Fórum >> Típusok >> 159

159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 19:30:08 // 96902
2-5 hengerem "tuning" előtt +2,45, -2,90 a többi 1.0 alatti itt nem segít a prémium. Meg hideg indításnál elég nagy füstöt dob.
Chianti2017-07-14 19:24:55 // 96901
Bár nem Alfa és nem 159, de egy megdöbbentő cikk dízel autósoknak...
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:24:04 // 96900
Ez is olyan dolog, amit ki hogy lát. A prémium üzemanyag kb 4Ft/km-be kerül. Lehet számolni :-) Biztos lehetsz benne, hogy fog kopni a prémium üzemanyag használata közben is az injektor. Kb 50e km alatt egy felújítás árát össze lehet autózni. Vagy nem tudom mibe fáj most, csak saccolom, hogy 200-ból kifutja.
Másrészről a normál üzemanyag is teljesít minden normát, ilyen 50-100e km távon nem igazán lesz különbség az elhasználódásban.
Én most átálltam a Lukoilra egyébként. Após összes céges CR dízele azt ette és eszi, soha egyikkel sem volt befecskendező rendszer körüli gond.
Ezek a 200e körüli futások egy modern dízelnek semmik. Ugyanilyen motorral a furgonok jóval komolyabb távokat szaladnak el injektor és nagynyomású rendszer hiba nélkül. Ha valaha is megtérülne a prémium üzemanyag, elhiheted, hogy a furgonok azzal szaladnának. De nem :-)
Laca622017-07-14 19:11:25 // 96899
Ne ítélj elhamarkodottan Gray !
Nekem is 2.4 a vasam.Magánszemélytől vettem,nem hiénától
Fasza a jármű és semmi gondom vele. 196000 km-t teljesített a fenevad.MES-ben adja,hogy a 2-es henger korrekció + 1.4. Az szerintem is sok.De a másik 4 meg + - 0,3 között dolgozik.
Az autó az előző gazdájától és Tőlem is csakis prémium üzemanyagot kap.
Itasd meg a lovakat azzal,amit megérdemelnek :-) Meghálálják hidd el :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:07:32 // 96898
Akkor nem frissített :-)
Giuntini2017-07-14 19:07:00 // 96897
A frissített programmal elindítja már 85%-nál!
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 19:03:31 // 96896
Nem tudom. Az autó 2010-es gyártású, de 2011-es forgalomba helyezésű. Az egr off előtt kb 450km volt tisztán autópályán is a regen ciklus. Most ez jóval 600 fölött lenne, ha mennék annyit tisztán autópályán. Városban rém gyorsan telemegy a dpf.
Annyit tudok, hogy 20% környékére tisztul, és ha eléri a 100%-ot, regenerál bármilyen körülmények között.
Gyanítom, hogy a 2011-es program van rajta, mert FAM-os autó volt, nyilván megkapott minden frissítést.
Csabi2017-07-14 18:34:11 // 96895
Gondolom akkor nem a 2011-es modosított program van fent? Mert a gyári programmal 1000km volt az átlag nálam....A modosítással gyakorlatilag 3x gyakrabban regenerál :)
de még így is amikor egyhuzamban lementem 900km-t akkor 800nál regenerált....
Csabi2017-07-14 18:30:32 // 96894
Értem. Valamelyest azért így más képet mutat a dolog. Arra gondolok, hogy gyakorlatilag azért tekinted problémásnak a 2,4 injektorait, mert 150-200k kilométer után (nem tudom mennyi van a tiedben óra szerint(!) ) tuningolt programmal füstől... Szerintem ez miatt még nem problémás... Főleg annak tudatában , hogy azért a külföldről hozott autók 99%-a tekert, mégha mindenki megvan győződve arról, ogy az övé ugyan nem. :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 18:30:03 // 96893
570km-nél járok és 83% :-) A box miatt ha rendesen odapadlózok, látszik a kormolás dpf-en keresztül is.
Egyébként én sem hiszek ebben egyelőre, hogy fel kéne újítani a porlasztókat 150e-nél. Az injektor csatlakozókat viszont javaslom mindenkinek, hogy cserélje le, ha bármi gyanús az injektorok körül. Ha rángatás van, vagy rossz korrekciók, simán lehetnek a csatlakozóktól.
Igazából normál használatban ezek a porlasztók nincsenek agyon terhelve akár a régi 8v jtd-hez viszonyítva. Ott 3000 fölött volt az üzemi fordulat (5 sebesség), itt bőven 3000 alatt. A nyomások is csak gyorsításkor nagyok, de részterhelésen nem valami őrületes nyomásokkal dolgozik.
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 18:10:37 // 96892
Én néztem videót Sanyiéról közel nem kormol úgymint az enyém, és az övé jobban van húzva. Mankyi azt mondta nem szabadna ennyire kormolnia, persze én örülnék neki a leg jobban ha nem kéne csúcsokat újitani :)
Csabi2017-07-14 17:56:26 // 96891
Na-na pont ezt akartam írni.. Sanyié is kormol mint atom ha odalép neki, volt hozzá szerencsém KUL-on...Igaz a Te vasad nem láttam...Sőt Tomié még jobban kormolt pedig neki csak 100k volt az autóban viszont jól megvolt húzva...nyerte is a gyorsulásokat :)
A 300km pedig nem nagyon jelent semmit, 250-300körül járok én is, és újak az injektorok. Ez használatfüggő de 400-450fölé nehezen tudod tornászni ( modosított szoftverrel)
RomeoOne2017-07-14 17:48:18 // 96890
Nincs közülünk valaki EFOTTon? Làttam néhàny szep 159et. Amikor részegen nagy lelkesen arról papoltam az ott sátrazóknak, hogy a VTT-n a sátraik helyén milyen szèp 159ek álltak, valahogy nem láttam azt a tűzt a szemükben... :DDD
Innèk egyet valakivel, aki àtérzi :D
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 17:46:32 // 96889
Sanyi gépe is irva van és semmi korom. Az enyémet nem is írta meg rendesen Manky mert nagyon kormolt. Amíg benne volt a dpf 300 km alatt volt
RomeoOne2017-07-14 17:44:51 // 96888
A TS-ek hajlamosak voltak a hajtókarcsapágyasak lenni, ami blokkcserèvel járt. A JTS-ről azt hallottam, hogy mèg kènyesebb. Amúgy Csörivel kéne beszèlned, biztos tudna èrdemi infot adni
Csabi2017-07-14 17:42:45 // 96887
Írva van a Tied,DPF nélkül, és ne füstöljön? :) Gyere egyszer KUL-ra nincs olyan dízel ami írva van és ne lenne "füstgép"...
Szerintem ez miatt nem lehet általánosítani.... Ha Vissza lenne írva a gyári progi lehet már nem kellene ködlámpa :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 17:31:19 // 96886
Indulási gond nincs, azért kell mert ha el kenem neki ködlámpát kapcsolnak mögöttem :)
Csabi2017-07-14 17:08:04 // 96885
Szerintem nem így van, sokan azért cserélik mert azt hiszik, hogy azért indul nehezebben. Vagy éppen a MESben magasabb korrekciós értékeket látnak, és rögtön fogják a fejüket.... A felújító műhelyeknél pedig ki az a hülye aki saját érdeke ellen beszélne, még akkor is felújítást javasolnak ha nem kéne, szóval ha egy 150ezret futott autónál bemérik az injektorokat nyilván nem hozzák az új adatokat, de ettől még simán elmennének még 150et szerintem...
Cseréltem én is mert azt hittem ez miatt indul félmelegen nehezen....tévedtem, mert nem ez miatt...
Neked miért is kell felújítani őket? :)
Tocsa2017-07-14 16:58:07 // 96884
Valószinűleg a nyagyobb nyomásviszonyok miatt hamarabb tönkremegy. :(
Tocke2017-07-14 12:48:40 // 96883
151e km-rel vettem az enyémet tavaly, 2007-es, több helyről is leinformálva ráadásul ismertem is az eladót. De ez nem jelenti azt, hogy egy ilyenre akk nem kell költeni. De kell. És költeni is fogsz, ha nem muszájból akkor azért mert szereted.
Liquid2017-07-14 12:07:29 // 96882
Ez sajna így van, szinte mindegyikhez hozzá kell nyúlni 120-160e km körül.
Attis2017-07-14 12:05:17 // 96881
családban van egy offos csillagos. Abban is cserélni kellett a porlasztó csúcsokat 200ezer környékén. A miértekre a mérnökök tudnának magyarázattal szolgálni, de azt meg titkolják hol találjuk meg őket. :)
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-14 12:01:45 // 96880
Érthetetlen hogy a 2.4 " Porlasztó csúcs" ügyileg miért ilyen fos. Nekem is fel kell újítani pedig nem sok km-es és idős. Az 1.9-2.0 nál nem hallani ilyenről a 2.4-nél nagyon gyakori :( Ha meg nézed a Hahun a hirdetéseket a 2.4 nél sokan írják hogy Injektorok cserélve. Patkányok a 2.4 -ek :-)
Attis2017-07-14 11:52:26 // 96879
Majd vasárnap írok ide a fórumba, hogy milyen volt. 10 éves autótól nem várom el, hogy olyan legyen mint az új ( és azt sem hogy 100ezer legyen benne). A tulaj korrektnek tűnt a telefonba, elmondta, hogy a jobb elejébe belement egy motoros, így az a sárvédő, tükör cserélve lett. a lökhárító (első) fényezve. " porlasztó csúcs volt cserélve illetve kb. 25.000 kmel ezelőtt az olaj a váltóban. A váltóra is azt mondta nincs semmi rángatás, majd kiderül.

Köszönöm a tanácsokat!
Attis2017-07-14 11:48:06 // 96878
megnézzük, már felhívtam a tulajt. :) Vágom vágom az anyagiakat. 8000 kmel vettem a 147-est és azóta is tip-top. Sosem elsőáras alkatrészt veszek. Mindenki megjegyzi. Múltkor vittem le két német kollégámat Pécsre, még ők is csodálkoztak, hogy mennyire egyben van és nem zörög semmi. :)
153K. Én sem hiszem el. Rendszám alapján lekértem, amióta behozták nem tekertek rajta. Én úgy számolok, hogy alaphangon egy 100-assal több van benne, ami nem zavar. 2,4-es egy jó motor és még sokáig jó lehet.
yani🍀2017-07-14 11:39:14 // 96877
El kell menni megnézni! A képek alapján akár jó is lehet, de azokat lehet reszelni, így könnyen csalódhat az ember. Arra azért készülj fel, hogy legyen tarcsiban jó néhány ezres.
Azt már sokszor leírtuk, hogy a 159-et nem megvenni nagy dolog, hanem normális állapotban tartani. Be kell látni, hogy új korában egy 10 milla fölötti árú autóba nem kommersz alkatrészeket építettek be. Ezek az alkatrészek az évek múlásával sem lettek jelentősen olcsóbbak.
Azért az elgondolkodtató, hogy egy napi használatú 10 éves dízel autóban 153K km van.
Van ilyen, még itt a fórumon is, de ez egyáltalán nem mindennapos.
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 11:38:12 // 96876
Oks, majd írj, vagy csörögj, összehozzuk. :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 11:37:46 // 96875
Szépnek szép. :-) Azért az automatát jól faggasd ki. Ne csak nagy gázon, óvatosan is. Ne lökdössön, ne ugráljon a fordulatszám sehogy sem. Kis gáznál a szeleptömb hibát könnyebb észrevenni (rántások, lökések), nagy gáznál a kuplunghibát (váltásnál felszalad a fordulat). Lehetőleg jól bemelegítve is érdemes kipróbálni. Én is már csak most vagyok okos, hogy van ilyenem, vételkor halvány ötletem se volt, hogy mit kell nézni rajta. :-) Mázlim volt.
Miket írok? :-) Bármit írok, szeretem. Néha kell egy kis öregautózás, anélkül én nem tudok meglenni, de a 159 elegáns autós előadása is hiányozna már. Ezt a villantós dög szerepet nagyon jól hozza. Ha szeretsz teljes nyugalomban nagyon gyorsan menni úgy, hogy mindenki téged néz és szeretsz ismeretlenekkel beszélgetni az utcán, akkor ez a Te autód :-DD
ProdyG2017-07-14 10:25:39 // 96874
oké, köszi, jövő héten ha lesz kis időd, ránézhetnénk, jó lenne :)
(keddig nem vagyok a városban)
Attis2017-07-14 10:22:13 // 96873
Amúgy ezzel nagyon szemezek: https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/159/alfa_romeo_159_sw_2.4_jtd_20v_distinctive-11365146

És a te hibád, mert olyanokat írsz a 2,4-ről (na nem az üléspozícióra gondolok) :), hogy csak na! :) :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 10:06:54 // 96872
De ha gondolod ránézhetünk, hogy van e hibakód :-)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 10:06:11 // 96871
Az hogy alig kellett bele tölteni, nem jelenti azt, hogy jó az akksi. Sőt, lehet hogy lecsökkent már a kapacitása. Ami hamar töltődik, hamar is merül. A 146-tal jártam így. A C-tek töltés után az autóelektromosnál rámérettem, gyári indítóáramot mért közvetlenül a töltés után. Mindig akkor volt vele baj, amikor programot fel-le töltöttem, vagy ablakemelőt javítottam, szóval amikor 10-15p-et gyújtáson volt az udvaron. 5p töltés után lazán indult az autó. Tartott egy darabig mire leesett, hogy mégis az akksi...
ProdyG2017-07-14 09:48:16 // 96870
Köszi az infót.
Feltöltöttem az akksit, de alig kellett bele tölteni, nem igazán volt lemerülve. volt már dolgom lemerült akksival, de akkor nem is ezt a hibát produkálta.
Így talán kizárhatom a "nincs rendesen töltésem" dolgot, nem?

Olyan lehet, hogy az akksi töltöttségi szinttől függetlenül betegeskedik valami miatt és az okozza a hidegindítási problémát?
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-14 09:37:31 // 96869
Elsőre megnézném az első tulajos hazai autókat, ha van ebben az árkategóriában ilyen. Tudom, tudom, ezzel is lyukra lehet futni, de szerintem gyöngyszemet így lehet találni. Plusz egy profi nepper már gyakorlott és ha nincs szerencséd, ezt ki is használja veled szemben.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-07-14 08:46:55 // 96868
sok minden nincs már hozzá pl motor tartó bak hátsó... még gyári sem na de ez nem az autó vétke
Attis2017-07-14 08:43:36 // 96867
Igen, több hirdetésben is olvastam a mobile.de-n, hogy már cserélték a vezérműláncot, ami szerintem nem hátrány. Opel motor...Hát nem tudom, nekünk az 1,6 TS-nek sincs semmi baja... Azért egy benzinestől kevésbé félek, mint egy viszonylag öreg, "keveset futott" dízeltől.
Piritu - 1.000.0002017-07-14 08:34:45 // 96866
A Spiderkeresés kapcsán próbáltam utánanézni. Nem sok érdemi infót sikerült összeszednem. Mindenki fikázza helyböl, de azon kívül, hogy Opel motor indokot nem nagyon kaptam. Az egyetlen, hogy láncos motor és azt a gyári kijelentés ellenére cserélni kell.
Ngynrbrt2017-07-14 08:10:13 // 96865
Szia! Nekem van egy eladó 1.9 8v 159 SW-m. Kitűnő állapotban, nagyon szép belsővel, ha érdekel hívj fel, 06703606691.
Attis2017-07-14 07:43:37 // 96864
2.2 JTS-ről esetleg van valakinek valami véleménye? (Ezeket Németországban nézem, nem az itthoni felhozatalt).
Attis2017-07-14 06:54:53 // 96863
Hasonló érzéseket táplálok én is, de ahogy a hahu-t nézem, a kínálat több mint fele 1,8 misi alatt van árban, tehát 1,7 környékén már kellene lennie 1-2 elfogadhatónak is. Értem én, hogy mindenki lenyomja az árakat a sok külföldi, lestrapált példánnyal, de nem szeretnék úgy járni, mint mondjuk a 147-emmel, hogy megvettem, majd 3,5 millióért és elkezdték behozni a svájci és német autókat és ha akartam volna is csak óriási buktával tudtam volna kiszállni belőle, pedig nem olyan állapotban van, mint azok. :(
Nem létszükséglet most azonnal vennem egyet, nem is áll szándékomban egy bontószökevényt megvenni... :)
WarbiRunner (Gyuri)2017-07-13 23:36:56 // 96862
Már mindent átnéztek, kivéve a programját :-) Lehet agybajos a gép, valaki megchipte jól :-)
droberto2017-07-13 22:26:41 // 96861
A barátomnak ezt írtam, amikor elküldte:
"Pedig jó motor ez, csak kevés szerelő ért hozzá. Amit meg diag címszó alatt csinálnak az egy vicc.
A tulaj meg egy tipikus "hülye gyerek".
Sanszos, hogy az óra is tekert, de ezt gondolom vásárláskor ellenőrizte..."
Liquid2017-07-13 22:13:32 // 96860
Le kell falazni az a tuti.
Amúgy igen jó cucc a Q4 :)
Chris1592017-07-13 22:08:47 // 96859
1,5 milláért szarok vannak, kicsi az esélye, hogy egy jót kifogsz.
Attis2017-07-13 21:49:40 // 96858
Szép estét mindenkinek!

159-est vennék (feleségem megengedte, azzal a kikötéssel, hogy ő megkapja a 147-est). :)
Pénzügyileg 1,5 - 1,7 millió lenne az elképzelés.
Motorikusan preferáltak 1.9 dejzel (120 LE ill. 150 LE) valamint a benzinesek (persze a 3.2-es lenne az álom, de az pénzügyileg nem fér bele).

Aki esetleg tud egy megbízható példányt és bele is fér a keretbe, azt kérem, hogy ne habozzon.

Köszönöm! :)
Bence30hu2017-07-13 21:29:22 // 96857
Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék,hogy egy 2007 es évjáratú 2.4 Q4 es 159-esnél amin már a DPF kiírásra került és kapott egy kis motor optimalizálást :) az előző tulajnál, az EGR-t fizikailag le kell falazni vagy elég csak "szoftveresen" kiiktatni? A válaszokat előre is köszönöm.
Shadin2017-07-13 18:07:59 // 96856
Fojtószelepházbakker 🤣
159 Indigo Gray 2.4 Monster2017-07-13 17:17:38 // 96854
A penge Alfi szerelőink gyors meg csinálnák :)
yani🍀2017-07-13 17:13:44 // 96853
Csak az a kis szar...:DDDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak