy tud modern lenni, hogy felidézi a múlt dicsőségét, hasonló német luxusautók belsejéről ez nem mondható el.
BeeGee2015-10-28 21:14:27 // 21991
Aha, az elmebetegség mindig jó befektetés :)
BeeGee2015-10-28 21:13:45 // 21990
Nem az árak volt a posztnak a lényege, hanem a berlina árak viszonya a kupékhoz. 2-3-5x ös áron mennek az utóbbiak.
Ezért mondom, érzelmeket félretéve hogy a 159 nem lesz egy nagy kaland ha OTs lesz.
Liquid2015-10-28 20:56:14 // 21989
ez mondjuk jogos, a Montreál se piskóta
WarbiRunner (Gyuri)2015-10-28 19:52:54 // 21988
Vagy legalább egy nagynevű gyártó motorja. Lásd Lotus Omega, vagy Lancia Thema 8.32.
Chianti2015-10-28 18:31:10 // 21987
Gyönyörű szépség!!! Mélységesen megértem, tisztelem és becsülöm az összes oldtimer fanatikust. Nélkülük rég elfeledték volna az emberek milyen volt az autóiparnak az a korszaka, amikor ehhez hasonló műalkotások születtek. Mert akkoriban a stílus, az egyediség, különlegesség, sportosság és a gömbölyded vonalak vezették a tervezők ceruzáit.
Giuntini2015-10-28 18:19:40 // 21986
Igen, ilyen árak vannak, én is néztem, csak az Auto Scout it-n. Egyetértek veled nagyon sok mindenben, sajnos a sport sikerek nagyon hiányoznak, de abban viszont nem egyezik a véleményünk, hogy ez elengedhetetlen a mai világban. A csúcskategóriás autóversenyzés nagyon költséges, ma nagyon kevés autógyár engedheti meg magának. Az Alfa ne versenyezzen a WTCC-ben Ladák, koreai Chevyk, és Honda Civicek ellen. A Fiat a Ferrarit versenyezteti az F1-ben, de legalább rajta van az Alfa logó. Én álmodozom egy fiók csapatról, amelyik Alfa Romeo név alatt versenyzik, és fiatal olasz tehetséges pilótákat szerződtet le. A másik méltó bajnokság az Alfa legendájához, a hosszútávú világbajnokság lehetne. Én más méltó bajnokságot az Alfa nimbuszához nem látok. A DTM, egy olyan sorozat, ami csak hasonlít külsőleg a szériaautókhoz, de köszönő viszonyban sincs vele. És mellette hihetetlen drága, és nem Grand Prix versenyzés. Szerintem a legjobb lenne, a Ferrari mellett egy Alfa Romeo fiókcsapat az F1-ben. A legenda minden Alfában meg van, mert elég csak a logóra pillantani.
Giuntini2015-10-28 17:29:29 // 21985
Igen, ebben igazatok van, hogy ezeknek az autóknak a neuralgikus pontja az elektronika, és a modern kor vívmányai lesznek, amik mesterségesen vannak avultatva. Viszont a karosszéria, és egyéb elemek sokkal tartósabbak. Minden autó életben tartásához, vagy felújításához pénz, eltökéltség, és szeretet kell. Ha belegondolunk, hányan vágnak bele egy motorfelújításba? Én tudom, hogy szinte mindenki megpróbált róla lebeszélni, de úgy érzem, az eredmény engem igazolt. Arra is sokan azt mondják, hogy nem lehet, menjünk inkább a bontóba bontott motorért. Így valóban ezek a csodálatos autók a roncstelepen végzik. Pettinke is sokat mesélt nekem Lucréziáról, hát az sem volt egyszerű eset. A 159-ről, hasonlóan gondolkodik mint én. Mennyi energiát, pénzt kellett beleölni, hogy olyan legyen, mint amilyen, pedig az egy járóképes normális autó volt.

Miki barátom Alfa Citybe elhozta a Giulia Sprint Juniorját, ami energiát, pénzt beleölt az nem semmi, de a büszkeségét, és szeretetét látván megérte. A kép magáról beszél.
BeeGee2015-10-28 16:46:58 // 21984
Értem én :) Csak azért írtam ezt, nehogy azt hidd hogy a 159es tulajok bajszát ráncigálom hobbiból :)

Nade felcsaptam a mobile.de-t és megnéztem pár árat. A legdrágább modelleket egy családon belül.

Alfetta (a korában über autó volt, akkor is szép volt, ma mondjuk hogy ínyenceknek való, egekig magasztalták a vezethetőségét, kényelmét, korszerű autó volt)
Sedan: 8.700 EUR vs Alfetta GT: 17.800 (de akad Autodelta kivitel 110.000-ért is)

Giulia (a GT a Porsche 911el volt egy ligában, a Berlina is csúcsgép volt, elég szép ma is)
Berlina: 35.000 EUR (akad 110.000-ért is) Giula SS Bertone: 245.000 EUR

Giulietta (korabeli csúcskategória, szépsége megkérdőjelezhetetlen, pláne a Sprinteké)
Berlina: 36.000 EUR VS Giulietta Spider Veloce (115.000 EUR)

Az, hogy szép egy autó önmagában nem elég. Kell mögé a kimagasló teljesítmény, a sport siker, a legenda. Ez egyik modern Alfában sincs meg.
Kócosw2015-10-28 15:27:26 // 21983
30 ev mulva a muzeumban legmentesen lezart helyen allnak azok amelyikeket direktbe a muzeumba vittek,es napot nem lättak csak kepen.
Az összes többi ami forgalomba került vagy alapanyagkent varja az ujrafelhasznalast vagy mär ujra felhasznaltak..
ez lesz ezekböl 30 ev mulva...
Liquid2015-10-28 15:14:10 // 21982
Pirituval beszélgettünk egyszer arról, hogy vajon hogy fognak kinézni ezek a szétbonyolított gépek majd 30 év múlva, alapvetően mindegy hogy JTS, TBI vagy éppen JTDm, az egyik a lambdák és egyebek a másik a CR miatt lesz előbb utóbb fenntarthatatlan, talán még a V6... de aztán ne gyen igazam.
ÉS ez sajna bármely más kortárs autóra is ugyanígy igaz lesz.
Giuntini2015-10-28 14:47:29 // 21981
Természetesen én sem kekeckedésből írtam, ez a saját véleményem, és nem biztos, hogy igazam van (ezt az idő dönti el), de így látom.
Giuntini2015-10-28 14:44:00 // 21980
Ebben nem értek egyet veled! Nézd meg a 75-ösök árát, ami jó, és szép, az nagyon drága, igaz dízelek nem nagyon vannak. Sajnos, azokat már a bontóban kell keresni, mert le voltak hajtva. Én biztos vagyok benne, aki makulátlanul tartja a 159-et, különlegessége miatt, 30 év múltán lesz ára. Az Alfettával vagy az Alfa 90-nel nem lehet összehasonlítani, mert azok Alfa léptékkel mérve nem voltak szépek. Nagyon sokszor találkoztam a mai napig olyanokkal, akik megálltak az autó mellett, és megszólítottak, megdicsérték az autót, és "műremeknek" nevezték. A 155, vagy a 164 (utóbbi nagyon szép volt), nem voltak műremekek. Nézd meg a régi Giuliettákat, vagy 2000-es Alfát! Milyen áruk van! 30 év múlva senkit sem az fog érdekelni, hogy melyik Casa Automobilisticához tartozott, hanem a szépség. Nézd meg, a veterán autók között hány sikertelen volt a maga idejében, mégis a szépség miatt sokat ér. Egy 159 V6-nál senkit nem érdekel, hogy az a blokk Holden, az autó megjelenése miatt lesz sikeres, mint OT. Ha megnézzük a 159-et egy mostani Audihoz viszonyítva, egy rendíthetetlen, szoborszerű szépség, míg az Audin két év elteltével ha nem csinálnak faceliftet, egy elaggott formájú autóvá válik. Még az Alfa sem merte ismét meglépni ezt a frontrészt, mert önismétlésnek tűnne. A 200-es évek közepe, az Alfa formatervezési szempontból szerintem egyik aranykora a 159/Brera/Spider/8C vonallal.
BeeGee2015-10-28 11:49:14 // 21979
Nem kekeckedésből, de ezzel nem értek egyet :)

Ha lesz lehetősége megoldtimeresedni (értsd nem változik akkorát a világ) nem számíthat nagy karrierre a 159. Valami hasonló pálya vár rá, mint a 164 vagy 155-re azzal a különbséggel, hogy a 159nek nincs híresen fajin változata (mint pl a Q4). Egy alfásnak szívmelengető lesz beleülni 30 év múlva, de értéket nem fog képviselni a piacon.

Azt figyeltem meg, hogy olyan szedán ami befektetésre érdemes, ritka mint a fehér holló, gyártótól független. Összehasonlítva egy korabeli kupéval, kabrióval sehol sincs az áruk. Lásd Alfetta, Giulietta vagy 1900 de a csendben elfelejtett típusok meg pláne periférián vannak - Alfa 6 vagy 90.

A Fiat érából nagyon nagyon kevés típus van ami keresett OT lehet a 8C és 4Cn kívül. Talán a 916 GTV/Spider 3.2 lehet esélyes pályázó a nagyon alacsony példányszám miatt (pár száz).
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak