Fórum >> Típusok >> 159

1372010-07-14 17:33:56 // 7530
Most olvasom a dolgokat, nekem tök ugyanez a jelenség szokott lenni, ahogy már korábban írtam is. Most egy ideje nincs gondom, de majd kiderül.
Én annak idején leszedtem az EGR-t, nincs rajta szűkítő, de kábé semennyire nem volt koszos.

Ja, és érdemes angol fórumokat olvasni, az újabb évjáratok ugyanezeket a hibákat produkálják. Gyakorlatilag az alfaowneres fórumélet 70%-a a hibakeresésből áll.
DrB2010-07-14 14:10:37 // 7529
Kb. 5. újraindítás után kialudt a check engine lámpa... :)

Remélem, hétfőn Csöriék ki tudják még olvasni.
DrB2010-07-14 13:53:08 // 7528
Most beszéltem Csörivel. :)

Azt mondta, mivel legutóbb ki lett pucolva és be lett szűkítve az EGR, kisebb esélyt ad, hogy ez a gond, de lehet ez is. Így, telefonon, nem lehet pontos diagnózist felállítani. Hétfőre tudott időpontot adni, akkor ott is marad a vas.

Belé vetem minden bizodalmam. :)

Csöri, innen is köszi a segítséget!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 13:31:21 // 7526
én azzal kezdem...
DrB2010-07-14 12:38:10 // 7525
Most beszéltem Csöri édesapjával, Csöri csak délután elérhető. Majd vissza kell hívnom. De az apja azt mondta, biztosra veszi, hogy az EGR szelep a ludas, s hogy ki kell cseréltetni újra. Mondtam neki, pár hónapja pucolták, plusz beszűkítették. Azt válaszolta, az sem segít. Az új típusú EGR a megoldás, amit már gyárilag szűkítéssel adnak.
DrB2010-07-14 12:07:39 // 7524
Pontosan, nagy hidegben nem indult, ahogy a szomszéd E-Klasseja sem, csak erőlködött az üzemanyagszivattyú. Ahogy még aznap melegedett az idő pár fokot, gond nélkül beindult mindkettő. Mindkét kocsi két napig állt a tartós - 15-20 fokban. Vettünk egy erre a célra szolgáló adalékot, utána nem volt gond.
ALFI1562010-07-14 11:45:20 // 7523
Nem indul?Nem értem.
DrB2010-07-14 11:43:49 // 7522
Nem Alfa specifikus probléma, a szomszéd E-Klasseja sem indult a bezselésedett üzemanyag miatt, mikor 2 napot állt mindkettőnk dieselje a -15 fokban. Egy adalék megoldotta ezt is persze.
ALFI1562010-07-14 11:35:52 // 7521
Annak a takarításával és hibatörléssel kezd (MAP szenzor).Menj nyugodtan Csörihez.Az Itteni szerelöhöz akihez bementem annak is ő adta telefonon a segítséget,hogy merre induljon.
ALFI1562010-07-14 11:33:31 // 7520
Ne tegyél bele semmit!Akárki megtudja pucolni.Leveszik a motorról a műanyag borítást,benyúl a motor mögé és ott van a szívósornál.Talán egy torz kulcs kell hozzá.
DrB2010-07-14 11:31:27 // 7519
Catacleant ill. a Plus20-at lehet MOL kútnál venni?

Hétfőig eléggé ki van számítva az időm, ha ezek is segítenek valamennyit már megéri.

Illetve egy egyszeri autószerelő vagy egy nem Alfa márkaszerviz is meg tudja könnyen, gyorsan pucolni a MAP szenzort?
ALFI1562010-07-14 11:30:39 // 7518
Nem csak akisebb fogyasztás.Azért a nyomatékot ne felejtsd el.Ha olyan teljesítményü kocsit mint a 2.4 szeretnél benzinesbe azonos vezetési stílussal igencsak duplájára jönnél ki költségbe.Mi a gond a hidegindítással?Nem indul?
GEORGE2010-07-14 11:30:20 // 7517
amit a 7516 ba ír Alfi azt már megcsináltad?
GEORGE2010-07-14 11:28:21 // 7516
nem kell 3-4 autóból messze menő következtetéseket levonni.....
ALFI1562010-07-14 11:27:49 // 7515
Én tettem az enyémbe egy adalékot ami direkt ilyen részecskeszűrős autókhoz van.De az egész rendszert tisztítja.Nem kell ide semmi adalék!Normális olaj azt annyi.Bár én télen mindig teszek bele spurit októbertől-márciusig.Ártani nem ártok vele.
ALFI1562010-07-14 11:24:59 // 7514
Igen.Nem mindegy,hogy Veszprém vagy Várpalota?Kb 10km a különbség.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 11:16:23 // 7513
nem segít, a Cataclean sem segít a pucolás segít ha ez a probléma....
DrB2010-07-14 11:14:03 // 7512
Veszprémben tudtok megbízható szervízt ajánlani? Vagy akkor már menjek el Várpalotáig, Csöri mesterhez?
DrB2010-07-14 11:11:06 // 7511
A mostani utam előtt lett az olaj lecserélve, már az 5W30 került bele. Az, hogy az olajcserével meg lett "bolygatva" a rendszer, magyarázhatja, hogy pont most jött elő a limp mode-os dolog?

Segíthet a 137 cartárs által is beletöltött Plus20 adalék?

Annak ellenére, hogy van előnye a dieselnek, leginkább a kisebb fogyasztás, erősen gondolkodom, hogy a következő autóm benzines lesz. A DPF problémák, a téli hidegben való indulás, stb. miatt...
ALFI1562010-07-14 11:08:44 // 7510
Én csak ajánlani tudom!Nem bántam meg!Nincs vele semmi gond.Töbnyire kisebb hibák vannak amire jelez a comp.Csak ezek öszefüggésbe vannak és sokszor végig kell zongorázni mindent mire az ember a végéhez ér.De szerintem nemsokára már itt is tudja az ember,hogy hova kell nyúlni.
ALFI1562010-07-14 11:05:40 // 7509
Nekem ugyan ez volt a jelenség.Elöjött a hiba a kocsibol elmentek a lovak.A tubbo csak 0.6-ot töltött.Ha leállítottam újrainditottam jó volt pár kilóméterig majd ugyanez.Kiolvastuk nyomásszabályzó szenzort írt ki.Töröltük a hibát de 100 kilóméter múlva kb. megint elöjött.Kiolvastuk ugyanaz mint az elöbb.Mehgnéztük a nyomásérzékelő szenzort ami felül van jól dolgozott.Hiba törölve.Párszáz km.után újra elöjött.Van alul is egy ilyen szenzor.Azt is megnéztük csöveket átfujattuk hiba törölve.Majd mikor újból elöjött akkor a szívósorba lévő érzékelő (azt hiszem map szenzornak hívják) ki lett véve kipucolva,hiba törölve azóta semmi!Bár azóta kb 700-800km.et mentem vele.De az a lényeg,hogy azóta semmi.Kop-kop!Erhard is ezt takarította ki és azóta neki is megszünt a hibajelenség ha jól tudom.Ennek a takarítása kb.5perc.Ki-be szerelés kb.5perc.Össz művelet 10perc.Ezt csak azért írom ha valakít le akarna húzni a szervíz legyen viszonyítási alap.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 10:01:57 // 7508
attól függ mit tettek bele...ha jól emléxem ebben az évben tették közzé a bele való olajat :( de ezt Ofi jobban tudja...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 10:00:12 // 7507
a nagyobbacska váltás hogy kevesebb lett 70kg-val meg más az első ülés....a DPF rendszer ugyan az maradt....
atesssz2010-07-14 09:52:46 // 7506
Eddig mindig azt gondoltam, hogy majd a 155-öt egy szép napon, egy 159 2.4 JTDm fogja leváltani, de ahogyan itt olvasom (visszamenőleg is) a gondokat, hibajelenségeket, hát.... nemtudom. Mikor volt az a nagyobbacska váltás? 2008-ban?
GEORGE2010-07-14 09:50:51 // 7505
Ha az egyik kiváltó ok az olaj volt, akkor koránt sem biztos, hogy a frissebb autóknál jelentkezik majd a gond.
GEORGE2010-07-14 09:50:02 // 7504
Az összes 159 / Brera diesel részecskeszűrős...legalább is az én infóim alapján.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:40:23 // 7503
2008-as típusoknál majd 2011-12-ben fog jelentkezni :P Viccet félre téve ez a Selenia meg az AR balfaszságának köszönhető na meg a WRD 5W40-nek...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:37:37 // 7502
fél misis kettőstömegűt még nem láttam pedig sok fogy minden márkához...pl a mercihez amihez csak gyári van az is "csak" 2 kiló...de pl a 1.6HDI-hez kemény 70e ft...alfákhoz meg 80-120e-ig...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:34:43 // 7501
pár sorral lejjebb hogy miért nem jó megoldás ez sem...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:33:07 // 7500
a 2.4-et pl csak azzal...
Bilux2010-07-14 09:30:47 // 7499
Köszi, erre majd figyelek.
Bilux2010-07-14 09:29:05 // 7497
Mazda fórumon már volt egy felajánlás egyik egyéntől, hogy szoftverileg megoldották "kiütik" a DPF-et. Csak ugye ez számos kérdést vet fel. Pl. zöldkártyázásnál hogyan hozza a gyár által előírt értékeket. Ha "visszakapcsolják" akkor milyen állapotban lesz az a szerencsétlen szűrő.
GEORGE2010-07-14 09:22:21 // 7496
A 159-ket megjelenésük óta.....147-ben az utolsó szériás 1,9 JTDM 8V hez és ha jól tudom akkor a 16v-hez lehetett rendelni.
GEORGE2010-07-14 09:19:10 // 7495
Azt azért lássuk meg itt a pár felsorolt hibajelenség kapcsán, hogy a sok 159 tulaj közül elenyésző számú 159-el van baj.
sajna mindig akad bármilyen típusból olyan amivel sok nyűg van és a szerelőszalagon az utána legördülővel soha nem jönnek elő olyan hibák mint az előtte lévő autó produkál.
2006-2007-es autók az ilyen hibák kapcsán még első szériás autók. Mostanra futják meg azokat a kilométereket ami után az ilyen hibák jelentkeznek.
Mivel ezek úgymond friss jelenségek, így még nem megy "rutin" szerűen az elhárítás / javítás. Úgy gondolom, hogy rövidesen születik erre végleges megoldás, de abban is biztos vagyok, hogy nem márkaszerviz fog vele előrukkolni.

Nekem a utód választásnál benen van a listában a 159 2,4, még akkor is ha páran jelenleg szívnak a részecskeszűrővel. De lehet, hogy a 2008-as típusoknál már nem is jelentkezik.....
Bilux2010-07-14 09:17:31 // 7494
Gondolom ez olyan hozzászólás volt mint a félmisis kettőstömegű.
Egyébként mikortól milyen évjárattól szerelik az alfákat DPF-el?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 09:15:03 // 7493
nem tudom mazdánál mennyi a gyári de nem hinném hogy 3-4 kilónál drágább lenne..
Bilux2010-07-14 09:05:31 // 7492
Mazda 6, meg gondolom gyáriról beszélt a manus :D
Tehát már van "occsó" is.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 08:44:36 // 7491
1 misiből veszel kb 8db-ot....
Bilux2010-07-14 08:17:02 // 7490
Tehát városba ilyen autót ne vegyen senki? Mert különben szopóka lehet ezzel a DPF-el?
Bilux2010-07-14 08:13:58 // 7489
Asszem DPF-es autót soha nem fogok venni. 1 misi az új szűrő a kocsiba? Mire tervezik ezeket a szűrőket a kocsi teljes élettartamára ?
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 08:13:32 // 7488
az a baj hogy a márkaszervizben történő regenerálás arról szól hogy a comuter 4000-en pörgeti az autót 25-30 percig mialatt elkezdődik a DPF tisztítás....ennek két hibája is van ha már annyira el van tömődve akkor ez nem segít max pár gumicső olvad le a másik hogy gallyra vágják az olajadat...
nálam azért tömődött el mer a márkaszerviz 80e km-ig 5w40-es olajat rakott bele....
Bilux2010-07-14 08:12:15 // 7487
Én már nem merek csak 320-330 ft-s gázoljat tankolni, mégis kb 30E km után az előző eset óta, az autópályán ford 2500-2700/min tehát optimális, hopp egyzsercsak nem megy az autó alig érek el a jobb oldali sávba máris villog a DPF+motor hiba lámpa.. kész! MES trailer.. csereautó, márkaszervíznél autó letámaszt.. pénztárcát készít! Már kezdem megszokni, hogy kb fél évente otthagy az úton, de legalább valahogy szólna előtte! Soha többé diesel!
Bilux2010-07-14 08:06:22 // 7486
A rendszer nem az olajszintet figyeli, hanem a megkezdett regenerálások (gázolaj befecskendezések) számát, illetve a szűrő tömítettségét. El lehet menni a következő szervizig, de akár vészüzemmódra is állhat a rendszer egy idő után, ami például lecsökkent maximális sebességben jelentkezik.

Most tényleg ennyi nyűg van ezzel a DPF-el hogy márkaszervízbe kell futkározni regenerálni? Mennyit kérnek el egy ilyen akcióért?
Bilux2010-07-14 07:55:05 // 7485
Nekem a korábbi Mazda5 (110 Le) és a mostani Mazda 6 (140 Le) dieselnél sosem volt eddig problémám a dpf-el. Ha hosszabb útra megyek akkor meg főként nem lehetne (elvileg), mivel a tartós kb. 2000-es fordulatszámon tökéletesen regenerál az autó.
Tanács:
Ha észreveszed hogy regenerál az autó (lágyabb motor hang, a pilanatnyi fogyasztás mérő a normális fogyasztáshoz képest jóval többet mutat), akkor kapcsolj vissza egyet (ha éppen városban vagy), és menj úgy az uticélodig. Eddig nekem még mindig bejött. Most kb. 16 ezer kilómétert mentem az előző szervíz óta, de eddig még sosem gyulladt ki a dpf lámpa, az olaj szint az ugyan közelít a maximumhoz, de már csak egy hónap a kötelező szervízig. Az esetek zömében városban járok!
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-14 07:29:21 // 7484
megnyugtatlak a BMW-vel is van ennyi gond :D
A félreértések elkerülése végett semmi sem jelzi hogy mikor takarít a DPF...az a kis ikon azt jelzi hogy most már tényleg puccantani akar mert párszor meg lett szakítva...ki kell olvastatni addig nehéz bármit is mondani :(
DrB2010-07-14 04:46:53 // 7483
Imádom ezt a dögöt! Nem lehet mellette unatkozni, mindig tartogat valami meglepetést. Amióta megvan, sosem indulok el vele úgy egy hosszú útra, hogy ne lenne bennem, mit tartogat épp a számomra?

A legújabb sztori, várom a megfejtéseteket.

Legutóbb visszafelé a szokásos 750 km-es autópályás etap közben gondoltam, végre kipróbálom kicsit a tempomatot. Jó ötven km-t mentem vele. Épp jött egy benzinkút, gondoltam, kiállok pihenni. Rálépek a fékre, erre bedobja a check engine lámpát minden hibajelenség nélkül, semmi rángatás, stb. Szünet után autó rendesen indul, gond nélkül megtettem a vissza lévő 500 km-t. Másnapra, kb. a 3-4 újraindítás után check engine lámpa eltűnt. A légkondi miatt épp kellett szervizbe vinnem a drágát. Nem tudtak kiolvasni semmit, azt mondták, törölte az ECU a hibakódot. Ne aggódjak, valószínűleg semmi valós hiba, nyugodtan használjam tovább az autót. Ja, még olajcsere is történt a szervizelés keretében, az emlegetett 5W30 került bele.

Ma jövök haza a friss olajcsere után. Kb. 400 km autópályázás után, menet közben, minden tünet nélkül megint bedobja a check engine lámpát az autópályán egyenletes tempó mellett, hatodikban, kb. 140-nél, 2500 fordulat mellett. Továbbra sincs semmi tünet, rángatás, stb. De most megfűszerezte avval, hogy limp mode-ba tette magát. Első ilyen élményem. Nyomhattam a gázpedált, semmi gyorsulás, plusz 140 fölé nem ment. Anyázás, gyomorgörcs (hogy jutok haza Csehországból?), kiállás egy benzinkúthoz. Gondoltam, jöjjön a jó öreg windowsos módszer: kikapcs, újraindít. Hibajelzás persze marad, de az autó megy rendesen. Haladok tovább, kissé megnyugodva, erre kb. 20 km után megint limp mode. Újra kiállok. Leállít, elindít: hibajelzés ellenére megy az autó rendesen, ahogy kell.

Beugrott, amit korábban 137 és ErHard is írtak a DPF-fel kapcsolatban. Így elfelejtettem a hatodik fokozatot és 3000-3500 között tartottam a fordulatot. Az utolsó 150 autópálya nélküli km-ert is jól meghajtottam, intenzív kihuzatások, s általában egy fokozattal visszább, mint szoktam. Így tettem meg vagy összesen 200 km-ert minden gond nélkül. Tép a vas, mint az álom. A check engine lámpa még ég, kíváncsi vagyok, eltűnik e holnapra.

Megfejtés? Lehet nálam is ez a green peace álma DPF a hiba forrása? Az életbe nem jelezte még nálam, hogy tele lenne, hogy szeretné kiégetni magát. Az a bizonyos ikon nálam még nem gyulladt ki.

Most jöttem haza szabira, ráadásul esküvői autó lesz az édes szombaton. Sem kedvem, sem időm megint szervizbe rohangálni.

Nyugtassatok meg, hogy egy ennyi km-es BMW-vel is van ennyi gond...
Erhard 242 (Pure Energy)2010-07-13 18:39:12 // 7482
ennél többet lehúzni? ez is épp elég ....
Corn2010-07-13 18:22:35 // 7481
Szia,

köszönöm :) Őszintén, azt hittem többel akarnak lehúzni. Keresek egy közel normális szerviz - most járt le a garanciám, mostantól nem a márkaszervizbe kell vödörszámra hordanom a csillió zsét.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak