Fórum >> Típusok >> 159

WarbiRunner (Gyuri)2017-09-17 12:16:10 // 99261
Szerintem is jó kompromisszum a gyári TI. Ennél keményebbet nem nagyon tolerálnék. Tény, hogy terhelve rossz úton bólogat, de legalább nem ráz :-) Nekem jó így, lassan de biztosan puhul az ízlésem :-D
Viszont azt néztem, hogy leszokok a tempomatos finomkodásról. Siettem kicsit (reptérre) , beállítottam ugyan 145-re a tempomatot, de keveset volt a lábam pihenő pozícióban. És Hiába a nagyobb tempó, pontosan ugyanannyi fogyasztást mutat. Még mintha jobban szeretné, ha finoman űzöm. 9.2 az átlag kevés várossal, haladós pályázással.
És az is biztos, hogy titokban nagyon megy ez. Egy 3l kormos Audi maradt alul nyugodt zenehallgatás közben. Érdekes élmény, meg lehet szokni :-)
Shadin2017-09-17 12:08:41 // 99260
Sori OBI kerülő hátsó út rendőrei megvannak? Ezzel átmegyek gond nélkül, a gyárival csak ritkán sikerült koppanás nélkül. Az Infóparki hosszú rendőrön ua sebességgel ez minimális bólintással megy át míg a gyári jóval nagyobbal. Az M6-on van két hely ahol eldobja a gyárit szerintem 150 felett, az egyik az amit mondtál az érdi emelkedő utáni balos a kamerák alatt, na ott meg sem billen az autó. A másik a Pest felé menő egyik jobbos kanyar külső sávján szintén egy híd illesztés ahol ue. a szitu. A gyári leng egy jelentőset, ez pedig csak ledobja rá a kereket és alig érezni lengést.

Nyilván azért állítom, hogy a Ti a simához képest egy óriási különbség, de dolgozhattak volna rajta kicsit még...
Macccy2017-09-17 11:55:52 // 99259
Fekvőrendőr és fekvőrendőr között van különbség! Van a lágyan sikló épített, hosszú fajta, nincs gond (Infopark pl. Shadin tudja). Van a hagyományos lecsavarozott, ott sincs gond, mehetek neki 40-el akár. A baj a rövid vagyis keskeny, lecsavarozott fajta, mert az sokat emel rövid úton, ennyi erővel egy 15x15 zártszelvény akadályt is lefúrhatnának, felfelé is koppan (nálam a szilent miatt), de lefelé sem vezet le, hanem leejt rohaggyonmeg aki kitalálta!

Amúgy szerintem más lengéscsillapító van a Ti -ben, mert az M6 Érdi tetőn a felüljárós rész illesztésénél 140-nél szinte repül egyet az autó, nehezebben teszi le a lábát.

Mókás mert nekem az A4-esben a két hátsó csillapító rommá ment, úgy jártam vele majd egy évet! A bal hátsót a teszten 0% azaz Nulla százalékosra mérték, a jobb oldal 13% volt. Najó ezzel nem dicsekszem. ... Szóval azzal tényleg odébb lépkedett a kerék a lendületes kanyarban. Na ahhoz képest az Alfa Forma 1 :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-17 11:53:06 // 99258
leginkább attól hányan ültök benne pl 4 felnőttnél jobban érezni
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-17 11:48:18 // 99257
Tibi is "panaszkodott" mikor próbáltuk a Tibijét, hogy az asszonypajtása mondta mekkora állat vagyok azon a szakaszon még nem mondtam nekik, hogy ott hárman voltunk beszarva de hát ahogy bement úgy ki is jött a kanyarkombinációból :DDD
Beszarás jó a futóműve az 59-nek a 235-ös gumi meg fog mint állat ...
Csabi2017-09-17 11:20:31 // 99256
Biztos sok mindentől függ, főleg az úttól, gumi és a gátló állapot is számít. De ennek ellenére soha nem volt ez az érzésem, hogy elpattog.Az megint más dolog ha egy huplit nem tud lekövetni a kerék a rövid rugóút miatt, de ezt nem lehet a futómű számlájára írni... Ez olyan mintha-nagy túlzással- egy forma1 -es autónak felhoznánk, hogy egy bekötő úton nem fekszi jól az utat...
A fekvőrendőrnél már múltkor sem tudtam mi a gond...simán átmegyek raja minden bólintás nélkül, nyilván nem 40el...De semmi ilyen érzésem nincs.
Tényleg kíváncsi vagyok, hogy az autók között van ekkora különbség, vagy csak az ingerküszöbünk más :)
Giuntini2017-09-17 11:10:28 // 99255
Én a KUL-on mentem Csabi új 159-esével. Kellemesen csalódtam! Nem az a szétrázós spottfutómű, igaz jó úton mentem vele, a reptér felé vezető úton. Nagyon fogja az utat, és az elkerülő felett átvezető híd előtt van egy mélyedés, nagyon jól fogta ott is, nem éreztem, hogy elpattan. Utána direkt figyeltem az enyémmel, és azt vettem észre, hogy rosszabbul tűri a normál futómű. Az M7-esen is van a völgyhíd után egy hasonló mélyedés, Bp felé, na ott 150-nél kell erre számítani, mert meglepődik az ember.
Giuntini2017-09-17 11:00:49 // 99254
Ilyen, nyugodj meg.
Shadin2017-09-17 10:47:49 // 99253
Jó mondjuk ott a bokalefosás határán voltam jobb egyen. Nem gondolnám h ez lenne a napi rutin ahol kiderülnek dolgok :-)
sty2017-09-17 10:36:57 // 99252
Tudnátok segiteni ,honan tudnák rendelni ilyen matricát?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-09-17 10:15:25 // 99251
mentem már pár TI-vel mindig ugyan azon a próba úton ... bizony mindegyik "elpattogott" a kanyarban kivéve a Tied azzal is arra mentünk :DDD
Persze nem egy sorsdöntő dolog ez végül is kevesen használják úgy, hogy ez elő jöjjön... csak ez a gyári sport csomag inkább a kinézetről szól :PPP
Shadin2017-09-17 10:11:44 // 99250
A Ti futóműbe állítom, h a rövid progresszív rugóhoz ua. lengéscsillapítót tették mint a simához. De az biztos h nem sokat szarakodtak vele még ha nem is ua. :-(
A gyári után ültem át ebbe és kottázni lehet a különbséget.

Egyébként a szilentek műanyagosítását pedig nem értem. Mennek ki az autóból. Le kéne ismét zsírozni a felsőket, hogy ne ropogjon, de a francnak van kedve időről időre szétszedni és újraállítani utána :-(
Shadin2017-09-17 10:07:09 // 99249
Szomszéd :-)
Macccy2017-09-17 10:07:01 // 99248
Ne is mondd, múlt héten mentünk a budaörsi IKEA -ba, keringsz mint gólyafos az auchan parkoló körül, rámész a pest felől érkező gyors útra és ott van 2 fekvőrendőr .... affaszt, ezek ülő rendőrök voltak, dagadt, sörhasas félék! Rámentem nagyon lassan, fellépett az eleje, aztán mikor lelépett, a bódé lendült és valami koppant, kb a térdem alatt, a segédkeret hátsó lengőkari része. Bssszzameg.... Ha erre 50-el mész biztos a kereket is kiüti.
Szóval ja, érik a jobb lengéscsillapító erre is.
Shadin2017-09-17 10:04:54 // 99247
Statisztika két motorról:
Shadin2017-09-17 09:43:45 // 99246
Alagútban nézted? Én nem automatázok mert hát égnie kell folyamatosan és nincs nappalifényem még, de tényleg a nagy esti szürkületben ill. alagútban működik rendesen. Az érzékenység 3 állású, de alig venni észre különbséget. Lényg, hogy a borús idő nem annyira érdekli.
Shadin2017-09-17 09:39:28 // 99245
Menj az enyémmel és tudni fogod mikor nem pattog el. Bár nem az elpattog a jó szó erre. Bizonyos helyzetekben arrébb rakja eggyel a seggét. Ez azért nem egy "probléma". Az is lehet h gumi függő, vagy a lengéscsillapító állapota okozza. Ami biztos, hogy az Eibach stabilizátorral és a Bilstein csillapítókkal tényleg azt hozza amit egy sport futótól elvár az ember fia. Annyit sem dől mint a gyári és NEM bólogat, mint a gyári lengéscsillapító, amivel egy komolyabb fekvőrendőrön sem lehet normálisan áthaladni, mert egyszer oda bólintja felfelé, egyszer meg lefelé menet :-( Persze nem komfortosabb, dehát ha sport akkor sport. Egyébként sokkal jobb mint korábban gondoltam, nem az a vesekő leverős cucc. Egyszerűen csak csillapít rövid úton amit a gyári konfig nem igazán tesz meg.
sty2017-09-17 09:35:32 // 99244
Igen az enyém Xenonos,de hiába állitom automatába szinte mindig csak este kapcsolja be a lámpát.Ma borongós idö van de nem kapcsplja fel. Nem tudom mindenkinek ilyen-e , vagy ihy kellene müködnie?
Shadin2017-09-17 09:27:00 // 99243
Tudtommal a fényérzékelő a xenonnal jár együtt amin van automata állás a lámpakapcsoló alsó állásában.
Smith2017-09-17 09:03:18 // 99242
Ha van nagykepernyo akkor a muszerfalrol a beallitasok tobbsege a kepernyore koltozik.
Csabi2017-09-17 08:48:35 // 99241
Csodafogyi :)

KUL*-ról hazafele átvettük a TBi lelkületét :)
Ennél rosszabb (hepehupás) utakon alig lehet menni, de még mindig nem tudom mi az amikor egy TI elpattog :D
TS2017-09-16 21:34:56 // 99240
Az előzés micsoda?😁Ma úton hazafelé Grazból egy RS Ford Focus nyitott rendszerrel brutál hangorkánnal lopta magát előre a sorban.Mögöttem vagy 5 autóval kezdte,és ahogy a forgalom engedte,egyre előrébb jutott.Elém került kettővel,de ahogy beértünk a körforgalomba,a köztünk lévő két autó levált,mi egyel tovább mentünk ki.A fordos egyből rárugott a pedálra,kilőtt,de pár száz m3ter után megtorpant a forgalom miatt.4 autó szuttyogott 80-al előtte,szemben meg jöttek.Nekem épp kijött,lendületben voltam,kb 90-100 között mikor elémrántotta a fordot.Na mondom akkor lássuk,mit produkál az olajkályha az rs ellenében.Őszintén mondva arra számítottam hogy elnyúlik a francba én meg pislogok hogy nem volt szerencsém.Tehát lerúgtam én is kick down pozicióba a pedált és legnagyobb meglepetésemre csak minimálisan volt jobb a ford.180-nál vettem el a lábam a gázró.Ekkor az előzés megkezdése utáni távolság talán csak 1-1,5 kocsihosszal nőtt.Azért a ford már csak súlyban is jóval könnyebb.Gyári a vas,nincs megmankyzva...Na ez elképzelhetetlen volt a 90'években egy benzines sportkocsi ellenében.Ezért is kedvelik ilyen sokan az új dieseleket.Kevés üzemanyagért cserébe brutál teljesítményt ad.A sors iróniája hogy a 2,4-ben a brutalitásból semmi sem érezhető.Csak mikor látod hogy a veled egy kategóriában levők szépen távolodnak...A tükörben...
Zsolt1552017-09-16 21:20:33 // 99239
"... Én azt gondolom, hogy borzasztó nagy tévút volt az elmúlt két évtized motorfejlesztése környezetvédelmi szempontból. ..."
Nem biztos. Lehet, hogy csak a szabályrendszerek kialakítása volt a rossz.

"... A 90-es évek autóipara jórészt korrekt műszaki termékeket kínált, ésszerű műszaki paraméterekkel. ..."
Szerintem is.
Piritu2017-09-16 21:15:57 // 99238
Nincs, szerencsére az enyémbe anno nem tette bele Giovanni.
sty2017-09-16 21:15:17 // 99237
A fényérzékelöre nincs tipped,müködik mert este bekapcsol?
Piritu2017-09-16 21:10:45 // 99236
Az öv hangját csak MES-sel lehet kikapcsolni. Menüből csak visszakapcsolni lehet.
sty2017-09-16 21:07:09 // 99235
Álló autónál próbáltam. A fényérzékelöt akartam állitani mert kicsit borongós idöben sem kapcsolja be a lámpát. Meg is találtam de bárhova állitom nem müködik megfelelöen. ill a biztonsági öv figyelmeztetö hangját akartam még kikapcsolni de azt nem találtam meg
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 21:03:22 // 99234
Azért a 90-es években a prémium(szerű) autó még nagyköbcentis benzines volt. Így értem :-) Vezettem anno Omega MV6-ot, Vento VR6-ot. Tudták azok is a mindent kikerül érzést. Ma ezek helyett ülünk 2.4 dízelben. Nem egészséges trend :-)
Piritu2017-09-16 20:55:47 // 99233
Sok menüpont csak álló autónál jön elő.
sty2017-09-16 20:53:00 // 99232
Olyan kérdésem volna én ha megnyomom az index karon a menü gombot nálam csak 3 lehetöséget kinál fel. Több videoban meg sokkal több menüpont van, ez mitöl függ?
Giuntini2017-09-16 20:29:52 // 99231
Osztom, nekem a 2.5-ös Croma a 115 pacival nagyon jól ment, Viszonylag keveset fogyasztott, és kormolt, mikor odaléptél. Cserébe viszont igénytelen volt, 7500 km-enként kellett benne olajat cserélni, turbó csere vagy felújítás ismeretlen volt. 30 ezrenként kellett ellenőrizni a szelephézagokat és ennyi. 200 volt a vége, és 11 mp alatt volt százon. Kulturálatlanabb volt a motor működése mai szemmel, zajos, büdös, de mellette igénytelen, ahogy az olasz mondja "longevole", vagyis hosszútávfutó. 400 ezernél kellett kuplungot cserélnem, és 450 ezerrel adtam el, olajat nem fogyasztotta, és nem volt leszedve a hengerfeje. Vezérlést 50 ezrenként cseréltem benne. Ma elvették a dízel lényegét. Az igénytelenséget és a megbízhatóságot. A mai dízeleknél 200 ezernél nagyon súlyos problémák keletkezhetnek. Dpf okozta bajok, turbó, hengerfej stb. Mégis, csodálatos dolog egy ilyen öthengeres szörnyet vezetni. Ma a KUL felé is ezt megmutatta Balatonlelléről a kaposvári úton. Előzés? Az meg micsoda? Ennél az autónál kikerülésnek számít. 80-ról nem is vált vissza, hanem elintézi 5.-ben, és mire ránézek a km órára 140, és már az automata 6.-ban van. Ezek a mai dízelek olyat tudnak, amire a benzinesek a downsizing keretében képtelenek. Még jó hogy az Alfa ebbe nem lépett bele, és a benzinesek olyanok, amilyennek egy Alfánál lennie kell. Természetesen a Giuliáról beszélek.

Amit írtál a 90-es évekről, azt nem osztom. Olaszországban az autók 80%-át dízel motorral adták el, akkor volt a legnagyobb dízel robbanás. Akkor jöttek be a kis dízel motorok, nem fogyasztottak, és mindenki dízelt vett. Ennek következménye a mai megszorítás, sőt utálat a dízelek ellen. Teljesen alkalmatlanná tették a mai dízeleket a városi használatra. A 2,4 fuldoklik a városban. Egyre jobban hajlok afelé, hogy a városi használatra veszek egy 145 TS-t, jó áron.
TáDé2017-09-16 19:41:23 // 99230
Köszönöm!
SWut2017-09-16 19:40:10 // 99229
Sajnos a képernyőképet nagyon le kicsinyíti, azt max e-mailben tudom elküldeni olvasható méretben.
SWut2017-09-16 19:34:29 // 99228
Szia!

A "51767384" cikkszámú tárcsához 77364516 számú betétet ajánl kedvezményesen :D

Ha csomagban akarod rendelni akkor ezen a cikkszámon teheted meg: 71772584

Csatoltam egy képernyőképet is hátha segít az eligazodásban. Ha valahol elakadsz írj rám
Shadin2017-09-16 18:57:01 // 99227
Szerintem a kártya hw azonosítója és a rajta lévő térkép együtt adják a hozzá tartozó azonosítót. Próbáltam ezer módon klónozni a kártyát és nem ment a regisztráció.
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 17:53:20 // 99226
Én azt gondolom, hogy borzasztó nagy tévút volt az elmúlt két évtized motorfejlesztése környezetvédelmi szempontból. A 90-es évek autóipara jórészt korrekt műszaki termékeket kínált, ésszerű műszaki paraméterekkel. A dízel kormolt akkor is, de az a mainál láthatóbb, cikibb korom tized ennyire volt káros, mint amit ma a levegőbe nyomnak a modern dízelek. A dízelek előnyei akkor is nyilvánvalóak voltak, jó nyomaték, alacsony fogyasztás. Egy 1.6-os benzinmotornak jó alternatívája lehetett egy 1.9-es turbódízel már 20 éve is. És ott kellett volna megállni.
Akinek prémium nagyon erős mások felett álló autó kell, fizesse meg a fogyasztásban, de ne szívjon az árok parton, mert prémium autóban gondolkodott. Így volt tiszta. Most ott az álomkép, hogy 200 lovat alig kell etetni. Aztán kiderül, hogy üzemanyagot sem kér olyan keveset, de alkatrészt azt gazdagon. Át lettünk b--va. :-)
No mindegy. Az én szívem nagyon erősen húz vissza a benzinszagú 90-es évekbe :-D Csak ugye az már lassan tényleg az elme őrült veteránosok mezsgyéje :-)
Lehet egyszer elborulok teljesen én is és az az autó fog itt állni a beállóban amire mindig is vágytam... Egyelőre nyúl voltam hozzá, inkább vállaltam be egy rosszhírű gonosz dízelt. Szóval én is hibás vagyok, ez van :-D
TáDé2017-09-16 17:37:00 // 99225
Egy kérdésem lenne: A TI elsőfék (330 mm-es féktárcsával és piros féknyereg) fékbetétének nem tudja valaki megmondani a gyári kódját. A tárcsáét megtaláltam (51767384), de az EPER-ből nem tudom kivarázsolni a fékbetétét ... :(
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 17:25:12 // 99224
A kérdés az, hogy ha van egy klón másolat a kártyáról, az egyiket átírod a másik fej hw azonosítójára, akkor működik e mindkettőn. Persze valamennyire elméleti a dolog, hisz lassan tényleg semmi értelme 2011-es térképeket 2012-esre cserélni :-)
Shadin2017-09-16 16:41:15 // 99223
Is-is. A kártya kódjával és a fej hw azonosítójával kell a navigation.com-on regisztrálni. Át lehet a már aktiváltat is írni, mert én is átírtam Pisti autójába az én régimet.
Macccy2017-09-16 16:30:06 // 99222
Így van mert túl jó a hatásfoka, kellett már valamit rontani rajta. :) Nem amúgy értem én az NOx dolgot és nem is örülök, hogy érezni parkolóban betolatva szélcsendben, meg mélygarázsban a szagát. De most van az, hogy vagy korommal teszem légzőszervi- és látvány allergiássá a körülöttem lévőket és mellette még többet is fogyasztok, vagy füstmentesen hatékonyabban gurul az autó, cserébe nem járatom városi környezetben csak amennyit muszáj, mert a NOx méreg. Erre igyekszem ügyelni.


csokagm: Nem zavar jön e belőle bármi is télen, gondolom a gőzre gondoltál, teljesen mindegy, hidd el az átlag bámészkodó észre se fogja venni, azt se vette észre senki, hogy leragasztottam Pattex Duct Tape -pel a bal hátsó ablakot 3 csíkban, amikor leszakadt az emelő. Shadin tanúsíthatja! :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-09-16 15:56:10 // 99221
EGR off után egyértelműen csökken a kormolás, mivel több a levegő az égéshez. Az egr azért van, mert a nagy légfelesleggel történő jó hatásfokú égés végterméke sok NOx. Ezért az egér a légfelesleget a lehető legkisebbre veszi (ami box mellett, vagy chippelve már hamar kevés), plusz növeli a beáramló gáz hőmérsékletét.
Ezen a két módon rontja a hatásfokot, közben drasztikusan csökkenti a NOx kibocsátást. A kormolás növekszik, de azt meg rábízzák a dpf-re.
Kiírt egr mellett nekem sokkal ritkábban regenerál.
Sajnos a jó hatásfokra belőtt dízelmotor mára már nem kívánatos konstrukció..
csokagm2017-09-16 14:16:44 // 99220
Én most cseréltem kipuffot, de engem is lebeszéltek róla. Ha csinálod csináld rendesen.

Télen gáz amikor csak az egyikből jön valami:)


EGR off óta kevesebb a füst, ezt jól értem?
Macccy2017-09-16 14:03:40 // 99219
Nemkormoseeez. De tényleg! Eddig se volt az, de EGR öff óta már annyi füst se jön ki, amennyi nemkormolja. De majd olyat választok a bontóban direkt amelyiken azért van kis ráégett koksz :)
Amúgy ezt többeknél láttam, fura is volt, miért csak 1 kipuba dugtak kivezető csövet a műszakin ... :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-09-16 13:58:39 // 99218
És akkor az egyik kipuf vég kormos lesz a másik meg csilli villi?
Macccy2017-09-16 11:02:37 // 99217
Én is ezt néztem és szerintem a válasz Igen, az az oldal kipattintós és mögötte elég sok hely van, főleg ha csak csövet akarsz, bár kérdés, hogy át tudod e csövezni a jobb oldalig. Nekem más tervem van, sokkal egyszerűbb, az ilyen kis 4 hengereseknek úgyis kár az anyagért, nem kell annyi kipuff, meg nehéz is mint a sár. Viszont a bontóból megpróbálok venni gyári kipuff véget, csak a véget, látszatnak, a lökös mögött van hely ahogy néztem, egy konzolt felfogatni valahova, zárt csővég hozzáfogat, kész. Faszán fog kinézni, olaszosan villantósan :)
Smith2017-09-16 10:18:15 // 99216
Egy gyors kérdés, nekem a 2.0-n a hátsó lökhárítón a jobb oldali kipuff helye is MINTHA meglenne. Ott azt csak ki kell pattintani és akkor úgy néz ki mint a bal oldal és mehet a cső? Kezd szétrohadni a dob, és többek tanácsára nem lesz dob csak cső, és akkor már hajlíttatok úgy, hogy dupla legyen :) Ha már egyszer... Tudom, jobb lenne ha megnézném, de esik, én meg ágyban vagyok :D
Marseus2017-09-15 23:01:50 // 99215
Ahogy megismertem a ribancot,tartok tőle lesz komolyabb is.:-)
Macccy2017-09-15 22:40:37 // 99213
afrikai vagy európai ...??
Liquid2017-09-15 22:26:37 // 99212
készülünk a télre :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak