Fórum >> Típusok >> 159

emGéza2017-03-22 20:11:06 // 93002
köszi!
Zselé2017-03-22 20:09:53 // 93001
Kb 220 kilo van a 159-em és a volt 156om közt, tehát szerintem összehasonlítható azért... Most még a 16-os kerekek vannak rajta, jövőre veszek 17-est, majd meglátjuk. 60 ezer km az nekem kb két szezon :)
Morfiusz Cédula2017-03-22 19:54:36 // 92999
Az ok, de nekem Trabantom nem is volt! :)
emGéza2017-03-22 19:53:09 // 92998
Én is ...
Remélem a 3 db fel fér ! Meg kéne egy jó tetőcsomagtartó is az 59-re !
Csak a 47-hez van .
ott22172017-03-22 19:45:30 // 92997
A barátom ducatokat szerel,és tipikus hibajelenség ami a tiéden is jelentkezett. Bontsd ki a kábelköteget a csatitól kezdve ,és nézd végig ,hogy nincs-e valahol a szigetelés elkopva ,mert ettől zárlatosodik és nem mükszik a porlasztócsúcs . Ha megvan a hiba kábel elvág, forrasztás ,és föltétlen zsugor szigetelőcső. Azért a csatit is jól nézd át ott is lehet a hiba.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 18:28:21 // 92996
Az EGR teljesen jó, öröm az ürömben, hogy mennyire szép állapotban van, és mögötte a szívócső sem retekhalmaz. Egy finom koromréteg van mindenen, de felhalmozódott lerakódás nincs. Úgyhogy nagyon nem is bántottam, pont azért, hogy ami működik, ne rontsam el. Az biztos, hogy az egr csavarok és a szívócső öntvény sem egy erős anyag, igen ésszel kell meghúzni a csavarokat.

Viszont addig bsztattam, hogy meg lett a hiba. Ugyanis újra nekiláttam átcsiszolni a csatikat. Gyártottam pici célszerszámot és most jól kihajlítottam a dugókat, hogy szuperül hozzáférjek és ne csak tessék lássék meló legyen.

Összeraktam, el is dobta magát, fixen nem jár az 5-ös henger és törölhetetlen a kódja, azonnal visszajön.
Aha kábel hiba. Föci barátom is ezt tippelte, ha megmozgatom a kábeleket hol jó lesz, hol nem, ő már járt így. Igaza lett. Az 5-ös hengerhez menő injektor kábelt ha ügyesen megtekerem, akkor elkezd egyenletesen járni. Ha elengedem, leáll a henger.

Holnap kábelforrasztós műtét. Még nem tudom hogy hogy. Lehet csak elvágom a csatlakozóhoz közel, hogy még épp meg tudjam blankolni (így a csatlakozó gyári szerelésű marad) és kivágom a kritikusnak tűnő szakaszt. Ez tűnik a legegyszerűbbnek.

Egyébként jó szemét dög... most beindítottam és úgy döntött, hogy üres a tank. Egyszerűen lement a nulla osztásra. Ha ha... csak most már megvan a hiba, ezzel nem szivat meg. Max nem megy el a kútig :-S
Zolibácsi2017-03-22 18:14:05 // 92995
Tudtommal nem, a 210 az garett
yani🍀2017-03-22 18:06:16 // 92994
A Trabanton nekem sem volt :DDD
Ezen van nekem is, sőt volt a 2.0-án is.
Morfiusz Cédula2017-03-22 18:01:21 // 92993
Én csodálkozom ezeken a kavicsfelverődéses pöttyökön, nekem is van. Más autóimon nem volt, még a 156-osomon sem. Ez valami 159-es specialitás?
Kettő elég csúnya helyen van, de az egész elemet lefújatni nekem sincs ingerenciám miattuk.
Giuntini2017-03-22 17:55:26 // 92992
Nálam a Lukoil nyál nem jött be. Büdős. Maradok az OMW-nél.
Giuntini2017-03-22 17:54:09 // 92991
Mindegyik 2,4 KKK turbo. Az 1,9 Garret.
Morfiusz Cédula2017-03-22 17:44:55 // 92990
Az enyém TI és 200 lovas. Úgy vettem észr, az automata 200, a manuális 210 lovas.
Csabi2017-03-22 17:19:21 // 92989
Ez egy gyári utólagos szűkítő :), és biztos , hogy nem ez a baja. Ha már rádugtad az Elm327-et akkor nézz rá az EGR-re...Alapjáraaton vagy részterhelésen a nyitottsága 30-50% között kell mozogjon, akkor amikor működik, tehát vagy zárva van (4%) vagy 30-50% között mozog...
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 17:11:52 // 92988
Szivósort le akadztottam én is, mert hidegen 3-ik indításra indult el. Be röffent elsőre csak le is ált. Meg szűnt a hiba, de most 2 napja megint szarakodik.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 16:56:02 // 92986
Az a baj, hogy most épp van neki és nem jövök rá, hogy mi. Egy napomat viszi el ez az amúgy várhatóan pitiáner hiba. És szerelés közben én azt látom, hogy a csavarok, alkatrészek minősége..hát.. hogy ne bántsak meg senkit. Szóval nem jó. Oké, nem autószerelő vagyok, ipari cuccokkal dolgozok, de hát ez, hogy milyen csavar fogja az egr-t is. Biztos van oka azon túl, hogy olcsó (htágulás?), de pl a 146-on ez is normálisan volt megoldva, bárhányszor oldható rendes vas csavarral, nem ilyen nyúlós szarral.
Kérdés:
A képen látható lemez gyári, vagy utólagos szűkítő? Lehet ez a baja?

159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 16:39:26 // 92984
Az enyém is 210 lovas és nem TI csak a felnim az :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 16:37:53 // 92983
Pillangó szelep is ki van iktatva? Nem a szívósorra gondolsz?
ProdyG2017-03-22 16:18:54 // 92982
Ugyanez az én véleményem/tapasztalatom is, DPF/EGR amióta off, azóta semmi bajom (kivéve persze az imént emlegetett injektor csati kontakt-hibát :) )
Amíg a DPF bent volt, csak a kínlódás ment, ahogy kikerült, minden jó lett.
Zolibácsi2017-03-22 16:16:13 // 92981
Tudtommal 200 lovas k04 es 210 az garett
ProdyG2017-03-22 16:06:10 // 92980
Az enyém faceliftes ugyan, de csak 200 lovas. amúgy a 210 ló az csak a TI-knél van?
RomeoOne2017-03-22 16:04:56 // 92979
Az a baj ezzel a sok szétszedés-összerakással, hogy előfordul, hogy ha eddig nem volt baja, akkor majd ezután lesz neki :D
Zolibácsi2017-03-22 16:04:02 // 92978
Nekem miota kiszedtek minden ilyen egr dpf es pillango szelepet azota elmentem kicsit tobb mint 10000 km-et es a nagyobbik resze varosozas. Mindent gond nelkul tesz es nincs bennem a para hogy regeneral vagy sem vagy ami ezzel a szentharomsaggal osszehozhato. Hasznalom a kocsit es nyugodt vagyok. Ez az en velemenyem es tudom vannak sokan akik ezt elitelik.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 16:03:02 // 92977
Mostmár én is... egr lent, semmi baja. Meglepően tiszta. Az actuator tesztet futtatva szépen nyit-zár, folyamatos a mozgása, épp csak egy hajszálvékony koromréteg van a csövön, semmi durva. Szóval az egr kilőve. Mostmár nem tudok másra gondolni, mint hogy el kéne menni megtankolni. :-S Vagy tényleg valami kontakt gond van az 5-ös henger injektoránál, de hogy pontosan hol, azt mókás lesz kideríteni.
A boxot tisztáztam a vádak alól. Csatlkozóm sajna nincs itthon, egyébként simán átcsatlakozóznám csak az 5-öst.
Na nekiállok visszatenni az EGR-t. Jó hogy semmiféle tömítőpasztám nincs itthon...
RomeoOne2017-03-22 15:58:44 // 92976
Engem a múltkor droberto leoltott, amikor néztük együtt, hogy vajon hol csöpög belőle az olaj, hogy mit parázok ennyire, ez egy jó autó, nincs ennek baja, nem kell itt másokban is a rossz érzést kelteni, hogy problémás. És amúgy igaza is lett. Azóta odafigyelek erre az olajjelzőre, és attól függ ,hogy mit mutat (a digitális), hogy hogy parkol az autó. Ha az orra magasabban van, akkor 6/6, ha az orra van picit alacsonyabban 4/6. Ha épp hidegen beindítom, majd leállítom és újra ráadom a gyújtást, akkor 2/6 is összejön. Olajt azóta sem találtam alatta. Amit láttam, azt is csak odaképzeltem, meg más autók régi nyoma volt.
Zolibácsi2017-03-22 15:57:09 // 92975
Talan a "faceliftes" 210 lovasoknal gyakoribb?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 15:54:16 // 92974
Au 1.9 en minden meg volt, itt minden ki lesz dobva.
ProdyG2017-03-22 15:49:21 // 92973
Na látom nálad is megy a cirkusz...
Én pont azt csináltam, amit annak idején kb. másfél hónapja együtt beszéltünk: belső érintkezők alapos smirglizése (kis szemöldökcsipesz nagyon nagy segítség), majd befújkálása, aztán a külső csatlakozók spray-zése, esetleg összenyomkodása. Ez nekem eltüntetett minden hibajelenséget. Azóta kb 1500-2000 km-t vezettem és nincs semmi baj.
Persze lehet jövő héten előjön újra... bennem is van némi stressz az ügyet illetően azóta is...
A többek, akiknek ez előjött, többnyire csatlakozót cseréltek, én nem cseréltettem semmit, csak takarítottam.
Amit nem teljesen értek, hogy ahhoz képest, hogy mennyien vagyunk itt a topic-ban, elég kevés embernek jön/jött elő ez a hiba. Vajon min múlik ez...
RomeoOne2017-03-22 15:42:52 // 92972
Zúzmók ON :D
Zolibácsi2017-03-22 15:36:52 // 92971
Kivancsi leszek a vegere. Ilynkor szoktuk jol megmondani egymasnak hogy miert kell vagy nem kell az egr dpf a kocsiba. Es hogy az auto van ertem vagy en az autoert.
Flame on :-)
Kócosw2017-03-22 15:23:27 // 92970
Pedig azt hittem hogy autot is csak kepen lattal illetve valaki meselte neked hogy latott mar kepen :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 15:12:51 // 92969
6 db csavar 4 fogja a blokkhoz 2 aluról a csövet. Nem nagy feladat, nincs útban semmi nem kell bontani semmit :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 15:09:51 // 92968
Csodás... :-S
Ebéd után leültem dolgozni, de csak az ideg volt rajtam a hülye autó miatt. Úgyhogy bevettem magam az erdőbe a kétkerekűmmel, ha már ilyen jó idő van. Ez a nap már úgyis kuka, legalább valami haszna legyen. Úgyhogy jól kihajtottam magamból az ideget, már nem fogok kalapáccsal és csákánnyal nekiállni "javítani".

Szóval hogy a füsbe kell leszedni azt az EGR-t? Csak az a 4 csavar hátulról? A hűtővizet nem kell leengedni? Olyan vízcső jellegűt nem nagyon látok, de nem szeretnék meglepetést, hogy lerántom a 4 csavart és ömlik a víz a motor mögé. Hűtött ez egyáltalán?
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-03-22 14:49:45 // 92967
Patkány 2.4. Nekem ismét el kezdte a szarul indulok hidegen műsort.
Inez2017-03-22 14:32:29 // 92966
Urak!
Adott egy 2008 as 159 1.9 16V jtd 150 paci.
Két napja csak az első indításnál villogtatja az izzítás ikont és gyertya hibát ír. napközben sose, csak az elsőnél.
Létezik, hogy már ilyen meleg van, és napközben nem érzékeli a hibát, mert még nem teljesen vacak a gyertya, vagy kontakt hiba, vagy tényleg rossz valamelyik?!
Tapasztalt már valaki ilyet?
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-22 13:31:48 // 92965
így szokott lenni kb :)))
RomeoOne2017-03-22 13:30:39 // 92964
Sebaj, úgyis egy embernek kell csak eladnia, nem 10-nek. A többi majd vesz egy jó rétegvastagságú kocsit, amiben majd felújíthatja a turbót, a kuplungot stb. :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-22 13:15:33 // 92963
el kell, hogy keserítselek 10-ből 9 ember az...
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 13:08:55 // 92962
Mindet megsuvickoltam, a boxot kikötöttem, és berángat ugyanúgy. Következő az EGR.
RomeoOne2017-03-22 12:36:02 // 92961
Vagy suvickold meg a box csatlakozóit. Én már nem tudnék gyári alap programmal autózni, folyton csak sírnék vezetés közben :D
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 12:08:25 // 92960
A váltó azért állt vészüzemre, mert hibás nyomatékjelet kapott (a motortól). ProdyG cartársnak ugyanez volt hajszál pontosan, neki is injektor csatlakozó gond volt. Csak nála az ECU nem jelezte az injektor no signal hibát, úgyhogy nem könnyen találta meg az okot.

Amúgy tök igazad volt az akksival , elég gatya töltöttségi állapotban volt. 12.3V-ot mértemterheletlenül, de gyújtáson 12 alá leesett. A C-Tek piros karikát adott neki, úgyhogy most ott lóg rajta és töltődik. Nagyon köszi a tippet. Ettől a kontakt hiba szerintem valós, de lehet feltöltött akksinál nem dobta volna el magát még. Lehet jobb így, hogy csak a belvárosból kellett 1-esben hazaszenvedni, nem Bp-ről :-)

Ha továbbra is baja lesz a csatlakozóval, akkor első körben kidobom a boxot belőle, annak a csatlakozói gyanúsak nekem. Az injektoroké jól néz ki.
RomeoOne2017-03-22 12:06:41 // 92959
De egyébként pont vasárnap néztem mosás közben, hogy már van két nagy festékhiányos pötty a gépháztető elején. Fél év alatt azért kapott már követ. Valami lakkot lehet, hogy kéne vennem rá.
WarbiRunner (Gyuri)2017-03-22 12:02:16 // 92958
A csatik felét, mert box van rajta. Az csak fújkálás volt, nem tisztítás, viszont hideg volt.
Most nekiálltam lehúzni az összes csatit és csiszoló vászonnal az érintkezőket megcsiszolgatom, majd befújom kontakt spray-vel. Márr kicsit unom, úgyhogy most szünetelek, de végigcsinálom.
Csabi2017-03-22 11:54:24 // 92957
néztem a képeket, szép lett.
Csabi2017-03-22 11:51:16 // 92956
jó, ez már a full kretén kategória :D
Erhard 242 (Pure Energy)2017-03-22 11:41:20 // 92955
arra majd azt mondja az okos magyar bontott szóval TK volt az autód :DDDD -3 kiló
Csabi2017-03-22 11:17:06 // 92954
Asr meg váltó, és halmozott hibák feszcsökkenéskor jelentkeznek többnyire...ha az ötös henger nem müxik, attól még a váltónak mennie kell szerintem... A töltésre is nézz rá, 14V körül legyn.
Zolibácsi2017-03-22 11:16:17 // 92953
Nem te pucoltad multkor meg a csatikat?
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak