Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Liquid2017-11-18 12:22:23 // 29629
Manky-t kérdezd meg, vagy Kócos-t. Elég sok benne a tartalék, tud jóval erősebb lenni anélkül, hogy kormolna.
VV62017-11-18 01:19:28 // 29628
meg ezt.
VV62017-11-18 01:13:34 // 29627
Ezt.
19932017-11-17 22:50:33 // 29626
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne hogy nekem van egy 156 2.4 JTD a 136 lovas .. Nahh most ezzel a sàrkànyból mit lehetne kihozni ? És a 136-140-150 lovas közt mi a különbség mitől erősebbek ?
misike762017-11-03 10:40:45 // 29625
Akkor maradjunk ennyiben:-)
Coyote2017-11-03 10:25:29 // 29624
Jól mondja a bácsi ;-)
Jorjie (kígyóéskereszt)2017-11-03 10:05:51 // 29623
Én is :-)
Alap dolgokat megnézek, folyadékszintek (akksiban is), fagyálló bemérés, téligumi, de ha egyébként jó állapotban van a járgány, akkor semmi extra nem kell.
misike762017-11-03 08:45:39 // 29622
Sziasztok! Szerintetek a jtd-t érdemes átnézetni tél előtt? Kompresszió,miegymás. Ti szoktatok ilyenesmit csináltatni. Én mindig csak úgy nekimegyek a télnek.
pettinke2017-06-29 15:04:06 // 29621
be kell írni!!!!
elindul az autó, de úgy jár, mint az ökörhugyozás.
Zsolt_1592017-06-29 14:39:45 // 29620
Erre kaptál választ, mert ez engem is érdekelne.
tomchip702017-06-23 18:11:12 // 29619
Valószínüleg generátor szabadonfutó.........az szokott szép hangokat adni.
GreenArrow2017-06-23 14:52:37 // 29618
Sziasztok!

Tegnap délután hazaértem a kocsival (1.9 JTD), leállítás után 1-2 másodpercig fura búgó hang jött a motortérből, mintha még valami forogna. Este el akartam indulni, nehezen indult, majd úgy csattogott, mintha ki akarna szakadni minden henger, így gyorsan leállítottam és utána az összes óramutató el kezdett táncolni, mint mikor az akksi szar. Hagytam reggelig, megpróbáltam indítani, de már nem indult. Mi a retek van ezzel a...mostmár ki kell mondanom...hulladékkal?
redbull902017-06-17 18:12:17 // 29617
Sziasztok!

Kérdésem lenne ha kiszedem a középdobot és a hátsó dobot is végig csak cső lenne mennyire szabályos ? Szeretnék egy kis hangot a kocsinak. Vagy elég ha csak a közép dobot kiszedem? 2.4 es autóról beszélünk. Köszi!
atis_166jtd2017-05-23 22:20:59 // 29616
Semmi mert a szelep így van kalibrálva. De ha ez a töltőnyomás szabályzó szelep akkor csak is eredetit semmi utángyártott nem lesz jó.
Kimis1112017-05-23 21:52:48 // 29615
reszelő,kerek reszelőt bele dugod és megcsavarod
Lackó156TS2017-05-23 21:39:52 // 29614
:D az oké. de ha mindkettő 4mm vagy épp 6mm? ekkora eltérés beleszól? mi van ha túl szűk vagy túl nagy?
Coyote2017-05-23 19:28:08 // 29613
Mivel vákumszelepről van szó szerintem elég nagy :-)
Lackó156TS2017-05-23 19:18:17 // 29612
Sziasztok!

mekkora jelentősége lehet a rámenő cső átmérőnek?
blackbird002017-05-09 05:47:34 // 29611
Üdv Mindenkinek!

Van valami jó módszer a diesel befecskendezők alatt lévő réz alátét eltávolítására?
Eléggé be vannak szorulva, ha lenne ötlet, tapasztalat, azt nagyon megköszönném!
norbi04092017-04-24 18:58:25 // 29610
Srácok! A gyári vadonat új Bosch porlasztók IMA- számát automatikusan felismeri a Comp vagy minden esetben manuálisan kell beírni? Vagy ha nem ismerné fel és én be sem írom, akkor el sem indulna az autò?
Köszönöm a válaszokat! :)
norbi04092017-04-21 17:23:54 // 29609
Sziasztok! Szép reggelt :)

Kétségbeesésemben írok ide már. Srácok, mi csattoghat hidegen a motor tetején jobb oldalon? (Ha szemben állsz vele) Porlasztók vatta újak (nem felújítottak), hidrotőkék nemrég cserélve. Friss olaj. Mi lehet még ami ezt a zajt okozhatja? Olajnyomás probléma? Dugulás az olajcsatornában? Railcsövön lévő nyomásszabályzó szelep? Valakinek ötlet? :((
GÁBOR1462017-04-17 15:41:25 // 29608
Sziasztok!
Valaki tudna segíteni az autó P0046-os és a P0236-os hiba kódot írja ki tudtam törölni de folyamatosan vissza jön ha magassabban pörgetem . padloig nyomon a gázt és nem akar menni semmi mást nem veszek észre amúgy csinálja a dolgát.
Esetleg lehet a turbó feltöltő szabályzó mágnesszelep vagy map szenzor?
Cseréljek valamit?
Előre is köszi!

Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115le 2005
bendzso2017-04-09 19:18:35 // 29607
Sziasztok!

A para a következő:
156 1,9JTD 140LE, hidegen szép "mentőautós" turbóhang, erő, teljesítmény minden van. De kb 15 perc után - mikor gondolom én bemelegszik -, 1800-2000-es fordulatnál élesen fütyül, füst nincs, olajat nem látok. Készüljek turbófelújításra?
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-09 18:30:57 // 29606
Megoldódott, füstcsavar beállítva, a gép újra robog (füstmentesen), a műszerfalon pedig egy nevezetes kerek ezres: 146000km
WarbiRunner (Gyuri)2017-04-09 13:54:04 // 29605
Ha van még köztünk adagoló guru.. hogy légtelenítsem a TD Bosch adagolóját? A füst csavaron akartam tekerni egy negyedet, de nem mozdult. Fellazîtottam 13-mas kulccsal az egész szelepet, de a csavar továbbra sem mozdult, egy hülye bilincs van rajta. Gondoltam kiszeded a szelepet és kézben majd beljebb rakom picit azt a csavart. Már jött a gázolaj mikor eszméltem, hogy ez így nem lesz jó.
Visszatakertem gyorsan, de fellevegősödött, nem is indul a vas, nem kap anyagot.
Föckös2017-04-05 09:20:18 // 29604
hali, nyitásra normális a majdnem teljesen nyitott állapot, utána zár majd vissza.
attól még, hogy tiszta, attól még lehet rossz sajna.
0Balazs2017-04-03 18:43:26 // 29603
Sziasztok!

937A5000-es kódú 1.9 16V-nek mennyi a vezérlés csere ciklusa?
Dagadtgyerek2017-04-02 21:34:42 // 29602
Félve kérdeznék egyet EGR témakörben...
Kb. egy hete ültem fel a szopórollerre én is. 159 1.9 16v jtdm 2008 as.
Kis sárga motorlámpácska kigyullad, és jelezte irányomba , hogy ne legyek túlságosan boldog.
Mes rá p0401 egr alacsony jel. Utána olvastam, lehet hogy szorul koszos stb..
Kiszedtem, fémtisztára tisztítottam, minden szépen járt motor is , szelep is... Mes segítségével mozgattam végállástól végállásig minden olasz hiba kitöröl, de indítás után az EGR 95,8 százalékig nyitott, és a figyelés bekapcsolva. kicsi gáz adásra szabályoz egészen 3,8% ig közbe a figyelése kibe kapcsol. kis idő után 3,8% marad, nem szabályoz többet, és a 0401 megint beíródik.
Azóta a mapot is kipucoltam, de semmi változás. Gyanakodtam a csatira is,de azt ha lehúzom egr hiányt ír nem alacsony jelet.
Pierburg az egér az lenne a rossz? Fura nekem ez a magas nyitottsági állapot kezdésre.. Kérnék pár ötletet, mert nem szívesen cserélnék egrt feleslegesen. :(
Kristyon2017-04-02 20:38:25 // 29601
Hali!

Próbáld meg az "injektor" csatlakozóit széthúzni, kifújkodni sűrített levegővel majd befújni kontaktszprével. Nemrégiben volt hasonló gondom, csak úgy voltam vele ha biztosra megoldódott akkor blogolom. Azóta kb 4000Km-t mentem és nem jött vissza a jelenség, de el is felejtettem, hogy blogolni akartam, csak most hogy olvastam a gondodat jutott eszembe ;)

Üdv.
petbalog2017-04-02 16:56:51 // 29600
Sziasztok!

Tanácsra, tapasztalatokra lenne szükségem, hátha... Adott egy 2004-es 1.9JTD, ami elkezdett 3 hengerezni. P0203 hibakód, 3. henger injektor vezetékszakadást jelent elvileg, de semmi szemmel látható nem tűnik fel. Ami érdekes, hogy néha megy, néha nem. Injektorok kábelei ki lettek szedve a kábelcsatornákból, hátha látunk valamit, 3. hengernél valóban volt némi szigetelés-felszakadás, de újraszigeteltük az összeset. Utána jó lett kb 25 km-ig, aztán ugyanez a tünet. Közben alapjáraton és csak gyújtáson minden meghülyül a műszerfalon. Hibakódtörlés után pár km-ig jó, aztán megint check engine, 3 henger.

Esetleg találkozott valaki hasonlóval? Van erre a problémára valami titkos tipp?
PistaFR2017-02-11 11:55:47 // 29599
Nem tudom, hogy melyik szériáé volt esetleg másfajta. Nekem 115 lovasam van, az is poharas. Úgy tudom, a nagyobb átvihető nyomaték miatt használják ezt a fajtát a dízelekhez.
Lackó156TS2017-02-10 19:56:01 // 29598
Csaó! adott 1.9jtd 16v 140le 6sebességes változat. úgy néz ki féltengely betérdelt. azt az infót kaptam, hogy a régebbi 8v féltengelyek könnyebben szerelhetők felújíthatók, jobb konstrukció, mint a mostani "poharas" megoldás. kompatibilis, ez egyátalán, illetve van ebben ráció?
atis_166jtd2017-02-01 13:43:45 // 29597
A töltő csövek teljesen épek, esetleg a szívó csonknál az alu cső csonk talpa nem deformálódott? Egyébként egy javaslat húzd le a turbóról a töltőcsövet és fujd meg valamivel. Én simán szájjal fujtam és egyből meg lett a hiba oka.
Föckös2017-02-01 13:30:36 // 29596
turbót kellene pucolni, vagy felújítani.
Bálint [156SW]2017-01-17 15:27:59 // 29595
Sziasztok

2.4 JTD 10V, a hiba pedig: 3000 fordulat fölött enyhén/nem enyhén visszaesik a teljesítmény, autópályán 130-140 tempónál nagyobb gázra elég zavaró tud lenni, országúton-városban semmi gond, mivel alatt már el van váltva.

P0235 és P0236 hibakódokkal szenved az autó már egy ideje. A blogban is találtam cartársaktól bejegzéseket, de sajnos nekem nem segítettek.

MAF, MAP, turbó solenoid, illetve a 2 darab vákumcsöve lett cserélve. Illetve EGR-re is ritkán bedobja a hibakódot, ezt próbáltam egyébként ledugózni is, ahogy többen javasolták.

Izzító gyertya hibakód is van, amivel eddig még nem foglalkoztam, nagyon jól indul az autó ilyen hidegben is, de ez is okozhatja menet közben a hibát? Mert én úgy gondoltam, hogy az izzító gyertya csak indításnál kell, de egy ismerős OFF autójánál az egyik izzító hibás volt, és 3 hengerezett neki menet közben is.

Mit mondtok? Köszi a válaszokat :)
Föckös2017-01-17 13:20:50 // 29594
ne add fel, mérj hőmérsékletet nagy hidegben, maf lesz a gond
petbalog2017-01-17 09:29:44 // 29593
Update a szerencsétlenkedéseimhez: vasárnapra rendeltem új izzítógyertyákat, mert felmerült a gyanú, hogy nem belevalóak vannak az autóban. Hát de, szóval ez is kilőve. Akkumulátor, generátor, izzítórelé, izzítógyertyák, a kábel, ami a gyertyákra megy kimérve, mindenhol megfelelő. AC működik, porlasztók jó értékkel dolgoznak, nagynyomású szintén jó, jól fogyaszt, jól megy, szépen jár hidegen-melegen, szóval ezek mellett üzemanyagnyomás-érzékelő és légtömegmérő is jó kell legyen. Hétvégén plusz fokok mellett hibátlan indulás elsőre, tegnap -3-ban a kábelek kimérésekor mondjuk úgy, hogy elfogadható. Egyszer előfordult pár hete, hogy az izzítórelénél nem tudtunk feszültséget mérni, most utoljára még erre tudok gondolni, hogy esetleg kontaktos valahol vagy letestel valamelyik kábel, tegnap pedig a mozgatás miatt indult normálisabban. Egyébiránt feladtam... Ja, a negyedik hengerben a gyertya picit kormos, a többi nem.
petbalog2017-01-13 15:16:54 // 29592
:D Szóval részleteiben a történet. Föckös kolléga úrral feltöltöttük a jó programot, elindultunk próbakörre, aztán az M5 felé hajtva elment minden. Kazinczy díjat érdemlő megnyilvánulásaim közepette magamra húztam a láthatósági mellényt a 90-el száguldó kamionoktól 50 centire, aztán kiderült, hogy a gép által kiírt üzemanyagpumpa hiba egy gázolajszűrőről lecsúszott üzemanyagcső által ered. Visszadugtam, mentünk tovább. Jelzem, cseppet sem voltam ideges este 9-kor 250 km-re otthonról... :D
Föckös2017-01-13 14:20:50 // 29591
na csak meséld el tegnap mekkora kalandban volt részed :-)
petbalog2017-01-13 12:53:03 // 29590
Tegnap voltam Budapesten chip ügyben, akkor meleg motornál a gép normális adatokat írt ki, viszont a külső levegő-hőmérséklet +3 körül volt, a gépen a légtömegmérő +18-at írt. Ez normális? Vagy lehet ez a probléma, hogy hidegen is föléérzékel és ezért nem indul? Kell keresnem itt Debrecenben valakit, akivel hidegindításkor is ki tudnánk olvasni az adatokat. AC-ra a nagy kapkodásban elfelejtettem figyelni, majd ma...
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-13 07:19:39 // 29589
Hat ezt jo lenne tudni,hogy azota is mukodik e,mert ugye az allitja fel az alacsony nyomast a rendszerben,illetve ezaltal legtelenit,es lehet azert teker sokat,mert csak a magasnyomasu veszi fel az uzemanyagot...
petbalog2017-01-12 15:15:24 // 29588
Megmondom őszintén nem figyeltem, ma délután viszont ránézek. De amennyiben nem működne, akkor egyéb helyzetben sem indulna/menne az autó, nem? Bár jobban belegondolva üzemanyagszűrő cseréje után nem felöntöttük, hanem gyújtás-ráadogatással pumpáltattam tele a szűrőt. Vagy lehet csak a reggeli hidegben adná fel a szolgálatot?
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-12 15:07:03 // 29587
Gyujtas raadas utan a tankban az AC-t halljuk zugni? Mert ezt nem irtad...
Bento2017-01-12 11:24:48 // 29586
Igen, arra gondoltam.
Ha hosszú távon gondolkodsz Alfában, mindenképpen megéri beruházni a MultiEcuScan programba (50 eur) és a megfelelő kábelszettbe (5-8000 Ft).
petbalog2017-01-12 10:30:05 // 29585
Lehet hülye kérdés lesz, de akkor itt üzemanyag-nyomásszabályzóra gondolsz pontosan? Nem vagyok túl jártas ebben a dízeltémában még. Illetve az élő diagnosztikához vegyek kábelt, szoftvert és laptopot rádugva?
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 10:16:44 // 29584
Nyilván, csak épp a jelenlegi társadalmi és gazdasági rendszerben ez konkrétan kivitelezhetetlen. Mármint biciklivel járni. Azért vannak árnyalatok. Hibriddel, elektromos autóval járni azért valamivel környezetkímélőbb. A tisztán benzinesben nem lennék biztos, ott is aprók azok a részecskék mióta direkt befecskendezés a trendi. Viszont szerintem a közember igenis törekedjen arra, hogy minél kevesebb környezeti kárt okozzon. Akkor is, ha végül nem sikerül, mert átvágta a média és akkor is, ha egy ember csak porszem a gépezetben és valódi nagy hatást nem tud elérni.
De a tudatos törekvést ne öljük már meg. A "rendszer" csak fogyaszttatni akar, az igényeinket szolgálja ki. Legyen ciki a dízelfüst, és akkor nem lehet eladni. Megtörtént, ezért szívnak a dízelekkel a dízel tulajok, lett dpf. Bonyolódik, megbízhatatlan lesz, a fogyasztók másfelé fordulnak. Mi, a fogyasztók pusztítjuk el a dízelt, és én őszintén nem bánom. És miattunk, fogyasztók miatt (meg a pár millió kínai indiai feltörekvő fogyasztó miatt) lesznek elektromos autók. Mert lesznek, és jó lesz. Ha nem így működne, nem az igények vezérelnék, akkor gondolat szintem bárhol megállíthattuk volna a techinkai fejlődést. Közlekedésnél maradva a lovaskocsinál, a T-modellnél, vagy akár a 90.es évek elején. Nem?
Szóval szerintem kell, hogy az emberek törekedjenek a jó irányba, és a rendszer ha lassan és sokszor álnok kerülő cselekkel, de kénytelen lesz lekövetni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 09:59:24 // 29583
Egyszerűen lekormolja a szívóoldalt, ami aztán problémákat okoz. Nagyon nem egyértelmű téma ez. Ha minden környezetvédelmi sallangot kiszedek, egy műszakilag nagyon is korrekt dízelmotorral szerelt nem túl praktikus, de a funkcióját (A-ból B-be jutás) kiemelkedően és várhatóan sokáig ellátó, nagyon élhető autóm lesz.
A környezetvédelmi sallangokkal a fő funkciója csorbul, és ez engem zavar. Lehet én vagyok hülye, de másik oldalról én nem tudom nyugodt szívvel kidobálni az egr-t, dpf-et, pedig nyilván és tényleg valahol egy bazi nagy hazugság, hogy ez a környezetet védi.
Ez a 159 topicban is írtam. Arra én nem vagyok hajlandó, hogy az autó mint közlekedési eszköz funkciót feláldozzam. Lehet hogy nem vagyok elég elvakult és Alfás szívű, de ezt azért nem. Ha én valahova megyek, akkor oda szeretnék eljutni és eszem ágában nem lesz 15 percet keringeni, hogy kiégesse magát. És arra sem, hogy pályán fordulaton tartva kikormoljam. Mert szerintem ez egy oltári nagy baromság. Ezek a 15 percek vajon mennyi felesleges környezetterhelés? A 14l fölé emelkedő fogyasztás vajon mennyi plusz környezetterhelés?
Szóval nem, ne lökjük az árokba, eszemben sincs. De egy autó maradjon autó. Teljesítse a funkcióját, miszerint eljuttat innen oda és vissza.
Hozzá teszem, nekem gondom még nem volt, az a nem túl sok, 2500km amit mentem eddig, nyugodt és békés volt, szeretném ha így is maradna. Az esélyem megvan rá, a kis km miatt, szóval engem ennyi nyugtat, emiatt egyelőre nem bántom, marad gyári és használom.
Bento2017-01-12 09:56:12 // 29582
Diagnosztikán meg kellene sasolni, hogy a reggeli első indítás esetében milyen gyorsan és milyen értékre épül fel az üzemanyagnyomás.
A döglődő nyomásszabályzó szokott ilyen tüneteket produkálni.
petbalog2017-01-12 09:16:42 // 29581
Sziasztok!
Két hete vagyok Alfa tulajdonos és jelenleg teljesen tanácstalan. Adott egy 1.9 JTD GT, ami nem indul, vagy csak nehezen. Reggelente a -5-15-ök között folyamatos gondom van a hidegindítással, izzítok pedig milliószor, tekertetem 10 percig és vagy elkapja vagy nem. Amint beindul fehér füstöt ereget, ez elvileg elégetlen üzemanyagot kéne jelentsen, üzemanyagszűrőt vasárnap cseréltünk, mert a fedkomp panaszkodott rá, hogy víz van benne. Csere után megszűnt a felirat, keddig, amikor reggel megint 10 perc indítózásra volt szükség, hogy egyszer végre elkapja a fonalat. Mivel fehér füst van, úgy gondolom az üzemanyagellátással nincs probléma, szűrő ugye új, a tank felében prémium gázolaj volt, porlasztók elvileg nyáron lettek felújítva az előző tulajnál. Légtömegmérő szintén újra lett cserélve ugyanekkor elvileg. Izzítógyertyák (NGK) 1 hónaposak, szintén az előző tulaj által. Adtunk neki közvetlen pozitívat, vett fel áramot, tehát úgy tudom ez azt jelenti valóban jónak kell lenniük. Izzítórelét cseréltem múlt héten új Boschra, 12 volt kijön belőle, tehát az izzítást is kizárnám. Mi lehet a probléma? Önindító vígan teker 10-15 percig is, akksi vígan tekerteti. Az akksi egyébként kb. 3 hónapos (de noname), 72 Ah, 670 mA indítóáram, gyanítom ennek elégnek kellene lennie, mégis erre tippelek most, hogy a hideg éjszakák kivesznek belőle annyit, hogy az indítóáram ne legyen elég. Viszont ugye simán indítózok vele 10-15 percig is reggel vele és nem is gyengül. Az autót Manky chipelte, de beszéltem vele a héten, azt mondta annak semmi köze nem lehet hozzá, mivel az indítási dolgokhoz nincs nyúlva. Ha napközben leteszem az autót bármeddig, bármennyi fokban, órákkal később is egy izzítás és pöccre indul, csak reggelre van ez a történet. Beindulás után azonnal szépen jár mind a négy henger, se hidegen se melegen nem veszek észre semmi rendelleneset, tehát porlasztók valószínűleg tényleg jók, üzemanyagot kap normálisan. Jelenleg mégis csak arra tudok még gondolni, hogy vagy az akksi, vagy falsot szív/levegős valahol az üzemanyagrendszer.
Mindenféle tippet, tanácsot, tapasztalatot szívesen veszek, előre is köszönöm mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-11 19:59:23 // 29580
morális kérdés... igazán akkor lennél környezet tudatos, ha kerékpárral közlekednél mindenhová, teljesen mind1, hogy dízellel vagy benyással közlekedik az ember EGR-ral vagy anélkül, DPF-fel vagy katalizátorral stb, károsítja a környezetet mindegyik, számomra álszent dolog a környezet tudatosság mögé bújva egymásra mutogatni és közben károsítani a környezetet ... vicc kb olyan mint ha arról beszélgetne két dohányos, hogy mennyivel fainabb az amelyik csak 5 szálat szív az egy dobozzal szemben :DDD
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak