Fórum >> Típusok >> 156

Piritu - 1.000.0002017-12-24 08:59:58 // 153808
A csavarnak tuti nincs köze hozzá, ettől függetlenül pótolni kellene a hiányt.
Hogy szakadt-e a solenoid, azt egy egyszerű ellenállásméréssel ki lehet deríteni. Ha jó, akkor tudsz rajta mérni, ha szakadt, akkor végtelen lesz az ellenállása.
B3WiN2017-12-23 22:55:31 // 153807
MES 1.7-től 3.6-ig, meg alfaOBD is ezt írja, de kérdeztem alfaszakit aki azt mondta ez a vezmód solenoidnak a hibája és/vagy vezeték szakadásnak. Igazából azért is kérdeztem ,hogy a hiányzó csavar okozhatta-e ezt a hibát vagy sok köze nincs hozzá, csak szimplán tönkrement?
Piritu - 1.000.0002017-12-23 22:48:29 // 153806
Milyen programmal olvastátok ki?
Piritu - 1.000.0002017-12-23 22:31:23 // 153805
"variable length manifolds" - ez nem a változó szívócsőről szól? Tudtommal ilyen nincs az 1,6-ban.
B3WiN2017-12-23 21:48:03 // 153804
Modular manifold - Anomaly on the control solenoid valve circuit for the inlet system with variable length manifolds (V.I.S.). Check the solenoid valve efficiency, the correct positive supply and the circuit of the solenoid valve to the ECU.
Piritu - 1.000.0002017-12-23 21:20:55 // 153803
Pontosan mit ír ki a hibakód mellé a MES?
A neten rengeteg találat van rá. Itt a fórumban a 145572-es hsz alatt pl ez van: " P1654-es hibakód, tehát koszos a pillangószelep és nem zár rendesen."
B3WiN2017-12-23 20:04:18 // 153802
Sziasztok!

Most vettem észre h a vezmód solenoidjának hiányzik az egyik csavarja, mert most került le róla a motorburkolat (1.6 ts). Valószínű már régebb óta hiányozhat. A kérdésem az lenne, hogy okozhatja-e ez a solenoidnak a P1654 kódú hibáját, vagy esetleg mi mást okozhat a csavar hiánya? Természetesen diagnál a kábel be volt dugva a szelepbe (lsd kép), de sajnos a hibakód nem törölhető.

Piritu - 1.000.0002017-12-23 18:28:24 // 153801
Valamelyik turbó csöved elrepedt és nagyobb légnyomásnál kifúj. Meg kell keresni, hogy melyik.
RomLeo2017-12-23 16:55:47 // 153800
Sziasztok! Ma jött elő a hiba.kb.2ezres fordulattól nagyon hangos süvitő hang hallatszik. Alapjáraton es kisebb fordulatszámon nem hallatszodik ez a süvítés. Én valamiféle turbó hibára gondolok. Valakinek esetleg valami ötlet? Elore is Köszönöm szépen és Kellemes Ünnepeket kívánok. 😊
Rolee19862017-12-23 14:46:36 // 153799
20.000km-enként motort na itt kiégtem :D :D :D
Dévid2017-12-23 13:24:20 // 153798
Ha találsz egy becsületesen kikarosszériázott, alváz és üregvédőzött 156-ot, azt megéri megvenni, különben számolj minimum 300.000-re a rendberakásra. Futómű nem szereti a magyar utakat, szilentek, lengőkarok szeretnek szétmenni. Dieselem nem volt, állítolag jók, a 2.4-ben már szériában is volt erő. A TS motorok kényesek a termosztátra, olajra, olajcsere intervallumra, forgatásra, légtömegmérőre, szerelőre. A V6 motorikusan stabil, ha baja van az általában valami érzékelő, jeladó hibája. Fogyasztása 8,5-től felfele. A 2.0 TS jobban zabál ha hajtod, de olcsóbb hozzá a vezérlés, sallangok. Én a 2.0 TS-nél 10.000 km-enként olajat, 20.000 km-enként motort cseréltem, de állítólag ez a ritkább eset. :D
Liquid2017-12-22 22:01:04 // 153797
8 alatt csak dízel van abból is 1.9
Liquid2017-12-22 22:00:12 // 153796
ha ezen megrettensz akkor eszedbe nem jusson továbblépni (pl. 159 ) :D
Kazes☻2017-12-22 19:51:08 // 153795
Erre utaltam... nézd meg Csongi cartársét is. :)
VV62017-12-22 19:50:51 // 153794
Mondjuk én a Lanciát is szeretem. Esetleg egy Kappa 20v? Igaz, akkor már lehetne 166 is...
Gergely2017-12-22 19:34:16 // 153793
Nem lehet tudni, meddig fajulnak a dolgok :)
Ha összejönne a keret egy jó állapotú V6-ra, akkor nem gondolkodnék sokáig. Talán ezek azok, amiknek 25 éves koruk után is lesz még értéke.
VV62017-12-22 19:14:35 // 153792
Hát akkor...? ;)
"A sötét oldal könnyebb, csábítóbb...de ott csak harag van meg gyűlölet" :)
Gergely2017-12-22 18:35:47 // 153791
Ja, a 147-en lehet volt róla szó, már nem tudom... :)
Mondjuk egy Busso kedvéért elmennék a kilencig én is :)
Alapvetően nálunk sem városi autó lenne, amit lehet, igyekszünk bringával meg tömegközlekedéssel megoldani.
A franciáknak valóban van/volt pár motorja, ami elismerésre méltóan keveset fogyaszt.
Gergely2017-12-22 18:26:49 // 153790
Szia!
Végiglapozgattam és ha jól számoltam az eddigi szűk 5 év és bő 60 ezer km alatt kb 700 ezret költöttél az 56-ra kisebb hibaelhárításokra. Ebben nincsenek benne az olajcserék, meg a csinosítgatások költségei. Őszintén szólva kicsit megrettentem :)
VV62017-12-22 16:55:24 // 153789
Igaz, az valaki más volt a 147-en.
Nekem a V6-tal 9L az átlag, de dugózni nem szoktam.
Képzeld, régen volt egy ősöreg Renault 18-am, 1,7 benzines, azzal 5L-es átlaggal mentünk ki Kijevbe meg vissza :) Egy hihetetlen szar volt, de alig fogyasztott.
Gergely2017-12-22 16:43:38 // 153788
Én nem említem a fogyasztást asszem egyszer sem, de tény, hogy örülnék neki, ha 8 alatt maradna, átlagban. Ez nálam kb 10% város, 20% közút, a többi pálya.
atis_166jtd2017-12-22 15:59:06 // 153787
A TRW lengőkarokat ne emlegesd. Nekem ezek után emlegetett gagyi van benne, 2 szilent cserén vagyok túl és 150 k kilóméteren. A trw 15000 után szilent nyüszögött majd a gömbfej adta meg magát. Bevizsgáltatás után kiderűlt hogy élhetek a garanciás cserével. Sajna ez elmondható mind a két autónkról.
Ricoe1562017-12-22 13:27:04 // 153786
Hali.
Ha megnézed a blogomat kb. látható a két autó közötti különbség.
Kb. 95%-ban mindent felírtam ami történt az autóimmal. 146-t 8 évig használtam. A mostanit meg szerintem még fogom egz darabig, mert hülyeség lenne eladni :)
Abarai2017-12-22 09:13:35 // 153785
Váltóból sikerült bevásárolnom a legkevésbé sikerült változatokat. Volt egy Selespeedem (ezt csak 2 literes benzinesekhez adták, az enyém JTS volt), most meg egy V6-ot hajtok a 6 fokozatú kézivel.

A Selespeedben nem maga a váltó a gyenge pont, hanem az azt működtető hidraulika. Tizenévesen készülhetsz rá, hogy bárhol és bármikor maga alá engedheti a Tutelát, de ha egyszer megcsináltatod egy hozzáértővel, viszonylag tartós lesz. A működése meg olyan, hogy ki kell próbálni. Egyesek vért hánynak tőle, én szerettem.

A hatos kézi meg egyszerűen gyenge. Nem sokkal vétel után szét is hullott, ahogy kell. Persze bőven tizenéves volt már, és legfeljebb találgatni lehet, hogy hogyan használta az előző tulaj. A cserederabbal még nem volt gond az azóta megtett 55 ezer kilométer alatt, pedig az se új volt.

Ezeken kívül tényleg csak az első-felső lengőkarokat tudom kiemelni. Azokból érdemes a felső polcról választani (gyári vagy TRW, már ha nem ugyanaz a kettő), mert annyival nem drágábbak a gagyinál, mint amennyivel tartósabbak.
Jani552017-12-22 09:07:30 // 153784
A 146 és a 156 föld és ég, hatalmas különbség, nem is ugyanaz a kategória.
A 146 eléggé egyszerű műszaki megoldásaiban, kivitelezésében, jobban, könnyebben javítható. A futómű rém egyszerű, fékek alulméretezettek, viszont kiváló a karosszéria, rozsdásodásra nem hajlamos. Motorok a karosszériához jól illeszkednek, kedvező fogyasztással.
156 nagyobb, bonyolultabb, műszaki megoldásaiban inkább csemege. Bonyolultabb, nagyon stabil útfekvést éreztető futómű, hamis stabilitási érzés nincs, soha nem csap be, nagyon kiváló fékekkel. Karosszéria sajnos rozsdásodásra hajlamos, szégyellje magát az AR. Az alulmotorizált változatokat nem szabad megvenni, bár lehet, van akinek az lesz a nyerő. A dinamikus autózáshoz, (az alfa arra való), az erősebb motorok valók és mind jók. Természetesen nagyobb fogyasztással, dehát a fizika már csak ilyen, ingyen nem megy (a másik típusok sem).
A 145/46 aránylag jól pakolható, annak ellenére, hogy kisebb kocsi. A 156 ebből a szempontból nem előnyös, a csomagtér korlátozottan használható.
berobbantam2017-12-22 06:35:03 // 153783
Szia
Én az enyémet bő két éve vettem.Vegyesben használom.Tulajdonképpen ez a melós autóm.Ment bele bő Vételkor már csere érett volt a két hátsó stabpálca a két stabszilent egy kerékcsapágy és a két hátsó toronyszilent.Azóta kellett két első felső lengőkar meg két első stabpálca.és ugye ezek a vételkor sem voltak újak.Most van benne bő 210k.Egyszer szirénázott az egr végett.Le volt falazva.Már így vettem.De nem volt kiírva a progibol.Kiírattam.Más nyűgje eddig nem volt.Olajat 10 ezrenként cserélem.Meg van ültetve.Van alatta 15 mm pogácsa.A futómű szerintem így is birja.Meg van írva.Gyárilag 115 ló volt.Nekem elég amit tud.Ha 90-nél visszalököm 4-be hatalmasat tud lépni.Fogyasztás átlagban 6-6.5 közt.Ez számolt nem amit a komp ír.Legkevesebb 5.2 leg több 6.7.Röviden ennyi.
VV62017-12-22 04:22:34 // 153782
Az öthengeres motor tényleg penge, de mivel itt a fogyasztást gyakran felhoztad, én inkább nem is említettem. Városon kívül ugyan elmegy 8 literrel, de Bp-n simán lesz belőle 12.
Liquid2017-12-21 23:41:17 // 153781
Pont annyira problémás mint bármely, újkorában drágábbak, extrábbnak, prémiumabbnak számító autó, 20 évesen. Alul, küszöböknél rohad, a tank tartó pánt is rohad. Ezek javíthatók, nem vészesek, persze a küszöb azért drágább, főleg ha mondjuk egy Nuvola :)
Motorok: mindenki fikázza a TS-t, de nem kell félni tőle, csak jól meg kell nézni, a dízelek strapabíróak, a 2.4-es már hangban is ott van, erőben simán hozzák a benzinesek szintjét. A V6 a király, de a 2.0TS, vagy az 1.8TS is bőven jó. Az 1.6 szerintem kevés. Ugyanígy nem venném meg sima 1.9 JTD-vel se, de mondjuk az legalább nagyon keveset eszik és húzható.
Váltó problémákról meg elektromos gondokról nem nagyon van tudomásom.
Liquid2017-12-21 23:35:20 // 153780
Nemigazán egyeznek meg, max. a jelvényben :)
Gergely2017-12-21 23:12:47 // 153779
Eddig csak a futóművet említettétek, mint olyan területet, ami érzékenyebb és költségesebb.
De mi a helyzet a motorok terén? Váltók? Elektromos dolgok?
Gergely2017-12-21 23:10:08 // 153778
Az maximum a praktium szempontjából lenne előrelépés a 46-hoz képest, mert egyébként meg az alapokat tekintve megegyeznek (ha jól tudom).
Bár az öthengeres motor elég penge benne :)
Liquid2017-12-21 22:28:18 // 153777
Ez mindig igaz ha az ember lép egyet előre és vagy felfele. Akár évjáratban, akár kategóriában.
Kazes☻2017-12-21 22:07:15 // 153776
Anyagilag kell főként felkészültebbnek lenni, szvsz... :)
VV62017-12-21 22:00:14 // 153775
Esetleg még a Fiat Marea Weekendet tudnám ajánlani az 1,6i motorral. Az tényleg nem fogyaszt sokat...csak ne legyen HF-es.
VV62017-12-21 21:58:31 // 153774
Persze, egy régi futómű is lehet gyors, csak nem olyan kényelmes, mint a modernebbek.
Az Opel Mantával a 60kmh-s kanyarban is 160-nal mentem, mégse mondanám, hogy az egy igényes vagy fejlett futóművű autó.
Liquid2017-12-21 21:45:53 // 153773
A 156-é érzékenyebb, de sokkal jobb. Ha gyári alkatrészekkel van összerakva akkor nem fog azért széthullani. Én bő 50e km-en egy db felső lengőt cseréltem csak, igaz nagyrészt pályán autóztam.
Gergely2017-12-21 21:35:32 // 153772
Viszont a 46-tal is rendre 20-30km/h-val a megengedett maximum felett szoktam a kanyarokat bevenni :D
Gergely2017-12-21 21:34:33 // 153771
hmm... ez a hazai utakon nem biztos, hogy örömhír. A 46 futóművére a megtett kilométerek alatt szinte alig kellett költenem. talán egy pár stab pálcát, lengőkart meg első lengéscsillapítót evett meg mindösszesen.
Gergely2017-12-21 21:32:11 // 153770
hát igen, a Stilo egy átlag családi autó, ami inkább egy focussal, astrával, Golffal, Corollával, civiccel játszik egy ligában.
Gergely2017-12-21 21:30:04 // 153769
azért valljuk be, hogy ez övön aluli szegény Stilonak... :) A 156-ot ezen a téren semmilyen más autó nem tudja megszorongatni, amit ekkora összegekért mérnek. Ezt szerintem a leghithűbb német/japó/stb fanok is aláírják.
VV62017-12-21 19:48:25 // 153768
A 156 futóműve mérföldekkel jobb a 146-énál, de több alkatrészből is áll.
VV62017-12-21 19:45:19 // 153767
...és úgy ülsz benne, mint majom a köszörűkövön. Azért egy 156-ban más az érzés...
berobbantam2017-12-21 18:46:25 // 153766
Szia
A stilo nem szép.A három ajtos még csak-csak valahogy.De a többi?
Gergely2017-12-21 16:29:24 // 153765
Sziasztok!

sajnos úgy tűnik, le kell cseréljük a TD 46-osunkat és egyik irány a továbblépésre egy 156-os lenne.
Gondolom többen vagytok itt a fórumon, akik hasonló váltás után vagytok.
A 150.000 km 146-ozás után mire kell számítsak? Érzékenyebb-e a futómű? Van-e olyan alkatrész, ami több odafigyelést igényel? Valóban a 2.5 V6 és a 116 lovas JTD a két legjobb (=legtartósabb, legmegbízhatóbb) motor, amivel elérhető?
Illetve jól jönne még 1-2 praktikus érv a Stilo Multiwagon ellenében, asszonyka győzködésére :D
SD2017-12-18 13:56:35 // 153764
ott a videó a linken, ott látszik meg van nyomorgatva az eleje, de azt nem itt szedte össze, inkább olyan kocc lehet
RomeoOne2017-12-18 13:11:21 // 153763
Elég betegen áll a motorháztető és hiányzik a scudetto. Olyan, mint ha meg lenne törve.
droberto2017-12-17 13:00:57 // 153761
Nincs fent a rendszáma:
droberto2017-12-17 12:58:54 // 153760
Zselé2017-12-17 12:18:10 // 153759
Ez közülünk valaki? :DDD

http://m.origo.hu/itthon/20171217-a-kekestetoi-sipalyara-hajtott-egy-auto-a-kocsi-elakadt-a-nagy-hoban.html
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak