Fórum >> Típusok >> 159

Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-29 19:08:34 // 103309
szerintem ezt meg így nem lehet kiszámolni, függ attól hány km-rel veszed, mennyivel adod el stb, stb... az első 159-re ami 2,4 volt abba raktam 100e km-et és baromi nagy összegeket nem költöttem rá a 3 év alatt alkatrészre, gumira, progira max 4-5 kiló...persze új nyári gumákkal kaptam, első-hátsó komplett fék, jobb felső lengő, komplett vezérlés, 6db olajcsere, dpf-telenítés, 4 téli guma, hosszbordás, xenon izzók, összes olaj... emlékeim szerint ennyi
Zselé2017-12-29 18:52:32 // 103308
...komolyabb futóművezés még nem volt.
Zselé2017-12-29 18:51:54 // 103307
Szerintem a 17 Ft/km rettenet sok... Most kiszámoltam, a jövő hétre esedékes olaj+vezérlés cserével, ami kb 100 pénz 390 ezer lesz a gumi, aproanyag és szerviz költségem az eddig együtt töltött 45000 km-en, ami kb 10 honap alatt szaladt bele. Ez 8,6 Ft/km... nyilván kortól és szervízek esedékességétől is függ, pl turbó és k
Dömpi (il dottore)2017-12-29 17:57:19 // 103306
Nos, a mai délutánt azzal töltöttem, hogy nyitottam egy excel táblát, előszedtem a blogjaimat és tételesen kigyűjtöttem, mit mikor és milyen km óra állásnál cseréltem a kocsin.
Utána ugyanezt megcsináltam asszony 147-ével is. Itt, miután rádöbbentem, hogy nem vezeti a blogját, és egy csomó adat hiányzik, úgy döntöttem, nyitok a saját oldalamon egy lapot az ő kocsijának is és majd én vezetem a blogokat.
Egyébként élvezetes volt visszanézni mi mindent kicseréltem már az Arkangyalon. A megdöbbenő az volt, hogy sokmindenre úgy emlékeztem, hogy "nemrég volt cserélve" pedig a nagy lószart! Telik ám ez a k*rva idő rendesen!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-29 15:58:31 // 103305
Engem az állított meg, hogy megtudtam, hogy a QP IV-hez nincs szélvédő. Nem az a baj, hogy drága, hanem nincs. És ha a difinek lesz baja, az sincs. BMW-ből lehet sufnizni bele, de "az már nem lesz olyan". A Maser gyönyörű, különleges, mindig vágyni fogok egyre, de túl kis szériás játékszer. A 159-ben én megtaláltam az átmenetet. Széria autó, de van annyira ritka és különleges, hogy én már ezzel jól érzem magam. Mégis még emberi a fenntartása.. egyelőre. :-) Anno a 146-nál számoltam ki, hogy a 17Ft/km szervízköltség a reális egy használt autóra, ezt hosszú távon lehet tartani, gumi csere, kettőstömegű, bármi jöhet. Ezt eddig a 159 fillérre tartja. Aztán majd meglátjuk, az elmúlt év pozitív meglepetés ahhoz képest amire lelkileg fel voltam készülve :-)
Most van az, hogy csodálom a Maseratikat, de rég nem kerestem rá a ha.hu-n. Ez az egyensúly jele :-)
Shadin2017-12-29 15:28:11 // 103304
eLearn-ben nincs róla semmi infó.
Shadin2017-12-29 15:27:26 // 103303
A 2010.10.29-es magyar árlista alapján kapható volt:
365 - Guminyomás ellenőrző rendszer (csak 17" vagy 18" kerekekkel) - 69 088 Forint
2007.03-as CH listán nem volt ilyen opció, tehát a végefelé, vagy az FL után kerülhetett bele.
Haddel2017-12-29 15:04:11 // 103302
Nekem is volt ma kis időm ,kiderítettem ,csak egy hangszóró torzít a jobb első ajtóban. Venni is akartam egyet bontóban ,de sajnos zárva voltak. Addig hátra tekertem a balanszot ,hogy legalább vmi zene legyen ,igy nem idegesítő a rezonálás.
csokagm2017-12-29 14:56:15 // 103301
Más piacon sem? Még a felhasználásiban ia benne van.
Shadin2017-12-29 14:48:48 // 103300
Én próbálkoznék még. A fej leírásában van szó a kormánytávvezérlésről. A nagy stekkerben van a hozzá tartozó 3 szál.

"A" terv átállítani a PROXY konfigurációt, ha rendesen be van kötve a fej, mert addig nem működött nekem sem a Pioneer-hez vásárolt Connects2 UNI-SWC.3 és a hozzá való CTMULTI Lead.2 amíg nem az volt a konfig:


"B" terv megvenni az előbb felsorolt univerzális CAN adaptert, ami minden fajta fejjel illeszthető és reménykedni, hogy valamelyik kompatibilis a cuccoddal.
Nekem ez van és még a telefon gombokat is kezeli.


A képen a proxy konfig feltételezi, hogy minden gyári cucc ki van pucolva...
Itt az eredeti:
yani🍀2017-12-29 14:34:32 // 103299
És egy ilyen hozzá.
αλφα2017-12-29 13:57:28 // 103297
Sajnos sehol se találok a neten ehhez a Zeepin-hez való canbus adaptert... Akkor így marad.
Shadin2017-12-29 10:54:05 // 103296
Megjöttek az időzítők a fényszórómosóhoz :-)



Shadin2017-12-29 09:31:40 // 103295
Ezek mindegyike állítható a fejtől függetlenül. TPMS van a PROXY-nál, de soha nem szerelték azzal a 159-est.
Zsolt1552017-12-29 09:19:46 // 103294
OFF

Ott sem fenékig tejfel az élet, csak egy kicsit drágább a történet. 2,5 éves 520d automata váltóval szintén nem szereti a városi használatot.


Vagy az elektromos kormányzár hibája miatt, az Alfánál - eddig - még nem hallottam, hogy kormányoszlopot kellett volna cserélni. 1-s BMW-nél már volt rá példa.


A kisebbik kint dolgozik és vett magának egy M3 Coupét. Szerintem lassan már kétszer annyit állt javításra várva, mint amennyit ment. De mondjuk a 2.5 "sorhatnak" nagyon szép hangja van, az tény.
Giuntini2017-12-29 00:09:17 // 103293
Én annak idején akartam venni egy Masert. Mégpedig 1991-ben. Biturbót. Aztán hallgattam az észre. Annyiba került volna mint a Croma, csak a fenntartása tízszeresébe. Akkoriban a 2000-es közel 300 lovas Biturbo a városban közel 30 litert fogyasztott. Ez nem vicc! Elképzelhető, mert a 159 3,2 automatával 18-at kér.
Haddel2017-12-28 23:04:09 // 103292
Igen ,kell bele lóvét tolni ,de olyan szép!😃
avvocato2017-12-28 22:53:28 // 103291
A haverom egy 5 éves 520 d BMW-t vett, egy év alatt 45x volt szervízben, a kormányműtől kezdve mindent ki kellett cserélni, közel 2 millát guritott rá, nem mer már elindulni vele, gyűlöli, pedig mindig BMW fan volt. Szóval ez nagy igazság, hogy nem megvenni, hanem fenntartatani a pénz. Bár én még egy alfámra sem költöttem milliókat, igaz csak benzines autóim voltak. A 17 éves 146-os alfámon is csak a kopó alkatrészeket cseréltem.
yani🍀2017-12-28 22:21:08 // 103290
Sokszor leírtuk, hogy nem megvenni nagy dolog, hanem fenntartani. Sokan beleszeretnek a formába és a menettulajdonságába, Az összes pénzüket összekaparva megveszik, használják néhány ezer kilométert, majd előjönnek azok a problémák, amik miatt az előző tulaj megvált tőle. Egy új korában 10 millás kocsi ezért került annyiba, mert a beépített alkatrészek ennyibe kerültek. Ezek most sem lettek olcsóbbak. Amikor leírtuk, hogy 2 milla alatt ne nagyon vegyen senki, sokan nekünk estek, hogy ők bizony alatta vették és semmi bajuk nem volt még. Persze ez a határ sem garancia semmire és alatta is ki lehet fogni, de ezért van némi összefüggés az ár és az állapot között.Egy ilyen kategóriájú autó fenntartása sokba kerül. Ha az előző tulaj spórolt, azt az újnak meg kell fizetnie.
Zolibácsi2017-12-28 22:19:17 // 103289
Jó a Maseratis dolog kicsit erős volt :) és igen tudom az autón mindig vannak javítandó dolgok de hogy 2x 3x szorzoval adják a 2.4 jtd-re az a fájó.
Mivel le vették a bölcsőt így el vittem futóműveshez. Gondoltam mivel nyáron volt futómű csere meg beállítás is nem lesz nagy dolog.... Minden érték pirosban, aztán közben ki is derült hogy miért. Elöl hátul egy egy állító csavar be volt állva amit melegíteni kellett. Ezt nem tették meg az előző helyen, hanem inkább a szarhoz hozzá állították a jót....
Roll19832017-12-28 22:17:54 // 103288
Hát más liga, mint a 156. Nekem ott 6 év alatt ment el ennyi pénz és ott minden benne volt ebben. Nekem még friss a 159 kíváncsi leszek mennyibe fog fájni.
Liquid2017-12-28 22:12:46 // 103287
bő 5 év alatt 2.5 Mihály, persze ebben van több gumiszett, felni, egyebek. Nem érzem extrém soknak. Az elmúlt év volt közel 4 kiló (futómű rendbetétellel).
Liquid2017-12-28 22:09:24 // 103286
megnugytatlak, a Maser egy nagyságrenddel többe fájna :) Amúgy meg tökmindegy a márka, a kategória az a ami számít. Egy ugyanilyen kategóriás Bimmer vagy Ódi se lenne occóbb.
Amúgy meg, az autód 11 éves, nincs nagyon csodálkoznivaló azon, hogy elromlik ez-az, viszont amit megjavítottál, azzal a következő sok10e km-en nem lesz gondod.
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-28 21:53:30 // 103284
melyik Masert? Én Ghiblin gondolkodtam de pont a fenntartása riasztott vissza pl olajcserénél az olajszűrő 15 rugó beker áron többi szűrő csak gyári... féktárcsa csak gyári 3 kiló egy pár kb... szóval ez nem az én pénztárcámnak való
Roll19832017-12-28 21:45:59 // 103283
Mennyi idő alatt költöttél 1,5 milliót rá?
Zolibácsi2017-12-28 21:37:08 // 103282
1.8 Misiert vettem a kocsit, azóta ralocsoltam 1.5 misit.
Pedig egy működő autó volt előtte is. Párommal beszéltem hogy most kivarok, ha megint lesz valami baja akkor eladom és veszek egy fapados valami új autót vagy 1.2 Punto panda. Kicsit már az ingerküszöbön van a rá költött pénz. Ha mondja ezt nekem valaki nem hiszem el. De így saját bőrön keresztül azért fáj. Ennyiért már Maseratit is tarthatnek.
Marseus2017-12-28 21:19:03 // 103281
Jó estét sziasztok.Meg tudjátok mondani,h a sedan csomagtartónak nyitásra új korában fel is kellene,h nyissa a tetőt v csak felpattintania?
Smith2017-12-28 21:00:43 // 103280
Én is akartam hangszórót cserélni, de Yani azt tanácsolta, várjak, meg fogom látni mennyivel jobb lesz egy minőségi fejegységgel. Igaza volt, azóta nem akarok hangszórót cserélni :)
Haddel2017-12-28 20:56:07 // 103279
Nekem pl ma is olyan bajom volt ,hogy néha torzítanak nagyon a hangszórók. Ma ki is kapcsoltam ,mert idegesített. De néha meg egyáltalán nem torzít.
Furcsa a jelenség,nem vagyok 100%-ig biztos ,hogy a hangszórók a rosszak. Vagy elképzelhető?
Smith2017-12-28 20:44:15 // 103278
Ezt aláírom. Nekem nincs benne bose, de mióta nem a gyári van, sokkal szivesebben hallgatok zenét! :)
Vittorio1592017-12-28 20:39:36 // 103277
Én is az android miatt cseréltem fej egységet, és nekem nagy navis ujabb volt eredetilegt. De az androidos szerintem sokkal jobban szól most. Gyári Bose rendszerem van és azt kell mondjam, h a gyári fejegység egy hulladék...
Erhard 242 (Pure Energy)2017-12-28 20:35:46 // 103276
a szervó olajból kb 1,5L azaz 2 a fékolajból 1L
Giuntini2017-12-28 20:23:37 // 103275
Örülök hogy már megoldódott a problémád a turbóval. Azért rendesen locsoltál rá. Ez a gond az ilyen kategóriájú autókkal. Nem fiatalodnak és ha baj van, talicskázni lehet bele a pénzt.

Karácsony előtt beszéltem Szatyival, szerez januárban egy CO mérőt, és meglátjuk mit mutat. Annyit mondott, hogy letekert kiegyenlítő sapkánál meleg motornál nem túrhatja ki a vizet. Mondta, hogy próbáljam úgy ki. Kipróbáltam, aztán volt egy ötletem. Kivettem a régi kupakból a tömítést. A csövek puhák maradtak, viszont a kiegyenlítőből meleg motornál sem nyomta a vizet. De nem mentem vele így, le van rakva a vas, mert így 100 fokon már forrhat a víz. Most már meg lesz vizsgálva a CO tartalom a vízben. Szatyi azt mondta, ha hengerfejes, akkor fogynia kell a víznek is.
Peta742017-12-28 17:49:35 // 103274
Köszönöm szépen a választ most megnyugodtam hogy a váltónak nincs baja!
Peta742017-12-28 17:34:14 // 103273
Zsír új az aksi most cseréltem de azóta csinálja hogy arégi tönkre ment!
Smith2017-12-28 17:11:18 // 103272
Szóval olyat szeretnél ami a rádión állítgatható menüket is kezeli majd? Pl. ajtózárás beállítás, szerviz km, ilyesmi? Szerintem ez nem fog menni. Ezeket vissza kell tenni a műszerfalra MES-sel. TPMS biztosan létezik, a proxi menüben lehet kapcsolgatni. Gondolom kell hozzá valami dobozka, és a szelepek. Aztán proxirendezés.
Tocsa2017-12-28 17:01:48 // 103271
Ezt kitudnád fejteni bővebben? Én szeretném ha a gyári CAN funkciók is működnének
amiket a rádión kell beállítani (connectnav régebbi 2006).
A gyári rádió nagyon jól szól és használom a telefon részét is van cd tár is,de szivesen látnék egy androidos rendszert benne tolatókamerával tpms rendszerrel szóval bővíthető lenne a kocsi. Ha nem lenne zárt a gyári forrás azt is megkockáztatnám hogy írok bele funkciókat mint tpms. Apropó volt gyárilag TPMS rendszer rendelhető ezekhez a kocsikhoz??
Dömpi (il dottore)2017-12-28 16:49:37 // 103270
Sziasztok!
szervóolajból hány liter kell ha cserélni akarom?
Ugyanez a kérdés a fékolaj esetén.
Köszi előre is!
WarbiRunner (Gyuri)2017-12-28 16:18:38 // 103269
Az ha igaz egy relé, ami letiltja az indítómotort, ha a váltó D-ben van hagyva.
A hiba okairól ITT olvashatsz.
Semmi vészes. Egy akksi töltéssel kezdeném :-)
Peta742017-12-28 12:02:33 // 103268
Várnák egy kis segítséget!😞
olahzolee2017-12-28 11:04:18 // 103267
Köszönöm szépen, nagyon szuper ;)
Peta742017-12-28 10:58:01 // 103266
Sziasztok!Kiolvasták a kocsit 159 2,4 automata ezt írta ki Have gearbox checked!Erre a kiírásra voltam nagyon kíváncsi hogy milyen hibakódot hoz most már tudom P0817 Indítómotor hatástalanítás áramkör! Most kéne segítség hogy ez mit takar,lehet-e használni az autót úgy hogy ne károsodjon!Hol kell keresni a hibát ?Valószínű az önindítónál?
Shadin2017-12-28 10:00:33 // 103265
Három fajta csavar kell hozzá, a cikkszámok alapján le tudod rendelni. A 3-as kalaposból kell 10db, az 2-esből 5db (3-at ír de téved), ezek lemezcsavarok, és a 4-esből 2db, ezek a vastagabbak vannak a lökösnél.
Shadin2017-12-28 09:52:19 // 103264
Ezekhez a fejekhez spec. CAN adapter van amivel működik a kormánygomb és még a PROXY konfigot is át kell írni hozzá...
Haddel2017-12-28 09:48:03 // 103263
És ha megvannak a méretek ,bemész egy alfa szalonba ,ott is meg tudják rendelni,vagy itt Erhard242 is tuti megszerzi ,de én azért bemennék egy jobb csavar,és kötőelem szakkereskedésbe ,hátha ott van olcsóbb alternatíva.
Haddel2017-12-28 09:44:36 // 103262
Én sajnos nem tudom a méreteit ,de eperből tuti ki lehet nézni. De készülj fel ,biztosan lesz vele szívás,lehet ujra kell hegeszteni pár menetet. És utána mindenképp bezsírozva szereld össze. (vagy rézpasztával)
Zselé2017-12-28 09:22:18 // 103261
Hello, nekem ez van és király:

http://www.automap.hu/termekleiras.html?cikkszam=2520
olahzolee2017-12-28 08:07:33 // 103260
sziasztok!
úgy vettem a drágámat anno, hogy nem volt rajta alsó motorvédő...most ezt pótolni szeretném ;) az lenne a nagy kérdés, hogy mennyi (kép alapján 10-15) és mekkora csavar kell hozzá?
esetleg ezt az infót kitől lehetne megkérdezni (gondolok én akár írni az alfa márkaszerviznek, vagy totál nem foglalkozik ezzel senki)
(nem, önmetszővel nem szeretném feltenni, gyári megoldások híve vagyok inkább)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak