Fórum >> Típusok >> Giulietta

GTPeti2010-04-06 18:26:32 // 443
Még jó, hogy függ a fokozattól a nyomaték... Csak nem a motor nyomatéka, hanem ami a kerekekre jut!
Somez2010-04-06 18:14:05 // 442
Igen ezt tudom. Csak azt sejtem, hogy sebességfokozattól függ a nyomaték adott fordulaton.

Tehát például 4000-nél:

1-ben 140 Nm
2-ben 120 Nm
3-ban 100 Nm

stb. Ez hülyeség? Vagy mitől érzem akkor, hogy magasbab fokozatban ugyanakkora fordulatnál nem húz annyira, mint alacsonyabb fokozatban azonos fordulatnál?
GEORGE2010-04-06 17:03:57 // 441
Hosszabb ideig még nem volt alattam ilyen , de a hónap vége fele meglátjuk milyen lezs a 7köznapokban :-)
Tedi2010-04-06 16:57:07 // 440
Rángatja is összevissza indulásnál a 159-et, annak a motornak ritkaszar a nyomatékelosztása...
GEORGE2010-04-06 16:51:30 // 439
Én már ezt élvezem a diesellel jó 2 éve.

Az hogy 4,-ben alacsony fordulaton lusta az nem csak a váltó áttételezésen múlik.
Inkább a nyomaték hiány a ludas.

A te gépednek 144Nm van 4.500-as fordulaton.

A 159 1,8 TBI nek 320Nm van 1.400 fordulaton.
Somez2010-04-06 16:30:55 // 438
Ezt a tulajdonságot egyébként tudnám szeretni :) Meg azt is, hogy magasabb sebességi fokozatban is legyen nyomatékom. Mert amíg 2-esben 4000 körül egész erősnek érződik a motor, 4-esben ugyanennyinél odalépek és lustaság fél egészség. Gondolom ez a váltóáttételezés miatt van.
GEORGE2010-04-06 15:57:11 // 437
Ezeket az új TBI mocikat már nem kell 7.000 forgatni, nincs is rá lehetőség egyszerűen nem forgathatóak el addig.
Cserébe 1300-tól megindul ahogy egy jó diesel :-)
Somez2010-04-06 15:16:16 // 436
Igen értelek. Valami ilyesmit sejtettem én is, de nem vagyok benne műszakilag a témában. Viszont az fura, hogy felül elfogy az ereje, illetve nem érdemes leforgatni 7000-ig, hiszen a TS-eknél meg ez simán működik. Igaz, én ritkán forgattam 6500 környékére, tehát lehet ezeknek is elmegy ott az ereje...
mesa2010-04-06 08:42:42 // 435
a 164 pedig jóval előtte ('88) FIAT Croma / Lancia Thema / Saab 9000 alapokon :)
GEORGE2010-04-06 06:27:58 // 434
A 155 már Tipo/Tempra alapokból van "megépítve"
HátvédRomeo2010-04-06 02:26:29 // 433
Na igen felgyorsult a világ nem tagadom. De nem azért kéne akinek futja új autot venni, mert a régi már fossá ment, hanem azért mert kijött az általad említett ÚJ technikás. A régebbit, meg használná ill venné akinek arra telik. Mért is?, mert a überparaszt, 5 év után leharcolja és azt mondja fos. És pártol át a másik reklámba látott tipusra. És ez nem csak felénk magyaroknál igaz már.
Továbbá az autoipar már nem viv tisztességes piaci harcot. Felvásárolják egymást és vagy egyenautókat gyártanak, vagy elsorvasszák, vagy eladják a sülyesztőbe. Lásd Volvo.

Tradició pedig sztem nem a 155-el lett leköpve. TS motorkat raktak azokba is, mint anno nagyonrégen. Inkább felelevenítették a tradiciót a TS-el. Igaz már a 75-ben is volt. És a versenytradiciók pedig virágkorukat élték a 155 pályagyőzelmekkel.Tradició leköpése a GM blokkokkal kezdödött.
De hát George mindenki másképp éli meg a dolgokat ill látja. Nekem ez az álláspontom.
Azé bírlak továbbra is! :))
BeeGee2010-04-05 23:07:01 // 432
Elfogadom az álláspontod, uram :)
Ha nem is Alfában, de Abarthból én kinézem. Az még pont utcai :) Élettartam sokadlagos szempont.

Várjuk meg, hogy megkapja az 1.8 is a MultiAirt, szerintem akkor eltűnik a teljesítmény átfedés. Most azért vannak részhalmazok, mert a kisebbik már tudja az új technikát, a nagy még nem. Mondjuk ha a nagyobbik nem kapja meg, akkor nem értem :)
GEORGE2010-04-05 22:29:34 // 431
:-)

Azért a 159 jóval nehezebb verda mint a kis MiTo.
Elhiszem, hogy elveri a 159-et, mert a MiTo 7.5 alatt van százon a 159 1.8 TBI meg csak 7,7 alatt.
A Giulietta 1,8 TBi-je ha jól tudom 6,8 alatt lesz százon.



De ha az 1,4 TBI-ből is kijön a 200 ló akkor minek készítették a 1,8 TBI-t 200 lóval?
lehet nincs igazam, és nem is kell egyet érteni velem, de szerintem nem lesz 200 lovas 1,4 TBi utcai célokra. Biztosan ki lehet hozni a motorból ezt a teljesítményt, de ott már csökken az élettartam is.
BeeGee2010-04-05 22:23:37 // 430
Ezt mondtam én, baszki? :P

Azt mondtam, hogy messze még az 1.4 korlátja.

Az összehasonlítási alapok pedig az elméleted ellen szóltak, diskuratíve :)
1.8 TBI, a 200 lovas, hogy pontosak legyünk, mert csak arról van "mérésünk".
GEORGE2010-04-05 22:20:32 // 429
Multiair-ral még nem mentem, mert vagy nálatok volt vagy az Ákosnál :-)

Szóval nem is kell más méretű motor mint az 1,4 és happy lesz az élet?

Az 1.8 TBi-ből a 200 lovast veri el ami a 159-ben van, vagy majd a Giulietta 1,8 TBi-t is elveri ami már 235lóerős?
BeeGee2010-04-05 22:14:45 // 428
Próbáltad már valamelyik MultiAirt?
Engem meglepett, bevallom. Pl nem gondoltam volna, hogy egy mai autóban tudok 6.-kat kapcsolni 60-nál. Úgy hogy rángatás nélkül megindul 900-950 fordulatról. A QV tudja.
Lemérve a rugalmasságát pedig elveri az 1.8TBi-t. Aztán be kell hogy lássam, teljes fordulatszám tartományban elveri a GT-met is. Ergó, lehagyja a 2.4 JTD-ket is, legyen az 175 v 210 LE. Ezek pedig pariban vannak 3 literig a benzinesekkel.
Nyomatékhoz manapság nem köbci kell, hanem elektronika, turbó és hangolás.
A sportos érzéshez meg engedély a marketingosztálytól..mert az ennek ellenére nincs meg benne.

Egyébként a Start&Stop előbb fogja gallyra vágni a motort, mint a teljesítménye, szvsz.
Erhard 242 (Pure Energy)2010-04-05 21:45:00 // 427
így van minden véges... a fosvágennél egyenlőre a 180 lovas 1.4-es a vége jelenleg...füstölnek el felé 10e km-nél...
GEORGE2010-04-05 21:39:04 // 426
Pár dologban tévedsz, az alapok jók.

De m inden motornak meg vannak a korlátai....egy 1,4 sose fogja az tudni amit egy 3 3,5 literes motor.
A nyomatékhoz meg kéne a köbcenti!
A turbó által betolt levegő fogadásának meg szintén van korlátja.
Ezért mertem azt írni, hogy véges az 1,4 literből kihozható teljesítmény.
zotya littlesoldier és Szabina2010-04-05 20:43:14 // 425
Somez2010-04-05 20:28:26 // 424
Laikusként kérdezem. Nem az a dolog lényege, hogy minél nagyobb a hengerűrtartalom, annál több levegő tud berobbanni és annál nagyobb a teljesítmény? A turbó pedig gyakorlatilag összenyomja a levegőt és így kisebb égéstérben is lehet akkora robbanást csinált, mint nagyobb szívóban. A turbó meg csak akkor eszik kevesebbet, ha nem forgatod, mert akkor sima 1.4-esként működik. Ezzel szemben egy nagy szívó akkor is sokat eszik, amikor nem forgatod.

Tévedek?
GEORGE2010-04-05 19:12:16 // 423
még 1 szösszenet.
Ki gyárt ma 10 évre autót????
Ahhoz, hogy felfele íveljen egy gyár eladott autók kellenek.
Sokan bírálják mostanában az Alfát, kérdem én veszel új Alfát, vesznek a bírálók új Alfát, hogy szerencsétlenek legyen bevétel amiből tudják finanszírozni az új modelleket és egyéb újításokat......
GEORGE2010-04-05 19:02:04 // 422
Az általad említett tradíció nem most lett szembeköpve.......
A 155-el kezdődött el.
Én továbbra sem tartom akkora szentségtőrésnek mint ahogy itt páran beállítják.....
GEORGE2010-04-05 18:47:09 // 421
Tudom, hogy még nincs se diesel dupla turbó se benzin dupla turbó, de lesz, mert a korábbi motor kínálati listákban szerepel mind kettő. A kerregős 220 lovas lesz a benzines 265 :-)


Látod te magad is mondod, hogy a köbcentihiányt nem lehet helyetesíteni, ezt mondom én is, hogy tetszik nem tetszik egyszer a végére ér az 1,4 T-ből kihozható tartós teljesítmény.
Szerintem a 170 lóerő és szép teljesítmény egy 1,4T-ből.
GEORGE2010-04-05 18:43:17 // 420
Okés, hogy annyit nem adtak el belőle mint a 156-ból, de ettől még tényleg jobb a 156-tól. És merem ezt úgy írni, hogy pár ezer km-et letekertem több 159-el.

Külföldön azért van több eladó 159, mert a 156-ok lassan kikopnak a piacról...
HátvédRomeo2010-04-05 13:39:42 // 419
Sziasztok! :)

Hát pár napja figyelemmel kísérem az itteni eszmecserét az Új Alfá(k)ról.
Annyit tennék én hozzá csupán ebben a hsz-ban:
Sajnos itt ott visszaköszön a FIAT-os hasonlóság már említették páran. Nekem ezzel csupán annyi a bajom, hogy a tradició kicsit szemen köpve lett. Megjegyzem nem azért mondom, mert a FIAT szar anyagokkal vagy dizájnnal operálna, sőt ellenkelőleg, Csak hát Guilettát egy Bravo mellé állítom azt a kasztnin hasonlóság (sőt) visszaköszön, legalább is a vonalvezetésen.Belül is itt ott.
Leszögezem tetszik nekem ez a tipus. DE akkor is!
Technikáról annyit mondanék, hogy über f@sza szerintem az 1.8TBI teljesítménye, és a többié is, és a technikai fejlettsége. Vezethetősége is élmény lehet. DE felbukkant valamelyik hsz, a tartosság szó az 1.4TBI-nél.(birja e tartósan) Hát ez az. Kiványcsi leszek egy 10 éves TBI-re majd, hogy hozzányulás nélkül a főbb alkatrészekhez, mekkora kompresszió lesz, úgy hogy nem öregurasan hajtja valaki, hanem kihasználja a verdát. Továbbá ha kell egy kis feljavítás az mennyibe fáj, érdemes e vagy másik motort bele.
DE nem akarok vészmadár lenni, mert Életem márkája az ALFARomeo. Csak lovéügyileg más világot élünk. Már nem ugymond hosszú távra terveznek autókat.
Nagyon szurkolok a Márkának, hogy újra sikeres tipusokat dobjon piacra! Viszont egy igazi tökös Alfa vezér már elkelne, aki mer is, nem csak megy a birkanyáj után a szakmában.
Putyesz2010-04-05 12:27:03 // 418
Robert-jtd2010-04-05 10:14:15 // 417
"Az hasonlit legjobban a hőn szeretett 156-ra, és sajna azt kell mondjam, hogy szinte minden téren jobb a 156-tól. "- ezt nem vitatom lehet igazad van!!:)
De koránt sem volt olyan sikeres mint anno a 156-os az eladási statisztikákban!:)
És a használtan a (mobile.de vagy az autoscout.it ) sokkal több van eladó mint pl a 156-osokból ez is érdekes számomra vajon miért?:)
GTVili2010-04-05 08:51:39 // 416
Meg a kicsi turbót......;-D....
Tedi2010-04-05 08:27:45 // 415
1.8 TBI-ből van duplaturbós? vagy elkottyintottad magad? :)

A QV MiTóban tényleg van még tarcsi szerintem is. Ha 200 lóig nem is, de 190-ig biztosan lehet játszani vele.Bár tény, hogy felül azért sem húz, mert a lökethiányt nem lehet olyan egyszerűen kikompenzálni...
GEORGE2010-04-05 00:52:21 // 414
gyárilag az 1.8 TBi 235 lóerő a dupla turbós verzióban 265 lóerő...
Szóval nehezen tudom elképzelni, hogy az 1,4 Tbi 200 lovas legyen és tartósan bírja is.
MYSKHA2010-04-04 18:09:09 // 413
az jelent valamit ha a egy régi giuliettán giulietta felirat elött egy négylevelű lóhere is van? :) köszi
BeeGee2010-04-04 10:39:06 // 412
Szerintem lehet még. Max nem EURO 5ös, 6 literes átlagfogyiból, de a QV-ben érezni hogy mennyire programozott a motor. Alul megy mint barom, felül semmi.
Egy klasszikus sportos mappelésel sztem 200 LE is van benne.
GEORGE2010-04-03 23:54:44 // 411
Szerintem annak a 170 lóerejét már nem nagyon lehet tovább fokozni.
Azért azt ne felejtsük el, hogy 1,4 motorról van szó és meg vannak a korlátai.
GTVili2010-04-03 23:44:36 // 410
Na ja....155 helyett 186 paci.....fincsi! De a Multiairhez még nincs......
GEORGE2010-04-03 23:14:39 // 409
Már kínálja a Novitec a turbó benyásokhoz a dobozkákat :-)
GTVili2010-04-03 21:31:38 // 408
Aztán majd jönnek a Novitec PowerJet-es változatok is........;-D
GEORGE2010-04-03 21:16:30 // 407
120 és 155 lovas verzióban létezik az 1.4 T-jet
Aztán a Multiair 1.4 T-jet 135 és 170 lóval.
Tibe2010-04-02 10:33:32 // 406
Megakadt a lemez..... :)))
Tibe2010-04-02 10:32:31 // 405
Kimerítő válasz volt, egyéb kérdés jelenleg nincs! :)
Tedi2010-04-02 10:08:50 // 404
Mé, van olyan? :))
Tibe2010-04-02 09:18:39 // 403
Kimerítő válasz volt, egyéb kérdés jelenleg nincs! :)
Somez2010-04-02 07:42:47 // 402
Milyen a prosztatamasszírozóval felszerelt ülés? :)
Somez2010-04-02 07:41:38 // 401
120 lovas az 1.4 T-Jet, vagy rosszul tudom?
GEORGE2010-04-01 22:29:15 // 400
Sz@rni rá :-)))))))))
mesa2010-04-01 22:22:58 // 399
Bssza meg, a múltkor még én szóltam, hogy krvára le kéne állítani, ezt a kbaszottul sehova sem vezető ocsmány sz@r, trágár beszédstílust ;-)))
GEORGE2010-04-01 22:20:13 // 398
na, itt a másik választékos csávó :-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Jó akkor sz@rjuk le, lényeg, hogy jól néz ki :-))))
mesa2010-04-01 22:17:17 // 397
Akkor rosszul fogalmaztam: leszarom, hogy szálcsiszolt, a lényeg, hogy keresztbe van :)))
GEORGE2010-04-01 22:15:06 // 396
Visszaigazolom én is, mert a 159 ti-ben is olyan van :-)
GEORGE2010-04-01 22:14:34 // 395
jaj már ilyen csúnyán nem szabad ám írni :-))))
mesa2010-04-01 22:12:35 // 394
Na, ugye, hogy te sem tucc mindent! :D

Örülök, hogy a szálcsiszolt alu műszerfalborítást te is vissza igazolod, hogy szééép!
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak