Fórum >> Típusok >> 159

Liquid2018-01-17 18:11:40 // 104020
nem leesni szoktak (eddig csak egy ilyen esetről tudok), hanem megszorulni, mivel az EGR oda kurjantja a kormot. Ha már szét van szedve, akkor célszerű nem lekötni, hanem ledugózni.
Zolibácsi2018-01-17 18:00:26 // 104019
Pesterzsebet, vágóhíd utca
psychoati2018-01-17 17:59:27 // 104018
Nekem is ők csinálták a szívósor "lapkátlanítást" és a kipucolást és a kipufogó tőcsavarok pótlását. Nálam a lapkák ki voltak kopva és lötyötek a szívósorban, így ott kifújt a rendszer.
Én ezt az örvénycsappantyús megoldást nem tartom annyira jó dolognak, mint amekkora bajt (esetleg kárt) tud okozni. Lehet hogy alacsony fordulaton segít kiiktatni a csuklást, de én nem nagyon érzem, hogy gyengébb lenne az autó mióta megcsinálták. Sőt :-)
Giuntini2018-01-17 17:54:33 // 104016
Ők hol vannak?
Haddel2018-01-17 17:47:13 // 104015
Voltam ma Alfadepoban,és volt ott egy vacsi új, ropogós Ti kormány ,igaz nekem drágán,de már látom muszáj lesz elindítani az átbőrözős projektet,mert beleszerettem😃
Zolibácsi2018-01-17 16:46:02 // 104014
Nekem is ők csinálták, csinálják a kocsim. Sőt páromét és édesanyám Multiplajat is oda visszük.
Szivosor lapát lekötés annyiból célszerű ha már egyszer meg van bontva, hogy nem fog belepotyogni.
Giuntini2018-01-17 16:38:54 // 104013
Mindenesetre kabaré, amit a szervizek olaj témában mondanak. Mindenféle olajat mondanak, mindig az a legjobb, amelyikkel az adott szerviz dolgozik.

A hengerfej témában szurkolok neked. Mondjuk a szívósor lekötést sem értem. Robival a napokban beszéltük, hogy két fajta szívósor van. Az egyik a Marelli, ami nála problémás volt. Szegecselve vannak a tengelyek, és az ereszt el. A Pierburg viszont csavarozva, az nem fog elengedni. Először nézzétek meg melyik fajta van benne.

Kérdés! Fűtésed milyen volt?
ProdyG2018-01-17 16:23:47 // 104011
Hengerfej téma, ami most nekem eléggé aktuális:

Kb másfél hónapja szervizben a kocsi (D.Z. Tuning), hengerfej repedés miatt. Maximálisan lebeszéltek mindenféle felújításról, illetve arról is, hogy felújított hengerfejet vegyek (pedig van felújított eladó Tatán is pl...). Emiatt húzódik ilyen sokáig a dolog. Azt javasolták, hogy várjak amennyit kell és szereznek nekem valahonnan egy alapból, felújítás nélkül is jó állapotban levő hengerfejet. Ez megtörtént a héten, van új hengerfej, már csak a szerelésre várok. Nem tudom mi lesz, de remélem jó lesz. Majd beszámolok, ha kész a kocsi.

Ha már szét lesz szedve, kitakarítják a szívósort, illetve kérdezték, hogy a lapátkákat kössék-e le. Mivel többőtöktől hallottam már ezt, mondtam, hogy csinálják nyugodtan. Ez amúgy miért lesz jó nekem? Mit csinálnak ezek a lapátkák? Vezérléscsere is lesz, nem baj, nemsokára amúgy is aktuális lett volna. Meg olaj, szűrők stb...

Olaj témakörben: ők is nagyon lebeszéltek a Selenia-ról, mondták, hogy szakítsak a hagyományokkal, és Motul-t raknak bele, mert olcsóbb, jobb és csendesebb lesz a motor is tőle. Jelenleg ez nem izgat annyira, elhiszem, hogy a Selenia egy túlárazott valami, szóval most kipróbáljuk a Motul-t...

Csak lenne már jó végre... az ünnepeket is egy 65 lovas Polo-val toltuk végig, már kész vagyok... :)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-01-17 16:18:40 // 104010
abból meg csak 3 lityi van :)))))
Shadin2018-01-17 15:27:03 // 104009
10w-50-es Abarth-ot beleee! :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2018-01-17 15:15:37 // 104008
kevés hát... én 5,3-at vagy 5,4-et töltöttem bele mindig... én is megvettem volna a Seleniat csak a tököm vegyen 2db 5l-est 3-4 deciért...
Roll19832018-01-17 14:53:54 // 104007
Ez tényleg az. :) Angol fórumok is tele vannak vele, hogy kevés az 5 liter. Enyémet hagytuk sokáig lecsöpögni, szerintem még 5,5 liternél is több ment bele egy picivel mire max-on volt. Shadin és Erhard is mondta, hogy kevés az 5-ös kanna.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 14:15:53 // 104006
Itt van, erről beszélek:



3000 felett muszáj meredeken visszahúzni az időzítést, mert a gázolaj késéssel gyullad. És ez a késés+ az égés ideje növekvő fordulatszámmal egyre nagyobb dugattyú elmozdulásnak (főtengely szögnek) felel meg.

Ami itt van, az már számolt információ, nem közvetlen a programban van. Az előtöltés időzítésből, a CR nyomás táblázatból és az injektor kalibrációs táblájából lehet összelegózni, hogy a befecskendezés hol ér véget. Ez az EOI.
Ezt 4 fok fölé nem nagyon szokták tenni (akik teljesítményre tuningolnak), márpedig itt 8 fok fölé is elmegy.

Én elsőre 6 fok alá visszahúztam, nem akartam ennél drasztikusabb lenni, mert ez azért elég erős belenyúlás a motor működésébe. Mindig benne van, hogy mi van, ha tévedek, valamit rosszul számolok, szóval óvatosan. Egyelőre igaznak látszik.
gecsa2018-01-17 14:06:29 // 104005
Az nem igazán sok. Nekem 166 TBben van 270, és papírom van róla,hogy tekert órás.
TáDé2018-01-17 13:58:49 // 104004
Nem egyszerű ez, az a baj hogy itthon km fetisiszták a vevők ... nem érdekli az állapot csak a km óra annyit mutasson amennyit gondol ....
RomeoOne2018-01-17 13:28:11 // 104003
Enyémben is lesz vagy 280 mire eladom, nem tudom mi lesz belőle. Biztos, hogy olyan állapotban fogom tartani, hogy 120-ra vissza lehetne tekerni és nem győzném felvenni fogadni a vevőket. De így biztos necces lesz. Na mindegy, ez még a jövő problémája.
RomeoOne2018-01-17 12:48:58 // 104001
Mennyi van benne?
TáDé2018-01-17 12:44:33 // 104000
Ezeken én is túl vagyok már (kettős tömegű, szívósor, sajnos egy hengerfejezés is, kormánymű, stb.), és jó az autó, de gyakorlatilag eladhatatlan a méter miatt (elég rendesen közelítem már a Holdat :D ).
droberto2018-01-17 12:06:40 // 103999
Ez így volt nálam is. Addig míg, be nem koptak a szénkefék. (Én csak szénkefét cseréltettem és tisztítottam-zsíroztam) Azóta visszalassult és néha "hozza is" félmelegen a nehezebb indulást.
Giuntini2018-01-17 11:22:17 // 103998
Én is érzem, hogy ez az autó 185 fölött érzi jól magát! Akkor forog 3000-et. Összehasonlításként a Marea dízelem 3000-nél 130-at ment. Az a gond, hogy óhatatlan, hogy 180-nál pályán belefutsz mérésbe.
Zolibácsi2018-01-17 11:21:33 // 103997
Kiscsomagtartósszarolasz. :)
Amikor 4.ben padlozom és villog a kiporgesgatlo enyhe vizes úton....
Igazából ezt az autót így kellett volna kiadni ahogy most van nekem. Szinte nincs turbó lyuk. Elég jól megy. Pöcc-röff mindig indul és nem fogyaszt városban sem 9,5-nel többet.
Nem is füstöl. Rajzolni lehet a különbséget a turbó csere után.
És igen 11 éves autóra 2,5 év alatt az autó árat meg egyszer rá költöttem.
Shadin2018-01-17 11:19:13 // 103996
Én fé' nyóckó' érek...
Shadin2018-01-17 11:13:54 // 103995
Amikor le volt szedve a karter meg lecsöpögött a cucc rendesen akkor éppen csak a pálca aljáig ért az 5 liter. Durván 5,5 liter a normál töltet.
Macccy2018-01-17 11:03:40 // 103994
Hmm ... érdekes..


Reggel téged láttalak 08:10 körül befordulni Infoba? Feketevót' :) Attis meg lent parkolt már a -1en.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 11:00:04 // 103993
Nekem úgy tűnik, hogy az egr inkább varázsszó, mint a dpf. Egy éve 2.4-ezek, nekem ennyi idő alatt az jött le, hogy a DPF-el az égvilágon semmi baj nincs. Egyszer el fog tömődni, elkerülhetetlen, de nem egy problémás alkatrész.
Az egr más kérdés. Egészségtelenül sokminden van az egr működéséhez igaziítva, és szerintm ez a komoly baj. Ez a motor fel lett áldozva az EU normák oltárán, nekem ez a határozott véleményem.

Nekem két dolog volt zavaró ezzel az autóval:
1. Az irreálisan nagy fogyasztás, ami 2000-től úgy növekszik, mintha 10%-os emelkedőn kéne kapaszkodni. Nekem b@szta a csőröm, hogy egy dezső Ghibli sokkal jobban fogyaszt :-S Nem a fillérezés miatt, hanem nem volt meg a "műszakilag OK" érzésem. Nagyon nem.
2. Az a brutális hő ami a motortérben felszabadul akár egy rövid autózás után is. Nem normális.

Lehet monománia nálam ez, de nem tudok elszakadni attól, hogy ez az egr-nek és a nagyon agresszíven késői befecskendezés időzítésnek köszönhető. Ez nagyon nagy plusz hőterhelést jelent. Igen, a hengerfejnek. Én ezt okolnám a deformálódó leömlő csonkért, a hengerfej problémákért és a turbó halálokért is. Nem regeneráláskor sokkolódnak ezek, hanem a mindennapi nyugis autópályás kilométerek alatt egyszerűen túl nagy a hőterhelés. És írod, hogy Liquid "adja neki". Jól is teszi, 3000-től normálisra vált a program.

A programom átírása után én igazolva látom a teóriát. Átlagban 1.5l-rel járunk az egy évvel ezelőtti fogyasztás alatt. Ennyit bátran leírok, az eredmény legalább ennyi az egr off és program módosítás együttes hatására. Ez a gázolaj mennyiség eddig fűtött, semmi mást nem csinált.
Shadin2018-01-17 10:37:07 // 103992
"Beülsz hidegben az 1,9-es TDI motoros Octaviába, izzítasz, indítasz, teker kicsit, már megy is. Ugyanez melegben, vagy nagyon meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán beindul. Alkalmanként fehéres füst is távozik ilyenkor a kipufogóból. Másnap reggel megint pöccre forog a motor. Oké, sok benne a kilométer (Ha a kocsim beszélni tudna, hej de nagy mesemondó volna...), de a kopott dízeleknek épp hidegben kéne rosszul, és melegben jól indulniuk, nem?"

TC
_Ata_2018-01-17 10:25:42 // 103991
Ez tök fura, mert én már 2x cseréltem olajat, és az 5 liter mindig elég volt, igaz bele ment mind, de a pálca szerint még picit sok is, a comp szerint max-on van. :)
_Ata_2018-01-17 10:24:28 // 103990
Szia! Nem lengőkar lesz a ludas? Nekem az alsó nyikorgott ilyen fémesen, csere után megszűnt.
Giuntini2018-01-17 09:47:30 // 103989
Azért most már ez a hengerfej dolog a 2,4-nél kezd valódi elrettentés lenni, pedig ez közel sem így van. Mostanában belenéztem a BMW fórumokba, és a dízeleknél ugyanez a probléma fennáll. Nagyon sok olyan eset volt, hogy hengerfejet cseréltek, és nem az volt a probléma. Azért kíváncsi lennék, hogy a rengeteg hengerfej problémából mennyi volt valós, és mennyit fizettettek ki csak úgy az ügyféllel. Mert én azt tapasztalom, hogy látatlanban nagyon sokan rámondják, hogy ez hengerfejes, és semmi vizsgálattal nem támasztják alá. Aztán ha leveszik a hf-et akkor már síkolás, tömítés csere, vezérlés és egyebek. ProdyG-vel eszmét cseréltünk, és neki valóban hidegen nehezen indult, és egyéb dolgok miatt lehetett hf-re következtetni. Liquid, Csabi, akik régóta használják, használták a 2,4-et, semmi problémájuk nem volt, pedig Liquid "adja neki". Zoli bácsi is rengeteget költött rá, és hf problémája nem volt. A 2,4-nél ez kezd olyan lenni mint a Dpf, minden a hf miatt van. Mikor nekem problémám volt, hogy nem ment az autó (városban nem volt érzékelhető), mindenki a Dpf-et mondta, hogy ki kell szedni. Közben a turbó volt.

Aki kicserélte nekem a vízpumpát, mivel nem javult meg, kapásból rávágta a hf-et. Kérdezem a hűtőt, a válasz az nem lehet. Pedig szivárgott, és látszik hogy sérült. Azért annak oka van, hogy a hűtő egyáltalán nem melegszik. Viszem jövő héten Szatyihoz, és ki fog derülni a probléma. Nem kizárható egyáltalán a hf, de "csak úgy" lekapni a hf-et nem akarom.

Csak annyit akarok mondani, hogy most már kezdjük elfelejteni a Dpf-et a 2,4-nél, és most a hengerfej lett a varázsszó.
DKori2018-01-17 09:24:15 // 103988
Sőt, magával is tudja cinni hosszú útra ha esetleg után kéne tölteni (tudom, ez nem TS). :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-01-17 08:33:45 // 103987
tudom ajánlni a 200l-es hordót, abból annyit veszel ki amennyi kell :DDD Mindenki jól jár
Shadin2018-01-17 08:33:26 // 103986
Inkább aranyba fektetek mint Selénia Sport Power-be :-)
Dömpi (il dottore)2018-01-16 23:27:42 // 103985
Érdekes, hogy az 1.6 TS előszeretettel csipegeti el az olajat...kivéve a Seleneia 20K-t!
Adódik a kérdés: Miért?
Talán mert az való bele?
😁
Roll19832018-01-16 22:37:30 // 103984
Keveset megyek, évi 10e km. Nem tartom logikusnak, hogy vegyek 10 litert, aztán a garázsban tartogassam, főleg, hogy kb. 5,5 liter kell bele.
Piritu2018-01-16 22:35:04 // 103983
Itt lép be a kérdés, hogy mennyi ideig lehet tárolni az olajat?
Általában elő van írva, hogy mennyi időnként kell lecserélni az olajat akkor is, ha nem volt meg a km. (A Póknál ez egy év volt.) Mi a helyzet a bontott csomagolással?
Smith2018-01-16 22:15:27 // 103982
Ezzel amúgy nem tudom mi a probléma, az ember nem csak 1 olajcserére számol. Lesz következő is. Lehet venni 3-at, és lehet lötykölni. Úgyis kell legközelebb is, vagy nem?
Liquid2018-01-16 22:14:20 // 103981
Na ez látod meggondolandó, ha eleget közlekedsz
Haddel2018-01-16 22:13:14 // 103980
Én pont múlt héten nézegettem ,hogy meg fogom venni a 20 literes kiszerelést olajból ,kb annyiba kerül ,mintha két 5 literest vennék ,és igy több mint egy évre le lesz tudva az olajcseréhez szükséges anyag.
Liquid2018-01-16 22:12:45 // 103979
azért hoztam fel, mert itt is, a fészen meg főleg dezsavüm van.... Persze lehet bennem van a hiba és mindig azt birtoklom ami szar :) Amikor TS-em volt, akkor igencsak beindult a lobbi, hogy az egy kalap szar, főleg a 2.0. Érdekes nálam meg az ismerősöknél csak nem akart a Istennek se tönkremenni, aztán most 2.4-em van, hogy az minlyen drága, meg hengerfejes, meg DPF-es, meg injektoros, meg dugós, meg szar...
Nem neked szólt, csak annak amit megemlítettél.
Az olaj meg sajna olyan olaszos :) Ettől még nem jó...
Roll19832018-01-16 22:07:55 // 103978
Senki nem hozta összefüggésbe a kettőt csak Liquid felhozta, hogy mostanában divat azt is szídni.

Azt én sem értem, mert ezzel csak magukkal szúrnak ki, mindenki keres helyette mást.
Haddel2018-01-16 22:07:43 // 103977
Azért ez már nem kevés tapasztalat! :O
Liquid2018-01-16 22:07:24 // 103976
ez ugyanolyan duma, mint hogy a TS-hez meg blokkot keresnek...
A Tibi olajához nem tudok hozzászólni érdemben
Piritu2018-01-16 21:56:30 // 103975
"Elég gyakran keresnek hozzá hengerfejet." - azért kíváncsi lennék, hogy a repedést és társait hogy lehet az olajjal összefüggésbe hozni. Mondjuk Giuntini cartárs esetében...

Természetesen arra is kíváncsi lennék, hogy hogy a fittyfenébe lehet egy olajból csak egyféle kiszerelést készíteni? Milyen piaci modell indokolhatja?
αλφα2018-01-16 21:48:21 // 103974
Köszi, így fogok tenni.
Roll19832018-01-16 21:45:29 // 103973
5+1-be, de a tbi-be való Seleniából csak 5 literest tudsz venni. Ebből kifolyólag a legtöbb tbi Selénia nélkül szalad. ;) 2.4 valóban mumus lett mostanában, de azért valljuk be nem véletlenül. Elég gyakran keresnek hozzá hengerfejet.
Marseus2018-01-16 21:45:18 // 103972
Igazad van.
Piritu2018-01-16 21:44:36 // 103971
Most mondhatnám, hogy állandóan is :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak