Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Dízelmánia

Dagadtgyerek2017-04-02 21:34:42 // 29602
Félve kérdeznék egyet EGR témakörben...
Kb. egy hete ültem fel a szopórollerre én is. 159 1.9 16v jtdm 2008 as.
Kis sárga motorlámpácska kigyullad, és jelezte irányomba , hogy ne legyek túlságosan boldog.
Mes rá p0401 egr alacsony jel. Utána olvastam, lehet hogy szorul koszos stb..
Kiszedtem, fémtisztára tisztítottam, minden szépen járt motor is , szelep is... Mes segítségével mozgattam végállástól végállásig minden olasz hiba kitöröl, de indítás után az EGR 95,8 százalékig nyitott, és a figyelés bekapcsolva. kicsi gáz adásra szabályoz egészen 3,8% ig közbe a figyelése kibe kapcsol. kis idő után 3,8% marad, nem szabályoz többet, és a 0401 megint beíródik.
Azóta a mapot is kipucoltam, de semmi változás. Gyanakodtam a csatira is,de azt ha lehúzom egr hiányt ír nem alacsony jelet.
Pierburg az egér az lenne a rossz? Fura nekem ez a magas nyitottsági állapot kezdésre.. Kérnék pár ötletet, mert nem szívesen cserélnék egrt feleslegesen. :(
Kristyon2017-04-02 20:38:25 // 29601
Hali!

Próbáld meg az "injektor" csatlakozóit széthúzni, kifújkodni sűrített levegővel majd befújni kontaktszprével. Nemrégiben volt hasonló gondom, csak úgy voltam vele ha biztosra megoldódott akkor blogolom. Azóta kb 4000Km-t mentem és nem jött vissza a jelenség, de el is felejtettem, hogy blogolni akartam, csak most hogy olvastam a gondodat jutott eszembe ;)

Üdv.
petbalog2017-04-02 16:56:51 // 29600
Sziasztok!

Tanácsra, tapasztalatokra lenne szükségem, hátha... Adott egy 2004-es 1.9JTD, ami elkezdett 3 hengerezni. P0203 hibakód, 3. henger injektor vezetékszakadást jelent elvileg, de semmi szemmel látható nem tűnik fel. Ami érdekes, hogy néha megy, néha nem. Injektorok kábelei ki lettek szedve a kábelcsatornákból, hátha látunk valamit, 3. hengernél valóban volt némi szigetelés-felszakadás, de újraszigeteltük az összeset. Utána jó lett kb 25 km-ig, aztán ugyanez a tünet. Közben alapjáraton és csak gyújtáson minden meghülyül a műszerfalon. Hibakódtörlés után pár km-ig jó, aztán megint check engine, 3 henger.

Esetleg találkozott valaki hasonlóval? Van erre a problémára valami titkos tipp?
PistaFR2017-02-11 11:55:47 // 29599
Nem tudom, hogy melyik szériáé volt esetleg másfajta. Nekem 115 lovasam van, az is poharas. Úgy tudom, a nagyobb átvihető nyomaték miatt használják ezt a fajtát a dízelekhez.
Lackó156TS2017-02-10 19:56:01 // 29598
Csaó! adott 1.9jtd 16v 140le 6sebességes változat. úgy néz ki féltengely betérdelt. azt az infót kaptam, hogy a régebbi 8v féltengelyek könnyebben szerelhetők felújíthatók, jobb konstrukció, mint a mostani "poharas" megoldás. kompatibilis, ez egyátalán, illetve van ebben ráció?
atis_166jtd2017-02-01 13:43:45 // 29597
A töltő csövek teljesen épek, esetleg a szívó csonknál az alu cső csonk talpa nem deformálódott? Egyébként egy javaslat húzd le a turbóról a töltőcsövet és fujd meg valamivel. Én simán szájjal fujtam és egyből meg lett a hiba oka.
Föckös2017-02-01 13:30:36 // 29596
turbót kellene pucolni, vagy felújítani.
rain91x2017-01-17 15:27:59 // 29595
Sziasztok

2.4 JTD 10V, a hiba pedig: 3000 fordulat fölött enyhén/nem enyhén visszaesik a teljesítmény, autópályán 130-140 tempónál nagyobb gázra elég zavaró tud lenni, országúton-városban semmi gond, mivel alatt már el van váltva.

P0235 és P0236 hibakódokkal szenved az autó már egy ideje. A blogban is találtam cartársaktól bejegzéseket, de sajnos nekem nem segítettek.

MAF, MAP, turbó solenoid, illetve a 2 darab vákumcsöve lett cserélve. Illetve EGR-re is ritkán bedobja a hibakódot, ezt próbáltam egyébként ledugózni is, ahogy többen javasolták.

Izzító gyertya hibakód is van, amivel eddig még nem foglalkoztam, nagyon jól indul az autó ilyen hidegben is, de ez is okozhatja menet közben a hibát? Mert én úgy gondoltam, hogy az izzító gyertya csak indításnál kell, de egy ismerős OFF autójánál az egyik izzító hibás volt, és 3 hengerezett neki menet közben is.

Mit mondtok? Köszi a válaszokat :)
Föckös2017-01-17 13:20:50 // 29594
ne add fel, mérj hőmérsékletet nagy hidegben, maf lesz a gond
petbalog2017-01-17 09:29:44 // 29593
Update a szerencsétlenkedéseimhez: vasárnapra rendeltem új izzítógyertyákat, mert felmerült a gyanú, hogy nem belevalóak vannak az autóban. Hát de, szóval ez is kilőve. Akkumulátor, generátor, izzítórelé, izzítógyertyák, a kábel, ami a gyertyákra megy kimérve, mindenhol megfelelő. AC működik, porlasztók jó értékkel dolgoznak, nagynyomású szintén jó, jól fogyaszt, jól megy, szépen jár hidegen-melegen, szóval ezek mellett üzemanyagnyomás-érzékelő és légtömegmérő is jó kell legyen. Hétvégén plusz fokok mellett hibátlan indulás elsőre, tegnap -3-ban a kábelek kimérésekor mondjuk úgy, hogy elfogadható. Egyszer előfordult pár hete, hogy az izzítórelénél nem tudtunk feszültséget mérni, most utoljára még erre tudok gondolni, hogy esetleg kontaktos valahol vagy letestel valamelyik kábel, tegnap pedig a mozgatás miatt indult normálisabban. Egyébiránt feladtam... Ja, a negyedik hengerben a gyertya picit kormos, a többi nem.
petbalog2017-01-13 15:16:54 // 29592
:D Szóval részleteiben a történet. Föckös kolléga úrral feltöltöttük a jó programot, elindultunk próbakörre, aztán az M5 felé hajtva elment minden. Kazinczy díjat érdemlő megnyilvánulásaim közepette magamra húztam a láthatósági mellényt a 90-el száguldó kamionoktól 50 centire, aztán kiderült, hogy a gép által kiírt üzemanyagpumpa hiba egy gázolajszűrőről lecsúszott üzemanyagcső által ered. Visszadugtam, mentünk tovább. Jelzem, cseppet sem voltam ideges este 9-kor 250 km-re otthonról... :D
Föckös2017-01-13 14:20:50 // 29591
na csak meséld el tegnap mekkora kalandban volt részed :-)
petbalog2017-01-13 12:53:03 // 29590
Tegnap voltam Budapesten chip ügyben, akkor meleg motornál a gép normális adatokat írt ki, viszont a külső levegő-hőmérséklet +3 körül volt, a gépen a légtömegmérő +18-at írt. Ez normális? Vagy lehet ez a probléma, hogy hidegen is föléérzékel és ezért nem indul? Kell keresnem itt Debrecenben valakit, akivel hidegindításkor is ki tudnánk olvasni az adatokat. AC-ra a nagy kapkodásban elfelejtettem figyelni, majd ma...
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-13 07:19:39 // 29589
Hat ezt jo lenne tudni,hogy azota is mukodik e,mert ugye az allitja fel az alacsony nyomast a rendszerben,illetve ezaltal legtelenit,es lehet azert teker sokat,mert csak a magasnyomasu veszi fel az uzemanyagot...
petbalog2017-01-12 15:15:24 // 29588
Megmondom őszintén nem figyeltem, ma délután viszont ránézek. De amennyiben nem működne, akkor egyéb helyzetben sem indulna/menne az autó, nem? Bár jobban belegondolva üzemanyagszűrő cseréje után nem felöntöttük, hanem gyújtás-ráadogatással pumpáltattam tele a szűrőt. Vagy lehet csak a reggeli hidegben adná fel a szolgálatot?
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-12 15:07:03 // 29587
Gyujtas raadas utan a tankban az AC-t halljuk zugni? Mert ezt nem irtad...
Bento2017-01-12 11:24:48 // 29586
Igen, arra gondoltam.
Ha hosszú távon gondolkodsz Alfában, mindenképpen megéri beruházni a MultiEcuScan programba (50 eur) és a megfelelő kábelszettbe (5-8000 Ft).
petbalog2017-01-12 10:30:05 // 29585
Lehet hülye kérdés lesz, de akkor itt üzemanyag-nyomásszabályzóra gondolsz pontosan? Nem vagyok túl jártas ebben a dízeltémában még. Illetve az élő diagnosztikához vegyek kábelt, szoftvert és laptopot rádugva?
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 10:16:44 // 29584
Nyilván, csak épp a jelenlegi társadalmi és gazdasági rendszerben ez konkrétan kivitelezhetetlen. Mármint biciklivel járni. Azért vannak árnyalatok. Hibriddel, elektromos autóval járni azért valamivel környezetkímélőbb. A tisztán benzinesben nem lennék biztos, ott is aprók azok a részecskék mióta direkt befecskendezés a trendi. Viszont szerintem a közember igenis törekedjen arra, hogy minél kevesebb környezeti kárt okozzon. Akkor is, ha végül nem sikerül, mert átvágta a média és akkor is, ha egy ember csak porszem a gépezetben és valódi nagy hatást nem tud elérni.
De a tudatos törekvést ne öljük már meg. A "rendszer" csak fogyaszttatni akar, az igényeinket szolgálja ki. Legyen ciki a dízelfüst, és akkor nem lehet eladni. Megtörtént, ezért szívnak a dízelekkel a dízel tulajok, lett dpf. Bonyolódik, megbízhatatlan lesz, a fogyasztók másfelé fordulnak. Mi, a fogyasztók pusztítjuk el a dízelt, és én őszintén nem bánom. És miattunk, fogyasztók miatt (meg a pár millió kínai indiai feltörekvő fogyasztó miatt) lesznek elektromos autók. Mert lesznek, és jó lesz. Ha nem így működne, nem az igények vezérelnék, akkor gondolat szintem bárhol megállíthattuk volna a techinkai fejlődést. Közlekedésnél maradva a lovaskocsinál, a T-modellnél, vagy akár a 90.es évek elején. Nem?
Szóval szerintem kell, hogy az emberek törekedjenek a jó irányba, és a rendszer ha lassan és sokszor álnok kerülő cselekkel, de kénytelen lesz lekövetni.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-12 09:59:24 // 29583
Egyszerűen lekormolja a szívóoldalt, ami aztán problémákat okoz. Nagyon nem egyértelmű téma ez. Ha minden környezetvédelmi sallangot kiszedek, egy műszakilag nagyon is korrekt dízelmotorral szerelt nem túl praktikus, de a funkcióját (A-ból B-be jutás) kiemelkedően és várhatóan sokáig ellátó, nagyon élhető autóm lesz.
A környezetvédelmi sallangokkal a fő funkciója csorbul, és ez engem zavar. Lehet én vagyok hülye, de másik oldalról én nem tudom nyugodt szívvel kidobálni az egr-t, dpf-et, pedig nyilván és tényleg valahol egy bazi nagy hazugság, hogy ez a környezetet védi.
Ez a 159 topicban is írtam. Arra én nem vagyok hajlandó, hogy az autó mint közlekedési eszköz funkciót feláldozzam. Lehet hogy nem vagyok elég elvakult és Alfás szívű, de ezt azért nem. Ha én valahova megyek, akkor oda szeretnék eljutni és eszem ágában nem lesz 15 percet keringeni, hogy kiégesse magát. És arra sem, hogy pályán fordulaton tartva kikormoljam. Mert szerintem ez egy oltári nagy baromság. Ezek a 15 percek vajon mennyi felesleges környezetterhelés? A 14l fölé emelkedő fogyasztás vajon mennyi plusz környezetterhelés?
Szóval nem, ne lökjük az árokba, eszemben sincs. De egy autó maradjon autó. Teljesítse a funkcióját, miszerint eljuttat innen oda és vissza.
Hozzá teszem, nekem gondom még nem volt, az a nem túl sok, 2500km amit mentem eddig, nyugodt és békés volt, szeretném ha így is maradna. Az esélyem megvan rá, a kis km miatt, szóval engem ennyi nyugtat, emiatt egyelőre nem bántom, marad gyári és használom.
Bento2017-01-12 09:56:12 // 29582
Diagnosztikán meg kellene sasolni, hogy a reggeli első indítás esetében milyen gyorsan és milyen értékre épül fel az üzemanyagnyomás.
A döglődő nyomásszabályzó szokott ilyen tüneteket produkálni.
petbalog2017-01-12 09:16:42 // 29581
Sziasztok!
Két hete vagyok Alfa tulajdonos és jelenleg teljesen tanácstalan. Adott egy 1.9 JTD GT, ami nem indul, vagy csak nehezen. Reggelente a -5-15-ök között folyamatos gondom van a hidegindítással, izzítok pedig milliószor, tekertetem 10 percig és vagy elkapja vagy nem. Amint beindul fehér füstöt ereget, ez elvileg elégetlen üzemanyagot kéne jelentsen, üzemanyagszűrőt vasárnap cseréltünk, mert a fedkomp panaszkodott rá, hogy víz van benne. Csere után megszűnt a felirat, keddig, amikor reggel megint 10 perc indítózásra volt szükség, hogy egyszer végre elkapja a fonalat. Mivel fehér füst van, úgy gondolom az üzemanyagellátással nincs probléma, szűrő ugye új, a tank felében prémium gázolaj volt, porlasztók elvileg nyáron lettek felújítva az előző tulajnál. Légtömegmérő szintén újra lett cserélve ugyanekkor elvileg. Izzítógyertyák (NGK) 1 hónaposak, szintén az előző tulaj által. Adtunk neki közvetlen pozitívat, vett fel áramot, tehát úgy tudom ez azt jelenti valóban jónak kell lenniük. Izzítórelét cseréltem múlt héten új Boschra, 12 volt kijön belőle, tehát az izzítást is kizárnám. Mi lehet a probléma? Önindító vígan teker 10-15 percig is, akksi vígan tekerteti. Az akksi egyébként kb. 3 hónapos (de noname), 72 Ah, 670 mA indítóáram, gyanítom ennek elégnek kellene lennie, mégis erre tippelek most, hogy a hideg éjszakák kivesznek belőle annyit, hogy az indítóáram ne legyen elég. Viszont ugye simán indítózok vele 10-15 percig is reggel vele és nem is gyengül. Az autót Manky chipelte, de beszéltem vele a héten, azt mondta annak semmi köze nem lehet hozzá, mivel az indítási dolgokhoz nincs nyúlva. Ha napközben leteszem az autót bármeddig, bármennyi fokban, órákkal később is egy izzítás és pöccre indul, csak reggelre van ez a történet. Beindulás után azonnal szépen jár mind a négy henger, se hidegen se melegen nem veszek észre semmi rendelleneset, tehát porlasztók valószínűleg tényleg jók, üzemanyagot kap normálisan. Jelenleg mégis csak arra tudok még gondolni, hogy vagy az akksi, vagy falsot szív/levegős valahol az üzemanyagrendszer.
Mindenféle tippet, tanácsot, tapasztalatot szívesen veszek, előre is köszönöm mindenkinek!
Erhard 242 (Pure Energy)2017-01-11 19:59:23 // 29580
morális kérdés... igazán akkor lennél környezet tudatos, ha kerékpárral közlekednél mindenhová, teljesen mind1, hogy dízellel vagy benyással közlekedik az ember EGR-ral vagy anélkül, DPF-fel vagy katalizátorral stb, károsítja a környezetet mindegyik, számomra álszent dolog a környezet tudatosság mögé bújva egymásra mutogatni és közben károsítani a környezetet ... vicc kb olyan mint ha arról beszélgetne két dohányos, hogy mennyivel fainabb az amelyik csak 5 szálat szív az egy dobozzal szemben :DDD
Piritu - 1.000.0002017-01-11 17:32:35 // 29579
Arra gondoltam :-)
Egyébként milyen kárt tud csinálni? ("általa okozott károkat")

Az Adblue is megoldás a kérdésre, azt is hekkelik. (A múltkor egy ilyen vassal voltunk németbe, éjjel nem volt egyszerű löttyöt szerezni. Egy idő után el se indul a vas, ha kifogyott a lé. Maradt a kérdés, hogy hol maradunk ott?)
A vizes megoldást is szaroznák tuti, mert mi a f@sznak tiszta víz a kocsiba? A népek 80%-a nem töltögetné, amikor meg emiatt nem indulna szarolaszozna....
Az egr-el legalább nincs tennivaló. Azt semmiképp nem mondanám,hogy elcseszett, mert teszi a dolgát, azt amire kitalálták. Hogy műszakilag lenne jobb? Az egész 159-nél is lenne jobb (értsd műszakilag korrektebb) konstrukció, mégse lökjük az árokba, hanem használjuk.

Továbbra is tartom, ha rossz ki kell cserélni és nem kell foglalkozni vele. A 156-nál is ezt tettem, mert tovább. A 159-ben nem kellett cserélni, tudtommal még mindig a gyári van benne.
Igazából, ha az ember tudja hogy baj lehet vele, akkor megelőző jelleggel tisztíthatja, cserélheti. Akkor nem lesz limp és meglepi. Mint ahogy a 2,0-nál a 80ezrenként cserélendő egr hűtő fedél esetében is.
Az elautózott üzemanyag árával (vagy mondjuk egy a szépsége miatt felrakott 19-es kerékkel) összehasonlítva nem nagy tétel.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 16:26:22 // 29578
Nekem most OMV prémium van a 20v-ben, de semmi különbség. Vagy fene tudja, nem lehet észrevenni.
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-11 16:20:57 // 29577
Nekem a 20V preferalja a jó minőségű gázolajat,de nem mol prémium,hanem OMV mondjuk. Én meg ilyen lim lom szarokat nem öntözgetek sehova 😊
Zsolt1552017-01-11 15:38:44 // 29576
Hogy a jó oldalát is nézzük, akkor az olasz autógyártók nincsennek benne. :-)))

WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 11:44:33 // 29575
A TD-nél én se hallottam semmi változást, viszont a jtd-nél egyértelműen. Azóta tudom, hogy jórészt azért, mert az akkori chiptuning amit irattam el volt qrva. Az előtöltés nagyon előre volt húzva. Valószínűleg kicsit nyújtotta az égést a spuri. De ez csak tipp. Soha semmibe nem önteném. Illetve a TD-be lehet, annak baja nem lesz, csak minek :-)
Viszont a prémium dízellel meg fordítva van. A jtd és a jtdm ugyanúgy jár, semmi különbség. A 8v jtd még többet is evett belőle. A TD viszont teljesen egyértelműen finomabban jár tőle.
WarbiRunner (Gyuri)2017-01-11 11:39:35 // 29574
Nem a minek az oda a baj, hanem hogy szarul van kitalálva. Már ha az egr-re gondolsz mint alap NOx csökkentő eszköz. Vízbefecskendezéssel teljes mértékben kiváltható, és ezt nem én találtam ki, cikkek szólnak róla. Nem bulvár, hanem tudományos :-) Az egyik legmeggyőzőbb egy műszaki/gazdasági elemző cikk egy hajótársaságot vizsgál, hogy megéri e felszerelni vízinjektorokkal a dízelmotoros hajókat. Érdekes módon az emissziót is tudja csökkenteni, és a fogyasztást is. Szóval ne nekem legyen lelkiismeret furdalásom, ha a korrekt megoldás helyett egy szar konstrukciót tolnak alám, én pedig megelőzve az általa okozott károkat kiiktatom.
Egyébként a 159-nél meghagytam és meghagyom amíg normálisan működik. Ezzel a "környezettudatossággal" 99% az esélye hogy bevállalom, hogy megáll majd egyszer alattam egr/dpf hibával az autó, vagy limp módba kapcsol és 60-nal fogok hazavánszorogni kitudja honnan. Vagy mégis mit tegyek? A műszakilag ésszerű dolog nyilvánvalóan az, hogy kihajítom minkét elcseszett környezetvédelmi eszközt a fenébe, csak ez ugye morálisan kérdőjeles.
Jelenleg határozottan azt gondolom, hogy szemét módon másra fogom hárítani ezt a dilemmát. Egyszerűen a szervizkönyv utolsó bejegyzésének megfelelő km-nél legkésőbb eladom az autómat. Valaki műszakilag (és esztétikailag) igen jól jár, a lelkiismereti dolgok pedig egyéni érzékenység függők... Remélhetőleg addigra megtehetem majd, hogy ilyen szempontokat is figyelembe vegyek a következő autóvásárláskor. Vagy egyszerűen csak kiautózom magam és már nem fog érdekelni sem a lóerő, sem a sportfutómű, csak a komfort a megbízhatóság és a praktikum.
DieselManiaco(NagyVad)2017-01-11 07:59:10 // 29573
Az öreg adagolós barátom szerint,egy jó dieselbe csak rendes gázolaj kell. Semmi ilyen fos lötty nem való bele. De úgy látom itt a másik srác nagyon meg van győződve a nanoenergizer meg a CR rendszer barátságáról. Mondjuk persze most csendes meg a magasnyomású is taknyon csúszik,még kajakra a placebo is megvan, de mi lesz mondjuk 100e km múlva a csoda szerektől? Bevallom én is próbáltam a spurit is,akkoriban 3 autóban,mégcsak a hangja sem változott az 5 flakon után,mondjuk ilyen ez ha az ember szkeptikusan áll az ilyen vacak szar marketing cuccokhoz...😁
Piritu - 1.000.0002017-01-11 07:01:20 // 29572
...és ezt a nitrogén-oxidokat csökkentő berendezést szokták először kidobni a kocsiból, mert minek az oda...
konigla2017-01-10 18:44:52 // 29570
Igazad volt, valóban lehetséges ...
PistaFR2017-01-02 21:38:46 // 29569
A 4,5-es Toyota hamar elkapja :D
Piritu - 1.000.0002017-01-02 20:55:28 // 29568
OFF
Hogyan indulnak az OFF dieselek nagy hidegben: klatty
ON
konigla2016-12-31 14:36:43 // 29567
Én nem, de megkérdek egy analizáló mérnököt, elvi szinten lehetséges-e szerinte
Piritu - 1.000.0002016-12-31 14:18:34 // 29566
El bírom képzelni, hogy hazavágja. A befecskendezőket nagy valószínűséggel nem TTL szintű jelek vezérlik, hanem - saccra - Amperes nagyságrendű áram.
Ha kiracionalizálták vagy nem jól oldották meg a teljesítmény elektronika védelmét és valami miatt nagyobb áramot vesz fel az injektor, akkor a végtranzisztorok (vagy FET-ek) a túláram miatt túlmelegszenek, leégnek. Némi "szerencsével" a viheti magával a meghajtó fokozatot is, ami meg a többi végfokot...
konigla2016-12-31 13:05:37 // 29565
Minden tiszteletem a gödöllői emberé de a kétségkívül hatalmas tapasztalata mellet rengeteg baromságot összehord, úgyhogy erősen fenntartásokkal kezelendők az állításai:
- "Kisebb, gyorsabb rendszer mint a bosch. Valószínűleg olcsóbb is, legalábbis gyártói szinten, mert bővül azon autómárkák köre akik ilyen rendszert építenek be. Pl. a mindig bosch-ozó Mercedes is váltott". ----- a suszter maradjon a kaptafánál! Fogalma sincs az embernek hogy egyes új projekteket miért és hogyan ítélnek oda az egyes gyártók (nem feltétlen az árelőny, hanem mondjuk az előző rossz tapasztalatok miatt) illetve hogy hány különböző terméket kezel ő nagyvonalúan egyként a nomenklatúrájában
- "Ha egy injektor meghibásodik akkor tönkrevágja elektromosan a többit, és Az ECU-nak is megadja a kegyelemdöfést" ------ imsétlem, suszter meg a kaptafa. Az injektor nem ölheti meg az ECU-t. Az ECU jelet küld és fogad de ennyi. Ha baj van akkor jelez, vagy megdöglik magában, de nem az injektortól!!!
Liquid2016-12-31 12:18:06 // 29564
bakker ez a gyík fórummotor levágta az elejét és végét, ilyen akart lenni:

"sziveszteri trollkodás ON"
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
"sziveszteri trollkodás OFF"
Liquid2016-12-31 12:04:47 // 29563
ha valaki halkabb járású motort akar, vegyen benzinest :D
WarbiRunner (Gyuri)2016-12-31 11:21:24 // 29562
Tapasztatalat, hogy jobb adalék nélkül. 60e km-en keresztül Spuriztam. Akkor azt favorizálta mindenki, itt a fórumon is. Így halkabb, úgy jobb.
Igaz volt, halkabb lett az autó tőle, ami meggyőzött arról, hogy tényleg működik és ez nekem jó. Aztán észrevétlenül csúsztunk bele abba, hogy ha nem öntöttem bele, zavaróan hangosodott az autó. Hát öntöttem tovább. Aztán egy jóbarátom aki történetesen Bosch szervízben dolgozott akkoriban, szólt, hogy nem jó ötlet, sorban javítják a Spurizott autók porlasztóit.
Az enyém is sorra került. Legyek igazságos, nem feltétlen csak a Spuri okozta, mert nem két km-nél történt ez, de így visszagondolva a hangosodásra, benne lehetett bőven a dologban.

A másik dolog, mi értelme. Semmi. Azóta alaposan beleástam a jtd motorok programozásába. Tudom mitől lesz halkabb, mitől fogyaszthat kevesebbet. Ha bármi hatást elér egy ilyen lötty, azt valószínűleg a gyulladási késedelem változtatásával teszi. Vagy hőfok emeléssel, vagy másképp, nem vagyok vegyész.
Ha valaki halkabb, kevesebbet fogyasztó autót akar, át kell programozni és sokkal komolyabb eredményeket lehet elérni. Én megtettem, átprogramoztam a teljes előtöltés táblát, kipróbáltam, nem a levegőbe beszélek.

Ha valaki tisztító hatást szeretne, próbálkozhat 2T olaj adalékolással, ez viszonylag rizikómentes. De rendes kúton, rendes gázolaj, olajcsere max 15e-nként és azzal kb mindent megtettünk a motor hosszú életért.
Piritu - 1.000.0002016-12-31 10:57:06 // 29561
Szerintem nem.
A fogyasztással "megállapított" különbségek nagyon csalósak. Érdekes módon az olasz tengerpartra menet többet is többet fogyaszt a vas, mint hazafelé, pedig hazafelé fel kell mászni a tengerszintről. Ha valaki kint tankol, hajlamos ezt rögtön a kinti "jobb" üzemanyagnak betudni. Viszont ha nem tankolsz kint, hanem a magyar nyállal jössz vissza, akkor is ez van... (Ausztria és No-felé ugyan ez a helyzet.)

Alapból ha nem pancsolós kúton tankolsz, akkor mindegyik megfelel az adott ország szabványaiban előírtaknak. ( Ezt a megfelelőséget szokta ellenőrizni pl. TÜV.)
Különbség az előírásokban lehet és van, mint a CR-es oldalon is olvasható a Delphi részen. Az Alfákba épített rendszerek esetében ez az eltérés nem jelenthet gondot és hogy a gyakorlatban se tudjon ezért tankolok rendszeresen prémium nyálat.
PistaFR2016-12-30 18:13:33 // 29560
Otthon mindig sima Agip dízelt tankoltam, itt sima alap Totalt tankolok, de kipróbáltam a jobbik gázolajukat is. Mármint a Totalét. Minőségben is ez a sorrend, az otthoni Agip anyaggal járt legszebben, abból fogyasztotta a legkevesebbet. A Total Excellium (vagy valami ilyesmi) a legszarabb, tizenegynéhány centtel drágább mint a sima, kopogósabban jár vele a motor, és majd' fél literrel többet nyal be belőle. Szóval ne általánosítsunk, vannak förtelmesen rossz nyálak nyugaton is, és az otthoniak közt is vannak jók.
Liquid2016-12-30 18:06:36 // 29559
Aha már értem, így könnyen és bátran vághatod haza havonta mindenféle löttyel :D
Liquid2016-12-30 18:05:02 // 29558
Pedig nem jobb az tuti :D
1-1.5 literrel fogyaszt többet kifele mint vissza, csak az a bibi, hogy közben nem tankolok.
Ennek valószínűleg volt régen alapja, a vadkapitalizmus hajnalán, de ott és akkor is inkább az egyes kutak mutyizása volt a fő ok, nem pedig minőségbeli különbség.
Gondolom a Billa-ban kapható Manner keksz is jobb mint a Sparos...:)
Amúgy tankoltam más sokfele mindkét nyálból, Ausztriában, Szlovákiában, itthon és soha semmilyen különbséget nem találtam. Lehet azért mert itthon is szinte mindig ugyanazon a pár kúton tankolok.
Kazes☻2016-12-30 17:37:24 // 29557
Legegyszerűbb, ha felkeresed az '59 topicot és annak lakóit, ill. blogjait... legeslegegyszerűbb talán Piritu cartárssal kezdened, mert Ő szorgosan ír és sok métert pakolt ilyesmibe is... :)
Zselé2016-12-30 17:19:18 // 29556
Sziasztok, az a helyzet hogy januárban eladom az OFF-os autómat, és venni szeretnék egy 159-es kombit, valamilyen diesel motorral. 2010 utánit szeretnék, és azt láttam, hogy 120 ill. 150 LE-s 1.9-esek, valamint 2.4-esek elszórtan fordulnak elő, inkább a 2.0 170 LE-s változatok jelennek meg a keresésekben.

Korábban volt egy 1.9 8V-s (115LE-s) 156-osom, és imádtam azt a motort mind teljesítményében mind megbízhatóságában. Viszont az egy jóval könnyebb autó volt, teljesen más váltóval. Azt tudom, hogy a 120LE-s 1.9-es még mindig 8V, és egy legendásan megbízható motor (haverom opel taxijában is az van, és 474000 Km-nél egy csepp olaj nem fogy...). Viszont kacérkodom a 170 lovasokkal is, mert az azért mégis csak fickósabb menetteljesítményeket ígér...

Mik a tapasztalatok a 2.0 170 LE-s motorral? vannak már tanulságok sok százezret futott példányokkal? Én legalább 5 évre szeretném megvenni a szerzeményemet, és a munkámból kifolyólag havi 2500-3000 km autópálya bele fog szaladni, tehát ha találok egy valóban 150.000 km körüli futásút, egyéb utazásaimat is bele véve 350-400 ezer km lesz benne ennyi idő alatt..
Csabo222016-12-30 14:11:29 // 29555
Kapok 10% kedvezményt az új injektorok és magasnyomású szivattyúk árából :D
Csabo222016-12-30 14:10:22 // 29554
Azt is tedd hozzá, h a nyugati üzemanyag nem jobb minőségű, mint amit itthon lehet tankolni, és akkor le is zárhatjuk a témát.
Jani552016-12-29 22:38:40 // 29553
Én is így tankolok...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak