Fórum >> Típusok >> 145-146

DieselManiaco(NagyVad)2018-01-21 18:33:37 // 139599
nekem csak lemez volt a sapi...:D
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-21 18:32:28 // 139598
Ezt sajnos séróból nem tudom,de egy 82 fokos termosztát esetén,olyan 85 környékére saccolnék:)
Gergely2018-01-21 17:31:53 // 139597
Na olyan faszául megcsináltam, hogy most már le se tudom szedni :D
Csak forog a sapka körbe-körbe... valszeg az van, hogy mivel amúgy is törötek voltak a bütykök odabent, az új gumi meg jóval vastagabb lett, így a fémlemez áll, a műanyag meg forog rajta.
baro2018-01-21 13:11:12 // 139596
Sziasztok!
146 1.9 jtd 2000-es evjaratu gepjarmuvembe keresek lehetoleg bor ules garniturat ajto karpit szettel egyutt ( ha egyaltalan letezik bor ), ha nem meghallgatok mast is.
Koszonom
baro2018-01-21 13:07:59 // 139595
sziasztok!
2000-es évjáratú 146 1.9 JTD motoros Alfa Romeomat minap vittem volna futómü beállításra és kiderült, hogy rohad a kaszni a bölcsö felfogatásánál ( mind a két oldal)
Kérdésem az lenne, hogy tudtok-e ajánlani valami jó és elfogadható áron dolgozó szakit, illerve, hogy köreinkbe van-e? Köszönöm szépen a válaszokat elöre is! udv.: baro
Gergely2018-01-21 12:13:54 // 139594
ismerem már jó ideje a srácot. sokat boltoltunk már, egyszer voltam is nála, de sajnos TD spec alkatrészekből nem áll jól ő sem.
Gergely2018-01-21 12:11:14 // 139593
Nem akarok értetlenkedni, de mi az, hogy a gyárilag meghatározott? Valaki tudja a konkrét értéket is?
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-21 10:54:04 // 139592
Ez így van. Alexandro nagyon tuti állapotú alkatrészeket küldött mindig nekem is. Többek között fék utánállítót, amit régóta kerestem. Neki volt, de olyan, hogy el se hittem mikor megérkezett :-)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-21 07:56:03 // 139591
Pontosabban a gyárilag meghatározott hőmérsékleten kapcsol az első és második fokozat is a ventin. Hangsúlyozom az első is!😁
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-21 07:54:41 // 139590
Azt nem tudom hogy a sapiba tudsz e venni tömködést, de ha bontott cucc kell keresd nyugodtan Alexandro-t,kurva jó arc,sosem csalódtam benne,mindig mindenből kifogástalant kaptam.Pedig személyesen sosem találkoztam vele.Volt nála TD is,de inkább boxerban utazik. De általában van mindene.Korrekt áron.
Gergely2018-01-20 22:51:05 // 139589
pontosabban? :)
Kazes☻2018-01-20 22:43:59 // 139588
Ventilátor helyes működés.
Gergely2018-01-20 22:41:45 // 139587
kár...
Na de ha ezt a cuccot kicserélem, akkor elvileg minek kellene történnie? vagy minek nem? :)
Kazes☻2018-01-20 21:14:30 // 139586
Az érdi bontó nagyon frankó és jó arcok, csak sajna '46 már nincs náluk bontva, csak újabb. Mondjuk ez az ellenállást nem érinti, mert u.a. :)
Kazes☻2018-01-20 21:13:03 // 139585
Mostanában nem néztem, de amikor nekem kellett, akkor nem volt, csak gyári 23 ezerért a budaörsi szervizben. Így jött a bontott 3 ezerért és azóta is remekül működik, sőt azóta a benzinesben is így cseréltem. :)
Kérdezd meg a légszűrős srácot is, de szvsz Marklar is postázza szívesen... de a nulláson hamar át tudsz röpülni. :)
Gergely2018-01-20 21:04:18 // 139584
Vajon marklar mester el is küldi postán/futárral vagy csak személyes átvéttel megy a dolog?
Autósboltban nincs ilyesmi?
Bakker nem is tudtam, hogy Érden van Alfa bontó...
Kazes☻2018-01-20 20:39:23 // 139583
Jaaa...! :D

Akkor szerválni kell egyet. Ha jól emlékszem a TD-hez a 0,23 Ω -os való. Én Marklartól vettem, de az érdi Alfa bontóban is biztos van, vagy másfelé.
Gergely2018-01-20 20:29:49 // 139582
Akkor nem látszik jól, hogy egy kb 5mm-es darab hiányzik belőle :D
Kazes☻2018-01-20 20:14:18 // 139581
Nem túl szép... más szögből is van róla kép? :)
Gergely2018-01-20 20:13:41 // 139580
azt hittem létezik kevésbé házi megoldás is ;)
Gergely2018-01-20 20:12:29 // 139579
Kezeket fel, aki szerint ez még jó :D :D
Kazes☻2018-01-20 20:11:47 // 139578
Menjél be pl. a Gumexbe és vágass velük, vagy ha nem, akkor vegyél tőlük egy darab gumit és vágd ki magadnak otthon a karikát a sapekba. :)
Gergely2018-01-20 20:00:17 // 139577
Hát igen ez így van. Én úgy érzem alap szinten azért vágom a dolgokat, de mivel jobbára csak olvasmányokból, illetve a magam tapasztalatin keresztül tanultam pár dolgot a szerelésről, az ilyen apróságok, mint kartergáz szűrő nekem már nincsenek meg. De megkerestem és osztom a véleményed, hogy biza' azt k*rva nehéz onnan kiszedni...
A betöltő sapka alá lehet venni új gumit valahol? De azt hiszem egy darab a műanyagból is ki van törve...
Kazes☻2018-01-18 12:30:11 // 139576
Aha... azzal már találkoztam... akkor csak az lesz, amire már eddig is gyanakodtam, hogy bexart a szabályzó... :-/
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:16:02 // 139575
Amikor a termosztát lefőzi a kávét,vagy a termosztól lett hf-es hogy ragadt ilyen olyan pozícióban,vagy szimplán egy valaholi dugulás miatt nem bírt benne megfordulni a víz...
De ha fel fel ugrott a víz akkor már lehet hogy attól lett hf-es...
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:13:19 // 139574
Jahh meg különben is,isten ments bármit is rámbízni😁
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 12:09:55 // 139573
Nálam is időhiány van sajnos,a sajátra is van hogy nehéz időt szakítani. Csak a tél ilyen holtabb szezon,meló szempontjából ezért lett a TurboDailym blokkja is most felújítva...😉
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 11:58:25 // 139572
A fékerőszabályzó karján. Azzal csak az előre/hátra szabályzott fékerőt tudod szabályozni.
Kazes☻2018-01-18 11:28:29 // 139571
És ez a csavar hol helyezkedik el pontosan... azt hiszem nekem is van ilyesmi problémám, csak a két hátsó között.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 10:49:27 // 139570
Az nagy előny, hogy hozzáférsz egy szerelő álláshoz. Nekem a TD előfűtőjénél is a legnehezebb feladat ez volt. Minden elő volt készítve az utolsó csavarig, bilincsig, csak nem volt hol beépíteni. Egy csövet kellett lehúzni és egy tálcát alászerkeszteni ami felfogja a hűtővizet. Az udvaron nem fogok fagyban az autó alatt mászkálni és fagyállót pancsolni. Ergo várhattam a szerelőre és nyilván kifizettem neki a garázs időt.
Ugyanígy nem tudtam állítani a fékerő szabályzón, pedig csak egy csavar. Elég neccesen hátra szabályzott. A műszakin jónak mondták én meg 2 naponta hívogattam a szerelőmet, hogy mikor tudnánk állítani rajta, mert nem jó.

Egyébként az "autó időszakos műszaki tesztelése és korom kiégetése" címszó alatt végzett csapatás közben sikerült is egyszer megforognom vele... Kanyarban szépet fékeztek előttem nagyjából ok nélkül. Rántópados feladatnak is elment a dolog, nedves aszfalt, hátra fogó fék (és mint kiderült puha gumi), farolás 60-ról. Ez volt az első alkalom eddig, hogy nem tudtam összeszedni az autót. Tiszta depi lettem :-S
Azóta jégen újra teszteltem, most okés.
misike762018-01-18 10:00:16 // 139569
A történet: Az autó ment vagy 40km-t, mire lett fűtés, utána már végig volt. Ezt eljátszotta párszor. Aztán kétszer is felment a vízem 110 fokra. A szerelőnél tele volt a műhely meg az udvar és az utca is autóval, ezért a 2 ünnep közt annyit tudott tenni, hogy a tartályt fullra töltötte és nézte mit művel a víz és buborékok jöttek-mentek a csőbe. A tartályról leszedtük a kupakot, mert rövid távokon (max 25km) használni kellett az autót, kupak nélkül a fűtés is oké volt és a víz se ment 90 fok fölé.
Síkolás és fém tömítés lesz mindenképpen.
Egyébként gyerekkori jóbarátom a srác, nem húzna le.
Coyote2018-01-18 08:38:34 // 139568
Nekem azért kicsit jobb mert hetente egyszer van szervíz nap így apró melókat meg tudok csinálni. A hosszab melóért meg kiautókázom TC-re, van ott egy jó szerelő ;-)
Kazes☻2018-01-18 08:29:15 // 139567
Én is pont ezért kezdtem el anno magamnak bütykölni...
Kazes☻2018-01-18 08:27:50 // 139566
Csak messze van... ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:23:22 // 139565
De már latom, hogy hozzád kellene hordanom a vasat :-)
Kazes☻2018-01-18 08:23:02 // 139564
Nem mondtam, hogy kötelező, csak ne pörögjön erre nagyon rá... és ha esetleg úgy érzi biztonságosnak. Csak ennyi. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:21:40 // 139563
A munka az én esetemben jó lett, örülök hogy kész lett időben. Ezért benyeltem a lehúzást, még ha nem is boldogan. A szerelőm 3 héttel később tudott volna ránézni. Nem fért bele. Nem volt választás, az autónak menni kellett.
Egyébként meg 6 év alatt ez volt az egyetlen komolyabb belenyúlás, ezen kívül csak 1-1 napokra kellett helyettesíteni nagyritkán az öreg autót. Egy újtól sem várhatnék jobb rendelkezésre állást :-)
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:10:25 // 139562
Hát erre nincs mit mondanom,ha állod a lehúzást,szponzorálod a tróger munkát,am legyen. Én nem fogom,amúgy is szakmám.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:08:40 // 139561
Nem tudom a történetet,miért került szétszedésre,mit produkált.
Warbinak igaza van,visszatenni csak síkolás után lehet
Amit én mondok:
1. Összerakni csak Victor Reinz tömítéssel (ha van 1.9hez full fém akkor azzal,még ha drágább is.)
2.Ha csak ilyen baszakodás volt,hogy talán kezdődő hengerfejes vagy vagy nem,akkor a nyomáspróba sok lófaszt nem ér mert álltalában hidegen próbáznak,a kezdeti rés meg elég sanszos hogy csak melegen lesz.(volt olyan hengerfej a kezemben ami birta a 25 bart,amikor beindítottad fújta a tartályt.)
De ez csak az én véleményem.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 08:08:03 // 139560
Sajnos fogynak a jó és becsületes szerelők. Nehéz ügy nagyon. Viszont az otthon szerelés nem mindenkinek pálya. Sőt a többségnek nem az. Én sem csinálnám, és nem azért, mert nem tudnám. Raktam már össze motort hengerfejjel, javítottam váltót, tűgörgőztem féltengelyt. Fiatalon, egyetem mellett, nagybátyám, vagy haverok garázsában. Sok időm volt.
Most nincs mikor, nincs hol. Kedvem se sok, van más műszaki dolog bőven amivel lehet melózni. Tudom, vannak akik a garázsban éjszakáznak, mert az jó. Nekem nem jó :-) Marad a szerelő és a bosszankodás, hogy lehúznak. Le fognak. Vagy kivárom a szerelőmet, aki viszont nem gyors.. Egy naponta használt autónál ezt sakkozd ki jól.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 08:01:17 // 139559
Ezt a meleg irodás storyt jól látod kolléga...😊
Coyote2018-01-18 07:54:05 // 139558
Sajnos valóban oda jutunk lassan, hogy magad uram mert szolgád nincsen.... Manapság gyakorlatilag semmilyen "szak" embert nem lehet találni. Amennyiben mégis horror árakat fog kérni, vagy el sem válalja a melót. Régen mindenki szakmát tanult, volt ember, utánpótlás. Ma már mindenki csak meleg irodába akar ülni havi 300 nettóért azt kész.
Ez viszont minket nem érint mert mi segítünk egymásnak így meg csináljuk magunk az autóinkat :-D
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-18 07:52:18 // 139557
Így nem érdemes, persze. Ha joval több lenne benne, már érdemes megfontolni, úgyis szét van szedve, spórolsz egy szerelési díjat.
Viszont dízelnél nem szíve szerinti a történet :-) Ha leugrott a hengerfej, akkor azt síkolni kell, csak úgy érdemes visszatenni.
misike762018-01-18 06:51:14 // 139556
A szerelő nem mondta a vez.cserét, itt említették, én meg rácsodálkoztam. A szerelő szétszedte, aztán áthívott és mutatta, hogy a 4es henger alja kicsit vízköves, a fém tömítésen nem látszik átégés, ezért ő a szíve szerint elvinné nyomáspróbára, síkolásra. Egyenlőre itt tartunk.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:26:47 // 139555
Oszt amúgy minek is cseréljen szíjat ha 18ekm van benne? Azért mert hengerfejezik? Nem azért hengerfejezik mert összeakadt,mert akkor nyúlna a szíj,de így semmi baja. Esetleg azért akarja cserélni mert a szerelője azt mondta,ugye tudjuk miért....
Itt írja hogy vizesedés jelei vannak a hengerfejen,de semmi nem latszik,a 18 ezret futott vezérlés szettet,vagy akárcsak szíjat is lecserélni,ha nem repedt nem szakadt nem nyúlott,nem kell. Főleg nem csak azért mert nem tudjuk miért de hengerfejezzük.
DieselManiaco(NagyVad)2018-01-18 05:22:20 // 139554
Nem rosszból,de itt sok mindent nem tudnak. Az olajbetöltőnél még egyszerűbb a helyzet. Nem is gondolnád. Letekered a sapkát,leteszed a satupadra fejjel lefelé,hogy a bajonétzár két lapkája felfelé álljon,és egy kis kalapáccsal óvatilag leféle megkocogtatod,hogy lapuljon. Akkor talán majd összeszorítja a tömítést. Ha nem akkor tömítő karika csere.
Ezt csak azert mondom mert ha jól emlékszem a betöltö alatt pont bütyök van és odacsapkodja az olajat.
Az a nagy helyzet hogy a gyakorlatiasság kiment a divatból.Tényleg nem rosszból mondom,de kurvára így van.
A karterszűrődet majd basznak levenni,nem férnek oda az adagolótól,azt meg ilyenért nem fogja levenni,vagy horribilis szá ámot fog mondani. De ne legyen igazam.
Kazes☻2018-01-17 22:20:20 // 139553
Akkor vegyél csak új szíjat.
Kazes☻2018-01-17 22:17:33 // 139552
Klassz! :)
Gergely2018-01-17 21:11:09 // 139551
Na eddig ezt se tudtam, hogy létezik... Gyanús, hogy az olajbetöltő sapka alatt is ezért csapódik ki egy kicsi akkor. A szervizben jövő héten kitisztíttatom és meglátjuk mi lesz.
misike762018-01-17 20:42:02 // 139550
Nem én rakom össze, hanem a szerelő. Friss vezérlés is kell? Még jó, hogy 18000km van benne. Annyit tudok,hogy az egyik hengerbe kis vízesedésre utaló nyomok vannak és a hengerfej tömítésen nem látni semmi baszt. Úgyhogy, most várunk mit mutat a nyomáspróba.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak