Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:56:18 // 12204
132e km...kormánymű még a gyári :)
DrB2011-02-23 20:55:34 // 12203
No, kiváncsi vagyok, mi lesz nálad. Előttem jársz km-ben. :)

Mennyi is van az autódban?
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:47:34 // 12202
vagy a toronycsapágy vagy szerintem eltörött a rugó....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:45:49 // 12201
jobb fentről lehet hallani valami kopogás vagy nyekergés hangot de csak plusz 5 fok felett :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:44:32 // 12200
a kosz meg jól rátapad :)
DrB2011-02-23 20:39:27 // 12199
Ezen a gyönyörű seggen a levegő is szívesebben csúszik. :P
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:38:02 // 12198
az sw-nek nagyobb a segge max :P
DrB2011-02-23 20:36:48 // 12197
Az SW-nek biztos jobb a cw-je. :)
SKrisz2011-02-23 20:33:58 // 12196
Ismerve a Te stílusod, ez a 10L nem is olyan sok :)))
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:29:32 // 12195
nem tudom mert én azért 2000-2400 környékén váltom el és nekem is 7 közeli a fogyi...nyáron majd 1L-rel több
DrB2011-02-23 20:27:43 // 12194
7.4 alá nyáron sem sikerült mennem, ezért is lepett meg a 7.2. Igaz, nyáron megy a légkondi is. Ami változott mostanában, az az üzemanyagszűrő ill. a vezetési szokásom. Félve a lekormolódástól, később váltok fel, mint korábban, 2500-3000 ezer között, de inkább 3000-hez közelebb igyekszem tartani a fordulatot. Hatékonyabb lenne ebben a fordulatszám tartományban a motor?
Piritu2011-02-23 20:27:23 // 12193
Miért? Szerintem hihető, nyáron ugyan úgy mész és hozzájön még a klíma plusz fogyasztás.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:26:34 // 12192
pedig eddig ez igazolódik be :) gondolom a hidegebb levegő miatt van
ALFI1562011-02-23 20:25:30 // 12191
Hát ebbe egyedül álló vagy.
Piritu2011-02-23 20:24:04 // 12190
A 156-ot ismerem. Azt 220x tankoltam tele és ezért lepődtem most meg :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:19:05 // 12189
nekem télen kevesebbet eszik mint nyáron....
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:18:07 // 12188
szerintem akkor is :) no de aki azt várja hogy ugyan annyit egyen az csalódni fog :P
GEORGE2011-02-23 20:17:14 // 12187
nem sok az a fogyi aut váltóval és avval a tempóval.
ha én is kergetem a tartós 180-200-at akkor nekem 8-9 közt jön ki.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 20:16:48 // 12186
a tartalék itt nagyon túl van méretezve pl mikor elindulok szfvárról bp-re és lusta vagyok tankolni kb mikor felhajtok a pályára jelez a sárga azaz a tartalék és azzal a lendülettel felmegyek bp-re meg haza is jövök szóval a tartalékkal simán elautózom 120-130km-et :)
joe752011-02-23 20:15:30 // 12185
Nekem tegnap 685 km-re 67.5 L gázolaj......
Lassan beletörődöm a 10 L-es átlagba, bár ha leszoknék arról hogy 200-al közlekedjek biztos bemenne 8L köré...:)
Alfa GT-Csaba2011-02-23 20:13:32 // 12184
Én nyáron mentem 1065 km-t 1 tankal és akkor tankoltam amikor már teljesen feküdt a mutató,60 liter ment bele és 63literes a tank.
ALFI1562011-02-23 20:13:00 // 12183
Nem néztem még,hogy mennyi megy bele ha kigyullad a sárga de biztos van ráhagyva mert ha valaki kicentizi ne maradjon az út mellett.Most,hogy jobban belegondolok még nem is gyuladt ki soha.Addig még nem fogyasztottam le.
DrB2011-02-23 20:12:54 // 12182
Ha van időd visszaolvasni, többször írtunk már listát a 159 mJET gyenge pontjairól. Én is átestem már több dolgon. Vízpumpám 60 ezernél elszállt, aztán jött az LMM, és épp ma hoztam haza a vasat a szervizből egy kormánymű és kormányszervó-pumpa csere után. Ennek a hibája, kormánymű berozsdásodik, 90 ezernél jött elő. Tulajdonképpen már "vártam", mivel többen írták, hogy kb. ennyi km után jelentkező típushiba... Az EGR is hajlamos megadni magát. Nálam eddig gond nélkül üzemel, de elővigyázatosságból már tisztíttattam egyszer, illetve mikor szervizt váltottam, az újak automatikusan felajánlották a szűkítését. A DPF is sokat téma. Nálam eddig nem rakoncátlankodott, de én nagyrészt pályázom, keveset megyek városban.
GEORGE2011-02-23 20:09:18 // 12181
igaz nem 159 csak 156, de tegnap lejöttem Dunaújvárosnál a pályáról ( be a városba a Shell kútra ) mert már feküdt a mutató és nem mertem tovább menni. Mikor elindultam Érdről elkezdett világítani a lámpa
850-re ment bele két kattanással 55.3 első kattanás 54.6 volt. Nekem 63-as a tankom......
DrB2011-02-23 20:05:00 // 12180
Legutóbb, komputer szerint, 0 fok körüli hőmérséklet mellett, 7.2 literrel sikerült a szokásos útvonalamat abszolválnom. 730 km, ennek kb. 80% autópálya (kevés német, aztán cseh, szlovák, majd rövid magyar szakasz) és 20% közút. Mindezt két személlyel, közepesen megpakolt csomagtartóval. Az átlagsebesség 100 km/h körül alakult, tehát nem hajtottam meg nagyon. Igyekeztem mindenhol betartani a sebességhatárokat. Ennél jobbat még nyáron sem sikerült. Bár kiváncsian várom az idei nyarat, mert amióta decemberben kicserélték az üzemanyagszűrőt, kevesebbt fogyaszt a vas. Tavaly télen, legjobb esetben sem sikerült a fenti szakaszt 7,6 alatt megúsznom.
Piritu2011-02-23 20:02:37 // 12179
No, ma tankoltam és egyre érdekesebb lesz a dolog...
Kigyulladt a tartalék lámpa, pont az első vonáson állt a mutató. Comp szerint 114 km-t tudok még menni a városi pár km után. Nosza kanyarodtam is be a kútra. Teletöltöttem, hogy láttam a nyálat, így 53,98 liter ment bele 805 km-re. A mutató mint a cövek a tele jelzésen áll. Eddig jó, de a gyárilag megadott 70 literes tankot figyelembe véve 17 liter volt még benne? :-O
Lehet, hogyha a szintjelző az üres feletti első vonalon áll még ennyi van benne? A könyv emlékeim szerint 9 litert ír, ha kigyullad a lámpa.
Kinek mennyi fér bele, ha kigyullad a sárga lámpa?
SKrisz2011-02-23 18:08:10 // 12178
Nem is számítok semmi esetre sem kevesebbre, még csak közel azonosra sem, de az én futásom mellett (évi kb. 40K Km-et fog menni, ahogy az eddigi vasak is) nagyon nem mindegy, hogy 6.5L vagy 8L a fogyasztás.
GEORGE2011-02-23 18:06:58 // 12177
Akkor is többet iszik ha mindkettő 130-al vágtázik az autópályán?


De valóban az az 1L 100km bőven jó a +50-60 lóerőért és a hangért cserébe.
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 18:05:35 // 12176
no hát én is inkább 2.4 párti vagyok de azért többet eszik mint az 1.9es de az a plusz 1l nem olyan csődközeli élmény :)
GEORGE2011-02-23 17:58:51 // 12175
Az 59-es nehezebb és ha jól tudom 19-es görgőkön fog feszíteni, ami vélhetően szélesebb gumikat jelent mint a mostani gépeden......kevesebbet tuti nem fog kérni.
GEORGE2011-02-23 17:54:34 // 12174
Én 2,4 párti vagyok.

Érveim:
Sokkal szebb hang, és jóval egyenletesebb járás az 5 henger miatt.
+ 50 illetve az újabbaknál már 60 lóerővel több, és + 80Nm.
Ezek jól érezhető különbségek.
Fogyasztásban nem eszik többet, mert kisebb terhelésen is tudja azt amit az 1,9.
Vezérlés ( szíj görgők, ) ugyan az kell bele, a 2,4 csak egy hengerrel több.
SKrisz2011-02-23 17:54:32 // 12173
Nem rossz! :))
Piritu2011-02-23 17:50:17 // 12172
Mit teszel azza. a géppel? Nekem 6,3 alá jött ki a 156 :-))
adatok klattyra
Piritu2011-02-23 17:47:35 // 12171
Az első 4000 km-en 6,8. :-)
SKrisz2011-02-23 13:42:05 // 12170
Ez így korrektnek tűnik (mármint az országúti 6.4L) majd meglátjuk nekem hogy fog muzsikálni a kicsike :)
SKrisz2011-02-23 13:40:59 // 12169
Összehasonlítást pedig én nem fogok tudni prezentálni, mert az említett off-os kombiban, mégcsak ülni sem ültem soha :))
SKrisz2011-02-23 13:40:15 // 12168
Tényleg. Semmi értelme nem lenne fényeznem a másik oldalt... Előtte a 2 SuperB ami nálam volt (igaz sokkal gyengébb teljesítménnyel), még ennél is kevesebbel beérte... Evvan :)
ALFI1562011-02-23 13:33:59 // 12167
Biztos,hogy többet fog fogyasztaní mint az oktavia.És nem is fog úgy menni.
Whiteshark2011-02-23 13:30:29 // 12166
Azt nem tudom, hogy mennyi lehet a különbség a két fogyasztás között, hiszen nem volt még új 170 lovas fehér 159-em..:)))

A saját adatok: kb. 70% város-30%orsz.út: 8.4-7.7L/100km. Nem tudom hogy mi ez a majd egy literes különbség. Valszleg hidegebb volt az idő vagy többet álltam. Országút-pálya( 150-160-as tempó): kb. 6.4 L/100km. Ezekből az adatokból számomra semmi nem következik , viszont amíg a V6-tal hetente szaladgáltam tankolni, addig ezzel havonta is elég és ez most nagyon számít.
Cgo2011-02-23 13:25:57 // 12165
tenyleg csak annyit enne? en 63 literrel max 850 km-t megyek es a 159-tol ettol csak rosszabbat varok... Amugy nalad kepben volt a superb kombi? Elolvasnek egy korrekt osszehasonlito tesztet a 159 SW-vel...
SKrisz2011-02-23 13:21:38 // 12164
Én megmondom őszintén amire nagyon kíváncsi vagyok az a fogyasztás. A mostani 170 lovas vas (a sokkal könyebb súlya miatt is) egy éhezőművész :) 50L naftával röhögve elvonatozok vele 900 - 950Km-et és nem épp a legkíméletesebb üzemmódban. Nem tudom, hogy ez majd a 159-nél hogy fog alakulni, mindenesetre a hvai 100K-s üzemanyagköltségemnél, ez nagyon nem lesz mindegy.

Az pedig, hogy beválik-e vagy sem, számomra nem is lehet kérdés. Ha nem ezt érezném, nem "harcoltam" volan elég sokáig, ezért a lehetőségért! :)
Whiteshark2011-02-23 13:06:02 // 12163
Az eddig nálam töltött idő alatt mind a városi, mind az országúti forgalomban bevált. Az SW pedig szebb és praktikusabb számomra. Egyébként meg nálam a legfontosabb tényező az első találkozás a kiszemelt darabbal. Eddig bevált..:)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 11:17:08 // 12162
mondjuk én azért vettem 2,4-est mert a 150 lovas 56 után nem akartam egy lassabb autót plusz sokat pályázom, na meg nem sokára vége lesz a rövid városi szakaszoknak....a 2,4 nem városbarát ott tud zabrálni
Piritu2011-02-23 10:59:20 // 12161
Szerinted miért raktam smileyt a végre? :)
Erhard 242 (Pure Energy)2011-02-23 10:28:21 // 12160
attól függ mire akarod használni :)
Cgo2011-02-23 10:27:02 // 12159
szerintem probald ki. A nagyobb suly miatt az 1.9 sokaknak keves, bar olyannal is talalkoztam, aki szerint tul eros es turbo nelkuli dizelt kert a szalonban :)
Graben&Zsu2011-02-23 10:16:14 // 12158
Hali!
Amikor én kerestem a 159-est akkor volt alkalmam mindkét motorral és típussal kipróbálni.
-2.4JTDm 20V Sedán
-1.9Jtdm 16V(150LE) Sportwagon

Karizmában nyilván a 2.4-es győzött,de nem a sedán,így társítottam össze................
No anya akkor 2.4JTDm 20V Sportwagon.Ez is maradt!
Gondjai???Közel 40ezer km megtétele után semmi.Szokásos szervizek!

Én IMÁDOM!
Deani2011-02-23 10:10:48 // 12157
Helló Mindenki!

Segítséget kérek 1,9 Vs. 2,4 JTD terén!
Melyik?
Miért?
Hibák?
Negatívumok?
Cgo2011-02-23 09:56:19 // 12156
ha kopo alkatresz lenne, akkor elvarnam, hogy a kezikonyv tervezze be a cserejet. Nem kopo alkatresz, hanem szar tervezes, max 150e km-re. Az en elvarasom az lenne, hogy a lengokar, lmm, gumibak, ... kibirja picit tovabb. A haverom a 3x Octaviajat fogyasztja (most eppen Scout), mindig 200e km utan csereli le es meg soha nem cserelt se turbocsovet, se lengokart, se kuplungot. Ezert azt gondolom, hogy az octavia min. 200e-re lett belove :) mindenki a tapasztalata szerint alakitja a velemenyet.

Az ismerosomnek van volvoja 700e km kornyeken, megse gondolom, hogy annyira lett belove a volvo. Az Alfa is elmegy 3-400e km-t, a kerdes, hogy addigra mi mindent kell cserelned.

Masik hasonlat: vagy egy garazsolt 7 eves 156-om es a sogornomnek van egy 25 eves 316-os BMW (apropo 100 euroert elviheti barki, mert a papirok le lettek adva es csak a helyet foglalja), soha nem volt garazsban. A ket autonak kb. egyforman rozsdal az alja. Az Alfaban cserelve voltak a gumibakok, a BMW-ben meg gyari. Barki barmit mond, szerintem a gyartok arra specializalodnak, hogy az elso 2-3-x evben semmi gond ne legyen (garancia), aztan a fo alkatreszek huzzak ki azt a 150-200e km-t, aztan nyugodtan szeteshet minden ;)
Cgo2011-02-23 09:41:11 // 12155
semmi kozom hozza, raktam smileyt :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak