Fórum >> Típusok >> 159

GEORGE2007-09-13 19:11:53 // 4150
Esetleg szétkaphatnánk ezt azt a tiedén csupán meggyözödés végett :-DDD
András bácsi2007-09-13 19:08:16 // 4149
Úgy hallottam, hogy a többi marelli, csak a motorvezérlő-el a bosch.
Tibe2007-09-13 19:07:59 // 4148
Jah hogy csak a benyásokban. Erre már nem emlékeztem. Amúgy bírom ezeket a mammut cégeket mint pl. a Bosch: gyárt mindent a mosógéptől elkezdve a befecskendező rendszereken át az ablaktörlőig :P Az élet szinte minden területén ott van de sajna sehol sem gyárt kiemelkedőt.
Az egyetlen mammut cég aki kilóg ebből a negatív sorból a Samsung, legalábbis szerintem.
GEORGE2007-09-13 19:04:18 // 4147
A diesel befecs gyártásban egyed uralkodó ez a tetű fosch. :-(
A hírek arról szóltak hogy számüzik és a benzinesek már Olasz elektronikával jelennek meg......
Tibe2007-09-13 19:01:33 // 4146
Tényleg ezzel mi a helyzet, azt lehetett hallani hogy a 159-esekben már olasz elektronika lesz, és most mégse? Nem tudnak elszakadni a Boschtól úgy látom :D ez egy örökké tartó se veled se nélküled viszony az Alfa Romeo és a Bosch között :)))
GEORGE2007-09-13 18:50:51 // 4145
Reméljük a legjobbakat!!
András bácsi2007-09-13 18:49:07 // 4144
A 2.4-es sajnos teljesen bosch.
GEORGE2007-09-13 17:43:27 // 4143
Nem arról volt szó hogy számüzik a silány minsősége miatt a fosch-t az Alfákból és Magneti Marelli lesz hekyette?
Vagy az csak a benzinesekre vonatkozik?
Bckk2007-09-13 16:02:05 // 4142
és ugyanilyen v. hasonlo szar németből van pár
GEORGE2007-09-13 15:49:36 // 4141
Nekem ne is emlitsd az a köcsög bosch-t.

bosch = FOSCH!
Csöri2007-09-13 15:37:51 // 4140
Amúgy Teddy-t én is láttam vele hétfőn.:)))
Bckk2007-09-13 15:34:13 // 4139
meglehet beszállito cégek tökéletessége nem mindig van a toppon. lásd ABS gondok jelen pillanatban a Boschtol. minden márka elsunnyogta, még a testvér FIAT is, de a franciák nagy dobra verték.

nem kell mindig szidni a Alfát, bár bosszankodni lehet.
de mi ha Alfacus cartárs tenyere tul erős szoritásu, és szegény gyürü meg beadja a derkát alatta?

esetlegesen kérdés mi a tapasztalata a többi 159 tulajnak vele??? egy fecske nem csinál nyarat

miota az 1,9JTDm 16v piacon van, most van első problémás db a szervizben. az eddigiek mind mind gondmentesek voltak. és ugye ez a motor minden modellben szinte jelen van, szoval ...
Bckk2007-09-13 15:27:47 // 4138
mint olvastam biztos hogy nem a kézikönyv volt az első amihez hozzányultál. lehet nem is kerested.

talán ezért is nem lesz objektiv a véleményed a modellről, mig sajátodnak nem tudhatod, s csak utána számolsz be róla, tüzetesebben.

nem biztos h. jobban ismerem csak nem elégszem meg azzal amit elsőre tapasztalok, szeretem jobban kiismerni a dolgokat.

apropo: navigácio nyelve szintén változtathato, csak kell hozzá a rendszerlemez. amit persze ovintézkedésekből nem raknak bele a verdákba, nehogy elvésszen.
GEORGE2007-09-13 15:24:26 // 4137
Tényleg bosszantóak az ilyen kicsinyes hibák, ezekre jobban oda kéne figyelniük.
Bckk2007-09-13 15:21:11 // 4136
gond? bogarasok ne vegyenek autot, utazzanak busszal
András bácsi2007-09-13 14:22:55 // 4135
Mé' nem a motorhangot hallgattad? :D
Tommi2007-09-13 14:20:21 // 4134
Szerinted a rendelkezésre álló egy nap alatt a vaskos kézikönyvet olvasgattam? :)

A térképzsebbe CD tokot tettem, mert a középső tartóban nem fér el, a kesztyűtartót meg ne kelljen menet közben babrálni.

Köszi amúgy a helyreigazításokat, aki jobban ismeri az autót, annak ezek nem jelentenek újdonságot/problémát.
Scott2007-09-13 14:20:20 // 4133
Mennyi gond van ezzel a típussal. Fújj, nem is kéne :)))
Bckk2007-09-13 14:16:50 // 4132
drága TOMMI, navigácios CD kivehető a fejegységből, csak elötte bemásolja az utirányt. viszont tény h. nem tud más irányt adni ha letérsz a tervezett utvonalrol.
Teszt elött egy nappal olvassátok át inkább a kézikönyvet :D

Cd tár rendelhető egyébként, az ienért a felelőst kéne nyársra huzni.

Néhány aproság - térképzseb tartoja - vásárolhatő bele extra pénzért puha tarto.
De miért kemény zörgös cuccokat raksz bele ha az terképtarto rekesz??? A térképek papirbol vannak, azok nehezen zöröghetnek.

A szőnyeg meg tény, elcsuszik. szar a lefogató része. De rakj bele gumiszőnyeget, csunyább de megáll a helyén - tovább. :(

Egyenlőre ennyi.
András bácsi2007-09-13 14:14:33 // 4131
Különben meg az lehet, hogy a kezelő hibája volt. Ezt soha nem tudjuk meg. :)
Halesz2007-09-13 14:14:15 // 4130
Mindegy, asszem ezt nem itt kéne megbeszélni.
Tommi2007-09-13 14:12:48 // 4129
Ok, majd megtanulok gondolatolvasni :)

A "szoktunk kapni"-ra meg inkább nem mondok semmit :)))))))
Scott2007-09-13 14:10:28 // 4128
Semmi gond, reméljük a cikk jobb lesz és több műszaki részlet lesz. Igazság szerint most a CD problémáin kívűl sokat nem tudtunk meg :)))
Don Gombóc2007-09-13 14:07:39 // 4127
Nem baj, majd megtanulsz gondolatolvasni. :)
Halesz2007-09-13 14:07:15 // 4126
Általában azért szoktunk teszautót kapni, hogy cikket írjunk róla. Ha esetleg megkérdezted volna...
Tommi2007-09-13 14:06:54 // 4125
Nehogy már én legyek a hibás, amiért közületek egyikőtök sem mondta :)
Tommi2007-09-13 14:05:45 // 4124
Ha esetleg szóltatok volna, hogy ne tegyem, mert cikk lesz belőle...
Tedi2007-09-13 14:03:12 // 4123
Köszi a többiek nevében is, hogy lelőtted a jövő heti tesztes cikket. Gratulálok. ár megint képtelen voltál tartani a szádat
Tommi2007-09-13 13:57:36 // 4122
7 éves barátság a megfelelő személlyel és az Esztergomról kialakult jó hír is segített "egy kicsit" :)))
Bati2007-09-13 13:55:16 // 4121
szia

szerintem 99% ban igazad van

nekem is az a véleményem hogy a 2.4 az egyedüli elfogadhato 159-es
András bácsi2007-09-13 13:42:24 // 4120
És ehhez milyen csókosság kellett? ;)
Don Gombóc2007-09-13 13:32:25 // 4119
aszzem=asszem :)
Don Gombóc2007-09-13 13:31:31 // 4118
Szerintem majd a 2,4 dízel is belustul a Q4 hajtással, mert ugye a hajtáslánci surlódás megduplázódik majdnem. De nállunk még nem kapni aszzem Q4-et, bár a mobile.de-n már használt is van. Mármint dízelben.
Tommi2007-09-13 13:22:59 // 4117
Sziasztok!

A FAM jóvoltából másfél napig nyúzhattam egy 3,2-es 159-et, érdekes volt, kissé ellentmondásos nekem az autó :)

Full-full volt, bőr, navigáció, xenon, elöl-hátul parkolóradar, ülésfűtés, blabla... szóval minden, ami létezik.

Pozitívumok:

A külsőre asszem nem is kell szót vesztegetni és pont Nektek nem kell magyarázni, hogy milyen :) V6 hang, szedi a lábait rendesen, kényelmes, szépen szól a BOSE hifi, a futómű és a Q4 a leghálátlanabb manővereket is készséggel támogatja :) Egy igazi nagy luxustank, amivel többszáz kilométer sem gond és nem fárasztó a vezetés, kényezteti a vezetőt és az utasokat is. Mentem vele autópályán, városban és kanyargós hegyi úton is, mindenhol megállta a helyét, legjobb persze a tekergős út volt, a kanyarsebességek és a stabilitás elsőrangú, erre mondaná egy autós újságíró, hogy bolondbiztos és lelökhetetlen az útról :)

Negatívumok:

A navigáció csak olaszul tudott beszélni, ha címet akartunk beírni, elég nehézkes volt a betűket bepötyögni a kis tekerőgombbal, a térkép rajza kb egy Commodre 64 játék szintjén volt, megcsinálhatták volna szebben is. A fejegységbe kell tenni a navi lemezét, tehát közben nem lehet saját CD-ről zenét hallgatni. Inkább tettek volna a csomiba egy tárat. A kormányon a bőr varrásánál néhány helyen többcentis cérnadarabok kandikáltak ki - tudom apróság, csak bosszantó ennyi pénzért. Az ajtók térképzsebeibe tehettek volna egy darab filcet, hogy ne zörögjenek a cuccok. Szintén apróság, de engem pl kurvára zavart. A szőnyegen hiába volt beakasztó bigyó, hogy ne csúszkáljon, nekem mindig sikerült a lábam és a pedálok alá gyúrni. Többször is előfordult, hogy a CD-t nem adta ki a fej, ilyenkor autó leállít, kulcs ki-be, újra indítás és akkor már sikerült.

Összességében azt mondanám, hogy a 159 kényelmes, kellemes autó, felszerelve minden földi jóval, de a 3,2-es motor baromira zabál (jó, hozzáteszem nyomtuk is neki) és relatíve nem megy annyira (nagy önsúly + a Q4 azért levesz), sokkal inkább a 2,4 dízel illik bele. Vezettem már mindegyik motorral és szerintem az passzol hozzá legjobban.

Alfacus Maniacus2007-09-13 13:06:42 // 4116
Jelmondatban csak saját kocsimról szólnék, mert a dízelek valóban muszklisabbak, de ez én 1,9 JTS-em már kapott nevet: ('Cuore Lustivo')
Tibe2007-09-13 13:03:49 // 4115
Bocsi hogy beleokoskodom, nem az a célom. De én soha nem vennék egyből egy új modellt, kell 1-1.5 év amikorra kinövik a gyerekbetegségeket és kijavítják nagyrészt a felmerülő hibákat.
Csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani a 147-ről, néha meglepetten olvasom hogy a többi cartársnak milyen hibái vannak a géppel, tipikus 147-es hibák, kiég az izzó, számítógép hülyeségeket ír ki stb.... nos akár hiszitek akár nem de nekem 2 év után is minden izzóm gyári és ez alatt a két év alatt egyetlen hibaüzit sem írt ki a számítógép. Minden úgy működik ahogy kell, igaz oda is figyelek a gépre szal nem elhasználom, csak használom.
András bácsi2007-09-13 13:00:16 // 4114
Lásd pl motrotérben a lemezillesztéseket, a paszta elkenését, a lemez szabadon álló éleit. :(
András bácsi2007-09-13 12:58:47 // 4113
cserélt = cseréld
András bácsi2007-09-13 12:58:25 // 4112
Cserélt le egy Momora. :)
András bácsi2007-09-13 12:57:04 // 4111
Olyan összevissza motortér, nincs minden burkolva, néhol igen gyenge anyagminőség. (feltéve, ha a 166-hoz viszonyítom - és azért ahhoz, mert árban és méretben szerintem inkább ahhoz fogható, mint a 156-hoz.)
Alfacus Maniacus2007-09-13 12:44:38 // 4110
Még valamikor márciusban e topicban volt egy hsz.-em fényképekkel illusztrálva néhány jellemző dolgot, hogy erős jelei vannak, hogy végül valami piaci határidő problémák miatt lóhalálban kellett végül összedobni a gépet (az is szóbeszéd volt, hogy a teljes lámpasoros brigádot elküldte a német főnök minőségi problémák miatt; de ez lehet pletyka is).

A lényeg itt az (mint cseppben a tenger...), hogy mitől haladja meg egy cég képességeit egy primitív váltógomb normális összerakása???
robrt2007-09-13 12:31:08 // 4109
Most jöttem meg a frankfurti szalonról de nem volt ott a 159 GTA. Tudja valaki miért nem? Elméletileg mostanra ígérték...
GEORGE2007-09-13 12:28:24 // 4108
Szeva :-)
Hmmmmmm annyit még nem mentem vele, hogy ilyent tapasztaljak.
A kocsi más részein is érezni találni ilyent??
Amennyit én ültem bennük elég jó benyomással voltak rám.
Masszií igényes kidolgáznak tünt.
Persze más nap mint nap benne "élni".
Alfacus Maniacus2007-09-13 12:16:18 // 4107
... bocs, nem én vagyok a megszólított, de belekotyogok)

Szóval. Tudom, hogy egy sebváltógomb összerelése high-tech feladat és komoly kihívást jelenthet összerakása (gyártól függően).

Merthogy: van ugye kb. két félgömb váltógomb rész, a kettő közé betéve egy alu díszgyűrű (tárcsa). No, ez nekem szétcsúszott/csavarodott(?) - ez nem derült ki többszöri próba ellenére sem mintegy 25.000 km során, és váltáskot az ember tenyerében idegesítően ott lötyögött kb. 4-5 mm-es játékkal a gyűrű. Gond egy szál sem, újra lecserélve nyári út előtt. Azóta 8.500 km lehajtva.
Folytassam? Ember tenyerében ismét idegesítően lötyög a 4-5 mm-es hézagban a gyűrű.

Üdv.
GEORGE2007-09-13 12:00:13 // 4106
Azt hogy érted, hogy Fiatos?
András bácsi2007-09-13 11:32:45 // 4105
A 159-ben nekem az nem tetszik, hogy olyan németautós vonásai vannak. Aztán az összeszerelési minőség is fiatos, nagy visszalépés a 166-hoz képest. Összességében semmivel sem jobb, mint a 166, nekem nem is tetszik annyira. Mindössze azért kellett, hogy kombi legyen, meg akkor már dízel. És újszerű.
Bati2007-09-13 11:15:46 // 4104
CSÁ

Bandi már nem az eredeti a másik topicban már meséltem a történetet

159 motorizáltság

szinte minden 159 el van pici tapasztalatom csak az 1.8 al nincs de arrol nem is kell
BENZIN motor! ALFA-s szemmel szinte használhatatlan
jók de isten bocsássa meg nekem hogy ilyet irok egy ALFA-rol de ez inkább OPEL a méltánytalan menetteljesitményekért
DIESEL motorok 1.9 valamit már érezni..... kezd élvezetesebb lenni a dolog de még nem esek hanyatt de már megy
2.4 hát itt már valami van de nem az igazi de valami van
nagyobb sebesség tartományban egész jo csak elindulni nem nagy élmény
nincs tul messze az én 156/NOVITEC párosomtol igaz a 159 nélkülöz minden brutalitást
nem akarom bántani a 159 -et mert egy műremek csodálatos és nincs alternativája
csak a GT de az meg másrol szol az még kicsit ALFA-s történet
tudom az egykori 75 tulajok kb ennyire degradálták le a 156-ot mikor megjelent és meg is értem öket a 75 képest a 156 is erös visszalépés menetdinamika és vezetési élmény terén söt nem is erös inkáb szörnyü nagy

igaz nem is a 156 hoz kell a 159-et hasonlitani mert ez inkább 166 mint 156
és a végére 1 jo kis jelzö
a 159 a LEGSZEBB OLOMMADÁR A VILÁGON
András bácsi2007-09-13 08:21:39 // 4103
Hát az olaszok hülyék.
Don Gombóc2007-09-13 08:19:36 // 4102
Egyszer hagytam ki a pofánverést és már szemtelenkedsz is. :) De mi lesz ha az új V6 dízelt beteszik a 159-be Q4 hajtással? AZ biztos hogy erős lesz de alulról veri majd a két tonnát? Az már az öt méteres Német csúcsragadozók súlya. :)
András bácsi2007-09-13 08:16:07 // 4101
Nem alapjáratról van szó. Ott a lámerek szoktk lefulladni. :)))
Persze, más a karaktere a motornak, de érezhetően gyengébb a szívó.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak