Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

WarbiRunner (Gyuri)2016-09-02 08:15:40 // 29471
Hát... az eladónak illett volna gondoskodni pl arról, hogy az akksit feltöltse, vagy legalább a próbaútra rakjon bele egy rendeset. Én hanyagolnám, ez így a minimális igényességet sem mutatja a saját portékája iránt. Sokat nem várnék a továbbiakban sem. Ha nagyon pont ez az autó a szíved csücske, akkor neki kell állni elölről. Rendes akksival induljon be. Hibakódok legyenek kitörölve. Aztán próbaút. Próbaút után ne legyen hibakód.
Az az igazság, hogy a Jtd motorok nagyon jók, többnyire nagy bajuk nincs. De ha belenyúlsz véletlenül... az nagyon fájni fog a pénztárcádnak.
A mágnesszelep nem nyit ki? Nem igazán valószínű. Inkább az ECu bolondozik.
Kka2016-09-02 00:43:31 // 29470
Sziasztok!

Egy 147-es vásárlása előtt állok. 1.9 JTDM 8v
Mentem egy próbakört és olyat csinált h menet közben többször megtorpant, felgyulladt az izzítás visszajelző, de ment tovább az autó. Közben a kilométer óra mutatója fel le ugrált. Az aksit bikázni kellett mivel sokat állt.
Létezhet hogy az aksi döglött meg, h nem tudott annyi áramot leadni h a mágnesszelepnek elég legyen és azért fulladozott? vagy valami más az oka?
medcare2016-08-30 12:18:51 // 29469
Így van. Igaz jómagam csavarlazítót használtam...
Föckös2016-08-30 09:26:41 // 29468
petróleum, rongyba áztatva, egy éjszakára, eztán a "speciális" (jujjdebunkóóóvagyok) szerszámmal (sima csőkulcs, nem dugókulcs, hanem csőkulcs) kivenni :-)
medcare2016-08-30 08:49:16 // 29467
Megoldódott az izzítócsere? Jómagam újra bele kell vágjak, a FL-s izzítása is halódik. Villog indítás után az izzítás jel...
medcare2016-08-22 14:47:07 // 29466
A 166-ban magam cseréltem. Az elsö reccsenés besz...s volt, de utána lassan be-ki forgatva ki tudtam cserélni. No kellett hozzá egy adag csavarlazító spray, jól telefújtam vele a helyét. Ha nehezen indulna, érdemes egy kicsit járatni a motort, megmelegedve könyebben megindul.
A célszerszám egy (azt hiszem) 10-es csökulcs volt, amit egy darab fúrószárból levágott rúdacéllal összehegesztettem egy régi t kulccsal. így elég hosszú volt ahhoz, hogy beérjen.
Próba szerencse. Ha beletörne, akkor a szerelönél is megteszi, ha nem, szerencsével kicseréltük.
Gergo_159_19_8V2016-08-16 19:34:46 // 29465
Sziasztok! Nem vagyok 100 %-ig tisztában a moderálási szabályokkal, majd megszokom... :) És előre is elnézést, hogy nem nézem át a több ezer hozzászólást... Feltettem egy kérdést a 159 topicban, de felteszem itt is, mert közelítenek a hidegek... :) Olyan problémám volna, hogy van 10 hónapja egy 159-es 1,9 dízel Alfám. Ami a nyár eleje óta a reggeli első indításnál általában az írja ki a műszerfalon, hogy "Preheating glow plugs not avaliable", vagyishogy nincs izzítás. Ennek legnyilvánvalóbb oka az izzítógyertya elöregedése. Azért nem foglalkoztam a kérdéssel eddig oly nagyon, mert nyár volt, meg úgyis készültem a szerelőmhöz, érett egy olajcsere. Ez most történt meg. (Meghát olasz autó, nem működött a csomagtartó zár sem, de mostmár tökéletes! :) ) Meg is vette az izzítógyertyákat 4 db-ot Bosch-t, hogy ne szar legyen. Tényleg megbízható srác, ilyenekre is figyel mindig, régi családi barát. Viszont azt mondta, nem tudja kivenni, nincs hozzá speciális szerszáma, beletörni meg értelemszerűen nem akarja, mert az ő dízel Mazdájával már eljátszotta és 40 000 Ft-ért szedték ki... A kérdésem az, tudtok-e olyan Alfa vagy bármilyen dízeleket sokat szerelő szervizt - nem túl drágát, megbízhatót, stb-stb. - ahol tudnak nekem ebben segíteni? Kinek van esetleg tapasztalata, tanácsa? Előre is köszi minden infót!
redbull902016-08-08 10:10:59 // 29464
Azt nem mondta h rossz :) De inkább át, mint vissza :P
WarbiRunner (Gyuri)2016-08-08 06:05:36 // 29463
Szerintem már megtalálta a megoldást :-)
Egy esetleg rosszul írt remapot én is visszaíratnék. Vagy át. Nem tudhatod...
redbull902016-08-08 00:05:27 // 29462
Langyi vagy? :D Ilyet se hallottam még... gondolom vki telebeszélte a fejed h jahj szétmegy a kocsi... :D
detox202016-08-07 22:40:08 // 29461
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne hogy vmi szétment a turbomban. Vagyis pontosabban kibaszott hangos lett és párszor el is ment az egész turbom. Aztán most megy megint kicsit hangosabban érces hangon de ha pörgetem akkor vissza leold benne vmi. Turbo baj lehet vagy esetleg a hütö tetején az a geometria kapcsolo? Mert próbáltam azt h a kis két levegöcsövet lehuztam összedugtam csak direktbe, igaz nem ment ugy a gép de a turbonak sincs semmi rossz hangja olyankor de ha visszadugpm és pörgetem kicsit akkor rögtön. Mi lehet a baj? Turbot vegyek vagy az a kapcsolo szar? Igazábol sürgös lenne mert mennem kell vissza dolgozno és hát ugye 1400 km az sok szar turboval
Bálint [156SW]2016-07-04 16:44:51 // 29460
Sziasztok

Ha a turbó aktuátorja (boost valve) nem kattog FES aktuátor tesztnél, akkor rossz? Mert amúgy meg hibakódot nem dob ki. Vagyis igen, a P0235-öt, de úgy olvastam, hogy ez MAP sensor, vagy levegő szökés.
berobbantam2016-07-03 21:50:28 // 29459
Szia
A legegyszerűbb megoldás,hogy nem tolod neki.:)Ha mindenképp a gyári állapotot akarod az is megoldható.Aki tudja írni,az visszaírni is tudja.
Mezei2016-07-03 17:48:16 // 29458
Kedves alfások.olyan segítségre lenne szükségem hogy az autóm előző gazdái közül valaki felhúzta az elektronikát hogy jobban menjen az autó.gyorsabb is de én szeretném vissza állítani a gyári értékeket.esetleg tudja valaki a megoldást? (alfa Romeo gt 1,9 16v jtdm
mreni2016-06-17 19:07:42 // 29457
egy kis Mr Muscle vagy valami jóféle zsiroldó a kipuff oldalra,hagyni kell kb 1 órát, mozgatni a geo kart többször is,egy próbát megér ha nem tul durva a helyzet akkor szokott segiteni. :)))
[k i z z o]2016-06-11 15:03:44 // 29456
Én amikor ilyet csináltam, leszereltem, és gyönggyel ki lett fújva a geometria. A kart mozgatva valamennyire felszabadíthatóak a kicsike elemek, de az csak félsiker szerintem.
LacUS2016-06-11 11:54:40 // 29455
Senki, semmi? :)
Kazes☻2016-06-02 19:02:37 // 29454
Gondolom a turbó felnyomja...
LacUS2016-06-02 18:39:19 // 29453
Hali,

a leragadó geot házilag (esetleg turbo leszerelés nélkül) lehet tisztítani?
Bálint [156SW]2016-05-29 14:12:15 // 29452
Sajnos nem találom, honnan jöhe a sziszegő hang. MAP szenzor hibakód törlés után jóval halkabb lesz, amíg újra be nem nyomja a hibakódot.

Raktam fel képet a csőről, ott a környéken olajos minden, a csövet nem látom megsérülve, jól meg is van húzva a bilincs, de lehet nem eléggé..

Illetve normális, hogy ilyen sok olaj van ott a csőben, meg gondolom mindenhol?
tdave0082016-05-27 12:47:15 // 29451
Sziasztok,

Találkozott már valaki hasonlóval 2.4jtd 200 lovasnál?

A motor melegen és hidegen is folyamatos ütemben kattog, sosem hagyja abba. Ha elkezdem emelni a fordulatszámot, akkor már nem lehet hallani a kattogást, viszonylag alacsony fordulatnál teljesen elmúlik (elnyomja a motor fordulat zaja?). A vezérlés felől jön..Vezérlés és a többi szíj és újak,üzema szűrő,légszűrő újak.

A hengerek korrekciós értékei ezek:

1. 0,02
2. -0,82
3. -0,46
4. 1,91
5. -0,88

Hiba kód nincsen. Az EGR szelepet néztem még meg, az 4%-on áll alapjáraton és gázadásra sem változik meg a nyitottsága, nem tudom, hogy az előző tulaj mit piszkálhatott a kocsin esetleg.

Okozhatják a kattogást ezek a korrekciós értékek?

Köszönöm
Gyuri2016-05-22 22:04:44 // 29450
Sziasztok! Korábban már kérdezgettem a chipes témáról, de most már tényleg dilemmában vagyok! Hidegen a motor alapjáraton hullámzik 3-4et, kissé talán "rázósabb" is. Ennek ellenére a porlasztók jók, rendben van a motor állapota is, 2009-ben frissítettek rajta valamiért szoftvert, az a gyanúm, hogy valami el lett kalapálva ezzel a szoftveres témával. Találkozott már valaki ilyennel? Szerintem képes sokkal szebben járni az autó.

A kuplung szettben cirka 30ezer kilométer van, nem nagyon szándékoznám megbontani azért, hogy kevlár kerüljön bele. Így mennyire illik belenyúlni?
Manky9562016-05-18 22:00:17 // 29449
map saensor hibát azért dob mert sziszeg (KIFUJ) valahol , ahol olajos arra nézelődj , felső cső pont a kanyarba belül el szokott repedni nézd meg.
Bálint [156SW]2016-05-18 21:18:33 // 29448
Sziasztok
A sziszegést okozhatja a MAP szenzor? (mert nem látom sem az alsó sem a felső csövön, hogy sérült lenne).
Néha előjön egy MAP szenzor hiba, tehát az biztos rossz. Eddig kétszer tisztítottam, és csak a hibakód törlése után múlt el (nem teljesen) a sziszegés.

Másik: más is feltette már, a kérdést hogy felül, ahol a töltőcső csatlakozik a motorhoz, olajfolyás van. Ennek mi az oka?

2.4 JTD 10V 140le
Bálint [156SW]2016-05-18 21:18:33 // 29447
Sziasztok
A sziszegést okozhatja a MAP szenzor? (mert nem látom sem az alsó sem a felső csövön, hogy sérült lenne).
Néha előjön egy MAP szenzor hiba, tehát az biztos rossz. Eddig kétszer tisztítottam, és csak a hibakód törlése után múlt el (nem teljesen) a sziszegés.

Másik: más is feltette már, a kérdést hogy felül, ahol a töltőcső csatlakozik a motorhoz, olajfolyás van. Ennek mi az oka?

2.4 JTD 10V 140le
J-Imi2016-05-18 18:07:37 // 29446
Üdv Cartársak!

Segítségeteket szeretném kérni. A napokban elkezdett dobálózni a gép (1.9mjet) a P0404 hibával. Az EGR nincs ledugózva, év elején lett kitisztítva. Menetdinamikában nem veszek észre változást. Ahogy kitörlöm néhány napon belül visszajön a hiba. Mi lehet a gond? Köszi,
Gyuri2016-05-17 21:36:41 // 29445
Sziasztok! Cimbi GT-jét utolérte a P1238-as hibakód ami "Air quantity" névre hallgat. Rálestem, többször is, korábban volt mellette EGR hibakód is, viszont most nincs, és ha kitörlöm, újboli kiolvasás után vissza is dobja, "low signal" jellemzővel. Cseréltem neki egy összekötő csövet a tömegmérő és a turbó között, mert már el volt repedve, és egy légtömegmérőt is, bár rosszul vagyok a bontott cuccoktól, a hiba most is jelen van, de legalább jól veszi a lapot az autó. A légtömeg mérő jele 2.5-3V alapjáraton, majd egy pillanatra leesik 1V-ra, ami nekem nem tűnik biztatónak. Kábelköteg mindenhol rendben van, én a bontott légtömegmérőt gondolom hibásnak. Jó irányba indulok el, vagy valamit nagyon mellé lottóztam?
Paraméterkörnyezetben ami meglepett a hibakód jelenlétekor a "Fuel quantity" 6100mm3/befecskendezés amit azért soknak gondolok, bár gondolom ez kalkulált érték és a jel hibája miatt van.
Kócosw2016-05-17 21:20:26 // 29444
Pl.én is,meg már többen.:)
ALFA1592016-05-17 20:17:47 // 29443
Pl én. :-) A 159 coolere tényleg lehetne nagyobb de a lökös előtt elfér még egy.
csokagm2016-05-17 19:37:44 // 29442
Szóval, nem elég kívül lepucolni belül is kellene? Akkor még ezzel együtt élek egy darabig, mert erre energiám pár hónapig biztos nem lesz sajnos. Mivel szabad átmosni a rendszert ha odajutok?

Mizoo: Egyébként mintha valaki csinált volna már olyat, hogy nagyobb coolert szerelt be pont emiatt. Talán 156-on.
ALFA1592016-05-17 19:18:57 // 29441
Nekem is Szászváron csinálták először.Hullámzott is a gyorsulásom rendesen.:-(
mizooo2016-05-17 18:00:22 // 29440
Nem rossz ötlet, természetesen 260 000 Km-nél már kicsit olajosak a csövek :)
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-17 17:55:45 // 29439
Lehet egy cooler takarítás segítene valamennyit. A turbó még jó állapotában is enged egy kis olajat a szívó oldalra, pár százezer km-esen meg pláne. Az olajfilm a cooler belsején = a hűtő kapacitás drasztikus csökkenése.
A turbóra szerintem nem jellemző hogy igazán kevesebbet töltene.
Nekem is aktuális lenne, mert füstölget mostanában, hogy sokat városozok. Ha kívül tiszta olaj (márpedig kinek nem) akkor milyen lehet belül?
A 2.4-en meg szerintem eleve pici cooler van.
Na és 190-nél van az, hogy mire eléred a tempót, már tisztességesen terhelted a motort, max-on tölt a turbó, szépen elmelegszik. Hiába a menetszél, ha nincs hőkontaktus. A csöveket is át kell nézni, 190-nél már sokat forog, a turbó már csak neccesen tudja kiszolgálni levegővel.
mizooo2016-05-17 17:28:51 // 29438
Ez turbóprobléma is lehet? Mert nekem is pontosan ugyanez a tünetem :)
180-190 ig nagyon jól megy de ott úgy elfogy mint a fene. És hideg levegőn annyira nem inkább ha 20 C felett van a külső hőm.
csokagm2016-05-17 17:25:22 // 29437
5000kmel ezelott kapott uj legszurot. Belenezek hol tud esetleg eldugulni.
Manky9562016-05-17 16:38:35 // 29436
Szia , előfordulhat sok miden ,de valószínűleg a beszívott levegő kevés lett ,és ezért nem ad már hozzá annyi üzemanyagot magas fordulaton ezért elgyengül a kocsi.
19932016-05-17 16:08:20 // 29435
Hàt jahh vissza kellene rakni a gyàri progit csak aki felrekta rà azt èpp nem lehet elèrni .
Béci2016-05-17 14:17:44 // 29434
Nekem anno a 166 2.4 10V gond nélkül vitte a 210-et és tartotta is... Viszont fölé már nem nagyon akaródzott menni neki.
csokagm2016-05-17 13:27:23 // 29433
Egy kérdés: most mentem először igazán nagy sebességet.( 166 2,4jtd10v+chip) Mióta megvan az autó sohasem mentem 170 felett, de minap találkoztam az autópályán egy 2,5-ös 166-ossal. Eddig is éreztem, hogy 60-160 között brutálisan megy. Be is bizonyosodott 110-150 között lelépte a v6-ot, utána természetesen kijött a lóerő fölény. Viszont 190-nél nagyon csúnyán belassul az autó. Utána már nem nyomtam neki, pontosabban így nem. Ez ilyen, vagy egyéni probléma?
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-17 08:54:44 // 29432
Írasd vissza gyárira, vagy beszélj Ákossal (Manky) program ügyben. Valószínűleg csak el lettek piszkálva a nyitás idők a progidban, a nyomás fel lett húzva, de nem kezelte le rendesen az illető a nyomás megszaladást. Gyári programmal valószínűleg nem lenne gond, de még kellene nézni. Mindenképp felvenném azt a rail p. logot..
Manky9562016-05-16 22:44:23 // 29431
WarbiRunner (Gyuri) jól mondod akkor bökögethet ,de nem állhat le ,de ha az injektor nyítvatartást barbár módon írták meg akkor simán előfordulhat ez a jelenség, de lehet hogy maga a magasnyomású, porlasztók már nem tudják a dolgukat, de gyári progival valószínűleg jól működne a szekér, rengeteg sok ilyen hibás progiba futok bele.
19932016-05-16 21:31:37 // 29430
Vagyis mit tanàcsolsz ?
19932016-05-16 21:10:02 // 29429
Igen meg van . Szàszvàron csinàlta egy uriemmber..
Jorjie2016-05-16 20:57:02 // 29428
Véletlenül? :-)
WarbiRunner (Gyuri)2016-05-16 20:54:29 // 29427
Van log róla? Mármint a rail nyomásról. Az elvárt nem is kell, csak egy görbét vegyél fel a nyomásról. Ha csak egy paramétert logolsz, akkor időben jobb felbontást kapsz. Arra gondolnék, hogy megszalad a nyomásod 1500 környékére, és az injektorok nyitvatartási idejét szabályozó duration map szerint itt bezárnak az injektorok. Ez az egy eset, ahol hibaüzenet nem lesz, mert minden program szerint történik.
Apropó chippelve nincs véletlenül?
19932016-05-16 19:30:35 // 29426
Megmèrtem elèg egyformàk terhelèsen van kicsi eltèrès
atis_166jtd2016-05-16 15:14:03 // 29425
Ha majd nem stimmel van egy tippem. Küzdöttem én is hasonló problémával rokon autóján.
19932016-05-16 13:54:22 // 29424
Persze tudom mèrni csak az lett volna a kèrdès hogy lehet ez e a problèma mert nem igazàn jellemző erre tìpusra .
atis_166jtd2016-05-16 12:06:43 // 29423
Én nem mondtam egyiket sem. Annyit kérdeztem meg tudod e mérni!
19932016-05-16 11:15:48 // 29422
Nagynyomàsu szivatyú ? Vagy rail cső nyomàs szabàjzó ? De ha finoman nyomom le akkor nem ràngat le lehet padlózni csak fokozatosan .
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak