Fórum >> Típusok >> 159

Tedi2006-12-11 21:58:43 // 2476
:))) Kiugrattam a bokorból a nyuszit, pedig nem akartam :)) Tényleg csak húzni akartam volna az anyadat egy kicsit, de látom komolyan vetted :) Én nem vettem komolyan azt, amit leírtam abban a két kérdésben :) De örülök, hogy tetszett a cikk!
Bckk2006-12-11 21:55:42 // 2475
a különbség csak annyi, hogy én hölgytársaságban voltam és kinait ettem meg ásványvizet ittem :-)))
Bckk2006-12-11 21:54:46 // 2474
nekem személy szerint tetszett a cikk. egy szoval sem mondanám hogy nem. mivel eladóként másként látom én is dolgokat, és sok esetben a megélhetésemről van szó, nem panaszkodom. hogy kinek milyen a véleménye a 159ről, nos, át kellen élniük ugyanugy azt az egy hetet, amit ti éltetek át vele. de kiismerni a kocsit, 1 hét alatt nem lehet. és persze mindenkinek mások a prioritásai, pl. nem mindenki szereti a dizelt, csak a benzinre esküszik, van, aki meg csak dizelt venne, mert ... ezernyi érvvel tud előállni. én, mindazok mellett hogy meghajolok a mai dizelek előtt mégis a benzin az, ami vonz. lehet a fogyasztása 2x annyi, nem érdekel jelenleg. imádom a Alfa sportos vonalait, a 159es masszivitását és be kell vallani, hogy a 159es nem egy /akár német párti/ kliens szemében elismerést váltott már ki. mondhatják hogy suttyó olasz, de akkor is túltesz minden eddigi elváráson és kategóriájában, sőt nemcsak kategóriájában méltó ellenfél tud lenni. Lehet vannak hátrányai, de melyik márkának nincsen. Szem elött kell tartni, hogy a 159es mit tud nyujtani jövendőbeli tulajdonosának és hogy képes-e elvárásokon felülit adni. A cikk, melyet irtatok, sokkal inkább "művészi" szemmel néztem, olvastam és ötletesnek találtam a kifejezésmódot, ahogy 3 más véleménnyel rendelkező ember fejezte ki érzéseit a 159 iránt. Meglehet nem mindegyikőtök számára legideálisabb auto, de találtatok benne olyat, ami előnyére szolgált. S hogy megvásároltátok volna -e? Nagyon jól tudjátok mindhárman, mit jelent az ALFA, inkább nagyobb baj az, hogy sokan nem tudják és el sem merik képzelni. Mert hiába hogy konkurencia a két erős német márkának, mégis a tábor, amely felkeresi a modellt, nálunk és nálatok is nem elegendő. Vagy inkább fogalmazzak igy, a beállitottság az emberek szemében nem az ALFA felé irányul. S bár a 159 egy ütős modell a piacon, mégis kicsi az a réteg, aki számba veszi és megfontolás céljából hasonlitja össze ellenfeleivel. S hogy Ti nem voltatok őszinték, nem hinném. Akkor nem irtatok volna csak pozitiv dolgot róla. Számomra tökéletes beszámoló volt és mindenképpen élmény az olvasása. Mivel volt szerencsém hosszabb ideig szintén tesztelni a 2,4JTDm-et, visszaadta mindazt, amit átéltem. Köszönöm.
Kompressz úr2006-12-11 21:47:32 // 2473
Az ilyen objektív emberek kezelésre szorulnak :))
Kompressz úr2006-12-11 21:44:56 // 2472
Jó estét, fiam! :) Aki későn ébred, az lemerad mindenről :))
Tedi2006-12-11 21:41:35 // 2471
Tudom, csak húzni akartam egy kicsit Bckk agyát, de nem vette a lapot :))) Még :) Utolsó mondatoddal 100%-ig egyetértek! :)
Kompressz úr2006-12-11 21:38:45 // 2470
Csiki-Begénél vezettem egy ezüst 2.4mjtd-t, az 2000es fordulatnál berezonált, "hála" a szakújságírók kíméletes teszjeinek.
Kalex2006-12-11 21:37:31 // 2469
Én csak azt írtam le amit az Alfám iránt érzek, amit benne ülve gondolok és amit akkor éreztem amikor nem Audit vettem hanem 159-est. Mindenki szubjektív! Az objektív emberek passzáttal járnak...:)))
Tedi2006-12-11 21:26:31 // 2468
Hmm..most ezt értsem úgy, hogy mi nem voltunk őszinték? :))) Vagy nem tetszett a cikk, mert nem borultunk le teljes mértékben a 159-es előtt? :))
Bckk2006-12-11 21:25:19 // 2467
ide pont ez kell most. tapasztalatbol mondod, hisz 19es tulaj vagy, ha nem tévedek.
Kalex2006-12-11 20:59:45 // 2466
Pedig csak őszinte voltam...
Bckk2006-12-11 20:43:39 // 2465
ez szép volt
Kalex2006-12-11 20:40:26 // 2464
A szubjektivek megfeletkeztek arról, hogy az Alfa feeling benzingőzből táplálkozik nem gázolajból... a 159 dizel valóban egy kifinomult autó. Nem kellene "első alfának", de amikor már egypár gázpedálgumit elkoptat az ember "Alfa ködben" akkor eljön a pillanat, hogy dizelre váltson... Én is nehezen szoktam meg 3 benzines után. Nincs hang, nincs fordolatszám, nincs gázfröccs...de van nyomaték, van csendes utastér, van brutális erőtartalék, és ACÉLOS biztonság. Valamit valamiért... Hogy ki vehet ilyet? Ez nem családi autó a szó szoros értelmében... Szerintem nem is drága autó a kategóriájában... Csajozós autónak se mondanám... Annál inkább kifejezi az igazi értéket: ALFA AMORE
Kalex2006-12-11 20:16:57 // 2463
Szevasz tata ! Mi van itt???!!!
BadBoy2006-12-11 19:01:45 // 2462
Pont azért irtam, mert erről beszéltünk, és irtátok, hogy a súly. De délután már nem volt időm ezt leirni, mert siettem. De az biztos, hogy ennél a párosnál kellene kezdeni a fogyókúráztatást, mert ezek az autók az igazán sportos autók, amiknek fel kellene venni a versenyt a német autókkal. És itt sajnos (itt volt valahol a link TT-Z4-Brera) nagyon csúnyán elmaradt a konkurenciától a 3.2-es Brera. Ami azért már elég nagy gáz. :(
Tedi2006-12-11 18:58:08 // 2461
Na a Brera/Spider az egy külön eset :) Ha választani kéne, hogy melyik autó súlyát csökkentsék, akkor gondolkodás nélkül rávágnák, hogy a Breráét. A 159 esetében nem annyira égető a gond, min a Breránál. Ott már kb ég a ház :)))
BadBoy2006-12-11 18:55:35 // 2460
Még egy hozzászólás, Teddy és Halesz, de nem tudom, hogy ide vagy a Brera topicba kellene irnom. A súly: Szerintem a Brera/Spider súlyát tényleg le kellene faragni, mert abban a kategóriában a súlya végett, tényleg nem a kategória királya, pedig lehetne. Abban az esetben én lennék az első ember, aki kalapáccsal és vésővel elkezdeném a súúlycsökkentést, de a 159-nél, én nem tartom jónak. Sajna ott az ellenfelek, jóval dinamikusabbak, a kisebb súlynak köszönhetően.
BadBoy2006-12-11 18:43:41 // 2459
Úgy érzem, ehhez nekem is hozzá kell szólnom, mert én irtam a 147, 159 hasonlitgatásról. De én nem egyenesen hasonlitottam őket, hanem azt irtam, hogy a tapasztalataink után nem vártuk ezt a minőségi javulást. Ezt el kell ismernie mindenkinek, hogy azért a 147 nem volt a legjobban szigetelve, és nem is volt a legbiztonságosabb.
BadBoy2006-12-11 18:39:00 // 2458
De ez jó taktika, hogy állandóan felnntartsák az érdeklődést a vásárlók kozott.
BadBoy2006-12-11 18:37:39 // 2457
Félreértés, ez nem vita, hanem eszmecsere, és tapasztalatok megosztása, véleményekkel megfűszerezve. Pont azért irtam, hogy itt nagyon kevés ember 20-30 kztt engedheti meg magának, de én általánosságban irtam, nem a 2.4-re gondoltam.
divine2006-12-11 17:42:46 // 2456
vagy pilóta kellett volna az autókba, sofőr helyett :DDD
Bckk2006-12-11 17:26:53 // 2455
nehez volt érthető hogy miért nincs Q4 a dizelekben, pedig a futómő ugyanaz. de már nem kell sokat aludni és rendelhető lesz
Bckk2006-12-11 17:22:30 // 2454
és ezen kivül még sok más meglepi, idővel
Zool2006-12-11 17:20:10 // 2453
Szerintem a bömö majdnem havonta hoz ki egy új motor/karosszéria kombót. Az audi kevésbé, a merci meg valóban inkább az egyszeri roham híve. Szerintem nem rossz módszer a bömé, mert minden új modellváltozat új hír, és ez csökkenti a fizetett reklámok költségeit. Jó úton jár az alfa is ezzel a módszerrel. Ezen kívül több idő marad az egyes változatok tesztelésére. Ha egyszerre szabadítottak volna (az opciók nélkül) közel 30 féle konfigurációt a minőségellenőrökre, a hibák fele nem derült volna ki. 159 limó/SW Brera Spider, 2/4 kerekes 3-5 féle dízel, és egy sor benzines. Biztos lenne olyan változat, ami nem működne elvárhatóan. Így is olvastam olyat egy éve a 159ownersclob-on, hogy akkor hirtelen leszedték a 2.4eseket a futószalagról, és leállt a termelés. Gondolom vmi komoly dolog kiderült. Ezen kívül a fokozatosság előnye, hogy folyamatosan fennmarad az érdeklődés. A 2.4 JTD Q4 mondjuk szerintem jobban kellette volna, mint a 3.2.
csocsi2006-12-11 17:15:43 // 2452
Hát az tisztán látszik, hogy nem az utód
GEORGE2006-12-11 17:13:28 // 2451
per pillanat nem "kell" illetve nincs "kedvem" új autóüt venni. De csak nyomassák az údonságokat és leszenk jó kis 2-3 éves használt Alfa csodák .-)
Bckk2006-12-11 17:09:07 // 2450
nem tudok pontos infot mondani, de jövőre már erősebb lesz a 2,4 mivel 4x4 meghajtás is lesz hozzá
Zool2006-12-11 17:09:01 // 2449
Szép estét mindenkinek! Szerintem picit túlságosan nosztalgikusan állnak sokan a 159eshez. Ez nem a 156 utóda vagy a 147, hanem a nehézlovasság. Jelenleg a prémium közepesek a legnagyobb példányszámban eladott piaci szegmenset alkotják. Veszik cégek (318d a sokat utazó üzletkötőnek, és középmenedzserek akár elég csúnya árért, de még mindig 3as kategóriában) és családok, esetleg vidéken egyedülállók (városban már inkább feleslegesek a 4.6m-es limók két szemályre). Egyes piacokon több fogy a 3as bömöből, mint a kis vagy az alsóközepes autókból. Az Alfa célja látványosan betörni erre a piacra. Hasonló módszert követtek, mint a Lexus, azaz mindnt bele, (csak elsőkerekes és sokkal szélesebb modellpalettával), ezért olyan nehezek. Elvileg ez egy nagy haszonnal kecsektető piaci szegmens, és az Alfa mindent megtesz azért hogy ott megfeleljen. Van olcsó belépőmodell és morcos autópályák réme. Üljetek be egy Lexus IS-be, és rögtön Alfásnak érzitek a 159est. Sokkal közvetlenebb, szerintem a kormányzást jobban eltalálták, cserébe picit "fadasoabbnak" érződnek a kezelőszervek. Mondjuk arányban annyira, mint egy 147 és egy Corolla. De szerintem ne egy szélsőségesen közvetlen vezetési élményű 147-es után krtizáljátok a 159-est, mert az nem releváns a kategóriában. Nem véletlenül nem jött a nálunk szóba a döntőben a 147 vagy a 156. Ha az ember családot akar, első a biztonság, legalábbis ha keresztül kell vinni a kocsi megvételét a családon (azaz a feleségen). Inkább legyen nehezebb a 159, de ne menjen a biztsonág rovására. És ezért kellene az asszonynak második autónak inkább egy 5csillagos Gpunto is, mint egy újabb 147.
Bckk2006-12-11 17:08:12 // 2448
végsebességben simán meg kellene vernie a 159 2,4nek a GT-t és gyorsulásban sem marad el sokkal. meglehet Halesz jobban idomult már a GThez és szokatlan számára az 5hengeres állat :-)))
Bckk2006-12-11 17:03:57 // 2447
tény hogy a 156 anno olcsóbb volt, de a felszereltsége is. összevetve a mai igényeket az Alfa magába foglal alapfelszeretlségben többmindent, mint anno a 156ba rendelni lehetett extra-ként. az ára pedig legalábbis nálunk hasonlitva nem sokkal magasabb. de az tény hogy a konkurencia erős, ebben az árfekvésben széles a választék és sok a német fanatik.
GEORGE2006-12-11 16:59:22 // 2446
A 2,4-től lesz nagyobb ? mondjuk 3,0 JTDM??
GEORGE2006-12-11 16:58:53 // 2445
Ugye a 159 2,4 JTDm 20v-nek akkor már 210 lovacska fog lapulni a mocitető alatt? Nm mennyi lesz? 4XX?
Bckk2006-12-11 16:57:23 // 2444
lesznek majd erősebb motorok is. sajna olasz testvéreink fáradozásai hogy idővel mindig egy kicsivel többet mutassanak ill. adjanak. most kaptunk egy bomba modellt, jövőre még bombább kivitel és technikai ujdonságok, motorizációk, ... a friccek meg mindent egy lapra tesznek fel, ha nem tévedek
Bckk2006-12-11 16:52:19 // 2443
kellett volna zörögnie??? vagy személyes kellemetlen tapasztalatod?, amit jo szakszerviz tudna orvosolni
GEORGE2006-12-11 15:39:44 // 2442
Evvel az ominózus 2,4-es én is mentem egy komolyabb autópályás távot. Engem lenyügözött ahogy szedte a "lábát". A pályán nem volt ellenfél, mert 210-220 fölött inkább félre álltak....... :-) Persze tuti van ettől jobban "menetelő" autó bőven... Ugyan akkor, lehet lekonyult volna a vigyor az arcomról ha nem nyomtam volna le vele a GT-det..... Érzésre nagyon megy a 2,4-es. Meddig tudtál elötte maradni???? A végefele sem húzott el a 159-es?
GEORGE2006-12-11 15:35:36 // 2441
A 159-es ára az ami miatt döntően, nem a fiatalabb korosztály veszi. A mai helyzetben igen kevés fiatal engedhet meg magának egy 13 millás 159 2,4 JTDM-et. és most azért ezt írtam mert erről az utóról indult a "vita".
kando.2006-12-11 15:30:39 // 2440
Jó lehet Neked, ha egyszerre tudsz elől ülni, meg a hátad mögé is ülni :-PPP
Kompressz úr2006-12-11 15:27:43 // 2439
Agórafóbiások előnyben :))
Tedi2006-12-11 14:12:09 // 2438
Utóbbi állítást én is alá tudom támasztani. 183 centi magas vagyok, beültem a hátam mögé és tök jól elfértem. A fejér is sokkal nagyobb, mint a 156-ban. tetszik a helykihasználós megoldás az üléseken, ha az nem lenne, akkor valszeg Brera feelingem lenne hátul :)
BadBoy2006-12-11 14:09:15 // 2437
Örülünk is, és nagyon jó választás volt az autó. A család minden tagjának nagyon tetszik, és még a barátnőmnek is, aki aztás tényleg nagyon nem szereti, hogy autóbuzi vagyok :D. Ő pedig a helykinálattal hátul van megelégedve, mert amikor családi kiruccanásokra megyünk a 159-el sokkal jobban elfér, mint a 147-ben. Sokkal kényelmesebben ül, ezt ő mondta. :)
BadBoy2006-12-11 14:06:54 // 2436
Szerintem most nagyon jó úton haladnak. Bckk tagunk a dunaszrdahelyi Alfa kereskedés eladója. Vele beszélgettünk a 147-ről. Ha megcsinálják azt amit a cseh piacon, akkor az új 147-es még a modellváltás előtt nagyon sikeres lehet. Jóval olcsóbb lett az autó, mint a régi. De majd meglátjuk.
Tedi2006-12-11 14:05:38 // 2435
Örülj neki, legalább pozitívan csalódtatok az autóban :)) Nekem nem volt semmilyen elvárásom a 2.4-essel szemben, nem tudtam, hogy mire számítsak, mert előtte nem vezettem még ekkora teljesítményű dízelt.
BadBoy2006-12-11 14:03:50 // 2434
Hát ha ezt Ön mondja, akkor lehet :)))). De tényleg kevesebbet vártunk mindentéren az autótól, mint amilen. Magasabb fogyasztást, és kevésbé dinamikus mozgást, mint ami az igazság.
Tedi2006-12-11 14:02:53 // 2433
Az Alfa akkor fog jó eladásokat produkálni, ha olyan autót csinál, amire a célközönsége vágyik. És nyilván a vezetés sem hülye annyira, hogy elfelejtse a gyökereit. Mert - ahogy azt a cikkben is írtuk - meg kell találni az arany középutat a nem Alfások elcsábítása és a régi Alfások hódolatának fenntartása között. Ez a 159-cel úgy tűnik sikerült.
Kompressz úr2006-12-11 14:01:56 // 2432
Uram, ön egy kicsit elfogult. :-DDDD
BadBoy2006-12-11 13:57:53 // 2431
Pedig azért a 159 nehezebb mint a 147 jóval. Én azt vártam, hogy nem lessz ennyivel jobb. Sokkal kevesebbre számitottunk, mint ami igazából ez az autó. :)
Kompressz úr2006-12-11 13:53:14 // 2430
Viszonyítás kérdése. Mint már mondtam, az én 147esem jobban ment mint a 159, a tiétek, ami ugye gyengébb volt, természetesen nem ment úgy.
BadBoy2006-12-11 13:51:18 // 2429
Köszönöm! :DDDDD
BadBoy2006-12-11 13:50:38 // 2428
Szerintem, ki kell próbálni, és utána véleményt mondani. Ezt most nem sértegetésből irom, de nagyon megy az 1.9 is, csak ott váltani kell.
Kompressz úr2006-12-11 13:49:03 // 2427
Természetesen, uram. :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak