Fórum >> Típusok >> 156

AlfásBob2017-04-06 18:14:35 // 152816
Eladó lett Alfa 156 toronymerevítőm. Nálam 1.6Ts-ben volt. Nincsen rossz állapotban, de egy festés ráfér.
Redneck Viking2017-04-06 17:28:15 // 152815
A valtoolaj mennyisege a lenyeg :) a specifikaciojat tudom
VV62017-04-06 16:36:55 // 152814
Én csak tippelnék: ugyanolyan piros váltóolajat, mint az összes hagyományos aut. váltóba?
Vili2017-04-06 16:18:07 // 152813
Talán kormos😄
Kócosw2017-04-06 15:07:12 // 152812
tölt az azalatt a fordulat alatt egyatalan? :)
Redneck Viking2017-04-06 13:40:47 // 152811
Hali, meg tudnátok nekem mondani, az alfa 156 q-systemes váltüjába (aisin 50-40) menny olaj kell?
Dévid2017-04-06 13:35:53 // 152810
A változó geos turbód fix geos lett valamitől.
Vili2017-04-06 10:23:59 // 152809
Sziasztok!
Vettem egy kormost 140 ló 16v.1700-1800 ford.ig harmat gyenge utána viszont megy ahogy kell.Mi lehet az oka??
fpa2017-04-06 09:34:51 // 152808
Köszi!
Én vagyok az említett Selespeed tulaj :) épp tegnap lettem tag és tudok már írni én is.
RomeoOne2017-04-06 08:37:41 // 152807
Köszi, továbbítom.
osee_selespeed2017-04-05 19:45:45 // 152806
Először megnézném a relét, lehet meg van égve. Ezt előidézhette a szivattyú, ha szorul. Amit szét kell szedni, kitakarítani a házát, mert tele van a szénkeféből származó porral.
Mindezt csak diag. segítségével lehet elvégezni, szétszerelés előtt le kell engedni a nyomást, utána meg betanítani. Tehát, ha nincs hozzáértés/ eszköz, inkább nem nyúlni semmihez. Őt keressétek, ha Selespeedben jártas szerelő kell. Szatyi néven találod itt meg.
Kispaksi2017-04-05 19:14:38 // 152805
Sziasztok!
Hamarosan eladó lesz az alfám.
156 1.6TS 120LE. Műszaki 2018.dec.19-ig van rajta.
Decemberben volt egy vezérműszíjszakadása, azóta a hengerfej javítva. Szívószelepek cserélve, jelenleg már 90% ban össze van rakva a motor. Még a vezérműszíjat kell fölrakni és indítható. Sajnos az állandó melók melett időm nincs vele foglalkozni meg idő közben vettem egy másik autót ezért ha valakit érdekel és lát benne fantáziát írjon. A kasztnin akad munka: 2küszöb, bal első taposólemez csereszavatos. A jobb hátsó sárvédőív alján elkezdett rügyezni a festék.
GÁBOR1462017-04-05 17:17:20 // 152804
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de gondolom majd vissza jön.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!
RomeoOne2017-04-05 11:32:04 // 152803
Ismerős problémáját tolmácsolom, valami tipp?

Selespeed nyíg. Váltani vált. Olaj van benne. De néhány váltásonként csipog és villogtatja a hibajelző ledet. Két dupla csipogas és hosszas villogas után elkussol. Ha még villogas közben váltok kettőt, néha hármat, elkussol. Lassításkor amikor visszakapcsol, meg néha máskor is, a csipogas mellett ad egy hangot, ami olyan mintha valami szorulna kissé (ami amúgy jól kent módon mozdul). Vagy akár némi kuplungcsúszásnak is be lehet hallani (de erre anno azt mondták DZnél h mivel nem ember kuplungol, hanem a robot, a kuplung nem csúszhat meg. A robot volt cserélve (igaz, bontottra), kuplungbol újat kapott nyáron. Hibakodok selespeed szivattyúra meg a szivattyúkapcsolo relére szóltak amikor ott voltam.

A Selespeedem hangja
Itt épp lelassítottam hogy megálljak a pirosnál, Selespeed rendesen visszaváltott. De aztán, 0:04-től hallani ahogy elkezd tölteni a szivattyú, aztán 0:07-nél csipog a hibajelző, és 0:08-nál kezdődik a kérdéses hang.
Mi adhatja ezt a kellemetlen hangot? Nem a csipogást :D hanem a daráló/akadó/súrlódó jellegűt. Szivattyú? Kuplung? Maga a robot? Egyéb?
Persze amikor elvittem szervizbe (italycar), akkor így külön nem sikerült előidézni. Vaga ha igen, akkor nem hallottuk. Amikor az examineren a szaki elindította a gyártósorvégi tanítást (persze nem ment végig, leállt hibával), az elején amikor sokat kuplungol, annak hasonló hangja volt, de azt hiszem nem pont ugyanilyen.
A nyomástartó gömb volt a gyanú középpontjában, de egyrészt ősszel lett új példányra cserélve, másrészt ha egyszer feltöltött a szivattyú, akkor tartotta a nyomást. Hibakódok továbbra is a szivattyúra ill. az azt kapcsoló relé(k)re voltak. A tanítás ellenben (a sok-sok kuplungolás után) alacsony nyomásra hivatkozva állt le. (Utána már nem néztünk rá külön a nyomás számszerű értékre, már zárásidő után voltunk majd' másfél órával)
A nyomásérzékelő hülyülhetett meg esetleg?
tirex2017-04-04 18:32:00 // 152802
Köszönöm. Üdv
Kazes☻2017-04-04 18:01:02 // 152801
Csomifedél peremén. :)
tirex2017-04-04 17:39:09 // 152800
Sziasztok! Nem tudja valaki véletlenül hol található a 156-os alfa szinkódja. Esetleg a kasznin valahol vagy a könyvében?
PistaFR2017-04-03 23:12:11 // 152799
A biztonsági öves szerencsére ilyen, nem valami erőszakos darab :)
Zsolteen2017-04-03 19:23:54 // 152798
Udv!
A kerdesem az lenne hogy az ules alatt levo legzsakkabelek lazan szigszalaggal vannak osszekotve :D de hibakodot nem ir.. Befolyasol ez valamit? A masik kerdes hogy a biztonsagi ovre nem figyelmeztet csak felvillan a lampa majd ha bekotod ha nem par masodperc utan kialszik. Ez normalis vagy kellene csipognia vagy valami? Kovetkezo kerdes pedig FES. El amikor ki akarnam probalni pl olajnyomas vizzsajelzo, uzemanyagban viz visszajelzo akkor nem villognak de gyujtas raadaskor viszont felvillannak szoval a ledek jok benne, akkor a fes miert nem mukodteti oket? Egy-kettot pedig mukodtet..
Valaszokat elore is koszonom! :D
berobbantam2017-04-03 17:48:08 // 152797
Szia
Csinálatm két képet bár nem tul sok minden látszik.A lényeg hogy a sárvédő peremétöl fölfelé megy a dobbetét.Az enyém 40 milit van ültetve hátul és van 15 mm nyomtávszélesítő.A csomiban álltalában 30-40 kiló szerszám.Ha beül hátra 200 kiló akkor sem ér bele a kerék semmibe.Ami előtte volt dobbetétem az a sárvédö peremétöl lejebb lógott legalább 1 centit.Ki is kopott mindkét oldal.

Liquid2017-04-03 10:23:56 // 152796
szépen elszámoltam :) Inkább 8 mint 10, ez kb. egybevág azzal amit írtál :)
Még jó hogy 55 + 10 az 63 nálam :D
atis_166jtd2017-04-03 09:11:46 // 152795
9 litert irnak ha gyullad a lámpa. Viszont adtak ki egy gyári javítást miszerint csak 7 liter marad ilyenkor.
Piritu - 1.000.0002017-04-02 21:30:55 // 152794
Azzal nem árt számolni, hogy nem egy preciziós műszerről van szó. Szerintem minden autónál egy kicsit más, sőt ahogy kopik a szintadó ellenállás pályája még autón belül is változik. Nálam (200e +) 53 és 55 liter körül ment bele. A Spidernél ki is kellett cserélnem a szintadót, mert annyira bizonytalan lett. Még az ellenállás értéke is változott.
berobbantam2017-04-02 21:18:10 // 152793
Holnap csinálok képet,hogy nekem hogy áll most.
osee_selespeed2017-04-02 21:11:50 // 152792
Érdekes. :) Nekem ma 54,08 ment bele, úgy, hogy épp nem volt teljesen az első vonalon a mutató. Vagyis már rég világított a szegénység jelző.
Liquid2017-04-02 21:05:45 // 152791
Ha jól csalódom, akkor kb. 10 liter van a tankban, mikor kigyullad a szegénységjelző. Tudtommal azonos a tank mérete mindegyiknél, és nagyjából 55L ment bele ha egyből elmentem tankolni.
Ngynrbrt2017-04-02 21:00:12 // 152790
Ha otthon leszek, lefényképezem, és megkereslek, hogy tényleg az-e a probléma, köszi a segítséget :)
k1vsol2017-04-02 20:26:48 // 152789
17" gyári Toora GT felni, a sok küllős és 225/45 a gumi. De csak a jobb hátulja.
berobbantam2017-04-02 20:14:09 // 152788
Szia
A dobbetéted nem lóg véletlen?A 156-nál a lengéscsillapítónál nagyon el van keskenyítve.Megrogyik,belóg és utána beleér a kerék.Nekem is ilyen volt mindkét oldal.Vettem bontóbol.A tetejáre rászegecseltem egy műanyag csíkot erősítésnek.Egy éve már birja.
Ngynrbrt2017-04-02 17:36:26 // 152787
Tudomásom szerint gyári benne minden, nincs ültetve, de a hátsó kerékdobokban fent a sárvédő szélénél, ahol a lökös véget ér, kikopott mindkettő oldalon, és bedobálja a sarat, nem hiszem hogy örül neki a sárvédőív.
AlfaRemény2017-04-02 17:14:44 // 152786
Neked van ültetva a vason, vagy gyári minden? A napokban tervezem felrakni a 225/40 R18-as tappancsot, nálam gyári minden.
osee_selespeed2017-04-02 15:59:56 // 152785
Erre a kanyarban torzulásra gondoltam én is, amiért az erősített oldalfalunak jobban kopik a belseje. Sportfutómű van alatta, ebből kifolyólag a gyár által megadott sport beállítással használom. Új nyáriakat semmiképp nem XL-t veszek. Majd kiderül, hogy változik a helyzet.
Érdekességképpen a 16-os felni ET35, a 17-es ET40,5. Ez is kissé ellentmond a dolognak.
Ngynrbrt2017-04-02 15:44:15 // 152784
Nekem is, 18" et35, 225/40 van fent, és mindkettő oldalt beleér, ki is koptatta hátul, de beleért a 17" et38, 215/45 is, én is keresném rá a megoldást! :)
ATE TR2017-04-02 14:54:34 // 152783
Nekem hasonló bajom volt. Ízé szilent. Na pont az. Vagyis nekem csere után jobb lett. Mi az? Meglesem majd később a blogjaim között. De full ezzel küzdöttem. Nem ugrik be a neve.
gazsilaszloo2017-04-02 14:44:58 // 152782
biztos volt róla szó korábban, de milyen gumi, felni?
k1vsol2017-04-02 10:12:18 // 152781
Még egy probléma lépett fel a gumival/felnivel kapcsolatban. 4 személy szállítása esetén jobb oldalon hátul, beleér a gumi széle a sárvédőben bukkanóknál és élesebb bal kanyarok esetén. Ha beül hátra 2 személy, cirka 130-140 kg, nagyon megül a hátulja, lehet, hogy a hátsó lengéscsillapítók ennyire el vannak gyengülve? Amíg a 15-ös lemez felnik voltak fenn akkor is érezhetően ült a hátulja több emberrel a hátsó ülésen, de ugye ilyen gondok nem léptek fel.
Kócosw2017-04-02 08:49:50 // 152780
Sztem tul is beszéltük.csak ezzel az egy gumitipussal tapasztaltam azonos beállitások mellett,ezért is irtam le.nemkell tulragoznoi ezek az én tapasztalataim , ennyi.lezártnak tekintem :)
Levee156SW2017-04-01 12:26:30 // 152779
S hol allitottam az ellenkezojet?
Leirta,mit tapasztal (azota konkretan azt is, hogy masik ugyanakkora gumival,ugyanazzal a beallitassal nem), Te ezt megkerdojelezted, en meg elkovettem azt a hibat, hogy elmeleti erveket kezdtem gyujteni az O valosaga, mint lehetoseg mellett -es azota is porognek a szalmababok, mint a zomancozott lavor. :)
Rolee19862017-04-01 11:32:41 // 152778
Üdv! 1.6 TS- nél mennyi a km intervallum, amit gyári adat szerint elmegy a kocsi, miután kivilágít a tankolás jelző?
Kócosw2017-04-01 11:12:18 // 152777
A másik 225 ös ami ugyanazon beállitáshoz felkerült nem kopott.és mint emlitettem gumisnál is voltam akik mutattak ugyanolyan tipusu és méretü gumit ami ugyanugy félrekopott.lehet hogy a megfelelö futomübeállitásnál is eszi a belsejét.
VV62017-04-01 11:05:15 // 152776
Az eredeti hsz, amelyre reagálunk, nem a tiéd volt, hanem kócosé, aki azt állította, hogy csak a Vredestein Ultracnak kopik a belseje. Erről beszélünk.
Levee156SW2017-04-01 09:51:53 // 152775
Valtomeretei egymasnak,azaz megfelelo ET-vel a statikus geometriat nem viszi el, de ahogy egy erositett oldalfal,ugy maga az oldalfal-atmero arany valtozasa is okozhat olyan elterest a dinamikus geometriaban (kanyarodaskor a gumi nem azon a modon torzul,amihez a beallitast optimalizaltak),hogy ezt adja ki.

Eleg visszatero elem ez az "eszi a 17-es belsejet" a 156-folklorban-szerintem erdemes lehet utanajarni egy TI (esetleg GTA) beallitasnak,mielott az ember csak ugy felcsavarozza.
Levee156SW2017-04-01 09:45:14 // 152774
Hasznalom,es most epp azt mondja,hogy az,hogy mikor mar baj van,a beallitashoz a legegyszerubb hozzanyulni,nem jelenti azt, hogy csak attol fugg.
A markat pedig nem is szerepeltettem a felsorolasban.
PistaFR2017-04-01 09:26:56 // 152773
Bocsánat, a korábbi posztban nem írtam, hogy 16-osra gondolok, valóban 17-es is létezik sokküllős kivitelben, és mindkét típusnak volt gyárija is. Azonban a GT manual szerint volt 7" és 7,5" széles 17-es kerék is, de az nem derül ki, hogy melyik méret melyik típushoz tartozik. Ebbe -mivel nem vagyok érintett- nem is mennék bele :)
PistaFR2017-04-01 09:23:44 // 152772
szerintem 7" széles mindkettő, 205/55 16-os gumival ;)
Kazes☻2017-03-31 15:20:23 // 152771
AC-t hallod dolgozni indítás előtt? Aksi előtti reléket nézd meg...
JulesTS2017-03-31 14:41:57 // 152770
IMMO-t nezd meg. Kulcsban a chip-et, kormanyoszlopon a gyurut...
Tomi332017-03-31 11:56:48 // 152769
Sziasztok , tanácsot szeretnék kérni , hogy merre induljak el. Egy egyszerü kuplung cserét csináltunk a vason. Mindennel kész vagyunk , indittom a kocsit és csak teker de nem indul. Az injektor visszajelző ég folyamatosan. Elötte semmi előjele nemvolt . Valamit esetleg nem duktunk össze vagy rosszul? De én ugy látom , hogy mindent! Vagy Mörfi? Köszi előre is a tippeket.
osee_selespeed2017-03-31 10:12:57 // 152768
A márkán mondjuk nem, de vajon azon múlhat, hogy erősített oldalfalú vagy nem?
Igaz nem azonos méretek. A nyári 215/45R17XL-nek fogyott elég szépen a belseje. A téli 205/55R16-al is mentem már 20k körül és nincs észrevehető kopás.
VV62017-03-31 09:38:11 // 152767
Használd a józan eszedet: csak a beállításon múlhat, hogy a belső vagy a külső szél kopik, nem pedig a gumi márkáján.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak