Fórum >> Típusok >> 159

direttore2013-01-21 22:34:05 // 29458
Köszi a segitseget mindenkinek!
Dömpi (il dottore)2013-01-21 22:31:35 // 29457
A 8V stabilabb, kevesebb a gond (a pucolgatni, szerelgetni való), télen hamarabb melegszik, hidegben korábban tolhatod mint a 16V-t.
Hátránya, hogy jóval lomhább -> 120 LE a másfél tonnához sovány. De egy kis chip-tuninggal már okés. Feltéve, hogy megelégszel 138-140 pacival. Viszont itt számítanod kell, arra, hogy néhány alkatrész a nagyobb terheléstől hamarabb kikészül (féltengelycsuklók, kettőstömegű stb.)...tapasztalat :(

Szóval mindkettőnek annyi a hátránya, mint az előnye, csak más jellegű.

A 159 jó döntés, NEM KICSI(!) nekem 2 gyerek van és kényelmes (SW)!!!
Az utakon pedig nincs szebb járgány! (Illetve lesz, ha kijön az utód)
Csabi2013-01-21 22:30:13 // 29456
Akkor kifejthetnéd, h miért nem :) A beszívott levegő kb 40%-al több ami a turbon megy keresztül...jobban kell nyitni a geometriának a turbonyomás is magasabb lesz állandó sebességen...fordulatok tízezreivel többet fog pörögni a turbo percenként....
Az egr hűtőn keresztül melegszik a víz, és és a visszavezetett gázok is melegebbek mint amit a turbó csinál egy -5°-10°os levegővel...
Dömpi (il dottore)2013-01-21 22:21:32 // 29455
Nem tudom! Nekem bejött a WD40. Egy éve semmi gond az EGR-el. Pedig csak ki lett pucolva, meg befújva WD40-el.
GTPeti2013-01-21 22:17:44 // 29454
"turbo közel kétszer annyit "dolgozik" EGR nélkül" Engedd meg, hogy kételkedjek. ;)
mreni2013-01-21 22:16:20 // 29453
a felsoroltak közül kb egyik sem igaz :)
droberto2013-01-21 22:16:11 // 29452
Pl.: csökkenti az égési hőmérsékletet, a NOx emisszió és a zaj.
Csabi2013-01-21 22:12:31 // 29451
:) 159-nél nem egyszerű történet...hozzá kell hangolni az egész motorvezérlést...plusz a turbo közel kétszer annyit "dolgozik" EGR nélkül-volt alkalmam figyelni ebben a pár napban-ami azért kihat az élettartamára...Nem beszélve arról h a motor is lényegesen lassabban melegszik fel a mostani mínuszokban...azért van néhány előnye is az EGR-nek :)
droberto2013-01-21 22:08:56 // 29450
Fene tudja mennyire hűl vissza a kipuffgáz, de én valami magas hőállóságú szilikonzsírral próbálkoznék. Pl ilyennel: Nicro 636
GTPeti2013-01-21 22:01:11 // 29449
Szerintem meg OBD kábellel kéne próbálkozni. :)
Csabi2013-01-21 21:58:16 // 29448
Kösz :) Szerintem jó cucc, más alternatíva nem volt a polcon...igaz nem sokáig lesz jelen a hő miatt....igazából valami hőálló zsírral kellene próbálkozni de a rugók miatt nehéz eljuttatni a súrlódó helyekre.
droberto2013-01-21 21:32:28 // 29447
Grat. a hibafelderítéshez és a javításhoz. :)
A WD40-el kapcsolatban; én valahogyan nem hiszek a több az egyben kemikáliákban.
droberto2013-01-21 21:14:19 // 29446
Nem egyformán vezetünk. Sokan pl. úgy ülnek, hogy a támla majd 45°C-os szögben áll. (Főleg a Jürgenék) Nálam a támlaszög, a függőlegestől mérve ~15°.
Korábban a Tipo-ban az üléslapot addig toltam hátra, hogy a kuplungot pont ki tudja nyomni. (Részben azért, hogy egy esetleges balesetnél ne kelljen elköszönnöm a lábaimtól).
A 159-et már "szabványosan" vezetem: A vállaim a támlához érnek, közben a csuklóm pont a kormány tetejéhez ér. Ja a kormány nem buszos Setup-ban van. :)
Csabi2013-01-21 21:12:40 // 29445
Üdv!
Ma volt időm az EGR-rel játszadozni, lekaptam és megnéztem, h valóban működik e a szelep vagy csak erőlködik-nem nyit- és ezért dobja a P0401-et. Az utóbbi nyert. MES-el megműködtetve nem mozdult semmit az 1hónapja beszerelt EGR-em. Ezért leszereltem róla a szeleptestet és az ujjammal erősen megnyomva megmozdult, utána már könnyedén mozgott...annyira "beragadt" zárt helyzetben, h a motor nem tudta kinyitni ezért jött a P0401...Véleményem szerint a gyárban nem megfelelően vagy egyáltalán nem kenik az egymáson sikló alkatrészeket(rudazatot-perselyt).
Ezért jött a tisztítás... A hideg-zsíroldó csodákra képes fémtisztára lehet vele pucolni az EGR-t.. vízzel lemostam, majd WD40-el mindenhol befújtam...érezhetően könnyebben mozgott a szeleptest...
Külön megműködtettem a motort is, vele nem volt gond, de ő is kapott WD40-et


Összeraktam jöhetett a komplett EGR:
Megműködtetve már szépen mozgatta a motor a szelepet,a képen épp nyitott állapotban:

EGR vissza hiba eltűnt, és bízunk benne, h nem tér vissza 1 hónap múlva...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 21:07:22 // 29444
most kaptam a Szabótól egy mailt Ford Fiesta-t nyerhetek :D
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 20:59:25 // 29443
Láttál már olyan embert aki nem széltében ha nem magasságában nő? :)
Liquid2013-01-21 20:55:20 // 29442
mondomén hogy túlgyúrtad magad :) Az megnézném ahogy harapod a kormányt :)
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 20:52:46 // 29441
na igen hasonló helyzetben mögöttem is...
Liquid2013-01-21 20:39:51 // 29440
én 182 vagyok (igaz nem gyúrtam túl magam mint az alkatrésznepper :)), de van 2 gyerek, és elférünk
mizooo2013-01-21 20:13:50 // 29439
Igen én is néztem a Wikipedia is csak -45 kg-ot ír, de az is valami. Én pl. nem is tankolom csak néha tele, minek cipeljem a full tankot napi 58km-re. :P
droberto2013-01-21 20:03:18 // 29437
Ugyanúgy mint a hátsót! Tiszta műanyag feszítőszerszámmal.

Ne félj tőle! (Azért ha nekiállsz legyen min. 20°C)
droberto2013-01-21 19:58:56 // 29436
A dupla vezérmű tengelyes JTD motorok, a kategória legjobbjai! Ne aggódj, nem lesz a vezérléssel gondod.
A 159 futóműve olyan mint a karosszéria: merev és tankszerű. Még a 19-es kerékkel is alig lehet zavarba hozni. :)
droberto2013-01-21 19:53:37 // 29435
Csökken a keresztmetszet, ezáltal nő az áramlási sebesség, így a korom kevésbé tud lerakódni.
Shadin2013-01-21 19:42:19 // 29434
Itt leshetsz, együtt kell kiszedni, 6+2 ponton rögzül:

Blog...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 19:00:10 // 29433
igen akkor mind az ötöt fel kell programozni
Piritu - 1.000.0002013-01-21 18:23:57 // 29432
Útközben láttam egy érdekes dolgot.
Ausztriában az autópálya feletti hídról a kettővel előttem menő OFF-ra esett vagy fél köbméter hó. Nem kicsit alakította át az ablaktörlőket. A fickónak még szerencséje is volt, mert a szélvédő kibírta. Szerintem azt se tudta, hogy mi történt.
.......................2013-01-21 18:06:33 // 29431
Én az újabb motoros 170 lovas 2,0 jtdm et ajànlom,
Lényegesen kevesebb a motorral a gond,
Annàl nincs DPF gond,mert a turbó nyakàn van

A futómű sokkal tartósabb amint a 156 ban,deugyanolyan húzós ha kell valami bele,
Fl utànit vegyél azok màr könnyebbek 80 kg al,
Több alu alkatrészt hasznàltak,

Készülj fel eladni szinte lehetelan lesz,
Szóval kizàrólag olyat vegyél amit el is lehet adni,
Színben ,belsőben is
Piritu - 1.000.0002013-01-21 17:48:57 // 29430
Üdv mindenkinek Lienzből :-)
Piritu - 1.000.0002013-01-21 17:45:21 // 29429
A futómű teljesen más világ. Sokkal stabilabbra sikerült, és sokkal tartósabbnak is.
direttore2013-01-21 17:39:02 // 29428
Nem márkaszervízbe.
.....2013-01-21 17:35:28 // 29427
Én még ilyet nem csináltam. Szerintem ha össze lettek cserélgetve akkor mindegyiket újból be kell írni, gyújtáson. Szervízben cserélték ki?
direttore2013-01-21 17:29:53 // 29426
Járó motornál vagy álló helyzetben, ez is kérdés. Illetve még az is, hogy össze lettek cserélgetve a csucsok, így akkor mind az ötöt újra be kell vinni???
.....2013-01-21 17:26:41 // 29425
A MES-ben a motornál lehet bevinni a kódot.
direttore2013-01-21 17:18:31 // 29424
Hali, ha az első búrát elmondod, hogy kell kiszedni, akkor megköszönöm. Nekem az istennek nem jön ki, mert egybe van a szemüvegtartóval, eltörni meg nem akarom.
Zselé2013-01-21 17:11:53 // 29423
Köszi a válaszokat! Ilyesmire gondoltam, mint a kormánymű, vagy a DPF! Futóműve ennek is kényes, mint az '56-nak? Alapvetően megbízhatóságban van-e különbség a 16 és a 8v között?

Azt meg tudom, hogy a km óra azt mutat, amit akar, és nekem kell eldönteni, hogy elhiszem-e, de azért lőttem be egy futásteljesítményt, mert nem állhatok úgy neki, hogy sokat futottat keresek, az a biztos.. :D
direttore2013-01-21 17:10:02 // 29422
Sziasztok!

Valaki meg tudná mondani hogyan kell az új porlasztócsúcsot a comppal felismertetni, programozni?
Ma lett cserélve egy és állítolag a FES-be be kell vinni az újnak a kódját, ha minden igaz. Az hol található a tetején a müanyagon?
direttore2013-01-21 17:08:22 // 29421
Szia, és mi értelme van? Nekem is van de még nem tettem bele.
Shadin2013-01-21 17:04:44 // 29420
Tudok adni elektronikát... a gomb nekem is törött...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 16:39:12 // 29419
Ha van gyerek és 180cm felett vagy akkor felejtsd el az 59-et :( tapasztalat...
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 15:59:09 // 29418
a motorvezérlőt is arra állítják amit szeretnél sőt még szervizkönyvet is gyártanak :P
Szabóék kicsit el vannak tévedve...
Persze érdemes megnézni, körbenézni de vérre menően nem tudsz úgy sem nyilatkozni a valódi állapotáról stb...
Vermacy2013-01-21 15:54:26 // 29417
Ezt (meg az előzőt) kiegészíteném annyival, hogy a Szabó Autócentrum, Érd azt mondta Nekem, hogy a motorból lekérdezhető a "valós" futásteljesítmény +/-5ekm. A műszerfal meg azt mutat, amit akar. Sztem megérheti a bevizsgálás árát, hogy 120-at vagy 320-at futott-e a verda...

Ha van gyerek és/vagy sokat cihelődsz, akkor kombi, mert sedanba körülményes pakolni!
Vermacy2013-01-21 15:52:02 // 29416
Csak párban!
Nekem Philips +30%-os volt benne és arra is cseréltem! Tökéletesen elég, jó fénye van és hosszú távon sem fárasztó. Nekem bevált! Puntóba is ezt a szériát teszem, csak oda +100%-ost, mert oda kell :-)
Vermacy2013-01-21 15:49:46 // 29415
Hali!

Én tavaly Júniusban vettem ilyen 150 lovas dízelt. Annyit alkudtam az árából, hogy a vezérlés cserét csinálja meg az eladó (szla-val, szakszervizben).
Ami nálam gyenge pont volt az a kormánymű. Azt vizsgáltasd be (nem kell szakszervizben, Nekem Norautóban és egy VW szervizben is ugyanazt mondták), mert Nekem menthetetlen és elfolyatja az olajat. 3K/liter az ára és bosszantó, hogy a végén már 100km/2deci volt a fogyasztása. Kormánymű csere alaphangon 170 ezer HUF.
Hét végén bővebben tudok nyilatkozni, addigra készül el az Enyém.

Nekem más hiba nem nagyon jött elő. Agilis, jól megy és ha vigyázol rá, keveset fogyaszt. 215-ös gumival 5,5-öt tudtam tempomatolni Veszprém-Fehérvár között hónapokon át. Persze csak Agipnál tankoltam, nem madaras és kék-fehér tecsónál.

Készülj, hogy nem olcsó a fenntartása, mert a 17-es, nem noname gumi is inkább az 50ezer/dbhoz közelít!

Javaslom, hogy élőben nézz meg több színt, mielőtt elhatározod magad vmelyiknél. Teljesen más a karaktere fehérben, feketében vagy rossóban...

Sok sikert!
Erhard 242 (Pure Energy)2013-01-21 15:37:51 // 29414
szerintem nagyjából tök mind1 mit nézel meg.... ha akarnak úgy is átb*sznak... ha meg a típushiba jelen van akkor meg úgy sem tudsz vele menni (pl kormánymű okádja az olajat, dpf annyira el van tömődve rángat illetve közlekedés lovaskocsi/3)
Liquid2013-01-21 15:35:09 // 29413
kérdés hogy mi a célod? Többet láss vagy hogy xenonszerű legyen?
droberto2013-01-21 15:12:02 // 29412
Szerintem párba cseréljél, mert hamarosan a másik is ki fog égni.
Jók az emelt fényerejűek, de fénysűrűségtöbbletet az élettartamuk rovására érték el.
Az Osram Night Breaker Plus-t sokan dícsérik... ;)
droberto2013-01-21 15:09:18 // 29411
SZVSZ meg inkább fogj egy multimétert és keresd meg a szakadást, kontakt hibát!
davidbagyo2013-01-21 14:45:05 // 29410
Kiégett az egyik tompitott izzóm. Gondolkozok új kék fényü izzót beletenni. Bárkinek bármilyentapasztalat? Vagy maradjak a simánál? Párban cseréljem? Vagy elég csak a kiégett helyére egy új?
Zselé2013-01-21 14:16:36 // 29409
Köszi, de ez a része tiszta, nem az első használt lesz, úgyhogy ez bele van kalkulálva:)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak