Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

SKrisz2005-02-14 14:26:35 // 69
A turbonyomás ugyan függ a fordulatszámtól de ez egyáltalán nem igaz a szó szoros értelmében. Simán közlekedek akár 3000-es fordultaon 1bar töltéssel és simán megvan a 6000RPM-es fordulat 5.-ikben 0 töltőnyomással is! Amiről te beszélsz az az Ollah által említett wastegate, de az "csak" a motor védlmében van bennt, hogy ne tudd szétnyomni az egészet magas fordultaon túl nagy töltőnyomással. Érdekes téma ez és q sokat lehetne róla dumálni!!!:)
SKrisz2005-02-14 14:21:44 // 68
Ollah! Ne feszítsed a húrt te sem!!! Azért mert a wastegate nem 1.2-nél tilt, hanem mondjuk 1.5-nél attól még nem lesz nagyobb a töltőnyomásod. Ez mégcsak a lehetőséget biztosítja, hogy lehessen nagyobb!:PPP
NCi2005-02-14 14:19:38 // 67
Bocs a tejkozatlansagert, de elso autom, amiben van turbo...
Ollah2005-02-14 14:10:57 // 66
A wastegate és a blow off keveredik itt, úgy látom. Valóban a wastegate felel azért, hogy ha mondjuk 1 bar-ra van belőve a T-nyomás, akkor elengedje a pluszt. Ha a wastegate-en "tekernek" egyet neked, akkor nyilván nagyobb nyomásnál fog csak "tiltani", ergo T-nyomást emelnek. Ez más. De a blow off az a Krisz-féle dolog. ;) T-nyomás emelésnél azért nem árt odafigyelni, mit bír a kis csiga, nehogy több levegőt akarj szállíttatni vele, mint amit át tud nyomni. ;)
Ollah2005-02-14 14:05:45 // 65
Az tuti, hogy a 2.0 JTS gyárija 8,2... Azé' ez a nem semmi. Grats! A 2.4 pedig 175 ló és kb. 400 Nm, tehát... Már ha teccik érteni. ;)
Ollah2005-02-14 14:03:00 // 64
Jobb a békesség... :)))
NCi2005-02-14 14:00:36 // 63
Na de elvileg van egy szelep a turbon rajta, ami arra hivatott, hogy a fordulatszam emelkedesevel egyutt novo nyomas ne menjen a motorba. A kompresszor tud relativ egyenletes nyomast csinalni, a turbonyomas fordulatszam fuggo, nem? Ha pedig az, akkor magas fordulaton a "pluszt" el kell vezetni...
NCi2005-02-14 13:56:26 // 62
Nem, de azt tudom, hogy ha mar vilagit, akkor Velencerol meg felerek Pestre. (Ha az asszonyka vezeti, akkor meg Nyiregyhazaig is eleg :) )Szerintem ugy 5-7 littyo lehet.
NCi2005-02-14 13:54:31 // 61
tudom, tudom... :) Minden ellenkezo tapasztalat pedig szigoruan a veletlen muve :) Pl: Stilo 1.8: ujkent ultem bele, aztan 9 honap alatt 16x szerviz (ebbol volt olyan is, hogy treler vitte be), aztan mondtam nekik, hogy tan ezt vissza kene venni. :)) Visszavettek.
someq-1472005-02-14 13:52:52 // 60
Nem nézted még, hogy amikor az üzemanyagszint mérő átvált tartalékra kb. hány liter gázolaj, van még a tankban????
someq-1472005-02-14 13:49:37 // 59
Húúúú ezt a szlogent szerintem itt nem kell nagydobra verni:) De mi tudjuk hogy ez nem így van!!!!!
SKrisz2005-02-14 13:48:54 // 58
A gondolatmenetedd rossz! Ami bennt marad, az visszfelé áramlik a turbo felé, szépen lassan ledarálva a lapátokat az állnadó tóduló és baromira összetömörített levegő által! Ez nem tuning, hanem ellentuning...
NCi2005-02-14 13:41:40 // 57
De, bizony! Egy vre berli a ceg a kocsikat nekunk ("Olasz auto 1 evig mukodik" szlogennel)
NCi2005-02-14 13:40:46 // 56
Mielott mindenki zoldfulunek nezne: Ketszer visszakerdeztem es a valasz ez volt. Nekem is furcsa, de ezt mondtak. egyebkent tartosberes auto, tehat nem sok mindennel tudnak engem szivatni, mert nem fizetek a szervizert.... Egyebkent a blow off szelep tudomasom szerint is a "tulnyomast" ereszti ki a levegoibe. A gondolatmenet valoszinuleg az volt, hogy ho nem engedunk ki mindent, akkor ugyebar bent marad...
someq-1472005-02-14 13:30:20 // 55
Csak nem egy frissitett 147-es lesz?????
SKrisz2005-02-14 12:23:26 // 54
Így néz ki egy TD-s csomag:

SKrisz2005-02-14 12:21:08 // 53
Nincs, de vannak már csomagok amiket árulgatnak (200eur környékén) és tehetsz te is sziszegőt a JTD-re!:)))
joe752005-02-14 12:19:44 // 52
A JTD-n van Blow off szelep?????
SKrisz2005-02-14 12:16:44 // 51
"...Az SPQR-ben csereltek mar blow-off szelepet a turbon, ami utan igen megtaltosodott..." Ez mekkora egy hülyeség! A Blow Off szelep az épp aktuális plussz nyomást engedi ki a levegőbe (gázelvétel, váltás stb...) vagy vissza a légszűrőházba, (építéstől függően) és kurvára semmi köze a teljesítményhez. Ezzel hány embert fognak még etetni, hogy jobb lesz tőle az autó???
joe752005-02-14 12:13:06 // 50
0-100-ra 7.8 Mp! Diesel Power vazze! :)) Kiváncsi lennék a 2.4 20V mekkorát durranhat? Elképzelésem van...
NCi2005-02-14 12:07:16 // 49
Nagyszeru fonokom Lancia Thesis 2.0TB (200 paca) utan belelulve is lesapadt. Pedig o nem olyan fajta... Egyebirant en mar majdnem 50e-nel jarok es nem csokken az autoka kedve. Elvileg meg jun. 10-en megerkezik a kovetkezo szekrem (150 pacika). Mas. Az SPQR-ben csereltek mar blow-off szelepet a turbon, ami utan igen megtaltosodott. A szervizes sanda mosollyal kisert elmondasa szerint lehet hackelni vmit a nyomason. Errol kene valamit megtudnunk, szerintem.
someq-1472005-02-14 11:38:12 // 48
Még csak kóstolgatom a dolgot!!! Igaz a vasba már belegördült majdnem 5000 km:) ami alatt sok mindenben megismerkedtünk egymással, de szerintem, van még mit megismernem a kicsikében!!!! A gyorsulásról csak annyit hogy még mindenki, aki kipróbálta csak elismerően vissssssítozott:)))
NCi2005-02-14 11:01:33 // 47
Hat en egyet tudok: tenyleg nehez komoly ellenfeleket talalni az utakon. Gyorsulasin nem jartam, de az aprilisi tlalkozon kivancsi leszek... Egyebkent eleg sokaig jartam nagy benzinmotoros autoval, ami ment is rendesen, de ez tenyleg komoly! Someq147 tudja, mirol beszelek :) Le akartam menni Paksra, de nagymater szulinapi zsurja elhuzodott egy picit. Kovetkezo talin tervezek megjelenni, aztan tessek probalgatni az eszkozt. Someq147 tudja, mirol beszelek :)
someq-1472005-02-12 17:01:29 // 46
De sikerült:)
krisz332005-02-12 16:46:14 // 45
Hali bocsánat de sehogy nem birom elküldeni a képet ami a várpalotán készült a gépedröl tul nagy a felbontás :(
joe752005-02-12 15:20:43 // 44
??????? Azért annyira nem über a diesel, hogy egy 2.0V6TB-nek komoly ellenfele lenne egy gyorsúlásnál.....
perdix1552005-02-12 14:51:58 // 43
Hát ezek után már én sem.......
Ollah2005-02-12 13:41:34 // 42
Na, egy valami mostantól teljesen világos: Joe ellen nem megyek. :DDD
joe752005-02-12 13:26:14 // 41
KB. egy fél motorháztatő ide. De belülről nem lehetett eldönteni igazán, azok mondták akik ott álltak a befutónál. De mindez 400- méteren, és belülről úgy tünt mintha fej-fej mellett mentünk volna végig. A rajtnál szerzett előnyömet az egyel több váltás miatt csak nehezen tudtam megtartani.
perdix1552005-02-12 13:07:00 // 40
És a vége?
perdix1552005-02-12 13:05:21 // 39
Jó volt a rajt.
joe752005-02-12 13:00:52 // 38
Csak egy piros X-et látok.:((
joe752005-02-12 12:09:17 // 36
Halesz jóvoltából felkerült a videó a 156 MJTD vs 155 V6 itt megnézhetitek: http://www.alfaamore.hu/temp/JOE.AVI
..2005-02-10 19:54:31 // 35
Dízelmánia???Majd ha családom lesz,akkor a családi tajiga vmi dízel lesz.Mellette meg lesz egy autó, 4x4 turbo:)))
Szilárd2005-02-10 19:44:58 // 34
Nekem még mindig nincs dízelmániám. Valszeg nem is lesz még egy darabig...
perdix1552005-02-10 14:10:54 // 33
Akkor holnap várjuk.
perdix1552005-02-10 14:09:55 // 32
Ja, most látom, írok, de nem olvasok
perdix1552005-02-10 14:08:39 // 31
valahova rakd fe, addig nem hagyunk békén, okvetlenül. Légyszí, légyszí, légyszííííííííííí
joe752005-02-10 11:42:13 // 30
Elküldtem Halesznak emilben holnap felteszi. :))
joe752005-02-10 11:22:33 // 29
Lenne egy 2.2 megás videóm 156 1.9 Mjet 16V vs. 155 V6 gyorsulásról. Csak nem tudom hova felrakni.:(((( Pedig.......:))
Robi2005-02-09 23:08:53 // 28
Engem 160-nal nem igazán lehet megelőzni, annyival csak lemaradni lehet mögöttem. ;)
perdix1552005-02-09 19:55:07 // 27
Vannak most ezek a 1.9 Mjet 16V 2. generációs dízelek, 150 lóval, 300 fölötti nyomival, ezt ki lehetne próbálni, kiváncsiságból... De a gyengébbek még akkor sem kellenének, ha 2 littyót ennének.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-09 18:38:17 // 26
Az biztos hogy occsó, és könnyebb tuningolni.
Cselentano2005-02-09 17:43:42 // 25
még engem se :-)
Cselentano2005-02-09 17:43:19 // 24
milyen még egyet????? a bati féle topic nem erről szól és igenis érdemes, még, még, még :-))))
Cselentano2005-02-09 17:42:33 // 23
abból már van egy csomó, de csináljunk :-)
Cselentano2005-02-09 17:41:54 // 22
köszönjük a dicséreteket is :-) igen én pl. 50e.-et beleteszek a gépbe évente, és nem csak ezt az egy dízelt használom. a hangról csak annyit, hogy a novitec max-air rendszerrel elég teccetős hangja van dízelhez képest sírok is, hogy kivettem
Cselentano2005-02-09 17:39:15 // 21
tény hamar kifúj, de azért én még szeretem :-) és halad is :-) bár sokszor elforgatom hétköznap is 3,5-4e. -ig :-) míg jópár benzines kollega azzal dícsekedet, hogy már 2000-nél elvált :-) szóval ez csak stílus kérdése :-) éljenek a sportos dízelek :-) majd széttuningolom :-)
Wickey2005-02-08 22:45:34 // 20
Akkor téged még nem előzött be 3.0V6 164es amint maga után rángat másfél tonnát 160-al... :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak