Fórum >> Típusok >> 159

leopop32019-12-17 17:10:17 // 119508
Igen az Alfáé a legerősebb utána olvastam és mindenhol azt írják hogy elég sok mindent átalakítottak és a hengerfejek is Alfa hengerfejek rajta
leopop32019-12-17 17:01:35 // 119507
Elvileg csak amiatt
tdemeter2019-12-17 16:46:00 // 119506
Vagyis ott nincs is más már?
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 16:06:34 // 119505
E10 témát nálunk nyugatabbra már 2011-ben bedobták. Mégis fut probléma nélkül az összes EU-s 2.2JTS.
2012-es alfaowner.com bejegyzés a témában.
Rolcho2019-12-17 15:23:54 // 119504
Szerintem azok. Legalábbis amennyire utánaolvastam ebben biztosan különbözik az alap L61 Ecotec motoroktól.
"Following the GM-Fiat agreement, the 2.2 L engine is also used in
- Fiat Croma unmodified
- Alfa Romeo 159 heavy modified with Gasoline direct injection" - forrás

Mindenesetre ebből a blokkból feltöltés nélkül ez a legnagyobb teljesítmény-nyomaték-fordulatszám kombóval rendelkező.
Egy átlagos Ecotec 140-147 LE@5600-5800 rpm - 193-203 Nm@4000-4400 rpm
Az Alfa motorja 185 LE@6500 rpm - 230 Nm@4500 rpm
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 14:48:17 // 119503
Én Lukoil-nál tankolok és mint kiderült, ők már egy ideje E10 benzint forgalmaznak. Nem vettem észre különbséget.
Giuntini2019-12-17 14:46:50 // 119502
Úgy tudom nem.
Gyapi Ɨ|ѯ2019-12-17 14:46:40 // 119501
ha csak a tömítés miatt kell más benzin, hogy ne egye meg, arra az is lehet félmegoldás, hogy hol E5-t, hol E10-t teszek bele és így az lemossa a tömítésre káros cuccot róla
leopop32019-12-17 14:16:59 // 119500
Jaja kb én is ezt irtam :)
De elvileg a 2.2-n is Alfa hengerfejek vannak nem?
Giuntini2019-12-17 14:11:04 // 119499
A két motor teljesen más. A 2,2 blokk totál európai GM, míg a 3,2 blokk Holden Ausztráliából, felalfásított hengerfejjel. Ezért a tömítések is teljesen mások.
leopop32019-12-17 13:46:01 // 119498
Remélem olyan baj nem lesz :D
Csak MOL-nál szoktam ott van 100-as benzin is :) De eddig csak szemeztem vele 😅
tdemeter2019-12-17 13:42:00 // 119497
Szerintem viszont inkább ott lesz a gond, ahol van a 95-ös meg a dízel. Csomó helyen ennyi a választék.
Olyasmi lesz, mintha hirtelen villanyautóvá válna a kocsid, nem tudod akárhol megtankolni :)
leopop32019-12-17 13:34:24 // 119496
Igazából az én futásteljeítményemmel nem baj évi 5000 km teszek bele 😁
Esetleg azoknak nagy szopó ez akik napi szinten használják évi 15-20000 km tesznek bele. Ott már összegben van egy jókora különbség :/
leopop32019-12-17 13:30:24 // 119495
Mindegy eddig úgysem tankoltam még 100-as benzint kíváncsi vagyok milyen hátha picit pörgősebb lesz Bella 😁 Elvileg a GM motorok szeretik a 100-as benzint amit meg is köszönnek, remélem így is van 😁
Aztán majd csak lesz valami a 95-ös benzinnel is
leopop32019-12-17 13:25:18 // 119494
Jaja elvileg azok is
leopop32019-12-17 13:24:46 // 119493
Igen ezt mondtam hogy sajnos E10-el nem kompatibilis a 2.2 JTS
leopop32019-12-17 13:22:33 // 119492
Van külömbség elvileg a 2.2 európai tömítéseket kapott opeltől a 3.2 amerikai tömítéseket GM-től.
Ha a 2.2 is a GM-és tömítést kapná vagy kicserélik arra akkor mehet bele az E10
tdemeter2019-12-17 13:21:34 // 119491
Ez tuti, majd hajtják őket amíg mennek.
Másfelől ha 2011 óta már máshol van ilyen benya, akkor biztosan van tapasztalat is azzal, hogy miként viselkedik 1-1 nem támogatott motorban... Az is lehet, hogy kb 5% esély van rá, hogy gondot okoz, az meg fel sem tűnik majd a népnek, nem fér bele a hibahatárba sem...
Rolcho2019-12-17 12:53:38 // 119490
Szerintem az emberek nagy részét ez nem fogja érdekelni. Pláne úgy, hogy ha jól tudom, az összes TwinSpark is kihullott a listáról. Aki 4-500 ezer forintért vesz autót, biztosan nem azt figyeli nagy többségében, 100-as benzint vegyen.
tdemeter2019-12-17 11:53:59 // 119489
Közben találta egy 2011-es fórumbejegyzést, ahol egy fazon megkérdezte az alfát, hogy mi az igazság és neki is azt válaszolták, hogy ez e10 nem kompatibilis a 2.2 jts-el.
Ez viszont elég gáz szerintem, ha igaz. Jó sok autó rohangálhat ilyen motorokkal, most ezek gyakorlatilag szopóágra kerültek.
Szerintem van olyan ország,ahol ezentúl nem is lehet majd mást tankolni, csak e10-et. ott mit van pl ilyenkor?
Én 100-as benzint nagyon nem láttam mindenhol ahol eddig jártam. Az is igaz viszont, hogy 98-as sok helyen van, de azzal vajon mi lett?
Nem csodálkoznék, ha hirtelen lemenne az ára ezeknek a vasaknak mert tömegesen adnák el őket...
tdemeter2019-12-17 11:45:10 // 119488
Háááát, nem is tudom. Gyorsan megnéztem a brera kezelési utasítását és semmilyen megkötés nincs a 2.2 és a 3.2 jts motorok között a leírásban az üzemanyagok tekintetében, csak a 95-ös oktánszám.
A neten mindenki abból a listából dolgozik, amit linkeltetek, de az pl lehet akár hiányos is.

Én még nyomoznék azért, nem hinném, hogy a 3.2-es valamiért jobban szeretné az e10-et. Ugyanakkor, ugyanott gyártották őket, akkor meg miért?
leopop32019-12-17 10:15:23 // 119487
Jojo köszi E5-öt nézem majd de szerintem ez akkor azt jelenti hogy csak a 100-as benzinben nem lesz E10.
Így viszont kicsit drágább ízlése lett a Bellának üzemanyag terén 😁 Nem baj ami jár neki azt megkapja :))
Rolcho2019-12-17 08:08:13 // 119486
Röviden: igen.
Szerintem olyat tankolj, ahol ezt látod: E5. A hétvégi kiránduláson egy szegedi Shell kútra mentem be, ahol a 95-ös benzinek már E10-ek voltak, a 100-as pedig E5.
Ahol egyértelműen jelölték a honlapon:
"A motorbenzineink közül a Shell FuelSave 95 és a Shell V-Power95 fog E10-et tartalmazni, a Shell V-Power Racing 100 prémium üzemanyagunkat E5 biotartalommal fogjuk biztosítani."
"MOL EVO PLUS - Ez az üzemanyag az MSZ EN 228 szabvány szerinti E5 üzemanyagnak felel meg."
Giuntini2019-12-16 22:26:37 // 119485
Küldök egy képet az eredeti repedt hf-ről. Tisztán látszódik, hogy a hegesztés mellett repedt el a hf, mivel ott az anyag legyengült. Egy ilyen aprónak tűnő repedés hihetetlen galibákat okozott anno. Ez azért repedt meg, mert nem bírta a javított anyag. Szatmári is annak idején teljesen paszta nélkül rakta össze, és tavaly Csöri is. Egyedül annyi hibát követtem el, hogy mikor a javított hf elkezdte a műsort, nyomtam sajnos bele hűtőtömítőt. Annak már rég ki kellett jönnie, hiszen a hűtő is új. A javított hf első tünetei azok voltak, hogy több helyen a csöveknél szivárgott a víz. Itt nincs vízszivárgás, akkor már új felfújta a csöveket, hogy dudor keletkezett rajtuk.
leopop32019-12-16 21:53:52 // 119484
Még azt meg akartam kérdezni hogy akkor innentől 2.2 JTS Brera csak 100-as benzint kapjon?
dev1662019-12-16 21:14:09 // 119483
Én is drukkolok, hogy ne legyen repedt az szép új fej, de ha mégis, akkor 100%, hogy ugyanannak a pasztázásnak az eredménye amit az osztrák csinált annó. Attól, h lent volt a fej és a víz leengedve még maradhatott bőven pasztadarab a rendszerben, főleg, ha sosem volt szűrve.
Szasi2019-12-16 20:35:39 // 119482
Nyár óta olvasom vissza a 159 és fórumot ès látom Giuntini nagyon peches pedig ha valaki akkor te nagyon vigyázol az Alfádra, megèrdemelnèd ,hogy tökéletesen müködjön ès rengeteg örömet okozzon neked.Sajnos olvasom megint gondod van .Drukkolok neked,remèlem hamarosan megoldódik a problèma ès sok boldog kilomètert vár rátok.
Shadin2019-12-16 20:14:25 // 119481
Azt sem értem mi a retkes fenéért pasztáznak bármit is :-(
Liquid2019-12-16 20:07:41 // 119480
marhajó, csak nem megy a link benne...
Giuntini2019-12-16 20:06:41 // 119479
Ebben igazad van, a motorhalált először a paszta okozta, az osztrák telenyomta mindenhol pasztával. Ez belement mindenhová. Itt nem volt paszta. Tömítés is gyári alap tömítés került fel, hiszen vadiúj hengerfej került rá.
Piritu - 1.000.0002019-12-16 19:08:21 // 119478
Elvileg nem :-(
leopop32019-12-16 18:52:06 // 119477
De az idézet amit kimásolá nem az E10 ről szól?
Rolcho2019-12-16 17:10:09 // 119475
Eddig VPower 95/100 volt vagy OMV 100.
“ Az OMV új benzinében a szokásos bioetanol helyett az etil-tercier-butil-éter (ETBE) nevű összetevő van, abból viszont tíz százaléknyi. Az ETBE kevésbé köti meg a nedvességet és kevésbé károsítja a régebbi műanyag és gumialkatrészeket, mint az alkohol.” úgyhogy szerintem ezt fogom. Az idézet egy 2016-os Totalcar cikkből származik
ProdyG2019-12-16 16:48:02 // 119474
Szerintem komoly eséllyel csak valami apróság a hiba. Nem hiszem, hogy újra 100 ezreket kéne a kocsidra költeni. Persze ez sem nagy vigasz, ennyi szívás után...
Kitartást!
leopop32019-12-16 16:02:02 // 119473
Jojo köszi :)
leopop32019-12-16 16:01:13 // 119472
Te mit tankolsz bele?
Látom neked is 2.2 JTS van 😁
samu1262019-12-16 15:56:51 // 119471
Prémiumot elvileg
leopop32019-12-16 15:52:43 // 119470
És ezt hol tudom megnézni?
leopop32019-12-16 15:51:51 // 119469
Uhh basszus
Akkor mit tankoljak bele?
dev1662019-12-16 15:30:05 // 119468
Csak egy tipp, de ez egy elég gyakori hibaforrás. Fontolóra venném. Nem ritka, hogy a szerelők túl sok pasztával teszik fel a termosztátot vagy a vízpumpát, sőt olyat is hallottam, aki a csőcsonkokat is pasztázta. Mindaddig nincs ezzel baj, amíg a pasztát kívülről kenik fel, nem pedig a tömítésekre rá. Az utóbbi esetben a pasztadarabok idővel (hónapok vagy évek alatt) leválnak és elkezdenek úszni a hűtőfolyadékban és szép lassan egyre több eltömődést okoznak. Vannak motorok amik érzékenyebbek erre, mert kritikus helyeken vannak szűk, derékszögű csőszakaszok, ahol a pasztadarabok meggyűlnek és lelassítják vagy meg is állítják a normális áramlást. Pontosan az ilyen okok miatt forognak el a vízpumpák lapátjai (túl nagy ellenállás), hal meg idő előtt a termosztát (abba is beleragad a paszta) és végül hengerfej megvetemedik, a vékony részeken reped, mert nem kap egyenletes hűtést (helyi forró pontok alakulnak ki). Én első körben beszerelnék egy egyszerű szűrőt a hűtőkörbe és megnézném, h mit szűr ki pár száz km alatt. Ha nem úszkál semmi még akkor sem kizárható ez a probléma, mert lehet, hogy a kiegy. tartály csöve előtt valahol már teljesen eldugult. Nem kizárható, h a korábbi motorhalált is egy ilyen jellegű eltömődés okozta, amit a hengerfej levétele és hűtővíz cseréje csak részlegesen oldott meg és még mindig vannak eltömődések a rendszerben (pl a hűtőben vagy valamelyik vékony motorban futó csőben).

A fenti egyébként saját tapasztalat. Nekem a V6-oson követték el ezt a hibát a szerelők, rengeteg pasztát kentek a vízpumpára, amitől eldugult a kiegy tartályra menő vékony cső és abban az irányban megállt az áramlás. Én elég sokat nyitogatom a géptetőt és hamar észrevettem, így nem érte károsodás. Kicseréltem a vizet és még hónapig szűrtem, mire sikerült minden pasztát eltávolítani a rendszerből. Nagyon észnél kell lenni.
WarbiRunner (Gyuri)2019-12-16 14:58:57 // 119467
Még most olvastam ProdyG blogját, a végső konklúzió nekem kimaradt, lemaradtam az utólagos szivattyúnál. De.. Emil, pont ezt mondtam neked. Értem, hogy új az a hengerfej, de nem szabad ebből kiindulni. Egyszerűen ugyanúgy meg kell vizsgálni az autót és nem élből kizárni, hogy hengerfejes nem lehet, mert az új. Ez így találgatás, nem hiba analízis.
Szerintem drukkolunk sokan, hogy ne újra hengerfej hiba legyen, de ha hibát keresünk, akkor kizárjuk az ilyen szubjektív tényezőket, hogy "most volt cserélve új alkatrészre" .
Bele kéne dugni azt a hengerfej tesztert és megnézni, hogy van e CO2 a hűtővízben. Nem 100%-os teszt, de irányadó.
Az, hogy feljön a hűtővíz, elmegy a fűtés, mind levegős/gázos hűtőrendszerre utal. És nem mindegy, hogy levegő, vagy kipufogó gáz, vagy egyéb.
Giuntini2019-12-16 14:39:16 // 119466
Igen, ezt beszéltük Zolibácsival is. Csöri januárban nekiáll, remélhetőleg valami kisebb dolog lesz...
ProdyG2019-12-16 14:22:30 // 119465
Biztos olvastad anno a hengerfejes blogomat, meg beszéltünk is róla, de azért megemlítem, hogy nekem is hasonló volt a problémám. Valószínűleg nálad más a helyzet, de hátha...
Nekem vízkeringési probléma miatt ment fel a hőfok 120km/h sebesség felett. És a hengerfej volt a ludas, de szerencsére könnyen orvosolható volt a dolog...
Zolibácsi2019-12-16 14:09:36 // 119464
Reméljük Csőri meg találja a megoldást!
Rolcho2019-12-16 13:08:09 // 119463
Sajnos nem fogja szeretni hosszú távon. A blokk ugyanaz a GM Ecotec L61, ami az Opel Vectra 2.2 Z22YH motorok alapja, ezekhez pedig kifejezetten tiltja.
Giuntini2019-12-16 10:15:31 // 119462
Szeretném megosztani veletek most már a helyzetet. Úgy néz ki a motorral ismét komoly baj van. Tudjátok, 5 évvel ezelőtt volt rajta egy teljes motorgenerál. A hengerfej fel lett újítva, ami 45 ezer km után ismét megrepedt. Nem hittem el, sokáig próbálkoztunk, végül az autó lekerült Csörihez, ő megmondta, ezeket a hengerfejeket nem lehet felújítani. Próbáltunk rá szerezni bontott 166-os hengerfejet, rengeteg próbálkozás volt, egyik sem volt olyan, amit Csöri felrakott volna nyugodt szívvel. Mikor Marek küldött végre egy használhatót, Kazes írt nekem, "itt a megoldás". Gyári vadonatúj hengerfej 1 millió helyett 250 ezerért. Mondtuk, nem létezik, pedig igaz volt. Csöri is utánanézett, és ő is azt mondta, ez lesz a végleges megoldás. Valóban, a gyár kidobta a raktáron maradt hengerfejeket, olcsó áron, aki tudott szerzett belőle, és most már nincs. Fel lett rakva a vadonatúj hf, gyári alap tömítéssel, én teljesen megnyugodtam, és azt mondtam, "örök darab". Úgy ment az autó, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Az mellékes, hogy a motoron kívül is az autó folyamatosan mindenből a legjobbat kapta, "mert megérdemli". Idén tavasszal a komplett olaj és váltóolaj csere után kapott 4 vadiúj Michelin Pilot Sport gumikat, "mert megérdemli". A nyáron is tulajdonképpen csak autópályán használtam, városozásból szinte semmit sem kapott. A regenerálásokat is mindig pályán csíptem el. Annyira figyeltem, hogy levettem a tempót mindig 120 körülire, 2000 fordulatra, hogy a nyári melegben ne legyen ilyenkor extrém hőfok. Aztán szeptemberben észrevettem, hogy valami nem jó. Autópályáról leérve észrevettem (nem nyitogattam a motorháztetőt, mert ha jó az autó, minek), Hogy a kiegyenlítő tartályban a vízszint majdnem a kupaknál van. A csövek nem voltak kemények, mintha minden jó lett volna. Aztán leszívtam belőle, a következő pályázás után szintén fent volt. Aztán itt Pesten egyszer csak elkezdett a vízhőmérő mutatója felfelé menni. Rögtön megálltam, járt a ventilátor, és hideg levegőt fújt. A csövek puhák voltak. Shadinnal beszéltem, és ő is termosztátra, vagy méginkább elforgó vízpumpára gyanakodott. Hívtam Csörit, kérdezte, hogy látszódik, a visszatérő vékony csőnél a víz cirkulálása? Nem mondtam. Akkor lehet hogy elforog a vízpumpa. Levittem Csörihez, és kiderült a turpiság. Legalábbis azt hittük hogy megoldódott. Csöri megnézte, a cső hideg volt. Nem ment benne a víz. Lehúzta a csőcsonkról, egyből ment. Totál el volt tömődve a csőcsonk, nem is lehetett vele semmit csinálni, mintha anyagában tömődött volna el. Beletett Csöri egy használtat, minden rendben volt, de mondta,hogy a termosztát neki is gyanús, egy szar utángyártott volt benne, amiről azt hittem hogy gyári. Nem lett jó, ugyanúgy felment a vízszint, és mellette az egyik csőnél elkezdett szivárogni a víz. Csöri mondta, vigyem le, tett bele Behr termosztátot, és meg lett az oka a víz szivárgásnak is. A termosztát kivezető csonkjai más szögben álltak, hozzáért a harmonika szerű fémcsőhöz az automata váltó csöve, és ott kezdett szivárogni. A hiba megoldva, és mentem. De mégsem lett jó. Beszéltem Csörivel, át kell nézni a rendszert, ezen új hf van, azzal nem lehet baj. Tudom én is, végtelenül megbízom Csöriben és a szakértelmében, tudom, ez a motor úgy lett összerakva, úgy lett felrakva a hengerfej, mint egy vadiúj motornál. Ez nem bontott hf volt, ez egy vadiúj. A múlt héten lent volt az autó, Csöri átvizsgálta, a használt kiegyenlítő helyett kapott egy vadiújat, két utastér felé menő cső teljesen az olajtól tönkrement, azokat is kicserélte, azt mondta, ennyit tudott most tenni, menjek haza vele, és ha továbbra is jelentkezik a probléma, januárban továbbmegyünk. Mondta ő is, hogy a csövek keményebbek mint kellenének, de az új hengerfej kizárható, más probléma is lehet. Elment egy próbakörre vele, nem 2 km-t, hanem az elkerülőn 140-el is hajtotta, akkor rendben volt.
Jöttem vele szombaton haza, a 8-ason rendben működött, 120-ra állítottam a tempomatot. Aztán az M 7-esen kicsit odaléptem neki, de nem durván 150-el. Mindig fél szemmel a vízhőfokmérőt néztem, egyszer nem pillantottam rá, a comp kiírta, hogy azonnal álljak meg, a víz 130 fokon volt. Azonnal a leállósáv, akkor már a víz visszament a mutató középre. Kicsit járattam, 300 méterre volt a parkoló, elmentem odáig. Csörivel beszéltem, januárban vissza hozzá, most pedig töltsem fel a vízszintet. Kinyomott vizet a sapkánál, a csövek meg totál puhák voltak. Hazafelé mentem 120-al, teljesen jól működött minden. Érthetetlen, de ez az autó teljesen érthetetlen.

A helyzetem most már tényleg ezzel az autóval reménytelen. Igaza van Csörinek, így nem lehet eladni. De hogy adhatnám el? Az autó a motorhibákkal már 6 millióban van, nem számolom a kopó alkatrészeket és egyebeket. Így maximum kapnék érte 6-700 ezret, és akkor nem tudok venni semmit. Ha megcsináltatom, és utána eladom, újra mindent elbukok. Imádom a 2,4-es 159-est, én ezt az autót nem akartam eladni, azért is csináltattam meg, de most úgy érzem, a saját kardomba dőltem bele.
Shadin2019-12-16 08:59:55 // 119461
Pók szeretni fogja?
Piritu - 1.000.0002019-12-14 14:44:19 // 119460
Nem csak a motor számít, az összes tömítés és nem fémcső is a rendszerben.
Alfabundi2019-12-14 13:55:53 // 119459
És tényleg a kuplungkapcsoló volt rossz, de csak az a része ami a padlóig nyomást érzékelte, mert a visszagurulás gátló meg a tempomat jó volt. Most indul autómatán, tök jó😊. Én meg így használtam már két éve, hogy nyomtam mindent🤭. Kössz
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak