Fórum >> Típusok >> 159

Smith2020-04-03 13:35:28 // 121008
Fantomtáp mindenképpen szükséges, én azonban vettem egy direkt erősítőt is, majd azzal fogom kipróbálni. Amúgy az a tapasztalatom, hogy bármilyen utángyártott fejegységnek (az enyém pedig nem egy "aliexpress" rádió) gyengébb az érzékenysége. Már gondolkoztam rajta, hogy veszek antennát is külön, és azzal is megnézem, csak azt meg nagyon tudom sehol kúltúráltan elhelyezni.

Más autónál, más rádiókkal is ugyanezt tapasztalom, a gyárinál semmi nem jobb. Van a családban egy vw amiben nyilván gyári minden, hát a két autó egymás mellett, de azon olyan csatornák jönnek amiket én hírből sem tudok, még freki alapján kézzel sem behangolni. :(

Úgyhogy maradnak a netrádiók CarPlay-en keresztül, egyrész sokkal jobb minőség, másrészt sokkal nagyobb választék az állomások között.
Szabister2020-04-03 06:54:23 // 121007
Kapott az autó ilyen fantomtápot. Ugye az volt a bajom mint a többieknek is akik lecserélték a gyári fejegységet. Rádió vételben elmarad a gyári állapothoz. Nah ezzel rosszabb lett mint előtte volt. Meglehet egyáltalán oldani valahogyan?
Morfiusz Cédula2020-04-02 21:50:29 // 121006
Nem tudom milyen a hangod, de nekem már volt olyan, hogy a gumi adott ki hangot, amire azt hittem, hogy a futómű adja ki. Aztán mutatta a gumis, hogy nem egyenletesen volt kopva a gumi (az előző tulajdól örököltem még), amitől keletkezett a surrogó, búgó hang. Sajnos azt csak a gumicsere oldotta meg.
Nem olyan régen megint lett hasonló hangom az első futóműtől, akkor eléggé megijedtem, hogy esetleg megint a gumi (szar lett volna, mert 2 szezonos sem volt még), de szerencsére az a csapágy volt...
Virág772020-04-02 18:49:27 // 121005
Nekem zúgott már úgy gumim,hogy azt hittem csapágy.
Macccy2020-04-01 14:09:18 // 121004
Hááááátmeeeg a tükör meg a szélvédő szenzorai mondom. Több lámpa meg drót van ennek a két napellenzője között, mint egy egész wartburgban volt :D csak kell legyen ott valami. Még googlézok az ügyön ..
Liquid2020-04-01 13:23:55 // 121003
Azt nem tudom, de úgy emlékszem, hogy hiába méregettem, nem találtam helyzetjelő vagy belső világítás nélkül is működő 12V-ot
Piritu - 1.000.0002020-04-01 12:32:56 // 121002
A piros LED tápja nem ilyen? A gombok világítása?
Liquid2020-04-01 11:33:59 // 121001
Az "állandó" alatt a gyújtás melletti állandót értettem.
Piritu - 1.000.0002020-04-01 11:21:43 // 121000
Igazából nem állandó 12 kell, hanem ami csak akkor van fesz alatt amikor mozog a kocsi. A megjelenő 12 Voltra indul a kamera, ha elmegy leáll. Hozzá se kell nyúlni. Szerintem gyújtás, világítás jobb erre a célra.
Piritu - 1.000.0002020-04-01 11:15:33 // 120999
Mint írtam a Spidernél a belső lámpa gomb világításáról vettem12V-ot és oda dugtam el a töltő belét.
Liquid2020-04-01 11:15:09 // 120998
A kamerához nagyon hosszú kábelt adnak, simán elér szépen elvezetve a könyöklőig.
A belső világításnál nincs állandó 12v (én is így akartam megoldani), a tükörnél nem tudom van-e, de úgy voltam vele, hogy legyen az egész inkább egy olyan biztosítékon, ami nem okoz galibát ha levágódik. A szivargyuszi ilyen. Ha bekötöd valahova csak úgy akkor ki tudja mit tud okozni.
Én szoptam már azért mert a csomagtér átvezetőnél letestelt valami és letérdeltette az egész rendszert, vészprogram lett belőle.
Macccy2020-04-01 10:59:10 // 120997
Amúgy ott a tükör környékén annyi az elektromos gizmó, hogy csodálkoznék, ha nem lenne ott valami jóféle kapcsolt 12 Volt .... nem? Fényre sötétedő tükör? A páraszenzor? Az esőszenzor? Vagy nem tudom mitől kapcsol ki a plafon világítás, nemtom azzal lehet e valamit kezdeni. Ilyet nem csináltatok ?

Mert akkor szétszednék egy szivargyújtó töltőt és annak a belét valahova becsempészném ott ... csak ötletelek
Macccy2020-04-01 10:44:48 // 120996
Köszi srácok a linkeket, mindjárt átnyálazom ! :) :)
Liquid2020-04-01 10:31:22 // 120995
Autóhifis, vagy autós boltban kapsz biztosíték aljzatot, ha gyorsan kell.
Liquid2020-04-01 10:29:28 // 120994
A kamera saját töltőjét építettem be. Szétszedtem, és ráforrasztottam egy kábelt, amit bekötöttem. (nem emlékszem pontosan, hogy a rádiótól, vagy a szivargyuszitól vettem 12V-ot, szerintem az utóbbi). Így megmaradt minden funkcióra, pl. a biztosíték is
Amúgy 12V-ből 5V-ot sokféleképpen lehet csinálni, pl. veszel aliexpressről ilyen cuccot.
ha USB is kell a végére akkor meg mondjuk ilyet.
A külön biztosíték nem rossz gondolat.
_Ata_2020-04-01 06:51:51 // 120993
Köszi szépen a tapasztalatokat, akkor nekiàllok. Szerintem ez mükodik, legalàbbis most fomyamat sìpol jobb elölröl :D
norbi04092020-03-31 21:57:05 // 120992
Egy gumi adhat ilyen hangot? 🙂
Piritu - 1.000.0002020-03-31 21:45:09 // 120991
Ötletadónak a blogjaim: klatty - klatty
Piritu - 1.000.0002020-03-31 21:42:46 // 120989
A Spiderbe szereltem ilyesmit be.
Ha lehet a 12V-ot a gyújtásról szedd, mert akkor gyújtásra automatikusan indul a kamera. (A Spiderban a világításra tettem, ha felkapcsolom a lámpát indul - ez volt a legegyszerűbb megoldás, mert volt a belső világítás lámpatestében.)
Az 5V-os átalakítót meg egy sima szivargyújtós töltőből szedtem ki. Akár a hozzá adottból is ki lehet nyerni.
A cuccot a mennyezeti lámpa mögötti üregbe dugtam el.
Macccy2020-03-31 21:35:33 // 120987
Signori

Dash Cam projekt van, vettem is jó kis kamerát már, de be szeretném kötni úgy, hogy kapjon mindig 5V -ot. Úgy sejtem vagytok itt páran akik értetek ehhez - mert én nem! :)

Na mutatom, tehát ilyet találtam, bár nem emlékszem biztosan, hogy melyik fajta biztosíték van a kocsiban, de majdnem biztos vagyok benne, hogy ez a mini :

https://www.conrad.hu/hu/mini-lapos-biztositek-adapter-leagazassal-15-a-15-mm2-basetech-1668374-1668374.html

De nem tudom hogyan lehet ebből a 12 voltos áramból 5 voltot csinálni, na meg ami kell neki, asszem 1.5 amperes a szivargyújtós megoldása. Van esetleg ötlet, ezzel tapasztalat?
WarbiRunner (Gyuri)2020-03-31 21:33:48 // 120986
Bepattan. Mielőtt összerakod majd teszteld, hogy működik e a szenzor. Nekem pályán lőtte ki egy autóról leesett műanyag darab. Szerencse, hogy a szenzort, nem esett egy karc sem a fényezésen. Viszont a szenzor el is pusztult teljesen, nem működött.
Ha cserélni kell, csak gyárit vegyél. Én nem azt vettem, meg is bántam, nem azonos az érzékenysége. Csak azért nem álltam neki cserélni, mert amúgy sem használom semmire elöl a szenzort, reflexből kinyomom a plafonon, utálom a hangját XD
Virág772020-03-31 20:58:47 // 120985
Lehet a ,,megütött" gumi adja a hangot . Ha szerencséd van ezt egy gumiszerelő műhelyben is ellenőrizheted. Ciao
_Ata_2020-03-31 20:05:53 // 120984
Ohh koszonom :( es az bepattan oda valahogy vagy valamivel ragasztva van?
Laca622020-03-31 18:48:20 // 120983
A pajzsod nem kell levenned,de a spoilert sajnos igen.
_Ata_2020-03-31 18:42:50 // 120982
Sziasztok! Elcsaptam egy kurva fàcànt az imènt, a jobb elso parkoloszenzor beesett. Hozzà lehet ahhoz ferni ha lekapom a haspajzsot?
Szabister2020-03-31 15:44:09 // 120981
klikk
Végül egy olasz videó segített. Amit én is sejtettem, meg ki is mértem. Annyi az enyémben a Pink lesz a nyerő.
Szabister2020-03-31 01:16:14 // 120980
Nekem is kellene egy kis segítség. Sw-nél a csomagtartóban lévő világitás vezetékek a kábelátvezető után merre folytatódnak? Tolatókamera beépítés projekt van és szükségem lenne a tolatólámpa vezetékeire. Könnyebb lenne valahol a csomagtartóban megkeresni minthogy az ajtótól végigvezetékelni.
Szabister2020-03-30 18:27:33 // 120979
Nekem is egy rossz minőségű autózás után jött ki a hiba. Nekem bal elsőt kellet cserélni. Megemelve a kereket ,nem lehetett hallani. Igazából ha leveszed a kereket és a kerékagyat úgy kezded elforgatni akkor lehetne érezni egy kis darabos forgást. Nekem is kezdődő volt,de mégis idegesített. Kiszerelve lehetett látni hogy kezdte megadni magát. SNR a gyári és azt is kapott nekem.
norbi04092020-03-30 17:45:04 // 120978
Na igen 🙂 28.-án kiderül minden.
norbi04092020-03-30 17:43:55 // 120977
a) Csapágyra és féltengelyre tudok gondolni egyelőre, de majd 28.-án kiderül... Addig meg marad az izgalom, hogy mi lehet. Annyi talán tuti, hogy nem motorból vagy váltóból jön mert kuplungtól és fokozattól, motor hőfoktól független. Ha emlékeim nem csalnak akkor a nagy kátyús koppanásom előtt nem hallottam a hangot.

b) Ha kifupp lenne akkor gázelvételre, kuplung kinyomásra nem szűnne meg? 🤔
Nodex2020-03-30 14:56:57 // 120976
Közben találtam én is.
Liquid2020-03-30 14:48:48 // 120975
csak rákerestem erre: alfa 159 ablakemelő
Első ablakemelő szerkezetet cseréltem már 2x, mindkét alkalommal a Bárdi-nál vettem.
Nodex2020-03-30 14:22:59 // 120974
Köszönöm,

Linket esetleg tudnál küldeni hozzá?
Liquid2020-03-30 14:02:51 // 120973
Hátsót még nem szedtem szét, de 99% hogy az üveget tartó műanyag bizbasz tört le :)
Külön eper cikkszámot nem találtam a csúszkára, de a neten találtam külön rendelhetőt.
A Pandánál volt cikkszám is, ez a gyári olcsóbb volt jelentősen mint az utángyártott.
Nodex2020-03-30 13:15:21 // 120972
Sziaszok,

Sajnos engem is elért a hátsó ablak probléma. Fel volt húzva, majd következő reggelre picit lecsúszott, felhúzásra értelem szerűen nem reagál. Menet közben szépen fokozatosan lecsúszik. Sajnos megnézni csak hétvégén lesz időm, viszont addig alkatrészt nagyon nem akarnék rendelgetni.
Tapasztalaitok alapján mire számíthatok? Kompletten cserélni kell v van esély, hogy csak a tartójából esett ki az üveg?
emGéza2020-03-29 20:22:39 // 120971
Ha kerékcsapágy - akkor felemeled és megpörgeted a kereket , ha halkat fút akkor jó , ha viszont morgós hangja van ... na , innen már tudod is tovább .
Macccy2020-03-29 20:02:02 // 120970
a) lehet épp csapágy, én is most figyelgettem nemrég az egyik hátsót, fékcserekor éreztük is hogy picit fogja, szorul, nemfincsi

b) a kipufogód nézném meg elsőre, az düböröghet ha lerohadt a dob palástja és átlyukadt a belső részen is
norbi04092020-03-29 13:58:08 // 120969
Sziasztok! Először is remélem jól van mindenki!

Másodszor 2 kérdésem lenne...
- Milyen a hangja egy kezdődő csapágyhibának? A lábtér felől furcsa, elektromotor hangjára hasonlító hangot hallok. Halk, de jól kivehető. Kuplungtól, váltó fokozattól, motor hőfoktól független. Kinyomott kuplungnál ugyanúgy hallható, mint felengedettnél. Kb 70 km/h-tól hallani, sebesség növelésével nem lesz hangosabb, csak a frekvenciája változik.
- Mi okozhat dübörgő, morgó hangot leginkább hideg időben? Mintha hátulról hallanám és leginkább akkor jelentkezik amikor 0 fok közeli a hőmérséklet. De szinte érzem a dübögést a testemben, a dobhártyámon 🤔 Olyasmi mint amikor nagy tempónál lehúzod az ablakot és a huzat dübög az ablaknál.

Szereőhöz természetesen bejelentkeztem, de csak április 28-ra tudtam. Addig próbálom megfejteni a dolgokat 🤔🙂
Morfiusz Cédula2020-03-25 19:49:34 // 120968
Renben, köszi!
Giuntini2020-03-24 12:30:21 // 120967
Van! A motorgenerálnál a generátort is felújították. Az új gyári beszállítótól tizessel kerül többe. Ahogy mondja Piritu...
Piritu - 1.000.0002020-03-23 19:33:30 // 120966
Mindössze annyit mond hogy egy tízessel többért újat kapsz.
Ha már tapasztalat is kell, nekem nem élt túl 5 km-t a felújított...
Morfiusz Cédula2020-03-23 18:09:01 // 120965
Köszi! A felújítással van rossz tapasztalatod?
Giuntini2020-03-22 16:50:17 // 120964
Cserés!!! Nem ajánlom a felújítást, 45 ezret elkérnek egy felúkított genetárorért, úgy hogy otthagyod a tiédet. A gyári 140 ezer körül van, én inkább ajánlom a Denso generátort 55-60 ezerért! A gyári beszállító, annyi a különbség hogy nem Fiat dobozban van.
Morfiusz Cédula2020-03-22 16:17:02 // 120963
Köszönöm, igen, emlékszem, hogy többeknek is voltak már generátor problémáik.
Fordulaton sem tölt, ahhoz meg most túl rossz idő van, hogy túlságosan belemásszak a motortérbe, ahogy látom hozzáférni pedig nem egyszerű. Hollnap bejelentkezem szervízbe. Ha még működnek egyáltalán...
hpeti912020-03-22 13:07:59 // 120962
Érdemes megnézni, hogy a generátor forgórésze is forog-e,azaz a szabadonfutó nem engedte el magát. Illetve a gerjesztés csatlakozóján (D+) lehet feszültséget mérni, járó motornál azt hiszem 5,5 V felett kell legyen, álló motornál gyújtáson pedig alatta. De valószínűbb hogy szénkefe/ csúszógyűrű elkopása lesz. Ha fordulaton néha tölt, vagy miután visszahűlt az autó akkor ez a valószínű.
pettinke2020-03-22 13:02:20 // 120961
159-nél erősen tipushiba a döglött generátor...
Morfiusz Cédula2020-03-22 12:30:54 // 120960
Srácok!
Elment a töltésem, jelez az akkumulátor figyelmeztető lámpa. Műszerrel mérve 11,4V a kapocsfeszültség, indítás után 11 alá csökken. AlfaOBD ugyanezeket az értékeket mutatja. Harmadszor már alig indult. Egyelőre felraktam töltőre. Van valami biztosíték, vagy egyéb könnyen ellenőrizhető dolog, mielőtt elgurulok vele a szervízbe? Köszi!
Roll19832020-03-22 10:53:53 // 120959
Nemrég egy barátom járt így egy 156-ossal. AlfaOwneren találtok az alábbi megoldást, ami még működött is:

"Stand near the car to make sure the car can receive the signal properly. If you can sit in the car without the alarm sounding then do this.
* Remove the battery from the key to interrupt the power (i.e. slip out the battery holder part-way) and then reinsert and try the key button again twice. Take your time and perform this procedure slowly.

You may have to do this battery removal and re-insertion quite a few times to reset the key enough to have an effect - 35 is the max I have ever heard from a customer but this was exceptional, less than 10 times is much more common. It is a boring task but it is worthwhile so do be patient with your key and don't use excessive force."

It took me quite a few shots but in the end it worked. The second key fixed the second time."
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak