Fórum >> Típusok >> 159

Macccy2017-07-15 14:55:09 // 96921
Ha csak kormányra gombot akarsz, ahhoz nem kell Giulia ...

http://www.sulyokmuhely.hu/kepek/kormanyforgato-gombok-9.jpg


:)) :D
Chianti2017-07-15 14:48:38 // 96920
Azért kíváncsi lennék egy szerelő véleményére is a történtekkel kapcsolatban, hogyan történhet ez meg egy modern dízelmotorral?
Chianti2017-07-15 14:36:41 // 96919
Sajnos nem vagyok ennyire képben az alkatrészek működésével kapcsolatban, de ami történt az elég durva, és tényleg teljesen tehetetlen volt a tulaj... Csak akkor lett volna esélye megmenteni az autót, ha épp akkor megáll mögötte egy tűzoltókocsi... Extrém!!!
Smith2017-07-15 14:34:16 // 96918
Akkor ez most az is jelenthetné, hogy ha rátennék egy féltéglát a gázpedálra, és hagynám pörögni teligázon, egyszercsak kigyulladna az autóm?

Nehezemre esik elhinni, hogy ilyen agyonelektronikázott motorok, mint a mai dizelek, mindenféle szenzorok, műszerek, vezérlés nélkül önmagában képes járni, csak - úgymond - meg kell lökni, hogy beröffenjen, utána meg szabadonfutó amíg van levegő meg olaj? Hááááát.... :)
Dömpi (il dottore)2017-07-15 14:00:19 // 96917
Hú srácok, két napja úgy beállt a jobb vállam, hogy vagy bal kézzel váltok sebességet, vagy valaki az anyósülésről.
A start gombot is ballal érem csak el.
Most igazán jól jönne egy Giulia (bal oldalt kormányon a gomb, váltó automata)
Shadin2017-07-15 10:16:03 // 96916
Ez durva bakker, de ha a pillangószelep villany hiányában visszatér rugó ellenében nyugalmi (zárt) helyzetbe akkor nem kéne tudnia sem olajjal, sem pedig levegővel táplálni a motort nem?
Zselé2017-07-15 10:05:19 // 96915
Szerintem a legköltséghatékonyabb és legegyszerűbb próba, ha csak felcseréled a kerekeket elől-hátul.. Szánsz rá 1-1,5 órát otthon, vagy a gumis is megcsinálja kb. 2 ezerért. Akkor kipróbálod, változott-e a helyzet. Ha ez volt a gond, akkor változik, mert arra azért kevés az esély, hogy több felnid is ugyanúgy meg legyen ütve..
Lexlutor2017-07-15 09:50:42 // 96914
Őszinte leírás!
Lexlutor2017-07-15 09:46:37 // 96913
Hát ez marha jó..
Macccy2017-07-15 09:39:16 // 96912
Bár nem álltam ott mellettük, de gondolom az első kettőt most az új gumikkal centrírozták, gumival együtt is kiadná ha sz*r? Hátsókat is meg kéne pörgetni, de ha nem muszáj nem szedetem le a gumit.
Zselé2017-07-15 08:57:21 // 96911
Ha centírozó gépre teszi, ott már kijön. Nekem így volt, 140 felett jelentkezett jelentős rezonancia, pedig szemre jo volt a felni. A gépen kiderült, hogy kissé tojás az egyik... hátra raktuk, és megszűnt a vibrálás
Macccy2017-07-15 06:42:49 // 96910
Jó reggelt!
Nem tudom, szemre nincs, csak padkázási nyomok vannak a peremén itt-ott, horzsolás, de olyan ütés.. passz. Ki tudja azt megnézni? Gumisnál első kettőn észrevették volna vajh? Hátsók nem is voltak leszedve.
Piritu2017-07-15 06:28:51 // 96909
Hidd el beszéltem vele is :-)
Ez a JTS nem az a JTS ami a TS-ből származik...
Zselé2017-07-14 23:46:44 // 96908
Felni nincs megütve?
Macccy2017-07-14 23:11:00 // 96907
Ma kapott a Ti finom új Bridgestone Potanza cipőket, de csak kettőre futotta (le vagyok nettósodva na). Viszont a levetett Pirelli gumik elég trén kopottak, 4-ből 3 -nak a belső része van lekopva leginkább, a negyedik meg teljesen vacak lett, kívül is lekopott, ott rossz is a hátsó szilent és gyenge a gátló, lehet összefügg ... Ez a belső kopás nem tetszik, valószínű futóművet kéne állíttatni, de minden keréken ennyire elcseszett, fura.

Sajnos azonban a 130-tól jelentkező vibráció nem múlt el az új gumikkal. Lehet oka még a hátsó kettő, vagy a csálé futómű. Tudom kérdeztem már, de itt Érd körül van futóművesetek aki be tudja lőni?
Nivan842017-07-14 21:20:30 // 96906
Azért vedd figyelembe, hogy amikor mi vettük, kb 30-40db a teljes hazai kínálat. Mostanában a 3-4X-e.
Giuntini2017-07-14 20:23:59 // 96905
Csatlakozom! Biztos, hogy kell rákölteni, és az árak nem olcsók. Én nem mernék itthon megvenni már 159-est. Ez az én egyéni véleményem, te nagyon szerencsés voltál a tiéddel.
Laca622017-07-14 20:05:52 // 96904
Én csak a saját tapasztalatomat tudom elmondani.Lukoil nálam 3 tele tank autózás után azt jelentette,hogy fogyasztás nagyon barátságos...Comp szerint 7.2.Valóság 7.5.
De most minden reklám nélkül,a Mol új prémium gázolaj az Én autómnak nagyon ízlik.
Megy mint az ökör,alig iszik és nincs hangja.Mikor megállok a kapu előtt,hogy kinyitom,nem hallom a Diesel hangot csak egy egyenletesen járó csendes , halk duruzsolást.
Nem rossz az az 5 henger hangja :-)
Csabi2017-07-14 19:37:15 // 96903
70%nál már elindítja ha a feltételek megvannak
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 19:30:08 // 96902
2-5 hengerem "tuning" előtt +2,45, -2,90 a többi 1.0 alatti itt nem segít a prémium. Meg hideg indításnál elég nagy füstöt dob.
Chianti2017-07-14 19:24:55 // 96901
Bár nem Alfa és nem 159, de egy megdöbbentő cikk dízel autósoknak...
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:24:04 // 96900
Ez is olyan dolog, amit ki hogy lát. A prémium üzemanyag kb 4Ft/km-be kerül. Lehet számolni :-) Biztos lehetsz benne, hogy fog kopni a prémium üzemanyag használata közben is az injektor. Kb 50e km alatt egy felújítás árát össze lehet autózni. Vagy nem tudom mibe fáj most, csak saccolom, hogy 200-ból kifutja.
Másrészről a normál üzemanyag is teljesít minden normát, ilyen 50-100e km távon nem igazán lesz különbség az elhasználódásban.
Én most átálltam a Lukoilra egyébként. Após összes céges CR dízele azt ette és eszi, soha egyikkel sem volt befecskendező rendszer körüli gond.
Ezek a 200e körüli futások egy modern dízelnek semmik. Ugyanilyen motorral a furgonok jóval komolyabb távokat szaladnak el injektor és nagynyomású rendszer hiba nélkül. Ha valaha is megtérülne a prémium üzemanyag, elhiheted, hogy a furgonok azzal szaladnának. De nem :-)
Laca622017-07-14 19:11:25 // 96899
Ne ítélj elhamarkodottan Gray !
Nekem is 2.4 a vasam.Magánszemélytől vettem,nem hiénától
Fasza a jármű és semmi gondom vele. 196000 km-t teljesített a fenevad.MES-ben adja,hogy a 2-es henger korrekció + 1.4. Az szerintem is sok.De a másik 4 meg + - 0,3 között dolgozik.
Az autó az előző gazdájától és Tőlem is csakis prémium üzemanyagot kap.
Itasd meg a lovakat azzal,amit megérdemelnek :-) Meghálálják hidd el :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:07:32 // 96898
Akkor nem frissített :-)
Giuntini2017-07-14 19:07:00 // 96897
A frissített programmal elindítja már 85%-nál!
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:03:31 // 96896
Nem tudom. Az autó 2010-es gyártású, de 2011-es forgalomba helyezésű. Az egr off előtt kb 450km volt tisztán autópályán is a regen ciklus. Most ez jóval 600 fölött lenne, ha mennék annyit tisztán autópályán. Városban rém gyorsan telemegy a dpf.
Annyit tudok, hogy 20% környékére tisztul, és ha eléri a 100%-ot, regenerál bármilyen körülmények között.
Gyanítom, hogy a 2011-es program van rajta, mert FAM-os autó volt, nyilván megkapott minden frissítést.
Csabi2017-07-14 18:34:11 // 96895
Gondolom akkor nem a 2011-es modosított program van fent? Mert a gyári programmal 1000km volt az átlag nálam....A modosítással gyakorlatilag 3x gyakrabban regenerál :)
de még így is amikor egyhuzamban lementem 900km-t akkor 800nál regenerált....
Csabi2017-07-14 18:30:32 // 96894
Értem. Valamelyest azért így más képet mutat a dolog. Arra gondolok, hogy gyakorlatilag azért tekinted problémásnak a 2,4 injektorait, mert 150-200k kilométer után (nem tudom mennyi van a tiedben óra szerint(!) ) tuningolt programmal füstől... Szerintem ez miatt még nem problémás... Főleg annak tudatában , hogy azért a külföldről hozott autók 99%-a tekert, mégha mindenki megvan győződve arról, ogy az övé ugyan nem. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 18:30:03 // 96893
570km-nél járok és 83% :-) A box miatt ha rendesen odapadlózok, látszik a kormolás dpf-en keresztül is.
Egyébként én sem hiszek ebben egyelőre, hogy fel kéne újítani a porlasztókat 150e-nél. Az injektor csatlakozókat viszont javaslom mindenkinek, hogy cserélje le, ha bármi gyanús az injektorok körül. Ha rángatás van, vagy rossz korrekciók, simán lehetnek a csatlakozóktól.
Igazából normál használatban ezek a porlasztók nincsenek agyon terhelve akár a régi 8v jtd-hez viszonyítva. Ott 3000 fölött volt az üzemi fordulat (5 sebesség), itt bőven 3000 alatt. A nyomások is csak gyorsításkor nagyok, de részterhelésen nem valami őrületes nyomásokkal dolgozik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 18:10:37 // 96892
Én néztem videót Sanyiéról közel nem kormol úgymint az enyém, és az övé jobban van húzva. Mankyi azt mondta nem szabadna ennyire kormolnia, persze én örülnék neki a leg jobban ha nem kéne csúcsokat újitani :)
Csabi2017-07-14 17:56:26 // 96891
Na-na pont ezt akartam írni.. Sanyié is kormol mint atom ha odalép neki, volt hozzá szerencsém KUL-on...Igaz a Te vasad nem láttam...Sőt Tomié még jobban kormolt pedig neki csak 100k volt az autóban viszont jól megvolt húzva...nyerte is a gyorsulásokat :)
A 300km pedig nem nagyon jelent semmit, 250-300körül járok én is, és újak az injektorok. Ez használatfüggő de 400-450fölé nehezen tudod tornászni ( modosított szoftverrel)
RomeoOne2017-07-14 17:48:18 // 96890
Nincs közülünk valaki EFOTTon? Làttam néhàny szep 159et. Amikor részegen nagy lelkesen arról papoltam az ott sátrazóknak, hogy a VTT-n a sátraik helyén milyen szèp 159ek álltak, valahogy nem láttam azt a tűzt a szemükben... :DDD
Innèk egyet valakivel, aki àtérzi :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 17:46:32 // 96889
Sanyi gépe is irva van és semmi korom. Az enyémet nem is írta meg rendesen Manky mert nagyon kormolt. Amíg benne volt a dpf 300 km alatt volt
RomeoOne2017-07-14 17:44:51 // 96888
A TS-ek hajlamosak voltak a hajtókarcsapágyasak lenni, ami blokkcserèvel járt. A JTS-ről azt hallottam, hogy mèg kènyesebb. Amúgy Csörivel kéne beszèlned, biztos tudna èrdemi infot adni
Csabi2017-07-14 17:42:45 // 96887
Írva van a Tied,DPF nélkül, és ne füstöljön? :) Gyere egyszer KUL-ra nincs olyan dízel ami írva van és ne lenne "füstgép"...
Szerintem ez miatt nem lehet általánosítani.... Ha Vissza lenne írva a gyári progi lehet már nem kellene ködlámpa :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 17:31:19 // 96886
Indulási gond nincs, azért kell mert ha el kenem neki ködlámpát kapcsolnak mögöttem :)
Csabi2017-07-14 17:08:04 // 96885
Szerintem nem így van, sokan azért cserélik mert azt hiszik, hogy azért indul nehezebben. Vagy éppen a MESben magasabb korrekciós értékeket látnak, és rögtön fogják a fejüket.... A felújító műhelyeknél pedig ki az a hülye aki saját érdeke ellen beszélne, még akkor is felújítást javasolnak ha nem kéne, szóval ha egy 150ezret futott autónál bemérik az injektorokat nyilván nem hozzák az új adatokat, de ettől még simán elmennének még 150et szerintem...
Cseréltem én is mert azt hittem ez miatt indul félmelegen nehezen....tévedtem, mert nem ez miatt...
Neked miért is kell felújítani őket? :)
Tocsa2017-07-14 16:58:07 // 96884
Valószinűleg a nyagyobb nyomásviszonyok miatt hamarabb tönkremegy. :(
Tocke2017-07-14 12:48:40 // 96883
151e km-rel vettem az enyémet tavaly, 2007-es, több helyről is leinformálva ráadásul ismertem is az eladót. De ez nem jelenti azt, hogy egy ilyenre akk nem kell költeni. De kell. És költeni is fogsz, ha nem muszájból akkor azért mert szereted.
Liquid2017-07-14 12:07:29 // 96882
Ez sajna így van, szinte mindegyikhez hozzá kell nyúlni 120-160e km körül.
Attis2017-07-14 12:05:17 // 96881
családban van egy offos csillagos. Abban is cserélni kellett a porlasztó csúcsokat 200ezer környékén. A miértekre a mérnökök tudnának magyarázattal szolgálni, de azt meg titkolják hol találjuk meg őket. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 12:01:45 // 96880
Érthetetlen hogy a 2.4 " Porlasztó csúcs" ügyileg miért ilyen fos. Nekem is fel kell újítani pedig nem sok km-es és idős. Az 1.9-2.0 nál nem hallani ilyenről a 2.4-nél nagyon gyakori :( Ha meg nézed a Hahun a hirdetéseket a 2.4 nél sokan írják hogy Injektorok cserélve. Patkányok a 2.4 -ek :-)
Attis2017-07-14 11:52:26 // 96879
Majd vasárnap írok ide a fórumba, hogy milyen volt. 10 éves autótól nem várom el, hogy olyan legyen mint az új ( és azt sem hogy 100ezer legyen benne). A tulaj korrektnek tűnt a telefonba, elmondta, hogy a jobb elejébe belement egy motoros, így az a sárvédő, tükör cserélve lett. a lökhárító (első) fényezve. " porlasztó csúcs volt cserélve illetve kb. 25.000 kmel ezelőtt az olaj a váltóban. A váltóra is azt mondta nincs semmi rángatás, majd kiderül.

Köszönöm a tanácsokat!
Attis2017-07-14 11:48:06 // 96878
megnézzük, már felhívtam a tulajt. :) Vágom vágom az anyagiakat. 8000 kmel vettem a 147-est és azóta is tip-top. Sosem elsőáras alkatrészt veszek. Mindenki megjegyzi. Múltkor vittem le két német kollégámat Pécsre, még ők is csodálkoztak, hogy mennyire egyben van és nem zörög semmi. :)
153K. Én sem hiszem el. Rendszám alapján lekértem, amióta behozták nem tekertek rajta. Én úgy számolok, hogy alaphangon egy 100-assal több van benne, ami nem zavar. 2,4-es egy jó motor és még sokáig jó lehet.
yani2017-07-14 11:39:14 // 96877
El kell menni megnézni! A képek alapján akár jó is lehet, de azokat lehet reszelni, így könnyen csalódhat az ember. Arra azért készülj fel, hogy legyen tarcsiban jó néhány ezres.
Azt már sokszor leírtuk, hogy a 159-et nem megvenni nagy dolog, hanem normális állapotban tartani. Be kell látni, hogy új korában egy 10 milla fölötti árú autóba nem kommersz alkatrészeket építettek be. Ezek az alkatrészek az évek múlásával sem lettek jelentősen olcsóbbak.
Azért az elgondolkodtató, hogy egy napi használatú 10 éves dízel autóban 153K km van.
Van ilyen, még itt a fórumon is, de ez egyáltalán nem mindennapos.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 11:38:12 // 96876
Oks, majd írj, vagy csörögj, összehozzuk. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 11:37:46 // 96875
Szépnek szép. :-) Azért az automatát jól faggasd ki. Ne csak nagy gázon, óvatosan is. Ne lökdössön, ne ugráljon a fordulatszám sehogy sem. Kis gáznál a szeleptömb hibát könnyebb észrevenni (rántások, lökések), nagy gáznál a kuplunghibát (váltásnál felszalad a fordulat). Lehetőleg jól bemelegítve is érdemes kipróbálni. Én is már csak most vagyok okos, hogy van ilyenem, vételkor halvány ötletem se volt, hogy mit kell nézni rajta. :-) Mázlim volt.
Miket írok? :-) Bármit írok, szeretem. Néha kell egy kis öregautózás, anélkül én nem tudok meglenni, de a 159 elegáns autós előadása is hiányozna már. Ezt a villantós dög szerepet nagyon jól hozza. Ha szeretsz teljes nyugalomban nagyon gyorsan menni úgy, hogy mindenki téged néz és szeretsz ismeretlenekkel beszélgetni az utcán, akkor ez a Te autód :-DD
ProdyG2017-07-14 10:25:39 // 96874
oké, köszi, jövő héten ha lesz kis időd, ránézhetnénk, jó lenne :)
(keddig nem vagyok a városban)
Attis2017-07-14 10:22:13 // 96873
Amúgy ezzel nagyon szemezek: https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-11365146

És a te hibád, mert olyanokat írsz a 2,4-ről (na nem az üléspozícióra gondolok) :), hogy csak na! :) :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 10:06:54 // 96872
De ha gondolod ránézhetünk, hogy van e hibakód :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak