Fórum >> Típusok >> 159

droberto2017-01-17 20:56:02 // 90112
Pityukoma Barátunk Búcsúztatójával kapcsolatban egy kis információ.

Emlékeztetőül amit már tudunk:

A temetés 2017.01.19-én 12:45-kor kerül sor az Újköztemetőben (Rákoskeresztúri új köztemető).
Cím: 1108 Bp., Kozma utca 8-10.

Parkolás:

Parkoló nincs a közelben. Illetve a körforgótól délre van egy pici, de azzal ne számoljatok, mert mindig tele van. A temetőben tudtok parkolni, melynek ára 400 Ft/autó. Ennek pontos helyét a bentiek koordinálják.

Pontos helyszín:

A temetőbe beérve rögtön a második lehetőségnél 45°-kal jobbra fordulva az út mentén vannak táblák, amikre ki lesz írva az aznapi temetések helye, hogy kit mikor hányas számú ravatalozóban búcsúztatnak. Itt Szekér István nevét kell keressétek.
Laca622017-01-17 20:39:28 // 90111
Végre sikerült MES-el látni az autóm agyát.Nincs baja,nincs hiba,de a motoron kívül máshoz nem férek hozzá. Például nem tudom kikapcsolni,hogy a navi és a rádió vagy cd vagy a cd váltó ne kapcsoljon be ,mikor kulcsot érzékel.
Piritu2017-01-17 20:39:17 // 90110
Most nézem, hogy 159-hez nincs :-(
"CAR NOT SUITABLE:
-ALFA 156 -159 SW,"
Piritu2017-01-17 20:34:35 // 90109
A múltkor itt is téma volt a csomagtartó automata nyitása. Nos megoldottam a Giuliettánál:

Mindössze 23 Euróban van :-)
Piritu2017-01-17 20:28:58 // 90108
Bakker igyekezzél, mert lassan utolérlek a Giuliettával :-))
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-17 20:14:25 // 90107
de hát ott a 70-es tábla :D kezdem érteni ezeket a 6l-es fogyikat :P
Shadin1592017-01-17 20:10:04 // 90106
Dehát városban voltam :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-17 20:08:48 // 90105
ejh de papásan vezetsz :D :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-17 20:08:04 // 90104
pohár a becses neve :) csak gyári van...itthon ezt nagyon jó áron kínálják
Shadin1592017-01-17 20:04:23 // 90103
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-17 19:58:32 // 90102
Gratula a verdához, szép vas :)
Dzsozy2017-01-17 19:50:13 // 90101
Szép estét!
Valaki esetleg tudná, hogy eme belső "féltengely csuklót hol tudnám beszerezni? Csillagot lehet venni millió helyen, de azt a fagyitölcsér szerű valamit, -pontos megnevezést nem tom- sehol. Valahogy bontott nem lenne szimpatikus, de ha minden kötél szakad akkor az marad. Elég nagyot kottyanik az enyém, és 1-2-be váltáskor hallani. Köszönöm előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 19:21:31 // 90100
Sok balesetmentes km-t! :-)
Piritu2017-01-17 19:05:03 // 90099
..és már "P"-s rendszám! Gratula :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 19:00:52 // 90098
mármint nem épp ez a teszt mondanivalója
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 18:55:00 // 90097
Azért nézze végig azt a bizonyos Top Gear tesztet amiből a képkocka származik...(5:58-nál)
A felirat nincs összhangban vele :-)
droberto2017-01-17 17:25:29 // 90096
Soft: (ha csak rozsda) Fényezéstisztító gyurma + síkosító.
Hard: Felnitisztító (savas lötty) + dörzsiszivacs. Ha nem hatékony akkor nitro.
Utána polír, majd wax (lehetőleg minél keményebb kopásállób).
emGéza2017-01-17 17:21:34 // 90095
Szép és hol a hó?
emGéza2017-01-17 17:19:59 // 90094
Én folyékony ciffel és körömkefévek sikáltam le. ~3 óra alatt a 4 db-ot.
Aztán waxoltam kívül belül. Nem is tapad mostmár rá a féfpor.
mizooo2017-01-17 16:49:32 // 90093
Fékporra dörzsi szivacs :)
Smith2017-01-17 15:46:38 // 90092
Mi is hazaértünk végre, szépen nyugisan végigkrúzoltunk a 8-ason a napsütésben hegyen, völgyön. Most csak nézegetem, és legeltetem a szemem :D
RomeoOne2017-01-17 15:21:43 // 90091
Örülök, hogy megoldódott.
Nekem egy BMW-s haverom elküldte a következő képet (kattintás után látszik rendesen):


Igaz előtte én is elég sokat szívattam a BMW miatt :D
BigBratyó2017-01-17 14:49:45 // 90090
Na "megoldódott". Generátor nem töltött, diódahíd csere és a generátor teljes felújítása (csapágyak, szabadonfutó, szénkefék stb). Most már jó a töltés, mondjuk lemerült az akksi mert csak 12,8-at mért az autóvillamosságis alapjáraton. Azt mondta hogy ez csak addig van, amíg töltődik valamennyit az akku, utána már jó lesz.
http://alfaamore.hu/tagok/10632/autok/12479/blog

Más kérdés:
a fékbetét csere előtt ráégett az alufelnire a rozsdapor. Mivel lehet azt leszedni? Olvasgattam a témában, és az alufelni tisztító spraytól a savig írnak mindent (+brigéciol). .. Mondjuk nem szívesen esnék neki sósavval, nem hiszem hogy az jót tesz a szelepnek, guminak, sőt a felninek sem szerintem.. Kinek milyen ötlete van?
Köszönöm!
Dömpi (il dottore)2017-01-16 20:01:16 // 90089
Sziasztok!
Aki szeretne még szegény Pityukoma koszorújához hozzájárulni, kérem utaljon holnapig, mert leadom Robinak a névsort.
Természezesen utána is továbbítom Pityu családjának a beérkező anyagi segítséget, de a név már mem kerülhet fel a koszorúra.

Egyébként szombatig 54 CarTárs összesen 238592 Ft-ot gyűjtött össze!
Ezért vagyunk mi egy igazi közösség!!!
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 16:10:35 // 90088
Ma helyrejött a menet kontroll magától. Szóval tényleg pár indítás után észrevette magát, hogy nincs baj, csak a gazdi esett túlzásokba :-)
tdemeter2017-01-16 14:08:17 // 90087
thx:)
yani2017-01-16 14:08:00 // 90086
+36309123898
tdemeter2017-01-16 13:56:15 // 90085
Urak!

Az érdi alfa bontóhoz van valamilyen elérhetőség? Esetleg weboldal?
Sajnos így, hogy "érdi alfa bontó" én az alfadepot találtam ami viszont nem Érden van:)

Köszi
droberto2017-01-16 13:41:43 // 90084
A generátor csúnyán meg tud sz@opatni. Egy barátomnak Ausztriában állt meg.
Én is ezért szedtem szét.
Kíváncsi leszek, hogy a diódasort, fesszabályzót te hagyod-e bent, ha nem akkor mit teszel bele.
pettinke2017-01-16 13:31:03 // 90083
a C-Tek áramot is mér, bepróbálkozik töltéssel, és abból következtet az akku állapotára. nagyon ügyes kis cucc, de nyilván nem csodafegyver.
Hardy2017-01-16 13:03:26 // 90082
Idáig nem emelte meg ilyen sűrűn. De lehet a hidegtől van. De nem ez miatt csináltatom meg hanem megelőző jelleggel. A nívó palca tömítése is jó azt is kicsereltetem. Meg pár dolog még. Így leredukaljuk annak a lehetőséget hogy esetleg olyankor menjen tönkre mikor nagyon kéne. Meg megszoktam a kamionjaimnal. Hiába jó valami ha benne van a km csere. Meg soha nem maradtunk egyikkel se ez miatt az út szélén.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 12:00:17 // 90081
Ez hasznos, köszi! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:59:47 // 90080
Multiméterrel csak a töltés meglétét ellenőriztem, arra teljesen megfelelő. Hogy a C-tek mit és hogy próbál kitalálni azt nem tudom, gondolom alapvetően feszültséget mér az is. Megyek majd az autó elektromoshoz, megnézi nekem az akksi állapotát és leállítva az áramot is. Tudom, hogy a hideg is "leszívja" valamennyire, de ezt most konkrétan állandóan töltőn kell lógatni, hogy rendben legyen.
emGéza2017-01-16 11:46:19 // 90079
Feszmérővel csak találgatni lehetne az akku állapotáról .
(azért , ha terheletlenül 12 V alá megy ,akkor már gond lehet )
Tesztelre , régies nevén , terhelővillára kell tenni .
A hideg is leszívhatja ...
ott22172017-01-16 11:44:38 // 90078
A generátor max feszültsége 14.6 V ,amiből a vezetékeken létrejött feszültség esés miatt az akkun max 14.4 V-ot mérhetünk. A nagyobb feszültségnél az akkuban pezsegni kezd az elektrolit ,és károsodhat az akku. Ha az akku jól fel van töltve akkor a fesz.mérésnél járó motornál 13.8 V körül van. Vagyis 13.8-14.4 között teljesen normális az érték (persze jó akkunál).
Csabi2017-01-16 11:39:05 // 90077
A feszszabályzó karakterisztikája ebben az intervallumban mozog min-max értékig, ami erősen hőmérsékletfüggő


Más kérdés, h szerintem is alulméretezett , mert ezt a generátor tudja közvetlenül a kivezetésein. Amíg eljut az akkuhoz a cirka~2m-es vezetéken már esik is a fesz egy kicsit, nem beszélve a rákapcsolt fogyasztókról...
Ha jól emlékszem az 1,9-be 120A míg a 2,4 ben 150A-es (ez biztos) generátor van....2,4ben nem is döglődnek annyira
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:38:24 // 90076
Most ránéztem. 3 napja nem ment az autó, viszont fullra töltöttem csütörtökön az akksit. Most a c-tek piros karikát jelez. Pár próbálkozásra át-át billen a narancssárgára. Szóval valahol a majdnem lemerült és a lemerült között gondolkodik. Szóval gyanús, hogy nem a töltéshez lesz köze. Vagy az akksi kuka, vagy szívja valami.
pettinke2017-01-16 11:32:21 // 90075
ha alapjáraton mérted, nem gáz a 14.05 - de ha fordulaton méred, akkor sem. a 14.4 az a töltő feszültség maximuma, aminél följebb nem is szabad menni, mert tönkrevágod az akkut.
emGéza2017-01-16 11:15:18 // 90074
Attól is függ , hogy 14 vagy 14,4 V , hogy mennyire töltött az akku .
Ilyen hidegben az jó akku se 100%-os .
emGéza2017-01-16 11:11:56 // 90073
Én azt nem értem , hogy , hogy mértél 6 V-ot egy 12 V-os rendszeren ?
Mert a terheletlen akku 12,3 és 12,8 V között szokott lenni . Töltöttségtől függően .
Töltés nélkül , járó motornál is ennyi .
Ha 6 V van az akkuban az nem indít .

Vagy lehet nem is a feszültségét , hanem az áramerősségét mérted ?
De , így se jó ! Mert a 6 A meg kevés .
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:06:04 // 90072
Ha már generátor. Nálam alapjáraton 13.98V. Fordulatot nem próbáltam, mert hidegen mértem rá. A 14V alapjáraton normális kellene hogy legyen nem? Vagy már alapjáraton 14.4-nek kellene lenni?
Épp készülök az autó elektromoshoz, hogy mérjen rá az akksimra. Full feltöltve sem virít zölden ellenőrző ablak, nem tudom ez jelent e valamit.
droberto2017-01-16 10:50:36 // 90071
Bocs a 0 lemaradt.
14,05 V. Ez kevésnek tűnik az elméleti 14,4 V helyett, legalábbis az akkumlátor élettartama szempontjából mindenképpen.
pettinke2017-01-16 10:40:03 // 90070
mint villamosmérnök mondom, szerintem tök normális, hogy
a) megemeli a motor fordulatszámát picit, ha minden fogyasztót bekapcsolsz
b) 14.5-öt tölt a generátor.

melyiket és miért nem tartjátok jónak???
droberto2017-01-16 10:37:07 // 90069
Én felújítottam (az önindítóval együtt), de nem változott semmi. Bár nem is volt baja (csak csapágyhang alergiás vagyok), csak ki volt repedve a szabadonfutó porvédője.

Előtte:


Utána:


A szf. márkája INA, a generátoros szerint a legjobb, ilyet is kapott. Csapágyból FAG-t vettem, szénkeféből Marellit. Az állórész és a ház le lett pucolva.
A fesszabályzót és a diódasort nem cseréltem, mert azt mondják, hogy az utángyártott kétes minőségű. Sajna a fesz marad 14,5.
A nagy baj az, hogy a 2007 után 150 helyett már csak 100 A-es generátorral szerelték az ötvenkilencet.
Hardy2017-01-16 10:01:38 // 90068
Én is most viszem felújíttatni mert néha mikor az összes létező fogyasztó rajta van kicsit megemeli el alapjáratot.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-16 09:23:34 // 90067
típushiba a denso generátor háza megreped ...hol tölt, hol nem aztán egyszer csak nem
Szeko1592017-01-16 09:01:58 // 90066
Cia skacok!

Egy jó alfás megbízható szerelőre lenne szükségem!Heves megye és környéke ha lehetséges! Ha tudtok telefon számot stb akkor mehet privátban is :) Köszönöm előre is!!Szép napot!
pettinke2017-01-16 08:58:30 // 90065
ha töltés nincsen, akkor a generátorod halt meg, mert az adja a töltést. az akku csak felveszi. amúgy a 159-en típushiba a döglött generátor. irány a szerviz!
Csabi2017-01-15 20:34:18 // 90064
Vidd el egy autóvillamosságihoz, ha szerencséd van akkor kontakt problémával megúszod, az akksit kizárhatod
DKori2017-01-15 20:27:44 // 90063
Talán ez a kis ábra beszédesebb/érthetőbb, mint ha leírjuk :)

A képeden a baloldali az ábrán az "YT-BTM" a jobb oldali meg maga a Yatour az ábra bal oldalán... ;)

A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak