Fórum >> Típusok >> 156

Liquid2017-02-19 14:06:26 // 152558
írtam én hogy aliexpress? :) Egy Novitech Powerrail nem fog tönkretenni semmit.
Én is a szoftweres módosítást részesítem előnyben, de egy rendes tuningbox is jó alternatíva
Stef2017-02-19 13:35:10 // 152557
Az enyémen is ilyen van! :)
https://www.youtube.com/watch?v=Vjgo_Ere1Ns
tormasigyulus2017-02-19 12:41:22 // 152556


Ez a plusz vezeték itt a csomiban mi lehet,tudja valaki?
Béci Ɨ|ѯ2017-02-19 07:52:04 // 152554
Ystuc blogját olvasd el.
Gabiami2017-02-19 01:21:27 // 152553
Sziasztok!
Segítséget kérnék, navigaciót vagy egy olyan rádiót ami nagyobb képernyős és esetleg usb vagy aux kábellel rendelkezik, belehet-e építeni egy 156 os alfába? van ilyen lehetőség? mennyibe kerülhet kb?
szállító812017-02-18 20:17:59 // 152552
Nekem az "off" tdi -t például az EDC -nél chippezték (az adagoló átépítés mellett), semmi baj vele, pedig az asszony napira használja. Ha nálam van, akkor meg valahogy mindig versenybe keveredek, tehát van használgatva. Eddig panasz mentes, ha nem számolom, hogy turbóból nagyobb kell és a gyári intercooler felejtős...

Én fenntartom magamnak a véleményt, hogy a "tunning box" nem a legszerencsésebb megoldás, ha valaki szoftveresen akar erősíteni, akkor inkább egy megbízható chip -es műhely a megoldás és nem az Aliexpressz -es import cuccok.

Persze mindenki úgy kísérletezik a saját autóján, ahogy szeretne, saját magánügye.

Üdv.Gergő
Liquid2017-02-18 18:14:57 // 152551
Az említett referenciás nagynevű cégek közül több után szervíz közbeiktatásával Manky-nál kötöttek ki a delikvensek.
Amúgy meg egy tuning-box is tökéletes megoldás, csak nem a teszkó alsó polcáról kell venni :)
Ngynrbrt2017-02-18 17:49:59 // 152550
Nem tudom, hallani azt is, hogy nincs vele gond, faterom 2002-es octaviaja 200ezret ment el a box-szal mielőtt eladta, semmi hátrányát nem érezte(újonnan vette annó), fogyasztása jobb lett, és már lent is szépen megindult, mondjuk az még egy régi diesel technika. Igazán nem szeretnék annyira sokat rákölteni, mert akkor vettem volna 140 lovast, vagy 2.4-et, csak neten látni egész olcsón, annyit még megérne számomra, csóró egyetemistaként nem szeretném az autó árát rákölteni..:)
indi692017-02-18 16:11:28 // 152549
Szia. Manky cartárs a te embered
szállító812017-02-18 13:04:23 // 152548
http://www.dieselgodollo.hu/index_elemei/tuning.html
szállító812017-02-18 13:03:56 // 152547
Szia,

Én a lenti linken található céghez vittem az off tdi -t, hogy is mondjam, finomhangolni :-)

Ők nem javasolták a "tuning box" egyik verzióját sem, inkább egy direkt az auto paramétereihez írt chip -et. Igaz ez utóbbi jóval drágább, 60-100E Ft, de sokkal jobbak az esélyek, hogy motor károsodás nélkül megúszd a történetet.

Egy csomó nagyobb nevű cég van, akik ezzel foglalkoznak rengeteg referenciával (RigoTech, Havassy Motorsport, KorbelChip, KollárChip, stb.) Ha már ilyesmin gondolkozol, szerintem profikra bízd a teljesítmény növelést + rizikó faktort és ne a véletlenre.

Egyébként szerencsére a jtd, tdi, cdi, stb motorok egészen jól chippelhetőek. Szerintem 10-15% közötti növekedéssel (profi chip esetén) simán lehet számolni mind lóerőben, mind nyomatékban. Ez elvileg még nem olyan többlet amit ne bírna el a motor/váltó/kuplung/lehajtás, viszont a menetdinamikán érződik a változás.

Üdv.Gergő
Ngynrbrt2017-02-18 12:23:10 // 152546
1.9 jtd 116lovas motorhoz gondolkozok tuningboxon. Érdemes? Nem cseszi szét? Milyen a jó fajta, melyiket szabad? Valakinek tapasztalat vele?
berobbantam2017-02-17 21:07:12 // 152545
Szia
Amennyire én tudom.A dieselben sokkal agyobb a kompresszió és a főtengely is jobban kapja az érzést.Csapágyak hajtókar csapágyak.A diesel olaj jobban birja ezt a terhelést.A benzinesbe való hajlamos kiszorulni.Nekem annó ennyit mondtak.
Liquid2017-02-17 21:04:56 // 152544
ha nem azt hozod, ki, hogy minden motorba jó az ugyanolyan olaj, és a Selénia szar, akkor úgyis leugat, tökmindegy mit írsz :)
VV62017-02-17 20:59:48 // 152543
Remélem tanulságos lesz és nem kell megbuktatni téged :)
Liquid2017-02-17 20:58:30 // 152542
Nem volt nehéz sajnos
VV62017-02-17 20:56:52 // 152541
A nagybátyám! Honnan tudtad?!
Ngynrbrt2017-02-17 20:56:05 // 152540
Műszaki Egyetemen járműmérnökként tanulok, lassacskán végzek.. Volt szerencsém tanulni a motorolajokról is egy közel fél évet, én elhinném a többieknek, hogy nem mindegy, a Dutra traktor lehet elketyeg benzinhez valóval, de az más. Ha lesz időm, a hétvégen azt amit tanultam róla, leírom. :)
Liquid2017-02-17 20:41:55 // 152539
úgy legyen, csak jussak el oda... :)
Piritu - 1.000.0002017-02-17 20:29:37 // 152538
Hogy te kiket nem ismersz? :-O
Erre az ismeretségi körre iszunk egyet a VTT-n! :-)
Piritu - 1.000.0002017-02-17 20:17:40 // 152537
Tényleg nincs, ezért volt :-DD ennek is a végén, bár az új kat ára kevésbé felderítő.

Most komolyan milyen érveket vársz arra, hogy a dieselbe miért dieselbe való olajat ajánl a gyár és nem benzinesét? Vagy fordítva.

Gyanítom, hogy itt az Amorén senki sem rendelkezik valós ismeretekkel a témában. Aki pl. ismeri az egyes olajok vegyi összetételét, azok funkcióját, működését, hogy milyen részecskét hogyan és miért köt meg. Motortervező se sok lehet itt, aki érdemi infóval rendelkezne a témában, aki érdemben ismerné a motorok belvilágát. Okoskodni meg felesleges, hagyjuk meg más közösségi oldalaknak.

Sokkal fontosabb, hogy a Cartárssal tisztázzuk, hogy egy esetleges félreértés (vagy egy motorhát csere) miatt ne tegye tönkre az autóját.
Liquid2017-02-17 20:05:30 // 152536
te meg nem vagy véletlenül Larry Flint rokona? :)
VV62017-02-17 19:46:25 // 152535
Ennek most baromira semmi köze ahhoz, amiről beszéltem. Féligazságokat meg ferdítéseket összefűzöl és ezzel próbálsz operálni valós érvek helyett - lehetnél pl. politikus, még nem gondoltál rá?
Piritu - 1.000.0002017-02-17 19:13:20 // 152534
OFF
Gyanúm, hogy szintén egy "okos" szerelő miatt kell az asszony nemrég vett off-jában katalizátort cserélnem. Ő csak azt nem volt hajlandó tudomásul venni, hogy az egyik lambda a kat elé való, a másik meg utána. Hiába nem ért el a vezeték, ő fordítva rakta be. A kábelezést a csatikkal meg megmókolta, mert annak úgy kell lennie, és különben is azok a mérmökök nem értenek hozzá. :-DD
ON
Piritu - 1.000.0002017-02-17 19:11:35 // 152533
Nem véletlenül van a szmájli a végén. A kérdés is hasonló "okos" volt :-DD
Piritu - 1.000.0002017-02-17 19:03:43 // 152532
pár hsz-el előbb tettem be, hogy mi kell bele :-)
VV62017-02-17 19:03:33 // 152531
Jujj, mennyi okos mondás egy csomóban!
Piritu - 1.000.0002017-02-17 18:56:58 // 152530
Látom megint játszod a jobbantudót, mint a Racing esetében. Miért nem lehet tényként elfogadni, hogy ide ez kell, oda meg az. Nehéz elhinni, hogy nem voltak hülyék, akik ezt kitalálták?
Laikusként is rengeteg különbség van a két motor közt. Mondjuk, hogy az egyik benzinnel megy a másik gázolajjal. Ezek miért nem cserélhetők fel? :-DD
sagesz932017-02-17 18:15:09 // 152529
sziasztok
egy pár kérdés:
2,4 10v-be milyen olajat raknátok? Tanácstalan vagyok. Olaj-légszűrőben mann-ra gondoltam, pollenszűrő pedig filtron.
Rádiókeret ügyében találtam kétfélét is, amik elvileg jók az enyémbe. első
második , az elsőnél ha jól látom felül el van vékonyítva a keret, az annyira nem jön be, de a másodiknál meg 2003-tól írja az évjáratot. Mindegyik jó az enyémbe vagy tényleg csak az első? Képek alapján nem tudom eldönteni.
Utólagos ülésfűtéssel kapcsolatban ez a fajta jó lehet, valakinek tapasztalata?

Köszi
tormasigyulus2017-02-17 17:23:47 // 152528
Köszi! Sejtettem h nem olyan egyszerű azért....
PistaFR2017-02-17 17:12:04 // 152527
A csomiban mindkét oldalsó kárpitot meg kell bontani, a lámpák alatti szakaszokon is vannak csavarok.
Kazes☻2017-02-17 16:41:11 // 152526
Igen. A vége ovális... és szvsz jó hangja van... Csongi szerint is. Persze kinek mi tecc! :)
tormasigyulus2017-02-17 16:27:34 // 152525

Arra a kettőre gondolnék ;)
tormasigyulus2017-02-17 16:21:43 // 152524
Hali. Raknék fel egy vonóhorgot a 156 sw-re,kérdésem az lenne h vett-e már valaki le hátsó lökhárítót? És hogy van a kerék felöli rövid szakaszon felül két csavar,alábújva csak a csvarok végei látszanak,azokat hogy lehet kiszedni? A kerékjárati burkolatot kell leszedni,vagy a belső csomagtér kárpitot kell kiszedni?
pdudas2017-02-17 16:11:21 // 152523
Nekem a szamlan ilyen van tipusszamkent: 60652526
Google kiad ra sok kulonbozo gyartotol termeket.

Autodoc.hu oldalon nezelodj, ott a hangtompito vagy sport hangtompito a hatso dob.
Nekem itt kulfoldi szervizben kb 100 Euro volt a dob es szerelessel mindennel volt talan 160 (flexicso csere, fittingek, munkadij).
pdudas2017-02-17 16:01:15 // 152522
Amugy meg a kerek veg sem jo - ha jol tudom a JTS-en ovalis.
Legalabbis az enyemen tutira az. Igaz nekem SW van.

Amugy ha hatso dobot cserelsz akkor valoszinuleg az elso flexicsovet is cserelni kell majd (ugyanugy el volt rohadva az enyemen).
Akos_2017-02-17 15:08:28 // 152521
Koszi,
Erre gondolsz?

Inkabb valami rozsdamentest tennek fel.
Kazes☻2017-02-17 14:49:59 // 152520
Paragi. Csongi cartársnak olyat tettünk fel... klassz! :-)
Akos_2017-02-17 14:39:33 // 152519
Sziasztok!

Vegdobot kell cserelnem JTS szedanon.
Ha mar itt tartunk, gondoltam meglepem a kocsit valami ilyesmivel:
Ragazzon

Tudtok esetleg mas hasonlo TUV-os sportdobot?
Jol esne egy kis hasonlitgatas mielott megrendelem :-)

Koszi,
Akos
Abarai2017-02-17 13:20:53 // 152518
A lényeg az, hogy a viszkozitás csak egy a sok változó közül, amiket nem ismerünk. Tippelgetni lehet, de az csak fingreszelés. Továbbá a kurva anyámat, amiért belepofázok a nagyok társalgásába.
Abarai2017-02-17 13:10:44 // 152517
Akár ugyanazt az alapolajat is adalékolhatják mással.
szállító812017-02-17 13:09:42 // 152516
Újoncként a fedélzeten nem beleokoskodni akarok, de:

A második szám mutatja a meleg oldali viszkozítást, az első a hideg oldalit. Tehát egy 10w 60 jobb a magas fordulatú nagy telejsítményű autóba, mert ugye állandó magas fordulaton (hő + terhelés) sem folyósodik el, tehát ad kenést. De ha Norvégiában élnénk, jobban örülnék egy 5W 30/40 (ne adj Isten 0W 40) olajnak, mert -30 fokban is job lenne hidegindításnál a kenés, mint egy 10W -s olajjal. Míg az egyenlítő környékén a 15W kezdetűtől sem félnék...

Tehát, szerintem a gyár egy adott piacra szóló ajánlást ad, de azt értelemszerűen a környezeti / használati szélsőségekhez illik hozzáigazítani. Én az Alfát (v6 benzin) nem tervezem majd télen használni, így elég a 10W 60 szerintem, de ha használnám télen, elgondolkoznék egy őszi olajcserén 5W 50/60 olajjal.

Visszatérve a diesel kérdésére, ott ugye már majdnem mindegyik turbós, tehát erősen ajánlott a job minőségű olaj. Tehát én a Vitomba (cdi) inkább 5W 40 -et teszek (Fuchs), míg az asszony TDI Quattro -jába inkább 10W 40 -ből valami minőségit (Mobil1/Castrol/Total). Igaz az az autó csak akkor van fordulaton, ha egyszer egy hónapban elhozom tőle kicsit megjáratni / kiégetni.

A diesel/benzines hőmérséklet viszonyokra nem írok semmit, mert tényleg nem tudom. De szerintem is sanszos, hogy a benzines (fordulaton) nagyobb hőt tud termelni, főleg a turbós.

Ezzel az "offolást" be is fejezem itt, nem akarom a topicot szétbomlasztani és az adminok toleranciáját tesztelni.

Üdv.Gergő
VV62017-02-17 12:43:23 // 152515
Magasabb a kompresszió, de kisebb a fordulatszám. Az, hogy mi van az égéstérben, kenési szempontból mit számít? Ha nagyobb lenne a hőmérséklet, akkor olyan olajat javasolnának bele, mint pl. a JTS-be, ami bírja a nagyobb hőt, de nem, ebbe is 10w-40-et írtak, ami azt jelenti hogy 100 fokon ugyanúgy 10 lesz a viszkozitása, mint bármilyen másik 10w-40 olajnak és ha ez a motor mondjuk állandóan 120 fokra fogja hevíteni, akkor majd csapágyas lesz.
Egyébként nem vagyok biztos abban, hogy egy diesel motor belsejében melegebb van, mint a benzinmotoréban.
VV62017-02-17 12:32:53 // 152514
Most lépj hátra egy pillanatra és képzelj el két adag egyforma sűrűségű és egyforma mennyiségű olajat. Hogyan tudna egyikük több kormot "felvenni" mint a másik? Eltünteti, mint a bűvész a nyulat? A koromból is olajat csinál? A midikloriánok felfalják?
szállító812017-02-17 11:07:47 // 152513
Azért ne felejtsük el, hogy a diesel -ben "kissé magasabb" a kompresszió, mint a benzinesben, így minden forgo-kopó alkatrész nagyobb erőhatásnak, nagyobb súrlódásnak és nagyobb hőhatásnak is van kitéve ez által, továbbá az olajba lerakódó korom hamarabb kifekteti a motorolajat. Ha nem így van, akkor eddig nagyon átvágtak az autószerelő ismerőseim.
Üdv.Gergő
Abarai2017-02-17 11:02:42 // 152512
Szintén csak feltételezés, de sanszos, hogy más szennyeződésekre fejlesztették őket. Teszem azt, a dízelhez való olaj több kormot tud felvenni, mint a 20k.
Abarai2017-02-17 11:01:15 // 152511
Meg azok is, ja. :)
Abarai2017-02-17 11:00:52 // 152510
Példának okáért a hőmérsékletek.
VV62017-02-17 10:09:27 // 152509
Ezek a feltételezett satöbbik legfeljebb csak azt indokolnák, hogy más viszkozitású olaj kerüljön bele, de mint látjuk, mindkettőbe 10w-40-et írtak elő.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak