Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Manky9562016-05-18 22:00:17 // 29449
map saensor hibát azért dob mert sziszeg (KIFUJ) valahol , ahol olajos arra nézelődj , felső cső pont a kanyarba belül el szokott repedni nézd meg.
Bálint [156SW]2016-05-18 21:18:33 // 29448
Sziasztok
A sziszegést okozhatja a MAP szenzor? (mert nem látom sem az alsó sem a felső csövön, hogy sérült lenne).
Néha előjön egy MAP szenzor hiba, tehát az biztos rossz. Eddig kétszer tisztítottam, és csak a hibakód törlése után múlt el (nem teljesen) a sziszegés.

Másik: más is feltette már, a kérdést hogy felül, ahol a töltőcső csatlakozik a motorhoz, olajfolyás van. Ennek mi az oka?

2.4 JTD 10V 140le
Bálint [156SW]2016-05-18 21:18:33 // 29447
Sziasztok
A sziszegést okozhatja a MAP szenzor? (mert nem látom sem az alsó sem a felső csövön, hogy sérült lenne).
Néha előjön egy MAP szenzor hiba, tehát az biztos rossz. Eddig kétszer tisztítottam, és csak a hibakód törlése után múlt el (nem teljesen) a sziszegés.

Másik: más is feltette már, a kérdést hogy felül, ahol a töltőcső csatlakozik a motorhoz, olajfolyás van. Ennek mi az oka?

2.4 JTD 10V 140le
J-Imi2016-05-18 18:07:37 // 29446
Üdv Cartársak!

Segítségeteket szeretném kérni. A napokban elkezdett dobálózni a gép (1.9mjet) a P0404 hibával. Az EGR nincs ledugózva, év elején lett kitisztítva. Menetdinamikában nem veszek észre változást. Ahogy kitörlöm néhány napon belül visszajön a hiba. Mi lehet a gond? Köszi,
Gyuri2016-05-17 21:36:41 // 29445
Sziasztok! Cimbi GT-jét utolérte a P1238-as hibakód ami "Air quantity" névre hallgat. Rálestem, többször is, korábban volt mellette EGR hibakód is, viszont most nincs, és ha kitörlöm, újboli kiolvasás után vissza is dobja, "low signal" jellemzővel. Cseréltem neki egy összekötő csövet a tömegmérő és a turbó között, mert már el volt repedve, és egy légtömegmérőt is, bár rosszul vagyok a bontott cuccoktól, a hiba most is jelen van, de legalább jól veszi a lapot az autó. A légtömeg mérő jele 2.5-3V alapjáraton, majd egy pillanatra leesik 1V-ra, ami nekem nem tűnik biztatónak. Kábelköteg mindenhol rendben van, én a bontott légtömegmérőt gondolom hibásnak. Jó irányba indulok el, vagy valamit nagyon mellé lottóztam?
Paraméterkörnyezetben ami meglepett a hibakód jelenlétekor a "Fuel quantity" 6100mm3/befecskendezés amit azért soknak gondolok, bár gondolom ez kalkulált érték és a jel hibája miatt van.
Kócosw2016-05-17 21:20:26 // 29444
Pl.én is,meg már többen.:)
ALFA1592016-05-17 20:17:47 // 29443
Pl én. :-) A 159 coolere tényleg lehetne nagyobb de a lökös előtt elfér még egy.
csokagm2016-05-17 19:37:44 // 29442
Szóval, nem elég kívül lepucolni belül is kellene? Akkor még ezzel együtt élek egy darabig, mert erre energiám pár hónapig biztos nem lesz sajnos. Mivel szabad átmosni a rendszert ha odajutok?

Mizoo: Egyébként mintha valaki csinált volna már olyat, hogy nagyobb coolert szerelt be pont emiatt. Talán 156-on.
ALFA1592016-05-17 19:18:57 // 29441
Nekem is Szászváron csinálták először.Hullámzott is a gyorsulásom rendesen.:-(
mizooo2016-05-17 18:00:22 // 29440
Nem rossz ötlet, természetesen 260 000 Km-nél már kicsit olajosak a csövek :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-17 17:55:45 // 29439
Lehet egy cooler takarítás segítene valamennyit. A turbó még jó állapotában is enged egy kis olajat a szívó oldalra, pár százezer km-esen meg pláne. Az olajfilm a cooler belsején = a hűtő kapacitás drasztikus csökkenése.
A turbóra szerintem nem jellemző hogy igazán kevesebbet töltene.
Nekem is aktuális lenne, mert füstölget mostanában, hogy sokat városozok. Ha kívül tiszta olaj (márpedig kinek nem) akkor milyen lehet belül?
A 2.4-en meg szerintem eleve pici cooler van.
Na és 190-nél van az, hogy mire eléred a tempót, már tisztességesen terhelted a motort, max-on tölt a turbó, szépen elmelegszik. Hiába a menetszél, ha nincs hőkontaktus. A csöveket is át kell nézni, 190-nél már sokat forog, a turbó már csak neccesen tudja kiszolgálni levegővel.
mizooo2016-05-17 17:28:51 // 29438
Ez turbóprobléma is lehet? Mert nekem is pontosan ugyanez a tünetem :)
180-190 ig nagyon jól megy de ott úgy elfogy mint a fene. És hideg levegőn annyira nem inkább ha 20 C felett van a külső hőm.
csokagm2016-05-17 17:25:22 // 29437
5000kmel ezelott kapott uj legszurot. Belenezek hol tud esetleg eldugulni.
Manky9562016-05-17 16:38:35 // 29436
Szia , előfordulhat sok miden ,de valószínűleg a beszívott levegő kevés lett ,és ezért nem ad már hozzá annyi üzemanyagot magas fordulaton ezért elgyengül a kocsi.
19932016-05-17 16:08:20 // 29435
Hàt jahh vissza kellene rakni a gyàri progit csak aki felrekta rà azt èpp nem lehet elèrni .
Béci2016-05-17 14:17:44 // 29434
Nekem anno a 166 2.4 10V gond nélkül vitte a 210-et és tartotta is... Viszont fölé már nem nagyon akaródzott menni neki.
csokagm2016-05-17 13:27:23 // 29433
Egy kérdés: most mentem először igazán nagy sebességet.( 166 2,4jtd10v+chip) Mióta megvan az autó sohasem mentem 170 felett, de minap találkoztam az autópályán egy 2,5-ös 166-ossal. Eddig is éreztem, hogy 60-160 között brutálisan megy. Be is bizonyosodott 110-150 között lelépte a v6-ot, utána természetesen kijött a lóerő fölény. Viszont 190-nél nagyon csúnyán belassul az autó. Utána már nem nyomtam neki, pontosabban így nem. Ez ilyen, vagy egyéni probléma?
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-17 08:54:44 // 29432
Írasd vissza gyárira, vagy beszélj Ákossal (Manky) program ügyben. Valószínűleg csak el lettek piszkálva a nyitás idők a progidban, a nyomás fel lett húzva, de nem kezelte le rendesen az illető a nyomás megszaladást. Gyári programmal valószínűleg nem lenne gond, de még kellene nézni. Mindenképp felvenném azt a rail p. logot..
Manky9562016-05-16 22:44:23 // 29431
WarbiRunner (Gyuri) jól mondod akkor bökögethet ,de nem állhat le ,de ha az injektor nyítvatartást barbár módon írták meg akkor simán előfordulhat ez a jelenség, de lehet hogy maga a magasnyomású, porlasztók már nem tudják a dolgukat, de gyári progival valószínűleg jól működne a szekér, rengeteg sok ilyen hibás progiba futok bele.
19932016-05-16 21:31:37 // 29430
Vagyis mit tanàcsolsz ?
19932016-05-16 21:10:02 // 29429
Igen meg van . Szàszvàron csinàlta egy uriemmber..
Jorjie2016-05-16 20:57:02 // 29428
Véletlenül? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-16 20:54:29 // 29427
Van log róla? Mármint a rail nyomásról. Az elvárt nem is kell, csak egy görbét vegyél fel a nyomásról. Ha csak egy paramétert logolsz, akkor időben jobb felbontást kapsz. Arra gondolnék, hogy megszalad a nyomásod 1500 környékére, és az injektorok nyitvatartási idejét szabályozó duration map szerint itt bezárnak az injektorok. Ez az egy eset, ahol hibaüzenet nem lesz, mert minden program szerint történik.
Apropó chippelve nincs véletlenül?
19932016-05-16 19:30:35 // 29426
Megmèrtem elèg egyformàk terhelèsen van kicsi eltèrès
atis_166jtd2016-05-16 15:14:03 // 29425
Ha majd nem stimmel van egy tippem. Küzdöttem én is hasonló problémával rokon autóján.
19932016-05-16 13:54:22 // 29424
Persze tudom mèrni csak az lett volna a kèrdès hogy lehet ez e a problèma mert nem igazàn jellemző erre tìpusra .
atis_166jtd2016-05-16 12:06:43 // 29423
Én nem mondtam egyiket sem. Annyit kérdeztem meg tudod e mérni!
19932016-05-16 11:15:48 // 29422
Nagynyomàsu szivatyú ? Vagy rail cső nyomàs szabàjzó ? De ha finoman nyomom le akkor nem ràngat le lehet padlózni csak fokozatosan .
atis_166jtd2016-05-16 08:05:33 // 29421
Nézd meg a rail nyomást terhelés közben. A mértet is és a kért nyomást. Elég nehéz igy. Csak találgatni lehet.
19932016-05-15 23:18:10 // 29420
Arra gondolsz ami van a turbo tetjèn ? Mert ezen nem a motor vezèrlő variàlja a nyomàs szabàjzót hanem aközvetlen a nyomó oldaltór egy cső segitsègèvel össue van kötve ès full mechanikus .
19932016-05-15 21:40:58 // 29419
Inkàbb 1-2-3 ès nem is gyullad ki a piros ikon . Ès ha minnèl jobban terhelem . Tegnap trèlert húztam vele dombon felfelè lepadlóztam elèrte a 3500 fordulatot meg is àlt . Gyujtàs le vissza ès ment tovàbb . Ha nincs rajta trèler akkor csak beràngat nem àll le csak ojan mintha 2 màsodperc aladt padlógàzon levennèm ès ràadnàm a gyujtàs ès csórikàmból ki akar szakadni a motor . Van hibakód kiolvasóm ès nem is tàról be hibàt .
Kimis1112016-05-15 21:37:56 // 29418
Be fog halni a nyomásszabályzó szelep. Én túl vagyok rajta.
forrasr2016-05-15 19:39:59 // 29417
Szia, egy-kettőben is, vagy 3. fokozattól felfele jellemzően, és ha elengeded a gázt elalszik a checklámpa és húz megint a motor?
19932016-05-15 19:19:11 // 29416
Helló! Lenne egy olyan kérdésem hogy mi lehet annak az oka ha hirtelen lelépem az autómnak és eléri a 3 ezres fordulatot akkor ránt az autó egyet de csak hirtelen terhelés alatt ha fokozatosan nyomom le neki akkor nem . 2.4 jtd 136 lovas 2000 év . Van hibakód kiolvasóm nem is gagyi de nincs a motorban semmi hiba . A légtömeg mérőm rossz volt meg is vettem bele a gyári bosch-t 45000 pénzembe fájt jó is mert már nem ír rá hibát . De a probléma még mindig fen áll .. ????????
tomchip702016-05-11 23:50:34 // 29415
Hello!
Én vállalok egr kiírást és tuningot is.
atis_166jtd2016-04-20 19:02:52 // 29414
Akkor csak óvatosan nehogy turbina csere is legyen belőle.
Putyesz2016-04-20 16:13:36 // 29413
Igazad lehet mert 1500-as fordulattól úgy sziszeg hogy kb az egész városban lehet hallani!
atis_166jtd2016-04-20 15:06:00 // 29412
Lehet lukas a töltőcső valahol.
Putyesz2016-04-20 14:28:17 // 29411
Ciao!
tegnap fater 147-vel mentem és észrevettem hogy hogy eléggé kormol alacsony fordulaton is,meg ha mondjuk tartok egy 110-es tempót akkor is gyengén...1.9-es 140 lovas...ez mitől lehet????
Esetleg gázpedál potméter...es túl sok üzemanyagot ad neki?
ALFA1592016-04-19 18:09:22 // 29410
Tuningőrült kartársaimat kérdezem:érdekel valakit egy cooler?Vas árában odaadom. :-)


[k i z z o]2016-04-17 20:02:49 // 29409
Szia, a mágnesek nem tudnak csattogni, amúgy elektromágnesek vannak benne, azért solenoid rendszerű injektor.

Jó lenne egy áram idő karakterisztikát mérni, ahol kiderülhetne, miért más a peak az egyik esetén. Szerintem ott a kör ohmikus ellenállása nőtt meg: csatlakozó kontakt, megégett vezeték stb., ezért alacsonyabb az áram.

Látatlanban nem lehet megmondani, minek lehet hangja, de az biztos, hogy nem a solenoid, azt ne cseréltess:)

E helyett egy normális szervizben méresd ki az injektorokat.
berobbantam2016-04-17 19:35:05 // 29408
Szia
Meg kérdezhetem,hogy hol méretted és mi volt az ára?Akár privát is jöhet a válasz ha nem publikus.
blackbird002016-04-16 18:28:05 // 29407
Üdv Mindenkinek!

Tudnátok ajánlani valakit, vagycéget, aki jó minőségben javítja a CR befecskendezőket (BOSCH)?? Érden, vagy Budaörsön kéne, de Budafok is jó. Olyan kéne, aki újra is tudja kódolni javítás után.
Előre is köszi!
maotun2016-04-15 15:11:03 // 29406
sziasztok!
1,9 jtd 8v kipufogó alacsony fordulaton hirtelen gázadásra fekete füst a visszpillantóban, szépen húz de míg fel nem veszi a fordulatot kormol, mi az oka.
Nem csak 3-4-5 ben hanem ha lámpánál gyorsulni akarok a sportos gázpedál kezeléskor fekete füstpamacsok jönnek elő, normál vezetésnél nem füstöl???
dev1662016-04-14 23:15:48 // 29405
Az injektorok korrekciós értékeit alapjáraton érdemes megfigyelni, amikor már beállt az állandósult állapot, különben nem kapsz összehasonítható eredményeket. Jó, ha mindegyik 1 alatt van abszolút értékben.

A tüneteket szinte biztos, hogy a rosszul működő EGR szelep okozza. Ha kiiktatjátok vagy újra cserélitek csökkenni fog fogyasztás, jobb lesz a dinamika és lejjebb mennek a korrekciók. Én a kiiktatást ajánlom, mert az új szelep sem fogja 5000-10ekm-nél tovább bírni és utána alattomosan szennyezi az egész szívórendszert és a rosszabb égés miatt a kipufogórendszert is (beleértve a turbinát és a geo-t, ami súlyosabb gondokhoz fog vezetni) A JTD-kben lévő EGR szelepek végletekig elhibázott konstrukciók.
Manky9562016-04-14 17:21:53 // 29403
Meg lett végre mérve valóban mennyit tud a JJU.
Első mérésnél volt egy overboost valószínűleg ahogy feltatáztam Pestre kicsit geo ragadt , 249le 525nm , nem tetszett a görbe ,kép mellékelve, mértünk még egyet 238le 504nm ,és okés a görbe , gyári kuplung , gyári turbó 1,65 baron , csak egy cooler és program.
mérésről egy videó :

https://www.youtube.com/watch?v=UAVMAa94xEA&feature=youtu.be
norbi04092016-04-14 15:30:03 // 29402
Sziasztok! Van közöttünk Dízel szaki?
Az a nagy helyzet, hogy elbizonytalanodtam. Egyik cég simán adott ajánlatot a porlasztókon lévő mágnesek cseréjére...míg egy másik azt írta, hogy nem szokták a mágneseket cserélgetni, javítani. Mi az igazság? Valakinek van tapasztalata ilyen téren? Nem tudom mitévő legyek. :(

Az előzmény: A motor hangosabban/kattogósabban jár mint társai. Ezért egy kedves szakival átnézettem a motort, aki megállapította, hogy a porlasztókban lévő mágnesek csattognak (Háromnál erőteljesebben, egynél halkabban hallani). Ezt alátámasztotta az a mérési jegyzőkönyv is ami 2015 nyarán készült. Azon látszik hogy háromnál a maximális 18.2 A, míg egynél 16.9 A nyitja normálisan. Akkor még azt mondták, hogy nem kell vele foglalkozni...lehet most eljött az ideje?
Kimis1112016-04-10 19:49:04 // 29401
Na ez egy profi megfogalmazás
Csabo222016-04-09 15:57:24 // 29400
Ja igen, 1 lényeges kimaradt: osztrák gázolajjal használja a kocsit :)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak