Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

norbi04092016-04-14 15:30:03 // 29402
Sziasztok! Van közöttünk Dízel szaki?
Az a nagy helyzet, hogy elbizonytalanodtam. Egyik cég simán adott ajánlatot a porlasztókon lévő mágnesek cseréjére...míg egy másik azt írta, hogy nem szokták a mágneseket cserélgetni, javítani. Mi az igazság? Valakinek van tapasztalata ilyen téren? Nem tudom mitévő legyek. :(

Az előzmény: A motor hangosabban/kattogósabban jár mint társai. Ezért egy kedves szakival átnézettem a motort, aki megállapította, hogy a porlasztókban lévő mágnesek csattognak (Háromnál erőteljesebben, egynél halkabban hallani). Ezt alátámasztotta az a mérési jegyzőkönyv is ami 2015 nyarán készült. Azon látszik hogy háromnál a maximális 18.2 A, míg egynél 16.9 A nyitja normálisan. Akkor még azt mondták, hogy nem kell vele foglalkozni...lehet most eljött az ideje?
Kimis1112016-04-10 19:49:04 // 29401
Na ez egy profi megfogalmazás
Csabo222016-04-09 15:57:24 // 29400
Ja igen, 1 lényeges kimaradt: osztrák gázolajjal használja a kocsit :)
Csabo222016-04-09 15:56:39 // 29399
Sziasztok

Cimbim kicsit panaszkodott, h kormol a GT-je mikor ad 1 kövérebb gázt, és a fogyasztásával sincs teljes mértékben kibékülve. Győr - BP közt használja 80%-ban autópályán a gépet. Ma mondtam neki, h MES-sel meg lehet nézni az injektorok korrekcióját. Mentünk is 1 kört M0-M2 utakon. Üzemmeleg motorral indultunk, klima nem ment. Az eredményt kép formájában alább mutatom. 2 grafikont készitettem, az elsőt sajna nem mentettem el, de abban a 4es injektornál volt 4.0 fölötti érték is.

A motor megitélésem szerint szépen jár alapjáraton és fordulaton is (igaz 3k rpm fölé nem mentünk nagyon)
EGR még benne van. kb 2 ezer km-rel ezelőtt kapott egy protec CR tisztitó löttyöt. Akkor volt nagyszervizen is (összes szűrő + Selénia WRD)
A 4es injektor esélyes, h már nem a legjobb?
Ki vállal EGR "kiirást", illetve hol lehet blindelő lapot kapni? (bár ekkora arányú autópályás használat esetén nem biztos, h van értelme)
Köszi
WarbiRunner (Gyuri)2016-04-09 13:56:55 // 29398
De ez bizony profi/nem profi kérdés. A legegyszerűbb nyomaték csúcson "kimaxolni" egy dízelt, csak semmi értelme, így a legkönnyebb agyon vágni mechanikailag az autót. A profi Max töltőnyomás alatt is ügyeskedik, hogy ne lökés szerűen érkezzen a nyomaték. A profi nem engedi rá feleslegesen a max nyomatékot 2000-nél, ha nem bírja a kuplung, mert semmi értelme. Másképp fogalmazok. Annyit enged rá, aminek értelme van. Cserében 4000 fölött ki fogja "maxolni", mert a teljesítményt fordulaton lehet kivenni. Amit a motor és kuplung védelmében "visszavett", azt máshol odateszi. Az útra soha le nem jutó nyomatéknak egyszerűen semmi értelme.
DeezL2016-04-05 18:52:35 // 29397
dettó! a BMW-ről volt is Totalcaron cikk ! De JTD motor esetében nem hallottam ilyent,egy Chip-es oldalon írtak egy 47ről ilyent, de FIatnál a szerelők,alfások stb nem mondták soha ezt ,meg az egyéb szerelő kollégák sem
ZoliNix2016-04-05 14:33:06 // 29396
Ott egye fene azt a hiányzó nyomatékot. (most egyenletesebben húz)
Ha időben kiszedem, nem kell a motort felújítani.
Buddha2016-04-05 13:39:15 // 29395
Azzal azért számolj, hogy ha kiiktatod a fojtószelepeket akkor kis fordulaton érezhető nyomatékvesztésed lesz! :-)
mreni2016-04-05 09:23:40 // 29394
nekem jelenleg a 4. kipuff tömitést fújta szét :D
'''''2016-04-03 19:43:18 // 29393
159,2.4jtdm-nél a tőcsavar ami a kifuffot a blokknak fogja,az szokott eltörni-beletörni.Ilyenkor kicsit eláll a leömlő,főleg hidegen,és a tömítés adja a rezgő hangot.Nálam olyan volt mint egy rossz csapágy.Tehát lehet,nálad is egy csavar engedett csak el.A kipuff leömlő nem szokott kilukadni.
mreni2016-04-03 17:33:21 // 29392
érdekes,sem Ákosnak,sem nekem nem csúszik meg... pedig szoktam ütni a lovakat.
inkább az a kérdés,hogy alul megkapja-e eszetlenül a nyomatékot vagy sem...
dumbass2016-04-03 17:10:34 // 29391
Nem értek egyet. Ha ki van maxolva teljesen egy gyári konfig, el fog csúszni a kuplung. Igen, meg lehet úgy írni hogy visszavesznek és akkor nem csúszik, de akkor nincs kimaxolva.... Ez nem profi meg nem profi kérdés, hanem hogy mennyire erős az a remap.
Gyuri2016-04-03 16:03:36 // 29390
Köszi az ötletet, valami ilyen lesz a témában, mert minél hidegebb annál jobban csinálja ezt, melegen elhagyja, másrészt egy kis füstpamacsot látok felszállni a hővédő mögül.. Ha esetleg ez lesz a témában, mennyire javítható a csonk?
'''''2016-04-03 15:22:54 // 29389
Tuti a turbó?Ha kifúj a kipuff leömlőnél,hasonló a hang.
Gyuri2016-04-03 15:16:28 // 29388
Sziasztok! Mennyire jellemző az 1.9 JTD-re /DPF nélkül/, hogy 200e km alatt ledobja a turbót? Mostanság olyan jelensége van, hogy hidegen gázadásra "csikorgó" zaj érkezik a turbó környékéről, egyre gyakrabban fordul ez elő, és eléggé zavaró. Teljesítménycsökkenés, kimagasló olajfogyasztása sincs az autónak.
Kócosw2016-04-01 20:21:58 // 29387
Urak a novitec powerrail 5 ös boxból ha tudom dízelhez csak egy féle van és az passzol az összes dízel modellhez nemde?
KisP2016-03-31 20:33:25 // 29386
Jó lenne logolni, de én nem tudok olyat :/
A füstölés csak talpalásnál jön elő, normál üzemben alig kormol. Látni kéne, így nem tudom pontosan körbeírni.
Kimis1112016-03-31 00:02:44 // 29385
Nekem csak box van benne. De tudom,hogy cserélni kell. Szedem is össze hozzá a cuccot.
alfa242016-03-30 21:42:20 // 29384
Tehát még padlót sem nyomtál és füstöl mint egy mozdony akkor valami nem kerek.
lehet egy problémás turbó, lyukas turbócső, túlírt béna chip. Kéne egyet logolni, rögtön kiderül mennyi levegőd mellé mennyit lő és mikor.
alfa242016-03-30 21:32:55 // 29383
Csere előtt állok, szeretném hogy így legyen ahogy mondod!
mreni2016-03-30 11:33:37 // 29382
Maradjunk annyiban ha eros a remap es profi akkor a gyari sem csuszik meg,kozel sem termeszetes dolog hogy egy remaptol csuszik a kuplungod.
atis_166jtd2016-03-30 08:58:36 // 29381
Akkor járj vele finoman nehigy nagyon megégesse a lendkereket hátha esetleg az menthető. Viszont nekem is van remap az autón nekem is megcsúszott főleg 5-6-ban pályán. Csere óta semmi bajom, pedig már volt sajna megégetve elég rendesen.
Liquid2016-03-30 08:16:02 // 29380
Mennyire kell felhúzni, hogy ezt csinálja?
KisP2016-03-30 08:09:15 // 29379
liquid: Még nem. Nyuszi vagyok:)

alfa24: A kipufogó füstöl, helyesebben kormol mint a gőzmozdony. :)

atis: Cserére előbb utóbb sort fogok keríteni, csak még szeretném még így használni. igazából nyugodt tempóban vezetek, legtöbbet az autópályán, így még remélem kiszolgál egy ideig.

Kimis: de nem lehet, hogy csak a tuning miatt csúszik, gyári értékeknél lehet meg se nyikkan? Aztán az is lehet,hogy a végén visszaíratom a gyári értékekre a motorvezérlőt...
atis_166jtd2016-03-29 23:18:24 // 29378
Nekem is így kezdte. Sajna rossz hír hogy kuplungot kell cserélned. A jó hír hogy utánna nem fog csúszni akárhogy is erőlteted.
alfa242016-03-29 23:04:30 // 29377
Ha erős chip van majdhogynem természetes. Ha ésszel használod el lesz még egy darabig. Vagy kevlár tárcsát szoktak bele rakni (arra nem vennék mérget hogy nem csúszik meg előbb utóbb, de legalább nem ég meg :)
Mit jelent az hogy füstöl? a gumi vagy a kipufogó?
Liquid2016-03-29 22:12:35 // 29376
Szerintem igencsak nem normális, hogy megcsúszik.
Nem nyomtál még padlógázt? :D
Kimis1112016-03-29 22:09:35 // 29375
Nekem is ugyan így megcsúszik. olyan 140 e van a kuplungban. De már régen csinálja. Másnak is van így.
KisP2016-03-29 08:53:13 // 29374
Sziasztok, kezdő kérdés: autópályán 6-dikban úgy 100 km/h óráról kicsit erősebben gyorsítva megcsúszik a kuplung, nagy ritkán. De egyébként nulláról indulva erősebben gyorsítva nem csúszik csak füstöl mint állat., akár kettesben akár hármasban.Padlógázt még nem mertem nyomni, pedig lassan egy éve nálam van a 166:)
2.4 JTD 10V (150LE) + chip. A tuningról sajnos nem tudok semmit, így vettem az autót.
András bácsi (előző tulaj) mondta is, hogy vigyázzak mert megcsúszik, akkor ez normális vagy készüljek kuplung cserére szerintetek? (90 ezer km előtt volt cserélve)
Gyuri2016-03-28 22:20:35 // 29373
Euro 4-től van! Nekem az eredetiek csavarosak voltak, a mostani szegecselt, ha annyit kibír mint az előző, már nincs egy rossz szavam sem :)
Liquid2016-03-28 13:17:20 // 29372
a BMW-nél én is hallottam már erről, de Alfánál még ezidáig nem
mreni2016-03-28 08:24:46 // 29371
pedig előszokott fordulni Alfánál is,pl BMW-nél kb minden harmadik igy jár,csak idő kérdése.
Egyébként a 2004-es 185 lovas 2.4 M-Jet 166-ban is van ilyen már.
'''''2016-03-26 07:50:50 // 29370
Van egy lapát mentes,ledugózott szívósorom,ha 159,2.4-et vennél.
AngeloDivina2016-03-26 07:23:28 // 29369
Köszönöm nektek a gyors választ, Ti vagytok a legjobbak!!!

ZoliNix
Külön köszönöm, hogy megosztottad negatív élményedet (sajnálom), tanultam az esetedből. Ha megveszem a kocsit, meg is csináltatom.

Legalább tudom, hogy hozzáértő kezekbe adom a kocsit.
ZoliNix2016-03-25 23:04:27 // 29368
Sajnos le. Novemberben vettem, még ismerkedési fázisban vagyok vele. Az biztos hogy nem hajtottam, cseréltettem vezérlést, vizet, váltó olajat. Gondoltam nyáron kitakarítom a szívósort. Nem volt szerencsém, nem kellett volna halogatni.
Liquid2016-03-25 22:27:12 // 29367
Mert nálad leszakadt? Én még nem hallottam ilyenről, pedig a 159-es topikban minden előjön ami megtörténhet egy dízellel, senki nem sumákol...
Liquid2016-03-25 22:24:38 // 29366
Hogy jó-e, azt kívülről nem hiszem, hogy nagyon el lehet dönteni, ellenben egy mozdulattal le lehet akasztani és egy kábelkötegelővel rögzíteni és többé nem lesz vele gond.
ZoliNix2016-03-25 21:46:00 // 29365
Bocs! Azt nem tudom hogy a GT-ben milyen szívósor van. De ha meglátom ezt a témát kicsit felizgat, mert nem lesz olcsó! A 2007-es 159 150 lovasban van. Sajnos.
ZoliNix2016-03-25 21:39:57 // 29364
A "pindurka" hiba az, hogy a kis aranyos örvénykeltő lapátkákat 2 kis szegeccsel rögzítették a kis tengelyekre. Ezek a szegecsek elfáradhatnak, gondolom némi koromtól megakadnak a lapátok, leszakadhatnak a helyükről és szerencsétlen esetben beszívja a motor. Nekem egyszerre kettőt evett meg. Most van a "műtőben". Három kipuffszelep, szelepsz szim. 2 dugattyú, ha már szét van szedve akkor új gyűrűk, hajtókarcsapágy, tömítések........
Javaslom ha valakinek még bent vannak a lapátok, szedje ki!
Én nyáron akartam, kicsit olcsóbb lett volna.
forrasr2016-03-25 21:13:33 // 29363
eperben megnéztem, az EURO3 (cf3) 110kw-os gt-ben elvileg nincs ilyen lapátsor, az EURO4-es(cf4) 110kw-osban már van, euro besorolás forgalmi alapján megállapítható a környezetvédelmi besorolás száma alapján visszakeresve.
forrasr2016-03-25 21:03:58 // 29362
Nagyon egyszerű eldönteni mert a rudazat kívülről látszik, ha meg jó a lapátsor akkor lehet jó vétel a gép, ha épp rossz a akkor meg kell javítani és utána jó darabig nem lesz vele baj :)
Liquid2016-03-25 20:49:33 // 29361
a 159 8V-ben sincs tudtommal ilyen lapátsor, meg a 159 előttiekben egyáltalán nem, de majd kijavítanak...
forrasr2016-03-25 20:46:37 // 29360
http://www.szivosor.hu/tipusok/motorkod-szerint/z19dth/
Liquid2016-03-25 20:39:29 // 29359
hát én nem hallotam ilyenről eddig, főleg nem a 147-156-GT trióban lévő JTD-knél.
Szerintem a szerelő nem ért hozzá, és ezt így leplezi.
AngeloDivina2016-03-25 20:37:16 // 29358
Sziasztok!

Kinéztem magamnak egy GT 1.9 JTD 110 KW 150Le-s járgányt. A szerelő szerint a szívósornak van valami "típus hibája" és "szét van hullva". Tudtok ilyen "típus hibáról" ?

Előre is köszi a válaszokat!
blackbird002016-03-24 05:56:56 // 29357
Egyenlőre nincs időm foglakozni ezzel, de ha rájössz valamire, megköszönném az infókat. Hiba nincs, az autó megy, dolgozni meg kell:)))))))))))))
Az autóban már 280k km van, bármi lehet.
forrasr2016-03-23 20:56:09 // 29356
Nekem is 136 lovas van Novitec-el, pályán 140 nél-óra szerint 225/45 r17-es kerekekkel 5,8-és 6,5 között fogyaszt nekem a körülményektől függően(domborzat,klímahasználat,terhelés) Városban 7-9 liter között van, télen simán felmegy 9 körülre kiegészítő fűtéssel sok 4-5 km-es úttal.
alfa242016-03-23 20:51:20 // 29355
Igen pontosan így érzem. Tudom hogy van egy bő liter túlfogyasztás. Poén hogy nekem a műszer másik irányban csal, a hosszúm 8,1-et mutat, de rátankolással pontosan mérve nagyjából mindig 7-et súrolja alulról. De a pálya, csak pálya 100-ig 5,4 120-nál már 7, 130-140 szokásos az 7,5, 150 tartós már felugrik 8-ra. Ez sok. Valami nem kerek. A kocsi erős, 150-ről erőteljesen tol 200 fölé bármikor. Logot technikai okok miatt nem sikerült ma, de hamarosan. Belenyúlva mindössze annyira van hogy 1-2 limiter el van engedve, 80% gázpedál felett többet ad, de ez nem oszt nem szoroz egy 130-as autópályába, és előtte is hasonló volt a helyzet. EGR off. Katalizátor van.
alfa242016-03-23 20:41:42 // 29354
Szia. Igen tankolás alapján. de már a műszert is ismerem mikor mennyit hazudik :))
Öööö abban a 7-ben se lennék olyan biztos nem kéne kicsit kevesebbnek lennie :)) Főleg hogy kisebb a kocsi, meg a motorod is 4 szelepes stb. Ezek legendásan keveset esznek ha minden klappol.
Kimis1112016-03-23 20:02:56 // 29353
Szia!
Ne fogadd el,mert az sok. Nekem ugyan ilyen autóm van. 120 ezret mentem már vele.
Pálya tempóban max 6 liter megfogja. Tehát arányaiban sok a 7,5.
LMM-nél tapogatózz. Jelzem,az LMM ha vacakol,nem mindig ad hiba kódot,kiolvasásnál sem!
Nekem ez a fogyasztás 70százalék BP. A többi az pálya.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak