Fórum >> Típusok >> 159

RomeoOne2018-01-17 12:48:58 // 104001
Mennyi van benne?
TáDé2018-01-17 12:44:33 // 104000
Ezeken én is túl vagyok már (kettős tömegű, szívósor, sajnos egy hengerfejezés is, kormánymű, stb.), és jó az autó, de gyakorlatilag eladhatatlan a méter miatt (elég rendesen közelítem már a Holdat :D ).
droberto2018-01-17 12:06:40 // 103999
Ez így volt nálam is. Addig míg, be nem koptak a szénkefék. (Én csak szénkefét cseréltettem és tisztítottam-zsíroztam) Azóta visszalassult és néha "hozza is" félmelegen a nehezebb indulást.
Giuntini2018-01-17 11:22:17 // 103998
Én is érzem, hogy ez az autó 185 fölött érzi jól magát! Akkor forog 3000-et. Összehasonlításként a Marea dízelem 3000-nél 130-at ment. Az a gond, hogy óhatatlan, hogy 180-nál pályán belefutsz mérésbe.
Zolibácsi2018-01-17 11:21:33 // 103997
Kiscsomagtartósszarolasz. :)
Amikor 4.ben padlozom és villog a kiporgesgatlo enyhe vizes úton....
Igazából ezt az autót így kellett volna kiadni ahogy most van nekem. Szinte nincs turbó lyuk. Elég jól megy. Pöcc-röff mindig indul és nem fogyaszt városban sem 9,5-nel többet.
Nem is füstöl. Rajzolni lehet a különbséget a turbó csere után.
És igen 11 éves autóra 2,5 év alatt az autó árat meg egyszer rá költöttem.
Shadin2018-01-17 11:19:13 // 103996
Én fé' nyóckó' érek...
Shadin2018-01-17 11:13:54 // 103995
Amikor le volt szedve a karter meg lecsöpögött a cucc rendesen akkor éppen csak a pálca aljáig ért az 5 liter. Durván 5,5 liter a normál töltet.
Macccy2018-01-17 11:03:40 // 103994
Hmm ... érdekes..


Reggel téged láttalak 08:10 körül befordulni Infoba? Feketevót' :) Attis meg lent parkolt már a -1en.
WarbiRunner (Gyuri)2018-01-17 11:00:04 // 103993
Nekem úgy tűnik, hogy az egr inkább varázsszó, mint a dpf. Egy éve 2.4-ezek, nekem ennyi idő alatt az jött le, hogy a DPF-el az égvilágon semmi baj nincs. Egyszer el fog tömődni, elkerülhetetlen, de nem egy problémás alkatrész.
Az egr más kérdés. Egészségtelenül sokminden van az egr működéséhez igaziítva, és szerintm ez a komoly baj. Ez a motor fel lett áldozva az EU normák oltárán, nekem ez a határozott véleményem.

Nekem két dolog volt zavaró ezzel az autóval:
1. Az irreálisan nagy fogyasztás, ami 2000-től úgy növekszik, mintha 10%-os emelkedőn kéne kapaszkodni. Nekem b@szta a csőröm, hogy egy dezső Ghibli sokkal jobban fogyaszt :-S Nem a fillérezés miatt, hanem nem volt meg a "műszakilag OK" érzésem. Nagyon nem.
2. Az a brutális hő ami a motortérben felszabadul akár egy rövid autózás után is. Nem normális.

Lehet monománia nálam ez, de nem tudok elszakadni attól, hogy ez az egr-nek és a nagyon agresszíven késői befecskendezés időzítésnek köszönhető. Ez nagyon nagy plusz hőterhelést jelent. Igen, a hengerfejnek. Én ezt okolnám a deformálódó leömlő csonkért, a hengerfej problémákért és a turbó halálokért is. Nem regeneráláskor sokkolódnak ezek, hanem a mindennapi nyugis autópályás kilométerek alatt egyszerűen túl nagy a hőterhelés. És írod, hogy Liquid "adja neki". Jól is teszi, 3000-től normálisra vált a program.

A programom átírása után én igazolva látom a teóriát. Átlagban 1.5l-rel járunk az egy évvel ezelőtti fogyasztás alatt. Ennyit bátran leírok, az eredmény legalább ennyi az egr off és program módosítás együttes hatására. Ez a gázolaj mennyiség eddig fűtött, semmi mást nem csinált.
Shadin2018-01-17 10:37:07 // 103992
"Beülsz hidegben az 1,9-es TDI motoros Octaviába, izzítasz, indítasz, teker kicsit, már megy is. Ugyanez melegben, vagy nagyon meleg motornál már nem megy simán: izzít, teker-teker-teker-teker-teker-teker, aztán beindul. Alkalmanként fehéres füst is távozik ilyenkor a kipufogóból. Másnap reggel megint pöccre forog a motor. Oké, sok benne a kilométer (Ha a kocsim beszélni tudna, hej de nagy mesemondó volna...), de a kopott dízeleknek épp hidegben kéne rosszul, és melegben jól indulniuk, nem?"

TC
_Ata_2018-01-17 10:25:42 // 103991
Ez tök fura, mert én már 2x cseréltem olajat, és az 5 liter mindig elég volt, igaz bele ment mind, de a pálca szerint még picit sok is, a comp szerint max-on van. :)
_Ata_2018-01-17 10:24:28 // 103990
Szia! Nem lengőkar lesz a ludas? Nekem az alsó nyikorgott ilyen fémesen, csere után megszűnt.
Giuntini2018-01-17 09:47:30 // 103989
Azért most már ez a hengerfej dolog a 2,4-nél kezd valódi elrettentés lenni, pedig ez közel sem így van. Mostanában belenéztem a BMW fórumokba, és a dízeleknél ugyanez a probléma fennáll. Nagyon sok olyan eset volt, hogy hengerfejet cseréltek, és nem az volt a probléma. Azért kíváncsi lennék, hogy a rengeteg hengerfej problémából mennyi volt valós, és mennyit fizettettek ki csak úgy az ügyféllel. Mert én azt tapasztalom, hogy látatlanban nagyon sokan rámondják, hogy ez hengerfejes, és semmi vizsgálattal nem támasztják alá. Aztán ha leveszik a hf-et akkor már síkolás, tömítés csere, vezérlés és egyebek. ProdyG-vel eszmét cseréltünk, és neki valóban hidegen nehezen indult, és egyéb dolgok miatt lehetett hf-re következtetni. Liquid, Csabi, akik régóta használják, használták a 2,4-et, semmi problémájuk nem volt, pedig Liquid "adja neki". Zoli bácsi is rengeteget költött rá, és hf problémája nem volt. A 2,4-nél ez kezd olyan lenni mint a Dpf, minden a hf miatt van. Mikor nekem problémám volt, hogy nem ment az autó (városban nem volt érzékelhető), mindenki a Dpf-et mondta, hogy ki kell szedni. Közben a turbó volt.

Aki kicserélte nekem a vízpumpát, mivel nem javult meg, kapásból rávágta a hf-et. Kérdezem a hűtőt, a válasz az nem lehet. Pedig szivárgott, és látszik hogy sérült. Azért annak oka van, hogy a hűtő egyáltalán nem melegszik. Viszem jövő héten Szatyihoz, és ki fog derülni a probléma. Nem kizárható egyáltalán a hf, de "csak úgy" lekapni a hf-et nem akarom.

Csak annyit akarok mondani, hogy most már kezdjük elfelejteni a Dpf-et a 2,4-nél, és most a hengerfej lett a varázsszó.
DKori2018-01-17 09:24:15 // 103988
Sőt, magával is tudja cinni hosszú útra ha esetleg után kéne tölteni (tudom, ez nem TS). :D :D
Erhard 242 (Pure Energy)2018-01-17 08:33:45 // 103987
tudom ajánlni a 200l-es hordót, abból annyit veszel ki amennyi kell :DDD Mindenki jól jár
Shadin2018-01-17 08:33:26 // 103986
Inkább aranyba fektetek mint Selénia Sport Power-be :-)
Dömpi (il dottore)2018-01-16 23:27:42 // 103985
Érdekes, hogy az 1.6 TS előszeretettel csipegeti el az olajat...kivéve a Seleneia 20K-t!
Adódik a kérdés: Miért?
Talán mert az való bele?
😁
Roll19832018-01-16 22:37:30 // 103984
Keveset megyek, évi 10e km. Nem tartom logikusnak, hogy vegyek 10 litert, aztán a garázsban tartogassam, főleg, hogy kb. 5,5 liter kell bele.
Piritu - 1.000.0002018-01-16 22:35:04 // 103983
Itt lép be a kérdés, hogy mennyi ideig lehet tárolni az olajat?
Általában elő van írva, hogy mennyi időnként kell lecserélni az olajat akkor is, ha nem volt meg a km. (A Póknál ez egy év volt.) Mi a helyzet a bontott csomagolással?
Smith2018-01-16 22:15:27 // 103982
Ezzel amúgy nem tudom mi a probléma, az ember nem csak 1 olajcserére számol. Lesz következő is. Lehet venni 3-at, és lehet lötykölni. Úgyis kell legközelebb is, vagy nem?
Liquid2018-01-16 22:14:20 // 103981
Na ez látod meggondolandó, ha eleget közlekedsz
Haddel2018-01-16 22:13:14 // 103980
Én pont múlt héten nézegettem ,hogy meg fogom venni a 20 literes kiszerelést olajból ,kb annyiba kerül ,mintha két 5 literest vennék ,és igy több mint egy évre le lesz tudva az olajcseréhez szükséges anyag.
Liquid2018-01-16 22:12:45 // 103979
azért hoztam fel, mert itt is, a fészen meg főleg dezsavüm van.... Persze lehet bennem van a hiba és mindig azt birtoklom ami szar :) Amikor TS-em volt, akkor igencsak beindult a lobbi, hogy az egy kalap szar, főleg a 2.0. Érdekes nálam meg az ismerősöknél csak nem akart a Istennek se tönkremenni, aztán most 2.4-em van, hogy az minlyen drága, meg hengerfejes, meg DPF-es, meg injektoros, meg dugós, meg szar...
Nem neked szólt, csak annak amit megemlítettél.
Az olaj meg sajna olyan olaszos :) Ettől még nem jó...
Roll19832018-01-16 22:07:55 // 103978
Senki nem hozta összefüggésbe a kettőt csak Liquid felhozta, hogy mostanában divat azt is szídni.

Azt én sem értem, mert ezzel csak magukkal szúrnak ki, mindenki keres helyette mást.
Haddel2018-01-16 22:07:43 // 103977
Azért ez már nem kevés tapasztalat! :O
Liquid2018-01-16 22:07:24 // 103976
ez ugyanolyan duma, mint hogy a TS-hez meg blokkot keresnek...
A Tibi olajához nem tudok hozzászólni érdemben
Piritu - 1.000.0002018-01-16 21:56:30 // 103975
"Elég gyakran keresnek hozzá hengerfejet." - azért kíváncsi lennék, hogy a repedést és társait hogy lehet az olajjal összefüggésbe hozni. Mondjuk Giuntini cartárs esetében...

Természetesen arra is kíváncsi lennék, hogy hogy a fittyfenébe lehet egy olajból csak egyféle kiszerelést készíteni? Milyen piaci modell indokolhatja?
αλφα2018-01-16 21:48:21 // 103974
Köszi, így fogok tenni.
Roll19832018-01-16 21:45:29 // 103973
5+1-be, de a tbi-be való Seleniából csak 5 literest tudsz venni. Ebből kifolyólag a legtöbb tbi Selénia nélkül szalad. ;) 2.4 valóban mumus lett mostanában, de azért valljuk be nem véletlenül. Elég gyakran keresnek hozzá hengerfejet.
Piritu - 1.000.0002018-01-16 21:44:36 // 103971
Most mondhatnám, hogy állandóan is :-)
Piritu - 1.000.0002018-01-16 21:43:26 // 103970
Szerintem ez a "vannak ennél már sokkal jobb olajok" qrva jó duma. A gond ezzel csak az, hogy nem a legújabb konstrukcióról beszélünk. Érdemes megnézni Gajdán legutóbbi videóját. Külön olajfajta létezik az 1950 előtti motorokhoz. Abba vajon miért nem a legújabb fejlesztést teszik? Ja, hogy abba az való?...
gecsa2018-01-16 21:43:17 // 103969
Van négy literes is.
Liquid2018-01-16 21:39:48 // 103968
Nem szentírás természetesen, mindenki azt tesz amit akar. Amúgyis trendi dolog szidnni a Seléniát, meg a 2.4-et, mivel a TS-ek már lassan kiöregednek, így kell más közellenség :)
A Liqui Moly-t 6 literesben adják? :) Mert általában 1-2-5-20-200 szokott lenni, márkától függetlenül.
Roll19832018-01-16 21:36:20 // 103967
Amoren is van olyan szerelő, aki nem sok jót mond a Seleniaról és nem ma kezdte a szerelést, tuti valamire alapozza a véleményét. Azt meg nem hiszem, hogy nehéz lenne beszerezni, én eddig mindig tudtam volna venni. Én amúgy most a tbi-be is megvettem volna az előírtat, de 5 literes kiszerelésben árulják csak és a vicc kedvéért tbi-be 5 liternél több kell. Nem hiszem, hogy a Liqui Moly-val rosszat tettem.
gecsa2018-01-16 21:28:16 // 103966
Mert állandóan csak csavarogsz! :D

Egyébként biztos sokmindennel alátámasztották az érvelést.
Marseus2018-01-16 21:28:09 // 103965
A boltos konkrétan nem szarozta,csak azt mondta,h vannak ennél már sokkal jobb olajok,és hát így adta be a castrolt. Nálam meg valami rövidzárlat és hagytam magam rádumálni..de nem mertem beleönteni mert volt egy rossz érzésem,h nem szabad eltérni a jól bevált olajtól.Attól tettem függővé,h mit mondotok.De el dőlt.
Liquid2018-01-16 21:28:00 // 103964
Tutod, az a helyzet, hogy mindenkinek van valami amin tud pénzt fogni, és ezzel élnek is (tisztelet a kivételnek). Emellett nem ismerik, nem is nagyon tudják beszerezni adott esetben, és inkább szidják, ajánlanak helyette mást, minthogy bevallanák azt hogy nem ismerik és nem tudják adni. Ez az én teóriám.
Piritu - 1.000.0002018-01-16 21:21:47 // 103963
Frissítettem az excelt, 897 az a bő 800...
Piritu - 1.000.0002018-01-16 21:20:19 // 103962
Nagyon kíváncsi lennék, hogy mi alapján tette. Bő 800e km Selenia használat van mögöttem. Sose volt gondom, problémám emiatt. Mi alapján tud jobbat ajánlani? :-DD
Marseus2018-01-16 21:14:59 // 103961
Nem csak a boltos mondta,de alfa szerelő is szarozta a seléniát + még néhány helyen állították,szóval nem olyan határozottan mentem oda.De meggyőztetek,kössz a segítséget,holnap megyek és kicseréltetem.És tényleg unixban voltam:-))
Danijb2018-01-16 21:09:31 // 103960
Köszönöm, nincs is messze tőlünk! De persze pont beteg várni kell.
Roll19832018-01-16 21:03:19 // 103959
Ehhez is kell a mastercard, mert elég drága móka.
gecsa2018-01-16 20:57:21 // 103958
Google. Minden másra ott a Mastercard. :D
Roll19832018-01-16 20:52:06 // 103957
Több cég szakosodott beletört izzítógyertyák kiszedésére. Gyors guglizás után például ők: cég
Danijb2018-01-16 20:37:24 // 103956
Kedves Cartársak!

December végén kiírta a gép, hogy legyek szíves kicserélni az izzító gyertyát. A szerelőmnek mostanra sikerült időt szakítani ránk. Megbeszéltük ha kész csörög ez viszonylag gyorsan megtörtént. Azzal a szörnyű hírrel fogadott, hogy beletörte az elsőt így a többihez hozzásem fogott. Így működik továbra is az autó de szükségem lenne valami féle iránymutatásra Hogy tovább?
tirex2018-01-16 19:38:39 // 103955
Hali! Én Seléniával tettem meg lassan 300ezret, 20ezrenként csere összes szűrővel. Semmi gond nem volt. Akitől vettem ez előző 159est ők hozták be az első darabokt az országba. Azt mondta csak Selénia és mindig gázolajszűrő is! Akkor nem lesz gondom. És nincs is.
Zselé2018-01-16 19:23:00 // 103954
Ez a kormány engem kísért mostmár...

Most meg azt hittem minden rendben, mert az utastérbe nem hallatszik be. Tesóm hívta fel rá a figyelmemet, hogy a kormány tekerésére a bal első kerék felől fémes nyüszögés hallatszik. A motortérbe már nem, ott elnyomja a motorzaj. Viszont kívülről, konkrétan a felniből hallatszik ez a fémes, húzódó hang...

Van valakinek tippe, hogy mi lehet ez? A szervó olaj tartályból egy csepp sem hiányzik azóta se...
Dömpi (il dottore)2018-01-16 18:39:54 // 103953
Én anno Zimmermann tárcsát raktam (festett) Ferodo betéttel. Meg vagyok elégedve vele.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak