Fórum >> Típusok >> 159

Dömpi (il dottore)2017-01-10 23:14:14 // 89752
Én tavaly ilyenkor cseréltem termosztátot és most oda van szegezve a 90-re
Angelo Bianco2017-01-10 22:57:03 // 89751
Nincs szó a blogodban az adatokról?! Mekkora az ellenállás?
Lexlutor2017-01-10 22:55:52 // 89750
Nem tudom mekkora ellenállás kell bele. Webshopban vettem. 1500 volt darabja.
Angelo Bianco2017-01-10 22:51:28 // 89748
:) egyszerre!!!! :D
Angelo Bianco2017-01-10 22:50:37 // 89747
valami ilyesmin gondolkodom én is, de én nem vagyok annyira elektronikai szaki... Mekkora ellenállást kell elé tenni?
Lexlutor2017-01-10 22:43:03 // 89745
Kézifék betegség. Hátsó agynál gumi harang előregszik, így befolyik a víz és befagy. Pár száz forintból orvosolható. Blogomban leírás. Vagy komplett csere, nagyobb munka. Ha alá fekszel , hőlégfuvóval rámelegítesz a bowdenre akkor szerintem kienged.
Hardy2017-01-10 22:40:02 // 89744
Innen onnan. Egy resze kina egy resze Dtxenon. Nezd meg a blogom. Van ami előtétes.
Lexlutor2017-01-10 22:37:20 // 89743
Távirányitóm -15 fokban is tökéletes. Enyém FL utáni. Ha jó az aksim szinte pöccre indul a gép. Lehet FL előtti-vel a távirányitó gond?
Lexlutor2017-01-10 22:29:31 // 89742
Nekem is állandóan kiégtek a helyzetjelzők. Bármilyet vettem. Én raktam be ellé ellenállást így nem jelez hibát sose. Vettem 10 db 250 ft-os kínai ledes izzót. Ha kiég párba cserélem 500 ft. pár havonta a 3000e. szemben. Vagyont költöttem ledekre.
Angelo Bianco2017-01-10 21:41:56 // 89741
...és milyen fajta, típus? Honnan vetted?? Esetleg egy link?
Hardy2017-01-10 21:38:48 // 89740
Nekem 1 éve mindenhol az van. Még bírja.
Angelo Bianco2017-01-10 21:08:40 // 89739
Szevasztok!

LED témában jártas Cartársakat kérdezném, hogy az általunk szeretett autónkban milyen T10-es izzót használnak?
4 éve van meg az autó, de körülbelül 30 db ledet használtam el a helyzetjelzőbe és a rendszámtábla világításba... Vettem már sok félét, olcsóbbat, drágábbat... 2-4 hónapot bírnak ki.
Ennyit bírnak ezek a CANBUS-os led izzók?
Milyen megoldás lehetséges, ha mindenképpen ledet szeretnék?
Liquid2017-01-10 20:55:43 // 89738
Most hétvégén feltűnt, hogy tud mozogni a vízhőfok mutató. Eddig nem láttam ilyet.
BigBratyó2017-01-10 20:25:22 // 89737
Nekem a távirányító működik :) De az az egyetlen jó hír, mert a kocsi nem indul be (zsír új exide aksi, forgatja is rendesen kitartóan, d annyi..). Plusz még mellé a kézifék bowden is megadhatta magát, mert fogja a hátsó tárcsákat... Szóval jelenleg használhatatlan. És nem mellékesen a szerviz sem fogadja, mert telt ház van.. :( Szóval itt az Alfa, hol az Alfa, nincs Alfa : ) Max kocsibeálló dísznek tudom éppen használni :D
Laci822017-01-10 20:19:17 // 89736
Helló mindenkinek.Egy cartársunk bajban van.Elment a boltba és amikor indult volna haza nem működnek a tompított fényszóri.minden más világítás működik neki a műszerfalon is vissza jelzi de az izzók nem világítanak.Ha valaki tudna neki tanácsokat adni akkor írjon az email címére. tomesz131@gmail.com
Hardy2017-01-10 20:15:31 // 89735
Szerintem csak rendor volt. 56 ok kozott is volt rendorsegi. Sot van itt olyan akinek civil rendorsegi 56 van a tulajdonaban.
Giuntini2017-01-10 20:07:00 // 89734
Persze, mert ebben a színben csak az olasz rendőrségi autókat láttam. Ilyen szín szerintem a normál palettán nem létezett. Még soha nem láttam normál 159-est ebben a színben. A Mareának is volt kék színben, de világosabb volt, nem az a szín volt, amelyik a rendőrségé volt. Szerintem ez az autó nagy kamu.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-10 20:01:44 // 89733
Jó kis közösség ez és várjuk a további fanatikusokat :)
Haddel2017-01-10 19:36:50 // 89732
Ahha értem már! Nem semmi😃
Hardy2017-01-10 19:34:00 // 89731
Ezért:
Hardy2017-01-10 19:30:55 // 89730
Annyira azért nem ritka. Olaszba minden rendőrőrsön megtalálható ez a szín. :-)
yani🍀2017-01-10 19:28:27 // 89729
Az adok-veszek rovatban kerestek tegnap 1,5-2 milla között olyan 2.0-át vagy TBi-t, amire nem kell az embernek a gatyáját is ráköltenie. Ráírtam a srácra, hogy felejtse el. Erre itt van ez. Ebbe még egy motorfelújítás is majdnem belefér.
Haddel2017-01-10 19:25:06 // 89728
Ez miért ilyen olcsó vajon?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-01-10 19:21:37 // 89727
Pár hónapja haver nézegette akkor még 1.9 M volt. Mondom neki hogy a 2.0 -hoz képest olcsó, erre tessék :) ennyiért az enyémet sem adnám oda :)
mezoba2017-01-10 19:19:52 // 89726
nem rég voltam én is náluk :) és kiderül minél jön még elő az olajnyomás gond a TIBInél... amúgy lekopogom az enyémen azóta nem jött elő még mostani hidegbe se ;)
yani🍀2017-01-10 19:13:27 // 89725
Igen ritka szín. Az árat nem is minősítem.
Giuntini2017-01-10 18:37:21 // 89724
A hidegindítás erősen üzemanyag és motorállapot függő! Régen kőkemény hidegek voltak, a Croma több százezer km után is -20 fokban tökéletesen indult (kis kihagyásokkal a négy hengerből). A füstölés természetes, az elégetlen gázolaj következménye.

Az Alfa garázsban áll, ott ilyenkor is 8 fok környékén van.Viszont a kieg fűtésnek köszönhetően mocsok nehezen melegszik be.
tirex2017-01-10 18:04:41 // 89723
Nem mindegy hogy -18 fokban akarsz indítani vagy mondjuk -5ben.
RomeoOne2017-01-10 17:49:54 // 89722
Még én sem írtam Pityukomáról, egyszerűen nem tudtam mit is írhatnék. Én a decemberi gokart verseny után találkoztam vele először (és sajnos utoljára). Nem ismertem volna meg az itt látott képek alapján, sajnos látszott rajta, hogy nincs jó állapotban. De látszott rajta, hogy mennyire nem ilyen ember lenne, és tervezett még, vitte a tenni akarás. Isten nyugosztalja.
RomeoOne2017-01-10 17:44:50 // 89721
Január 1 óta ponyva alatt állt a kocsi. 13-án kell vele indulnom, de mindenki meséli itt a nem indulós történeteket. Beparáztam, hogy mi van, ha el sem indul majd, így ma délután lekaptam a ponyvát (jó darabosan mozgott, meg "recsegett" ebben az időben :D ), majd be az autóba. Kulcs behelyez, minden felgyullad majd Start gomb: Mintha kicsit halványabbra esett volna vissza a műszerfal világítása az első tekerésnél, mint szokott, de ettől függetlenül egyből beröffent, mint máskor. Csak jó akksit csinálnak ezek a ott a Jász-akkunál :D
Az autó is teljesen jól viselkedett, semmi ropogás vagy nyikorgás. Még a váltó sem mozgott rosszabbul a hideg miatt. Mintha nem is lett volna a komfort zónáján kívül az autó.
Kis adaléknak a termosztátos vitához: A fűtést elkezdtem nyomni ezerrel, miután felment a vízhőmérséklet 90 fokra, de a mutató meg sem mozdult nálam. Nem tudom, hogy ebből le lehet-e valami konklúziót vonni, de lehet, hogy ez valakinek hasznos információ.
A központi zár is tökéletesen működik, mint máskor.
Viszont szeretnék egy kis tanácsot kérni. Nehogy valakiben az a kép alakuljon ki ezek után, hogy nekem van a legtökéletesebb 159-esem a világon (:D) van egy nem teljesen elhanyagolható problémám. Check engine.
A hiba körülbelül egy hónapja fennáll, már említettem is ezt december elején. Most azonban már összegyűlt róla annyi tapasztalat, hogy megkérdezzem a fórum sokat látott tagjait, hogy mi a véleményük.
A hibakód P242A. Ha minden igaz, ez a DPF-ben lévő hőmérőszenzor (bár a MES ezt turbo inlet temperature sensor-nak hibának írja).
Úgy kezdődött, hogy bevillant a hibakód, az autó hirtelen elvesztette az erejét, kb úgy gyorsult 60 felett, mint egy trabant, a végsebessége meg valahova 110-120 köré volt tehető. Ez fennállt kb. 40 km-en keresztül majd helyrejött. Utána olyan 300 km múlva dobta be újra. Így ment ez egy darabig, csak a helyreálláshoz szükséges idő lett egyre hosszabb, és a tünet nélküli időszakok egyre rövidebbek. A hibakód mindig ugyanez volt, MES-ben törölgettük is folyton. Most pedig eljutottunk oda, hogy folyamatosan ebben az állapotban van. A poszt elején említett 13-ai út is Csörihez vezet, hogy orvosoljuk a hibát, amiben azért nem vagyunk 100%-ig biztosak. A legnagyobb valószínűséggel maga a szenzor rossz és csak azt kell cserélni. Ennek kicsit ellentmond, hogy a MES-ben nézve egy elég széles tartományon (100°C-630°C(regeneráláskor)) a szenzor teljesen jól mutatja a hőmérsékletet. Csöri szerint ettől függetlenül lehet rossz.
Bennem azért elkezdett bújkálni egy kis félsz, hogy a turbo lesz rossz. Ezért szeretném megkérdezni főleg azokat, akik éltek már át turbo hibát, hogy vajon lehet-e, hogy ez a baj?
Amikor megyek az autóval (kb. olyan a menetdinamikája, mintha egy szívódízelt vezetnék) úgy gondolom, hogy a turbo nem tölt. A turbo nyomás visszajelző a motor fordulatszámát követi. Bár nem tudom hogy néz ki pontosan egy ilyen szerkezet, de ha jól gondolom, valami olyasmiről van szó, hogy a kipuffgáz valamennyire tekeri a turbót ezért mozog a fordulatszámmal együtt. Néha alacsony fokozatban, vagy előfordult még 5-ös környékén is, hogy hirtelen beindult a turbo és megindult a kocsi, de aztán el is engedte gyorsan, a nyomásmérő visszaesett, a kocsi visszaállt nyugger üzemmódba. Nekem az jutott róla eszembe, hogy olyan volt, mintha egy haldokló szenzor jelet tudott volna adni és az ECU ezt érzékelve meg is indította, aztán ahogy eltűnt a jel, el is vette egyből a nyomást. Viszont nem láttam még haldokló turbo-t én azt is el tudom képzelni, hogy az is csinál ilyesmit néha, mintha visszatérne belé az élet.
Szóval nagyjából ez a tünet.
Valami vélemény?
Haddel2017-01-10 17:32:17 // 89720
Ez nagyon szép! Köszönjük András! Szeretettel várunk mihamarabb az Amorén!
Halesz2017-01-10 17:18:45 // 89719
Sziasztok!

Ez a levél ma érkezett az Alfa Amore postaládájába:

Sziasztok kedves Alfások,

Először is szeretnék bemutatkozni. Andrásnak hívnak és jelenleg még egy alfátlan alfás vagyok :) Legelső autóm egy Fiat Brava ami már pár éve boldoggá tesz. Viszont már régóta egy Alfára vágyom. Ebből kifolyólag sokat olvasgatom az alfaamore fórumokat. Igaz még kell várnom pár hónapot, és ha minden összejön én is egy boldog 159-es tulaj leszek. Viszont most szeretnék rátérni levelem mondanivalójára. Mivel sokat lógok a fórumon olvastam hogy mi történt szegény Pityuval... Nem ismertem személyesen (mint ahogy még szinte senkit sem ismerek közületek) viszont ismeretlenként is nagyon szurkoltam neki hogy felépüljön, mikor anno értesültem a betegségéről. Aztán alig egy hete mikor délelőtt tanulás közben felnéztem a fórumra, akkor szembesültem vele hogy mi történt. Teljesen ismeretlenként is, nagyon, nagyon lesújtott a hír... Utána láttam hogy Titeket, a barátait mennyire megviselték a történtek, hogy mennyire is Jó embert veszítettetek el. Szeretném kifejezni őszinte részvétem.

Láttam hogy droberto bejegyzését miszerint készül majd egy koszorú. Erre a számlaszámra utaltam pár ezer Ft-ot, amivel a gyászoló családot szeretném támogatni. Sajnos tudom milyen nehéz az ha valaki elveszíti szeretteit. Édesanyámat nagyon fiatalon veszítettem el....

Kérlek Titeket, hogy amennyiben lehetőség van rá, ezt az üzenetet droberto-nak, Pityu barátainak juttassátok el, hogy nekik is kifejezhessem részvétem!

Igazából ennyit szerettem volna csak írni.
További szép estét nektek.

Üdvözlettel,

Bakk András
Shadin2017-01-10 17:12:28 // 89718
Nekem sem tartja. -10, kikapcsolt fűtés, azaz 2-es venti fokozat, mert különben ész nélkül lefújja a hajam, felmelegszik 120-as tempón pályán. Rákapcsolom a fűtést, percen belül lemegy 75-80 fokra és akkor kezd visszamenni, ha felmelegszik az utastér nagyjából és ejti a venti fordulatot. Ez miatt cseréltem termosztátot decemberben és az új pont ue. csinálja...
Shadin2017-01-10 17:07:45 // 89717
11279Ft. Nem lehet pucolni. Beszarik, ki kell cserélni, gányolás nem szép dolog. Vagy akkor bontó pl...
David | Centocinquantanove2017-01-10 16:55:05 // 89716
Ez ilyen sajnos!
A probléma egy távirányítós utólagos riasztó beszerzésével orvosolható! Nekem is az van, azzal nyitok, zárok és mindegy milyen idő van, mindog működik.
Az előző tulaj is szopott vele nem keveset, kereste a hibát, de nincs meg a gyökérok.
Martin Kovacs2017-01-10 16:54:11 // 89715
Cartarsak !

Egy érdekes kérdés merült föl a fejemben !

Kutatgattam az interneten és nem találtam érdemleges infót.
Vajon a durván 240,000 db legyártott 159-ből mennyi lett TI változat ?
Tozo2017-01-10 16:34:53 // 89714
Mármint a távval.
Tozo2017-01-10 16:34:16 // 89713
Nekem sajna az sem működik ha "rázárok". Több mint 5 éve nálam az autó, sosem csinált ilyet, eddig :(
Zolibácsi2017-01-10 16:25:01 // 89712
Sokunknak is ez a problémája. Én amikor nem nyílik akkor kulccsal rá zárok. Innentől kezdve már veszi a távirányító jelét és minden működik. Konkrét megoldást nem lattam még. Új akksi és új elem sem oldotta meg.
Tozo2017-01-10 16:11:28 // 89711
Üdv,

utóbbi napokban, nagy hidegekben, többnyire -5 fok alatt nem hajlandó a központi zár működni, nem lehet az autót nyitni távval. Ha kulccsal kinyitom, utána működik a táv, de ha lezárom és a canbusz elalszik akkor ismét nyithatatlan az autó. Ha bemelegszik utána működik minden rendben, amíg ki nem hűl.

Találkozott már vki ilyen jelenséggel? Vmi ötlet?

Köszi előre is!
emGéza2017-01-10 16:05:10 // 89710
Szerintem is.
Csabi2017-01-10 16:01:13 // 89709
majdnem napra pontosan 1éve volt ez téma ...szóval ugyanazt tudom írni mint akkor:
Pedig jól írja David,simán visszahűlhet jó termosztátnál is... Gondold végig, ha zárva van a termosztát ugye akkor, csak a a blokkban és a fűtőradiátoron (!) keresztül kering a víz(persze ha a fűtés bekapcsolva van)
Szóval ha pl alacsony terhelésen, vagy akár motorfékkel haladsz, és a fűtés viszonylag magas fokozaton van még 90 fokról is képes visszahűlni...
Dömpi (il dottore)2017-01-10 15:36:47 // 89708
ha visszamozdul a vízhőfok akkor gond van a termosztáttal! Tök mindegy hány fok van kint, ha egyszer beáll 90-re a vízhőfok, azt tartania kell!

Bemelegedés: több mindentől függhet, megvan-e alul a motorvédő, hány fokon/milyen fordulaton megy a fűtés, milyen sebességgel, milyen fokozatban mennyit mész míg bemelegszik stb.
Pl. a FL utániakon csak a scudetto mögötti részen tud beáramlani a levegő, míg az FL előttieken a scudettótól jobbra és balra is még nyitott a vizszintes díszelem mögött a lámpáig;
vagy pl. nekem megvan ugyan a motorvédő, de a motorvédőről 2 éve leszedtem a hővédő rongyot, mert ráfolyt az olaj és nem lehetett kimosni...ez is számít valamennyit
Dömpi (il dottore)2017-01-10 15:29:26 // 89707
de a tiéd falazott, az enyém meg faház, a dupla, átlapolt tolóajtónál 3 cm rés, a kutyabejáró ajtó körül 1cm rés körbe...
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-10 15:10:25 // 89705
Nem is hasonlítani akarom én a maserhez, mert nyilván nincs értelme. De inkább azt az életérzést látom benne , minthogy bármilyen sportos jelzőt aggatnék rá. És azt is el tudom képzelni, hogy egy TBI manuális váltóval tök más feeling, és inkább adná a versenygép érzést. Sőt biztos vagyok benne :-) De most per pillanat beszippantott egy kicsit ez az élmény, ez az autó ilyen. Jó, benne van egy box, amitől kicsit erősebb mint gyárilag, biztos ez is kell hozzá. Ettől a maser biztos gyorsabb, jobb, de dízellel számomra semmivel nem kívánatosabb. 15 millával biztos nem. Benzinesben más kérdés :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-10 14:29:34 // 89704
az hogy az majd 300 nyiha, meg az 59 is nagyon szép sőt a szegmensében a legszebb de a maser azért veri :P
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-10 14:16:43 // 89703
Ez biztos :-) Viszont az egész "előadásnak" semmi köze egy könnyű sportos autóhoz. Nem adja át úgy az erőket, nem pörget fel, nincs ordító hang, egy pillanatra sem jut eszembe egy pályán acsarkodó versenygép. És innentől semmi értelmét nem látom azoknak a kritikáknak, miszerint ez az autó nehéz. ÉS? Ez nem is akar Colin Chapman elvei szerinti sporteszköz lenni. Egy porcikájában sem érzem, és ha akarom sem tudok úgy nézni erre az autóra. A 146 jtd, ami abszolút értelemben lassabb volt, zsigerileg hordozta magában a versenyautót (valamiért a tádé sajna nem). És ez most nem negatív kritika a 159-ről. Sőt.
Lehet csak én élem meg így, de nekem ezzel a motorral, váltóval, felszereltséggel ha rá nézek, beleülök, megyek vele, az jut eszembe, hogy innentől végképp mi értelme egy diesel Ghiblinek... azon kívül, hogy az kevesebbet eszik :-P
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak