Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

PistaFR2017-01-02 21:38:46 // 29569
A 4,5-es Toyota hamar elkapja :D
Piritu2017-01-02 20:55:28 // 29568
OFF
Hogyan indulnak az OFF dieselek nagy hidegben: klatty
ON
konigla2016-12-31 14:36:43 // 29567
Én nem, de megkérdek egy analizáló mérnököt, elvi szinten lehetséges-e szerinte
Piritu2016-12-31 14:18:34 // 29566
El bírom képzelni, hogy hazavágja. A befecskendezőket nagy valószínűséggel nem TTL szintű jelek vezérlik, hanem - saccra - Amperes nagyságrendű áram.
Ha kiracionalizálták vagy nem jól oldották meg a teljesítmény elektronika védelmét és valami miatt nagyobb áramot vesz fel az injektor, akkor a végtranzisztorok (vagy FET-ek) a túláram miatt túlmelegszenek, leégnek. Némi "szerencsével" a viheti magával a meghajtó fokozatot is, ami meg a többi végfokot...
konigla2016-12-31 13:05:37 // 29565
Minden tiszteletem a gödöllői emberé de a kétségkívül hatalmas tapasztalata mellet rengeteg baromságot összehord, úgyhogy erősen fenntartásokkal kezelendők az állításai:
- "Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott". ----- a suszter maradjon a kaptafánál! Fogalma sincs az embernek hogy egyes új projekteket miért és hogyan ítélnek oda az egyes gyártók (nem feltétlen az árelőny, hanem mondjuk az előző rossz tapasztalatok miatt) illetve hogy hány különböző terméket kezel ő nagyvonalúan egyként a nomenklatúrájában
- "Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkrevágja elektromosan a többit, és Az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést" ------ imsétlem, suszter meg a kaptafa. Az injektor nem ölheti meg az ECU-t. Az ECU jelet küld és fogad de ennyi. Ha baj van akkor jelez, vagy megdöglik magában, de nem az injektortól!!!
Liquid2016-12-31 12:18:06 // 29564
bakker ez a gyík fórummotor levágta az elejét és végét, ilyen akart lenni:

"sziveszteri trollkodás ON"
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
"sziveszteri trollkodás OFF"
Liquid2016-12-31 12:04:47 // 29563
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-31 11:21:24 // 29562
Tapasztatalat, hogy jobb adalék nélkül. 60e km-en keresztül Spuriztam. Akkor azt favorizálta mindenki, itt a fórumon is. Így halkabb, úgy jobb.
Igaz volt, halkabb lett az autó tőle, ami meggyőzött arról, hogy tényleg működik és ez nekem jó. Aztán észrevétlenül csúsztunk bele abba, hogy ha nem öntöttem bele, zavaróan hangosodott az autó. Hát öntöttem tovább. Aztán egy jóbarátom aki történetesen Bosch szervízben dolgozott akkoriban, szólt, hogy nem jó ötlet, sorban javítják a Spurizott autók porlasztóit.
Az enyém is sorra került. Legyek igazságos, nem feltétlen csak a Spuri okozta, mert nem két km-nél történt ez, de így visszagondolva a hangosodásra, benne lehetett bőven a dologban.

A másik dolog, mi értelme. Semmi. Azóta alaposan beleástam a jtd motorok programozásába. Tudom mitől lesz halkabb, mitől fogyaszthat kevesebbet. Ha bármi hatást elér egy ilyen lötty, azt valószínűleg a gyulladási késedelem változtatásával teszi. Vagy hőfok emeléssel, vagy másképp, nem vagyok vegyész.
Ha valaki halkabb, kevesebbet fogyasztó autót akar, át kell programozni és sokkal komolyabb eredményeket lehet elérni. Én megtettem, átprogramoztam a teljes előtöltés táblát, kipróbáltam, nem a levegőbe beszélek.

Ha valaki tisztító hatást szeretne, próbálkozhat 2T olaj adalékolással, ez viszonylag rizikómentes. De rendes kúton, rendes gázolaj, olajcsere max 15e-nként és azzal kb mindent megtettünk a motor hosszú életért.
Piritu2016-12-31 10:57:06 // 29561
Szerintem nem.
A fogyasztással "megállapított" különbségek nagyon csalósak. Érdekes módon az olasz tengerpartra menet többet is többet fogyaszt a vas, mint hazafelé, pedig hazafelé fel kell mászni a tengerszintről. Ha valaki kint tankol, hajlamos ezt rögtön a kinti "jobb" üzemanyagnak betudni. Viszont ha nem tankolsz kint, hanem a magyar nyállal jössz vissza, akkor is ez van... (Ausztria és No-felé ugyan ez a helyzet.)

Alapból ha nem pancsolós kúton tankolsz, akkor mindegyik megfelel az adott ország szabványaiban előírtaknak. ( Ezt a megfelelőséget szokta ellenőrizni pl. TÜV.)
Különbség az előírásokban lehet és van, mint a CR-es oldalon is olvasható a Delphi részen. Az Alfákba épített rendszerek esetében ez az eltérés nem jelenthet gondot és hogy a gyakorlatban se tudjon ezért tankolok rendszeresen prémium nyálat.
PistaFR2016-12-30 18:13:33 // 29560
Otthon mindig sima Agip dízelt tankoltam, itt sima alap Totalt tankolok, de kipróbáltam a jobbik gázolajukat is. Mármint a Totalét. Minőségben is ez a sorrend, az otthoni Agip anyaggal járt legszebben, abból fogyasztotta a legkevesebbet. A Total Excellium (vagy valami ilyesmi) a legszarabb, tizenegynéhány centtel drágább mint a sima, kopogósabban jár vele a motor, és majd' fél literrel többet nyal be belőle. Szóval ne általánosítsunk, vannak förtelmesen rossz nyálak nyugaton is, és az otthoniak közt is vannak jók.
Liquid2016-12-30 18:06:36 // 29559
Aha már értem, így könnyen és bátran vághatod haza havonta mindenféle löttyel :D
Liquid2016-12-30 18:05:02 // 29558
Pedig nem jobb az tuti :D
1-1.5 literrel fogyaszt többet kifele mint vissza, csak az a bibi, hogy közben nem tankolok.
Ennek valószínűleg volt régen alapja, a vadkapitalizmus hajnalán, de ott és akkor is inkább az egyes kutak mutyizása volt a fő ok, nem pedig minőségbeli különbség.
Gondolom a Billa-ban kapható Manner keksz is jobb mint a Sparos...:)
Amúgy tankoltam más sokfele mindkét nyálból, Ausztriában, Szlovákiában, itthon és soha semmilyen különbséget nem találtam. Lehet azért mert itthon is szinte mindig ugyanazon a pár kúton tankolok.
Kazes☻2016-12-30 17:37:24 // 29557
Legegyszerűbb, ha felkeresed az '59 topicot és annak lakóit, ill. blogjait... legeslegegyszerűbb talán Piritu cartárssal kezdened, mert Ő szorgosan ír és sok métert pakolt ilyesmibe is... :)
Zselé2016-12-30 17:19:18 // 29556
Sziasztok, az a helyzet hogy januárban eladom az OFF-os autómat, és venni szeretnék egy 159-es kombit, valamilyen diesel motorral. 2010 utánit szeretnék, és azt láttam, hogy 120 ill. 150 LE-s 1.9-esek, valamint 2.4-esek elszórtan fordulnak elő, inkább a 2.0 170 LE-s változatok jelennek meg a keresésekben.

Korábban volt egy 1.9 8V-s (115LE-s) 156-osom, és imádtam azt a motort mind teljesítményében mind megbízhatóságában. Viszont az egy jóval könnyebb autó volt, teljesen más váltóval. Azt tudom, hogy a 120LE-s 1.9-es még mindig 8V, és egy legendásan megbízható motor (haverom opel taxijában is az van, és 474000 Km-nél egy csepp olaj nem fogy...). Viszont kacérkodom a 170 lovasokkal is, mert az azért mégis csak fickósabb menetteljesítményeket ígér...

Mik a tapasztalatok a 2.0 170 LE-s motorral? vannak már tanulságok sok százezret futott példányokkal? Én legalább 5 évre szeretném megvenni a szerzeményemet, és a munkámból kifolyólag havi 2500-3000 km autópálya bele fog szaladni, tehát ha találok egy valóban 150.000 km körüli futásút, egyéb utazásaimat is bele véve 350-400 ezer km lesz benne ennyi idő alatt..
Csabo222016-12-30 14:11:29 // 29555
Kapok 10% kedvezményt az új injektorok és magasnyomású szivattyúk árából :D
Csabo222016-12-30 14:10:22 // 29554
Azt is tedd hozzá, h a nyugati üzemanyag nem jobb minőségű, mint amit itthon lehet tankolni, és akkor le is zárhatjuk a témát.
Jani552016-12-29 22:38:40 // 29553
Én is így tankolok...
Piritu2016-12-29 22:27:19 // 29552
Mint Te is írod az adalékok használata hit kérdése.
Aki objektív indokok, tapasztalatok alapján nem "hisz" az még nem okvetlenül beszél "baromságokat".
Liquid2016-12-29 22:16:44 // 29551
Mit fizetnek a marketingért? :D
Csabo222016-12-29 17:08:35 // 29550
Majd ha a Protec adalék miatt bekakil a kocsim, jelezni fogom, rendben? Én hiszek benne, más is rajtam kivül (pl műhelyek is használják), és van aki nem. Ettől függetlenül nem kéne baromságokat beszélned tüv szabványokról meg 0 korrekcióról, meg prémium löttyről...
konigla2016-12-28 18:57:00 // 29549
Az utolsó mondatokat elég rossz embernek mondtad ;-)
Piritu2016-12-28 18:42:37 // 29548
Ha komolyabb, ha nem, felesleges.
Egy jól menő üzletágról van szó, ami megfelelő marketinggel sok pénzt keres.

Eddig egyetlen autómban sem volt adalék. A volt 159-em 200e km után gyakorlatilag nulla korrekcióval dolgozik. Mit is javíthatna a befecskendező rendszeren bármilyen adalék?

Gondolom azt is tudod, hogy a TÜV tanúsítvány semmit sem jelent. Bármit tanúsítanak...
konigla2016-12-28 18:23:39 // 29547
https://www.bluechemgroup.com/en/fabrication/patents-and-certificates

Azért ez a spurinál komolyabbnak tűnik...

"TÜV (Association for Technical Inspection) –
Quality, effectiveness and compatibility

Product development requires both proven effectiveness and optimized compatibility in the area of application. As one of the first companies in Germany to do so, our products have been tested and are certified by accredited testing facilities. Since 1998 our products are tested for effectiveness under testing procedures that have been especially developed for our products. Since 2011 our products are tested according to DIN regulations to fulfill the strict requirements of the automobile industry.
But our quality requirement claims more. In addition to the evidence of effectiveness provided by TÜV, we own approved compatibility tests for a big range of our products.

Examples of currently certified products:

Oil System Cleaner
Engine Flush
Fuel System Cleaner
Fuel Line Cleaner
Common Rail Highpressure Dieselsystem Clean & Protect
Nano Engine Protect & Seal
Nano-Car-Glass Versieglung"
Piritu2016-12-28 16:08:52 // 29546
Volt régebben itt az Amorén egy Cartárs, aki az adalékok által hazavágott befecskendezők javításából élt. Mondjuk akkor a Spuri volt a sláger...
Piritu2016-12-28 16:06:36 // 29545
A belinkelt is Protec :-)
Piritu2016-12-28 16:05:46 // 29544
Sose tettem üzemanyagon kívül mást a tankba.
Inkább minden 3-5. tankolás prémium gázolajjal.
Csabo222016-12-28 14:01:11 // 29543
Ciao

Ezt nem, de a Protec termékeket általában használom. olajcsere alkalmával a motortisztitót, évente 2-3szor dizel rendszer (vagy CR) tisztitót, és most már a váltó- és szervo olaj mellett a motorolajba is tettem nano motorvédőt. ajánlom bármelyik terméküket.
véleményem szerint célszerű az égési rendszer tisztitókat hosszabb utak alkalmával az üzemanyagba keverni.
konigla2016-12-28 11:56:07 // 29542
http://aruhaz.kauffer.hu/index.php?page=details&prod=284&cat=555

Ez ér valamit szerintetek? Van aki használja?
atis_166jtd2016-12-19 21:04:47 // 29541
Én nemrég cseréltem asszonyén termosztátot, azóta ha eléri a 88 fokot nem akar visszahülni még városi araszolásnál sem. Viszont azt tudni illik hogy két fajta termosztát létezik. A gumitömítéses és ami fém a fémen tömít. A második elég nehezen melegszik ugyani csukott állapotban is át ereszt. Nem zár tökéletesen.
berobbantam2016-12-19 20:41:54 // 29540
Szia
Én letakartam az egész légbeömlőt a lökösön.Helyzet változatlan.Én arra jutottam a fütés húzza le ennyire.Ha nem 2000-es fordulat alatt használom akkor bemelegszik rendesen.
sty2016-12-19 19:17:47 // 29539
Ma pl 0 fok volt itt
PistaFR2016-12-19 17:03:13 // 29538
Az meglehetősen fura. Az enyém ha megmozdul a mutató, már érezhetően fűt, pedig frisslevegőn van mindig a párásodás miatt. 80 felett egy picivel áll meg az enyém, ha tartósan 70 felett tudok menni, akkor a ventit le is vehetem teljesen, úgy pont jó "HI"-re tekerve. Mondjuk annyit hozzá kell még tennem a ssztorihoz, hogy komoly minuszokkal nem kellett még megküzdenie, talán -2 fok volt a leghidegebb eddig :)
Roll19832016-12-19 16:11:14 // 29537
Bekapcsolnám, de nincs benne. :D
sty2016-12-19 15:46:39 // 29536
Nekem az óra a 90 fok alatt áll 1-2mm-rel ha bemelegszik,azzal nincs gond.Csak sok idő kell hogy odáig feltornássza magát a mutató. Valamelyik nap mentünk Pestre a pályán kb Hatvan után érte el az üzemi hőfokot ami kb 25-30km-re van ,beértem Pestre és utána szépen esett visszafele a hófokmerő ,jb 15 perc városi kocsikázásnál már 60 fokra esett vissza és ezzel arányosan hűlt le az autóban a levegő is de hozzá teszem ha 90 fok környékén áll a mutató akkor is kell a kabát az utastérben
RomeoOne2016-12-19 15:27:27 // 29535
Szerintem az ülésfűtést már indítás után egyből be lehet kapcsolni nyugodtan. Az árammal megy, nem a radiátorról hozza a meleget.
Föckös2016-12-19 15:24:10 // 29534
énsem fűtök addig. Igaz az autó megvásárlása után 2nappal már benne is volt az ülésfűtés. Nem akarok megfázott derekat, petefészket prosztatát stb a családban.
Roll19832016-12-19 13:03:41 // 29533
Én addig nem fűtök, amíg nem melegszik be, addig meg élvezem a hideg bőrbelsőt. :D
Kirialfa2016-12-19 12:16:57 // 29532
Szia! Én sem biztos hogy a termosztátra fognám. Most már második tele használom, és nekem is feltűnt, hogy kettesnél magasabb belső venti állításnál képes visszafelé hűteni magát. Cseréltem sajna termosztátot, és ugyan az. Kiderült, ez a legtöbb dízelnél így van. Csak a mi autóinkban elég "analogos" óra van, mert folyamatosan változik, amire arra gondolsz hogy rossz, míg más márkáknál ez úgy néz ki, hogy 75-110 fokig áll a 90-es osztáson. Ismerősöm 1.9tdi-e 72 fokos volt gép szerint és 90 alatt egy-két millivel állt az autó mutatója...Nekem 88nál kapcsol a termosztát de a közelében sincs a 90-es osztásnak a mutatóm.
Kócosw2016-12-19 11:04:49 // 29531
bizony en is azt hittem rossz,es semmi baja nem volt,csak eleg nehezen melegszik be sajna..Lehet rakok kartonpapirt a hütö ele,mint anno a ladámnál :D
Föckös2016-12-19 09:01:44 // 29530
na azért ne essünk kétségbe, sanszos, h semmi baja a termosztátnak.
próbáld ki úgy csak egyszer, hogy nincs bekapcsolva a fűtés, meglepően hamarább melegszik majd be.
ilyen durva mínuszokban elég komoly a hőelvonása a fűtésnek.
ha alapjáraton fűtve visszahűl, akkor semmi baj a termosztátoddal
ha pályán visszahűl, akkor viszont nyitva maradt
Wolf2016-12-19 03:41:15 // 29529
Alighanem eddig tartott a termosztát.
sty2016-12-18 21:24:50 // 29528
Srácok 1,9JTD,mitől lehet az hogy nehezen melegszik be a motor, alapjáraton kb negyed óra múlva sem változik a hőfok és hideg levegőt fúj,10-15km kocsikázás után a hófokmerőm meg sem mozdul.Legalább 30km-et kell mennem hogy elérje az üzemi hőfokot de ha beérek egy városba ismét visszahűl .Ha nagy nehezen eléri a közel 90 fokot akkor sem fúj olyan iszonyat meleget? 2 éve volt cserélve a termosztát de eddig minden jó volt
Renny2016-12-14 14:33:31 // 29527
Sziasztok!

Alfa 156-ról van szó, 1,9 JTD, most volt szervízben, tegnap hoztuk el, elveikben nem nyúltak a porlasztókhoz, csak a turbót pucolták még ki.

Tegnap arra lettünk figyelmesek, hogy miután elhoztuk, nem alszik ki a megszokott indítás utána a porlasztófej alakú lámpa.

Előzésnél illetve 2,5-ös fordulat felett vissza-vissza torpan(meg-meg hőköl) a kocsi.

Valami tipp hogy mitől lehet?
Csabo222016-12-08 17:46:39 // 29526
Sziasztok

Haverom GT-nek a nagynyomású szivattyúja valószinűleg ereszti a gázolajat. kérdésem az lenne, hogy a szivattyú száma alapján megrendelt bosch felújitó készlettel próbált-e már vki szivattyút felújitani? Ezt a készletet találtam hirtelen, de még nem tudom mi a GT-ben levő szivattyú száma. nyilván annak tudatában rendelnénk meg a szettet.
Köszi
Willy2016-12-08 16:39:03 // 29525
Meg lesz mérve mindenképp.

Csak az a fura, hogy amíg hideg addig semmi hangja és melegen is csak terhelésen.
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-03 17:17:44 // 29524
Szia! Lehet injektor, ezt élőben kell hallani hozzá. Egy résolaj mérést megérne. Nem mindig informatív mérés CR dízelnél, de ha már kopog (és tényleg az injektor), akkor nem kicsi a baj.
Szeret begyógyulni, De azért nem lehetetlen kiszedni. Én szerelőre bíztam az első kiszedést. Mindenképp nagy tisztaságot kell tartani a szerelés közben. Onnantól, hogy lekötöttétek a nagynyomású csöveket, felejtős sűrített levegővel fújkálni és hasonlók...Ha van rá mód, a szabad csöveket, csatlakozókat le kell dugózni, ragasztani, vagy bárhogy megvédeni, hogy finom por juthasson bele.
Még összerakott állapotban tisztítsátok ki alaposan amit a környéken lehet.
A 105 lovasé cserélgetős, nem kell semmit programozni.
0Balazs2016-12-03 16:33:52 // 29523
Szia, az volt! Köszi a tippet!
Willy2016-11-28 20:05:45 // 29522
Pár dolog érdekelne, hátha van valakinek ötlete-javaslata-stb...

Adott egy 1.9JTD 105 motoros járgány, és a következő a hibajelenség: Ahogy melegszik a motor kis fordulaton gyorsításkor kopogós hangot lehet hallani. De csak terhelésen és 1500-2000 fordulat környékén. Alapjáraton és üresben gázt adva szép hangja van, semmi fura hang.
Okozhatja ezt injektor? Mennyire szeretnek ezek begyógyulni a helyükre? Nagy macera kiszedni? És az ezekbe való injektort ha egy másikkal szeretnénk kipróbálni akkor fel kell programozni?
Esetleg valami ötlet még, hogy mi lehet?
MMárk912016-11-27 19:06:59 // 29521
azzal semmi gond nincs az aksi új és töltés is jó néztem a vízhőfokjeladó is jónak tűnik olyan mintha nehezen építené fel a nyomást vagy valami jeladó szarakodna.... ma néztem meg a gázolaj fűtő áramkör is jó.... nem tudom.
Coyote2016-11-27 18:46:12 // 29520
Meg nézted az akksit? Elő fordul, hogy nagy hidegben ledermed és ilyenkor nehezebben indul az autó. Esetleg érdemes lenne indítás elött is rá mérni az akksira ésbközben is. Ha gyenge az akksi akkor a csere megoldja a gondod ;-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak