Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-17 19:58:32 // 90102
Gratula a verdához, szép vas :)
Dzsozy2017-01-17 19:50:13 // 90101
Szép estét!
Valaki esetleg tudná, hogy eme belső "féltengely csuklót hol tudnám beszerezni? Csillagot lehet venni millió helyen, de azt a fagyitölcsér szerű valamit, -pontos megnevezést nem tom- sehol. Valahogy bontott nem lenne szimpatikus, de ha minden kötél szakad akkor az marad. Elég nagyot kottyanik az enyém, és 1-2-be váltáskor hallani. Köszönöm előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 19:21:31 // 90100
Sok balesetmentes km-t! :-)
Piritu - 1.000.0002017-01-17 19:05:03 // 90099
..és már "P"-s rendszám! Gratula :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 19:00:52 // 90098
mármint nem épp ez a teszt mondanivalója
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-17 18:55:00 // 90097
Azért nézze végig azt a bizonyos Top Gear tesztet amiből a képkocka származik...(5:58-nál)
A felirat nincs összhangban vele :-)
droberto2017-01-17 17:25:29 // 90096
Soft: (ha csak rozsda) Fényezéstisztító gyurma + síkosító.
Hard: Felnitisztító (savas lötty) + dörzsiszivacs. Ha nem hatékony akkor nitro.
Utána polír, majd wax (lehetőleg minél keményebb kopásállób).
emGéza2017-01-17 17:21:34 // 90095
Szép és hol a hó?
emGéza2017-01-17 17:19:59 // 90094
Én folyékony ciffel és körömkefévek sikáltam le. ~3 óra alatt a 4 db-ot.
Aztán waxoltam kívül belül. Nem is tapad mostmár rá a féfpor.
mizooo2017-01-17 16:49:32 // 90093
Fékporra dörzsi szivacs :)
Smith2017-01-17 15:46:38 // 90092
Mi is hazaértünk végre, szépen nyugisan végigkrúzoltunk a 8-ason a napsütésben hegyen, völgyön. Most csak nézegetem, és legeltetem a szemem :D
RomeoOne2017-01-17 15:21:43 // 90091
Örülök, hogy megoldódott.
Nekem egy BMW-s haverom elküldte a következő képet (kattintás után látszik rendesen):


Igaz előtte én is elég sokat szívattam a BMW miatt :D
BigBratyó2017-01-17 14:49:45 // 90090
Na "megoldódott". Generátor nem töltött, diódahíd csere és a generátor teljes felújítása (csapágyak, szabadonfutó, szénkefék stb). Most már jó a töltés, mondjuk lemerült az akksi mert csak 12,8-at mért az autóvillamosságis alapjáraton. Azt mondta hogy ez csak addig van, amíg töltődik valamennyit az akku, utána már jó lesz.
http://alfaamore.hu/tagok/10632/autok/12479/blog

Más kérdés:
a fékbetét csere előtt ráégett az alufelnire a rozsdapor. Mivel lehet azt leszedni? Olvasgattam a témában, és az alufelni tisztító spraytól a savig írnak mindent (+brigéciol). .. Mondjuk nem szívesen esnék neki sósavval, nem hiszem hogy az jót tesz a szelepnek, guminak, sőt a felninek sem szerintem.. Kinek milyen ötlete van?
Köszönöm!
Dömpi (il dottore)2017-01-16 20:01:16 // 90089
Sziasztok!
Aki szeretne még szegény Pityukoma koszorújához hozzájárulni, kérem utaljon holnapig, mert leadom Robinak a névsort.
Természezesen utána is továbbítom Pityu családjának a beérkező anyagi segítséget, de a név már mem kerülhet fel a koszorúra.

Egyébként szombatig 54 CarTárs összesen 238592 Ft-ot gyűjtött össze!
Ezért vagyunk mi egy igazi közösség!!!
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 16:10:35 // 90088
Ma helyrejött a menet kontroll magától. Szóval tényleg pár indítás után észrevette magát, hogy nincs baj, csak a gazdi esett túlzásokba :-)
yani🍀2017-01-16 14:08:00 // 90086
+36309123898
tdemeter2017-01-16 13:56:15 // 90085
Urak!

Az érdi alfa bontóhoz van valamilyen elérhetőség? Esetleg weboldal?
Sajnos így, hogy "érdi alfa bontó" én az alfadepot találtam ami viszont nem Érden van:)

Köszi
droberto2017-01-16 13:41:43 // 90084
A generátor csúnyán meg tud sz@opatni. Egy barátomnak Ausztriában állt meg.
Én is ezért szedtem szét.
Kíváncsi leszek, hogy a diódasort, fesszabályzót te hagyod-e bent, ha nem akkor mit teszel bele.
pettinke2017-01-16 13:31:03 // 90083
a C-Tek áramot is mér, bepróbálkozik töltéssel, és abból következtet az akku állapotára. nagyon ügyes kis cucc, de nyilván nem csodafegyver.
Hardy2017-01-16 13:03:26 // 90082
Idáig nem emelte meg ilyen sűrűn. De lehet a hidegtől van. De nem ez miatt csináltatom meg hanem megelőző jelleggel. A nívó palca tömítése is jó azt is kicsereltetem. Meg pár dolog még. Így leredukaljuk annak a lehetőséget hogy esetleg olyankor menjen tönkre mikor nagyon kéne. Meg megszoktam a kamionjaimnal. Hiába jó valami ha benne van a km csere. Meg soha nem maradtunk egyikkel se ez miatt az út szélén.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 12:00:17 // 90081
Ez hasznos, köszi! :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:59:47 // 90080
Multiméterrel csak a töltés meglétét ellenőriztem, arra teljesen megfelelő. Hogy a C-tek mit és hogy próbál kitalálni azt nem tudom, gondolom alapvetően feszültséget mér az is. Megyek majd az autó elektromoshoz, megnézi nekem az akksi állapotát és leállítva az áramot is. Tudom, hogy a hideg is "leszívja" valamennyire, de ezt most konkrétan állandóan töltőn kell lógatni, hogy rendben legyen.
emGéza2017-01-16 11:46:19 // 90079
Feszmérővel csak találgatni lehetne az akku állapotáról .
(azért , ha terheletlenül 12 V alá megy ,akkor már gond lehet )
Tesztelre , régies nevén , terhelővillára kell tenni .
A hideg is leszívhatja ...
ott22172017-01-16 11:44:38 // 90078
A generátor max feszültsége 14.6 V ,amiből a vezetékeken létrejött feszültség esés miatt az akkun max 14.4 V-ot mérhetünk. A nagyobb feszültségnél az akkuban pezsegni kezd az elektrolit ,és károsodhat az akku. Ha az akku jól fel van töltve akkor a fesz.mérésnél járó motornál 13.8 V körül van. Vagyis 13.8-14.4 között teljesen normális az érték (persze jó akkunál).
Csabi2017-01-16 11:39:05 // 90077
A feszszabályzó karakterisztikája ebben az intervallumban mozog min-max értékig, ami erősen hőmérsékletfüggő


Más kérdés, h szerintem is alulméretezett , mert ezt a generátor tudja közvetlenül a kivezetésein. Amíg eljut az akkuhoz a cirka~2m-es vezetéken már esik is a fesz egy kicsit, nem beszélve a rákapcsolt fogyasztókról...
Ha jól emlékszem az 1,9-be 120A míg a 2,4 ben 150A-es (ez biztos) generátor van....2,4ben nem is döglődnek annyira
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:38:24 // 90076
Most ránéztem. 3 napja nem ment az autó, viszont fullra töltöttem csütörtökön az akksit. Most a c-tek piros karikát jelez. Pár próbálkozásra át-át billen a narancssárgára. Szóval valahol a majdnem lemerült és a lemerült között gondolkodik. Szóval gyanús, hogy nem a töltéshez lesz köze. Vagy az akksi kuka, vagy szívja valami.
pettinke2017-01-16 11:32:21 // 90075
ha alapjáraton mérted, nem gáz a 14.05 - de ha fordulaton méred, akkor sem. a 14.4 az a töltő feszültség maximuma, aminél följebb nem is szabad menni, mert tönkrevágod az akkut.
emGéza2017-01-16 11:15:18 // 90074
Attól is függ , hogy 14 vagy 14,4 V , hogy mennyire töltött az akku .
Ilyen hidegben az jó akku se 100%-os .
emGéza2017-01-16 11:11:56 // 90073
Én azt nem értem , hogy , hogy mértél 6 V-ot egy 12 V-os rendszeren ?
Mert a terheletlen akku 12,3 és 12,8 V között szokott lenni . Töltöttségtől függően .
Töltés nélkül , járó motornál is ennyi .
Ha 6 V van az akkuban az nem indít .

Vagy lehet nem is a feszültségét , hanem az áramerősségét mérted ?
De , így se jó ! Mert a 6 A meg kevés .
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-16 11:06:04 // 90072
Ha már generátor. Nálam alapjáraton 13.98V. Fordulatot nem próbáltam, mert hidegen mértem rá. A 14V alapjáraton normális kellene hogy legyen nem? Vagy már alapjáraton 14.4-nek kellene lenni?
Épp készülök az autó elektromoshoz, hogy mérjen rá az akksimra. Full feltöltve sem virít zölden ellenőrző ablak, nem tudom ez jelent e valamit.
droberto2017-01-16 10:50:36 // 90071
Bocs a 0 lemaradt.
14,05 V. Ez kevésnek tűnik az elméleti 14,4 V helyett, legalábbis az akkumlátor élettartama szempontjából mindenképpen.
pettinke2017-01-16 10:40:03 // 90070
mint villamosmérnök mondom, szerintem tök normális, hogy
a) megemeli a motor fordulatszámát picit, ha minden fogyasztót bekapcsolsz
b) 14.5-öt tölt a generátor.

melyiket és miért nem tartjátok jónak???
droberto2017-01-16 10:37:07 // 90069
Én felújítottam (az önindítóval együtt), de nem változott semmi. Bár nem is volt baja (csak csapágyhang alergiás vagyok), csak ki volt repedve a szabadonfutó porvédője.

Előtte:


Utána:


A szf. márkája INA, a generátoros szerint a legjobb, ilyet is kapott. Csapágyból FAG-t vettem, szénkeféből Marellit. Az állórész és a ház le lett pucolva.
A fesszabályzót és a diódasort nem cseréltem, mert azt mondják, hogy az utángyártott kétes minőségű. Sajna a fesz marad 14,5.
A nagy baj az, hogy a 2007 után 150 helyett már csak 100 A-es generátorral szerelték az ötvenkilencet.
Hardy2017-01-16 10:01:38 // 90068
Én is most viszem felújíttatni mert néha mikor az összes létező fogyasztó rajta van kicsit megemeli el alapjáratot.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-16 09:23:34 // 90067
típushiba a denso generátor háza megreped ...hol tölt, hol nem aztán egyszer csak nem
Szeko1592017-01-16 09:01:58 // 90066
Cia skacok!

Egy jó alfás megbízható szerelőre lenne szükségem!Heves megye és környéke ha lehetséges! Ha tudtok telefon számot stb akkor mehet privátban is :) Köszönöm előre is!!Szép napot!
pettinke2017-01-16 08:58:30 // 90065
ha töltés nincsen, akkor a generátorod halt meg, mert az adja a töltést. az akku csak felveszi. amúgy a 159-en típushiba a döglött generátor. irány a szerviz!
Csabi2017-01-15 20:34:18 // 90064
Vidd el egy autóvillamosságihoz, ha szerencséd van akkor kontakt problémával megúszod, az akksit kizárhatod
DKori2017-01-15 20:27:44 // 90063
Talán ez a kis ábra beszédesebb/érthetőbb, mint ha leírjuk :)

A képeden a baloldali az ábrán az "YT-BTM" a jobb oldali meg maga a Yatour az ábra bal oldalán... ;)

DKori2017-01-15 20:25:15 // 90062
Szia!

USB-n mp3-at meg (tudtommal) wma-t tud lejátszani...én úgy vettem észre, hogy a "változó bitsűrűségű" fájlokat annyira nem szeresse.

A kis doboz a "Bluetooth modul" hozzá, meg lehet venni e nélkül csak a fekete Yatour dobozt, vagyis úgy mondanám, hogy ez a kicsi egy pluszban megvásárolható dolog hozzá, így képes BT-s eszközzel is összepárosodni a cucc. ;) A Yatour (nagyobb) egységén a kis kábel ami a képed jobb oldalán belemegy, az a BT egység kábele (>>> tehát az a kábel valójában a kis feketéből jön át a nagyba) és az autó rádióhoz az egész a nagy fekete "tekerős/csavaros" csatin/kábelen keresztül kapcsolódik.
BigBratyó2017-01-15 20:25:10 // 90061
Na a fékmizériámról megszületett a blog:
http://alfaamore.hu/tagok/10632/autok/12479/blog
Ugyanakkor eltelt két nap, és újabb problémával küzdök.. Megjelent a kijelzőn az akksi piktogram pirosan... :(
Kézikönyv szerint nincs elég töltés. Rámértem, és valóban kb 6V töltést kap...

Mi lehet az oka? az akksi zsír új, egy hete került bele EXIDE. Ennyit bírt? vagy most megadta magát a generátor is?..
Engem nagyon szívat ez a kocsi, kevesebb mint egy hónap alatt vezérlés ugrott, szelepek, akksi, fékek, kézifék és még most sem jó...

Valakinek ötlete hogy hol keressem a hibát?
Köszönöm
Krisz1562017-01-15 20:19:47 // 90060
Valaki kért havas képet!
yani🍀2017-01-15 20:01:18 // 90059
Nem motorburkolat kell, hanem a 4 gömbfej. Egy jó esztergályos 1 óra alatt megcsinálja.
Liquid2017-01-15 19:44:54 // 90058
így van, és a két említett cucchoz ráadásul ugyanaz az adapter kell: 1-es számú, zöld
avvocato2017-01-15 19:41:52 // 90057
Na, megnéztem, mind a 4 műanyag gömbfej le van törve, a négy gumiágy meg van, ezért lötyög az egész, de félek, hogy le fog esni az egész. Szerinted levegyem, vagy hagyjam a z rajta. Köszi a segítséget Yani! Ha van valakinek egy tbi motorburkolata, vevő vagyok rá!
Danijb2017-01-15 19:22:10 // 90056
Sziasztok!


Szeretném kérdezni, hogy a kisebbik fekete kapcsoló szerűség micsoda!

A usb lejátszó milyen formátumot játszik le?

Köszönöm
yani🍀2017-01-15 19:20:52 // 90055
Nincs csavar, csak 4 gumiágy van a burkolaton. Ebbe nyomódik bele a motoron található 4 "gömbfej". Ha valaki korábban levette a burkolatot könnyen lehet, hogy a gumi kijött a burkolatból. Ha így rakják vissza a gumi nem tud a helyére pattanni. Vedd le és ha így van, akkor a gumit illeszd bele a burkolatba, majd azt tedd vissza helyére. Jónak kell lennie.
avvocato2017-01-15 19:11:42 // 90054
A TBI. motorburkolaton nincs csavarnak helye mint a dieselekén!
Hardy2017-01-15 19:04:54 // 90053
Ha szembe állsz vele bal alsó sarka csavaros.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak