Fórum >> Típusok >> 159

Piritu - 1.000.0002021-04-04 13:41:39 // 124202
A fedél bele van ragasztva a helyére. Körben látszik a széle, ott lehet finoman kifeszegetni.

Alatta ott lesz és simán lehúzható a tengelyről. Nem tudom hogy a 159-nél hogy van, de a Spidernél ha visszarakja az ember a helyére akkor a csavar rászorítja az egészet egy fémlapra és az a helyén tartja a fedelet is. A fogaskerék tengelye az alsó felén van.
ProdyG2021-04-04 13:17:19 // 124201
A képen a bal hátsó ablakemelő motor egy része. Tudja valaki, hogy lehet az új műanyag fogaskereket belevarázsolni ebbe a fekete burkolatba, a másik helyére? Sehol egy csavar, el se tudom képzelni, hogy lehetne ezt megcsinálni...
Pedig illene, ha már megvettem egy 30 ft-ot érő műanyag darabkát 4000-ért :(

leopop32021-04-04 00:13:46 // 124200
Kicsit meg kellett már mozgatni, mai gurulás fotózás Kocsis Árpi cartárssal 😁🚗🍀
leopop32021-04-03 10:47:34 // 124199
Sziasztok!

Hátha valakinek kéne akkor beteszem ide is 159/Brera sötét színű középkonzol eladó.
Az enyémet carbonra cseréltem így ezért eladó.
ProdyG2021-04-01 14:50:02 // 124198
Na vettem műszarfalhoz való nedves törlőkendőt, meg van Pampers is, ha kell :D
Köszi!
Liquid2021-04-01 11:05:47 // 124197
Az ajtó betéteket simán áttöröltem ugyanazzal a törlőkendővel, az üléseket pedig sima nedves törlőkendővel (baba popsitörlő), a műszerfal nem volt bőrös az enyémben.
A Tibor meg AlfaTex-es, itt kevesebb törölnivaló van :)
ProdyG2021-04-01 10:55:46 // 124196
Ez jó ötlet, kipróbálom azt akkor.
Az ajtók belső burkolata, ami ilyen műbőrszerű valami, arra mehet a bőrápoló, igaz?
Illetve a műszerfal teteje nem egyértelmű még számomra, az ilyen ruganyos anyag, nem tudom az minek számít, gondolom arra jó a nedves törlő.
Liquid2021-04-01 10:23:41 // 124195
az egész belsőt ami nem bőr vagy textil műszerfal tisztító nedves törlőkendővel szoktam áttörölni
ProdyG2021-04-01 10:13:19 // 124194
Sziasztok,
A műszerfal tisztítására, ápolására mit használtok?
Van benne ugye műanyag, fém gumiszerű anyag is stb... nem tudom, mivel kéne nekilátni.

Van valami általános szer, ami jó minden anyagra? Amúgy nem is igazán tisztítanom kell, nem koszos, inkább az ápolás lenne a kérdésem. Valami boltban gyorsan vennék ma valamit, ha van valami ajánlott cucc, hogy hétvégén szebbé tudjam tenni a műszerfalat :)
Köszi!
Zolibácsi2021-04-01 09:50:33 // 124193
Azt hiszem megérett, hogy szabadságra menjek :)
Roll19832021-04-01 08:50:02 // 124192
Április elseje van. :D
Zolibácsi2021-04-01 08:16:04 // 124191
Ha szabad megkérdezni, mi késztet egy fiatal embert, hogy megfossza magát a vezetéstől?
Don Vito2021-04-01 08:01:38 // 124190
Tisztelt Cartársak!

A napokban leadom a jogosítványt és ezzel együtt szeretett Don Vito-m kulcsát is.
Nagy öröm volt veletek lenni, köszönöm a rengeteg segítséget, amit tőletek kaptam, mindenekelőtt DZ-nek vagyok végtelenül hálás.
Vigyázzatok magatokra, egymásra és a közlekedés minden más résztvevőjére!

Ég veletek!

Don Vito
bhudcser2021-03-31 15:12:25 // 124189
Ebben a topicban már többen találkoztatok a P0480 hibával (cooling fan error). Ma nekem is előjött. Check engine. A ventilátor rendben van, MES-el sikerült elindítani, hallom a hangját. Ebből adódik, hogy az előtétellenálás is rendben működik. MES-el amúgy nem sikerült több sebességfokozatot állítani de ahogy itt olvastam ez normális:
https://www.alfaowner.com/threads/159-second-fan-speed-doesnt-work.1192260/

Mi lehet a gond? Csak mert nem akarok autópályán 50-el menni...
Attis2021-03-30 16:49:01 // 124188
Szia!
Köszi, megnéztem. :)
PBali2021-03-30 16:28:14 // 124187
Szia. Keress rá a Paff nevű cartársra az oldalon, egyből láthatsz pár rendszámos fotót is. Ha valakit valóban érdekel az autó, ez nem fogja egy telefontól elriasztani, amikor gyanítom minden további nélkül megadná az érintett. Ez is lehet egyfajta szűrő a vevőjelöltek között, minden nézőpont kérdése. Én láttam pár éve Alfacityn az autót, ott is le volt takarva, még a naptól is óvták, szóval nem az 1.5 milliós példányok szintjén van. Bővebben korábban kitárgyaltuk, az élet eldönti elkel-e, vagy sem. Üdv.
Liquid2021-03-30 15:37:49 // 124186
Te is tudod hogy régen minden jobb volt :)
Nekem is van ilyen és olyan tapasztalatom is.
A 146 tartósságából ne következtess egy nagyságrendekkel komplikáltabb újabb (kevésbé tartósra tervezett) 159 vagy bármi kortárs) naptári tartósságára. Én mindenesetre szkeptikus vagyok.
Az tény hogy a kevés méter jó, nem véletlen vettem meg a 80e km-s TBI-t. Eddig bejött, bár termosztát, tartály, MAP szenzor csere volt itt is.
Igen félig-meddig elbeszélünk :)
Én egy értelmesen karbantartott de hihetően sok km-eshez hasonlítanám a költségeket.
Mert 1.5M kb. a kínálat közepe.
Az vitathatatlan, hogy a gyárilag összerakott eredeti mindig jobb.
Én is írom a költségeket, a Q4-re összesen nem költöttem 3 misit...
Nehéz így hasonlítani hogy mi lett volna ha akkor nem a 3 milliásat hanem a 6-7 millásat veszem meg, mert költeni arra is kell.

Konklúzió: a felár abszolut jogos, de soknak érzem, ennyi :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 14:37:14 // 124184
Volt 24 éves Alfám. 15 évesen vettem, sokat állt. Gyári lengőkarokkal vettem és adtam tovább :-) Egyetlen gumialkatrészének sem lett soha semmi baja. A stabszilentek koptak el a végére. 24 év, kb 170e km. Soha semmi nem ment szét azért mert sok naptári év volt benne :-) Nekem ez elég közvetlen tapasztalat. Nagyon régi, nagyon sokat állt autóknál téma ez, hogy pl a futómű alkatrészei a sok állás után az első használatkor megadják magukat.

A másik fele meg.. tipikus. Elbeszélünk egymás mellett. De tudom, a többség inkább egy másfél millás csilliárd métert futott, visszatekert romra költ 3 millát, minthogy egy nagyobb összeget tegyen egy tényleg normális autóba. Mer' az megvancsinálva. XD Ez is tapasztalat: soha, soha nem lesz olyan. Nyilván mindenkinek más erre az érzékenysége, de egy gyárilag összerakott, első szerelésű alkatrészekből álló autó klasszisokkal összerakottabb feeling.

Az, hogy drágább lesz a másfél millásból rendes autót csinálni, abban 99% biztos vagyok. Minden autóm minden költségét írtam, nemrégiben egyébként elszórakoztam vele, hogy indexáljam is a költségeket mai Ft értékre. Tanulságos. Nem hogy egy 4.5 millás autó, de egy 6-7 millás új is belefért volna lazán 13 éve. Azt most adnám el, és anyagilag legalábbis beljebb lennék. Így meg Alfáztam 13 évet, élveztem, és lett konklúzió. Tapasztalatból tanul az ember, felírtam a kéménybe korommal a tanulságot :-)
leopop32021-03-30 13:23:37 // 124183
Persze elhiszem de az olyanokkal nem is foglalkozom:)
Ja igen az online suli miatt is kell de néha már annyira sok helyet kell nézni amiatt hogy megörülök, mondjuk ez már más téma 😅
Liquid2021-03-30 13:21:08 // 124182
lehet ezeket is leírtam már :)
Ebben van igazság, de hiába a kevés futás, ha sokat állt, illetve a naptári kor legalább akkora ellenség mint a sok méter.
Nem kizárt hogy valaki majd megveszi drágán, de nekem nem érne ennyit. Ha meg szobornak tenném el, akkor biztosan nem egy kis dízelt keresnék, hanem valamelyik gazdagon felszerelt, erősebb verziót.
Abban se vagyok biztos hogy hosszútávon olcsóbb lenne mint egy 3misivel olcsóbb "normális" darab. 3 Misiért sok mindent ki lehet cserélni rajta, ami kopó dolog és nem a naptári idő eszi meg (mert ez utóbbit a keveset futotton is cserélni kell).
Attis2021-03-30 13:13:28 // 124181
az utolsó mondatom az volt, hogy jó vétel lehet. Én nem láttam élőben, csak a véleményemet fejtettem ki. Én is úgy kerestem autót, hogy csak autózni kelljen vele. Legelőször 2009-ben vettem meg a 147-est, a legdrágábbat ami volt, 7000 km-el. Kb ennyi volt belőle a valóság, mert leakartam szervizeltetni és ott kiderült, hogy törve volt, nekem meg a pofámba röhögött az eladó, hogy nyugodtan pereljem be ha akarom, a végére ő már az országban sem lesz.
Másodszorra megvettem a 159-est, az utolsó 10 legdrágábban benne volt akkor, nagyon szépek voltak a képek ott is, előben is, csak aztán ott is kiderült ez-az. Ergó mondhatom, hogy engem 2szer is átvertek Alfával. Innentől én nem hiszem el, hogy arany, hiába írják azt, mert 100-ból 95 arra épít, hogy nem mondja el az igazat
A saját káromból tanulva, senkinek nem fogom elhinni, hogy vett egy dízelt hobbi autónak, amiben 11év után 17ezer van. Arról nem is beszélve, hogy ma már egy sima telefonnal is úgy játszol a képekkel, hogy a sz@rt is el fel tudod tenni netre úgy, hogy azt megkívánják...
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 12:55:39 // 124180
Biztos így van :-) Az adok veszekkel megpróbáltam, de nekem a Fb lecsapja a biztit. Kiábrándulok az emberi fajból ahányszor megnyitom. XD Szóval kb az online sulihoz kapcsolattartani van.
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 12:53:08 // 124179
A rövidtávú autózás, ami a dízelt megöli, az az, amikor 10e-t mész évente városban :-) Évekig. Ez ha mind a 17e-t városban tette meg is újszerűnek kell lennie motorikusan, de nyilván valóan nem erről van szó. Elég a képekre nézni, az a beltér is teljesen újszerű. Nekem mindegy amúgy, nem védeni akarom, csupán látom benne a normális autót, ami nagyon nagyon ritka. Ez annak való, aki nem szívni, hanem autózni akar, és ezért pénzt is ad, de ritka az ilyen madár XDD
Attis2021-03-30 12:23:11 // 124178
Azért sokat dobna a bizalomban, ha a rendszám látható lenne...legalább rögtön le lehetne kérdezni a futást. Üzletben szerintem nincs bizalom/barátság, főleg ennyi pénznél nem. 11 éves és dízel. Rengetegszer ki lett vesézve, hogy a dízelt a rövidtávú autózás öli meg, ezzel meg 1700 km-t mentek évente (átlagosan). Attól még lehet jó vétel...persze élőben könnyebb okosnak lenni, de akkor sem tudsz 100%ban az lenni.
leopop32021-03-30 11:13:01 // 124177
Én sem szeretem sokáig el is engedtem a csoportozást de a kocsi miatt szoktam nézni mert el lehet csípni jó árakon cuccokat meg egy csomó hasznos info
leopop32021-03-30 11:11:39 // 124176
Így van 😁👍
Attis2021-03-30 11:08:15 // 124175
Szép napot mindenkinek!

Valószínűleg utolért a szervó mizéria engem is. :(
Az utóbbi egy hétben észrevettem, hogy random megkeményedik a kormány és alig tudom eltekerni...félreállva ránéztem az olajszintre a szervótartályban és min-max között volt középen.
Tartálycsere és a rendszer új olajjal való feltöltése lenne a helyes megoldás? Köszönöm a segítségeteket!
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 10:46:09 // 124174
Nem ennyire magától értetődő dolog a fészbukozás. ;-)
WarbiRunner (Gyuri)2021-03-30 10:43:37 // 124173
Ezt januárban is írtad XD Pedig ha valaki hosszútávra 159-et szeretne, jó lehetőség van benne. És hosszútávon egész biztosan olcsóbb lesz, mint 150e-re visszatekert romokat foltozni. Nem is beszélve a minőségi különbségről. Egy ennyit futott autó hozza az újszerű feelinget, mindene gyári.. Ez utólag nem reprodukálható.
Invisible2021-03-30 08:24:41 // 124172
Januárban itt is megosztották a hirdetést:
123630. hozzászólás
leopop32021-03-29 22:45:13 // 124171
Ezt a storyt bárki ismeri aki benne van a 159 Facebook csoportban:)
Amúgy ott leírta és tényleg valós.
Illetve már volt is téma.
Liquid2021-03-29 21:12:38 // 124170
Lehet hogy valós, de hogy ennyit nem ad érte senki az biztos :)
forrasr2021-03-29 21:04:00 // 124169
Szia, igen-igaz történet, tulaj megvette de nem volt túl sokat Magyarországon, az autó meg igen, ráadásul volt mellette másik Alfa is röviden összefoglalva, de van itt olyan aki jobban ismeri a tulajt :)
bhudcser2021-03-29 20:50:20 // 124168
Azért ennek a kocsinak a sztorijára kíváncsi lennék :D
ALFI1562021-03-29 17:56:16 // 124167
Szerintetek van ilyen?
Szinte havi 100kilómétert ment.
https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_1_9_jtd_16v_sportiva-16605735
Piritu - 1.000.0002021-03-29 14:51:47 // 124166
Arra a membránra gondoltam én is, de akkor nem az a baj :-)
leopop32021-03-29 14:07:49 // 124165
Minitali a mosónál 🤩😍😍
Alejandro2021-03-29 13:43:22 // 124164
Szia!
A kartergáz kérdését a szerelőm is nézte, meg valami membránt vizsgált,de azt mondta az rendben van!
Piritu - 1.000.0002021-03-29 12:19:36 // 124163
Kérdés hogy mekkora a kartergáz nyomása? Ha magas simán kinyomhatja. Nincs eldugulva a szellőző rendszer?
Don Vito2021-03-29 10:24:50 // 124161
Sziasztok!

Az alábbi képen látható eredeti - jó állapotban lévő - alufelnik milyen értéket képviselhetnek?
Alejandro2021-03-29 07:59:36 // 124160
Sziasztok! Tapasztalt már valaki olajfolyást az olajbetöltő nyílásnál természetesen zárt kupaknál/sapkánál (159 1.9 JTS)?

Nem tudom eldönteni, hogy a sapkán lévő tömítőgyűrű adta-e meg magát, vagy maga a sapkán keresztül folyik ki az olaj, ugyanis azon van valamilyen szelep.

Az olajbetöltő sapka természetesen már nem rendelhető (cikkszám: 55197622), bontottat sikerült vennem, de a jelenség továbbra is megvan, csak már enyhébb mértékben.

Az olajbetöltő sapka tömítőgyűrű rendelhető (cikkszám: 71739294), de vagy 10-esével adják, vagy le se szarnak mivel Egerből postai úton rendelném, és ezért nem indulok Pestre.

Valakinek van ötlete? A sapkán a szelepet pl. szabad eltömíteni, hogy azt a hibalehetőséget kizárjam, vagy nem (biztos nem véletlenül szelepes...)?

Köszönöm!
Smith2021-03-28 22:58:07 // 124159
Az automata lámpa nem kapcsol helyzetjelzőt, hanem tompítottat.
Liquid2021-03-28 21:48:15 // 124158
Az automata lámpát nem próbáltam, nálam mindig be van kapcsolva. A kulcsos ablak felhúzás valamikor 2007 év közepén tűnt el, az az előttiek tudják a későbbiek nem. Ez valami EU-s baromság miatt van. Programozni nem lehet ilyeneket, ködlámpát se. Ez utóbbit nyilván meg lehet oldani egy kis okossággal.
bhudcser2021-03-28 19:09:25 // 124157
Sziasztok,
Gondolom nem csak nálam, hanem az összes 59-esnél úgy működik az automata fényérzékelős világítás, hogy automata módban nem kapcsolja fel a helyzetjelzőt, csak ha a fényviszonyok azt megkövetelik. Na már most vannak olyan útszakaszok ahol fényviszonyoktól függetlenül kell a helyeztjelző. Van arra lehetőség, hogy a helyeztjelző mindig működjön (mindegyik módban, kivétel ha lekapcsolom teljesen) ?

A másik, hogy hallottatok-e olyanról aki már programozta a komfort elektronikát úgy hogy extra funkciókat hozott elő. Ilyenekre gondolok pl hogy:
- Kulccsal vissza is húzza az összes ablakot ne csak le
- Nyitáskor mondjuk villantsa fel a ködlámpákat is
kispusi892021-03-26 11:20:14 // 124156
Köszi, végül én is ezt rendeltem :)
killerlowmoney2021-03-25 21:54:31 // 124155
Szia 😉

Igen, jobb híján:-(

Az Immo felismeri a kulcsot, de a nyomógombokra friss elemmel, háromnegyed óra-órás baszakodás után sem hajlandó semmit csinálni 😭

Az index nem villan😔
killerlowmoney2021-03-25 21:49:52 // 124154
Szia 😁

Több mindent kipróbáltam, nekem ez vált be :

http://netdigi.hu/spd/1356/USB-ELM327-V1-4-OBDII-EOBD-CANBUS-FT232RL-usb-fiat
Liquid2021-03-25 21:43:57 // 124153
Úgyérted villan az index mikor ki-bezárod?
Ez szerintem mindegyik távirányítós központizáras autóra igaz.
Ha nem műxik a távirányító, akkor hogy nyitod/zárod? A vésznyitó kulccsal?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak