Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-12-04 12:13:01 // 80425
Ok, kösz! :-) Nyilván első dolgom lesz csavart keresni hozzá, de akkor legalább ezen nem parázok :-p

Amúgy ez a rohadt bosszantó...
...nyilván nem azért vagyok felháboordva, mert az alkatrésznek vett 100eft autóról naivan azt hittem, hogy pöccre indul esetleg még valahogy forgalomba is kerül....
Hanem hogy család meg qrva sok meló mellett nincs időm meg idegzetem arra, hogy a félrevezető infók alapján -nyilván hibásan - megtervezett munkamenet után/helyett újratervezés...

Főleg hogy esetemben arról van szó, hogy mind a motorfelújítás mind a klíma miatt jó lett volna beröffenteni - de ha tudom, hogy ehhez ennyi szívás társul (speckó akksi, általam nem igazán ismert elektromos AC/injektor vonalon szerelgetés, motorfeltöltés) akkor egyrészt már akkor arra jutottam volna mint most, azaz :
ahelyett hogy az n+1 nemindulási okot keresem, egyből szétszedem, mindent átnézve-mérve összerakom ami kell nekem...
pb_2017-12-02 20:11:38 // 80423
Akkor a sufni relytett zugaiba.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-12-02 17:59:17 // 80422
Na ez egyre érdekesebb....

Az imént jöttem meg donorlátogatóból, előtte a garázsban jó melegben "szerszámalkalmassági vizsga" és "csavarelérési gyakorlat" a renccámos verdán...

Odaérve kiderült: bármely hűtőcső bilincsének a csavarjának mégcsak az eléréséhez is ki kellene venni a klímát :-p - viszont az első lökös meg csak be van tolva a helyére - levéve tök jól odafértem. Esélytelenek nyugalmával csavartam ki a jobbos leeresztőt - én lepődtem meg legjobban, hogy elkezdett folyni :-s Edény persze a fentiek mián nem volt alatta, a keddi hátsó-Recarópad gyűrűzéstől megerőltetett kezemmel (amire pluszban a hideg lé is ömlött) 1xűen nem bírtam visszakapatni a csavart, kifolyt mind - a szaga alapján egyértelműen fagyállós, sőt a színéből ítélve elég tisztességesen sűrű, azaz hidegtűrő...

A baloshoz már kerestem egy széthagyott edényt , éppen nem a talaj miatt - legalább kipusztul a kerékdob tetejéig érő gaz - inkább atól tartva hogy egy alábújó kutya vagy macska nyalogatni kezdi
Erre mit találok: a balos leeresztőből hiányzik a zárócsavar!!! :-O
Ennyit arról, hogy "csak egy hirtelen jött üzemanyagszivattyú-relé hiba miatt nem indul" :-p
(amúgy lehet valami meglepi abban, ha ez az állapot - ti .alulról nyitott a rendszer - régóta így van már?

Kösz-viszlát-szevasztok
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-12-02 17:26:06 // 80421
Vitrinbe? Szerintem összekeversz valakivel ;-)
pb_2017-11-28 22:18:32 // 80420
Ki kell venni belőle a tixtességes cuccokat, mint motor, váltó, haytás, a többi + mehet a vitrinbe.))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-11-28 17:58:28 // 80419
OK, kösz - én is így tudtam, igaz az enyémen csak olyan volt jópár éve, hogy téli hűtőcsere "okán, illetve alkalmával" pár napig üres volt a renCCer és még az udvaron állt akkor még.

Holnap megyek a donorho' "beltéri egységekért" , sztem megejtem a vízpróbát is - de amúgy nem lennék meglepődve ha üres lenne az egész - és így jó eséllyel nem lenne igaz a a kísérőszöveg, ti. hogy majdnem lábon hozták csak az utolsó pillanatban egy relé miatt nem indult....(eleve a klíma "premodificazzione" azaz kockaakksi kell bele nem fér el a téglalap alakú hagyományos - ez is arra utal hogy nem nagyon használták ezt korábban...)
Így legalább nyugodt szívvel szedem szét, nem bújkál a kisördög, hogy a viszonyítás végett csak ki kellett volna próbálni a klíma, moci miatt szétszedés előtt....

Most még csak a belét cincálom, de annyi helyen találkoztam "klasszikus kilencvenesévekbeli riasztó" motívumokkal és annyi helyen kellett ezeket is szétbontani hogy nem biztos, hogy beindulna már ezzel a konfiggel :-))))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-11-26 21:51:17 // 80417
ha nincs benne semmi , illetve leeresztem a bizonytalan mittudoménmit - utána ha nincs semmi a rendszerben az tavaszig káros?
pb_2017-11-26 13:33:13 // 80416
Ne xarozz TSavard ki a TSavarokat, + hűtő alsó TSövét is vedd le.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-11-23 13:03:02 // 80415
Kösz, nem csereszabatosságilag érdekel hanem az van, hogy ugye a donor ott áll a kollégám teRephelyén és már fagyogat éjjelente - gondoltam ránézek mi van a motorban hűtőfolyadékilag...
Nyilván a kiegyenlítő tök üres - innen még az elképzelhető hogy van benne, de kevés , ezt csak leeresztéssel lehet kideríteni*
Elég rossz helyen van a verda egy füves sarokban, a kolléga is csak tervezi azt a területet leburkolni - hideg is van már fetrengeni, azért kérdeztem mert ha egyezik az már vakon is megy :-)
(*vagy valamelyik cső lekötésével - de ez csak úgy működik ha jól elmélkedem hogy mondjuk a blokk tetején ha megbontom és van benne akkor legalább addig van feltöltve - ha viszont nincs benne ott attól még lehet a hengertömbben. Szintén ha jól tudom, az még jobb ha semmi nincs benne mintha lenne de csak sima víz vagy nem megfelelő fagyáspontú...)

anteRna: fasza, ez szép volt a digóktól :-( A donoron pont néztem, mintha ilyen lenne, a rúg végén lévő "bóbíta" kicsit szivacsos - éppen nem kizárt hogy ha az javítható, akkor átteszem a csatlakozó idommal együtt...
127_sud2017-11-23 09:12:03 // 80414
Lehet M10x1-es "nagyon" finom menet most nem emlékszem pontosan.
127_sud2017-11-23 08:09:54 // 80413
Szerintem tök ugyanaz a blokkban lévő leeresztő csavar mindegyik Boxerben, talán M10x1,25 a menete. Az 1,7 16V-ben is az nálam mint a legrégebbi Sud motoromban.
Az antenna sajnos már megszűnt hiába rendeltem :(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-11-22 22:20:01 // 80412
1,7 IE 8V hűtőfolyadék-leeresztőcsavar az egyezik a karbis 1,3-mal?

Kösz a' ablaktörlős infókat - sajnos nem tudtam vele foglalkozni , eleve felcsesz ez az egész olaszhoni rongálós ügy - főleg hogy hiába rendeltem Lacinál antennát a letört helyére - hónapok óta nem jön meg, lehet hogy nem is fog :-(
Hakuna2017-09-19 11:51:35 // 80411
Akkor hamarabb rájöttem volna. Nagyon meglepett.
Bendzsi332017-09-18 21:35:00 // 80410
Az előzből lemaradtak a képek. 😴

Bendzsi332017-09-18 21:30:07 // 80409
Na, össze hasonkítottam a '92-es donorom és a használós '93-as ablaktölő karját, igaz le nem szereltem őket, de igazából annyi az eltérés, hogy a korábbi az keskenyebb kialakítású. Az anyája ugyan akkora, a tengely nem hiszem, hogy eltérne.
Norci2017-09-16 21:15:23 // 80408
Ők a gyáriak.
pb_2017-09-16 19:46:33 // 80407
Háát... akkor a komplett motor kihagy, vagy leáll.
Hakuna2017-09-16 13:18:36 // 80406
Fellazítottam a gyújtótrafó testkábelének csavarját, kapott féktisztítót, wd40-et, kapargattam, smitadisten, életrekeltek a balos hengerek. Teljességgel érthetetlen számomra, miért épp a bal oldalra hatott, de a lényeg, hogy eltűnt.
Egyenletes gázzal megyegetett ugyan, de nem úgy, mint az elhárítás óta. Most hasít megint.
Hakuna2017-09-16 13:14:17 // 80405
Testhiba volt az oka a trafónál. Egy ideig eltartott, mire rájöttem, hiányzik a rutin.
pb_2017-09-12 21:51:37 // 80404
1engesd ki a kart, yó lex az még. Amúgy + ott a donorod.)
94ben volt más kar, de úgy tudom a ugyanaz a rögzítése.
A gólyaláb nem 92ben változott
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-09-11 22:01:30 // 80403
Szóval ebben a nagy fórumi életben még nem is került szóba, hogy egyre durvább dolgokat művelek a verdával...

...most augusztus elején elmentünk vele Olaszországba, távolságilag lényegében a gyárig, mivel csak 50 km-rel Milano előtt (Bergamo) tértünk le a pályáról de még kb. ugyanennyit mentünk északnyugatnak Lecco-ig (Como-i tó).
Tavaly már voltunk az asszonnyal repülővel 4 napot Bergamoban, utazgattunk Lombardiában elég sokat és azt tudtam hogy nem nagyon fogunk már ilyen autót látni (Mito, 147FL, Giulietta, 156FL, 159 - plusz Brera/Spider előtti semmi nincs...) de gondoltam ha valaki odaviszi, akkor biztos értékelik azért...

Na, hát annyira értékelték hogy a parkolóházban* az első 1,5 nap alatti egyhuzamban leparkolás alatt valami idióta letörte a 2 éves gyári új antennámat + mindkét első ablaktörlőt összebarmolta, sajnos az egyiknél nem csak a lapátot hanem a kart is elcsavarta.

(*magán parkoló volt, de a szállásadó mondta hogy nyugodtan állhatok oda - miután kivertem a balhét hogy nem gondolta komolyan a szálláshirdetésben megadott parkolási lehetőségként az állomás előtti mindennap 12 órán át fizetős közparkolót javasolni :-p)

Most lenne komplett zsír új gyári ablaktörlő de a szakirodalom 92-től írja....Azt kéne megnézni hogy a felfogatása lett-e módosítva a FL** során


**FL-nek azt nevezem, amikor kívülről szinte észre sem vehetően több apróság változott, ekkor lett az első torony módosítva, a külső tükör belseje is át lett variálva - meg még ki tudja mi, a tükör is csak azért ismert számomra mert szívtam vele , az ablaktörlőről nem is sejtettem :-p
pb_2017-09-11 21:10:21 // 80402
ninTS
áá
ilyen + pláne ninTS
DD
Bár nem tudom, hogy mit takar pontosan a 92 utáni facelift, de 1xűbb ha feltexed a kérdést/kérést. Lehet lex rá rögtön válax.)
dallosj2017-09-11 14:50:21 // 80401
Üdv!

Keresd Őt, szerintem szívesen segít, hogyha facelift az övé.

http://alfaamore.hu/tagok/7062

Ciao!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-09-11 11:55:16 // 80400
Üdv!

Van valaki akinek
- '92 utáni (faceliftes) nuova 33 van
- olvassa a fórumot
- és hajlandó valamit megnézni nekem (nem a kocsi alján van! :-)))

Kösz!
Gyula822017-09-08 13:12:21 // 80399
33-as alkatrészek ingyen elvihetők
Gyula822017-09-04 15:58:27 // 80398
Kedves Márkatársak!

nem tudjátok ki vette meg a régi autómat? (EIG-767)
Ha esetleg vkinek van infója segítsen pls.
Köszi:
Gyula
pb_2017-08-28 21:43:39 // 80397
Nem tudya, nem olvas vixxa.DD
Amúgy miaz a nagy fék?
Mert mind1iken 1 6ár xar volt a fék.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-08-28 13:54:37 // 80396
Köszi! :-)

A papír néküli autó papírjai itthon vannak, majd átküldöm...

Ha esetleg nagyfékes, attól lehet (szériában vagy extraként) ABS-es hogy hátul dobos - vagy az ABS csak a P4-féle négytárcsás rendszeren volt?
127_sud2017-08-28 13:09:28 // 80395
Szerintem igen de meg kell nézni az eper-ben alvázszám szerint.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-08-28 10:32:50 // 80394
Üdv Urak!

A 8V 1.7 IE az már nagyfékes elöl?

(át kellesz tárgyalni a donor helyét a telephelyen belül, mert füves-gazos részen áll, még alánézni sem nagyon lehet, nem hogy emelgetni :-p)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-08-19 18:02:01 // 80393
"Dik' a nigger" - hogy vágja pedig nincs is neki olyan... :-p

Gyújtás valóban nem nagyon tud féloldalasra elromlani, ha karbisról van szó akkor az az oldali karbi a ludas...

Alapjáraton nem megy és nem is lehet a csavarokkal életre kelteni? Országúton amikor 2500 fordulat felett felküzdöd egy sebességre és egyenletes gázzal mész - olyankor megvan a 4 henger meg a hozzá tartozó erő?

Nekem a 2014-es vizsga után őszig így ment , bal két henger csak az előbb leírt, a karbi minden segédberendezéstől független állapotában ment - de már elég volt egy országúti gázelvétel, utána a minimális gyorsítást is dadogva vette. 4000 körüli egy karbira a felújítókészlet Torjay Lacinál, érdemes meglépni - nekem azon belül is (pld. a gyorsítófúvókák régi O gyűrűje annyira szar volt, hogy a felszívott benzin a fúvóka helyett mellette a csatorna falán buzgott fel a fedélig) a tűszelep cseréje hozta meg az igazi áttörést, onnantól kezdve reagált az a karbi a csavarokra, illetve lett beállítható...
pb_2017-08-19 01:35:45 // 80392
Az Loxtót, vagy a karbit bűvöld inkább.
Hakuna2017-08-16 23:15:52 // 80391
Hello Urak!
Segítséget szeretnék kérni. Valamiért nem megy a baloldali két henger. Amikor a trafó csatlakozását mozgattam, röpke pillanatra mintha visszatért volna az élet beléjük.
Megnéztem a trafónál a csatikat, és úgy tűnt, hogy az egyik kábel rézszálainak egy része elengedte a forrasztást, ezért vágtam belőle és újraforrasztottam az összes szállal. Ennek ellenére nem mennek a hengerek, igaz most már nem is reagálnak a kábel mozgatására. Meg lehet a trafót valahoyg mérni? Egy gyújtáskábelt már rendeltem hogy lecseréljem, de könnyen lehet, hogy itt a forrasztásnál lesz a hiba. Van valami tanácsotok, ötletetek?
pb_2017-07-29 16:29:01 // 80390
Sima mwp.
LoneWolf332017-07-27 23:03:15 // 80388
Megtaláltam nagyobb felbontásban is az előbbi képet:
LoneWolf332017-07-27 22:55:59 // 80387
A rádió ISO tápcsatlakozóban lehet közösíteni a sárga és piros vezetéket,
és fix 12V-ra kötni őket. Ebben az esetben a rádió lekapcsolt gyújtás mellett is
működik (tovább). Vagyis külön ki kell kapcsolni.

A csatlakozót előszeretettel vagdosták le, így nem biztos, hogy még a helyén van.

Az alábbi képen a kérdéses csatlakozó is látszik (valamennyire):
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-27 21:53:51 // 80386
Szia!

Kösz!

És merre lakik ez a csati, hogy néz ki? :-)

Nekem elég lenne az a 2 - ha amúgy a rádiónak is :-)

Ha a rádiót erre a kettőre kötöm, akkor csak annyi "baja" lesz, hogy kézzel kell ki és bekapcsolni?
LoneWolf332017-07-27 20:01:27 // 80385
Szia !

Röviden: utólag kell.
Gyárilag egy 2x3-as csatlakozóban van kifejtve fix 12V, egy föld,
és a két első hangszóró 4db vezetéke.

Ha ennél többre van szükség, akkor jöhet az utólagos vezetékezés.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-27 15:06:26 // 80384
Ciao Boxeristi!

33 Nouva rádióbeszerelői tapasztalat van-e valakinek, ? -

arról lenne szó, hogy

-ebben az autóban a gyártás óta semmilyen zenecucc nem volt -
-ellenben: ahogy néztem, afféle "rádióelőkészítés" az gyáriléag viszont van, pld. van tetőanteRna vezetékkel meg a műszerfal mögött megvannak a Hang Sorrow vezetékek...

Nyilván ezek a drótok felejtősek, a hangsugárzószett vezetékei lesznek használva - viszont a rádió táp-bekötéséhez minimálisan szükséges (nem kell gyújtásra kapcsolás meg kijelzőhalványítás) piros/sárga/fekete vezetékek is be vannak kötve vagy ezeket utólag kell?

Köszi

ádidi
Peter6022017-07-16 21:40:38 // 80383
Sziasztok!
1987-es Alfa Sprinthez keresek/keresnék hátsó sárvédőket.is.
Tudom hogy lehetetlen,de hátha.
Köszönöm!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-09 21:31:19 // 80381
Jönnek is! :-)

Múltkor úgyis szóba került hogy "mivoltextra-minemaz?":



Tényleg a jobbos tükör is Xtra volt, sőt, mint látható a szép hátsó ablaktörlőm is csak azért van, mert tehetős volt az előző gazdi! :-)

Ez a brossúra kb. kivégezve - vagy érdekel valakit a másik oldala is, azaz hogy miféle-6féle síszállító tetőcuccok voltak az SW-hoz? :-p
pb_2017-07-09 13:37:42 // 80380
Hallottam róla.
pb_2017-07-09 13:35:02 // 80379
Az. 1ébként buzi az az AC nívó ilyen xempontból. Ki kell gyomlálni.))
pb_2017-07-09 13:32:20 // 80378
Yó anyagok, yöhetnek.)

VinceP4 (Il capitano)2017-07-06 22:26:38 // 80377
Sziasztok!
Nagyon régen írtam, mert sajnos nem volt mit. 4 éve mindig valaki bütykölte az autót, de alacsony hatásfokkal. Erről nem az autó tehet, de magát a körülményt és a fény nélküli alagutat nagyon meguntam. Tájékoztatlak Titeket, hogy Zé cartárs közbenjárásával új gazda mellett kezdi meg felépülését a volt autóm.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-05 12:42:27 // 80376
De elhallgattatok... :-p

Kérdés: Alfa Controlnál csak az alacsony olajszintjelzés van pluszban, nem? Csak mert a szintet ugyanúgy szemmel kéne nézni, de az olajnívópálcán így elsőre az istennek nem találtam a minimum-maximum jeleket...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak