Fórum >> Típusok >> 159

emGéza2017-01-21 21:32:02 // 90308
És a "nagykört" nyitja/zárja a termosztát .
Zolibácsi2017-01-21 21:30:46 // 90307
szerencsére csak az új szakaszon mérnek, én soroksár és szigetszentmiklós között kb mindig gyorsan hajtok...sokszor 2-sel kezdődik a km óra állása. Hozzá teszem mindig figyelek a forgalomra és csak akkor ha ezzel senkit nem veszélyeztetek!!
berobbantam2017-01-21 21:22:56 // 90306
Hát ha jól tudom ez nem teljesen így van.A fűtés a kis körön van.A radiátorban folyamatosan kering a hütövíz a blokk felöl.Csak a zsalukkal szabályozza a fűtést.
Hardy2017-01-21 21:11:50 // 90305
Nem lehet hogy neked valami miatt érzékenyebb a mutatod. Nekünk meg nem annyira és pár fok eltérést nem is jelez. Régebben is ilyen volt mondjuk tavaly, vagy akkor neked is fixen állt?
Hardy2017-01-21 21:05:39 // 90304
Sajnos látszik hogy azért fárad a termosztát. Mikor elhoztam akkor mindig az egyik kereszteződésbe állt be 90 re. Akkor is tél volt. Most egy kicsit több kell neki de nem sokkal.
Csabi2017-01-21 21:03:59 // 90303
Ez teljesen normális, amikor bekapcsolod a fűtést, akkor a fűtőradiátorban és a csövekben lévő hidegvíz hirtelen a blokkban köt ki, visszahűti... Viszont azért a helyedben nem így csinálnám, mert ilyenkor hirtelen odavágod a 90fokos vízet a fűtőradiátornak és a csöveinek amit azért nem egy kímélő dolog...
Piritu - 1.000.0002017-01-21 20:58:17 // 90302
Akkor ott valami nem kerek. Az exemmel, meg a Giuval is 5 km-re járok dolgozni. Lájtos országút meg némi kisvárosi gurulással a cél előtt jóval elértük mindig a 90 fokot.
Haddel2017-01-21 20:55:43 // 90301
Én se cseréltem még termosztátot,de enyém is ,ha eléri a 90 fokot mutatni ,ott is marad . Nem mozdul semerre.
Shadin2017-01-21 20:52:28 // 90300
2.0-m nem remekel ezen a téren termosz csere után (sem). Kikapcsolt fűtéssel és bekapcsolt ülésfűtéssel megyek reggel, 6km a pályáig döcögősen, ~70 fokig megy fel, majd a pályára hajtás után 2 km és pont eléri a 90-et. És itt bekapcsolom a fűtést autóra, 21 fok, és másodperceken belül lemegy a mutató 80-ra. Újabb pár km és visszatalál 90-re a normál 120-as tempó mellett. Lemegyek Téténynek, kb 16km és a töcskölődés mellett ismét visszaesik a mutató 80 fokra. Fordulaton tartva 90-en marad kb...
Hardy2017-01-21 20:48:10 // 90299
Te írtad hogy az enyém se tartja azt írtam. Én azt írtam hogy álló helyzetbe alapjáraton járatva max futesen és hőfokon esik vissza. Amúgy nem! Ezért mondtam hogy az autóval megyünk általában. Lehet előfordulhat de nálam nem fordul elő. Városba dugóba Pesten is tartja a 90 et. Mintha oda szögezték volna. Lehet szerencsés vagyok. Nem tudom meddig lesz ilyen mert már van benne km és mások ennyinel már cseréltek.
Csabi2017-01-21 20:19:37 // 90298
Nem csak álló helyzetben, hanem lassan haladva pl városban, ahol már a -10 fokos menetszél is hűti a blokkot...Nem tudom ki írt itt álló helyzetben órákon át tartó használatról, de a téma szempontjából mindegy is...
A lényeg még mindig az, hogy tökéletes termosztátnál is előfordulhat a vízhőfok csökkenése, ennyi.
Hardy2017-01-21 20:11:28 // 90297
Ha ventillatort normálisan használom és 23,5 fokra állítom ahogy szoktam akkor visszaáll 90 re. Amúgy egy autót azért vesz az ember hogy járjon vele nem azért hogy álló helybe használja órákon att. Városba is fixen 90 fokon áll. Meg reggelente néha ha nincs kedvem hideg autóba ülni elindítóm mire atoltozok szinten eléri a 90 fokot.
Csabi2017-01-21 19:27:48 // 90296
Pont ez volt a téma, hogy hidegben pl -10ben már nem tartja,mint ahogy írod a a tied sem. H a már 80fokot látsz az valójában ~70°, szóval még a ventilátor sem kell nagyon pörgetni...csak idő kérdése...
RomeoOne2017-01-21 19:15:47 // 90295
A 2.0-kon a króm díszléc mögötti rész le van zárva, míg az 1.9-eken (meg talán a 2.4-eken?) ott is átáramolhat a levegő. Lehet ezért is tudja jobban tartani.
Hardy2017-01-21 19:09:24 // 90294
Enyém is tartja. Egyedül olyan -10 fok környéken alapjáraton járatva és max futesen max ventillatorr esik vissza 80 ra.
RomeoOne2017-01-21 18:56:40 // 90293
Ehhez nem sok köze van ahhoz, amit hiszek. Én megpróbálom rekonstruálni a körülményeket, amiket itt a cartársak leírnak és megosztom a tapasztalatokat.
Droberto írta a "2017-01-11 19:19:07 // 89816" hozzászólásában:
- GPS 180-al nincs (az órán látható) vízhőfok csökkenés.
- terheletlenül (üresben, lejtőn gurulva) sajnos csökkent a vízhőmérséklet. 3 km alatt 120-ról 80-ig lassulva 80°C-ra esett viszza a vízhőmérséklet.
- ezután padlógázzal 160-ig gyorsítva kb 25 sec visszament (az óra szerinti) 90-re.
- ezután ha a fűtést feltekertem max-ra (Hi) akkor kb. 2 km alatt megint visszament 80-ra. A befújt levegő hőmérséklete inkább langyos volt mint meleg. (Az ülésfűtés jobban melegített.)

Én ezt próbáltam rekonstruálni. HI-al nyomtam én is a fűtést. Sok lejtő nincs ugyan az Alföldön, ezért nyomtam fel én is 140-ig és ejtettem vissza 80-ig, ahhoz hasonlóan, ahogy Roberto is írta. Nálam nem esett vissza az óra szerinti hőmérséklet. Mentem lassan 80-90-el is egy darabig, hogy a kisebb motorterheléstől talán megmozdul, sőt, volt lakott területi szakasz is, ahol max 60-al mentem. Sehol nem mozdult meg egy pillanatra sem.
Én szánt szándékkal próbáltam mindent úgy beállítani, hogy minél több hőt vonjon el a hűtőrendszertől, míg itt, gondolom, akik tapasztaltak ilyesmit, ezt normál körülmények tapasztalták és nem szánt szándékkal ezért nyúzták a vasat.
Azt hiszem, amikor néztük a MES-ben, akkor 75 fok körül már 90-en állt a mutató. Nyilván csal. De gondolom másnál is csal. Elsőre azt feltételezném, hogy ugyanannyit, de nem vagyok autómérnök, lehet, hogy különbözik.
Hogy megint Roberto-t idézzem:
Van egy tippem, hogy lesz olyan 1.9-es és 2.0-ás ami tartja 90°C-on (óra szerint) a vizet ha nincs terhelés (üresben gurulva lejtőn) és lesz olyan ami nem.
Úgy tűnik az enyém az előbbi. Hogy ez azt jelenti, hogy tényleg jobban tartja vagy csak a mutató lomhább, nem tudom. Több minden is közre játszhat. Mint mondtam, nem következtetéseket akartam levonni, csak megosztottam a tapasztalatokat.
De lehet, hogy holnap rádugom az ELM-et hazafelé, ha megint hideg lesz, hogy pontos hőmérsékletértékeket is tudjak mondani.
Haddel2017-01-21 18:42:38 // 90292
Itt osztrákiában is mondta a rádió a balesetet,borzalmas :(
tdemeter2017-01-21 18:35:41 // 90291
Bár engem is lesújtottak a hírek és csak remélni tudom, hogy semelyikünknek sem volt hozzátartozója a buszon, mégis elmesélek egy (számomra vicces) dolgot ami ma történt velem.
Ma megbüntettek gyorshajtásért az M0-án. 127-el mentem, de megúsztam egy 5000-es csekkel, mert nem értem el a 134-et
Már vagy 10 éve nem büntettek meg gyorshajtásért - most elvileg sajnálkoznom kéne-, de a rendőrrel nevetve váltunk el. Ugyanis végig az autóról akart tudni mindent, hány szelepes, mennyi idős, miért néz ki ennyire jól és hogy elképesztően jól néz ki:)
Kérdeztem tőle, hogy alfa rajongó-e, azt mondta, hogy nem az, de a 159 nagyon tetszik neki:) Azt is mondta, hogy az enyém különösen szép :)
Visszaadta a papírjaimat (és a csekket) aztán még vagy 3 percet beszéltünk az vasról,aztán elköszöntünk.
Soha ne legyen kellemetlenebb találkozásom rendőrrel :)
Smith2017-01-21 18:32:56 // 90290
http://eperv84.centro64.ch
Csabi2017-01-21 18:21:37 // 90289
A Tied sem tartja, csak rosszul próbálod illetve az óra is becsap:) Látom nehezen hiszed el, hogy van olyan üzemállapot az autónál amikor a motor hőtermelése kevesebb mint amennyit elfűtesz...:)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-21 17:44:59 // 90288
városban esik le 60 és alatta, nincs terhelés de még a benyásnak is ...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-21 17:43:08 // 90287
2 sofőr kell a tachográf, a folyamatos menés meg az el nem alvás miatt... személyautósok sokkal veszélyebesek, bármennyit mehetnek...
ettől függetlenül mindig borzasztó egy ilyen baleset, szerencsétlen szülők :(((
Rolee462017-01-21 17:33:38 // 90286
Hat egy hivatasos sofornek ha villognak az csak gyanus neki😕.Uhh,min mentek keresztul szegenyek😔!
En imadtam a kulonjaratozast es meg mindig is szeretem annak ellenere,hogy most kamionozok.Egy ilyen eset nagyon megul az emberben!
RomeoOne2017-01-21 17:06:20 // 90285
Most nézem a híreket az M1-en. Megszólalt valaki, lehet, hogy az a kamionsofőr, akiről eddig szó volt, hogy valami hibát látott a kerekekkel. De msot szó sem volt róla, hanem azt mondta, hogy látta hogy füstöl nagyon a motor, valószínűleg már égett. Villogott is neki, de az nem lassított, ment tovább, majd 10 perc múlva érte utol, amikor már a pillérnek volt csapódva.
Rolee462017-01-21 17:01:35 // 90284
Reszvetem a hozzatartozoknak!😔.
Nem szabad elore elitelni senkit!Ez nagyon-nagy tragedia😔 es remenykedem,hogy nem a sofor aludt el!
En is csinaltam nem egy FR sitabort,ezeknel a lenmarados epp nem a legfarasztobb munka.De teny,hogy mar jo ideje a penz miatt romlik minden es a szolgaltatas rovasara megy!
RomeoOne2017-01-21 16:52:28 // 90283
Végre elkészült az autó és hazajöttem ma vele.
Ahogy lekanyarodtam a 4-esről, hirtelen lezuhant a külső hőmérséklet az addigi -3, -4 fokról -10°C-ra és tartotta is ezt plusz-mínusz fél fokkal azon a 40 km-en, amíg hazaértem. Gondoltam ez jó alkalom arra, hogy a termosztátot ellenőrizzem. Megpróbáltam azt, amiket Roberto mondott. Felvettem maximumra a hőmérsékletet és a legnagyobb fokozaton fújattam. Volt, hogy felgyorsítottam, 140-ig és kitettem üresbe, és alapjáraton ment, amíg le nem lassult 80-ig. Akármit próbáltam, a hőmérséklet mutatót nem lehetett elmozdítani a 90°C-ról. Kb. 15 percig próbálkoztam ezekkel a szélsőséges körülményekkel, hogy lejjebb tornázzam a hőmérsékletét, de utána már rosszul voltam a melegtől és abbahagytam.
Nem tudom, hogy termosztát hiba van-e azoknál, akiknek hidegben leesik a hűtővíz hőmérséklet, de az enyém tartja.
droberto2017-01-21 15:46:57 // 90282
Itt egy videó is van. Durva. :(
Béci Ɨ|ѯ2017-01-21 15:26:42 // 90280
Most azt írják, hogy a gumikkal volt valami gond. Borzalmas ez az egész.
Zsolt1552017-01-21 13:26:46 // 90279
Részvét a családoknak. Nem hinném, hogy sokkal veszélyesebb. De a sokszor sűrűbb fakultatív program és feszített tempó miatt valóban fáradtak sofőrök. Valóban nagyon sokan túlvállalják magukat.
Giuntini2017-01-21 13:14:02 // 90278
Borzalmas ami történt Olaszországban. 16 halott gyerek... Én idegenvezető vagyok, egyszerűen én betiltanám az éjszakai buszozásokat, a legveszèlyesebb. Itt is valószìnűleg elaludt a sofőr. Minden az irodák hibája, minél olcsóbban akarnak megszervezni mindent, nem számolnak az emberi tényezőkkel. Nem alusszák ki magukat a sofőrök, és késő este elindulnak hazafelé. A buszok lízingdíjait ki kell termelni, és mindenki túlvállalja magát. Borzalmas. Részvétem minden gyerekért a családjuknak.
Giuntini2017-01-21 11:10:06 // 90277
Nagyon szépen megfogalmaztad...
Giuntini2017-01-21 11:09:04 // 90276
Én inkább a Giuliát választanám. Hozzám közelebbinek érzem, én valahogy jobban érezném magam benne. Nagyon megfog a Giulia karaktere az a hihetetlen sportosság.
Zsolt1552017-01-21 10:06:21 // 90275
Korrekt. :-))
yani🍀2017-01-21 09:10:54 // 90274
KicsiJoe2017-01-21 09:04:19 // 90273
A temetés előtti este két gondolaton pattogott az agyam. Az első, hogy Pityu régi vasát mennyire vigyem / vihetem közel a ravatalozóhoz..... Aztán úgy döntöttem, hogy Anyukámék sírjánál teszem le és ott is hagytam. A másik, ez még a tehetetlenség számlájára írható: szerettem volna, ha aznap talán lehetne egy mínusz 20 fokos állig érő szeles hideg idő, hogy aki ott van, az sose feledje ezt a napot. Aztán úgy éreztem, hogy mi Alfások vagyunk talán annyira mások, lelkileg érzékenyebbek, hogy a "nemfelejtést" tán nem az idő zordsága fogja megszabni. Aztán a temetőbe érve gondoltam, sírás, áááá, az nem lesz, már régen sírtam, talán már nem is tudok...meg keményedtem is. Aztán Dömpi elkezdte a búcsúztatóját és kinyíltak a könnycsatornák, gördültek a könnycseppek. Jó érzés volt sírni, picit megkönnyebbültem. Álltam és vártam, gondoltam, elő a zsepit, letörölgetem a cseppeket. És akkor úgy éreztem, nem kell letörölni őket. Maradjanak, illanjanak el és szívódjanak belém, így lesz jó, így lesznek jó helyen, maradjanak bennem, hordozzam ezeket az emlék könnycseppeket. Hát így....! Kellettek ezek a gondolatok, érzések, hogy megosszam Veletek, mert nagyon nehezen élem meg ezeket a napokat. Sokat gondolok Pityukomára. Tudom, az elengedés egy nehéz tudomány, talán majd lassan helyére kerül minden.....
GT Ɨ|ѯ2017-01-21 07:20:44 // 90271
Köszi, de nem ezeket keresem..:-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-21 07:10:10 // 90270
Az eséseket figyelembe véve 4-5 évesen
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-21 07:08:23 // 90269
Igen ez fullos, viszont 40e ami nem ennyire fullos..
droberto2017-01-20 23:05:32 // 90268
15 milcsi. Használt nincs. Magyarországon is csak 2 db benyás van, az is QV.
Ennyibe pont egy picit használt Ghiblit kapsz.
droberto2017-01-20 22:19:08 // 90267
KEréktartó táska néven fut.
Nteam
Praktiker
Homasita
Liquid2017-01-20 22:07:52 // 90266
hijjj ez szép, pont el tudnám képzelni, csak még kissé drága nekem :)
Dömpi (il dottore)2017-01-20 22:04:16 // 90265
Hány évesen lesz ez 4 milla Ft?
Smith2017-01-20 21:58:54 // 90264
megy az új eper, alvázszám alapján meg is lelte a gépemet :) rev.81, Shadin majd letöltöm tőled a 83-at is, de ez is bőséges lesz :) Köszi!
Shadin2017-01-20 21:54:30 // 90263
szépségességes :-)
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-20 21:53:23 // 90262
jó árban van, jó felszereltség, 280 nyiha :DDD
gecsa2017-01-20 21:51:49 // 90261
sokat látni az utakon, viszik, mint a cukrot.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-20 21:49:41 // 90260
bakker 32db bemutató van szerte szét németeknél és az összes rosso....
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-20 21:45:20 // 90259
kint már itt az autónk :DDD
Veloce
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak