Fórum >> Típusok >> 156

Levee156SW2017-09-22 20:20:25 // 153419
2.0 JTS -ben pozitiv,hogy ez a mar eleg eros,meg nem tul nehez motor,ami nagy atlagban kellemesen is fogyaszt (8-9 kozott,kombiban),gyonyoruen szol, es amikor jo,akkor nagyon jo. :)
Hogy mennyire tipushiba (allitolag minden benzinesnel megvan) nem tudom, de vetelkor erdemes a vezermutengelyek allapotara ranezni-es kesobb is max fel nivoig engedni az olajfogyast.
A kokszosodas kapcsan epp mostanaban erik a tapasztalat azugyben,hogy egyesek szerint a korai,mig masok szerint a kesobbi reviziok sikerultek jobban-enyemnel szerintem miota megvan,inkabb a benzinnyomassal nem kerek valami-most igyekszunk a vegere jarni.
Uzemanyagrendszer tisztasagara ketsegkivul kenyes.
A 4 lambda tud zsebbenyulos elmenyeket szerezni,de ha rendszerszinten oda van ra figyelve,egy nagyon kellemes,es igy masfel ev alatt 25000 hibamentes km. utan mar merem mondani,hogy megbizhato auto.
Dévid2017-09-22 19:02:58 // 153418
Igen, a TS az duplagyertyás. Drága akkor tud lenni, ha kifogsz egy hulladékot.
krass2017-09-22 09:05:12 // 153417
Hát igen, nagyon ritka a facelift-es 1.8. Ezért egy-két alkatrészt nehezebben is lehet hozzá találni. De szerencsére nagyrészt azért egyezik a 2.0-val. Viszont nem közvetlen befecskendezéses, ezért nem kokszosodik és egy-két más típushibával sem kűzd, mint a 2.0 jts. Ezekről, mondjuk jobban tudnak mesélni azok, akiknek ilyen motorral van az autójuk.
JulesTS2017-09-22 01:49:35 // 153416
Nekem a kulso/belso levego allito motorja ment tonkre. Blog: http://alfaamore.hu/tagok/9536/autok/11285/blog/33234
A hideg meleg allito motor is ott van valahol a kozeleben...
Wajky2017-09-21 23:06:03 // 153415
Köszönöm az infót! :D
Liquid2017-09-21 21:15:06 // 153414
igen a TS duplagyertyás, kétféle szett van 50e és 100e km-es.
Igazából csak a vezérlésmódosító van ami drága tud lenni és nincs máshol, de ha rendes olajat teszel bele és max-on tartod (a legtöbb TS, csipegeti az olajat, ha kergetve van), akkor nem kell nagyon cserélgetni. Én 55e-et tettem bele kb. és nem kellett cserélnem, eladáskor is csak hosszú állás után volt 1 másodperces dízelhangja, de ez már megvételkor is volt. Vezérlés 60e-enként, a 2.0 szettje drágább egy bő 20-25e-rel a ballansz-szíj és görgője miatt.
Sokak által fikázott motorok, de ha méltó módon karban vannak tartva akkor nincs velük gond, persze az "előző tulaj" faktor bejátszik erősen :(
Liquid2017-09-21 21:08:37 // 153413
Nem melléfogás, csak nem olyan fickós :) Ettől függetlenül hozza és meghaladja a hasonló méretű 1.6-os offok szintjét, de az 1.8 vagy a 2.0 se fogyaszt érdemben többet, ellenben jobban megy. Nekem első gen. 2.0TS 156-om volt, sógoréknak van egy 2009-es 1.6 147, azért nem egy kategória mozgékonyságban. Szóval élhető, szerethető, de ha kicsit is vágynál az átlagnál többre akkor nagyobb motor kell.
Wajky2017-09-21 20:48:33 // 153412
Köszönöm a segítséget!
Még 1 kérdés... A TwinSpark ugye dupla gyertyás, és úgy hallottam, hogy a gyertya szett elég költséges. Ezen kívül van valami más extra dolog a TS-ben ami költségesebb mint egy "átlagos" motornál?
Béci Ɨ|ѯ2017-09-21 19:39:16 // 153411
Nem melléfogás. Csak az 1.8 azért jobban megy, és nem eszik igazán többet. Viszont ritkább jóval, mint az 1.6. A 2.0 meg még jobb, a v6-ok pedig még még jobbak. :-)
Gianni682017-09-21 19:30:53 // 153410
Akkor szerintetek az 1.6 ts nagy melléfogás?
krass2017-09-21 10:45:46 // 153409
Nekem 1.8 TS van, szerintem jól autózható. Tipikus munkába járós köröm 20 km, ebből kb 3 km város, 11 km áutópálya és újabb 6 km város. Nyilván függ a dugóktól de olyan 8 liter küröl járogatok így vele (korán kelős vagyok). Nagyjából hasonlóra lehet számítani autópályán is normális forgalomban, tartva a legális határokat.
Típushiba mindig a rozsda, arra kell leginkább figyelni. Benzinesnél a vezérlésre (dízeles hang indításnál), olajfogyasztásra kell még odafigyelni (és mindenre ami az olaj nélkül járás eredménye lehet). Ezek a legnehezebben javítható dolgok. A többi "apróságok": ha nem volt még cserélve, akkor a hűtő is rohadhat, légtömegmérő, futómű-lengőkarok, kisebb eletromos nyavaják. A faceliftesek padlókárpitja elég merev könnyen repedezik, érdemes megnézni, könnyen beázhat ezért felülről is a padlólemez.
Kirialfa2017-09-21 10:20:11 // 153408
Szia! Nekem a 140le-s sw van, a fogyasztása teljesen vegyesen(2km város-12km országút-10km autópálya-majd budai dugóban még 7km) 1,5 éve használom minden hétköznap így, és 6-6,2 körül fogyaszt télen-nyáron. Sebesség határok betartása mellett, és számolt érték nem pedig a kompi alapján kiírt érték, mert az nálam vicces :) Annyit tudok még, hogy az erősebb 150le-s változatban vannak szívósor lapátok, ezeket meg kell nézni mindenképp hogy milyen állapotúak, mert okozhat komolyabb problémát. Én elvinném a helyedbe a kiszemelt példányt egy komplett átnézésre. Sok mindent meg lehet így állapítani róla, de csak olyan helyre ahol értenek is hozzá. Sok szívástól menekülhetsz meg így. Blogomon olvashatsz némi tapasztalatot. Sok sikert!
Béci Ɨ|ѯ2017-09-21 06:13:02 // 153407
Szerintem a felhasználásnak megfelelően dönts a Diesel, vagy benzines mellett. Ha inkább városban jársz, akkor benzines, ellenkező esetben lehet a Diesel.

Dieselből a 2.4-esnek a sokkal szebb a hangja és a nagyobb ereje miatt vonzóbb, de az 1.9-es is nagyon jól megy és abból sokkal több is van.

Benzinesből az itteni cartársak tapasztalatai alapján 2.0 JTS-t max a legjobb barátomtól vennék, egyébként elég rizikós. Szerintem egy 1.8 Twin Spark-kal jobban jársz.
Gulyas0012017-09-20 21:32:33 // 153406
Szia!
Én április elején vettem 2005-ös 2.4 JTD 20v. Szóval túl sok tapasztalatom nincsen, de ami van azt megpróbálom összefoglalni. Fogyasztás rendszerint 7.1 literre jön ki persze ezt lehet lejjebb is hozni, de én olyan nagyon nem figyelek rá, hogy takarékosan vezessek. Ez a szám pálya és főutakkal jön ki nagyon minimális várossal. Nálam előforduló hibák: légzsák hiba csak a csatlakozó volt rossz, termosztáton lévő vízhőfok jeladó csatlakozója volt rossz ezért fals adatot közölt (valóságban megfelelő volt a vízhőfok) ezért égett a sárga lámpa, de a csatlakozó cseréje megoldotta. Egyébként nem a gyári termosztát volt benne előző tulaj nem azt rakatott bele, ez is mutatja, hogy mindenből a minőségi gyári alkatrészt kell alkalmazni. Ezen kívül volt még egy hosszbordás szíj csere mert már kopott volt, de hát ez természetes, valamint egy lengőkar csere ami szintúgy normális.
A motor karakterisztikáját nagyon kedvelem, minden fokozatot kellemesen "ki lehet autózni" a hangja baromi jó egyáltalán nem az a jellemző kerregős dízel hang, mégis csak 5 henger, turbó munkája is kellemes hallatszódik, utastérbe még 160-as tempónál sem szűrődik be komolyabb zaj teljesen kulturáltan lehet beszélgetni például. A kocsi kicsit orr nehéz a nagy motornál fogva, úttartása akár a villamosé imádom a futóművét. Ha időben megkapja a minőségi olajat szűrőket talán örökké elmegy ez a motor, mindig van benne tartalék nem nagyon kell magát megerőltetni, hogy meglóduljon a verda:D
Nagyjából ennyi jutott eszembe, majd a tapasztaltabb cartársak majd megmondják a tutit addig ennyi:D Mikor megnézed őket különösebb extra nem jut eszembe amit megnéznék, csak csupa általános dolgok, esetleg az elektromos dolgokat amiket ott helybe is le lehet csekkolni.
mizooo2017-09-20 20:08:35 // 153405
Srácok! Elég jól sikerült asszony 56-osát rendbe kapni, de most meg nem működik a fűtés. A motor megy, de hiába állítja a tárcsát melegre, csont hideget fúj. Gondolom a lamella nem vált melegre. Szedett szét valaki ilyet? A fűtőmotornál kell keresnem a technikát? Valakinek blog esetleg?

Köszi!
Wajky2017-09-20 20:05:01 // 153404
Sziasztok!
156-ost szeretnék venni, és ebben kérném a segítségeteket!
Új elejű (2004-től), szedán, manuális váltós.
Először a fogyasztásokra lennék kíváncsi: 1.9Jtd 16V, 2.4Jtd 20v, 2.0Jts.
Másodszor, mik a típushibái, mire kell figyelnem mikor megnézem őket.

Köszönöm!
Abarai2017-09-18 13:49:17 // 153403
Nyomorult Giugiaro nevét egyszer se bírta leírni.
Dempsey and Makepeace2017-09-17 11:53:40 // 153402
Köszi , már nálam is letisztult a dolog, vettem egy komplett Ribe -Torx-Polydrive-Imbusz dugókulcs készletet.
JulesTS2017-09-14 22:20:08 // 153401
Méretét nem tudom, de nem torx, hanem ribe-cv csavar.
Béci Ɨ|ѯ2017-09-14 19:54:32 // 153400
Van is miért. :) Én leginkább csak azt kapom, hogy minek vettem ilyen öreg ócska olasz szart.... :) De letojom őket.
Dempsey and Makepeace2017-09-14 19:33:50 // 153399
Sziasztok! Nem tudja valaki véletlenül ,hogy a hosszbordás szíjtárcsa alatti Torx csavar hányas? Azt tudom,hogy a hosszbordás szíjtárcsáé T40 , de az alatta lévő balansz tárcsáé érdekelne, ja a kicsike jts , előre is köszi.
Jani552017-09-13 19:41:50 // 153398
Marha nagy induktivitás, nagy áramlökések vannak. Ha abban az időpillanatban van vége a dudaszónak, mikor éppen leszakít az érintkezője, az ellenáram igen nagy lehet, az áramlökés le tudja rendezni a biztosítékot. Ennek az esélye kicsi, de mégis csak van. (japán kocsiknál, a nissannál minden induktivitással rendelkező fogyasztónál van ellenirányban bekötött 15-25A-es csúcsáramú "védő"dióda: dudánál, ablakemelő motoroknál, stb) Tegyél egyet, soha többé nem veri ki a duda. És természetesen további haszna is van, hiszen az ellenirányú feszültség és áramlökések egyetlen elektronikának sem tesznek jót. A kényesebbeket ilyen egyszerű módon eleve védik is.
Szabeee2017-09-13 19:22:53 // 153397
tönkre tud menni, de lehet a biztosíték is hibás :)
pistino12017-09-13 19:14:55 // 153396
Elhallgatott a dudám, másnak volt ilyen?
Biztosíték? Duda tönkre tud menni?
Inter156 (il mascalzone)2017-09-13 17:50:42 // 153395
A kollégáim a mai napig csodálgatják a 156-osomat,mikor azzal megyek a munkahelyre.
Levee156SW2017-09-13 17:22:36 // 153394
En 60 vmennyire emlekszem-stabpalcakkal egyutt. (Erdekelt,mit tudhat a cucc ennyiert. :))

Mint mindennel,ennel sem art,ha normalisan van beszerelve. Azaz szilentes csavarok terhelt allapotban meghuzva, gombfejek normalisan feltoltve grafitos zsirral a harang alatt,szilentek kiszedve,es szilikonzsirozva visszarakva.

Az igazsaghoz tartozik,hogy gyari magassagon,15-16-os felniken jarok,nagyreszt aranylag normalis utakon.
Béci Ɨ|ѯ2017-09-13 08:53:44 // 153392
Ez jó kis írás. Azt pl. nem tudtam, hogy Zapatinasnak köze volt a 147-hez. Azt hittem, hogy akkor már a Subarunak dolgozott. Eddig csak a 145-146-ról tudtam, hogy nagyrészt az ő is da Silva munkája.
Jani552017-09-12 22:07:10 // 153391
Köszönjük Walter da Silva! http://autossagok.blog.hu/2015/11/11/walter_de_silva_hagyateka
Béci Ɨ|ѯ2017-09-12 21:15:24 // 153390
Ma 20 éve mutatták be Frankfurtban a 156-ost. Azóta sem vesztett szépségéből semmit.

Zsolesz2017-09-12 20:39:04 // 153389
Most nézem milyen baromságot írtam reggel, vagy a teló írta magától amit gondolt. Szóval köszi a képet, nem lettem okosabb. Kicserélve szinte minden, ami nincs az meg fogható és vizsgálható. Nem értem mi kopoghat. Járt más is így már?
Liquid2017-09-12 19:22:41 // 153388
na olyat ne vegyél, hacsak nem akarsz 7800-anként cserélni, és beállni a "szidom a 156-ot mer szar a futóműve" nevű fészbúkcsoportba.
Bálint [156SW]2017-09-12 18:08:42 // 153387
Értem. Ez a Starline a neten található 40-50e Ft komplett első alsó-felső lengőkar szett?
Levee156SW2017-09-12 17:30:40 // 153386
Nem lattam meg olyat,hogy a szilent kevesebb ideig birja,mint a gombfej,igy szerintem szilentcsere akkor jon szoba,ha pl. kemenyebb PUR kerul be.
Mas markaknal hallani horrorsztorikat az utangyartott alkatreszek meretpontatlansagarol is-ennek kapcsan nagy tapasztalatom nincs, de anno direkt Starline-al raktam ossze az elejet(kiveve a gyari stabszilent),es 30.000 km utan mar merem azt mondani,hogy megerte.
Bálint [156SW]2017-09-12 17:12:26 // 153385
Hamarosan műszaki, 2 éve azt mondták, hogy még átengedik, de hamarosan cserés lesz elől valamelyik szilent (már nem emlékszem). De azóta sem kopog semmi. Érdemes csak az adott szilentet kicserélni, vagy inkább kompletten az egész lengőkarokat szilentestül szettben megvenni?
Zsolesz2017-09-12 08:12:25 // 153384
Köszi, bár nem éreztem okosabb, majdnem minden ki van cserélve.
Kazes☻2017-09-11 20:36:00 // 153383
Itt van szinesben is... :)
Zsolesz2017-09-11 20:13:46 // 153381
Van valakinek egy ábrája a 156 első futóműről? Megnézném mikből áll
Béci Ɨ|ѯ2017-09-11 08:52:03 // 153380
Szerintem kérdezd meg Erhardt cartársat, alvázszám alapján megmondja neked pontosan.
Liquid2017-09-10 22:52:46 // 153379
áááá, nem így van, ha ő szabálykövető lett volna akkor a külsőben poroszkálva nem sikerült volna senkit se feltartania, itt kezdődik.... :)
berobbantam2017-09-10 21:29:57 // 153378
De ha mindenki 130-al mehet,és ő tartotta ezt a sebességet,akkor tulajdonképpen nem feltart,hanem megakadályoz egy szabálysértés elkövetésében.Másrészt szabad országban szabad döntés szabáysértést elkövetni,ismerve az esetleges következményeit.Amúgy engem is feltartott volna:D
GreenArrow2017-09-10 20:22:35 // 153377
Sziasztok!
Tudja valaki, hagy egy 2002-es 156 SW 1.9JTD-nek mekkora a féltengely hossza?
Kétfélét is hoz a rendszer es fogalmam sincs melyik a jó.

Előre is Köszönöm.
Kócosw2017-09-10 15:33:25 // 153376
magam sem fogalmazhattam volna szebben,köszönöm Uram 😁
Liquid2017-09-09 23:34:57 // 153375
A feltartás ténye nem függ a sebességtől... :)
berobbantam2017-09-09 21:49:16 // 153374
Szia
Teljes mértékben egyetértek veled.Csak egy apró észrevétel.Ha 130-al ment akkor nem tartott fel senkit.(Hivatalosan:) )
Gianni682017-09-09 18:51:33 // 153373
Az enyém 2001-es évjárat. Azt hittem a facelifttel volt a motor váltás.
enzo2017-09-09 18:40:03 // 153372
2000.09. a váltás és a 32104 motorkód az utáni gyártás.
Gianni682017-09-09 18:28:45 // 153371
Sajnos egy főtengely kellene meg hajtókar! Állítólag az euro2 és az euro3 motorban lévő főtengely nem ugyanaz.Euro2 főtengely van zsír új!
enzo2017-09-09 18:25:46 // 153370
Mit rendeltél?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak