Fórum >> Típusok >> 159

Halesz2009-08-17 18:46:00 // 5558
Szerintem ekkora súllyal szétpörgetve nem lesz örökéletű motor...
isa1562009-08-17 18:35:44 // 5557
Meg hát milyen dolog az a mai világban, hogy disc-ről műxik egy navi? Ha cd-t halgatok nem tervez újra. Nem beszélve a kelet európai hiányosságairól. Sosem lesz olyan naprakész, mint egy pl:IGO.
Corn2009-08-17 17:06:26 // 5556
Próbáltam a 159-et a 150 lovas motorral, és úgy éreztem, hogy alapvetően hétköznapi használatra teljesen rendben van, de ha valami miatt meg kellett indulni (pl. rövid szakaszon előzés tipikusan ilyen), na az nem ment neki. Túl nehéz hozzá.

Ezért lett végül a 400Nm-es 2.4-es. Igaz, hogy havonta legfeljebb egyszer használom ki, de akkor nagyon jól jön, ha be kell férni a kamion elé.

Kb. egy hónapja megint vezettem egy 150 lovas 1.9-est (miután két éve hajtom a saját 2.4-esemet), és nagyon-nagyon lehetett érezni a különbséget.
Kompressz úr2009-08-17 16:09:36 // 5555
Egyébként én próbáltam gyári navis autót is. Nekem nagyon nem jött be, elég rossz megoldás, hogy a térdedig le kell nézni a térképre. Egy ablakra cuppantós cucc sokkal kényelmesebb és biztonságosabb mint a gyári.
isa1562009-08-17 15:27:39 // 5554
Nem gondolnám hogy gyári navit említ.
Zozo852009-08-17 13:28:24 // 5553
tényleg az bár írja a navit de én nem látom benne :S
Kompressz úr2009-08-17 13:23:39 // 5552
A legolcsóbb egyébként full fapad...
GEORGE2009-08-17 12:50:39 // 5551
A szervizkönyv csak egy dolog, sajnos....
GEORGE2009-08-17 12:50:02 // 5550
A bőr valóban nem ér annyit amennyivel a többiek drágábbak....
De sajnos az élet többször produkálta már, hogy az olcsóbb autók nem véletlenül olcsóbbak.
Azért itt van 800ezerrel drágább 159-es is evvel a motorral.
Úgy látom, hogy 2,990,000-től kezdődik és 3,800,000-ig bezárólag van a választék.
Érdemes átgondolni és a közép részből választani később megtérülhet....
Zozo852009-08-17 12:45:30 // 5549
igen ez igaz a bőrön kívül semmi más nincs benne több, nekem is gyanús volt de szervízkönyves:S
GEORGE2009-08-17 12:41:04 // 5548
Igen olcsó.

Ime itt egy 159 120 lovas jtdm
Ez 2006.05. havi 76ezer km és 3.890.000Ft

Aztán itt is egy 120 lovas 159 amiben szintén kevesebb a km a kiírás szerint ennek ára 3.499.000 Ft

Amit te te linkeltél be az a legolcsóbb 159 120 lovas jtdm 2.990.000 Ft ráadásul a km is több benne.....

Szóval csak azért ne vedd meg mert a legolcsóbb 159. De te tudod.
Zozo852009-08-17 12:05:27 // 5547
Mire gondolsz?
2.990.000 olcsó???

http://www.hasznaltauto.hu/3188409_alfa_romeo_159_2006
GEORGE2009-08-17 12:03:34 // 5546
Csak óvatosan az olcsó verdákkal....
Zozo852009-08-17 11:10:24 // 5545
OKé már feliratkoztam a tesztvezetésre remélem hamar hívnak :D
Mindenesetre köszönöm a segítséget :)
isa1562009-08-17 11:05:40 // 5544
Én is használtan vettem. A szalonban csak próbák voltak. Előzéseknél bizony nagy a különbség a kettő között. Ez egy nehéz autó, kell az a 150 ló, hidd el.Egy + vezérműtengely nem akkora hibaforrás, hogy az miatt válaszd a 8v-t. Minden féle képpen javaslom a próbát, hogy Te érezd a különbséget. Utána szerintem meg fog változni az érdeklődésed.
Zozo852009-08-17 10:43:50 // 5543
270 Nm-el azért sztem nem mehet az olyan rosszul bár majd kipróbálom :D
Tény hogy nekem is jobban tetszene a 320 Nm...meglátom majd mi lesz eladó használtautón
Most van 2.990.000 ért egy 120 Le-s az eléggé megmozgatta a fantáziámat :D
GEORGE2009-08-17 10:41:38 // 5542
Szerinted mitől bírja jobban egy gyengébb motor a 159-ben tovább mint az erősebb?

A gyengébb motor pl 120-nál illetve bármilyen más tempónál, jobban van terhelve, mint az erősebb.

A 16V 320Nm míg a 8V 270Nm.
Zozo852009-08-17 10:38:51 // 5541
Viszont nem szalonból venném hanem használtam ezért gondoltam a 8 szelepeset mert az jobban bírja kisebb a rizikó hogy rossz lesz a motor :) Tudnál nekem olyan infót adni hogy a 8 és a 16 szelepes verzióknál mennyi a nyomaték?
GEORGE2009-08-17 10:05:22 // 5540
A 120 lovas 159-et választanád?????? :-o
GEORGE2009-08-17 10:03:46 // 5539
A 159-be kevés az 1,9 jtdm 8v 120 lóerővel.
Evvel a motorral jöttek ki az utolsó 147-ek is.
Abban sem villant nagyot, akkor a jóval nehezebb 159-ben elképzelheted mit tudhat.
Szerintem 1,9 jtdm 16v alatt ne vegyél 159-et.
isa1562009-08-17 08:40:23 // 5538
Mindenki mást vár egy új autótól. Ha már ráfizetek több milliót a régi autómra, nehezen emészteném meg, hogy gyatrábban megy mint az elődje. Szalonban gond nélkül ki tudtam próbálni az 1.9 es 8 és 16 szelepes verzióját is. 156 2.0 TS után a 8 szelepes határozottan erőtlennek tünt. A 16 szelepest, a TS el közel azonos lóerő, és majd dupla nyomaték mellet kb ugyanúgy lehet használni ( szerintem). Mellesleg úttartásban, komfortban nekem sokkal többet nyújt a 159.
ystuc2009-08-16 17:28:30 // 5537
Általában a legkézenfekvőbb dolgok nem jutnak az ember eszébe. Túlbonyolítjuk életünket. :-D
Zozo852009-08-16 17:06:52 // 5536
Jó ötlet...nem tudom miért nem gondoltam erre
Jelentkeztem is :D remélem hamar reagálnak
Satti2009-08-16 16:45:05 // 5535
Mondjuk egy márkakakereskedés? :-)
Zozo852009-08-16 16:43:23 // 5534
Van valami olyan tali ahol ilyet ki lehetne próbálni?? Vagy valakit célozzak meg aki árul egyet és próbáljam ki?:D
Satti2009-08-16 16:42:57 // 5533
Nármint a diesel.:-)
Egyébként van hasonló visszafogott lórejű motor pl. a Volvo S60-ban is, a D5-ből van 125 lovas, 2.4-es 5 hengeres motor, normálisan megy, és szinte tönkretenni nem lehet.
Zozo852009-08-16 16:40:30 // 5532
Nah egy kicsit megnyugodtam :)
Satti2009-08-16 16:37:21 // 5531
Nem egy versenyautó, de nem megy rosszul, átlagos hétköznapi autózásra teljesen megfelelő, ráadásul az a motor, örök élet meg egy nap, ahogy szokták mondani.
Zozo852009-08-16 16:30:44 // 5530
ja hogy a 175 nm az a benzines :D úgy már ok
Zozo852009-08-16 16:19:18 // 5529
120 Le 1.9 Jtd 175 Nm csak??????? Ez tuti????
Halesz2009-08-16 16:12:04 // 5528
A 120 lovas 1,9est nem probaltuk meg, de en kevesnek tartok ebbe a nagy kasztniba 120 pacit...
Dévid2009-08-16 15:51:44 // 5527
Az ugye 175 Nm... karcsúnak tűnik egy akkora batárhoz, mint a 159.
Dévid2009-08-16 15:48:04 // 5526
Az 1.8 benzinesre gondoltam... később javítottad ki... :D
Zozo852009-08-16 15:46:04 // 5525
huha...ennyire veszélyes?? pedig 270 Nm-t hallottam az azért nem rossz
Dévid2009-08-16 15:42:48 // 5524
Véleményem szerint inkább a halott lenne a jó szó rá...
Zozo852009-08-16 15:41:21 // 5523
bocsi 1.9 :D
Zozo852009-08-16 15:41:07 // 5522
Halesz 1.8 120 Le lomha???:S
Halesz2009-08-16 15:29:13 // 5521
JÓ döntés! Én is azt választanám a 159ből, az eddigi tesztjeink alapján.
Zozo852009-08-16 15:03:57 // 5520
Na ezt a hibát még nem hallottam...futómű helyett a csomi?? Miért??:D Másnak is vajon?
Kompressz úr2009-08-16 14:19:19 // 5519
Semmi nem nyikorog a futóműben, a csomagtartó szokott inkább.
Zozo852009-08-16 12:29:06 // 5518
Azért remélhetőleg össze vannak ezek rakva annyira hogy egy 100ezer km nem okoz neki gondot :)
Neked télen a szilentezés (futómű) nyikorog a hideg miatt?
Nekem a 156osnak sajnos szokása néha amíg be nem melegszik vagy nem tudom :S
Kompressz úr2009-08-16 12:24:49 // 5517
Az enyémben 70 ezer van, de nem akar még szétesni.
Zozo852009-08-16 12:01:34 // 5516
Elvileg csak olyanokat nézek ami szervízkönyves...km is jó legyen...pl egy 2006osba van 96ezer...:S az még nem vészes
Kompressz úr2009-08-16 11:47:34 // 5515
Ha magyarországi, nézd meg annál a szerviznél, ahova hordták a szerviz előéletét. A központi rendszerben elvileg mindent rögzítenek a márkaszervizek
Zozo852009-08-15 23:37:30 // 5514
Sziasztok
Le szeretném cserélni a 156-ot 159re (1.9jtd 120 Le)...van valami amire érdemes figyelni a vásárláskor?
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-14 12:02:42 // 5513
zavarni persze hogy zavar lassan ha fingok azért is fizetni kell...
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-14 10:27:13 // 5512
kérdés letudva 2.4 lesz....
GEORGE2009-08-14 10:06:45 // 5511
Már leírtad máshol is, hogy téged zavar a plusz adó.


Szerintem valódi 50 lóerő az újabbakban meg már 60 lóerő!! az igencsak jó plusz és megint elfelejted, hogy ott van még +80Nm is.
A fogyasztás többlet meg nem számottevő.
Ha azonos tempóval mondjuk 130-al vagy 100-al haladsz mindkettővel akkor meg 1 literen belül lesz a fogyi. ugyan is a nagyobb motornak nem olyan terhelés mint a kisebb motornak.

Pl saját példám 147 1.9 jtd 8v Horvátba menet 150 tempomattal 6,4-6,6 és ugyan ez a 156 2,4 mjet-el is!!! egyik 116 másik 175 lovas......még mielőtt kérdezed ugyan azokkal az emberekkel...

no meg köztudott, ha chip dobozt teszel bele akkor csökken a fogyi is :-))))))) Legalább is ezt állítják itt páran.

Nem vitatom, hogy annál az illetőnél 10-et evett a 159 2,4 mjet
Nálam egyszer evett 11-et a 159 2,4 aztán a másik alkalmakkor 8-8,5 mindig megjártam, ráadásul az én "lábammal"......
BeeGee2009-08-14 09:55:18 // 5510
A box is csak egy előre programozott általános beállítású löketet ad, az adatok meghamisításával. Először azt próbáltam én is, tényleg piszkosul ment a kocsi, de bp-győr viszonylatban tiszta korom lett a segge. A korom meg a VGturbók nagy ellensége.
A programozás jobban személyre szabható, finomabb trükkök vethetőek be, amik kímélik a hajtás láncot (nekem most csak cca 30%os gáznál jön a többlet, addig kb gyári beállítás, valamint a seb fokozatot is figyelembe veszi) Aztán pl a füstölést is Te döntöd el, megéri-e a plusz 35-40LE és atom füstös legyen, vagy elég plusz 20 füstmentesen. Most is füstöl a kocsi, de nem jobban mint egy 60K-t futott gyári dizel koromszűrő nélkül. Ja, és a használható tartomány is szélesebb lett, így hiába gyengébb az autó mint a boxal, de ugyanolyan menetdinamikát ad. És az ára kb az 1/3-a volt a steinhez képest.

Nekem ez a véleményem és ezek alapján értettem h biztonságosabb, engem legalábbis jobban megnyugtat a tudat. :)
Erhard 242 (Pure Energy)2009-08-12 21:16:17 // 5509
fogadjunk hogy az írás :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak