Fórum >> Típusok >> Giulietta

Gegee2017-07-18 12:11:55 // 8806
Széleskörű tapasztalata senkinek nem lesz köztünk. :) Láttam már százezer km-t futott turbócserére váró QV-t. Használat függő. Bármit ki lehet lapítani "nem" rendeltetésszerű használattal. 10 ezer km-es olajcsere erősen ajánlott ezen motornál főleg! Tavaly olajcserén állt mellettem egy másik QV a szervizben, motorom olajában 10 ezer volt, a másikban 20 ezer km. Más volt az olaj szaga és az állaga is. Magam is tapasztalom, hogy a Tbi nagyon gyorsan melegszik és iszonyat meleg a motor. Nem lehet véletlen, hogy harmincezrenként kell gyertyát cserélni. Jövő héten pont esedékes lesz a gyertya csere, kíváncsi leszek, hogy milyen állapotban vannak a mostani gyertyák. Vezérlés az 6 év vagy 60 ezer km, necces, ha ez elmaradt. 159 topicban van pár Tbi-s, nekik több tapasztalatuk van, kinek pozitív, kinek negatív. A motor ugyan az. Emlékeim szerint Shadin kapta szét a motort, mert akadt gondja vele, amit elég jól dokumentált képekkel, de véleményem szerint az eseti probléma. Szétkapta, persze ez költői túlzás, mivel pl a szelepfedél jobb, ha soha nem kerül le mert van két speciális tömítő paszta, ami maga 92 ezer, szóval könnyen túlzásba lehet esni a javítással! A vételt érdemes jól meggondolni és rendesen leinformálni az autót! Elhamarkodott döntést ne hozz, mert lehet Te fogod megfizetni az árát.
Golyszi2017-07-18 10:53:32 // 8805
Sziasztok,

Én is kéreznék egyet. a héten lesz egy kis túránk, megnézünk 2-3 QV-t ami Székesfehérváron van. Van ennél a tipusnál valami amire kimondottan ügyelni kell vagy csak a szokásos.

A pécsi már megnéztem, én ugy gondolom az felejtős ennyi pénzért...
Mit gondoltok, mi a tapasztalat ennél a tipusnál?
petbalog2017-07-18 10:37:13 // 8804
Köszi a segítséget, ezt a jelenséget valóban könnyen ki lehet szúrni. :) Esetleg egy multiair modult valami magyar webshopból tudnál linkelni, mert egyáltalán nem találtam itthon neten... Már egy cikkszám is jó lenne.
Golyszi2017-07-18 10:31:52 // 8803
7.5-9Liter\100km.
Az oldalon folyamatossan vezetem a költségeknél. ott is jelenleg 7.6l
Zolibácsi2017-07-18 09:02:01 // 8802
És mi az atlag fogyid ?
Golyszi2017-07-18 08:38:25 // 8801
Mi egy 1.9mjet GT-ről váltotunk 1.4TB 120LE-s Giulettára. (Azóta a második Mito-nk is 1.4TB 155LE). A dieselünk euro3-as volt, chippel. 70% városban használt. Mivel "csak" euro3-as volt ez gondot nem jelentett. Giuletta gyengének érződött, így az is meg lett chippelve. Most cirka olyan mint a GT chip nélkül. Azóta 90% csak városban használt.
Kellemesen autózható, kényelmes, én kiforrott konstrukciónak tartom. Én jó váltásnak tartottam a mi helyzetünkben. Mito az egy másik történet :)
Zolibácsi2017-07-17 22:44:10 // 8800
közben vissza olvasgattam és konkretizálnék. városozás napi 30+ kilóméter, többnyire a gyérebb forgalom lesz megcélozva.
számít a fogyasztás is persze, jelenlegi 156 1.9 8v 6 liter alatt tudta. Szeretnénk valahol itt tartani a fogyasztást.
B verziónak egy félig offos fiat tipoval szemezünk még az is 1.4 tb.
Zolibácsi2017-07-17 22:35:37 // 8799
Sziasztok, gondolkodunk a páromnak egy 170 lovas Guliettán. szívesen meghalgatnám a pro és kontrákat mind a benzin mind a dízel változatnál. Dinamika, fogyasztás, városozást melyik bírja jobban, felmerülő esetleges költségek, ami nem a kettős tömegű lendkerék :-)
olvastam, hogy a benzinesnél lehet ez a multiair probléma. Ezen kívül kellene valamire odafigyelni? melyik költség hatékonyabb ha sok városozás van? Dízelnél gondolom a dpf látná kárát....
ha tudtok egy pár infót írni akkor megköszönöm.
pe-Ti2017-07-17 22:03:41 // 8798
Elég egyértelmű jelenségeket produkál: nem megy egy henger meg ilyen hangja lesz:
1
2
3
Szerintem ezt egy laikus is kiszúrja....
A cseremodulnak megy le az ára ráadásul az idei AC újságban van egy kupon ami 40 % kedvezményt ad a gyári alkatrészek árából 5 évesnél öregebb Alfákra...elgondolkodtam, hogy veszek polcra egy Multiair modult....
petbalog2017-07-17 18:41:20 // 8797
Köszönöm az észrevételeket, közben tárgytalan lett, mert elvitték előlem... A kerékcsapágyat én vettem észre, ismerősük vitte be, a konkrét kereskedő srác akkor ült benne először mikor én kipróbáltam. Na mindegy, keresek majd tovább. :)
Egyébként a Multiair modul gyengélkedése, halála az hogyan észrevehető egy tesztkörön esetleg? Miket produkál? Olvasgattam visszafelé és más egyéb gyakori problémákkal nem nagyon találkoztam, de világosítsatok fel nyugodtan, ha még akad ezen és a hátsó kábeleken kívül más is. :)
pe-Ti2017-07-15 18:31:22 // 8796
Ciao!
A hirdetés képein is látszik, hogy színeltérés van a bal hátsó ajtó-sárvédő pároson sajna ez idővel egyre szembetűnőbb lesz a piros szín miatt ha ezzel együtt tudsz élni és korrekt a javítás-fényezés minősége akkor ne habozz viszont jó alku alap.
A csapágyat te szúrtad ki mert akkor elég gáz ha a kereskedő nem hallotta?
A start-stop elég beteges nagyon sok paramétert figyel ha kicsit gyengélkedik az akksi már nem működik akkor sem ha megy a klíma vagy a hátsó ablak fűtés például.
A csomagtér ajtóba menő vezetékek rendszeresen eltörnek próbálj végig minden funkciót nyitott ajtóval is a javítókészlet érthetetlenül drága a forrasztgatás meg nem sokáig bírja.
Öcsi2017-07-13 20:27:01 // 8795
A start-stop szerintem ne zavarjon, az enyémben már hónapok óta nem elérhető. A legközelebbi szerviznél majd megnézetem és ha lehet ki is vetetem a programból. Jobb szeretem én eldönteni, hogy mikor álljon le a motor.
petbalog2017-07-13 16:41:29 // 8794
Sziasztok!

GT után váltanék Giuliettára és szeretném tőletek megkérdezni, hogy mire érdemes ennél a konkrét típusnál odafigyelni. 1.4 Multiair 170 lovasat szeretnék, ki is néztem egyet, meg is néztem már személyesen. bal hátuljába beletolattak, de normálisnak tűnik a javítás, kerékcsapágyat fognak még cserélni, illetve tegnap a próbakör alatt a start-stop nem volt elérhető, ebben a témában a net az akksit hibáztatja általában, ezt még megnézik majd nekem. Minden extrája működik, jól is ment, nem csörgött-zörgött. 121 ezernél lett vezérlés, olajak, szűrők és fékek cserélve tavaly, most 130 van benne, ez a 9 ezer városban került bele.

Ha bárkinek bármilyen észrevétele vagy jótanácsa lenne a számomra, azt nagyon szívesen venném. :)

https://www.hasznaltauto.hu/auto/alfa_romeo/giulietta/alfa_romeo_giulietta_1.4_tb_multiair_distinctive_b-63-11732161
Piritu2017-07-11 21:32:53 // 8793
Holnap megyünk a 80ezres szervizre.
A szokásos menün felül lesz cserélve az egr fedele is.
István0022017-07-11 20:36:27 // 8792
Szinte 100% hogy nem lesz kompatibilis. Teljesen más a két fejegység. A tied Blaupunk, a navis magneti marelli. A csatlakozók sem egyeznek, előlap is más. Kettőt nem tudod összehozni.
Bazsika8982017-07-07 21:43:14 // 8791
Na már úton van a felnyìló navi viszont most nézem h a gyári fejegységem nem a navis fajta... hanem a sima 🙁 pedig találtam egy villamossagot aki látatlanba azt mondta h beszereli secpec....most akkor fejegységet is vennem kell?Vagy még lehet h a board compal sem lesz kompatibilis?Mert akkor ablakon kidobott pénz..✌
István0022017-07-06 20:50:47 // 8790
Olasz fórumon nézegetve látszott, hogy szopás utólag beépíteni a gyári navit. Ha mindenképpen kibukós fejegységet keresel akkor Aliexprexen pár éve lehetett kapni androidos kibukós rádiót.

Inkább egy 2 dines multimédiát vennék, lehet kapni olyan műszerfal előlapot, amin ki van vágva a 2din méret és bármilyen fejegységet betehetsz.

Ha az enyém nem "kibukós" lenne már rég androidos fejegységem lenne wazeval. Hogy ilyen béna drága a térkép frissítés, a navigáció helyett már rég egy 16 gigás SD kártya van benne, jobban kezeli onnan a zenéket mint usbről. Térkép helyét, meg átvette a telefon.
Bazsika8982017-07-04 22:50:44 // 8789
Jó a megoldás de neked multimedia van benne nekem a gyári rádió es ttszik az a bukos dolog csak kerdes h beépìthető e.
Piritu2017-07-04 21:21:07 // 8788
Szerintem felesleges meló.
A frissítéssel mindig gond lesz. Egy hagyományos navi praktikusabb.
Én navi nélkül rendeltem, aztán vettem egy specifikus Brodit tartót és azzal tettembe a kütyüt.
Bazsika8982017-07-04 20:37:46 // 8787
Szóval itt lennék a topikban köszönöm a meghìvást a 2011 esbe szeretnék navit tenni milyen opciók vannak ,ha van egyáltalán.Találtam egy eladó navit azt a felugrót beszerelhető? Ha igen ki és hol tudná.
pettinke2017-07-02 09:47:32 // 8786
nagyon egyszerű ... fogod a multiméteredet, ráteszed az akksira, ha terhelés nélkül nincs 12.7 V, akkor kezdjél gyanakodni, ha meg indítózás közben lemegy 10 V-ig, akkor végképp.
3.5 éves akku is lehet símán halott.
AdiArsenal2017-07-02 09:03:51 // 8785
Eladó 4db 15mm-es nyomtávszélesítő Giuliettára!
AdiArsenal2017-07-02 07:12:01 // 8784
Én úgy tudom, hogy enyhén törötteket csinálják meg a tatabányaiak és azokat árulják, de ettől még lehet jó az autó. Külföldről behozni autót szinte csak így éri még, mert kint sem olcsóbbak, persze azoknak, akik "játszanak" az áfával mindenhogy megéri :)
noobi322017-07-02 00:03:13 // 8783
Sziasztok Cartársak!

Ma reggel indulás után két hibaüzenet dobott ki a fedélzeti számítógép:
- Start/Stop nem elérhetö
- Check engine

Szerintetek már az akksi lesz cserés vagy valami komolyabb?

Üdv!
pettinke2017-06-29 12:14:29 // 8782
hát azt én innen meg nem mondom ...
András2017-06-29 11:51:11 // 8781
15km a szerviz. Nyilvan nem hajtom, de ennyit elmegy sajat labon?

Nagyon koszi a tippet!
pettinke2017-06-29 11:19:41 // 8780
háááát ... generátor szíjtárcsa / szabadonfutónak hangzik. nyomás szervizbe, és imádkozz, hogy addig ne rántson ott szét valamit.
Golyszi2017-06-29 10:35:15 // 8779
Sziasztok,

olyan rég írtam ide... :)
Lassan esedékes lesz majd a csere nálunk is. Giu helyett másik Giu. :)
A kérdésem az lenne hogy a Székesfehérváron lévő kereskedés mennyire megbízható (Székesfehérvár Új Csóri út 60.)?
Több 1.75TB van fent a Hahun-t. Érdemes e felautózni szemügyre venni azt a 2-3db-ót?
Hogy öszinte legyek én azt hallottam, hogy a fehérvári kereskedőkkel vigyázni kell... van valakinek tapasztalata velük?
QV témában szóba jöhet még a tatabányai társulat is. velük mi a tapasztalat?
Előre is köszi a segítséget!

Üdv, Golysz
Gegee2017-06-27 09:33:34 // 8777
Ehhez hasonlót nem tapasztaltam a Tbi-vel. Véleményem szerint ez nem motor függő jelenség. Maximálisan megértem a helyzeted, engem is nagyon zavarna a dolog. Ha megfejted a jelenség okát, mindenféleképpen oszd meg velünk! Viszont, ha dynamicban mész tempómattal, akkor tud érdekes dolgokat produkálni lejtő/emelkedő helyzetben (kicsit ránt egyet, mint mikor a kuplungot rosszul engeded vissza), viszont normálban nem fordul elő hasonló sem. Ez a dolog Piritu-nál is megvan, igaz mással nem beszélgettem még erről, így arra következtetek, hogy dynamicban alap jelenség ez. Részemről érthető, dynamic-ot nem arra használom, hogy sebességtartóval menjek, valószínű, hogy a programot is így írták meg legalább is én így tenném.
Piritu2017-06-26 21:17:36 // 8776
Ma teszteltem, a 2,0 dejzel nem csinál ilyet. A tesztet több OFF bánja még most is :-)
Jimmi T.2017-06-26 07:59:09 // 8775
Helyben, az ismerős gyors szervizes segített ki. Az Unix az udvarukon, az alkatrész egy nap alatt itt volt, szerelési idővel álltak hadilábon, de egy este megcsinálták zárás után . 650 km-es teszt megvolt, jónak tűnik.
Gegee2017-06-24 08:56:43 // 8774
Szia! Ennek örülünk! :) Bár nem lep meg, hogy városban esett be, mivel ott van a kuplung legnagyobb igénybevétele. Ezek szerint helyben javíttattad. :)
Jimmi T.2017-06-23 11:48:20 // 8773
Új kuplungszettet és munkahengereket kapott a Giu. Érzetre jobb mint új korában :-)
Azért jobb hogy itt a városban esett be a pedál és nem az autópályán többed magammal
SteveOP2017-06-21 21:35:47 // 8772
Új kora óra előfordult a Giuval, hogy dynamic módban, folyamatos terhelés alatt, tehát németeknél 180- 200as tempónál, 10- 15 perc után leestek a mutatók egy pillanatra, visszaugrott a dna normálba és ment tovább mintha semmi sem történt volna. Végig arra gyanakodtam, hogy tulmelegszik, vagy letilt vagy valami hasonlo.
Hiába kérdeztem szervízkor a szervizbe mi lehet, ötletük sem volt.

A kocsival azóta is sokat van ingázva, 1000km folyamatosan 10-12 ora alatt. Előfordultak érdekes dolgok nagy melegbe hogy 600km után nem müködött a tempomat vagy furán müködött a fék, egyik pilanatban hirtelen fogott utána meg taposni kellett, de mindig csak akkor bolondul meg ha dynamic-ba van. Kis pihi után minden megy tovább, már megszoktam.

Normal modba soha semmi gond.

Egy hónapja Budaörsön volt a kocsi vezérlés cserén 100km-nél. Mondták, hogy ráért volna, minden olyan mintha uj lenne. Semmi nem is romlott még el soha.

Kérdeztem tőlük is mitől lehet ez a "mutató leesés" ha hosszabb ideig, 10-15 percig nyomva van a kocsinak dynamic modba. Normálba bezzeg tartja a 200at is gond nélkül.
Természetesen nekik sem volt ötletük a dologra,mondták hogy mivel uj kora óta csinálja, komoly gond nem lehet.
Biztos ami biztos lett egy motordiagnosztika lefuttatva de semmi hibakod nem volt.
Kapott egy szoftver frissítést.

De... Vezérlés csere óta, minden egyes kigyorsításnál, dynamic modba, ha ki van huzatva 5800-6000 fordulatig leesnek a mutatok egy pillanatra és utána megy tovább.
180as tempónál max 3-4 perc és ugyanaz. Normal modba semmi baja.

Gondoltam rá, hogy az akku lehet kevés feszt ad le, öregszik. Kapott egy uj márkás startstop aksit, de nem javult. 10e km-el ezelőtt volt nagyszervíz, 15ezrenként kap mindig olajat.

Legközelebb időm lesz rá tervezem hogy beviszem egy bosch szervizbe, ott terhelés alatt is tudnak diagnosztikát csinálni.

Közelebb lenne budaörs visszamennék oda is.

Esetleg valami tippetek van, hogy mi lehet?? Vagy előfordult hasonlo a ti kocsitokkal?
1.4 Multiair, megy mint a meszes, csak már nem merem a dynamic modot használni nehogy valami nagyobb baja legyen. Normálba hibátlan.
Piritu2017-06-20 18:15:13 // 8771
sz@r ügy :-(
Jimmi T.2017-06-20 13:05:18 // 8770
ma délelőtt először ott hagyott az úton.
beesett a kuplung
Piritu2017-06-18 07:06:17 // 8769
Szerintem királyság, megéri. Pár csukás után rájön az ember és a belső fogantyúval is zárható.
Bettesp2017-06-17 23:55:27 // 8768
@Piritu

Azóta milyen tapasztalataid vannak? Megéri beszerezni a cuccot? A lecsukás mennyire problémás?

Üdv,
Alberto2017-06-11 11:36:42 // 8767
Köszi a választ, jól hangzik!:)

üdv
Bettesp2017-06-10 13:13:45 // 8766
Szia,

Az antenna E-bay-ről van. Postával kb. 1500 Ft.
Gyári színkódra lefújatni 2000 Ft.
Az élmény megfizethetetlen! :)

Üdv,
Alberto2017-06-10 11:49:27 // 8765
Szia Bettesp!
Szabad tudni, hogy hol vetted az antennát és mennyiért?
köszi!
biqci2017-06-10 00:08:18 // 8764
köszi
ödi1592017-06-09 12:00:29 // 8763
köszönöm,meg vigasztaltál.
Jimmi T.2017-06-08 20:01:42 // 8762
igen , vagy irány a műanyag hegesztős
ödi1592017-06-08 15:38:31 // 8761
szép napot. belül a kilincsemnél valami törött . az egész ajtoboritást cserélni kell?
Piritu2017-06-05 11:36:52 // 8760
Ha minden stimmel, akkor nekünk C635 van a Giulietában. 350 Nm-re van tervezve.
Piritu2017-06-03 07:06:13 // 8758
Ha boxban gondolkodsz akkor csakis Novitec. Ez nem csak a rail nyomásba hanem a turbó működésébe is beavatkozik, sokkal korrektebbül működik.
Anno kipróbáltam a 2,0 motorral a 159-ben.
Egyedül a váltó marad nyitott kérdés, hogy hogyan viseli, mert már a gyári kivitellel is erősen a határon van terhelve nyomatékilag. Nekem pl ezért nincs még benne ilyesmi.
biqci2017-06-02 22:59:40 // 8757
Sziasztok!

Valakinek van tapasztalata tuningboxokkal kapcsolatban?
Az előző alfám optimalizálva volt, de most nem nyúlnék hozz úgy...

DNA kapcsolóra, hogyan hat? VAgy esetleg van itt vkinek boxa?

http://tuning-box.hu/alfa-romeo/alfa-romeo-giulietta/alfa-romeo-giulietta-2-0-jtdm-16v-125kw-170le
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak