Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2013-06-08 17:59:25 // 36608
Ma teszteltem egy ELM kábelt, és közben végignéztem mindent a gépen. Mindkét első ajtónál volt hibakód az ajtó alján lévő kilépő lámpára, Nem is tudtam hogy van :) Kipattintottam, az izzó benne van, viszont nincs hozzá kábel. Az egyik ajtó burkolatát lelazítottam annyira hogy rendesen bele tudtam nézni, de nem láttam semmi gazdátlan kábelt. Honnan kéne leágaznia? Illetve inkább az a kérdés hogy hekkelt-e be már valaki utólag ilyet. Ötletem az hogy az ablakemelő kapcsoló világítását csapolom meg, és onnan adok neki delejt. Esetleg van valakinek ennél okosabb ötlete?
GTPeti2013-06-08 15:25:42 // 36607
Múltkor leírta, engem is érdekelt. Arra kéne rákeresni, hogy "kábelkötegelő", "kábelkötegelővel", "szívósor", "szívósort", "lapátokat".
"Segíts magadon" elv. ;)
'''''2013-06-08 15:04:36 // 36606
ErHardot kérdezd.
tnorbert882013-06-08 13:04:42 // 36605
Egy kis segítség kellene. USB-s sárga-kék matricás ELM327-est próbálnám csatlakoztatni. FES-ben a Scan for interface-re kattintva azt írja ki, hogy "Latancy too high". A User Manualba erről van is említés de én XP-t használok ahol a port beállításnál ilyet sajnos nem találok, a speciális résznél sem. Tud valaki ez ügyben segíteni?
Coolby2013-06-08 12:24:45 // 36604
Sziasztok!

Végre újra nálam a vas... Hahaaa, azért nem C Vectra :)

Szuper lett DPF nélkül. Nem érzem erősebbnek, mint előtte volt progival, de frankó lett, mert kb egyáltalán nem kormol, legalábbis full fekete felhőt nem húzok magam mögött...

A kérdésem viszont az, hogy a szívósor lekötést, hogy kell csinálni? Én, ami ábrát találtam, azon nem értem, hogy mit és hol. Az EGR-t látom, meg ismerem, de onnantól viszonyítva merre van, hogy kell? Nincs valakinek képe? ábrája?
GTPeti2013-06-08 12:11:44 // 36603
Én tegnap azt figyletem meg, hogy egy bajor vas mögé érve gyak. provokálva érzi magát a kisebbik vas. :))) Lejtőn fölfelé úgy mentem el mellette, hogy az a 2x collos felnijein jobbnak látta lehúzódni. Magam is meglepődtem, mennyire szokatlanul indult meg. B)
Shadin2013-06-08 10:49:21 // 36602
Nem is tudom hogy került a kocsimba 2 is belőle egy tóparton.
'''''2013-06-08 10:48:05 // 36601
Gyenge a dudám,a hangágyúval csak rásegítek kicsit. :-)
Csak az egyik ajtóban volt logós led,próbaképp.Most mind a négybe kerül.Az egyik első,lököstoldatban lévő led meg volt szakadva és azt is cserélik.
mizooo2013-06-08 10:33:44 // 36600
Nekem nincs ott semmi :( csak ami be van kötve. Sajnos eléggé alulextrázott a gépem. Még tempomat kábel sincs benne.
droberto2013-06-08 10:31:52 // 36599
Jut eszembe erről: Még nem csomagoltam ki a stekkerét a bubis csomagolótól, de az első csillár jobb oldala mellé, be van gyömiszkölve 2 db kábelköteg. Vajon mik lehetnek? Mit kéne vennem, hogy szaladhassanak bennük az elektronok? :)
Lehet, hogy a gyári riasztó...?
mizooo2013-06-08 10:27:48 // 36598
Közben ledesítgetek én is :)

A helyzetjelző, is ledes és most a beltérvilágításba került 4 db T10 led. Még a Sofiták nem jöttek meg a csomiba és bentre középre.
jah és nem akartam forrasztgatni így eleve, "Can Bus"-os at vettem mindből.
droberto2013-06-08 10:27:48 // 36597
Javítás: A Conrados hozzászólók nem repdesnek tőle.
droberto2013-06-08 10:26:35 // 36596
Tudom, hogy neked olyan van, csak az a problémám, hogy az M175 leírásaiban (pl) nem szerepel, hogy nyestre való. Konkrétan rágcsáló-, rovar-, élősködő-, csúszómászó és madárriasztónak hívják. A vadakat is épp, hogy csak megemlítik egy szóban.
Hiába hangos és állítható 8-43 kHz-ig, nem tudom, hogy a nyest és a vad melyikre érzékeny.
A Conrad-os hozzászólók pl. repdesnek tőle. (Ott írják, hogy 60-70 mA az áramfelvétele).
A fentiek miatt inkább szimpatikusabb ez (a saját igényeimnek). Leírás hozzá. Erről meg nincs tapasztalat, nem ismeretes a hangnyomás és a frekvencia.
+ az is elbizonytalanít a választásban, hogy az M094 több hangszórós és a leírás azt sulykolja belénk, hogy nem a hangerő a lényeg, hanem a sugárzási szög:
"Gyakran kérdezik tőlünk a kisugárzott ultrahang hangnyomását is, mivel egyes
gyártók megadják készülékük hangnyomását, és a vevők össze akarják hasonlítani
ezeket az adatokat. Ehhez meg kell jegyeznünk, hogy készülékeink speciális dóm (félgömb alakúmembrános) magassugárzó hangszórókkal vannak ellátva, amelyeknek nagyonszéles a lesugárzási szöge (> 160 fok). Más ultrahangos készülékek gyakran tölcséres ultrahang hangszóróval vagy lapos piezotárcsával működnek, amelyek az ultrahangot erősen nyalábolva egy irányba sugározzák le. A tölcséres ultrahang hangszórók az ultrahangot még külön is nyalábolják.
A jobb megértés kedvéért hasonlítson össze egy szabadon lévő zseblámpaizzót egy
olyan izzóval, amely egy zseblámpa vetítőtükrébe van beépítve: a szabadon álló izzó
a tér minden irányába világít, míg a zseblámpába szerelt izzó csak egy irányba, arra viszont sokkal nagyobb fényerővel. Jobb lehetőleg széles szöget besugározni, mint
csak egy kis foltot magas hangnyomással.
A nyestek éjjel aktív állatok, nagyon érzékeny hallással. Ezek az állatok kölcsönösen
figyelmeztetik egymást veszély esetén az ultrahang tartományba eső hangokat
kibocsátva. Az állatok azonban csak akkor veszik komolyan a figyelmeztető
jelzéseket, és menekülnek el, ha az természetesen hangzik, és másik nyesttől
származhat. Ha a hang túl erős, ráadásul még torz is, mint ez gyakori a tölcséres
ultrahang hangszórók vagy a lapos piezotárcsák esetében, a nyestek nem veszik túl
komolyan.
Tehát fontosabb lehetőleg széles szögben és tisztán lesugározni az ultrahangokat,
mint túl hangosan csak egy irányban és torzan."

Ergo jó hangos az M175 de minimum kell hozzá a 1 vagy 2 db kiegészítő hangszóró L020, amire a leírásban is sugallnak.
Persze lehet én értek valamit félre...
droberto2013-06-08 10:03:07 // 36595
Mit találtál megint ki? :)
Hangágyú? :)))
A Laser Logo és a nappali fényed már bent volt, nem?
droberto2013-06-08 10:00:11 // 36594
Az mp3, CD-ről jobban szól mint USB-ről, kártyáról az alap Pio-nál (is).
Most már tudjuk, hogy az igaz a Blue&Me-re is. :(
Tibcsi1662013-06-08 09:14:52 // 36593
Nekem is ilyen van M175! (blogomban benne van) Ez nem álló helyzetre való! Sokkal nagyobb a hangja mint az M180. Az M175 több száz méterre is riaszt, tehát vadakra jó inkább menet közben. Persze mehet álló helyzetben csak az aksit lemerítheti ha nem jársz naponta a vassal.
'''''2013-06-08 07:58:39 // 36592
Épp tegnap este vitte el a szerelő a kocsit.Alfa logós ajtó világítás lesz és egy hangágyút is rak bele,külön kapcsolóval a dudára kötve.Remélem az első,alsó ledsorokat is berakja mindjárt.
mizooo2013-06-08 07:30:21 // 36591
Na a Yatourt teljesen elvetettem a Blogod miatt, Loudlinken gondolkodtam, de már kezd véglegesedni a dolog, hogy kikerül a gyári fejegység. Így hatalmas dimenziók nyílnak meg előttem :)
GTPeti2013-06-08 00:54:18 // 36590
150mA-nél már fenn áll a veszélye annak, hogy 2 év alatt kinyírja az akksit. Főleg rövid utak esetén (amikor nincs elég "visszatöltés"). Egy ilyet egy zselés akksiról v. NiMH góliátokról érdemes üzemeltetni.
droberto2013-06-08 00:51:51 // 36589
Viszont! :)
Pityukoma2013-06-08 00:44:46 // 36588
Jó éjt :-)
droberto2013-06-08 00:39:38 // 36587
A fogy difi tényleg durva: az M175 max. 150 mA, míg az M180 kevesebb, mint 2.
Egyébként a fogyasztás engem nem zavar, csak riassza vissza a vadakat is.
GTPeti2013-06-08 00:36:20 // 36586
Kis cég lehet, mégis ők a legnagyobbak. Úgy néz ki, a kínaiak még nem ugrottak rá erre a témára. (Talán ott nincsenek nyestek és ezért.)
droberto2013-06-08 00:35:06 // 36585
Nem túlzás ez.
Erről a készülékházról, nekem egy gyagyi alagsori kínai szokolrádió koppintás jut eszembe.
GTPeti2013-06-08 00:35:04 // 36584
A 105dB kiváló érték egy ekkora készülék esetén. Állítólag a macskák messze ívben elkerülik az autót, amiben ilyen van. A 135dB-s készülék meglehetősen sokat fogyaszt.
GTPeti2013-06-08 00:32:01 // 36583
Én legutóbb ilyeneket vettem. Az egészben az a trükk, hogy a membránrész úgy néz ki, hogy a műanyag házból lett kialakítva. Ehhez képest a régebbi készülékeik kisiparinak tűnnek. (Enyhe túlzással.)
droberto2013-06-08 00:30:19 // 36582
Azért kell még most megcsinálni.
Néha nagyon tetszik, néha viszont giccsesnek hat. Asszem maradok a gyári kilépőfénynél LED-el kombinálva. :)
droberto2013-06-08 00:28:03 // 36581
Ez még a Kemo oldalán is elkerülte a figyelmemet.
Egy dolog miatt nagyon tetszik: "IP65 (alkalmas a motortér tisztítása esetén is)" Mintha nekem üzennének. :)
A 105 dB-ek viszont keveslem (az M175 135 dB-jéhez képest), de a 160° az igen jó.
Pityukoma2013-06-08 00:27:33 // 36580
Nem is mondta, vagy csak lemaradtam róla mikor kiszorultam az Amore-ról.
GTPeti2013-06-08 00:23:51 // 36578
Ezzel a logóval az a baj, hogy pár év múlv az összes tuningbetyár autója ilyenekkel lesz telerakva. (Ezt leszámítva nekem is tetszik!)
droberto2013-06-08 00:23:12 // 36577
Én úgy vagyok a villanyszereléssel, hogy nem szeretem, de ha kell megcsinálom.
Alfa159 megcsinálta a laser logot.
droberto2013-06-08 00:19:47 // 36576
Tudom, hogy úgy lett volna jobb a hűtés miatt, de gyűlölöm, a kesze-kuszaságot.
Kézzel megfogva 1 órás üzem után ~40-50°C-osnak tűnt az ellenállás.
Egyébként a kábelektől elszeparáltam:

De OKs kiszabadítom az ellenállást a bandázs szorításából. :)
Persze kiégés figyelő és az összetett villamos hálózat miatt kell a műterhelés, de még így is kisebb a felvett teljesítmény, mint a wolfram izzószálás elődjének.
Továbbá én legfőképp a nagyobb fényerő és fénysűrűség miatt váltok leginkább.
Pityukoma2013-06-08 00:19:01 // 36575
Igen, nekem is be kellene szerelnem már az enyémbe is. Hátha a szomszéd macskáját is lezavarja a gépháztetőről. Mindig ott ücsörög az ablaktörlő lapátok tövénél.
Majd ezzel együtt. Nekem se erősségem az elektronika, ezért húzom halasztom. Amíg rá nem faragok.
Viszont ez a Ledes logó baromira tetszik, úgyhogy előbb-utóbb nekilátok :-)
GTPeti2013-06-08 00:11:17 // 36574
Örkény még hozzátenné: "Mivel apám nem nyest." :)
Dömpi (il dottore)2013-06-08 00:11:02 // 36573
jó éjjt!
Dömpi (il dottore)2013-06-08 00:10:27 // 36572
mivel én tök hülye vagyok az elektronikához inkább majd megveszem így kompletten és csak bepakolom a helyére és kész.
droberto2013-06-08 00:10:09 // 36571
Ez jó. Fel sem merült ez bennem, de így másodszor visszaolvasva...
droberto2013-06-08 00:09:02 // 36570
De az lenne, de szerintem ő is hasonlóan ellenállásokkal fűtetti el az áramot.
+ megkéri az árat.
Akkor inkább forrasztgatok néhány délutánt.
GTPeti2013-06-08 00:06:59 // 36569
Zsugorcsövet kellett volna húzni a lábaira (elektro-zokni), és magát az ellenállást szabadon hagyni.

@Pityukoma: Én amúgy nem vagyok nagy rajongója az ellenállásoknak, mint műterhelésnek. Ezek pont a LED-ek lényegét veszik el...
Tudom, hogy különben sírás-rívás jön az izzófigyelés részéről. A tökéletes megoldás pár SMD ellenállás kicserélése a board elektronikában. (159-nél még nem csináltam ilyet, nem ismerem a használt dobozt és belsejét. Mindenesetre ez a tökéletes megoldás.)
droberto2013-06-08 00:05:59 // 36568
Egyébként ebben az egész LED-es buliban ez tetszik legkevésbé.
Barátom Arosájába csak betettük és alapból tökéletes volt. Az újabb vasaknál küzdősebb.
Pityukoma2013-06-08 00:05:46 // 36567
Kis kiegészítés az előbbi hsz-hez:
Természetesen nem az Apám hanem a nyest rágta el a kábelt :-DDD
Dömpi (il dottore)2013-06-08 00:05:11 // 36566
így nem lenne egyszerűbb?
droberto2013-06-08 00:03:13 // 36565
Voltak jó mestereim! :)
GTPeti2013-06-08 00:02:50 // 36564
Ha vki most venne, én a legújabb típust ajánlanám.
droberto2013-06-08 00:02:48 // 36563
Forrasztott!
Teszteltem, melegszik, engem is zavar, de valahogy el kell szedjek némi áramot, hogy ne derengjen és/vagy világítson normálisan.
Pityukoma2013-06-08 00:02:41 // 36562
Milyen jó egy villamos mérnök a háznál! :-)
Pityukoma2013-06-08 00:01:57 // 36561
Nem aprózod el :-)
Pityukoma2013-06-07 23:59:31 // 36560
Én Apámnak a Stilo-ba Ilyet szereltem, kb5 éve teszi a dolgát.
Azok után hogy a húgom szutyukijának elrágta a gyújtáskábelét.
GTPeti2013-06-07 23:58:31 // 36559
Ez a betekert ellenállás nem egy rizikómentes ötlet, ugyanis eléggé fel tud forrósodni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak