Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

Hakuna2017-08-16 23:15:52 // 80391
Hello Urak!
Segítséget szeretnék kérni. Valamiért nem megy a baloldali két henger. Amikor a trafó csatlakozását mozgattam, röpke pillanatra mintha visszatért volna az élet beléjük.
Megnéztem a trafónál a csatikat, és úgy tűnt, hogy az egyik kábel rézszálainak egy része elengedte a forrasztást, ezért vágtam belőle és újraforrasztottam az összes szállal. Ennek ellenére nem mennek a hengerek, igaz most már nem is reagálnak a kábel mozgatására. Meg lehet a trafót valahoyg mérni? Egy gyújtáskábelt már rendeltem hogy lecseréljem, de könnyen lehet, hogy itt a forrasztásnál lesz a hiba. Van valami tanácsotok, ötletetek?
pb_2017-07-29 16:29:01 // 80390
Sima mwp.
LoneWolf332017-07-27 23:03:15 // 80388
Megtaláltam nagyobb felbontásban is az előbbi képet:
LoneWolf332017-07-27 22:55:59 // 80387
A rádió ISO tápcsatlakozóban lehet közösíteni a sárga és piros vezetéket,
és fix 12V-ra kötni őket. Ebben az esetben a rádió lekapcsolt gyújtás mellett is
működik (tovább). Vagyis külön ki kell kapcsolni.

A csatlakozót előszeretettel vagdosták le, így nem biztos, hogy még a helyén van.

Az alábbi képen a kérdéses csatlakozó is látszik (valamennyire):
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-27 21:53:51 // 80386
Szia!

Kösz!

És merre lakik ez a csati, hogy néz ki? :-)

Nekem elég lenne az a 2 - ha amúgy a rádiónak is :-)

Ha a rádiót erre a kettőre kötöm, akkor csak annyi "baja" lesz, hogy kézzel kell ki és bekapcsolni?
LoneWolf332017-07-27 20:01:27 // 80385
Szia !

Röviden: utólag kell.
Gyárilag egy 2x3-as csatlakozóban van kifejtve fix 12V, egy föld,
és a két első hangszóró 4db vezetéke.

Ha ennél többre van szükség, akkor jöhet az utólagos vezetékezés.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-27 15:06:26 // 80384
Ciao Boxeristi!

33 Nouva rádióbeszerelői tapasztalat van-e valakinek, ? -

arról lenne szó, hogy

-ebben az autóban a gyártás óta semmilyen zenecucc nem volt -
-ellenben: ahogy néztem, afféle "rádióelőkészítés" az gyáriléag viszont van, pld. van tetőanteRna vezetékkel meg a műszerfal mögött megvannak a Hang Sorrow vezetékek...

Nyilván ezek a drótok felejtősek, a hangsugárzószett vezetékei lesznek használva - viszont a rádió táp-bekötéséhez minimálisan szükséges (nem kell gyújtásra kapcsolás meg kijelzőhalványítás) piros/sárga/fekete vezetékek is be vannak kötve vagy ezeket utólag kell?

Köszi

ádidi
Peter6022017-07-16 21:40:38 // 80383
Sziasztok!
1987-es Alfa Sprinthez keresek/keresnék hátsó sárvédőket.is.
Tudom hogy lehetetlen,de hátha.
Köszönöm!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-09 21:31:19 // 80381
Jönnek is! :-)

Múltkor úgyis szóba került hogy "mivoltextra-minemaz?":



Tényleg a jobbos tükör is Xtra volt, sőt, mint látható a szép hátsó ablaktörlőm is csak azért van, mert tehetős volt az előző gazdi! :-)

Ez a brossúra kb. kivégezve - vagy érdekel valakit a másik oldala is, azaz hogy miféle-6féle síszállító tetőcuccok voltak az SW-hoz? :-p
pb_2017-07-09 13:37:42 // 80380
Hallottam róla.
pb_2017-07-09 13:35:02 // 80379
Az. 1ébként buzi az az AC nívó ilyen xempontból. Ki kell gyomlálni.))
pb_2017-07-09 13:32:20 // 80378
Yó anyagok, yöhetnek.)

VinceP4 (Il capitano)2017-07-06 22:26:38 // 80377
Sziasztok!
Nagyon régen írtam, mert sajnos nem volt mit. 4 éve mindig valaki bütykölte az autót, de alacsony hatásfokkal. Erről nem az autó tehet, de magát a körülményt és a fény nélküli alagutat nagyon meguntam. Tájékoztatlak Titeket, hogy Zé cartárs közbenjárásával új gazda mellett kezdi meg felépülését a volt autóm.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-05 12:42:27 // 80376
De elhallgattatok... :-p

Kérdés: Alfa Controlnál csak az alacsony olajszintjelzés van pluszban, nem? Csak mert a szintet ugyanúgy szemmel kéne nézni, de az olajnívópálcán így elsőre az istennek nem találtam a minimum-maximum jeleket...
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-02 21:06:10 // 80375
Dehogy menne, nem seftelésre vettem! :-)
Na jó, a korhű Kenwood kazettafont a kezelésivel együtt megkaphatod jutányos áron! :-p

Majd beszámolok a fejleményekről, addig is írtam két poszt az oldalamra a tavalyi dolgokról ,hogy utólérjem magam a bloggerolással...

Kurva jók a vele kapott segédanyagok, főleg a színes extra-katalógusok! Majd publikálok belőle időnként, most 2 téma:

"bűrös33"


"felnyik"
pb_2017-07-02 20:46:47 // 80374
Úgy akartad írni, hogy a valamire való dolgokon?)))
Az menne a piacra.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-02 14:49:51 // 80373
Áá, Neked mindig csak a hülyeségen jár az eszed! :-)))

És a digitklíma az smafu? :-p

asszonygya a'zeladó: papírok nélkül! :-O

pb_2017-07-02 13:50:39 // 80372
Lex Vgre rendes motorod, + hajtásod?)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-07-01 00:52:24 // 80371
klónoztam a "kisszaros"-t :-p

pb_2017-06-30 12:11:13 // 80370
Nem való rá az a biciklikerék.
Haddel2017-06-29 19:33:27 // 80369
TDI752017-06-24 13:33:06 // 80368
És érdemes sz önindítót is relével kapcsolni valamint a hűtőventilátort is.
Az önindítóval kapcsolatban pár gondolat. Nem mértem még le de tuti hogy sok áram kell az önindító belső mágneskapcsolójának. Csak sacc, de szerintem minimum 3-6 amper.
Ha viszont elkopik a gyújtáskapcsoló a kormányoszlopban, Pontosan úgy fog viselkedni a gép mintha hibás lenne az önindító. Én 3 önindítót cseréltem mire rájöttem hogy a behúzó tekercse nem kap elég áramot. Az indítómotor ugyan forog, de a bendix már nem csúszik rá a fogaskoszorúra. Indíthatatlanná válik a gépezet és jöhet a tologatás meg a szarolaszozás.

Megj.:
Érdekes a 75 ben és a GTV6 ban még relé kapcsolta az önindítót.
TDI752017-06-24 13:22:42 // 80367
Más. Szintén elektranyíka.
Ablakemelő. Eredetileg az ajtókban lévő nyomógombok (kapcsolók) kapcsolgatják az emelő motorokat. Amik szintén több csatlakozóval és vezetékkel vannak összekötve egymással. Eddig minden jó. De! Lemértem. az ablakemelő motor nem vicc 6-8 ampert vesz fel terheléstől függően. Nincs az az ennyi idős csati ami ne lenne rommá oxidálódva, és még az ablakemelő kapcsolók is ugyancsak korosodnak, oxidálódnak az érintkező pogácsák, és kopnak. Lassan már szinte minden kontakt melegszik ha az ablakot ki akarjuk nyitni. És a végén jobbik esetben eljutunk oda hogy nem lehet lehúzni vagy rosszabb, felhúzni vagy valahol összeég egy csati és ha mázlink van, kiolvad a biztosíték.
Ha nincs, van lehetőségünk a tűzoltási ismereteinket gyakorolni. :( láttam már példát erre.

Viszont relékkel megoldható gyorsan elegánsan. A végeredmény a hálózat szempontjából : hogy nem 6-8 amper megy át a csatikon, hanem max 360 milliamper.
Meg kell hagyni nem mindegy. Viszont 3 db nagy áramú kapcsoló kilőve és minimum 4 db szintén nagy áramú csatlakozó is kilőve. Itt a kis huncut. Ezek kapcsolják az ablakemelő motorokat az ajtókba beépített kapcsolók helyett. Azokkal csak vezéreljük ezeket a paneleket.
TDI752017-06-24 12:38:25 // 80366
Sajnos hogy mennyi az ellenállása az annyira nem mérvadó, csak nagy vonalakban hiba behatárolásra. Ez alapvetően egy induktív érzékelő aminek impedanciája van. A kettő nagyon hasonlít, de az impedancia frekvenciafüggő. Nagyon kicsi magnetosztatikus térerősség változásból állít elő egy négyszög jelet. Viszont ennek a nagysága nagyon pici.
Szinte mikróvoltos nagyságrendű. Ezért is nagyon fontos a jó kontaktus az akksi melletti 3 érintkezős csatlakozóban, valamint a jó minőségű árnyékolt vezeték használata.
Gondolj csak bele. Ott van szinte közvetlenül mellette a gyújtásnak a vezetéke amiben ugyancsak cca. 25-30 ezer volt cikázik.

Mindjárt folytatom
TDI752017-06-24 12:26:06 // 80365
Az már világos hogy a mérőóra csodákra képes, de vagyon úgy néz ki hogy megvan az olajpumpa felújítási metódus is. Igaz nem olcsó játék de nagyon is használhatónak tűnik.
Csak kell egy olyan gépműhely ahol van rendes felszerelés és azt csinálják amit az ügyfél mond.
pb_2017-06-24 01:14:12 // 80364
A yó öreg maechanikus óra TSodákra képes.D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-06-23 23:56:08 // 80363
Mesélj! (vagy leposztoltad valahol?)
Hogy ment az tönkre?

Talán írtam, hogy nekem is sikerült a hosszúpihi utáni 2. vizsga környékére feltámasztani a kilóméterórámat, addig fordulatszámmérőről olvastam le a sebességet :-)

Én a jeladót már kizártam réges-régen mint hibaforrást, viszont én is eléggé "leneteztem a kezem" mire meglett hogy mennyi az ellenállása, végül az ausztráloknál (brutál Sud-33 kultusz van náluk!) egy fórumból meg pb_-től tudtam meg a tuttit...
TDI752017-06-22 16:07:13 // 80362
Srácok!
Úgy néz ki sikerült megoldani az olajpumpa kérdést, illetve a szintén beszerezhetetlen sebességmérő jeladó kérdését.
Nekem tegnap futotta le a 140 km-t a jeladóm és tökéletesen működik a saját fejlesztésű alkatrész .
A.R.Peti2017-06-18 10:33:21 // 80361
Kedves Cartársak!
Nincs elvétve valakinek képe a küszöbre való műanyagtakaró felfogatásáról, vagy legalább a gyári patentről? Szeretném vissza állítani közel eredeti állapotra. Emlékeim szerint nem gipszkarton csavar volt!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-06-01 20:32:20 // 80360
Hali!
Végül egész jól alakult a dolog, a Bárdyval úgy voltam , hogy a városnak abba a kapujába (szó szerint - hiszen ez Miskolc! ,-) nem készülök, a Unixosba tervezett út viszont el lett napolva - hívtam is őket, hogy ha rendelős, akkor is meglegyen másnapra... Ehhez képest raktáron volt tök ugyanaz mint ami a B.-ban is kapható...
Félre is tetettem -ahogy letettem a telefont, ugrott be, hogy még le sem teszteltem a szarakodósat...
Este beszereltem - pár zárás-nyitás ciklusban hibátlan....Mindegy, már elhozom az újat a U-ból, 1100 ft nem a világ...
Megvettem, hazaértünk, itthon jutott eszembe, hogy vagy 5-6 alkalommal is megálltunk az autózgatás során, de 1x sem ellenőriztem a zár működését - garázsban pótoltam a teszt - hát máris nem zárt le :-p (meg szerintem ahányszor megálltunk, nyitva maradt az az ajtó :-p)
Szóval mégsem volt pénzkidobás, amint lesz időm egy figyelmes, a precíz átsaruzást is magába foglaló szerelgetésre, akkár én azt beépítem akkor én azt....
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-05-29 11:19:06 // 80359
Főleg ha nem használod! :-)))))

Inkább arról mesélj, hogy installáltál már valamit a legutóbbi torinósi raktárkisöprősi beszerzésből? :-)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-05-29 11:16:43 // 80358
Köszi!

Tegnap a Bárdinál is találtam 1100 ft-ért ilyen 2vezetékes "slave" motort. Nekem is az a tapasztalatom, hogy ha ez a mostani (ez gyárinak tűnik) a WD40-nel történő elárasztástól :-) sem javul meg , akkor ez a megmakkanás bármelyik hasonló korúval bármikor megeshet...

Ez olyan volt, hogy 1xcsak "elgyengült", működött az impulzusra de se lezárni nem tudta a nyitott ajtót - se fordítva...Tegnap egy kis kezeés után lezárni már jól tudott - nyitni viszont nem...Ilyen ár mellett nem fogom szétfurkálni ezt a régit...Tegnap óta ázik, ha nem javult meg mára, akkor kuka...
LoneWolf332017-05-29 09:54:03 // 80357
Akár innen is.

De ha rákeresel az "univerzális központi zár motor" kifejezésre, sok találat jön fel.

A bontottal nincs jó tapasztalatom, volt ami 6 hónapon belül megállt,
volt ami addig sem bírta.
pb_2017-05-28 23:43:16 // 80356
A bontottal sinTS semmi probléma.)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-05-28 21:30:34 // 80355
Sziasztok!

Honnan érdemes szerválni B 2 ajtóba valósi központizár-motort?
(inkább új noname mint gyári 20-25 éves...)


(vagy 10 éve egy haveromnak a haverje vett egy noname univerzális 5 darabos készlet - de csak 3 ajtós (de még az is lehet, hogy csak 2?) verdába tette és valami 1500-ért nekem adta a maradékot.

A vezetékcsatlakozót leszámítva egyezett a gyárival , cseréltem is 1-2 db-ot - de már nincs belőle valamiért (mintha adtam volna tovább belőle?!)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-05-07 19:58:37 // 80354
Nyugi, minden rögzítési pontot ismerek... :-)

Csak annyi van belőle, hogy úgy voltam vele , hogy ha "1-2 nem fog rendesen attól még jó lehet" - na most szárazon összeraktam a 2 felet és kiderült, hogy az 5-ből csak az a kettő nem fog, ami a kormányoszlopon is átmegy :-P

Az egyikhez találtam gyári csavart , a másikba már az ellendarab kopás miatt kellett a bóti lemezcsavar , csak hosszabb. Szerdán megvettem, nyilván a fejét körbe "kelletlett" köszörülni , a végéből leszedni (szokás szerint 2-3 mm vagy 7-8 mm jó csak, boltban meg ugye 5 mm a lépcső)
- így elvileg jó, most még a korábban epokittel rögzített, de a horvát túra alatt letört egyik kormánykerékhez közeli csavar ellendarabját kell visszaragasztani sima epoxyval - csak ahhoz meg kéne előbb keresni, annyira gondosan elpakoltam :-p
Mester2017-05-07 16:25:39 // 80353
Sziasztok!
Hozzá kezdtem egy 88-as 33 td teljes felújításhoz,ehhez kellene pár dolog,amire a segítségeteket szeretném kérni! Valaki tudna nekem szerezni szervós kormányművet,csöveket,szivattyút+konzolt stb? Nem feltétlen fontos egyben,jó külön külön is.
Lehet rossz,hibás,lyukas cső is,csak lenne meg minden!
Köszi!
127_sud2017-05-03 12:37:48 // 80352
Előkerült egy magyar Alfasud Ti QV, kicsit azért árban erősnek érzem de ez a tulaj/eladó dolga:
Eladó magyar Alfasud
pb_2017-05-02 01:39:07 // 80351
Rögzíteni kell a kormányoxlopon alulról, középen.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-04-30 21:24:33 // 80350
Kormányburkolat-szakértő van közöttünk? :-))))

A régi , eredeti nekem elég csúnyán karcos, sőt foltokban már más a struktúrája a műanyagnak - így egyértelmű volt, hogy "valahonnan" (tényleg nem emlékszem honnan, hogyan és mikor került hozzám :-) származó, lényegében hibátlant teszem fel - ha felteszem, mert úgy voltam vele, hogy amíg az óra-egység feszt ki-be szerelődik (és uakkor garázsban áll minden éjszaka) addig felesleges kínlódni vele.

Vizsgára feltettem nyilván 2014-ben, utána egyből le is vettem. Legközelebb tavaly nyáron a horvát túrára tettem vissza - mondom benéz a yard az ablakon ne úgy nézzen már ki, mint amit épp most loptam :-p, meg ott lesz azért hagyva úton-útfélen kisebb-rövidebb időre kűfődön...
Nettó idegbaj volt az egész, nekem azért kell a legfelső kormányhelyyzet - ott viszont folyton beleakadt a kormány hátsó karimája - kicsit lejjebb engedve a kormányt meg még el is ment volna szódával (nem akadt+épp elfogadható férőhely) - viszont abban a helyzetben meg nem maradt meg az oszlop, folyton az ölembe esett :-( Hazaérve alig vártam, hogy letéphessem a g..cibe...

Most viszont ott tartok, hogy
- mivel kész az óra-egység és már hónapok óta szépen megy-sőt tegnap voltam Pesten vele és amitől még féltem ( olyan 100-120 körül kiszerelve is meg-megakadt a mechanika és régebben is volt ilyen gond menet közben a pályán) az rendben volt, egyszer sem akadt meg a mutató - pedig volt forgalom, 80 és 140 közt elég gyakran változott a sebesség -
szóval igencsak fel kellene tennem azt a burkolat (pont tegnap indulás után nemsokkal még itthon látom, hogy nincs jobbra index - sikerült N+1 beszállással kiszaggatnom az egyik alsó vezetéket a csatiból - kúton matricavásárlás után 1 perc alatt ovosoltam éppen - de ez is jelzi, hogy kellene oda az a cucc)

Szemre az eredeti és a szerzett burkolat annyiban tér el, hogy alul egyik oldalon más és máshol elhelyezett nyílás van valami vezetéknek, illetve a donoron 1el több csavar tartja össze a két felet.
Cikkszám alapján Ricambi szerint ez már facelift (92?) utáni , írja is , hogy "több rögzítéssel és módosított formával" - utóbbi nekem nem jött le, akárhogy forgattam őket hajszálra azonos formájúnak tűnik...

Úgyhogy nem tudom mi okozza (közvetlenül az, hogy a kormányoszlop döntésekor a burkolat előre-hátra mozog valamiért..) , mindenképpen ezt teszem fel. Legdurvább esetben levágok pár mm-t a kormányhoz csatlakozó szűkített nyakrészből - csak hátha valaki más is szenvedett már ezzel....?!
pb_2017-04-19 00:10:55 // 80349
Ha xeretnél bexállni az örök dbok versenyébe, akkor mindenképp ayánlott.DD
TDI752017-04-18 22:10:53 // 80348
Érdekes a klíma kompresszoron nincs ékszíj. Bár ha azt nézem az enyém legalább ennyire ritka SW 4X4 koni gátlókkal :-)
VinceP4 (Il capitano)2017-04-18 19:53:06 // 80347
Sziasztok!
hahu
Szerintetek, ha felteszem az enyémet másfélért, holnap megveszik? :-D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-04-13 09:32:03 // 80346
Úgy látom "egyedi hátsóablaktörlő-alaphelyzet" is járt hozzá! :-)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-04-12 07:22:43 // 80344
Nem te mondtad, hogy SW P4 nem volt???!!! :-))))
pb_2017-04-11 21:46:08 // 80343
A VL nemTSak belpiacra ment.

"Szóval autentikusság ide vagy oda, én pont az alapmodellre jellemző silányságokkal bántam el első körben, amint tehettem Recarora cseréltem azt a hitvány ülést , állítható magasságú már az övem, stb, stb..."
Olyat kell venni amiben ezek már gyárilag benne vannak.P
)))
ÁdidiGaga (il hempescattore)2017-04-10 14:47:29 // 80342
Később megyek a Teszkóba majd elolvasom vásárlás közben jól :-)))

Előzőekre visszatérve: nem azért nincs a tieden jobbos tükör, mert alapmodell! Az enyém is az (csak SW) de volt /van rajta. A tieden azért nincs, mert belpiacos modell - azokon hajmeresztő spórolásokat bírnak eszközölni, azon csodálkozok hogy nem kézi az ablakod elöl is :-)

(Én egy kézi ablakosat kipróbáltam az enyém előtt, akkor azt gondoltam az elektromosra hogy extra - aztán mikor meséltem valakinek kioktatott, hogy gyárilag mindegyik elektromos elöl - akkor mondom vissza lett alakítva.
Így, hogy már beleástam a mélyébe biztos hogy ygári volt mindkettő, eleve a gyári kárpitban van egy bepattintott dugóval lezárt lyuk - ez azért van, hogy lehessen tekerőset is csinálni.

Szóval autentikusság ide vagy oda, én pont az alapmodellre jellemző silányságokkal bántam el első körben, amint tehettem Recarora cseréltem azt a hitvány ülést , állítható magasságú már az övem, stb, stb...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak